 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Ce model de tramvai credeti că are mai mari sanse de câstig? |
Astra Autentic 18m |
|
58% |
[ 14 ] |
Alte tramvaie |
|
41% |
[ 10 ] |
|
Voturi totale : 24 |
|
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 17/Mar/2021 Mesaje: 1343 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 30 Iul 2019 11:01:29 Titlul subiectului: |
201857 |
|
Ofertanți:
1) ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI
2) DURMAZLAR
București 2.0, se pare.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 17/Mar/2021 Mesaje: 1343 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 10 Sep 2019 15:53:04 Titlul subiectului: |
202565 |
|
Văd că a fost semnat și ordinul de achiziție. Cât despre modernizarea căii de rulare, aceasta se află momentan în faza de așteptare a aprobării.
http://stiri.botosani.ro/stiri/administratie/a-fost-semnat-ordinul-de-achizitie-a-celor-noua-vagoane-de-tramvai-pentru-municipiul-botosani.html
Citat: | Primarul municipului Botoșani, Cătălin Mugurel Flutur, a anunțat, în această după amiază, că a fost semnat ordinul de achiziție a celor nouă vagoane de tramvai noi, moderne, destinate transportului în municipiul Botoșani.
“Oficialii MDRAP, partenerii noștri în acest proiect, au finalizat evaluarea achiziției și ministrul Daniel Suciu și-a pus în sfârșit semnătura pe documentul care dă undă verde acestei etape atât de importante pentru modernizarea transportului public botoșănean. Valoarea totală a proiectului de achiziție a tramvaielor este de 86.863.840 lei, din care cota de cofinanțare pe care o va suporta municipiul Botoșani este de numai 1.557.276 lei. O veste minunată pentru noi toți! Un prim pas pentru a aduce transportul în comun din municipiu la standardele dorite de toți botoșănenii!”, a precizat Cătălin Mugurel Flutur.
MDRAP a lansat licitația pentru „Achiziționarea a 9 tramvaie unidirecționale cu lungimea de cca.18m destinate transportului public urban de călători”, vagoane ce sunt destinate orașului Botoșani încă de la mijlocul lunii mai a acestui an.
Inițial, valoarea contractului era de până la 72 milioane de lei, fonduri alocate prin Programul Operational Regional – POR. Achizitia se realizează în conformitate cu protocolul de asociere dintre Municipiul Botosani și Ministerul Dezvolării Regionale și Administrației Publice și HCL 247/27.07.2018 a Consiliului Local Botosani.
Tramvaiele vor fi livrate în termen de 24 de luni de la semnarea contractului. Ofertele urmau a fi depuse până la data de 03.06.2019, pentru ca atribuirea să aibă loc până la data de 03.12.2019. Tramvaiele urmează a fi alocate liniilor 101 și 102 din Botoșani.
Tramvaiele vor fi destinate transportului urban de călători, drept urmare în elaborarea ofertei s-a ținut cont de infrastructura existentă (liniile de tramvai cu ecartament normal de 1435 mm), condițiile de circulație, linia de rulare pentru tramvaie, respectiv linia de contact pentru alimentarea electrică.
Tramvaiele trebuie să fie noi, să corespundă legislației naționale în vigoare și normelor europene cu privire la zgomot, să fie confortabile, cu podea 100% coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasageri, acționate în curent alternativ, cu echipamente electronice de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare, cu viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Alimentarea tramvaielor se realizează de la firul aerian existent (conductor de cupru cu secțiunea de 100 mm2), prin intermediul unui pantograf.
Inițial, pentru furnizarea de tramvaie în municipiul Botoșani au venit două oferte, de la Astra Vagoane Călători și turcii de la Durmazlar.
Municipalitatea va trebui însă să deruleze în primul rând proiectul vizând reabilitarea căii de rulare.
Municipalitatea botoșăneană a depus două cereri de finanțare în cadrul Programului Operațional 2014 – 2020, unul pentru „Transport urban durabil în municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local cu tramvaiul – reabilitare cale de rulare traseu 1001”, în valoare de 20.000.000 euro, iar al doilea privind reabilitarea căii de rulare pe traseu 102, valoarea fiind 19.945.827 euro. Momentan se așteaptă răspunsuri pentru aceste proiecte. |
|
|
Sus |
|
 |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Iun/2020 Mesaje: 9192 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Sep 2019 18:06:00 Titlul subiectului: |
202574 |
|
Si vagoanele noi poe ce circula ?
|
|
Sus |
|
 |
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 16/Apr/2021 Mesaje: 446
|
Trimis: Joi 12 Sep 2019 14:03:58 Titlul subiectului: |
202612 |
|
inca un articol, de data aceasta de la Somax TV:
VIDEO! Puțin mai aproape de tramvaiele noi
S-a semnat contractul de finanțare pentru achiziția de noi tramvaie pentru urbea botoșăneană. Asta nu înseamnă însă că de mâine, vagoanele galbene, măcinate de vreme, vor fi scoase de pe șină.
