Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Garile - repere importante pe traseele de transport
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 17:36:14    Titlul subiectului: 202058

Mă gândeam eu. Am văzut acel pasaj pietonal căruia i-ai făcut prezentarea.
Oricum, se vede că noi mai avem muuult de lucru pentru a atinge civilizația.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 12:53:58    Titlul subiectului: 202081

Acum voi prezenta gara Obor, punctul terminus al trenurilor care vin dinspre Constanta sau Fetesti, dar si a doua perechi de trenuri care vin de la Gara de Nord.

Pe vremuri, Gara Obor sau Gara de Est era a doua, ca importanta, dupa Gara de Nord. De aici plecau si unele trenuri accelerate spre Constanta.

In prezent gara Obor este pe locul 3, ca importnta, fiind devansata de gara Basarab.

Pentru inceput prezint doua poza cu cladirea garii.



Gara Obor, 9 august 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.67 kb
 Vizualizat:  de 767 ori

Gara Obor, 9 august  002.jpg



Gara Obor, 9 august 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.85 kb
 Vizualizat:  de 767 ori

Gara Obor, 9 august  001.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 12:59:58    Titlul subiectului: 202082

Gara Obor are 5 linii, dar in prezent mai sunt active liniile 1 si 2 in timp ce linia a treia este linie de manevra (pentru locomotivele care schimba sensul de mers).

Liniile 4 si 5 par a nu mai fi folosite demult.

Peronul dintre liniile 2 si 3 este destul de neingrijit, fiind cucerit, pas cu pas, de buruieni.



Gara Obor, 9 august 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.42 kb
 Vizualizat:  de 766 ori

Gara Obor, 9 august  005.jpg



Gara Obor, 9 august 006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.54 kb
 Vizualizat:  de 766 ori

Gara Obor, 9 august  006.jpg



Gara Obor, 9 august 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.79 kb
 Vizualizat:  de 766 ori

Gara Obor, 9 august  009.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 13:02:51    Titlul subiectului: 202083

Trenurile nu mai sunt trase la depou, peste noapte stationeaza pe linia 1. Trenurile Regio care pleaca din gara Obor sunt compuse din doua vagoane supraetajate, exceptie face un tren care merge la Fetesti, care are in compunere si un vagon simplu, pe langa cele doua vagoane supraetajate si face doua curse pe zi, dus-intors, pana la Fetesti.
Cel mai bine arata peronul din apropierea linei 1, acesta fiind, probabil si cel mai intretinut.



Gara Obor, 9 august 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.64 kb
 Vizualizat:  de 765 ori

Gara Obor, 9 august  007.jpg



Gara Obor, 9 august 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110 kb
 Vizualizat:  de 765 ori

Gara Obor, 9 august  008.jpg



Gara Obor, 9 august 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.31 kb
 Vizualizat:  de 765 ori

Gara Obor, 9 august  010.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 09 Aug 2019 13:08:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 13:07:16    Titlul subiectului: 202084

Pe vremuri Gara Obor era o alternativa buna pentru locuitorii din estul capitalei, care vroiau sa ajunga la mare. Existau unele trenuri accelerate care plecau din gara Obor. Era mai aproape sa mergi din Obor pana la magistrala 800, decat daca plecai din Gara de Nord.

In prezent situatia nu mai este asa. Calea de rulare dintre Gara Obor si Pantelimon este degradata, trenurile circuland cu restrictie de 30 km/ora. De asemenea, calea de rulare dintre Gara de Nord (Carpati) si Pantelimon a fost reabilitata, o data cu lucrarile de modernizare a magistralei 800.

Practic, daca calea de rulare ar fi fost intr-o stare buna, trenurile ar fi putut sa ajunga la destinatie cu 8-10 minute mai repede.

De asemenea, de la Gara Obor la Pantelimon este linie simpla. In general, programul trenurilor a fost facut in asa fel incat inainte ca un tren sa plece din Obor, altul vine cu 10-15 minute inainte. Problema este ca daca trenul care vine are intarziere, trebuie sa astepte si trenul care pleaca din Obor.

