Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Vinieta "Oxigen" si taxa de centru

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2019 11:17:37    Titlul subiectului: Vinieta "Oxigen" si taxa de centru 202477

Deschid acest topic pentru a vorbi despre o idee a PMB:
PMB vrea să introducă o vinietă specială de poluare pentru mașinile care vor tranzita centrul Capitalei. Proiectul se numește Oxigen. În forma inițială, se cerea interzicerea mașinilor non-euro, Euro 1 și Euro 2 în zona centrală și emiterea de viniete pentru mașinile Euro 3 pentru a intra în zona centrală (Oxigen-C) la preț de 75 lei/lună sau 900 lei/an și taxarea cu 10 lei/zi sau 1900 lei/an a mașinilor din afara București-Ilfov care tranzitează Bucureștiul (Oxigen-B). Ulterior, după mai multe modificări, proiectul a eliminat vinieta Oxigen-B (cea de acces în București) și se lucrează pentru a include și mașinile Euro 3 pe lista celor poluante. Locuitorii zonei centrale (botezată Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului - ZACA) care au mașini poluante ar urma să primească vouchere de despăgubire, cu care pot cumpăra fie un automobil nou, nepoluant, sau produse electrocasnice. Cum proiectul încă se află în dezbatere publică, pot fi trimise sugestii/reclamații până în octombrie, când va fi supus analizei CGMB, iar din ianuarie ar urma să intre în vigoare.
Limitele ZACA: P-ta Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - șos. Ștefan cel Mare - str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian - /bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Șincai - str. Lânăriei - Calea Șerban Vodă - bd. Mărășești - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertății - Calea 13 Septembrie - str. Izvor – str. B.P. Hașdeu – str. Vasile Pârvan - str. Berzei - str. Buzești - P-ta Victoriei.
Vă prezint un articol din august ce prezintă varianta inițială a proiectului:
https://m.hotnews.ro/stire/23313704
Citat:
Firea: Mașinile poluante nu vor mai avea acces în centrul Bucureștiului decât contra unei taxe, din 3 ianuarie 2020
de Red Miercuri, 14 august 2019,

Primarul Gabriela Firea vrea să introducă o vinietă de 10 lei/zi sau 1900 lei pe an pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care doresc să circule în capitală. În plus, mașinile non euro, euro 1, 2 și 3 înmatriculate în București și Ilfov nu vor mai avea acces în centru decât contra unei taxe, începând cu 3 ianuarie 2020.

Potrivit datelor furnizate de Gabriela Firea, în București și Ilfov sunt:
261 autoturisme non euro
7.000 Euro
1113.000 - Euro 2
213.000 - Euro 3
440.000 Euro 4
253.000 - Euro 5
331.000 - Euro 6.
Autoturismele pentru situații de urgenta sunt scutite

"Concret, vom introduce vinieta electronică pentru circulația rutieră pe drumurile publice din București. Prima categorie: pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state care tranzitează capitală, se va achiziționa vinieta electronică Oxigen-B (București) de acces pentru o zi care va costă 10 lei, iar pentru un an 1.900 lei. Dacă autoturismele înmatriculate în alte orașe sau țări sunt și cu grad ridicat de poluare, adică Non euro, Euro 1, Euro 2 vor fi complet interzise în Centrul Capitalei (pe care îl voi defini). Excepția fac doar mașinile din județul Ilfov unde în cea mai mare parte locuiesc tot bucureșteni și reprezintă zona metropolitan a capitalei. Pentru autovehicule din țară precum și înmatriculate în Municipiul București și județul Ilfov, cu normă de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urmă achiziționării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (adică Centru) adică 75 de lei/luna și 900 lei pe an. A două măsură se referă la autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, cu grad mare de poluare: Non Euro, Euro 1, Euro 2, care, că și cele înmatriculate în alte orașe sau state, vor fi interzise în Zona Centrală a capitalei care, de altfel, suferă cel mai mult din cauza poluării intense", a declarat Gabriela Firea.

Cele cu norma de poluare Euro 3,4 5 si 6, hibride sau electrice au acces pe toate drumurile din București.

Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ta Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - șos. Ștefan cel Mare - str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian - /bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Șincai - str. Lânăriei - Calea Șerban Vodă - bd. Mărășești - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertății - Calea 13 Septembrie - str. Izvor – str. B.P. Hașdeu – str. Vasile Pârvan - str. Berzei - str. Buzești - P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia.