Practic, urmează să fie stabilită o firmă de la care se va face achiziția iar având în vedere că sunt două societăți înscrise la licitație, nu este exclus să existe și contestații. În plus, înainte ca vagoanele să ajungă la Botoșani va trebui reabilitată și calea de rulare .
Cale lungă până la călătoriile cu tramvaie noi, la Botoșani. La Ministerul Dezvoltării a fost făcut însă în aceste zile un mic pas spre achiziția de vagoane pentru mai multe județe din țară, printre care și Botoșani.
Licitația este în desfășurare iar două firme, una turcească și una românească, s-ar fi înscris pentru a furniza tramvaiele. Dacă lucrurile decurg conform graficului, va fi desemnată o firmă câștigătoare care are termen de doi ani de zile pentru livrarea tramvaielor. La polul opus, într-un scenariu negativ, firma care va pierde licitația ar putea depune o contestație iar termenul de livrare a tramvaielor se va prelungi.
Dalele de beton urmează să fie scoase și va fi construită o nouă infrastructură care să producă mai puțin disconfort cetățenilor.
Valoarea de achiziție a tramvaielor este de peste 86 de milioane de lei.
Link: https://www.somaxtv.com/video-putin-mai-aproape-de-tramvaiele-noi/
_________________ https://airtramsclub.com/ . Un site despre cele mai noi stiri ale aviatiei si tramvaielor. |
|
Sus |
|
 |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Iun/2020 Mesaje: 9192 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Sep 2019 08:06:26 Titlul subiectului: |
202632 |
|
In cat timp se va reface infrastructura ?
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 17/Mar/2021 Mesaje: 1343 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 28 Noi 2019 17:51:26 Titlul subiectului: |
204194 |
|
Licitația a fost anulată.
|
|
Sus |
|
 |
marian2001FCBT
Data înscrierii: 14/Mai/2018 Ultima vizita: 22/Apr/2021 Mesaje: 20 Locație: Botosani
|
Trimis: Joi 28 Noi 2019 19:22:38 Titlul subiectului: |
204196 |
|
Asta e o veste super (sunt ironic când spun asta) considerând că astăzi un tramvai (BT-324) a rămas fără o roată pe Calea Națională și a deraiat, lovind un autoturism ce a ricoșat într-un maxi taxi(Foto 1 si 2). Același vagon a deraiat la câteva ore după incident, in apropiere de depou (Foto 3). Tot în această săptămână, un alt vagon (BT-1204) a deraiat de 2 ori luni dimineața, in exact același loc, la câteva ore distanță (Foto 4 si 5) Așadar, s-au inregistrat 4 deriaeri în doar 4 zile.
Mai mult decât atât, toamna aceasta s-au mai întâmplat următoarele:
1. Aceluiași BT-324 i s-a rupt pantograful aproape în același loc unde a deraiat și astăzi, iar acoperișul său a luat foc. (Link video: https://youtu.be/4mQ4zihaKx0
Nu l-am ascultat cu sonor, sper sa nu contina limbaj licentios )
2. BT-340 a deriat în zona bisericii Sf.Ilie, iar deraierea a fost atât de spectaculoasă, încât a acroșat un taxi parcat. (Foto 6 și 7)(a se vedea și ce îngrijit este vagonul).
3. Un alt vagon, al cărui număr nu îl rețin, a deraiat la macazul de la Gară, de unde se ramifică linia 102. (Foto 8 )
Așadar, avem 6 deraieri într-un trimestru. Cumulat cu cele de la începutul anului, cred că sunt in jur de 10-15 deraieri, poate chiar mai multe. Sincer să spun, cred că tramvaiele noi sunt un moft iar nu o necesitate. Ce am povestit acum nu prea are legătură cu licitația de față, dar e urgent să se reabiliteze calea de rulare și, de asemenea, să se aducă și 9 vagoane second hand (același număr ca a celor noi ) din Germania sau Cehia, deoarece astea care circula acum nu prea mai sunt în stare bună. Așadar, dacă tot s-a anulat licitația, să sperăm că se reface infrastructura măcar. Sau poate se reia licitația și se aduc cele 9 tramvaie noi, alături de 9 autoturnuri care să meargă în urma lor și să le pună înapoi pe linii când deraiază!
