Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze noi pentru Chisinau
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 18 Feb 2019 20:55:46    Titlul subiectului: 199012

La piese niște semne de uzură cel mult, la motor depinde cât de intens a fost utilizat înainte: dacă motorul e zgomotos și consumă mult, e un jaf la mâna a 2-a, dacă nu a fost folosit nu prea se observă vreo diferență.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 246
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2019 16:33:19    Titlul subiectului: 199032

Astazi a fost semnat contractul de cumparare a autobuzelor. Au anuntat intr-o saptamina vor fi scoase la linie cele 25 de autobuze. Rutele nu sau anuntat. 6 unitati vor fi livrate in decurs de 60 de zile. Nu s-a pomenit nimic daca BMC a contestat sau nu licitatia.
_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2019
Mesaje: 373
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2019 17:07:33    Titlul subiectului: 199036

Cei de la BMC ziceau ca vor contesta licitatia. Dar ce folos. Deja se vorbeste ca aceste autobuze au fost inecate si nimeni nu le dorea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 246
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2019 17:09:05    Titlul subiectului: 199037

Asa e, azi a aparut informatie ca au fost inecate in inundatiile din anii trecuti din Turcia. Deja... poate fi multa vorba, insa fara nici un folos. Epopeea sa terminat, sa vedem cum se vor comporta.
_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 246
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2019 13:24:13    Titlul subiectului: 199115

Sa finisat epopeea. Autobuzele ISUZU au fost cumparate oficial, cu contract semnat. Chiar daca s-a anuntat ca BMC a depus contestare. Ieri, pe 21 februarie, au fost prezentate la cadrul parcului urban de autobuze, iar pina in seara au si fost scoase pe linie. Circula doar pe rutele urbane, cum ar fi ruta 5; 26. S-a redeschis ruta numarul 19, care leaga sectoarele Botanica cu Riscani. Celelalte 6, care urmeaza sa vina, vor fi puse pe ruta 9. Din pacate pe rutele care duc spre suburbii, nu va fi pus nici o unitate....
_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 30 Sep 2019 16:57:17    Titlul subiectului: 203180

Ei bine, se pare că nu s-a terminat, e anchetă cu dosar penal în cazul noilor autobuze Isuzu. Articolul se găsește aici:
https://www.publika.md/dosar-penal-pe-achizitia-celor-31-de-autobuze-pentru-chisinau-reactia-lui-codreanu_3052614.html
Citat:
Dosar penal pe achiziția celor 31 de autobuze pentru Chișinău.


Pe procedura de achiziție a 31 de autobuze de către Parcul Urban de Autobuze din municipiul Chișinău la un preț de peste 78 milioane lei (fătă TVA) a fost inițiată o cauză penală, scrie mold-street.com.

Potrivit unor surse, în cadrul acestui dosar au fost deja audiate unele persoane implicate în procesul de licitație.

O investigație Mold-Street arată că firma are în calitate de fondator pe Kazim Erarslan (99%), care este asociat și la compania moldovenească Paynet Services SRL, ce deține licență de emitent de monedă electronică, dar și alte afaceri.

Ruslan Codreanu a venit cu o reacție la acest subiect și a scris o postare pe pagina sa de Facebook. Codreanu a menționat că autobuzele cumpărate sunt noi, iar ce ține de oferta companiei câștigătoare, a avut un rol nu doar prețul, dar și calitatea, și condițiile de distribuție.

"Despre primele 31 de autobuze cumpărate după 13 ani. Autobuze noi, care circulă pe rute și oamenii merg în confort, cu podea joasă, accesul persoanelor cu dizabilități și aer condiționat. Sunt sunat de colegii din media și vreau să spun că și eu ca voi am auzit de dosarul penal din presă.

Cei care încearcă astăzi să discrediteze bunele intenții la sigur nu merg cu transportul public, nu transpiră când pleacă de la serviciu acasă, nu le pasă de oameni. Instrumentele de presiune folosite de unii în perioada electorală și speculațiile pur politice nu vreau să le comentez. Există organe abilitate și competente pentru aceasta. Sper eu competente și sper eu că cei care flutură cu schimbarea, nu fabrică la comandă politică dosare. Fiecare are însă lucrul său și eu îl respect. Cineva cum a făcut politică până acum, continuă să o facă și din scaunul de funcționar public.