Este drept ca in ultimul timp, nu s-au mai inregistrat asemenea situatii.



IMG_20190806_072735.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  216.86 kb
 Vizualizat:  de 763 ori

IMG_20190806_072735.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 13:15:27    Titlul subiectului: 202085

In final postez programul de circulatie al trenurilor, pozat in sala interioara a garii, unde se afla si cele trei case de bilete.
Dar, nu sunt 9 perechi de trenuri zinice, unele dintre acestea circula de Sarbatori.

In mod normal, zilnic, exista 7 perechi de trenuri, doua merg la Constanta, trei la Fetesti si doua la Gara de Nord.

O data cu modernizarea magistralei M800 nu s-au mai inregistrat situatii cu intarzieri catastrofale ale trenurilor Regio de navetisti, decat daca au fost evenimente meteo neprevazute pe parcursul iernii (viscole).

Din pacate, Gara Obor are si un dezavantaj comparativ cu celelalte surate „bucurestene” si anume ca nu are statie de metrou. Cea mai apropiata se afla la Iancului, si ajungi pana la ea cu troleibuzele de pe liniil 85 sau 69 (mergi doua statii pana la intersectia bulevardul Ferdionand cu Mihai bravu si apoi un pic pe jos).

Referitor la calatorii care folosesc gara, marea majoritate sunt navetisti, trecuti de prima tinerete. In general, trenurile Regio care pleaca de dimineata (R8021 si R8023) au un grad maxim de ocupare de 50%. Cam acceasi situatie este si cu trenul R8016 cu care ma intorc, dupa masa, in gara Obor.



Gara Obor, 9 august 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.77 kb
 Vizualizat:  de 760 ori

Gara Obor, 9 august  003.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Aug 2019 15:44:31    Titlul subiectului: 202119

Atat la gara Fundulea, cat si in multe alte gari situate pe magistrala 800, dupa lucrarile de modernizare la aceasta magistrala, traversele vechi zac in apropiere, asa cum puteti vedea in dreapta celor doua poze.


Gunoaie, 9 august 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.98 kb
 Vizualizat:  de 719 ori

Gunoaie, 9 august 001.jpg



Gunoaie, 9 august 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.65 kb
 Vizualizat:  de 719 ori

Gunoaie, 9 august 002.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Aug 2019 15:48:05    Titlul subiectului: 202120

CFR-ul incalca prevederile legii nr. 62/2018 privind combaterea buruienii ambrozia.
Concret, langa gara, se gaseste din belsug buruiana ambrozia, a carui polen este foarte alergen. Conform legii nr. 62/2018, CFR-ul trebuia sa foloseasca toate mijloacele pentru combaterea acestei buruieni.

Prin urmare, maine voi depune o sesizare scrisa la agentia de mediu, impotriva CFR-ului.

De asemenea voi mai depune o sesizare scrisa impotriva CFR-ului pentru gunoaiele de la gara Fundulea. Sesizarile vor fi insotite de poze.



Gunoaie, 9 august 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.6 kb
 Vizualizat:  de 718 ori

Gunoaie, 9 august 013.jpg



Gunoaie, 9 august 022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  183.01 kb
 Vizualizat:  de 718 ori

Gunoaie, 9 august 022.jpg



Gunoaie, 9 august 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.02 kb
 Vizualizat:  de 718 ori

Gunoaie, 9 august 016.jpg



Gunoaie, 9 august 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  170.22 kb
 Vizualizat:  de 718 ori

Gunoaie, 9 august 021.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Aug 2019 11:20:24    Titlul subiectului: 202131

Profitand de faptul ca nu stationa nici un tren de marfa, am tras doua cadre cu gara Fundulea. Gara are sase linii, din care patru sunt electrificate. Inainte de lucrarile de modernizare, toate cele sase linii erau electrificate. In prezent liniile 5 si 6, neelectrificate, sunt folosite ca linii de manevra, ori pe linia 6 stationeaza marfarele pentru a fi incarcate cu cereale inainte de a lua calea portului Constanta. In general vagoanele cu cereale apartin traderuluui Ameropa care are si majoritatea silozurilor mari din zona (la fel si cel de la Sarulesti).


