Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Astra Imperio
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2019 14:00:55    Titlul subiectului: 203879

Conform jurnalistilor de investigatie de la Libertatea (Mirela Neag, Razvan Lutac si Catalin Tolontan), primarita capitalei, madam Firea, vrea sa secretizeze contractul pentru achizitia publica a noilor tramvaie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Firea secretizează achiziția publică de 180 de milioane de euro pentru tramvaie pe care au câștigat-o turcii de la Durmazlar!

Cu trei zile înainte de alegeri, primarul PSD dă o lovitură în inima ofertei electorale a Vioricăi Dăncilă, nelăsând fabrica românească Astra Vagoane nici măcar să vadă cum au câștigat turcii contractul pentru cele 100 de tramvaie noi din București.

Achiziția publică a 100 de tramvaie pentru București a început cu anunțul CN1007214 pe 11 decembrie 2018 ca un proces transparent și a ajuns ieri, 5 noiembrie 2019, la faza în care pierzătorii au primit un caiet cu toate rândurile înnegrite, atunci când au cerut să vadă cum a decurs punctarea ofertelor. La licitație au participat: Astra Vagoane Călători (lider de asociere) – CRRC Qingdao Sifang Co, Ltd (China)
- Durmazlar Makine Sanayi ve Ticaret (Turcia)

Astra, care a participat cu un tramvai cu licență de la Siemens, produs la Arad, i-a cooptat pe chinezi, potrivit propriilor declarații, ”pentru a îndeplini baremul financiar foarte ridicat, dar chinezii vor aduce doar aerul condiționat din vagoane, tot restul fiind fabricat în România”. Contractul pentru 100 de tramvaie va fi doar primul dintr-un set mai amplu, de alte sute de tramvaie pe care Bucureștiul a decis să le cumpere.

Anunțul câștigătorului a fost făcut chiar în timpul votării guvernului Orban, pe 4 noiembrie, doar către cei doi participanți. Primăria a comunicat foarte puțin și, întrebată la TVR în aceeași seară, Gabriela Firea a spus că procesul nu s-a încheiat. În realitate, participanții au primit deja informările oficiale. Ambii competitori au fost foarte aproape la preț, Durmazlar oferind cu câteva sute de euro mai puțin pe fiecare garnitură în valoare de 1,8 milioane de euro.

Una dintre observațiile arădenilor a fost aceea că modelul de tramvai Panorama, cu care firma din Turcia a participat la achiziție, are lățimea de 2,65 metri și nu respectă caietul de sarcini, unde lățimea se încadra între 2,40 și 2,45.

Pentru tramvaie, respectarea lățimii din caietul de sarcini e vitală, pentru că altfel ele nu pot trece unul pe lângă altul în orașe. Iar modificarea lățimii în producție înseamnă alte calcule de echilibru și o altă omologare.

A doua zi, pe 5 noiembrie, arădenii au depus o cerere ca să vadă punctajul primit de câștigători și cum l-au atins aceștia pe diverse cerințe ale caietului de sarcini. Comisia de atribuire a fost condusă de Eugen Davidoiu, fost director la Tarom, acum directorul general al Achizițiilor Publice din PMB. Pierzătorii au 10 zile la dispoziție ca să depună o contestație. Ieri, pe 6 noiembrie, arădenii au fost primiți în Primărie, dar dosarul care le-a fost dat are toate rubricile tehnice înnegrite.

Reproduse azi pentru public, paginile cu zone înnegrite arată mai degrabă precum imaginile din rapoartele unor servicii secrete, decât ca un dosar de achiziții publice în valoare de 180 de milioane de euro, din care orice fază și orice element, în afara celor din brevetul industrial, ar trebui să fie cunoscute cetățenilor care plătesc, de fapt, tramvaiele.

Au secretizat nivelul de zgomot, consumul de energie electrică, puterea tramvaielor, practic, totul.

De pildă, la pagina 21 este rubrica legată de nivelul de zgomot măsurat în afara și în interiorul vagoanelor, care cântărește 2% în evaluare. Numai că Primăria a secretizat care au fost performanțele concrete atinse de câștigători, adică ce valori s-au constat la măsurarea nivelului de zgomot.
Citește întreaga știre: Firea secretizează achiziția publică de 180 de milioane de euro pentru tramvaie pe care au câștigat-o turcii de la Durmazlar!

La fel s-a procedat la fiecare rubrică, de la puterea specifică instalată pentru tracțiune și până la consumul specific de energie electrică.

În plus, primăria a secretizat numele membrilor comisiei, o altă informație publică, și nu a urcat pe SICAP, sistemul de achiziții publice, mai multe documente obținute de la participanți de-a lungul procesului. Libertatea a solicitat, încă de acum câteva zile, la Primăria Capitalei detalii despre această licitație, însă reprezentanții instituției nu au confirmat câștigarea acesteia de către firma turcească, susținând că procedura nu a fost finalizată încă. „Nu putem comunica oficial nimic. Urmează zece zile în care pot fi depuse contestațiile”, au spus reprezentanții Primăriei Municipiului București.

