Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

100 de tramvaie noi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Ce companii credeti ca vor fi admise la licitatie?
Siemens
27%
 27%  [ 12 ]
CAF
13%
 13%  [ 6 ]
Alstom
4%
 4%  [ 2 ]
Stadler (Solaris Tramino)
11%
 11%  [ 5 ]
Altele
41%
 41%  [ 18 ]
Voturi totale : 43

Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2019 14:00:55    Titlul subiectului: 203879

Conform jurnalistilor de investigatie de la Libertatea (Mirela Neag, Razvan Lutac si Catalin Tolontan), primarita capitalei, madam Firea, vrea sa secretizeze contractul pentru achizitia publica a noilor tramvaie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Firea secretizează achiziția publică de 180 de milioane de euro pentru tramvaie pe care au câștigat-o turcii de la Durmazlar!

Cu trei zile înainte de alegeri, primarul PSD dă o lovitură în inima ofertei electorale a Vioricăi Dăncilă, nelăsând fabrica românească Astra Vagoane nici măcar să vadă cum au câștigat turcii contractul pentru cele 100 de tramvaie noi din București.

Achiziția publică a 100 de tramvaie pentru București a început cu anunțul CN1007214 pe 11 decembrie 2018 ca un proces transparent și a ajuns ieri, 5 noiembrie 2019, la faza în care pierzătorii au primit un caiet cu toate rândurile înnegrite, atunci când au cerut să vadă cum a decurs punctarea ofertelor. La licitație au participat: Astra Vagoane Călători (lider de asociere) – CRRC Qingdao Sifang Co, Ltd (China)
- Durmazlar Makine Sanayi ve Ticaret (Turcia)

Astra, care a participat cu un tramvai cu licență de la Siemens, produs la Arad, i-a cooptat pe chinezi, potrivit propriilor declarații, ”pentru a îndeplini baremul financiar foarte ridicat, dar chinezii vor aduce doar aerul condiționat din vagoane, tot restul fiind fabricat în România”. Contractul pentru 100 de tramvaie va fi doar primul dintr-un set mai amplu, de alte sute de tramvaie pe care Bucureștiul a decis să le cumpere.

Anunțul câștigătorului a fost făcut chiar în timpul votării guvernului Orban, pe 4 noiembrie, doar către cei doi participanți. Primăria a comunicat foarte puțin și, întrebată la TVR în aceeași seară, Gabriela Firea a spus că procesul nu s-a încheiat. În realitate, participanții au primit deja informările oficiale. Ambii competitori au fost foarte aproape la preț, Durmazlar oferind cu câteva sute de euro mai puțin pe fiecare garnitură în valoare de 1,8 milioane de euro.

Una dintre observațiile arădenilor a fost aceea că modelul de tramvai Panorama, cu care firma din Turcia a participat la achiziție, are lățimea de 2,65 metri și nu respectă caietul de sarcini, unde lățimea se încadra între 2,40 și 2,45.

Pentru tramvaie, respectarea lățimii din caietul de sarcini e vitală, pentru că altfel ele nu pot trece unul pe lângă altul în orașe. Iar modificarea lățimii în producție înseamnă alte calcule de echilibru și o altă omologare.

A doua zi, pe 5 noiembrie, arădenii au depus o cerere ca să vadă punctajul primit de câștigători și cum l-au atins aceștia pe diverse cerințe ale caietului de sarcini. Comisia de atribuire a fost condusă de Eugen Davidoiu, fost director la Tarom, acum directorul general al Achizițiilor Publice din PMB. Pierzătorii au 10 zile la dispoziție ca să depună o contestație. Ieri, pe 6 noiembrie, arădenii au fost primiți în Primărie, dar dosarul care le-a fost dat are toate rubricile tehnice înnegrite.

Reproduse azi pentru public, paginile cu zone înnegrite arată mai degrabă precum imaginile din rapoartele unor servicii secrete, decât ca un dosar de achiziții publice în valoare de 180 de milioane de euro, din care orice fază și orice element, în afara celor din brevetul industrial, ar trebui să fie cunoscute cetățenilor care plătesc, de fapt, tramvaiele.

Au secretizat nivelul de zgomot, consumul de energie electrică, puterea tramvaielor, practic, totul.