EXCEPȚII

Sunt exceptate de la plata vinietei câteva categorii de autovehicule care aparțin serviciilor publice comunitare, pentru situații de urgență, ambulanța, SMURD, pompieri ece, plus altele prevazute de legislația de specialitate, care se regăsesc în proiectul aflat în dezbatere publică.

Proiectul se va afla în dezbatere publică 45 de zile, iar la finalul lunii septembrie va fi supus aprobării CGMB.

Vom reveni cu amănunte


Ultima modificare efectuată de către UKVZ-KTM-5 la Vin 06 Sep 2019 11:19:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2019 11:18:49    Titlul subiectului: 202478

Și un articol cu forma actuală a proiectului, de lunea aceasta:
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/primaria-capitalei-vrea-sa-interzica-o-noua-categorie-de-masini-in-centrul-bucurestiului.html
Citat:
Proiectul Primăriei Capitalei privind mașinile poluante se modifică înainte să fie aprobat. Oficialii renunță la vinieta care trebuia plătită de cei care nu au mașini înmatriculate în București și Ilfov pentru accesul în Capitală.

Ar urma să existe una singură, care va fi necesară pentru toate mașinile poluante, indiferent de județul în care sunt înscrise. Proiectul se află în dezbatere publică.

Cei care lucrează și locuiesc în București, dar au mașini înmatriculate în alte județe decât București și Ilfov, precum și cei care doar tranzitează Capitala ar urma să scape de vinieta anunțată inițial. Modificările au fost anunțate în direct pe Facebook de primarul general, Gabriela Firea.

Gabriela Firea, primarul general al Capitalei: “Toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt în Capitală, fie că sunt înmatriculate în alte județe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt aici în trafic zi de zi, să fie privite prin prisma normei de poluare.”

Bărbat: “E bine, fără discriminare între cetățenii romani. Nu e bine dacă unul este din Buzău să plătească ca să intre, nu e corect așa. Sunt tot ei, cetățeni romani, poate au treabă aici la ministere, la instituții.”

Bărbat: “Oricum, Bucureștiul este suprasaturat, trebuie să se facă ceva, nu se mai poate. E una din capitalele cele mai poluate din Europa.”

În centrul capitalei vor fi interzise toate mașinile care poluează, adică non euro, euro 1 și euro 2 indiferent de județul în care sunt înmatriculate. Și toate acestea, inclusiv cele din București, vor avea nevoie de vinieta dacă vor să circule în restul orașului.

În prima variantă a proiectului, șoferii bucureșteni plăteau o taxă doar dacă aveau mașini cu normă de poluare euro 3 și voiau să circule în centrul orașului. Una din variante prevede acum că mașinile euro 3, să fie incluse pe lista celor foarte poluante și deci interzise în centru.

În noua formă, proiectul conține măsuri și pentru locuitorii din centrul Capitalei care au astfel de mașini și sunt nevoiți să renunțe la ele.

Ca să nu existe nemulțumiri din partea celor care stau în centrul Bucureștiului și au mașini poluante, primarul general Gabriela Firea a anunțat un program rabla dedicat lor. Cu alte cuvinte, aceștia ar urma primească despăgubiri sub formă de vouchere cu care pot cumpăra fie electrocasnice, fie un autoturism nou, nepoluant.

Aceste modificări au fost inspirate din propunerile celor care au trimis mesaje Primăriei Capitalei, dar cum proiectul încă este în dezbatere publică, ar putea urma și altele. Varianta finală va fi gata luna viitoare, iar măsurile ar urma să intre în vigoare din ianuarie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Sep 2019 08:58:28    Titlul subiectului: 202532

Cum va fi modalitatea de control ? Cu camere de luat vederi ? Se pun bariere de acces ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Sep 2019 09:38:53    Titlul subiectului: 202538

Camere de luat vederi, ce vor înregistra și verifica numărul de înmatriculare.