Sursa foto: https://www.libertatea.ro
Intreb si eu asa, din postura profanului in domeniul transportului in comun, daca tramvaiele sunt prea late, ce facem, mutam sinele ? Very Happy



pagina-19-1024x768.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.21 kb
 Vizualizat:  de 10301 ori

pagina-19-1024x768.jpeg



pagina-21-1024x768.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.43 kb
 Vizualizat:  de 10301 ori

pagina-21-1024x768.jpeg



pagina-26-1024x768.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.41 kb
 Vizualizat:  de 10301 ori

pagina-26-1024x768.jpeg



pagina27-1024x768.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.15 kb
 Vizualizat:  de 10301 ori

pagina27-1024x768.jpeg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2019 08:44:39    Titlul subiectului: 203896

Firea spune ca turcii au secretizat contractul. Ne crede prosti ? Laughing

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Firea spune că nu ea, ci compania turcă a secretizat contractul de 180 de milioane de euro pentru tramvaie

”Conform legislației, sunt considerate confidențiale acele informații declarate ca atare de operatorul economic participant la procedura de achiziție”, susține Primăriei Capitalei în reacția la articolul din Libertatea.


Dacă acest lucru ar fi adevărat, atunci orice firmă ar putea să declare propriile performanțe drept secrete și nimeni, nici competitorul, nici cetățenii, nici comisia de soluționare a contestațiilor n-ar putea să verifice dacă s-au punctat corect performanțele și atribuirea a fost corectă. Municipalitatea spune, în reacția la articolul publicat de ziar, că a respectat întocmai procedura de licitație, sub supravegherea Agenției Naționale de Achiziții Publice.

Redăm integral punctul de vedere al Primăriei Capitalei, așa cum ne-a fost transmis:

„Informația potrivit căreia Primarul General ar secretiza achiziția publică a tramvaielor este falsă! Restricționarea accesului la datele confidențiale din ofertele participanților la achizițiile publice este prevăzută de lege, și nu o decizie a primarului general. Toată procedura a respectat întocmai pașii legali, fiind sub permanenta supraveghere ANAP; fiecare etapă a fost validată de experții acestei agenții. Primăria Capitalei infirmă categoric speculațiile publicate de redacția Libertatea cu privire la achiziția a 100 de tramvaie, într-un articol plin de date false și acuzații nedrepte, care nu citează absolut niciuna dintre prevederile legale în vigoare în domeniul achizițiilor publice. În acest fel, cititorii sunt lipsiți de o minimă informare cu privire la cele relatate, fiindu-le servit exclusiv punctul de vedere părtinitor al redacției.

Pentru o corectă informare publică, redăm datele oficiale legate de această achiziție, precum și prevederile legale în vigoare. Reamintim că Primăria Municipiului București a publicat în SICAP, pe data de 11 decembrie 2018,
anunțul pentru achiziția celor 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 183 de milioane de euro, fonduri europene prin POR.

În cadrul procedurii s-au înscris 20 de operatori economici și au depus oferte 2 dintre aceștia: asocierea ASTRA VAGOANE ARAD CU CRRC China și Durmazlar Makine Sanayi Ve Ticaret SA. După desemnarea ofertei câștigătoare și comunicarea acesteia către ofertanți, asocierea ASTRA a solicitat acces la oferta depusă de competitor. Subliniem că procedura a fost competitivă, deschisă, și nu o atribuire directă.

Informația potrivit căreia Primarul General ar secretiza achiziția publică a tramvaielor este falsă! Restricționarea accesului la anumite date (și anume cele confidențiale) din ofertele participanților la achizițiile publice este prevăzută de lege, și nu o decizie a Primarului General. Astfel, Legea nr. 98/2016 a achizițiilor publice prevede clar la art. 217: „După comunicarea rezultatelor procedurii, autoritatea contractantă este obligată să permită la cerere, într-o zi lucrătoare, accesul neîngrădit la propunerile tehnice și/sau financiare care nu au fost declarate de către ofertanți ca fiind confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.” Primăria Capitalei a respectat în totalitate aceste prevederi, nu a îngrădit în niciun fel accesul: reprezentanții ASTRA au avut, în termenul legal, acces la informațiile care nu vizau aspecte confidențiale. Conform legislației, sunt considerate confidențiale acele informații declarate ca atare de operatorul economic participant la procedura de achiziție. În cazul de față, operatorul economic desemnat câștigător și-a declarat oferta în integralitatea sa ca fiind confidențială la momentul depunerii ofertei, martie 2019.

ASTRA VAGOANE, la rândul ei, a declarat ca fiind confidentială o parte a ofertei. Așadar, nu Primăria Capitalei decide secretizarea sau declararea ca fiind confidențială a documentațiilor, CI FIECARE OPERATOR ÎN PARTE, în conformitate cu prevederile legii. În plus, menționăm faptul că, în afara comisiei de licitație, NIMENI din PMB nu a avut acces la documente și informatii pe parcursul derulării procedurii – așa cum este legal. Informația potrivit căreia “Primăria a comunicat foarte puțin” este falsă! Primăria Capitalei a comunicat, în cadrul acestei proceduri, tot ceea ce este prevăzut de lege. Precizăm că o procedură nu se încheie în momentul comunicării către participanți a informărilor oficiale, așa cum induce redacția Libertatea în articolul citat. De altfel, redacția nu a solicitat niciun punct de vedere cu privire la acest subiect, așadar nu a avut ocazia de a primi o comunicare a Primăriei Capitalei cu privire la cele relatate. Informația potrivit căreia Primăria Capitalei ar da o lovitură Astra Vagoane este falsă! În legislația națională și europeană, sunt prevăzute principiile care stau la baza atribuirii contractelor, printre care menționăm TRATAMENTUL EGAL.

