Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele Roman 112E
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 10:13:25    Titlul subiectului: *Troleibuzele Roman 56332

Roman=RO-MAN.
Mi s'a parut ciudat ca troleibuzele "Roman" se numeau DAC. Chiar daca ar fi incorect, eu le numesc Roman, pentru a le deosebi de DAC'urile "adevarate".
Dintr'un motiv sau altul, probabil legat de numarul de calatori, aceste troleibuze nu au fost produse in serie mare.
Au existat si autobuze Roman articulate, un fel de Roman 117UD, dar nu stiu daca s'au chemat asa. Nu stiu de ce n'au fost si troleibuze Roman articulate.
Pe liniile 81, 86 si 97 erau in general troleibuze cu nr. 5200-5320, in timp ce pe liniile 73, 74, 76? si 87 erau troleibuze cu nr. 5001??-5199, care erau la Berceni (nu stiu sigur de 87, dar avea troleibuze cu nr. 515x-519x.)
Multe Roman-uri au fost la Bucurestii Noi.
Dupa intreruperea liniilor de troleibuz datorata metroului, la Bucurestii Noi (liniile 81, 87 si 97) mai erau troleibuze cu nr. 522x-532x. Ultimele pe care le-am vazut au fost: 5234, 5259, 5277, 5293, 5296, 5303 si 5318.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 10:37:52    Titlul subiectului: 56333

Troleibuzele ROMAN au fost de departe mai rafinate ca DAC. Insa erau prea mici. Ca dimensiuni erau putin mai mari ca TV20. Insa nu prea faceau fata fluxului de calatori in ultima vreme. Ultimele linii care le-au exploatat au fost 87 (azi 65 si 86) si 97. Au fost la Bucurestii Noi pana in 1991. Au fost introduse in ianuarie 1976.
Au fost destul de putin timp in serviciu pe ITB, deja apareau articulatele, care erau mai spatioase si mai putin inghesuite.
Sus
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 15 Apr 2009 20:14:52    Titlul subiectului: 109617

O poza cu acet tip de troleibuze pe Sos. Titulescu


4%20Sos.%20N.%20Titulescu[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.8 kb
 Vizualizat:  de 29852 ori

4%20Sos.%20N.%20Titulescu[1].jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 14 Noi 2009 16:28:41    Titlul subiectului: 120028

Piata Universitatii. Poza este preluata din cartea Bucuresti-Monografie - aparuta in 1985. Dar poza este ceva mai veche, cred ca pe la inceputul anilor '80.


PB140001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.86 kb
 Vizualizat:  de 29040 ori

PB140001.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Apr 2010 14:43:22    Titlul subiectului: 126300

O captura de cateva secunde dintr-un film caruia nu i-am retinut numele.

Cele cateva cadre sunt filmate in interiorul a ceea ce eu cred ca era un troleibuz Roman 112E.

Mi-a atras atentia faptul ca in fata cutiei de mecanisme a usii 2 mai era o alta cutie, cu capac oblic, care parea sa adaposteasca si ea o parte din echipamentul troleibuzului.

Are cineva idee ce "ascundea" acea cutie?



20100418-InteriorRoman112E.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  20100418-InteriorRoman112E.zip
 Mărime fișier:  3.11 MB
 Descărcat:  de 1201 ori


_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 27 Apr 2010 20:36:52    Titlul subiectului: 126317

Cutia de langa mecanismul usii ascunde caseta de traseu laterala existenta pe primele modele de R112E.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 05 Noi 2015 23:27:06    Titlul subiectului: 182364

Cateva poze din arhiva fortepan.hu.


47177.jpg
 Descriere:
Troleibuz Roman 112E in anul 1986, pe Bulevardul Regina Elisabeta in fata la Universitatea Bucuresti.
 Mărime fișier:  98.98 kb
 Vizualizat:  de 21826 ori

47177.jpg



22119.jpg
 Descriere:
Troleibuz Roman 112E si autobuz Ikarus 260 pe Bulevardul Nicolae Balcescu, anul 1977
 Mărime fișier:  74.17 kb
 Vizualizat:  de 21821 ori

22119.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 30 Apr 2019 21:20:59    Titlul subiectului: 200580

Troleibuzul #5170 în linia 94, probabil anii '70.
Fotografia am găsit-o în Tribuna RATB-iștilor.