Gara Fundulea, 12 august 328.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.93 kb
 Vizualizat:  de 696 ori

Gara Fundulea, 12 august  328.jpg



Gara Fundulea, 12 august 329.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.58 kb
 Vizualizat:  de 696 ori

Gara Fundulea, 12 august  329.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Aug 2019 14:38:46    Titlul subiectului: 202154

Prezint sumar halta Branesti. In aceasta localitate, trenurile Regio fac doua statii. Una in halta Branesti, cealalta in gara Branesti. Gara mare este situata cam la iesirea din Branesti spre Islaz, motiv pentru care lumea foloseste halta Branesti, care este pozitionata mult mai aproape de centrul localitatii.
Interesant este ca halta avea casa de bilete si o mica sala de asteptare, asa cum este si la alte halte (de exemplu Halta Unirea din judetul Alba).
In prezent, foarte putina lume mai ia trenul din halta Branesti, preferand sa foloseasca microbuzele pentru deplasarea inspre capitala sau inspre Fundulea.



CFR M800, 13 august 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.32 kb
 Vizualizat:  de 654 ori

CFR M800, 13 august  001.jpg



CFR M800, 13 august 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.32 kb
 Vizualizat:  de 654 ori

CFR M800, 13 august  002.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Aug 2019 08:56:20    Titlul subiectului: 202164

Se poate vedea mai clar locul unde sunt depozitate traversele vechi, in apropiere de linia 6, la gara Fundulea. Situatia este similara in majoritatea garilor de pe magistrala 800, dupa lucrarile de modernizare.


Fundulea, 13 august 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.5 kb
 Vizualizat:  de 632 ori

Fundulea, 13 august  001.jpg



Fundulea, 13 august 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.21 kb
 Vizualizat:  de 632 ori

Fundulea, 13 august  003.jpg



Fundulea, 13 august 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.46 kb
 Vizualizat:  de 632 ori

Fundulea, 13 august  004.jpg



Fundulea, 13 august 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.96 kb
 Vizualizat:  de 632 ori

Fundulea, 13 august  005.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2019 07:21:39    Titlul subiectului: 202464

Initial credeam ca noua halta Pantelimon Sud (la Dragonul Rosu) este mai putin importanta. M-am inselat. Exista multi calatori care folosesc gara. Fie cei care vin la Dragonul Rosu. Mai exista insa multe infirmiere sau asistente, care lucreaza la spitalul Fundeni si fac naveta, fie dinspre Lehliu fie merg o statie, de la gara Obor pana la Pantelimon Sud, de unde iau autobuzul (celor de la Dragonul Rosu) care le lasa la spital.

Acum, daca ati auzi discutiile dintre infirmiere sau asistente, cum acestea isi bat joc de pacientii pe care ii au in grija, v-ati cruci.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 08:04:40    Titlul subiectului: 202700

Din luna octombrie, va incepe modernizarea garii de nord. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Gara de Nord intră în modernizare din octombrie. Cât vor dura lucrările

Modernizarea Gării de Nord din București va începe la sfârșitul lunii octombrie și va dura doi ani, investiția fiind făcută cu fonduri europene, a anunțat, vineri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, aflat într-o vizită în județul Alba.

