Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiect - Pasajul Doamna Ghica
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1159
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2019 15:18:44    Titlul subiectului: Proiect - Pasajul Doamna Ghica 198624

Firea are în plan construcția Pasajului Doamna Ghica. Articolul se găsește aici:
https://m.capital.ro/firea-cand-scapam-de-aglomeratia-din-bucuresti.html
Citat:
Primarul Gabriela Firea încearcă să pună în practică promisiunile pe care le-a făcut bucureștenilor. Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă în acest moment șoferii, este aglomerația infiorătoare din trafic.
Primarul Gabriela Firea vrea să înceapă construcția Pasajului Doamna Ghica, un proiect care ar fluidiza circulația în sectorul 2 al Capitalei, în zona Doamna Ghica, Colentina, Tei sau Șoseaua Petricani. Astfel, CGMB va supune votului investiția, care se ridică la 134 de milioane lei. Potrivit proiectului, citat de Mediafax privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru Pasajul Doamna Ghica, valoarea totală a investiției se ridică la 134 de milioane lei, iar termenul de execuție ar urma să fie de 24 de luni. „Modernizarera acestei artere va genera un impact benefic asupra relației rutiere a Capitalei cât și a mediului înconjurător. Finanțarea proiectului se va asigura din bugetul propriu al Municipiului București”, se arată în expunerea de motive a proiectului. Potrivit raportului de specialitate, investiția urmărește următoarele obiective: realizare parte carosabilă de 4 benzi de circulație și separator de fluxuri pe zona mediană; amenajare trotuare; iluminat public sau deviere/relocare rețele utilități existente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2019 14:22:45    Titlul subiectului: 198727

S-au aprobat indicatorii pentru Pasajul Doamna Ghica. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CGMB a aprobat indicatorii pentru Pasajul Doamna Ghica și pentru Străpungerea Nicolae Grigorescu

Consiliul General al Muncipiului București (CGMB) a aprobat, joi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul privind Străpungerea Bulevardului Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu Etapa II și pentru obiectivul de investiții "Pasaj Doamna Ghica".

Proiectul „Străpungere Bd-ul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu Etapa II – km 2+400 – intersecția Calea Vitan Bârzești" prevede realizarea, pe o lungime de 1,3 km, a 6 benzi de circulație (3 benzi pe sens), precum și amenajrea trotuarelor și a stațiilor de autobuz. De asemenea, se vor devia/reloca rețelele de utilități.

"Prin acest proiect, dorim să demarăm etapa a doua, având în vedere că etapa I a proiectului este în curs de finalizare. Proiectul se află înscris în Programul de investiții al municipiului București pe anul 2019. Finanțarea proiectului se va asigura din bugetul propriu al Municipiului București, valoarea totală a investiției este de 13,5 milioane euro", a declarat Gabriela Firea.

Pentru Pasajul Doamna Ghica, valoarea totală a investiției este estimată la 28 milioane euro, din care circa 14 milioane ar fi suma necesară în primul an, pentru că investiția este eșalonată pe 2 ani, conform graficului de lucrări. Va rezulta un pasaj de circa 200 de metri lungime și 16,5 metri lățime, aferent celor 4 benzi, dar lucrările se fac pe un traseu total de 1 km.

Proiectul prevede realizarea părții carosabile, cu 4 benzi de circulație și separator de fluxuri de circulație pe zona mediană, cu trotuare și partea de iluminat public, dar are și o componentă de deviere și relocare, acolo unde e cazul, a rețelelor de utilități existente.

„Este un proiect de modernizare a infrastructurii rutiere extrem de așteptat, care face parte din strategia în domeniul transportului public și care are ca beneficii fluidizarea traficului, reducerea emisiilor de noxe, cu efecte pozitive în protejarea mediului, dar și creșterea siguranței în ceea ce privește traficul auto și pietonal", a afirmat Firea.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Sep 2019 11:30:58    Titlul subiectului: 202912

S-a emis autorizatia de constructie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Pasajul Doamna Ghica din Colentina are autorizație de construire. Cum se va schimba zona

Primarul general, Gabriela Firea, anunță că a fost semnată autorizația de construire a pasajului suprateran din zona Doamna Ghica, lucrările urmând a fi finalizate în 12 luni. Valoarea totală a pasajului, care va avea două benzi de circulație pe sens, este de 28 de milioane euro și vizează fluidizarea circulației.