Același principiu ca la rovinietă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 27 Sep 2019 07:09:44    Titlul subiectului: 203104

Luni va fi dezbătut actul normativ care prevede introducerea vinietelor. Iată o postare de pe Facebook OPTAR:
Citat:
Discret, Primaria Capitalei a publicat anuntul privind dezbaterea actului normativ care propune introducerea vinietelor.
Recomandam celor interesati sa se inscrie la cuvant pana maine, ora 15.
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/dezb_publica/sedinte/2019/anunt_20190925.pdf?fbclid=IwAR1mFp3eUB3Kn6Gf-kdHSLQEKD1LLYcFcY72ai9_BEELW6g9e4P1tY-mZsU
Proiectul poate fi descarcat de aici:
https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/1429?fbclid=IwAR2mjm35crN8Pq3xKZE-OE_EiNxS8rbebdlzAn7WW7mU7QGLGMtN2oriPN0



70836690_2990816430991808_2013510780380512256_o.png.jpg
 Descriere:
https://www.facebook.com/optar.ro/posts/2990825570990894
 Mărime fișier:  42.49 kb
 Vizualizat:  de 12010 ori

70836690_2990816430991808_2013510780380512256_o.png.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Oct 2019 07:07:35    Titlul subiectului: 203644

Ieri la EuropaFM, la emisiunea lui Moise Guran au fost discutii interesante legate de acest subiect. Era de asteptat ca multi soferi care au intrat in direct sa fie impotriva acestei taxe. Insa marea majoritate a ascultatorilor s-au declarat pentru aceasta taxa, care este si in alte capitale ale Europei, cum ar fi Londra.

Dar Moise Guran a avut o remarca interesanta. El s-a intrebat daca o parte din cei care merg zilnic cu masina personala la munca s-ar indrepta spre transportul in comun, acesta ar face fata noului aflux de calatori ?

Prin urmare sa incercam un mic exercitiu de imaginatie. Sa spunem ca maine, 300000 de oameni ar lasa masina in parcare si s-ar duce cu STB-ul la munca. Ar face fata STB-ul ? Sau, sa spunem ca de maine, la metrou ar fi 300000 de calatori in plus, dintre care o mare parte pe M2. Ar face fata Metrorexul la noul aflux de calatori ?

Eu personal sunt de acord cu aceata taza, dar intrebarea mea este daca cei de la PMB au venit si cu o alternativa la masina personala, cum ar fi cresterea numarului de autobuze, cresterea numarului de tramvaie si de troleibuze, pentru ca transportul de suprafata sa fie unul atractiv ?

Au facut un studiu de impact al acestei masuri ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 23 Oct 2019 12:20:38    Titlul subiectului: 203647

Exact la asta ma gandeam si eu. De obicei aceasta taxa se introducea dupa ce transportul in comun a fost pus la punct. Atentie, asta nu inseamna vehicule noi cu masaj in scaune ci doar un orar bine gandit si o retea de linii eficiente.

Iarasi se copiaza ceva fara sa se gandeasca.

Totusi sper, ca daca se scade numarul masinilor cu 6-8% atunci si mijloacele de transport in comun vor putea circula mai rapid.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Oct 2019 12:53:08    Titlul subiectului: 203648

Nu s-a făcut nici un studiu de impact.
Nu se vine cu nici o alternativă la acestă nouă jecmăneală.
Nimeni nu știe unde se duc banii din această taxă.
Primăria are nevoie de bani pentru noi borduri, jocuri de lumini la fântâni, panseluțe și, să nu uităm, vine Anul Nou și trebuie să-i distrăm pe bucureșteni cu megaconcerte în Piața Constituției și supertârguri de Crăciun.

Eu nu sunt de acord cu această taxă.
Motivul meu este foarte simplu.
În urma studiilor făcute de alții, nu de noi, se arată, de exemplu, că un autoturism pe benzină, EURO 4, de 1400 cmc, emite mult mai puține noxe decât un autoturism DIESEL, EURO 5, de 3000 cmc.
EURO 4 plătește, EURO 5 nu plătește.

De ce? Pentru că, așa cum am spus la început, nu s-a făcut nici un studiu de impact. Totul e făcut la plezneală, cum au ajuns ca într-o lună să modifice impunerea acestui nou bir de la EURO 3, cum au anunțat inițial, la EURO 4?


Ca fapt divers, postez un articol din ziar, din anul 1985, unde se vorbește despre dezvoltarea transportul în comun electric, făcut pe baza studiilor de impact realizate la institutul unde am avut onoarea să lucrez aproape 50 de ani.