"Este un proiect pornit pe fonduri europene (...). Vor începe lucrările, dacă nu mă înșel, de la sfârșitul lunii octombrie. Este un proiect ambițios. Valoarea este undeva la 100 de milioane (de euro - n.r.)", a declarat ministrul Transporturilor. El a menționat că lucrările de modernizare vor dura doi ani.
Răzvan Cuc a spus că va fi făcută și o sistematizare a spațiilor comerciale, astfel încât să fie "o logică" în amplasarea acestora.
"O să se facă o sistematizare la fel cum este, probabil, în toate aeroporturile și toate gările moderne din capitalele Uniunii Europene. Așa cum trebuie să fie și Bucureștiul o capitală modernă, cu o Gară de Nord modernă", a conchis ministrul Cuc.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, în luna iunie, în timpul unei vizite în județul Arad, că lucrări de modernizare a Gării de Nord din București vor fi executate înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor, iar ulterior obiectivul va fi supus unor lucrări mai ample. "Modernizarea va fi una de amploare, dar cu siguranță în prima parte vom face o modernizare care să se finalizeze până la începerea campionatului. Acolo trebuie regândit totul, un concept nou", declara în iunie ministrul Răzvan Cuc, care a apreciat că șantierul primei etape de modernizări va fi finalizat până la începerea campionatului.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan_PB



Data înscrierii: 26/Apr/2013
Ultima vizita: 21/Oct/2019
Mesaje: 28
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 08:21:30    Titlul subiectului: 202702

Poate în luna octombrie se apucă de SF sau în cel mai bun caz de proiectul tehnic, nicidecum de lucrări. Cel mult la nivel de lucrări pot să facă cârpeli în regie proprie, fiindcă pentru modernizare nu există încă niciun proiect sau constructor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Sep 2019 23:50:52    Titlul subiectului: 202802

Deocamdata se face studiul de fezabilitate. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Modernizarea Gării de Nord: CFR a primit o ofertă la licitația pentru studiul de fezabilitate

CFR Infrastructură a primit o singură oferta la licitația de elaborare a studiului de fezabilitate pentru modernizarea Gării de Nord. Reabilitarea celei mai mari gări din România se realizează și în perspectiva introducerii unor trenuri de mare viteză către orașe precum Istanbul, Budapesta, Viena, Varșovia și Kiev.

Oferta a fost depusă de Consis Proiect SRL, firmă din sectorul 2 membră a unui grup spaniol. Aceasta are ca subcontractor Institutul de Arheologie Vasile Pârvan.

Valoarea estimată a contractului este de 15,55 milioane de lei iar durata lui este de 198 de zile (6,6 luni).

Obiectivele specifice reabilitării stației CF Gara de Nord București sunt următoarele:

• Regenerarea urbană a zonei Gara de Nord pe principiile de smart city / creative city / green city;

• Folosirea resurselor provenite din activele valoroase ale CFR pentru realizarea eurogării și a optimizării operațiunilor feroviare pentru călători fără subvenții din partea statului;

• Stimularea transportului regional/ local/ periurban/ urban pe calea ferată similar cu alte stații feroviare din Europa;

• Perspectiva introducerii transportului feroviar cu trenuri de mare viteză pe rute interne și internaționale (Istanbul, Budapesta, Viena, Varsovia, Kiev etc);

• Modernizarea / consolidarea / repararea clădirilor din stația de călători București Nord, precum și spațiile destinate serviciilor pentru călători și zona comercială și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;

• Asigurarea cu sisteme noi de ventilație/ încălzire;

• Înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;

• Ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și reabilitarea copertinelor; • Reabilitarea liniilor din stație;

• Refacerea sistemului de drenaj;

• Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

• Modernizarea echipamentului de telecomunicații inclusiv informare a publicului călător;

• Asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru calători reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Sep 2019 11:33:55    Titlul subiectului: 202913

Se intentioneaza modernizarea a nu mai putin de 44 de gari. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR Infrastructură: 7 companii românești s-au înscris la licitațiile pentru modernizarea a 44 de gări

7 companii românești de specialitate au depus oferte în cadrul licitațiilor publice, organizate de CFR Infrastructură, pentru întocmirea studiilor de fezabilitate pentru 44 de stații de cale ferată, incluse în programul Modernizarea a 47 de stații de cale ferată, parte integrantă a Programului Operațional Infrastructură Mare. Valoarea financiară estimativă pentru elaborarea studiilor de fezabilitate este de 16,5 milioane RON, fără TVA.