59709148_2040848972876440_6875715214617083904_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.45 kb
 Vizualizat:  de 16933 ori

59709148_2040848972876440_6875715214617083904_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 01/Iun/2021
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 05 Iun 2019 07:44:43    Titlul subiectului: 201066

Cateva clarificari. Aceste troleibuze si varianta lor de autobuz se numeau ROMAN pentru ca erau licente MAN produse in Romania. (ROmanian MAN). De aici si denumirea. La fel s-a intamplat si cu autocamioanele fabricate la Brasov. Inainte de asta s-au numit TV (Tudot Vladimirescu) autobuzele si troleibuzele iar SR (Steagu Rosu) camioanele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 06 Iun 2019 08:04:42    Titlul subiectului: 201076

Pai si daca se numeau ROMAN 112E, de ce scria pe grila frontala DAC 112 ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 06 Iun 2019 10:47:30    Titlul subiectului: 201077

Decizia avea un substrat politic, numarul modificarilor aduse unui proiect era justificarea pentru a-l declara in afara licentei! Astfel, DAC a fost prezentat ca un proiect autentic, original romanesc, fara nici o legatura cu lumea exterioara, era materializarea revolutiei culturale proletare, descatusarea geniului creator autohton.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 20 Aug 2019 09:40:26    Titlul subiectului: 202215

Daca era sub licenta, era Roman (inclusiv cele Saviem, care au venit tot prin MAN).

Troleele nu aveau motor MAN, ci autohton, asa ca nu aveau voie sa le numeasca Roman, si au fost numite DAC (adica, DAC si Roman Very Happy )

Oficial erau DAC Romania ca marca, renuntandu-se la Romania pentru modelele DAC de dupa 79.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2019 22:52:33    Titlul subiectului: 203890

Mi-aduc aminte prin anul 1985 ca existau si troleibuze Roman de marfa! Daca nu ma insel puteau circula si pe acumulatori: oare poate da cineva detalii sau era doar sunt doar ”amintiri inselatoare”?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2019 00:08:35    Titlul subiectului: 203891

Au existat troleibuzele de marfa, cu plecare din Berceni si de la bd. Muncii spre pietele Amzei, Unirii, Moghioros, Matache, pe langa ele erau si tramvaiele de marfa. Ssrviciul de transport electric de marfa a fost introdus (re-introdus, deoarece in anii 40-50 au mai existat initiative dar numai cu tramvaie de marfa) din anul 1982, troleibuzele au fost introduse din 1984 si nu stiu daca s-a mai continuat dupa 1987.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2019 16:43:16    Titlul subiectului: 203912

Multumesc mult, nu stiu daca s-a mai discutat undeva acest aspect pe forum. Ma bucur ca nu sunt ”amintiri inselatoare”, eu avand atunci 6 ani! Oare se gasesc poze cu un astfel de troleibuz? Ele au fost transformate din troleibuze de persoane sau au existat si troleibuze speciale pentru marfa? Intr-adevar circulau si fara retea? Eu parca asa mi aduc aminte!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 12 Noi 2019 22:05:30    Titlul subiectului: 203947

radu a scris:
Multumesc mult, nu stiu daca s-a mai discutat undeva acest aspect pe forum. Ma bucur ca nu sunt ”amintiri inselatoare”, eu avand atunci 6 ani! Oare se gasesc poze cu un astfel de troleibuz? Ele au fost transformate din troleibuze de persoane sau au existat si troleibuze speciale pentru marfa? Intr-adevar circulau si fara retea? Eu parca asa mi aduc aminte!


Da, erau si le-am vazut si eu la inceputul anilor 90 in cartierul Pajura (nu tin minte ce aduceau dar dadeau cu spatele la alimentara) si trebuia sa mearge pe baterii, ca reteaua nu ajunge la banda de aprovizionare, nici atat cand dadea cu spatele pana la cladire. Deci nu te inseli.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 11:40:53    Titlul subiectului: 203966

Au existat cel puțin 17 troleibuze modificate pentru transport de marfă, numerotate de la 01 la 17. Nu am văzut număr mai mare, dar e posibil să fi fost mai multe.
În afară de acestea, au fost cel puțin 4 troleibuze normale, modificate doar la interior (de fapt, cred că nu mai aveau scaune, nu știu alte detalii despre interior) și aveau gratii la ferestre. Dintre ele l-am văzut doar pe 5132 și într'un "document de largă circulație pe forumuri", apare și numărul 5087. 4 dintre aceste troleibuze au ajuns la Iași tot ca troleibuze de marfă, dar de multe ori circulau și cu călători pe "curse de convenție" de la fabrici mari (CUG &c).
Există fotografii cu troleibuzul 01 pe forumuri, cred că și aici, dar nu găsesc acum un link.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:29:59    Titlul subiectului: 203972

Referitor la troleibuzele de marfă, faceți câteva confuzii.

În intervalul 1984-1986, la Atelierele Centrale ITB, au fost modificate 17 troleibuze DAC 112E, pentru ''transport materiale'' și ''transport tehnologic'', folosite numai pentru nevoile interne ale ITB.
De asemenea, un singur troleibuz DAC 112E a fost modificat în 1986, în ''troleibuz laborator'' pentru verificarea cablurilor aeriene de alimentare și a macazelor.