De pildă, la pagina 21 este rubrica legată de nivelul de zgomot măsurat în afara și în interiorul vagoanelor, care cântărește 2% în evaluare. Numai că Primăria a secretizat care au fost performanțele concrete atinse de câștigători, adică ce valori s-au constat la măsurarea nivelului de zgomot.
Citește întreaga știre: Firea secretizează achiziția publică de 180 de milioane de euro pentru tramvaie pe care au câștigat-o turcii de la Durmazlar!

La fel s-a procedat la fiecare rubrică, de la puterea specifică instalată pentru tracțiune și până la consumul specific de energie electrică.

În plus, primăria a secretizat numele membrilor comisiei, o altă informație publică, și nu a urcat pe SICAP, sistemul de achiziții publice, mai multe documente obținute de la participanți de-a lungul procesului. Libertatea a solicitat, încă de acum câteva zile, la Primăria Capitalei detalii despre această licitație, însă reprezentanții instituției nu au confirmat câștigarea acesteia de către firma turcească, susținând că procedura nu a fost finalizată încă. „Nu putem comunica oficial nimic. Urmează zece zile în care pot fi depuse contestațiile”, au spus reprezentanții Primăriei Municipiului București.

Sursa foto: https://www.libertatea.ro
Intreb si eu asa, din postura profanului in domeniul transportului in comun, daca tramvaiele sunt prea late, ce facem, mutam sinele ? Very Happy



pagina-19-1024x768.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.21 kb
 Vizualizat:  de 172 ori

pagina-19-1024x768.jpeg



pagina-21-1024x768.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.43 kb
 Vizualizat:  de 172 ori

pagina-21-1024x768.jpeg



pagina-26-1024x768.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.41 kb
 Vizualizat:  de 172 ori

pagina-26-1024x768.jpeg



pagina27-1024x768.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.15 kb
 Vizualizat:  de 172 ori

pagina27-1024x768.jpeg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2019 08:44:39    Titlul subiectului: 203896

Firea spune ca turcii au secretizat contractul. Ne crede prosti ? Laughing

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Firea spune că nu ea, ci compania turcă a secretizat contractul de 180 de milioane de euro pentru tramvaie

”Conform legislației, sunt considerate confidențiale acele informații declarate ca atare de operatorul economic participant la procedura de achiziție”, susține Primăriei Capitalei în reacția la articolul din Libertatea.


Dacă acest lucru ar fi adevărat, atunci orice firmă ar putea să declare propriile performanțe drept secrete și nimeni, nici competitorul, nici cetățenii, nici comisia de soluționare a contestațiilor n-ar putea să verifice dacă s-au punctat corect performanțele și atribuirea a fost corectă. Municipalitatea spune, în reacția la articolul publicat de ziar, că a respectat întocmai procedura de licitație, sub supravegherea Agenției Naționale de Achiziții Publice.

Redăm integral punctul de vedere al Primăriei Capitalei, așa cum ne-a fost transmis:

„Informația potrivit căreia Primarul General ar secretiza achiziția publică a tramvaielor este falsă! Restricționarea accesului la datele confidențiale din ofertele participanților la achizițiile publice este prevăzută de lege, și nu o decizie a primarului general. Toată procedura a respectat întocmai pașii legali, fiind sub permanenta supraveghere ANAP; fiecare etapă a fost validată de experții acestei agenții. Primăria Capitalei infirmă categoric speculațiile publicate de redacția Libertatea cu privire la achiziția a 100 de tramvaie, într-un articol plin de date false și acuzații nedrepte, care nu citează absolut niciuna dintre prevederile legale în vigoare în domeniul achizițiilor publice. În acest fel, cititorii sunt lipsiți de o minimă informare cu privire la cele relatate, fiindu-le servit exclusiv punctul de vedere părtinitor al redacției.

Pentru o corectă informare publică, redăm datele oficiale legate de această achiziție, precum și prevederile legale în vigoare. Reamintim că Primăria Municipiului București a publicat în SICAP, pe data de 11 decembrie 2018,
anunțul pentru achiziția celor 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 183 de milioane de euro, fonduri europene prin POR.

În cadrul procedurii s-au înscris 20 de operatori economici și au depus oferte 2 dintre aceștia: asocierea ASTRA VAGOANE ARAD CU CRRC China și Durmazlar Makine Sanayi Ve Ticaret SA. După desemnarea ofertei câștigătoare și comunicarea acesteia către ofertanți, asocierea ASTRA a solicitat acces la oferta depusă de competitor. Subliniem că procedura a fost competitivă, deschisă, și nu o atribuire directă.