Acest principiu înseamnă că o instituție publică trebuie să permită tuturor potențialilor operatori economici să participe la orice procedură, fără criterii discriminatorii cum ar fi țara din care provin produsele – ceea ce Primăria Capitalei a și făcut, ca dovadă faptul că la procedură s-au înscris inițial 20 de operatori. Acestea nu pot favoriza operatori din România, UE sau din oricare altă țară. Nici un operator economic participant la această procedură nu a fost descalificat, iar oferta ASTRA VAGOANE a fost conformă, admisibilă iar clasamentul final a fost întocmit în baza factorilor de evaluare precizați în documentația de atribuire. (Ceea ce presupune atât preț, cât și factori tehnici). În concluzie, subliniem faptul că ce s-a întâmplat în aceste zile a fost în perfectă concordanță cu prevederile legale în materie: ASTRA VAGOANE a solicitat accesul la dosarul achiziției, conform prevederilor legale. Tot conform prevederilor legale, în timp de mai puțin de o zi lucrătoare, li s-a permis accesul la toate informațiile care nu erau declarate de către operator ca fiind confidențiale. Pentru deplina informare publică, precizăm că fiecare operator are dreptul să solicite instanței desecretizarea ofertei și are la dispoziție 10 zile pentru depunerea eventualelor contestații. Reamintim, totodată, că în toate comunicările publice trebuie avută în vedere legislația GDPR, care are prevederi stricte cu privire la protecția datelor cu caracter personal, inclusiv numele”.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2019 14:05:00    Titlul subiectului: 203908

Mda... Nu prea știu ce sa zic... Dacă ar câștiga Astra am primi toate tramvaiele poate in 2030...deja au întârzieri la Cluj și Oradea, unde acolo sunt câte 20 de tramvaie, dar 100 pentru București în 2-3 ani... Nu cred ca vor reușii... Măcar turcii au capacitate de producție... In comparație cu Astra...
Si nu prea cred ca sunt chiar asa proaste calitativ.. Adică fac boghiuri, Caroserie si alte piese pentru Alstom, Bombardier si Hyundai Rotem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 15 Noi 2019 19:00:11    Titlul subiectului: 203996

Si... A apărut contestatia din partea Astra Arad... Sa speram ca nu durează mult... si ca reîncep evaluările cărând(in caz ca se accepta contestatia)


contestatie SICAP 15.11.2019.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  contestatie SICAP 15.11.2019.pdf
 Mărime fișier:  7.99 MB
 Descărcat:  de 204 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 15 Noi 2019 20:15:12    Titlul subiectului: 204000

Sursa? De unde ai acest atașament?
Și un articol de pe Economica:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.economica.net/tramvaie-noi-in-bucuresti-astra-vagoane-calatori-contesta-castigarea-licitatiei-de-catre-turcii-de-la-durmazlar_176381.html&ved=2ahUKEwiO2duu0evlAhXKZVAKHb_NBhUQFjAAegQICBAC&usg=AOvVaw2CT7caiCBHlhKPh9KJmnfD&cshid=1573801045083
Citat:
Tramvaie noi în București: Astra Vagoane Călători contestă câștigarea licitației de către turcii de la Durmazlar Astra Vagoane Călători a depus joi contestație împotriva rezultatului licitației pentru 100 de tramvaie noi la București, câștigată de turcii de la Durmazlar. Întârzie astfel sosirea noilor tramvaie în Capitală. Producătorul de material rulant de la Arad și-a înregistrat contestația la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) pe 14 noiembrie (foto jos).

În funcție de perioada soluționării contestației se prelungește și termenul sosirii noilor tramvaie la București.

Amintim că la licitația pentru cele 100 de tramvaie noi, Primăria Capitalei a declarat câștigătoare oferta turcilor de la Durmazlar, care s-a situat pe primul loc cu un punctaj de 99,61 puncte.

După câștigarea licitației de către producătorul din Turcia a urmat un scandal mediatic, în care Primăria Capitalei a fost acuzată de secretizarea licitației. În replică, Durmazlar a anunțat că a depus 171 de documente în cadrul licitației, iar unele dintre ele conțin secret de proprietate intelectuală sau de companie, clasificate drept "confidențiale". Producătorul din Turcia a precizat că poate produce 200 de tramvaie pe an și are capacitatea de a livra produsele în termenul specificat.

Și Primăria Capitalei a contrazis informațiile potrivit cărora edilul general, Gabriela Firea, ar secretiza achiziția publică a tramvaielor. Potrivit reprezentanților municipalității, nu Primăria Capitalei decide secretizarea sau declararea ca fiind confidențială a documentațiilor, ci fiecare operator în parte, în conformitate cu prevederile legii. Mai mult, Astra Vagoane, la rândul ei, a declarat ca fiind confidențială o parte a ofertei.

Pe lângă cele 100 de tramvaie de 36 de metri lungime cumpărate de Primăria Capitalei, Societatea de Transport București (STB) mai cumpără 40 de tramvaie noi de 18 metri lungime.

Licitații pentru tramvaie au fost organizate în ultimii doi ani în mai multe orașe din țară, Astra Vagoane Călători câștigând contracte în cele mai multe dintre ele: Cluj – Napoca, Oradea, Galați și Arad. Din informațiile ECONOMICA.NET, producătorul din Arad nu mai poate livra însă până la finele anului primele tramvaie din licitațiile câștigate deja.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 29 Noi 2019 10:04:31    Titlul subiectului: 204200

Încep să iasă la iveală mizeriile:
https://www.libertatea.ro/stiri/ce-a-facut-primaria-capitalei-ca-sa-dea-turcilor-contractul-cu-tramvaie-2816885?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=Tolontan&fbclid=IwAR14ACYYTuLanchGKBCDImKFWBQ0mcjFA5h5K0re2tZCVxuwT0_uajpZXus
Citat:
Ca să dea turcilor contractul cu tramvaie de 160 de milioane de euro, Primăria București a ignorat 6 nereguli sesizate de Agenția Națională pentru Achiziții Publice!
Libertatea este în posesia unui document intern al primăriei care arată cum a trecut peste neregulile descoperite de cei la ANAP în licitație și apoi a dat contractul pentru 100 de tramvaie firmei Durmazlar, iar apoi turcii au secretizat licitația.