Toate aceste 17 troleibuze au suferit modificări importante:
-Scurtarea consolei spate cu 480 mm și realizarea ușilor rabatabile duble de acces în spate;
-Realizarea ușilor de acces glisante laterale, numai pe partea dreaptă a caroseriei la primul exemplar, 01, pe ambele părți ale caroseriei la celelalte.
-Mutarea lăzii de contactori din consola spate, în spatele postului de conducere, logitudinal, acest lucru implicând realizarea unui nou tunel de cabluri și rearanjarea cablurilor existente de pe acoperiș.
-Echiparea cu baterii suplimentare ce permiteau deplasarea autonomă pe distanțe scurte, 500-1000 metri, în funcție de încărcătură.

Troleibuzul laborator a căpătat o ușă dublă rabatabilă de acces în spate, aceasta având ferestre și la partea inferioară.
De asemenea, a fost mutată lada de contactori și a fost echipat cu baterii suplimentare pentru deplasare autonomă.

Troleibuzele de transport marfă erau, așa cum spune și @Trix, normale, fără modificări, dar fără scaune. Au fost puse în circulație cu 2 ani mai înainte, începând cu 1982.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:33:35    Titlul subiectului: 203973

1982-1983.
Troleibuzele de marfă.



1982_DAC 112E utilitar _b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.59 kb
 Vizualizat:  de 15056 ori

1982_DAC 112E utilitar _b.JPG



1982_DAC 112E utilitar _c.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.33 kb
 Vizualizat:  de 15056 ori

1982_DAC 112E utilitar _c.JPG



1983_DAC 112E utilitar _b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.46 kb
 Vizualizat:  de 15056 ori

1983_DAC 112E utilitar _b.JPG



1983_DAC 112E utilitar _c.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.62 kb
 Vizualizat:  de 15056 ori

1983_DAC 112E utilitar _c.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:35:26    Titlul subiectului: 203974

1983.
Troleibuz de școală.



 Descriere:
 Mărime fișier:  114.99 kb
 Vizualizat:  de 15055 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  110.73 kb
 Vizualizat:  de 15055 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:38:54    Titlul subiectului: 203975

1984.
Troleibuzul № 01, transport materiale.



1984_DAC 112E utilitar 01_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.89 kb
 Vizualizat:  de 15054 ori

1984_DAC 112E utilitar 01_b.jpg



1984_DAC 112E utilitar 01_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.44 kb
 Vizualizat:  de 15054 ori

1984_DAC 112E utilitar 01_c.jpg



1984_DAC 112E utilitar 01_a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  230.95 kb
 Vizualizat:  de 15054 ori

1984_DAC 112E utilitar 01_a.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:43:12    Titlul subiectului: 203976

1985.
Troleibuzul № 02, transport materiale/tehnologic.



1985_DAC 112E utilitar 02_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.96 kb
 Vizualizat:  de 15053 ori

1985_DAC 112E utilitar 02_b.jpg



1985_DAC 112E utilitar 02_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.44 kb
 Vizualizat:  de 15053 ori

1985_DAC 112E utilitar 02_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:45:42    Titlul subiectului: 203977

1985.
Troleibuzele № 03-07, transport materiale/tehnologic.



1985_DAC 112E utilitar 03-07_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.18 kb
 Vizualizat:  de 15052 ori

1985_DAC 112E utilitar 03-07_b.jpg



1985_DAC 112E utilitar 03-07_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.45 kb
 Vizualizat:  de 15052 ori

1985_DAC 112E utilitar 03-07_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:48:36    Titlul subiectului: 203978

1985.
Troleibuzele № 08-15, transport materiale/tehnologic.



1985_DAC 112E utilitar 08-15_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.39 kb
 Vizualizat:  de 15051 ori

1985_DAC 112E utilitar 08-15_b.jpg



1985_DAC 112E utilitar 08-15_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.83 kb
 Vizualizat:  de 15051 ori

1985_DAC 112E utilitar 08-15_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:51:13    Titlul subiectului: 203979

1986.
Troleibuzul laborator.



1986_DAC 112E laborator_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.96 kb
 Vizualizat:  de 15049 ori

1986_DAC 112E laborator_b.jpg



1986_DAC 112E laborator_b1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.21 kb
 Vizualizat:  de 15049 ori

1986_DAC 112E laborator_b1.jpg



1986_DAC 112E laborator_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.45 kb
 Vizualizat:  de 15049 ori

1986_DAC 112E laborator_c.jpg



1986_DAC 112E laborator_c1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.08 kb
 Vizualizat:  de 15049 ori

1986_DAC 112E laborator_c1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community