Procedurile de licitații organizate de sucursalele regionale de cale ferată Cluj, Craiova, Galați și Constanța pentru cele 24 de stații de cale ferată - Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someș, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiași, Roșiori Nord, Piatra Olt, Râmnicu Sărat, Adjud, Comănești, Făurei, Tecuci, Mărășești, Mangalia, Neptun (Hc), Costinești Tabără și Ciulnița -, aflate pe raza județelor Satu Mare, Maramureș, Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galați, Vrancea, Constanța și Călărași se află în etapa de evaluare a ofertelor tehnice.
Ofertele depuse în cadrul procedurilor de licitații organizate de sucursalele regionale de cale ferată București și Iași pentru cele 12 de stații de cale ferată - Târgoviște, Ploiești Vest, Sinaia, Bușteni, Videle, Titu, Suceava Nord, Pașcani, Vatra Dornei Băi, Verești, Dolhasca și Gura Humorului (Oraș) - aflate pe raza județelor Dâmbovița, Prahova, Teleorman, Iași și Suceava, au fost evaluate din punct de vedere tehnic, în prezent fiind în evaluare ofertele financiare.
Sucursala Regională CF Brașov a finalizat procedura de licitație publică și a încheiat contractul, în valoare de 2.670.000 lei, cu societatea Consis Proiect SRL București, care va elabora 8 studii de fezabilitate pentru stațiile Miercurea Ciuc, Făgăraș, Sebeș Alba, Gheorghieni, Reghin, Aiud, Teiuș, Războieni aflate pe raza județelor Harghita, Brașov, Alba, Mureș.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Sep 2019 20:11:05    Titlul subiectului: 202931

Cretinii din conducerea CFR-ului "lovesc" din nou.
"Victima" a deciziilor tampite a mai marilor CFR-ului este gara din Cluj, a doua ca marime din tara, tranzitata zilnic de 8000 de calatori. In urma hotararii de a restrange&renunta la paza, gara din Cluj a devenit adapostul oamenilor strazii. Articolul se gaseste aici.

Citat:
A doua cea mai mare gară din țară a ajuns raiul infractorilor și boschetarilor după ce a rămas fără pază, prima- dată în 5 ani. „Nu se putea respira. E în fiecare zi așa”

A doua cea mai mare gară din țară, cea din Cluj-Napoca, a rămas de câteva luni fără servicii de pază și a ajuns raiul boschetarilor și al infractorilor. E prima dată în ani de zile când gara rămâne fără pază – cu acest rezultat.

Doar două gări din întreg Ardealul de Nord – deservit de Regionala CFR Cluj-Napoca – aveau astfel de servicii, e vorba de cele din Cluj-Napoca și din Oradea, și amândouă au rămas fără pază în această vară. Gara din Cluj-Napoca e a doua cea mai mare din țară, cu nu mai puțin de 8.000 de călători îmbarcați sau debarcați în fiecare zi.

actualdecluj.ro a cerut explicații CFR Călători – e de știut că nimeni din Regionala CFR Cluj-Napoca nu are voie să vorbească cu presa, căci acesta e apanajul exclusiv al purtătoarei de cuvânt Oana Brânzan, de la București. Aceasta face ca nici șeful Gării Cluj-Napoca, Vasile Rafa, să nu vorbească cu actualdecluj.ro pe acest subiect. Un călător, Florin Nicorescu, a reclamat situația în urmă cu două săptămâni și spune că în gară ”nu poți sta de miros”. ”Am fost la șeful stației CFR și mi-a spus că nu mai au pază, că marii șefi nu plătesc o firmă de pază”, a adăugat el. ”Fac naveta de la Aghireș la Cluj în fiecare zi de doi-trei ani”, spune el. ”Am fost la șeful gării să fac o reclamație, mă grăbeam pentru că trebuia să merg la muncă și mi-a răspuns că nu plătește CFR-ul pază și de aceea e așa. E dezastru, domnul meu. S-a descălțat doamna aia, pur și simplu, cu ciorapii rupți, un miros…niște doamne stăteau în sala de așteptare să meargă undeva și stăteau cu bluza la nas, pur și simplu. Nu se putea respira. E în fiecare zi așa, dimineața pe la ora 7. Și e multă mizerie”.