Ca să dea turcilor contractul cu tramvaie de 160 de milioane de euro, Primăria București a ignorat 6 nereguli sesizate de Agenția Națională pentru Achiziții Publice!

Din 13 membri ai Comisiei Primăriei, doar 6 au semnat documentul din care publică azi Libertatea, în care PMB decide să ignore ce i-a spus Agenția Națională pentru Achiziții Publice!

De 6 ori, susține ANAP, comisia de evaluare a făcut derogări de la caietul de sarcini și de la prevederile legale, de fiecare dată în favoarea firmei din Bursa.

Primăria Municipiului București a organizat o licitație privind achiziționarea a 100 de tramvaie. Au participat doi ofertanți: Astra Vagoane Arad și Durmazlar Makina Sanayi.

Agenția Națională pentru Achiziții Publice a efectuat un control intermediar, în urma căruia a emis 6 avize condiționate, toate privind oferta companiei turce.

Conform legii, avizul condiționat este emis de ANAP “atunci când se constată că există abateri cu privire la aspectele de calitate și/sau de regularitate cuprinse în listele de verificare”. Contrar concluziilor ANAP, care nu sunt executorii și doar îndrumă autoritățile publice pe timpul achizițiilor, primăria a decis să mențină neschimbată oferta Durmazlar motivând că, de fapt, ANAP se înșală și că “ofertantul a îndeplinit cerințele”.

Cum s-au petrecut lucrurile? Gabriela Firea a împuternicit-o pe Dorina Elena Popa, director executiv Direcția Proceduri – Achiziții Publice, să concilieze Primăria cu ANAP, dar în final PMB a ignorat observațiile agenției de achiziții publice.

Prima neregulă sesizată de ANAP a fost cea legată de certificatul de omologare tehnică a tramvaiului ofertat. Fără omologare după standard european, niciun produs, mai ales un model de tramvai, cu care circulă zeci de mii de oameni, nu poate fi pus în uz.

Astra Arad a prezentat certificatul de omologare tehnică feroviară emis de Autoritatea Feroviară Română.
Durmazlar Makine a prezentat nu un certificat de omologare, ci o adresă emisă de RINA Services SpA Genoa, o firmă italiană de audit care oferă o garanție independentă privind respectarea standardelor de reglementare.

“Comisia de evaluare a acceptat aceste documente de omologare ca fiind conforme cu cerințele documentației de atribuire”, a argumentat Primăria București în raportul de conciliere. Practic, comisia de evaluare a echivalat adeverința emisă de un auditor independent, cazul Durmazlar, cu un certificat de omologare emis de o autoritate națională, cazul Astra.

O altă neregulă sesizată de ANAP este cea legată de faptul că ofertantul turc nu a putut prezenta rapoarte de testare privind nivelul de zgomot al tramvaiului măsurat în mers și în staționare.
Firma din Bursa a spus că nu poate prezenta aceste rapoarte de testare a zgomotului, deoarece tramvaiul va fi personalizat în funcție de cerințele licitației și că nu există posibilitatea de a dispune de aceste testări decât abia după producție. Aici e un alt punct interesant, pentru că, practic, conform documentului intern al primăriei, se arată că PMB a știut că turcii nu au produs niciodată tramvaiul cu care au participat la licitație.

Durmazlar a anunțat că deține echipamente și personal instruit pentru a efectua toate aceste teste și că sunt gata să prezinte facturile echipamentelor.

Primăria București a acceptat toate aceste argumente în locul atestatelor și a concluzionat că “propunerile tehnice sunt conforme”. În acest caz, problema e că testele trebuie făcute independent, nu de ofertanți, astfel încât facturile care arată că ei au aparatura de testare nu au nici o relevanță.

Toate celelalte 4 abateri sesizate de ANAP se referă la lipsa din oferta turcă a altor buletine de încercări emise de un laborator autorizat sau acreditat CE și a unor certificări de conformitate CE.

Explicația Durmazlar este aceeași și anume că se află în imposibilitatea de a prezenta aceste certificate pentru tramvaiul ofertat, deoarece acesta va fi personalizat și gata abia după producție. Comisia de evaluare a Municipalității a acceptat aceste argumente și consideră că sunt respectate prevederile legislației achizițiilor publice pe motiv că aceste abateri nu pot fi imputabile ofertantului turc.

Raportul de conciliere, prin care au fost ignorate toate neregulile sesizate de ANAP, a fost întocmit de comisia de evaluare compusă din 13 membri, dintre care au semnat însă doar 6. Au semnat: George Mîndrilă (președinte), Marin Pompiliu, Radu Merlă, Amalia Andrei, Nicu Voinea și Liviu Bărbulescu. Nu au semnat: Mirela Rațiu, Anca Panțu, Andreea Ivașcu, Dan Ganea, Sorin Ivan, Dicran Costache și Mihai Iacovici.

În acest moment, cazul este la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, pentru că Astra Vagoane a atacat atribuirea contractului în valoare de 160 de milioane de euro către Durmazlar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Noi 2019 17:35:55    Titlul subiectului: 204204

Un articol scris de Tolontan referitor la neregulile in atribuirea contractului catre turci: https://www.libertatea.ro/stiri/ce-a-facut-primaria-capitalei-ca-sa-dea-turcilor-contractul-cu-tramvaie-2816885?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=Tolontan

Postez documentele din articolul lui Tolontan



img20191128182452.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  169.7 kb
 Vizualizat:  de 9890 ori

img20191128182452.jpg



img20191128182502-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.87 kb
 Vizualizat:  de 9890 ori

img20191128182502-1.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Dec 2019 08:40:29    Titlul subiectului: 204238

Tanti Firea il ameninta pe Tolontan cu tribunalul.........din nou. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primarul Firea amenință că dă Libertatea în judecată și susține că documentele achiziției publice de 100 de tramvaie sunt secrete!