„Lucrările la Pasajul suprateran Doamna Ghica intră în linie dreaptă Am semnat autorizația de construire. Urmează devierea și modernizarea tuturor rețelelor edilitare din zona - apă, canalizare, gaze naturale, termoficare, electrice, iluminat public, telecomunicații și sistematizare drumuri, conform proiectului", a scris pe Facebook primarul Capitalei.
Potrivit Gabrielei Firea, la începutul anului au fost aprobați în ședința Consiliului General al Municipiului București indicatorii tehnico-economici: „În primăvară am semnat contractul pentru proiectare și execuție cu Trustul de Clădiri Metropolitane iar acum am semnat autorizația de construire".
Proiectarea a durat trei luni și, conform contractului, lucrările se vor finaliza în 12 luni. Costul estimat al lucrărilor este de 28 de milioane de euro, mai spune Firea.
„Proiectul vizează realizarea unui pasaj suprateran la intersecția străzilor Doamna Ghica cu Șoseaua Colentina și are în vedere o îmbunătățire a condițiilor de circulație și transport din zonă, asigurând o mai mare siguranță și o fluidizare a circulației în zona de nord est a Capitalei. Pasajul superior va avea o parte carosabilă alcătuită din 2 benzi de circulație pe sens", a mai explicat primarul în aceeași postare.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Sep 2019 22:14:32    Titlul subiectului: 202990

Intersectia dintre Domna Ghica si Colentina este una destul de "fierbine" in orele de varf. Cand vor incepe lucrarile in zona, nu vreau sa ma gandesc ce o sa fie acolo. Nu prea exista nici alternative la Sos. Colentina. Nebunia care a fost in zona BigBerceni, in timpul santierului de la pasaj, cel mai probabil se va repeta in zona Domana Ghica.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1159
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 06:24:50    Titlul subiectului: 203013

Adevărat.
Și mai e o problemă: în PMUD, proiectul apărea cu tramvai/spațiu pentru tramvai. Ei, randarea proiectului nu cuprinde aceste lucruri, deci se încalcă PMUD-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 07:01:35    Titlul subiectului: 203016

Transportul in comun (tramvaiul) trebuia sa fie principalul beneficiar al acestui proiect. De fapt, pasaje ar trebui si la Obor si in partea cealalta la intersectia Colentina cu sos. Fundeni&Andronache !
Asa sprijina PMB transportul in comun ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 1126
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 17:58:41    Titlul subiectului: 203068

Ce pasaj sa mai faci la Obor? Deja e unui.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 18:42:07    Titlul subiectului: 203070

Suprateran, cel putin pentru 21, Colentina-Mosilor
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1159
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 19:20:36    Titlul subiectului: 203075

N-are rost, pentru că la Obor pe sensul menționat de tine e stație, iar 21 prinde de obicei pe verde semafoarele la Obor. Dacă tot suntem la nivel de utopii, ar fi mai bun pentru 1/10 și 46, sens Iancului, care prind aproape de fiecare dată semaforul pe roșu, iar când e pe verde, tramvaiele sunt deseori blocate de mașini care fac stânga în giratoriu spre Colentina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 20:05:02    Titlul subiectului: 203080

E clar ca traiesti pe alta planeta Sa stai mataluta in blocajele de la Obor sa vezi cum pierde cateva semafoare 21 din cauza ambuteiajelor si apoi mai vorbim de utopii Laughing Laughing Laughing
Iar postam de dragul de a posta ?

Degeaba faci pasaj la Doamna Ghica daca nu se rezolva problemele de la Obor si din partea cealalta, de la intersectia dintre Colentina si Fundeni&Andronache.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1159
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 20:45:24    Titlul subiectului: 203085

Bun, hai să-ți demontez ideea prin argumente:
Un pasaj suprateran la Obor e o utopie, fiindcă:
- are un cost foarte ridicat, nici măcar nu e prevăzut în PMUD.
- traficul va fi îngreunat simțitor
- trebuie schimbată geometria pieței, ceea ce nu cred că PMB va vrea să facă, având în vedere că e acea fântână cu care se mândresc în centrul giratoriului.
- va trebui să deviezi tramvaiele zilnic pe linie OR de pe străzi înguste, aglomerate de traficul deviat de lucrările pasajului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 20:55:43    Titlul subiectului: 203088