1985_ISLGC.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  552.96 kb
 Vizualizat:  de 11811 ori

1985_ISLGC.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Oct 2019 19:21:50    Titlul subiectului: 203651

Excelent articol. Mai exista institutul ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Oct 2019 11:17:46    Titlul subiectului: 203663

Din păcate nu mai există.

Acest institut, unic în țară, era subordonat CPCP, Comitetul pentru Problemele Consiilor Populare. Consiile Populare erau primăriile de azi. CPCP avea rang de minister.

ISLGC avea autoritate, în privința proiectării, în toate județele din țară.
În domeniul transportului în comun, singura excepție era ITB-ul. Acesta avea (are și în ziua de azi, dar nu la același nivel) un excepțional colectiv de proiectare cu oameni de mare valoare.

ISLGC colabora cu ELECTROMETAL, cu AUTOBUZUL și cu cele câteva IPJ-uri (Institutul de Proiectări Județene) existente, atunci, în țară.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Oct 2019 07:06:46    Titlul subiectului: 203675

Taxa a fost adoptata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Masinile suv Euro 2 vor fi interzise in capitala, incepand cu 2022. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Taxa de poluare Oxigen a fost adoptată de CGMB. Mașinile sub Euro 2, interzise în București din 2022, iar cele Euro 3 din 2024

Majoritatea PSD-ALDE din Consiliul General al Municipiului București a votat joi introducerea vinietei Oxigen din 2020 pentru mașinile sub Euro 4, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021, scrie Hotnews. Proiectul a trecut cu 31 de voturi. Potrivit unui amendament propus de ALDE și aprobat, mașinile noneuro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în București, iar pentru cele Euro 3 restricția este valabilă din 2024.

Potrivit proiectului de hotărâre adoptat, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de 5 tone pe arterele din București este restricționat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

- pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;

- pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen; Restricția pentru Euro 4 se aprobă din 2021.

- pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen

Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi.

Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

Proiectul propunea inițial ca toate toate mașinile cu normă de poluare sub Euro 5 să achite vinieta electronică pentru București, însă, în urma amendamentelor apobate, și mașinile Euro 4 vor fi scutite de plata vinietei până în 2021.

Amendamentul referitor la scutirea mașinilor Euro 4 de la plata vinietei până în 2021 i-a aparținut primarului Gabriela Firea. Un alt amendament acceptat a fost cel al ALDE care se referă la interzicerea definitivă a accesului în zona centrală a Capitalei, din 2022, pentru mașinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2, iar din 2024 și Euro 3.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Oct 2019 07:09:40    Titlul subiectului: 203676

Tot din aceasi articol putem afla care este zona centrala, in viziunea celor care au facut acest proiect.

Citat:
Potrivit formei inițiale a proiectului, se definește Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului în perimetrul delimitat de Piața Victoriei - Bulevardul Iancu de Hunedoara - Șoseaua Ștefan cel Mare - Strada Polonă - Strada Mihai Eminescu - Strada Traian - Bulevardul Nerva Traian - Bulevardul Gheorghe Șincai - Strada Lânăriei - Calea Șerban Vodă - Bulevardul Mărășești - Strada Mitropolit Nifon - Bulevardul Libertății- Calea 13 Septembrie - Șoseaua Pandurilor- Șoseaua Cotroceni - Splaiul Independenței - Strada Știrbei Vodă - Strada Berzei - Strada Buzești - Piața Victoriei.

Începând cu data de 1 ianuarie 2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din municipiul București este restricționată zilnic, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, în intervalul 7-22 după cum urmează:

1. pentru cele electrice, hibrid sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6 accesul este permis fără restricții pe toate arterele;

2. pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4 accesul este permis pe toate arterele din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;

3. pentru cele cu norma de poluare non-Euro, euro 1 și Euro 2 accesul este interzis în Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului, fiind permis pentru restul arterelor din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen.

Sunt exceptate mașinile adaptate pentru persoanele cu dizabilități, mașinile destinate transmisiunilor radio și tv, cele deținute de către MAI, MApN, SRI, SPP, SIE, STS, Administrația Națională a Penitenciarelor, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Serviciul de Ambulanță, Medicina Legală, Protecția Civilă, autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerului Public, serviciile publice comunitare pentru situații de urgență, mașinile utilizate la intervențiile la căile de comunicații și rețelele edilitare și cele istorice.