Personal, când merg prin oraș și văd autobuzele noi, mă simt mândru că am reușit să reînnoiesc Parcul Urban de Autobuze (PUA) cu 31 de autobuze noi după 13 ani. Mă simt totuși nevoit să vin cu câteva rectificări și să vorbesc despre minciunile care tot s-au invocat și se vor invoca la adresa mea:

1️⃣ Presa tot scrie că am fost membru al grupului de lucru, dar nu este așa. Eu nu am participat la elaborarea caietului de sarcini și nici membru al grupului de lucru privind achiziția autobuzelor nu am fost. Autoritatea contractantă este PUA. Pe 2 ianuarie am adunat toți șefii de direcție și am spus că nu voi admite tergiversări la licitații. Iar acestea trebuie făcute transparent și echitabil. (Și nu mă refer doar la procurarea autbouzelor, dar la toate cele 300 de proiecte pornite în Chișinău).

2️⃣ Autobuzele sunt noi, achizioțante pe garanție. Vorbim totuți de o companie internațională turco-japoneză. Anadolu Isuzu - este una dintre cele mai importante firme de producție de autobuze și autocare din Europa, principalii acționari ai firmei fiind Anadolu Group fromTurkey, altăruri de Isuzu Motors Limited și Itochu Corporation din Japonia. Autocare Isuzu poți vedea prin Cluj, prin Iași, prin Constanța, prin București. Sunt vândute în peste de 50 țări. Normal că nu au fost cumpărate cu ochii închiși, autobuzele sunt noi - este vorba și de fața unei companii internaționale.

3️⃣ Prețul autobuzelor. Au fost 2 companii prezente la licitație. Una din România cu capital turcesc și cealaltă distribuitorul oficial a companiei Anadolu Isuzu. Nu am fost membru al grupului de lucru, dar știu că nu doar prețul a avut rol, dar și calitatea, condițiile de distribuție, etc.

Aici vreau să dau exemplul Primăriei Iași, care a cumpărat un total de 100 de autobuze cu finanțare BERD. La concursul din Iași au fost prezente 17 companii ofertante, iar câștigătoarea a fost Anadolu-Isuzu. 88 de autobuze Isuzu în Iași au fost vândute cu aproximativ 190 mii de euro per autobuz.

Și doar așa, ca fapt divers. Știați că cealaltă companie din România, cu capital turcesc, a tot contestat licitații, începând cu Primăria Clujului și Primăria Bucureștiului? Iar capacitatea lor de producție este de 3 autobuze pe lună.

Este exact ca și cu demisia mea. Puteau să hotărască aceasta și un an în urmă au decis acum. Eu am acum prea mult de muncă, dorința mea este să livrez rezultate și să continui lucrul. Nu am timp de pierdut cu minciuni și speculații pur politice.

Ce mă bucură este că nu mă așteptam că se vor teme atât de mult și vor construi atâtea impedimente în jurul meu. Oameni care mă susțin public, dați afară, alții sunați și intimidați.

Vă salut, mai aveți alte 299 de proiecte, apucați-vă de toate!", a scris Ruslan Codreanu.

PUBLIKA.MD amintește că licitația de cumpărare a celor 31 de autobuze a fost câștigată de Unipay Danismanlik YazilimTeknolojileri Ltd din Ciprul de Nord, zonă care este considerată offshore. Aceasta a oferit un preț de 78,08 milioane de lei (fără TVA).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2019 19:18:14    Titlul subiectului: 203848

Licitația se află în atenția procurorilor. Iată un articol de pe Radio Europa Liberă:
https://moldova.europalibera.org/a/licita%C8%9Bia-pentru-autobuzele-din-capital%C4%83---%C3%AEn-aten%C8%9Bia-procurorilor/30254614.html
Citat:
Procurorii însoțiți de poliție au făcut astăzi mai multe percheziții în ancheta achiziției a 31 de autobuze de către primăria Chișinăului, la începutul anului. Autobuzele ISUZU au fost cumpărate cu peste 78 de milioane de lei de la o firmă turcească asociată uneia moldovenești chiar dacă o firmă românească a făcut o ofertă mai puțin costisitoare. Procurorii bănuiesc că tranzacția care a mai fost scutită de TVA, s-ar fi făcut prin abuz de putere și abuz de serviciu. Fostul primar interimar Ruslan Codreanu, în mandatul căruia a avut loc achiziția, afirmă însă că suspiciunile ar fi neîntemeiate.