Deci esti masochist, iti place sa stai in blocajele de la Obor Laughing
Vrei sa iit fac un fotoreportaj din zona, in orele de varf ca sa iit demonstrez cu argumente foto ?
Eu sunt aberant ? Voi sunteti de-a dreptul aberanti.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1159
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 21:02:29    Titlul subiectului: 203091

Eu merg cu tramvaiul, deci nu prea stau în blocaje.
Soluții pentru degrevarea traficului există, nu trebuie să faci un pasaj suprateran. Încurajezi lumea să-și lase mașina acasă prin eficientizarea transportului public. Eventual un park&ride ar rezolva ușor situația.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 21:04:38    Titlul subiectului: 203092

Problema trebuie privita in tot ansamblul ei (ceea ce ma indoiesc ca au facut cei de la primarie). Daca nu se rezolva toate intersectiile problematice de pe Calea Mosilor si cele de pe Colentina, asa cum am spus de N ori, DEGEABA faci pasaj la doamna Ghica. Este fix...........frectie la picior de lemn.
Eu stau in zona, ma lovesc zilnic de ambuteiajele de la Obor sau celelalte intersectii, asa ca vorbesc in cunostiinta de cauza.
Ieri de exemplu am asteaptat 10 minute dupa 21, care era blocat la intersectia de la Obor, asa cum am mentionat la topicul aferent.
UKVZ-KTM-5 a scris:
Eu merg cu tramvaiul, deci nu prea stau în blocaje.

Pai si eu folosesc des tramvaiul 21
La ce ora mergi cu tramvaiul asa din curiozitate ? Nu ai stat blocat in intersectii cu tramvaiul ?
De la intersectia aia se face coloana de masini pe Calea Mosilor pana la intersectia cu Eminescu&Dacia, rezulta o coloana de toata frunusetea pe bulevardul Dacia, uneori pana la Romana. E totul frumos la Obor ? Laughing Laughing Laughing Laughing
UKVZ-KTM-5 a scris:
Încurajezi lumea să-și lase mașina acasă prin eficientizarea transportului public.

Si cum eficentizezi transportul in comun, caz concret la Obor, unde tramvaiul este blocat in intersectie datorita celor care fac stanga si stau la rosu ? Nu cumva printr-un pasaj suprateran dedicat numai tramvaielor ?
Nu vorbesc din carti, daca mergi in Franta, la Montpellier, au aplicat cu succes aceasta solutie !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 26 Sep 2019 21:24:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1159
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 21:20:50    Titlul subiectului: 203095

Eu merg zilnic cu tramvaiul 10, dar și pe 21 îl folosesc des, de obicei pe la prânz și nu prea prinde blocaje la Obor, față de 10, pe care-l folosesc dimineața, și care stă blocat la Obor de uită Dumnezeu de el. Ar trebui reglate semafoarele și să fie puse unele speciale pentru stânga, e oribil, se bagă o grămadă de mașini în față tramvaiului. Dar simpla problemă e la semafoare.
Eu aș face un park&ride la Europa (că tot a fost închis) și de acolo 21, care circulă foarte bine, pentru eficientizare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 21:26:46    Titlul subiectului: 203096

Nu circula foarte bine 21. Nici macar tramvaiul 41 nu circula foarte bine.
Si unul si altul au probleme la intersectii. Dar degeaba zic de 1000 de ori chestia asta, tot nu vrei sa intelegi, tot refuzi sa vezi realitatea in fata.

O sa fac un reportaj foto, poate asa intelegi.

Circula cu 21 si pe alte intervale orare, la ora 17:00 de exemplu. Dupa aia putem sta la dezbateri. O sa intelegi de ce este inutil pasajul de la Doamna Ghica, daca celelalte probleme raman nerezolvate.

Doamne, in modul asta gandesc si cei de pa primarie ???

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1159
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 12:51:00    Titlul subiectului: 203135

Se pare că locuitorii din zonă dau PMB în judecată pentru că 200 de arbori au fost tăiați și se tem că pasajul va fi prea aproape de casele lor, optând pentru unul subteran. Un articol pe această temă:
https://stirileprotv.ro/stiri/social/primaria-capitalei-data-in-judecata-dupa-debutul-lucrarilor-la-pasajul-doamna-ghica.html
Citat:
La mai puțin de o săptămână de la semnarea actelor pentru ridicarea unui pasaj în rondul de la Doamna Ghica, locuitorii din această zonă a Bucureștiului au anunțat că dau Primăria în judecată.