”Suma la provenită din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul municipiului București și va fi folosită cu prioritate pentru lucrări investiții, proiecte în domeniul protecției mediului și al mobilității urbane care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condițiilor de transport și a calității aerului”, se arată în proiectul de hotărâre care este supus aprobării consilierilor generali. Hotărârea a fost adoptată cu 31 de voturi "pentru", 13 abțineri și 7 "împotrivă".

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 01 Noi 2019 16:11:05    Titlul subiectului: 203784

În noiembrie 2016, deja-aleasa madam Pandele, cotcodăcea către electorat, acompaniată de Cel-ce-nu-Vorbește și celălalt de la Sectorul 1, că va desființa incineratorul de la Rudeni.

Aveți idee ce miros pestilențial degajă această bombă ecologică în timpul nopții, când "inspectorii de mediu nu au program de lucru"?

Ei bine, la 3 ani de atunci, această bombă continuă să producă același miros pestilențial, iar consiliul, nu PSD-ALDE, ci PSD-ALDE-PNL-USR a votat cu majoritate deschiderea a încă unei bombe în Sectorul 4. Nu contează că de la USR au fost cele mai multe voturi contra, la fel ca și pentru țoapovineta Dumanei, importante este că fără mașini euro x'șpe, veți respira în continuare Oxigen B marca Iridex, Stericycle și alte firme cu epoleți necontrolate și neamendate de nimeni.

Atunci, în fapt și în drept, posesorii mașinilor interzise complet în Dîmbovițburg, dar înmatriculate acolo, să nu mai plătească nici impozit pe ele, din moment ce nu le mai pot folosi.

O bișnițăreală ieftină a unei societăți putrede care a ajuns să jupoaie propriul popor, care aplaudă frenetic că se aliniază la normele europene. În Bulgaria, Duamnei i se cânta deja de 40 de zile pentru asemenea propunere și asta de la depunerea proiectului, că adoptare nu pupa vreodată.

Și taxă pentru ce? Pentru onoarea de a da prin gropile, șanțurile, canalele și denivelările dîmbovițene? Pentru alte maratoane, concerte și spectacoloe? Absolut penibil. Cu toată scena politică, România va fi probabil prima sinucidere a unui popor în direct la televiziune, în urale și aplauze. Iar după aia, ce rezultă să fie incinerat și procesat la firmele lor cu epoleți și să facă Soylent Green pentru supraviețuitorii cu Euro 6,7 și ce mai urmează, dacă mai urmează.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2019 13:44:45    Titlul subiectului: 203877

Tanti Firea, o vajnica cititoare de pe prompter, pe vremea cand prezenta stirile la Antena 1, care, in prezent, se crede mare primar, a dat copy-paste dupa legile din alte mari capitale europene.

Acum, ar trebui sa dea copy-paste si dupa sistemul de transport in comun din orasele respective, ar trebui sa dea copy-paste si dupa sistemul de trenuri suburbane, ar trebui sa dea copy-paste si dupa sistemele parck&ride si ar trebui sa dea copy-paste si dupa civilizatia locuitorilor din acele capitale europene. Abia atunci, poate sa dea ultimul copy-paste, dupa taxa auto.

Din pacate problema cu poluarea este mare, efectiv, in unele zile, cand mergi pe principalele bulevarde, abia mai poti respira. Problema poluarii si a aglomeratiei se rezolva cu studii serioase, facute de cei mai buni specialisti in domeniu. Nu cu...........copy-paste !

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 09 Dec 2019 17:24:32    Titlul subiectului: 204357

Măsurile vor fi implementate abia din martie:
https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/taxa-pentru-masinile-poluante-din-bucuresti-amanata-anuntul-facut-de-gabriela-firea-1228991
Citat:
Taxa pentru mașinile poluante din București, amânată. Anunțul făcut de Gabriela Firea

Primarul Gabriela Firea a anunțat, luni, că programul Oxigen privind vinietele nu va mai intra în vigoare din ianuarie 2020, ci din luna martie a anului viitor, iar acest interval să fie dedicat „informării și conștientizării”.


