Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Semmeringul Banatean (Oravita-Anina)

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 21:53:15    Titlul subiectului: Semmeringul Banatean (Oravita-Anina) 203087

In acest topic vom discuta despre "Semmeringul Banatean" una dintre cele mai frumoase si mai vechi rute feroviare din Romania. Ca sa respectam istoria, linia care leaga Oravita de Anina este a cincea linie feroviara din tara, in ordinea cronologica a infiintarii si este prima linie montana. Porecla de "Semmeringul Banatean" vine de la faptul ca aceasta cale ferata a fost construita la cativa ani distanta de la Semmeringul austriac.
Mai multe informatii despre Semmeringul Banatean putem afla de pe site-ul dedicat acestei cai ferate: http://www.oravita-anina.eu

De ce este asa frumoasa aceasta linie ferata puteti vedea in cateva poze pe care le-am facut in anul 2014, cand am facut o calatorie de la Oravita la Anina.



Semeringul Banatean 109.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.34 kb
 Vizualizat:  de 1525 ori

Semeringul Banatean 109.jpg



Semeringul Banatean 133.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.61 kb
 Vizualizat:  de 1525 ori

Semeringul Banatean 133.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 21:59:05    Titlul subiectului: 203089

Acum, cateva date tehnice, despre traseu
Lungime: 34 km
Diferenta de nivel: 340 de metri.
Numar tunele: 14
Cel mai inalt viatuct: 47 m
Cel mai lung tunel: Garliste, 660 m



Semeringul Banatean 088.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  148.26 kb
 Vizualizat:  de 1521 ori

Semeringul Banatean 088.jpg



Semeringul Banatean 113.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.93 kb
 Vizualizat:  de 1521 ori

Semeringul Banatean 113.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 22:01:57    Titlul subiectului: 203090

Ca o comparatie sumara, Semmeringul austriac are o lungime a traseului de 40 km, o diferenta de nivel de 388 m, cel mai inalt viaduct de 37 m, dar cel mai lung tunel este de 1428 m, depasind cel mai lung tumel de la noi (660 m).


Semeringul Banatean 139.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.88 kb
 Vizualizat:  de 1520 ori

Semeringul Banatean 139.jpg



Semeringul Banatean 166.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.93 kb
 Vizualizat:  de 1520 ori

Semeringul Banatean 166.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 22:10:05    Titlul subiectului: 203093

Un lucru interesant este inclinarea caii ferate de 20 o/oo față de celelalte căi ferate care au avut o inclinare cu diferență de nivel de 14‰ Asta este, probabil si motivul pentru care in curbe am vazut contrasina.

De asemenea rază curbelor la această linie este de 114 m față de celelalte căi care au o rază de 150 m. Din aceste motive au fost nevoie de locomotive și vagoane speciale



Semeringul Banatean 103.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.92 kb
 Vizualizat:  de 1517 ori

Semeringul Banatean 103.jpg



Semeringul Banatean 104.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.47 kb
 Vizualizat:  de 1517 ori

Semeringul Banatean 104.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 22:13:25    Titlul subiectului: 203094

Sumarizand, pe tronsonul Oravita-Anina, lungimea totala a celor 14 tunele este de 2084 de metri iar lungimea totala a viaductelor este de 843 metri.
De asemenea, pentru acest tronson, s-au strapuns dealurile pe o lungime de 21171 metri.

Zilele urmatoare, voi prezenta integral aceasta ruta si va voi purta intr-o calatorie virtuala de la Oravita la Anina.



Semeringul Banatean 118.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.84 kb
 Vizualizat:  de 1516 ori

Semeringul Banatean 118.jpg



Semeringul Banatean 184.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.13 kb
 Vizualizat:  de 1516 ori

Semeringul Banatean 184.jpg



Semeringul Banatean 092.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.19 kb
 Vizualizat:  de 1516 ori

Semeringul Banatean 092.jpg



Semeringul Banatean 161.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.79 kb
 Vizualizat:  de 1516 ori

Semeringul Banatean 161.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 22:57:11    Titlul subiectului: 203155

Incepem calatoria virtuala cu Semeringul Banatea. Gara Oravita este la o altitudine de 218,7 m față de nivelul mării. Gara a fost modernizata de CFR, regionala Timisoara.