După ce a atribuit firmei Durmazlar contractul pentru tramvaie, finanțat din fonduri europene de 183 de milioane de euro, Primăria Capitalei consideră că publicarea informațiilor publice este pasibilă cu judecata!

Libertatea a dezvăluit ieri că, în procesul licitației pentru cele 100 de tramvaie noi din București, Primăria Capitalei a trecut peste 6 neregularități semnalate de Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Asta după ce, în urmă cu aproape o lună, ziarul arătase că Primăria a acceptat ca firma turcă Durmazlar să secretizeze actele pe care le-a depus la dosarul de achiziție publică, ajungând ca turcii să secretizeze până și măsurătorile făcute de primărie când s-au evaluat performanțele tramvaiului cu care au câștigat licitația. Primăria condusă de Gabriela Firea a reacționat. PMB spune că ”respinge ferm acuzațiile și insinuările” și că ”va acționa în judecată cotidianul”, referindu-se la Libertatea. Anul acesta, Gabriela Firea și Florin Pandele au pierdut în primă instanță un alt proces cu Libertatea, legat de situația din spitalele bucureștene.

În privința noii amenințări cu tribunalul, ea se bazează pe teoria Primăriei Capitalei, potrivită căreia informațiile și actele publicate de ziar sunt secrete, deși ele provin dintr-un dosar de achiziție publică și nu sunt proprietate industrială sau intelectuală, singurele care pot fi secretizate.

Orice achiziție publică este transparentă. Numele angajaților care se ocupă de ea, numele celor care au semnat sau au refuzat să semneze în diversele etape ale achiziției publice nu pot fi secrete. După cum nu sunt secrete performanțele unui tramvai care va transporta zeci de mii de călători. Și nu pot fi secrete neregularitățile descoperite de Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Gabriela Firea susține însă altceva.

Comunicatul PMB: Divulgarea oricărui tip de informații care au legatură cu o procedură în desfășurare sau, mai mult, publicarea unor documente care fac parte din dosarul de achizișie publică reprezintă o ingerință în procesul legal de achiziție, precum și în procedurile administrative jurisdicționale sau judiciare.

Libertatea va continua, nestingherită, să furnizeze informații publice despre orice achiziție publică.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Dec 2019 14:04:18    Titlul subiectului: 204248

Tanti Firea este dezlantuita Laughing Artixolul se gaseste aici.

Citat:
Edilul-șef al Bucureștiului, dezlănțuit: "Sunt unii, de dreapta, harnici cu plăcuțe suedeze"

Primarușl Capitalei a lansat artileria grea asupra celor din opoziție, dar și a jurnaliștilor care apără principiile de dreapta. Firea spune despre aceștia că "sunt harnici doar cu plăcuțe de înmatriculare suedeze!"