„Normal ar trebui să fie aplicată de la 1 ianuarie, și prin urmare, autoturismele poluante să nu mai aibă acces în zona anunțată deja. Deoarece, conștientizăm faptul că cetățeni trebuie să fie mult mai informați, am luat hotărârea cu Direcția transporturi, ca lunile ianuarie și februarie să fie dedicate informării și conștientizării”, a anunțat primarul Gabriela Firea la comandamentul pentru identificarea soluțiilor pentru traficul din Capitală în perioada sarbatorilor, conform Mediafax.

Potrivit proiectului, din 2020 masinile sub Euro 4 vor plăti vinieta Oxigen, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului.

Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de 5 tone pe arterele din București este restricționat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

- pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen

- pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen; Restricția pentru Euro 4 se aplica din 2021.

- masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, au acces fără restrictii pe toate arterele;

Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi.

Șoferii care circula fara vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Dec 2019 08:59:54    Titlul subiectului: 204382

A fost scandalul prea mare. Pun pariu ca va urma o noua amanare
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Dec 2019 20:07:59    Titlul subiectului: 204668

Au fost montate camerele video. Articolul se gaseste aici.

Citat:
PMB a montat camerele de supraveghere. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 1 ianuarie

Vinieta OXIGEN va fi obligatorie de la 1 ianaurie 2020 în București. Camerele de supraveghere care îi vor depista în trafic pe șoferii cu mașini care poluează excesiv au fost deja montate de către Primărie.

Taxa Oxigen va intra în vigoare de la 1 inuarie 2020. Camerele vor scana numerele de înmatriculare, iar cei care nu respectă legea vor plăti amenzi de până la 2.000 de lei, conform proiectului adoptat de Consiliul General al Municipiului București.

"Despre amenzi vom vorbi după 1 martie 2020", a anunțat primarul Gabriela Firea, care a postat pe Facebook o înregistrare video din centrul care se va ocupa de aplicarea hotărârii CGMB și supravegherea traficului.

Taxa "Oxigen" pentru accesul cu mașina și circulația pe drumurile publice în București trebuia să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2020. Potrivit proiectului aprobat de Consiliul General al Municipiului București, toate mașinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces și circulație în București.

Taxa Oxigen pentru mașinile Euro 4 va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2021.

Hotărârea prevede ca din 2020‬, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de 5 tone pe arterele din București este restricționat zilnic, ‪de luni pană vineri‬, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul ‪07:00-22:00‬, după cum urmează:

- pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen

- pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este permis pe toate strazile municipiului București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen. ATENȚIE!!! Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta de la 1 ianuarie 2021.

Potrivit unui amendament propus de ALDE și aprobat în CGMB, mașinile non euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în București din 2022, iar pentru autoturismele Euro 3 restricția este valabilă din 2024.

Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2019 16:39:00    Titlul subiectului: 204746

Au inceput sa fie montate si panourile de informare, cu limita zonei centrale, pentru care se plateste taxa.


Bucuresti, 24 decembrie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.11 kb
 Vizualizat:  de 10950 ori

Bucuresti, 24 decembrie  001.jpg



Bucuresti, 24 decembrie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.52 kb
 Vizualizat:  de 10950 ori

Bucuresti, 24 decembrie  002.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2019 15:28:03    Titlul subiectului: 204790

Sunt de parere ca nu se va respecta asa cum se tot lauda... Probabil in primele luni vor verifica, intr-adevar, o parte dintre masini cu ajutorul acestor camere, dupa care totul va fi lasat balta... Din diverse motive, mai mult sau mai putin credibile...

Si faptul ca nu au fost facute studii asupra tuturor tipurilor de motoare, ca sa se vada concret care si cat polueaza, dovedeste ca nu au avut o viziune pe termen lung. Astfel de idei trebuiesc puse in practica in stransa colaborare cu ingineri specializati in domeniul auto, nu doar cu politicieni in cautare de noi si noi schimbari, care mai de care mai revolutionare...

Domnul Bucsan pune foarte bine problema: ajung masini mai putin poluante sa plateasca mai mult decat altele, care polueaza mai mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Feb 2020 08:33:57    Titlul subiectului: 205409

Uite taxa, nu e taxa. Fiind an electoral primarita o da acum la cotita si zice ca ar organiza un referendum local. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Gabriela Firea ar putea renunța la taxa Oxigen

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a spus, luni, că ar putea renunța la programul privind vinieta Oxigen, în urma unor reacții de protest, și că ar putea convoca un referendum local pe această temă.