Semeringul Banatean 045.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.31 kb
 Vizualizat:  de 1470 ori

Semeringul Banatean 045.jpg



Semeringul Banatean 048.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.78 kb
 Vizualizat:  de 1470 ori

Semeringul Banatean 048.jpg



Semeringul Banatean 049.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.53 kb
 Vizualizat:  de 1470 ori

Semeringul Banatean 049.jpg



Semeringul Banatean 050.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.79 kb
 Vizualizat:  de 1470 ori

Semeringul Banatean 050.jpg



Semeringul Banatean 043.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.13 kb
 Vizualizat:  de 1470 ori

Semeringul Banatean 043.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 23:01:36    Titlul subiectului: 203157

Conform site-ukui CFR, din gara Oravita mai pleaca doua trenuri spre Anina, unul la 11:15, altul la 16:43 dimineata. Acum cinci an, erau trei trenuri care plecau spre Anina,

Mai sunt si cateva trenuri particukare care ajung la Oravita.



Semeringul Banatean 052.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.61 kb
 Vizualizat:  de 1469 ori

Semeringul Banatean 052.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 23:06:19    Titlul subiectului: 203158

Pe acest tronson au fost locomotive cu aburi pana in anul 1979. ncepând din anul 1979 s-a trecut la remorcarea cu locomotive diesel-electrice, în dublă tracțiune, 580 t în sensul Oravița–Anina și 850t în sensul Anina-Oravița.


Semeringul Banatean 076.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.32 kb
 Vizualizat:  de 1467 ori

Semeringul Banatean 076.jpg



Semeringul Banatean 186.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.23 kb
 Vizualizat:  de 1466 ori

Semeringul Banatean 186.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 23:09:59    Titlul subiectului: 203159

Sa vedem cum arata vagoanele. Nu stiu de cand au fost introduse acest tip de vagoane. Sunt vagoane pe ecartament normal dar sunt mai scurte decat vagoanele obisnuite. Vagoaneel au scaune de lemn si au si un godin pentru incalzire sezonul rece.


Semeringul Banatean 053.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.15 kb
 Vizualizat:  de 1465 ori

Semeringul Banatean 053.jpg



Semeringul Banatean 054.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.42 kb
 Vizualizat:  de 1465 ori

Semeringul Banatean 054.jpg



Semeringul Banatean 055.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.81 kb
 Vizualizat:  de 1465 ori

Semeringul Banatean 055.jpg



Semeringul Banatean 057.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.35 kb
 Vizualizat:  de 1465 ori

Semeringul Banatean 057.jpg



Semeringul Banatean 058.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79 kb
 Vizualizat:  de 1465 ori

Semeringul Banatean 058.jpg



Semeringul Banatean 063.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.17 kb
 Vizualizat:  de 1465 ori

Semeringul Banatean 063.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 23:13:44    Titlul subiectului: 203160

Tot in zona se afla depoul de locomotive, teoretic aflat in conservare. De asemenea se afla un feld e parc rece compus din vagoane aflate in diferite stare de degradare. Asta era acum cinci ani, nu stiu in ce stare se gasesc acum, daca nu le=au dat la fier vechi.


Semeringul Banatean 068.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.24 kb
 Vizualizat:  de 1464 ori

Semeringul Banatean 068.jpg



Semeringul Banatean 069.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.38 kb
 Vizualizat:  de 1464 ori

Semeringul Banatean 069.jpg



Semeringul Banatean 070.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.17 kb
 Vizualizat:  de 1464 ori

Semeringul Banatean 070.jpg



Semeringul Banatean 071.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.56 kb
 Vizualizat:  de 1464 ori

Semeringul Banatean 071.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 23:18:24    Titlul subiectului: 203161

Se da plecarea. Dupa ora 16:00 trenul compus din locomotiva diesel eelctrica si doua vagoane s-a pus in miscare. Desi trenul este al CFR-ului cei mai multi calatori care se circula sunt turisti care vor sa vada cum este o calatorie cu Semeringul Banatean. Din pacate CFR-ul nu stie sa exploateze aceasta mina de aur. In ultimii ani s-a pus in discutie desfiintarea rutei. Noroc ca exista niste pasionati care lupta pentru salvarea Semeringului Banatean si incearca sa il promoveze. Pentru ei m-am decis sa infiintez acest topic, in incercarea de a populariza Semeringul Banatean.