Chiar dacă sunt conștienți că acolo este nevoie de o soluție pentru fluidizarea traficului, ei sunt nemulțumiți că nu au fost consultați înainte să fie tăiați peste 200 de arbori și să înceapă lucrările.

Oamenii se tem că pasarela va fi prea aproape de ferestrele lor și spun că un pasaj subteran ar fi rezolvat cu adevărat problema.

Martor: “Acum că ați venit să ne luați interviu au venit să ne amenințe că dau cu basculanta peste noi. Ce ziceți, e ok?

Așa au fost primiți vineri câțiva locatari pe șantierul deschis luni în zona rondului de la Doamna Ghica, din Sectorul 2 al Capitalei. Deocamdată, compania de construcții a primăriei Capitalei pregătește terenul pentru ca în intersecție să fie un ridicat un pasaj. Au fost tăiați copaci, sunt trasate linii și mutate utilaje.

Localnic: “Aici erau copaci tineri, puși acum un an. I-au ras pe toți.”

Dan Trifu, ecologistă: “Este un dezastru ecologic ce se întâmplă aici. Această zonă este oricum extrem de poluată, calitatea aerului e foarte proastă.”

În urma scrisorii trimise de locatari, primăria Capitalei a trimis un comunicat de presă în care a anunțat că în locul celor 225 de copaci tăiați vor fi plantați alți 660.

Doar că Primăria specifică faptul că în zona pasajului vor fi replantați numai 84 de arbori. Restul până la 600 vor fi plantați pe Bulevardul George Coșbuc, Unirii, Libertății și pe alte străzi din Capitală.

Defrișările nu sunt singura problemă a locatarilor din această zonă. Oamenii s-au unit și vor da în judecată Primăria Capitalei, pentru că, susțin ei, părerea lor nu a fost ascultată.

Locatar: “Suntem de acord să se facă pasaj, dar un pasaj subteran, civilizat, ca în orice țară europeană.”

Locatar: “Nu vreau să mă trezesc cu mașinile în sufragerie.”

Locatar: “Nu ne-a băgat nimeni în seamă, de parcă ei sunt stăpânii noștri, nu noi ai lor.”

În același comunicat, primăria a dat asigurări că pasajul este o soluție extrem de utilă pentru București și are autorizație. Cât despre locurile de parcare distruse acum, municipalitatea spune că se vor construi tot atâtea.

Termenul pentru execuția pasajului este de un an, un termen optimist dacă stăm să analizăm stadiul altor lucrări din Capitală. De exemplu, primăria a promis că lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză va fi gata în august, dar mai sunt încă multe de făcut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 21:30:43    Titlul subiectului: 203147

Presimt ca termenul de 12 luni avansat de primarita este unul foarte optimist Very Happy
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 16:00:26    Titlul subiectului: 203418

Pasajul va fi facut pe str, Doamna Ghica, nu pe sos. Colentina. Acum vreo 10 ani, dupa modernizarea liniei 21, planul initial era ca pasajul sa fie pe Sos. Colentina si tramvaiul sa fie pe pasaj.

In prezent, pasajul va fi realizat de o alta companie municipala, este vorba de Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti SA (sau TCM, pe scurt).

Pe unul dintre blocurile aflate la colturile intersectiei de la Doamna Ghica, au pus un banner mare cat blocul, in care putem vedea cum va arata viitorul pasaj de la doamna Ghica. Acum, ca sa glumesc putin, probabil au pus acel banner pe bloc ca sa ii obisnuiasca de pe acum pe locatari cu vizibilitate mai scazuta Laughing



Bucuresti, 11 octrombrie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.74 kb
 Vizualizat:  de 436 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 012.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.56 kb
 Vizualizat:  de 436 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 013.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.7 kb
 Vizualizat:  de 436 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 014.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Sâm 12 Oct 2019 18:13:17, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 16:03:32    Titlul subiectului: 203419

Sincer, eu dau dreptate locuitorilor din zona, pasajul suprateran este prea aproape de blocuri, ar fi fost mai potrivit un pasaj subteran, nu cred ca ar fi fost un impediment daca, in viitor se construieste metrou (viitorul M7, Bragadiru-Voluntari).

Acum, sa vedem panoul informativ cu aceasta lucrare. Termenul de executie este de 12 luni, proiectarea a durat trei luni.