Informația potrivit căreia Primarul General ar secretiza achiziția publică a tramvaielor este falsă! Restricționarea accesului la anumite date (și anume cele confidențiale) din ofertele participanților la achizițiile publice este prevăzută de lege, și nu o decizie a Primarului General. Astfel, Legea nr. 98/2016 a achizițiilor publice prevede clar la art. 217: „După comunicarea rezultatelor procedurii, autoritatea contractantă este obligată să permită la cerere, într-o zi lucrătoare, accesul neîngrădit la propunerile tehnice și/sau financiare care nu au fost declarate de către ofertanți ca fiind confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.” Primăria Capitalei a respectat în totalitate aceste prevederi, nu a îngrădit în niciun fel accesul: reprezentanții ASTRA au avut, în termenul legal, acces la informațiile care nu vizau aspecte confidențiale. Conform legislației, sunt considerate confidențiale acele informații declarate ca atare de operatorul economic participant la procedura de achiziție. În cazul de față, operatorul economic desemnat câștigător și-a declarat oferta în integralitatea sa ca fiind confidențială la momentul depunerii ofertei, martie 2019.

ASTRA VAGOANE, la rândul ei, a declarat ca fiind confidentială o parte a ofertei. Așadar, nu Primăria Capitalei decide secretizarea sau declararea ca fiind confidențială a documentațiilor, CI FIECARE OPERATOR ÎN PARTE, în conformitate cu prevederile legii. În plus, menționăm faptul că, în afara comisiei de licitație, NIMENI din PMB nu a avut acces la documente și informatii pe parcursul derulării procedurii – așa cum este legal. Informația potrivit căreia “Primăria a comunicat foarte puțin” este falsă! Primăria Capitalei a comunicat, în cadrul acestei proceduri, tot ceea ce este prevăzut de lege. Precizăm că o procedură nu se încheie în momentul comunicării către participanți a informărilor oficiale, așa cum induce redacția Libertatea în articolul citat. De altfel, redacția nu a solicitat niciun punct de vedere cu privire la acest subiect, așadar nu a avut ocazia de a primi o comunicare a Primăriei Capitalei cu privire la cele relatate. Informația potrivit căreia Primăria Capitalei ar da o lovitură Astra Vagoane este falsă! În legislația națională și europeană, sunt prevăzute principiile care stau la baza atribuirii contractelor, printre care menționăm TRATAMENTUL EGAL.

Acest principiu înseamnă că o instituție publică trebuie să permită tuturor potențialilor operatori economici să participe la orice procedură, fără criterii discriminatorii cum ar fi țara din care provin produsele – ceea ce Primăria Capitalei a și făcut, ca dovadă faptul că la procedură s-au înscris inițial 20 de operatori. Acestea nu pot favoriza operatori din România, UE sau din oricare altă țară. Nici un operator economic participant la această procedură nu a fost descalificat, iar oferta ASTRA VAGOANE a fost conformă, admisibilă iar clasamentul final a fost întocmit în baza factorilor de evaluare precizați în documentația de atribuire. (Ceea ce presupune atât preț, cât și factori tehnici). În concluzie, subliniem faptul că ce s-a întâmplat în aceste zile a fost în perfectă concordanță cu prevederile legale în materie: ASTRA VAGOANE a solicitat accesul la dosarul achiziției, conform prevederilor legale. Tot conform prevederilor legale, în timp de mai puțin de o zi lucrătoare, li s-a permis accesul la toate informațiile care nu erau declarate de către operator ca fiind confidențiale. Pentru deplina informare publică, precizăm că fiecare operator are dreptul să solicite instanței desecretizarea ofertei și are la dispoziție 10 zile pentru depunerea eventualelor contestații. Reamintim, totodată, că în toate comunicările publice trebuie avută în vedere legislația GDPR, care are prevederi stricte cu privire la protecția datelor cu caracter personal, inclusiv numele”.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2019 14:05:00    Titlul subiectului: 203908

Mda... Nu prea știu ce sa zic... Dacă ar câștiga Astra am primi toate tramvaiele poate in 2030...deja au întârzieri la Cluj și Oradea, unde acolo sunt câte 20 de tramvaie, dar 100 pentru București în 2-3 ani... Nu cred ca vor reușii... Măcar turcii au capacitate de producție... In comparație cu Astra...
Si nu prea cred ca sunt chiar asa proaste calitativ.. Adică fac boghiuri, Caroserie si alte piese pentru Alstom, Bombardier si Hyundai Rotem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community