Semeringul Banatean 067.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.03 kb
 Vizualizat:  de 1463 ori

Semeringul Banatean 067.jpg



Semeringul Banatean 065.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.34 kb
 Vizualizat:  de 1463 ori

Semeringul Banatean 065.jpg



Semeringul Banatean 066.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.12 kb
 Vizualizat:  de 1463 ori

Semeringul Banatean 066.jpg



Semeringul Banatean 061.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.25 kb
 Vizualizat:  de 1463 ori

Semeringul Banatean 061.jpg



Semeringul Banatean 060.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.47 kb
 Vizualizat:  de 1463 ori

Semeringul Banatean 060.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Oct 2019 10:51:05    Titlul subiectului: 203216

De la 1 noiembrie, tariful pe sectiunea Oravita-Anina, va fi de 10 RON. Articolul se gaseste aici.

Citat:
TARIF PENTRU SECȚIA ANINA - ORAVIȚA Tarif unic, orice clasă - 10,00 lei
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Noi 2019 12:05:25    Titlul subiectului: 204050

Vesti bune de la CFR. Ruta Oravita-Anina va deveni una turistica: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/noutati-din-mersul-trenurilor-2019-2020/

Citat:
Pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca CFR Călători să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea și călătoria pe ruta Simmeringului Bănățean: Oravița – Anina și retur

Programul trenurilor turistice il gasiti aici: https://drive.google.com/file/d/1YMTM08pfeyzxoFtb7J6g7AoONaN6JrfR/view



Anexa 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.85 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

Anexa 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Noi 2019 10:24:09    Titlul subiectului: 204186

Desi CFR-ul zice ca va rebrandui aceasta ruta, totusi viitorul Semeringului Banatean este incert. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Tot mai aproape de sfârșitul călătoriilor pe Semmering

CARAȘ-SEVERIN – Doar până în 14 decembrie 2019 mai circulă trenul zilnic pe ruta Oravița – Anina, o cursă pe zi, după această dată mai existând doar zece la sută șanse să nu se închidă.

Oamenii au început să fie îngrijorați de soarta Semmeringului, în condițiile în care din cauza nerentabilității cursei, până la primăvară este posibil să nu se mai mai circule pe această rută istorică. Dacă rezervările pentru varianta efectuării cursei ca tren turistic sunt prea puține, se iau în calcul și condițiile meteo, iar cursa să fie anulată, chiar să nu se mai circule timp de trei sau patru luni, în acest timp infrastructura, și-așa fragilă, chiar trenul, respectiv vagoanele, locomotivele, să se deterioreze și să nu mai fie funcționale.

Nici fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, nu a pus umărul la găsirea unei soluții în acest sens, deși i-a fost adresată încă din primăvară această doleanță, care chiar nu e un moft al bănățenilor. Cuc a pasat problema cu ușurință celor din subordine și atât. Prin urmare, fiindcă ne mai desparte doar o lună de momentul critic, am solicitat un răspuns vizavi de soarta acestei curse pe linia CF Oravița – Anina de la CFR Călători.
Răspunsul are același argument sec, acela al nerentabilității cursei: „În conformitate cu prevederile legislației în vigoare, secția de circulație Oravița – Anina este parte a infrastructurii neinteroperabile, ne răspunde printr-o adresă Florin Blăgăilă, directorul Serviciului Suport Afaceri și Managementul Performanței – Compartiment Planificare și Modelare Transport din cadrul SNTFC CFR Călători- Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Timișoara. Trenurile de pe ruta Oravița – Anina, la actuala ediție de mers, circulă conform mersului trenurilor valabil în perioada 9 decembrie 2018 – 14 decembrie 2019. Conform acestuia, începând din data de 1 noiembrie 2019, pe relația Anina – Oravița circulă trenul 9694 cu plecare la 13.30, în locul trenului 9696 cu plecare la 14.40. Această proiecție a fost făcută ca urmare a reducerii substanțiale a traficului de călători după data de 1 noiembrie, cu impact asupra eficienței acestor trenuri, nemaifiind oportună staționarea în stația Anina, între trenurile de dus și întors. S-a avut în vedere faptul că segmentul de călători dedicat acestor trenuri are un caracter turistic, perioada cu afluență de călători fiind intervalul 1 aprilie – 31 octombrie“.
Ce se va întâmpla după intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, nu știm, dar sunt puține șanse, probabil zece la sută, să rămână cursa zilnică.