Bucuresti, 11 octrombrie 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.35 kb
 Vizualizat:  de 433 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 008.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 008 (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.84 kb
 Vizualizat:  de 433 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 008 (1).jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 008 (2).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.6 kb
 Vizualizat:  de 433 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 008 (2).jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 16:05:14    Titlul subiectului: 203420

Sa vedem cum merg lucrarile. Au cam inchis accesul la trotuare, pe str. Doamna Ghica, cam pe o distanta de 100 de metri, atat inainte cat si dupa intersectia cu Sos. Colentina.


Bucuresti, 11 octrombrie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.51 kb
 Vizualizat:  de 432 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 002.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.52 kb
 Vizualizat:  de 432 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 003.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.12 kb
 Vizualizat:  de 432 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 004.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.36 kb
 Vizualizat:  de 432 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 005.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.45 kb
 Vizualizat:  de 432 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 006.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 16:07:14    Titlul subiectului: 203421

Cele mai multe poze le-am facut pe str. Doamna Ghica, sens spre Sos. Petricani. Deja au inceput sa lucreze la fundatia unui pilon. De asemenea, cred ca se lucreaza si la niste devieri de retele edilitare.


Bucuresti, 11 octrombrie 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.54 kb
 Vizualizat:  de 430 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 015.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.33 kb
 Vizualizat:  de 430 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 016.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.21 kb
 Vizualizat:  de 430 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 010.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 16:08:55    Titlul subiectului: 203422

In zona intersectiei cu sos. Colentina, a fost imprejmuit centrul str. Doamna Ghica. De asemenea, putem vedea si pe garduri bannere cu TCM.

Intrebare, TCM a participat la o licitatie pentru aceste lucrari ?



Bucuresti, 11 octrombrie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.86 kb
 Vizualizat:  de 429 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 011.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.7 kb
 Vizualizat:  de 429 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 007.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 16:11:53    Titlul subiectului: 203423

De partea cealalta a intersectiei cu sos. Colentina, pe str. Doamna Ghica, sens spre Pantelimon, pe o distanta de cateva sute de metri au imprejmuit scuarul dintre sensuri si au inceput lucrarile. Cu, aproximativ, 100 de metri de intersectie, strada s-a ingustat, fapt ce cauzeaza cozi de masini, in orele de varf. Daca sunteti in 143 sau 243 s-ar putea sa petreceti mai mult timp in autobuz, mai ales in orele de varf.


Bucuresti, 11 octrombrie 018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.65 kb
 Vizualizat:  de 427 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 018.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.52 kb
 Vizualizat:  de 427 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 019.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.64 kb
 Vizualizat:  de 427 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 020.jpg



Bucuresti, 11 octrombrie 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.81 kb
 Vizualizat:  de 427 ori

Bucuresti, 11 octrombrie 021.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1159
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 15 Oct 2019 16:36:22    Titlul subiectului: 203475

Ordinul Arhitecților din România (OAR) a lansat o dezbatere profesională cu privire la acest proiect:
https://www.oar-bucuresti.ro/anunturi/2019/10/14/a/
Citat:
Dezbatere profesională privind intervențiile din zona Doamna Ghica

OAR București a lansat, anul acesta, programul „Forum București” în cadrul Anualei de Arhitectură 2019, prin care organizează întâlniri și dezbateri profesional-publice despre contextul și intervențiile arhitectural-urbanistice din Capitală.

Pe data de 10 octombrie 2019, OAR București a inițiat o dezbatere profesională legată de intervențiile din zona Doamna Ghica, intersecția fiind una dintre cele mai aglomerate din București. La întâlnire, a participat Arhitectul Șef al Capitalei, domnul Ștefan Dumitrașcu, alături de arhitecți din Filiala București, și arhitecți din Consiliul Teritorial OARB. Domnul arhitect Ștefan Dumitrașcu a avut amabilitatea să răspundă diferitelor întrebări legate de intervențiile din zona Doamna Ghica. Aceste intervenții au născut ample discuții în rândul comunității din zonă, care dorește să cunoască mai multe detalii despre proiectul pasajului.

La întâlnire s-a evidențiat faptul că oportunitatea intervențiilor a apărut încă din anii 2007-2008, când s-a discutat pentru prima dată de realizarea unui pasaj care să fluidizeze zona, și care să se înscrie în realizarea axelor Pipera, Pantelimon și cartierul Titan.