Gabriela Firea a spus că va face ceea ce „își doresc bucureștenii", fiind dispusă să renunțe cu totul la taxa Oxigen, criticând însă o astfel de solicitare.

„Dacă asta își doresc bucureștenii, dacă asta ne dorim cu toții, să fim singurul oraș european în care să circulăm cu mașini non-euro, Euro 1, Euro 2... Nicio problemă, eu fac ce spun cetățenii. Dar ca să vedeți în ce ipocrizie trăim. Pe de o parte - de ce nu am curajul să iau măsuri și să eliminăm din trafic autoturismele care ne omoară, pe de altă parte - atunci când le luăm, de ce le luăm? (...)", a declarat primarul Capitalei.

Firea a mai spus că, în timp ce europenii de decis că poluatorul plătește, în București sunt reacții de protest.

„Organizăm un referendum. Dar este anormal. Noi să organizăm un referendum pentru ceea ce deja europenii la care ne uităm au decis de mult și anume poluatorul plătește", a spus primarul general.

Taxa de poluare, vinieta Oxigen, impusă de primarul general Gabriela Firea, a intrat în vigoare la începutul anului, dar ar urma să se aplice efectiv din luna martie. Până atunci, există o perioadă de grație și șoferii nu sunt sancționați.

Proiectul vinietei Oxigen a fost aprobat, pe 24 octombrie 2019, de Consiliul general al Capitalei, incluzând un amendament prin care mașinile non-euro, Euro 1 și 2 vor fi interzise din data de 1.01 2022, iar Euro 3 va fi interzis din 2024.

Taxa impusă de primarul Capitalei, Gabriela Firea, ține cont doar de norma Euro a autovehiculelor, și nu și de capacitatea motorului sau de tipul de combustibil folosit. De altfel, poluarea este taxată de Primăria Capitalei doar în timpul săptămânii, în intervalul orar 7-22. În rest, în weekend, de sărbătorile legale și noaptea, taxa Oxigen nu se aplică.

Capitala este împărțită de vinieta Oxigen în două mari zone: ZACA (Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului) și restul străzilor din București.
Conform hotărârii Consiliul General al Capitalei, de la 1 ianuarie 2020, în ZACA, adică în zona relativ centrală a Capitalei, nu mai au acces autovehiculele cu motoare non-Euro, Euro 1 și Euro 2. Pentru a circula cu ele pe restul străzilor din București, este nevoie de vinieta Oxigen.
Mașinile Euro 3 pot circula prin ZACA și pe restul străzilor din Capitală, doar cu vinieta Oxigen.

Mașinile Euro 4 circulă liber prin București, până la 1 ianuarie 2021, de când ar urma să plătească și ele vinietă Oxigen.

Mașinile Euro 5, Euro 6, electrice și hibride, precum și motocicletele și scuterele nu au nevoie de vinietă Oxigen.

Amenda pentru neplata vinietei Oxigen este cuprinsă între 1.500 și 2.000 de lei, însă până în martie 2020 nu se dau amenzi.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 04 Feb 2020 18:28:37    Titlul subiectului: 205427

Chiar și iadul este pavat cu intenții bune. Chiar și dacă în teorie, anumite măsuri pentru îmbunătățirea calității aerului ar trebui luate, modul de aplicare distruge chiar și buna intenție (dacă într'adevăr există) a unei asemenea măsuri.

Nu insist asupra faptului că poluarea din București are forme și cauze mult mai grave decât mașinile cu alte norme decât Euro-3 și mai noi.
Dar aplicarea pompieristică a restricției la modul că gata, alea n'au voie deloc, alelalte doar pe undeva, nu este benefică pentru nimeni. Atunci când vii de la să zicem 5 km de București, unde poți lăsa mașina înainte de a intra în zona crepusculară a "duamnei"? (nu de asta, ci de dragul de a nu intra în mirobolantul trafic bucureștean, deși prin suburbii e la fel).