Sursa foto: www.caon.ro



sem19.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.4 kb
 Vizualizat:  de 1125 ori

sem19.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Dec 2019 11:32:47    Titlul subiectului: 204344

Felicitari societatii civile din Caras-Severin. In urma implicarii locuitorilor din aceasta zona, deocamdata Semeringul Banatean este salvat. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Vocea Societății Civile din Caraș-Severin este puternică! Calea ferată Oravița-Anina rămâne deschisă

Societatea civilă din Caraș-Severin a reușit să rezolve problema Semmeringului Bănățean printr-o acțiune inedită desfășurată astăzi pe calea ferată Oravița-Anina.
Peste 200 de persoane au participt la acțiunea ce a avut rolul de a salva Semmeringul Bănățean. Carășenii s-au mobilizat rapid pentru a convinge autoritătile că nu e bine să suspende activitatea pe calea ferată Oravița-Anina.

„Ne-am mobilizat pentru acest simbol al Banatului, nu putem rămâne indiferenți, luptăm să nu se închidă”, au declarat călătorii într-un singur glas.

„Nu mă așteptam la un număr atât de mare de oameni care să răspundă acestei inițiative, este extraordinar de frumos, doar așa o să reușim să salvăm multe dintre obiectivele turistice importante din România”, ne-a declarat Oana Cenan Glăvan.
După o scurtă sesiune de socializare, cărășenii s-au urcat în tren pentru a admira peisajul unic de pe primul traseu montan si cel mai spectaculos din România. Aici au avut parte de o scurta lectie de istorie sustinuta de profesorul universitar Gheorghe Popovici care sustine cu ardoare acest proiect, mai mult decât atât are și o dorință în legătură cu acest traseu unic.
„Nu trebui închisă pentru că sperăm ca în 2021,atunci când Timișora va fi capitală culturală, cu adevărat noi Banatul Montan să fim ceea ce este mărginimea pentru Sibiu. De exemplu timișorenii să vină într-un număr cât mai mare aici”, a precizat profesorul Popovici.

„E mama căilor ferate din România,iar dacă mama e bolnavă ce faci o dai la o parte, NU”!
Obiectivul a fost atins și de acestă dată. Vocea societății civile din Caraș-Severin este puternică iar acțiunea de astăzi a demonstrat acest lucru. Calea ferată Oravita Anina, cea mai spectaculoasă din România rămâne deschisă, așa că sunetul rotilor de tren se va auzi mult timp de acum încolo!
Radio România Reșița a fost partener în cadrul acestei acțiuni!

Sursa foto: www.radioresita.ro



erterter-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.63 kb
 Vizualizat:  de 983 ori

erterter-1.jpg



hythyth.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.68 kb
 Vizualizat:  de 983 ori

hythyth.jpg



rr4r4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.99 kb
 Vizualizat:  de 983 ori

rr4r4.jpg



rthtryhyt.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.66 kb
 Vizualizat:  de 983 ori

rthtryhyt.jpg



trghrth.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.2 kb
 Vizualizat:  de 983 ori

trghrth.jpg



tyhjuyujuy-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.55 kb
 Vizualizat:  de 983 ori

tyhjuyujuy-1.jpg



yyyyy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.3 kb
 Vizualizat:  de 983 ori

yyyyy.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community