P.S. Niciun material media atașat nu imi aparține. Fotografiile sunt preluate de pe grupul de Facebook Radar Botoșani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.91 kb |
Vizualizat: |
de 2406 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.47 kb |
Vizualizat: |
de 2406 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.29 kb |
Vizualizat: |
de 2406 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.35 kb |
Vizualizat: |
de 2406 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.95 kb |
Vizualizat: |
de 2406 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.84 kb |
Vizualizat: |
de 2406 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.31 kb |
Vizualizat: |
de 2406 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.21 kb |
Vizualizat: |
de 2406 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Iun/2020 Mesaje: 9192 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Noi 2019 22:32:52 Titlul subiectului: |
204197 |
|
Deraierile sunt din cauza infrastructurii deficitare ?
|
|
Sus |
|
 |
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 16/Apr/2021 Mesaje: 446
|
Trimis: Lun 02 Dec 2019 19:16:59 Titlul subiectului: |
204251 |
|
Pe SEAP cica: " au fost depuse numai oferte neconforme"
_________________ https://airtramsclub.com/ . Un site despre cele mai noi stiri ale aviatiei si tramvaielor. |
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 17/Mar/2021 Mesaje: 1343 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 02 Dec 2019 19:28:40 Titlul subiectului: |
204252 |
|
Neconforme din ce punct de vedere? Al specificațiilor tehnice sau al graficului de livrare? (Astea se evaluează tehnic). La primul criteriu, Astra n-ar fi trebuit să întâmpine probleme. Durmazlar nu știu, de 18m au doar Silkworm bidirecțional, dar de Panorama am înțeles că ar fi modular. Iar la al doilea punct chiar nu se puteau plia pe graficul de livrări al MDRAP? Sau e cumva vorba de infrastructura dezastruoasă, ce nu permite conformitatea ofertelor?
|
|
Sus |
|
 |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Iun/2020 Mesaje: 9192 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 03 Dec 2019 08:57:06 Titlul subiectului: |
204258 |
|
De ce nu se modernizeaza intai infrastructura in Botosani ?
Sau..........ei sunt mai speciali ?
|
|
Sus |
|
 |
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 16/Apr/2021 Mesaje: 446
|
Trimis: Sâm 25 Ian 2020 17:04:19 Titlul subiectului: |
205257 |
|
VIDEO! Tot mai departe de călătoriile cu tramvaie noi
Botoșănenii sunt condamnați să circule cu tramvaie din anii ‘70 scoase din uz de nemți! Guvernul României a anulat licitația privind achiziția tramvaielor mult promise pentru Botoșani dar și pentru alte patru orașe din țară. Deși achiziția trebuia perfectată cu bani europeni, oficialii de la Ministerul Dezvoltării s-au împotmolit pe drum. Ca să nu precipite spiritele, de la primărie se anunță că anularea licitației nu constituie o mare problemă iar în curând tramvaiele vor fi înlocuite temporar cu autobuze luate prin leasing operațional de către Eltrans.
Bătrânele vagoane galbene nu se dau duse de la Botoșani! Deși municipalitatea locală a reușit să acceseze un proiect european pentru achiziția de tramvaie și modernizarea căii de rulare, achiziția acestora se face la București, prin Ministerul Dezvoltării. Anul trecut se anunța cu mare fast că s-a lansat licitația și sunt chiar și ofertanți.
La început de an aflăm că Guvernul a anulat licitația. Așadar, cele 9 tramvaie noi se lasă așteptate și nimeni nu poate estima când va fi reluată și cât va mai dura.
Ca un zid de apărare pentru Guvernul PNL, care a anulat licitația privind achiziția tramvaielor, de la Primăria Botoșani a fost trimis un comunicat de presă prin care se insistă asupra faptului că anularea nu influențează modernizarea transportului cu tramvaiul . Reprezentanții municiaplității spun că oricum înainte de achiziția tramvaielor este necesară reabilitarea căii de rulare. Așadar, nu este nicio grabă .
Directorul Eltrans, societatea care administrează transportul public local cu tramvaiele, anunță că în acest an au fost deja patru deraieri de pe șină, dar nu foarte grave. Ivănescu întărește ideea că este timp suficient pentru achiziția vagoanelor, mai precis, cinci ani, cât se estimează a dura lucrările pentru reabilitarea căii de rulare.
Între timp, botoșănenii care nu au altă alternativă de transport, continuă să circule cu tramvaiul. Deplasările sunt adevărate aventuri atât pentru călători, cât și pentru șoferii care încearcă pe cât posibil apropierea de tramvaie.
Ca o consolare, municipalitatea locală anunță că peste câteva săptămâni vor fi achiziționate prin leasing operațional nouă autobuze noi, care vor înlocui tramvaiele pe perioada executării lucrărilor de înclouire a șinelor actuale. În cel mai optimist scenariu, în 2025, Botoșaniul ar putea avea și tramvaie noi.
Link: https://www.somaxtv.com/video-tot-mai-departe-de-calatoriile-cu-tramvaie-noi/
_________________ https://airtramsclub.com/ . Un site despre cele mai noi stiri ale aviatiei si tramvaielor. |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|