Solicitarea remisă CFR Călători în baza legii privind liberul acces la informațiile de interes public, în care am întrebat care e motivul pentru care nu mai există pază în această a doua cea mai tranzitată gară din țară, a rămas fără răspuns concret deși a fost remisă la începutul săptămânii. Reacția la solicitarea remisă la începutul acestei săptămâni a fost că informațiile vor fi furnizate la începutul săptămânii viitoare. Vom reveni cu poziția companiei când aceasta va fi furnizată.

Am aflat însă că la Regionala CFR Cluj au fost depuse mai multe sesizări privind această situație, în care se reclamă că sala de așteptare a ajuns raiul boschetarilor. ”Locurile din sala de așteptare sunt ocupate abuziv și folosite ca dormitor pe timp de noapte de persoane fără ocupație și fără legitimație de călătorie, persoane care nu respectă normele minime de igienă, producând în jurul lor miros insuportabil, situație în care publicul călător nu mai poate folosi sala de așteptare”, se arată în sesizarea respectivă. E doar una dintre situațiile sesizate în gară după dispariția serviciului de pază, fapt care s-a tradus între altele în consum de alcool în locurile publice, pete de urină pe clădirile gării și pe locomotiva cu aburi expusă lângă gară, gunoaie și chiar încercarea de furt al băncilor de pe peroanele stației. În plus angajații gării au constatat că aici au apărut persoane cunoscute ca infractori cu antecedente penale ”care urmăresc să provoace ilegalități”.

Gara din Cluj-Napoca a rămas fără servicii de pază din 22 iulie, în urmă cu două luni.

Sura foto: Florin Nicorescu, https://actualdecluj.ro



piata_garii1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  203.77 kb
 Vizualizat:  de 271 ori

piata_garii1.jpg



70271672_443183919621683_5528006205718396928_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.58 kb
 Vizualizat:  de 271 ori

70271672_443183919621683_5528006205718396928_n.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 997
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2019 02:34:39    Titlul subiectului: 203836

Remiza de vagoane Oradea vazuta de pe podul rutier dintre Bulevardul Stefan cel Mare si strada Bihorului si de pe peronul liniilor 2/3.
Gara Oradea vazuta de pe pasarela pietonala de la iesirea spre Cluj.
Vedere spre Cluj de pe aceeasi pasarela.
Gara Baile Felix , pustie. Sad



IMG_20191017_143009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.4 MB
 Vizualizat:  de 151 ori

IMG_20191017_143009.jpg



IMG_20191017_144509.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  858.59 kb
 Vizualizat:  de 151 ori

IMG_20191017_144509.jpg



IMG_20191017_153136.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.14 MB
 Vizualizat:  de 151 ori

IMG_20191017_153136.jpg



IMG_20191017_153142.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 151 ori

IMG_20191017_153142.jpg



IMG_20191011_124314.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.68 MB
 Vizualizat:  de 151 ori

IMG_20191011_124314.jpg



IMG_20191011_124334.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.59 MB
 Vizualizat:  de 150 ori

IMG_20191011_124334.jpg



_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2019 07:48:24    Titlul subiectului: 203838

Sunt sanse sa se redeschida halta Baile Felix ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius_somolan



Data înscrierii: 15/Dec/2009
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 72
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2019 09:44:22    Titlul subiectului: 203840

S-a adus in discutie in presa locala redeschiderea rutei Oradea Baile Felix. Proiectul prevede extinderea liniei de tramvai in afara orasului, o ruta fiind chiar spre Baile Felix.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 997
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2019 11:58:36    Titlul subiectului: 203842

Cladirea nu a fost fost folosita de calatori din perioada cand circula CFR-ul pe aceasta linie. Cat timp a circulat TFC-ul , cred ca a fost folosita pe post de dormitor de catre personalul trenurilor care ramaneau acolo. Exista si un rezervor pentru alimentarea automotoarelor. Lumina era aprinsa , nu stiu cine sta acum in cladire , dar sunt destul de sigur ca nu este personal al CFR. Se dorea transformarea garii in hotel/motel si de accea a fost renovata , dar s-a renuntat la idee , iar tencuiala a inceput sa cada in unele locuri , dupa cum se vede.
_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2019 09:02:06    Titlul subiectului: 203899