Licitația pentru autobuzele din capitală - în atenția procurorilor

Fostul viceprimar Nistor Grozavu, care deținea funcția de președinte al comisiei de licitație, Vitalie Butucel, șef interimar al Direcției transport, în calitate de vicepreședinte al comisiei, și directorul interimar al Parcului de autobuze din Chișinău, Vitalie Copaci, ar fi pe lista persoanelor vizate în cadrul perchezițiilor, dar și alți funcționari care au făcut parte din comisia de concurs.

Oamenii legii au comunicat că în cadrul dosarului penal, pornit în luna august, pentru abuz de putere și abuz de serviciu, au fost ridicate documente, telefoane și dispozitive de stocare a informației. Potrivit unor surse, persoanele care au statut de bănuit au fost escortate la poliție și interogate, fără să fi fost reținute.


Ex-primarul interimar al Chișinăului, Ruslan Codreanu, care conducea primăria când s-a făcut tranzacția prezentată de el drept una avantajoasă, spune că nu a fost citat în acest dosar pentru că nu a făcut parte din grupul celor care au deschis ofertele. El crede că anchetă penală ar fi aplicată drept mijloc de intimidare și ar fi fost inițiată urmare a unor comenzi politice.

„S-a mers pe ideea că nu era cea mai ieftină ofertă. Erau doi ofertanți, dar criteriul de bază nu era prețul cel mai mic, așa cum s-a speculat în presă, era preț-calitate. Și noi vorbim de o companie cu renume mondial care exportă în peste 50 de țări. Iar a doua companie până în ziua de astăzi are 17 judecăți în România, că nu s-a descurcat cu criteriile, deci totul sunt doar speculații”.

Lotul de autobuze noi fusese adus în PMAN înainte să fi fost cumpărat...
Chiar dacă potrivit legislației R. Moldova de regulă sunt declarați câștigători furnizorii care propun cel mai mic preț, Ruslan Codreanu insistă că primordiale sunt condițiile trecute în caietul de sarcini. Al doilea participant la licitație, o companie românească care a propus un preț per unitate mai mic cu 7 mii de euro, a contestat rezultatele concursului, iar Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor i-a respins demersul.

Mai mulți observatori se arătaseră nedumeriți de faptul că lotul de autobuze noi fusese adus în Piața Marii Adunări Naționale înainte să fi fost cumpărat, iar primarul interimar a făcut poze lângă ele, după care unitățile de transport au fost puse în circulație pe rute orășenești în plin proces de examinare a cererii depuse de contestatari.

Presa a scris că un autobuz a costat bugetul municipal în jur de 130 de mii de euro, în timp ce o unitate de transport similară produsă de aceeași companie a fost comparată de autoritățile din Dușanbe, Tadjikistan, în 2017, cu 85 de mii de euro. Autobuzele ar fi ajuns la Chișinău printr-un intermediar din Ciprul de Nord specializat pe servicii IT.

Portalul constanța.ro scrie că un autobuz de model „Isuzu” a fost procurat de Primăria Iași cu 170 mii de euro și de Primăria Constanța - cu 211 mii euro bucata. Și reprezentantul companiei care a livrat autobuzele la Chișinău a spus că oferta a fost convenabilă ca preț în comparație cu sumele achitate de mai multe orașe europene.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 316
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2019 20:07:05    Titlul subiectului: 203849

Ca si o corecție, nu stiu dacă au fost atente publicațiile din Chișinău, însă la Dushanbe s-au luat Isuzu Citibus, în timp ce la Chișinău sunt Citiport. În rest, n-ai ce zice, autobuzele sunt de pe stoc, rulate, se spune că au fost și scăldate puțin în timpul inundațiilor care au lovit Turcia, etc, dar în niciun caz nu sunt noi. Parcă legile la moldoveni sunt făcute doar ca să fie..
_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community