A fost menționat faptul că întreagă intersecție a fost concepută și proiectată, în anii ’70-’80, într-un raport corect de ordin urbanistic și arhitectural, și de aceea orice intervenție ulterioară care nu ține cont de aceste valori, poate dăuna locului. Cu toate acestea, rezolvarea traficului se impune în mod direct, ca o necesitate a zonei. Necesitate de natură chiar istorică, fiindcă urbanistul Cincinat Sfințescu indica la începutul secolului al XX-lea necesitarea refacerii tramei stradale întrerupte de calea ferată de la Gara de Nord prin îngroparea șinelor, nu prin realizarea de pasaje supraterane și susținea multiplicarea numărului de inele de centură care sa împiedice tranzitul mașinilor prin centru, nu să îl favorizeze, așa cum au fost și incluse în planurile de sistematizare din 1921 sau 1935.

În același timp, la nivelul contextului citadin, Bucureștiul, a avut, începând cu anul 1909, primele piste de biciclete ca o măsură și o atenție față de calitatea de zi cu zi a vieții urbane. Zona Doamna Ghica, a beneficiat de o pistă de biciclete în plină perioada comunistă, anii ’70, care a supraviețuit până în anii 2008-2010 (a dispărut o dată cu lărgirea axei Bucur Obor/Colentina).

Revenind în prezent, dezvoltarea zonei Pipera ca principal pol de business al Capitalei, a dus un aflux de persoane și trafic fără precedent, resimțit puternic în aria intersecției Doamna Ghica. Această încărcare se suprapune peste traficul obișnuit din zona Colentina. Problemele create de suprapuneri sunt majore și necesită rezolvarea lor. Cu toate acestea, s-a atras atenția cu privire la pericolul realizării mult prea multor pasaje supraterane care ar putea, într-un orizont mai lung de timp, să dăuneze și nu să rezolve problemele orașului. Această îngrijorare a fost expusă de toți arhitecții aflați la întâlnire. Deși, intervenția în zona Doamna Ghica este o necesitate, au fost ridicate întrebări cu privire la alegerea axului dezvoltării, precum și la poziționarea ei, supraterană versus subterană.

Au fost exprimate principalele probleme și îngrijorări ridicate de locatarii din zonă: dispariția parcajelor, dispariția copacilor din zona, eventuala construcție a unui corp nou/anexă a bisericii. Problema calității locuirii în zonă și a modului în care acest pasaj va afecta locuințele aflate în proximitatea intervențiilor este foarte importantă.

De asemenea, a fost ridicată în mod unanim problema informării publice cu privire la detaliile proiectului și al design-ului pasajului. Au fost date ca exemplu diferite moduri de informare publică realizate în alte orașe europene, cu privire la proiecte majore de infrastructură. A fost expus faptul că oamenii înțeleg prea puțin planurile printate și au nevoie de o explicare mai directă și mai clară a propunerilor. A fost criticată imaginea pasajului apărută în media, ca nefiind una profesionistă, fiind insensibilă la contextul uman și urban al locului și care trebuie îmbunătățită.

Arhitecții aflați la întâlnire au menționat necesitatea realizării unor studii și materiale bine documentate legate atât de oportunitatea și modul intervențiilor, precum și de calitatea arhitecturală a obiectului propus, cu respectarea procedurilor legale.

Fiind o primă întâlnire pe acest subiect, domnul Dumitrașcu a precizat că problemele ridicate sunt corecte și că o detaliere și o informare asupra proiectului va fi realizată în scurt timp. De asemenea, invită organizația profesională să urmărească modul cum evoluează acest proiect și să facă propuneri de idei prin care acesta poate fi îmbunătățit pentru o implementare benefică în zonă.

În acest sens, a fost menționată posibilitatea realizării unui concurs de soluții pentru definitivarea design-ului pasajului.

La întâlnire au participat arhitecții: Emil Ivănescu, Rodica și Alexandru Panaitescu, Ștefan Dumitrașcu, Matei Bogoescu, Mihail Munteanu, Bogdan Andrei Fezi, Mircea Ochinciuc, Radu Busuioceanu, Dan Baciu, Cătălin Berescu și Dan Marin.

Dezbaterea face parte din programul „Forum București”, din cadrul Anualei de Arhitectură București 2019, prin care OAR București pune în discuție diferite acțiuni și proiecte care privesc contextul urban și arhitectural al Bucureștiului.

Materialele prezentate au fost realizate și puse la dispoziție de arh. Alexandru Panaitescu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community