Eu si colegii mei nu facem altceva decat sa respectam legile comunitare si nationale. Au fost mereu controale peste noi - suntem cea mai verificata institutie din tara.
Si despre cele 400 de autobuze Euro 6 s-au spus tot felul de inventii. Si s-au depus zeci de plangeri. Totul s-a dovedit corect pentru ca nu facem decat lucruri legale si conforme.
Dar, vin si cu o propunere concreta: guvernul PNL si partidele prietene din Parlament, care s-au unit pentru a da jos un guvern, sa modifice legea achizitiilor publice, astfel incat producatorii romani sa fie avantajati in toate licitatiile! Mingea este la ei! PNL are acum painea si cutitul! Noi am incercat sa imbunatatim aceasta legislatie dar de la Bruxelles ni s-a transmis, de fiecare data, ca trebuie sa asiguram tratamentul egal si nediscriminatoriu al tuturor companiilor din Uniunea Europeana.
La declaratii savuroase si manipulari am vazut ca sunt talentati. Sa-i vedem si la treaba! Vrem cu totii sa vedem ce se schimba in tara, asa cum au promis!
Tehnic vorbind, in legatura cu licitatia privind achizitia celor 100 de tramvaie, resping ferm acuzatiile si insinuarile unor politicieni si ale unor jurnalisti, si anunt public faptul ca ii vom actiona in judecata pentru raspandirea unor informatii false, incomplete sau incorecte, care aduc prejudicii de imagine institutiei Primariei Capitalei, inclusiv la nivel european, punand presiune pe functionarii publici ale caror date sunt raspandite catre publicul larg, cu incalcarea dispozitiilor legale nationale si europene din domeniul GDPR.
Concret, achizitia a 100 de tramvaie noi, moderne, reprezinta 8 dintre proiectele finantate cu fonduri europene nerambursabile, ceea ce inseamna ca toata documentatia a fost si va fi verificata, in toate etapele sale relevante, de organe competente de la nivel national (Organismul Intermediar, Autoritatea de Management, Autoritatea de Audit din cadrul Curtii de Conturi) si european (Curtea de Conturi Europeana). Subliniem faptul ca aceasta procedura a fost extrem de transparenta si supusa tuturor rigorilor legale impuse de legislatia in domeniu, atat in faza de elaborare a documentatiei, cat si in faza de derulare a procedurii.
Reamintim că Primăria Municipiului București a publicat în SICAP, pe data de 11 decembrie 2018, anunțul pentru achiziția celor 100 de tramvaie, valoarea estimata a contractului fiind de aproximativ 183 de milioane de euro, fonduri europene prin POR, iar procedura a fost competitivă și deschisa tuturor operatorilor economici, atat la nivel national, cat si international.
Mai mult decat atat, anuntul de participare a fost publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) –sub numărul 2018/S 245-560435, iar la acest document au acces toti operatorii economici interesati, indiferent de tara unde acestia isi au sediul.
Referitor la procedura de achizitie publica a celor 100 de tramvaie, precizam ca aceasta NU este considerata finalizata, conform legislatiei achizitiilor publice, decat la semnarea contractului si constituirea garantiei de buna executie.
Astfel, s-au folosit in presa documente obtinute intr-un mod ocult, din cadrul unei proceduri in curs, aflat in fata autoritatilor administrativ jurisdictionale, pentru defaimarea institutiei noastre, precum si pentru incercarea de a influenta opinia publica sau deciziile asupra acestei proceduri.
Divulgarea oricarui tip de informatii care au legatura cu o procedura in desfasurare sau, mai mult, publicarea unor documente care fac parte din dosarul de achizitie publica reprezinta o ingerinta in procesul legal de achizitie, precum si in procedurile administrative jurisdictionale sau judiciare.
Conform legislatiei privind achizitiile publice, aceste informatii pot fi puse exclusiv la dispozitia oricarui ofertant care contesta procedura de licitatie, doar in conditiile si in limitele legii, pentru a-si putea fundamenta eventuale aparari.
Documentele prezentate trunchiat si scoase din context fac parte din dosarul achizitiei, predat la CNSC si formularea unor opinii pe baza unor documente intermediare si incomplete, alaturi de punctul de vedere unic si partinitor al unui ofertant, reprezinta o incalcare atat a legislatiei achizitiilor, cat si a obligatiilor deontologice ale ziaristilor, dorindu-se a se genera concluzii eronate si influentarea rezultatului licitatiei si al solutiilor ce vor fi date de autoritatile competente in domeniul achizitiilor publice.
De asemenea, publicarea numelor si a semnaturilor membrilor comisiei, in incercarea de a pune presiune pe acestia, este o incalcare flagranta a Legii 190/2018 privind punerea in aplicare a Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27.04.2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date (GDPR) asa cum mentioneaza la articolul 7 ”prelucrarea în scopuri jurnalistice sau în scopul exprimării academice, artistice sau literare poate fi efectuată, dacă aceasta privește date cu caracter personal care au fost făcute publice în mod manifest de către persoana vizată sau care sunt strâns legate de calitatea de persoană publică a persoanei vizate ori de caracterul public al faptelor în care este implicată”, intrucat persoanele din comisie nu si-au dat acordul, nu sunt personae publice si activitatea acestora in comisia de evaluare nu reprezinta o fapta cu caracter public.
Cu privire la acuzatiile concrete aduse, afirmam cu tarie ca nu exista nicio neregularitate in privinta omologarii, aceasta fiind facuta de catre un organism notificat conform directivelor europene. Acest aspect poate fi verificat in lista publicata pe site-ul Comisiei Europene, Rina Services SpA fiind un organism notificat conform directivelor europene, echivalentul Autoritatii Feroviare Romane.
In legatura cu pretinsele neregularitati invocate privind buletinele de incercare, avizul final ANAP a fost unul favorabil, in conformitate cu jurisprudenta europeana, legislatia achizitiilor si cu Directiva 24/2014 (articolul 44).", a scris Firea pe Facebook.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Dec 2019 14:14:34    Titlul subiectului: 204249

Sincer nu sunt de acord cu victimizarea lui Blidar de la Astra Arad. Pasionatii de transport in comun stiu ca Blidar nu e chiar.........sfant, are multe „bube”.

Declaratiile lui Blidar referitoare la scandalul cu noile tramvaie din Bucuresti se gasesc aici.

Citat:
Proprietarul Astra Vagoane Arad, după ce firma sa a pierdut licitația pentru tramvaiele din București: ”Nu înțeleg nervozitatea celor din Primărie”


Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Arad, a vorbit în emisiunea Adriana Nedelea LA FIX despre încercarea companiei sale de a afla de ce a pierdut licitația pentru tramvaiele din București și refuzul Primăriei Capitalei de a oferi informațiile cerute.

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Arad, spune că nu a mai auzit până acum ca cineva să își secretizeze toată oferta. ”Suntem familiarizați cu acest termen, dar este prima dată când ne întâlnim cu o secretizare totală a ofertei. Nu am mai auzit așa ceva. Se citează o lege privind dreptul ofertanților de a secretiza anumite informații. Și noi am secretizat o parte din ofertă. Dar doar cele care țin de dreptul de proprietate intelectuală”, a explicat Blidar. ”Aveam nevoie de informațiile pe baza cărora turcii au fost declarați câștigători”, a explicat Blidar. Vorbind concret despre punctele în care Astra Vagoane crede că turcii nu respectă caietul de sarcini, proprietarul firmei din Arad dă exemple privind lungimea tramvaielor, lățimea acestora și a numărului de uși. ”Informațiile pe care noi am vurt să le obținem sunt publice. De exemplu, se cere ca tramvaiele vor fi din gama 36 de metri. În catalogul firmei turcești se arată că fabrică trei tipuri de tramvai, niciunul nu se încadrează în această lungime. De asemenea, se cere ca tramvaiul să aibă 5 uși duble, cu lățimea de 1300 mm. Câte uși duble are tramvaiul turcesc pentru că noi știm că nu poate avea acest număr de uși. Poate au avut soluții legale și corecte și atunci ne vedem de treabă. Dar până atunci, noi bănuim că tramvaiele lor nu corespund prevederilor din caietul de sarcini”, a explicat Blidar în emisiunea Adriana Nedelea LA FIX.

