Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
vvmm
Data înscrierii: 16/Feb/2016 Ultima vizita: 19/Mai/2022 Mesaje: 5 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 15 Mai 2017 10:22:21 Titlul subiectului: Componente și echipamente ale tramvaielor |
190033 |
|
Mereu m-am întrebat ce sunt cutiuțele dreptunghiulare de plastic cu mici fante montate din loc în loc în tramvaie. La prima vedere m-aș fi gândit că sunt ionizatoare de aer.
Astăzi am avut ocazia să observ una din cutiuțe fără capac, ceea ce a dezvăluit că în interior se găsește un conector „ciocolată” cu 3 fire (da, observ că firele sunt legate una de alta și prinse doar pe primul terminal, probabil este defect, scos din uz) și un mic cablaj pe care se află 2 rezistențe pe la 0,6W și 5 capsule TO-92 cu doar 2 terminale ce par a fi diode.
Conform acestor componente mă îndoiesc că este ce am suspectat inițial. Am atașat o poză. Dacă îmi poate da cineva un răspuns, ce sunt acele dispozitive rămân recunoscător.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 10701 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
vvmm
Data înscrierii: 16/Feb/2016 Ultima vizita: 19/Mai/2022 Mesaje: 5 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Aug 2017 08:26:07 Titlul subiectului: |
191406 |
|
Sunt surprins ca nici dupa atata timp nu am primit niciun raspuns. Credeam ca mai sunt si vatmani sau cunoscatori aici pe forum
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 16 Aug 2017 17:47:26 Titlul subiectului: |
191410 |
|
Presupun ca este o sursa de iluminare/semnalizare. De cand toata lumea cu facebookul sa stii ca a scazut drastic activitatea pe forumuri
|
|
Sus |
|
|
bus_maniac
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Dec/2023 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Aug 2017 11:09:14 Titlul subiectului: |
191417 |
|
Acela este senzorul de temperatura si se gaseste in toate tramvailele de tip V3. Nu cunosc detaliile tehnice suplimentarea despre el, doar ce reprezinta.
_________________ isaac asimov "sally" - automatobus |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 18 Aug 2017 17:43:39 Titlul subiectului: |
191424 |
|
Conform uniui prieten vatman in capitala , acela este senzorul termostat de la incalzirea pentru salon.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
vvmm
Data înscrierii: 16/Feb/2016 Ultima vizita: 19/Mai/2022 Mesaje: 5 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Aug 2017 09:02:27 Titlul subiectului: |
191448 |
|
tcm a scris: | Conform uniui prieten vatman in capitala , acela este senzorul termostat de la incalzirea pentru salon. |
bus_maniac a scris: | Acela este senzorul de temperatura si se gaseste in toate tramvailele de tip V3. |
Super, merci de raspuns. Nu m-as fi gandit. Poate mai vad vreunul care sa si functioneze, ca cel din imagine e clar ca nu e conectat corespunzator.
radu a scris: | De cand toata lumea cu facebookul sa stii ca a scazut drastic activitatea pe forumuri. |
Nu mi se pare ca Facebook este inlocuitor pentru forumuri, ci mai degraba un grup de discutii dezorganizat, pe cand aici este organizat pe thread-uri.
|
|
Sus |
|
|
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Feb 2019 16:47:08 Titlul subiectului: |
199034 |
|
Nu stiu daca e topicul cel mai potrivit sa am o intrebare: cum schimba (la macazele automate) vatmanul macazul?
Mai exact... observ ca pantograful trece pritr-o zona dedicata a firului aerian si macazul se schimba. Dar care e principiu de functionare? Cum e actionat macazul la stanga sau la dreapta? Multumesc,
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 20 Feb 2019 21:08:40 Titlul subiectului: |
199041 |
|
Pe catenara inaintea unui macaz ar trebui sa fie o patina de comanda. Daca tramvaiul are consum de energie(este accelerat) la trecerea pantografului pe sub patina , atunci macazul schimba directia , iar daca la trecerea pantografului pe sub patina tramvaiul nu are consum de energie (nu este accelerat) macazul ramane neschimbat.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 21 Feb 2019 09:30:43 Titlul subiectului: |
199069 |
|
Multumesc.
Habar n-au aveam ca asta e principiul de functionare.
Banuiesc ca acelasi principiu e si la troleibuz...
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 703 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 19 Oct 2019 20:43:01 Titlul subiectului: |
203567 |
|
riciu a scris: | Multumesc.
Habar n-au aveam ca asta e principiul de functionare.
Banuiesc ca acelasi principiu e si la troleibuz... |
Exact, doar că patina de comandă se află pe un singur fir. Nu mai țin minte dacă pe cel stâng sau drept, adică + (plus) sau - (minus). Problema e că unele macaze sunt atât de vechi, încât poți avea ocazia într-un fel comică să vezi că un capcator o ia la stânga și unul înainte. De aceea, șoferul trebuie să se uite foarte atent în oglinzi pentru a observa dacă totul se face conform cu traseul. Dacă nu, trebuie să oprescă troleibuzul și să pună manual capcatorul pe firul corect.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Sâm 19 Oct 2019 20:55:28 Titlul subiectului: |
203568 |
|
Macazele cu actionare pe baza de impuls (consum) sunt de la 1950 toamna. Actualmente exista tramvaie (si cred ca si troleibuze) in cabina carora piuie ceva cand trec pe sub patina de comanda si asa stie vatmanul cand sa schimbe macazul dintr-un switch de pe bord, fara sa mai accelereze.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 703 Locație: Buzau
|
Trimis: Dum 20 Oct 2019 17:53:01 Titlul subiectului: |
203577 |
|
Sunt încă macaze de tramvaie cu o singură ”limbă”. Cât despre piuit, aceasta se întâmplă când pe porțiunea respectivă nu există tensiune.
Citat: | Presupun ca este o sursa de iluminare/semnalizare. De cand toata lumea cu facebookul sa stii ca a scazut drastic activitatea pe forumuri |
Din păcate așa este, un forum mi se pare mult mai ideal pentru discuții de genul. Pe siteurile de socializare este o dezorganizare totală, se vorbește de ce vrei și ce nu vrei (la propriu), ce să mai zic de unii inși care se ”întrec” în cine e mai șmecher.
|
|
Sus |
|
|
|