Primarele Negoita, a pus gand rau, caii ferate dintre gara Titan Sud si hatla Catelu. Acesta vrea sa scoata calea ferata de pe Sos. Industriilor. Stirea a fost difuzata la Digi, acum cateva zile, Nu am gasit decat un link de anul trecut de pe HotNews.

Ceea ce vrea Negoita este o tampenie. La Republica ai imediat metrou. Din doua una, ori se prelungeste metroul pana la Republica, ori face o cale ferata subterana. Deocamdata cei de la Ministerul Transporturilor nu vor sa auda de asa ceva, asa ca va ramana calea ferata pe Sos. Idustriilor.

Articolul din HotNews se gaseste aici.

Citat:
Primarul Negoiță vrea ca trenurile să NU mai circule pe cei aproape 4 km dintre stația de metrou Republica și halta Cățelu. Compania feroviară particulară ce operează ruta Titan Sud - Oltenița spune că mii de oameni ar fi afectați

Primarul Sectorului 3 a cerut CFR să dezafecteze cei 3,7 km de cale ferată de pe Șoseaua Industriilor, motivând că această cale ferată este un dezastru pentru cetățeni. El spune că, dacă va obține un răspuns pozitiv, va demara un program prin care Șoseaua Industriilor să devină un bulevard modern. Compania privată care operează ruta Titan Sud - Oltenița spune că scoaterea căii ferate ar afecta câteva mii de oameni pe zi, fiindcă ar fi nevoiți să ia trenul ”din câmp”, din comuna Cățelu, în loc de stația de metrou Republica.

”Un dezastru pentru cetățenii din zonă”

Linia 801 București - Oltenița are aproape 110 ani de existență și acum pornește de halta Titan Sud (fosta 23 August) - chiar lângă stația de metrou Republica - și ajunge după 60 km la Oltenița.

Primarul Robert Negoiță vrea ca trenurile să nu mai aibă capătul la Titan Sud, ci la 4 km în direcția Oltenița, la halta București Sud din comuna Cățelu care în prezent este prima dintre cele 17 opriri pe care le fac trenurile ce merg spre Oltenița.

”Este un dezastru pentru cetățenii din zonă, nu vrem să o desființăm, ci vrem să o mutăm 2 km mai încolo, să o scoatem din oraș”, spune pentru HotNews.ro Robert Negoiță.

”Pentru cetățeni este un dezastru social, anual mor zeci de oameni. Puteți veni la fața locului pentru a vedea dezastrul”, mai spune el.

El promite că vor fi prelungite liniile de autobuz.

Mii de cetățeni au de suferit din cauza acestei linii care este făcuta prost, spune primarul, adăugând că navetiștii de Oltenita pot fi duși cu autobuzul 2 km.


Ce planuri are Primăria dacă linia va fi scoasa?

”Nu am îndrăznit să ne apucăm să proiectăm ceva până nu avem un aviz favorabil de la CFR și de la Ministerul Transporturilor. Când vom avea însă avizul, vrem să demonstrăm cum ar trebui să arate un bulevard în Bucureștiul de azi și mă gândesc să devină ceva similar cu B-dul Unirii și dintr-un iad să-l traversăm într-un rai”

”Mai bine ducem metroul cu o stație mai încolo, și îl conectăm cu trenul. Dar să băgăm trenul în oraș, nu, dacă îl băgăm în oraș îl băgăm subteran”, mai spune primarul.