Nu înțeleg nervozitatea celor din Primărie. Asta îmi stârnește această bănuială. Refuzul de a ne pune la dispoziție anumite documente care nu pot fi secretizate.

”Nu trebuiau calificați din punct de vedere tehnic. Probabil că au modificat prevederi din caietul de sarcini, le-au adaptat. Nu văd altă explicație. Altfel, noi bănuim că ascund multe lucruri. De aici și nervozitatea. Dacă nu ai nimic de ascuns, ce te enervează?”, se întreabă proprietarul fabricii din Arad. Blidar a povestit și că s-a încercat, miercuri, intimidarea sa atunci când a fost la Comisia de licitații să ridice o serie de documente. ”Ne-a primit președintele comisiei. După care a venit un individ care a țipat la noi, cum am îndrăznit să intrăm. O atitudine pe care nu o pot prezenta în cuvinte”, spune proprietarul Astra Vagoane adăugând că numele celui care a încercat să-l intimideze este director în PMB și că numele său este Mierlă.

Întrebat dacă va da contesta în instanță licitația, Blidar spune că este dificil acest lucru pentru că ”Nu știm dacă apucăm să depunem la instanță documentele în timp atât de scurt. Noi trebuie să dovedim pe bază de documente, dar deocamdată nu avem acces la ele”. ”Nu banul este totul, e vorba de imagine, de călcarea în picioare a imaginii unei firme care vine după 130 de ani de activitate și tradiție. Dacă ofertantul era un mare producător, cunoscut, ziceam. Dar este o firmuliță care face tramvaie de doi, trei ani, care nu poate produce ceva mai bun, mai ales că noi dispunem și de o licență Siemens. Tramvaiul nostru este cel mai economic din Europa”, a concluzionat proprietarul companiei din Arad.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Dec 2019 13:58:07    Titlul subiectului: 204290

Daca ceea ce scrie azi in Libertatea este adevarat, atunci in mod normal, licitatia trebuie anulata iar DNA-ul trebuie sa se autosesizeze. Practic, turcii de la Dumzaler au obtinut o omologare de la o institutie.........care nu se ocupa de omologari. Articolul se gaseste aici, fiind lung il voi afisa in doua postari.

Citat:
Contractul de 180 de milioane de euro: Durmazlar a dat Primăriei o omologare de tramvaie de la o instituție care nu omologhează și comisia a zis că e OK! Cum explică turcii

În caietul de sarcini al licitației pentru cele 100 de tramvaie, primăria a solicitat participanților să vină cu un model “care dispune de omologare de tip într-o țară a Comunității Europene începând cu 2013”.

Libertatea a intrat în posesia documentului depus de firma din Bursa drept omologare, numai că acesta este eliberat de RINA Genova, o instituție de audit și nu o autoritate de omologare.
Acest nume de instituție nu apare în lista oficială a autorităților de omologare aprobate de Comisia Europeană.
Contactați de Libertatea, cei de la Durmazlar au confirmat că omologarea depusă la București este cea a RINA și că ei o consideră valabilă, fiind deranjați că ziarul e în posesia documentului.

Omologarea este procesul prin care autoritățile naționale confirmă faptul că un produs – în acest caz, un tramvai – îndeplinește standardele de calitate, siguranță, mediu și toate celelalte care îi dau dreptul să transporte călători.

La capitolul 2 al caietului de sarcini, intitulat “Documente de referință”, se cere participanților să depună “CEE-ONU R 107 – Dispoziții uniforme privind omologarea vehiculelor din categoriile M 2 sau M3 în ceea ce privește construcția generală a acestora”.
Conform regulamentelor UE, omologarea se face de autoritățile de omologare.

Certificatul de omologare este, practic, actul de bază, fără de care participarea la licitație nu ar fi fost posibilă.

Documentul prin care s-a atestat omologarea a fost unul dintre primele lucruri care trebuiau verificate de comisia primăriei, iar Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a semnalat către PMB că documentul prezentat de turcii de la Durmazlar nu este conform.

Dar PMB a trecut peste observația ANAP! Într-un document din dosarul de achiziție publică, primăria susține că “ambii ofertanți au îndeplinit cerințele din documentația de atribuire, respectiv au prezentat certificatul de omologare emis de o autoritate de certificare/omologare într-una dintre țările membre”.

În dreptul Dumazlar, PMB trece drept certificat de omologare un document emis de RINA Service SpA Genoa Italia, la data de 11 martie 2019, cu numărul 2016QTL62NTC.

Asta înseamnă că turcii au obținut acest document în ultima zi înainte de depunerea ofertei la licitație.

În cazul Italiei, doar un departament al Ministerului Infrastructurii și Transporturilor poate oferi omologări

Turcii au venit cu o omologare de la o instituție care nu dă omologări În Italia, doar Ministerul Infrastructurii și Transporturilor are acest rol.

În România, sunt Registrul Auto Român pentru autovehicule și Autoritatea Feroviară Română pentru trenuri, inclusiv pentru tramvaie.

Durmazlar nu a prezentat omologarea de la nici una dintre aceste autorități și nici de la altă autoritate de omologare aflată pe lista Comisiei Europene. Hârtia pe care firma din Bursa a depus-o la dosar provine de la RINA, care este o organizație italiană independentă de audit, cu o bună reputație, dar care nu poate elibera omologări.