Cei care deja protestează impotriva acestei mizerii (pentru că așa cum a fost concepută și cum s'ar aplica, asta este), invocă argumente juridice, inclusiv lezarea dreptului de proprietate și cu siguranță că dinainte de momentul când se va aplica această nu mai spun ce, va fi atacată în instanță. Sper ca din asta să se aleagă măcar cu o revizuire mai inteligentă (dar nu prea văd cine să o facă) și nu cu desființarea totală. Altfel, va rămâne o "măreață realizare" de tipul "am făcut-o, voi n'ați vrut-o". Dar ei și-au îndeplinit promisiunea electorală. Uite că pe aia cu incineratorul nu și-au îndeplinit-o. Niște camere din acelea erau bune și prin zona unde funcționează el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Feb 2020 21:55:15    Titlul subiectului: 205429

Ei au dat copy-paste dupa sisteme similare de taxare in Londra sau alte capitale euromene. Dar au uitat sa dea "copy-paste" dupa sistemul de transport din Londra sau alte capitale europene, dupa sistemele park&ride.

Si ce este cel mai importat, au uidat sa dea "copy-paste" dupa primarii care se gasesc in marile capitale din Europa si mai ales sa dea "copy-paste" dupa consilierii care se gasesc pe dincolo.

Cine sa abordeze inteligent la noi, in Bucuresti, problema asta ? Firea, o prompterista de duzina ? Consilierii ei, la fel de batuti in cap ?

Atata ii duce capul Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 25 Feb 2020 15:37:48    Titlul subiectului: 205832

După "Adoptă Bucurie", încă un motiv să o laud pe Duamna. Desi eram foarte afectat de modul neprofesionist de implementare a unei asemenea măsuri, cred că modul de gândire a ei a îngropat-o și îmi pare rău că în loc să rezolve o problemă, vroia să creeze alta. Poate trebuia să se rezume la zona centrală și să facă noduri importante cu megaparcări ca mașinile să nu intre mai departe și să aibă conexiuni bune cu transportul public. Dar în condițiile în care nici măcar să intri în Bantustan, pardon, București, nu mai puteai fără taxa aia, care era enormă pentru unele mașini, ideea a fost cum au mai spus și alții, copy-paste după ureche după măsurile de afară.

Textul articolului (click pe text pentru sursă):
Primarul Capitalei Gabriela Firea a anunțat marți că renunță la vinieta antiupoluare, așa-numita "taxă Oxigen", în fața unui val uriaș de respingere a unei măsuri luate în toată Europa, acuzând și declarațiile politicianiste. "Cetățenii resping ideea de restricție", a spus ea, după sondajul pe care l-a realizat online. Firea a precizat că face anunțul cu "sufletul neîmpăcat", dar ca nu renunță la alte măsuri antipoluare.

Primarul general Gabriela Firea a precizat că renunță la vinieta Oxigen, după "valul uriaș de respingere" pe care l-a constatat după consultarea publică pe care a făcut-o pe Facebook.

"Decizia este, chiar dacă cu sufletul neîmpăcat: renunț la vinieta antipoluare pentru că trebuie să-i ascult pe toți cetățenii", a declarat Gabriela Firea.

"Decizia se va transforma într-o hotărâre CGMB în luna martie. Renunț la vinieta antipoluare pentru că trebuie să-i ascult pe toți bucureștenii. Voi veni cu un proiect de anulare, dar nu înseamnă că abandonăm lupta. Ne vom intensifica presiunea legitimă asupra Guvernului pentru centura ocolitoare a Capitalei", a adăugat primarul general.

Ea a afirmat că, în fața unui val atât de uriaș de respingeri a unei măsuri luate în alte state europene, este în situația de a lua o decizie.

"În trei ani și jumătate, nu am revenit asupra niciunei măsuri pentru că bucureștenii au apreciat ce am făcut. Este un precedent ce se întâmplă pentru că a fost creat de factorul politic", a subliniat primarul Capitalei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Feb 2020 23:07:55    Titlul subiectului: 205843

Vrajeli ieftine, este an electoral si tanti Firea a vazut ca scade in sondaje. Plus ca se aude ca Basescu ar candida la primarie, caz in care n-o vad bine pe Firea, chiar daca alegerile se organizeaza intr-un singur tur.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Mar 2020 15:56:54    Titlul subiectului: 206452

Cu ocazia starii de urgenta, care a dus la scaderea accentuata a traficului auto in capitala, raportarile au aratat un nivel ridicat al poluarii. Inseamna ca nu traficul auto era principalul poluator in capitala. Principalul "suspect" este la marginea capitalei, acolo unde se ard ilegal deseuri.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community