Mii de oameni ar putea avea de suferit

Intenția primarului a îngrijorat compania privată care operează pe ruta Titan Sud - Oltenița, Transferoviar Calatori (TFC). Cei de la companie spun că în medie 4.000 de oameni folosesc cele 22 de trenuri (11 pe sens) care leagă Bucurestiul de Oltenita, în cel mai aglomerat tren de dimineață care ajunge în București fiind 700 de călători. Cei de la TFC spun că atâtea sute de oameni nu au cum să se deplaseze doar cu autobuzele RATB până la stația de metrou Republica, dacă trenurile ar ajunge să aibă capătul în comuna Cățelu.

Cei de la TFC mai spun că au fost cinci incidente în șase ani cu oameni care au trecut peste liniile de calea ferată.

Am fost în zonă și se poate vedea că sunt poteci bătute și uneori și trepte care travsează calea ferată cam din 100 în 100 de metri. Trenurile trec și la mai puțin de 10 metri de case, iar oamenii traversează linia prin foarte multe locuri, însă pericolul mare vine de la mașini și de la faptul că nu prea sunt marcaje pentru treceri de pietoni. De precizat că trenurile fac 8-9 minute pe cei 3,7 km, viteza medie fiind de sub 30 km/h.

La Republica linia de cale ferată este lângă stația de metrou

Am întrebat câțiva oameni din zonă dacă îi deranjează trenurile, iar răspunsurile au fost diverse, unii spunând că nu este problemă și că s-au obișnuit de atâtea zeci de ani, în timp ce alții au spus că sunt deranjante mai ales trenurile de marfă care trec noaptea și trenurile de pasageri care trec foarte devreme, în zorii zilei.

O linie de cale ferată cu totul specială

Linia 801 este un caz special din mai multe puncte de vedere. În afară de Gara de Nord și de Basarab, la Republica -Titan Sud este singurul punct din București unde trenul este la doi pași de metrou. Așadar este un punct intermodal de genul celor care se mai vor a fi construite dacă Centura Feroviara a Capitalei chiar va fi vreodată construită.

Apoi, față de alte secții de cale ferată, 801 a cunoscut un mare succes de când a fost preluată de TFC în 2012, până atunci fiind celebră pentru faptul că aproape toți călătorii mergeau ”pe blat”.

În plus, TFC a investit în infrastructură și timpii de parcurs s-au îmbunătățit de la două ore și jumătate pe 60 km, la o oră și 24 de minute pentru cel mai rapid tren. Dacă acum un deceniu trenurile rar depășeau viteza de 30 km/h, acum ating și 70-80 kmh, însă pe porțiuni scurte, fiindcă distanța medie dintre opriri este mai mică de 4 km. TFC spune că are peste 1.000 de abonați.

Trebuie menționat că TFC, la fel ca si CFR și alte companii feroviare private, primesc subvenții care sunt mult mai mari decât veniturile încasate din bilete. Pachetele de compensații sunt acordate de stat companiilor pentru ca acestea să opereze pe rute care, în condiții normale, nu ar fi profitabile din cauza costurilor mari de operare neacoperite de veniturile din bilete.

Sursa foto: hotnews.ro



image-2018-07-4-22547560-0-linia-sos-industriilor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  354.57 kb
 Vizualizat:  de 90 ori

image-2018-07-4-22547560-0-linia-sos-industriilor.jpg



image-2018-07-4-22547968-0-linia-cale-ferata-este-langa-statia-metrou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  467.51 kb
 Vizualizat:  de 90 ori

image-2018-07-4-22547968-0-linia-cale-ferata-este-langa-statia-metrou.jpg



image-2018-07-4-22548023-0-trenuri-ale-operatorului-privat-tfc.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  269.9 kb
 Vizualizat:  de 90 ori

image-2018-07-4-22548023-0-trenuri-ale-operatorului-privat-tfc.jpg



image-2018-07-4-22547952-0-linia-801.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  319.37 kb
 Vizualizat:  de 90 ori

image-2018-07-4-22547952-0-linia-801.jpg



image-2018-07-4-22547557-0-autobuz-ratb-langa-linia-cale-ferata.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  586.78 kb
 Vizualizat:  de 90 ori

image-2018-07-4-22547557-0-autobuz-ratb-langa-linia-cale-ferata.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community