RINA face certificări de calitate, teste, dar nu dă omologări, pentru că nu e autoritate de omologare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Dec 2019 14:06:53    Titlul subiectului: 204291

Ii felicit pe jurnalistii de investigatie de la Libertatea. In sfarsit si-au indreptat atentia si asupra problemelor din transportul in comun. As vrea sa vad asemenea investigatii si in cazul licitatiilor din celelalte orase mari ale tarii.
Inca o data, ii rog pe utilizatorii mai noi de pe forum, sa nu mai creada ca „tot ce zboara se mananca” si sa filtreze mai atent informatiile privind licitatiile din acest domeniu, nu de alta, dar sa nu ne facem de ras, noi ca si forum al pasionatilor de transport in comun.

Voi posta a doua parte a articolului din ziarul Libertatea. Acesta se gaseste aici.

Citat:
Cât de importantă este omologarea

Chiar primăria a cerut, în același caiet de sarcini, ca atât tipul cu care s-a venit la licitație, cât și tramvaiul care va fi produs să aibă omologare europeană. PMB solicită ca ofertantul “să livreze primul tramvai în termen de maximum 9 luni de la semnarea contractului” și să-l omologheze.

“După livrare, ofertantul se obligă în maximum trei luni să realizeze omologarea de tip a tramvaiului cap de serie. (…) În situația în care ofertantul câștigător nu reușește să obțină omologarea de tip a vagonului cap de serie, după cele 12 luni de la semnarea contractului, se va proceda la rezilierea contractului”.

Selçuk Cebe: „Produsele noastre sunt omologate de RINA”

Libertatea a discutat cu Selçuk Cebe, directorul de dezvoltare al companiei Durmazlar.

-Bună ziua, domnule manager. Cotidianul românesc Libertatea a publicat mai multe articole legate de licitația de tramvaie organizată de Primăria București și pe care Durmazlar a câștigat-o.

-Da, știm despre aceste articole. Ce doriți să aflați?

-În legătură cu certificatul de omologare pentru tramvaiul prezentat în oferta dumneavoastră. Ce autoritate a eliberat acest certificat?

-Tramvaiul cu care am participat la licitație are un certificat de omologare europeană și nu unul specific pentru România, deoarece inclusiv în România există mai multe tipuri de linii. Nu trebuie ca tramvaiul să fie omologat în România.

Avem un certificat care ne oferă posibilitatea de a vinde tramvaiele noastre în oricare țară din Europa, nu numai în România

-Și ne puteți spune, vă rugăm, ce autoritate a eliberat acest certificat de omologare?

–Produsele noastre sunt omologate de RINA.

-Avem documentul dumneavoastră eliberat de RINA, dar această firmă italiană nu este o autoritate competentă de omologare. În Italia, certificatele de omologare sunt eliberate de Ministerul Infrastructurii și Transporturilor.

-De unde aveți documentul nostru?

-Suntem jurnaliști, asta e meseria noastră. Iar RINA nu se află pe lista Comisiei Europene privind autoritățile competente de omologare.

-Vă întreb din nou, de unde aveți documentul nostru?

-Nu vă pot răspunde la această întrebare.

-Cred că am discutat suficient…

Libertatea a contactat acum câteva zile, în scris, RINA ca să afle dacă documentul eliberat de ei are, în concepția firmei italiene, natura unei omologări. Până la publicarea articolului nu am primit nici un răspuns.

Sursa foto: https://www.libertatea.ro



tramvaie-newsweek.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.91 kb
 Vizualizat:  de 9781 ori

tramvaie-newsweek.jpg



document-metrou-2-726x1024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.4 kb
 Vizualizat:  de 9781 ori

document-metrou-2-726x1024.jpg



document-metrou-1-726x1024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  227.74 kb
 Vizualizat:  de 9781 ori

document-metrou-1-726x1024.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 07 Dec 2019 18:42:54    Titlul subiectului: 204328

Consilierii ALDE solicită reluarea procedurii. Un articol de pe "Gândul":
https://www.google.com/amp/s/m.gandul.info/amp/politica/consilierii-alde-ii-cer-gabrielei-firea-sa-reia-licitatia-de-180-de-milioane-de-euro-pentru-tramvaie-18657258
Citat:
Consilierii ALDE îi cer Gabrielei Firea să reia licitația de 180 de milioane de euro pentru tramvaie

Consilierii ALDE din cadrul Consiliului General al Municipiului București îi cer Gabrielei Firea să reia procedurile de licitație pentru achiziția tramvaielor din Capitală, considerând că licitația nu a fost transparentă și ar putea ridica suspiciuni. Firea răspunde că intervenția sa ar fi ilegală.

„Stimată doamnă Primar General, vă solicităm prin prezenta să reanalizați cu toată răspunderea care vă revine oportunitatea acordării către firma turcească Durmazlar a contractului de achiziție pentru tramvaie în București. Prezenta solicitare se bazează pe faptul că este pentru a doua oară când un contract important de achiziție (după cel pentru autobuze) este acordat unei firme străine, în condițiile în care firme românești au capacitatea tehnică și financiară să îndeplinească cu succes condițiile impuse de caietul de sarcini. Am luat act de problemele legate de licitația de achiziție a 100 de tramvaie destinate transportului public din Municipiul București. Din păcate, am luat act de aceste probleme ridicate atât de membri ai Consiliului General, cât și de mass media, deși considerăm că, atât noi, cât și cetățenii Capitalei, ar fi trebuit să fim informați în permanență de Primăria Generală cu privire la detaliile financiare și tehnice ale unei proceduri care presupune cheltuirea a 176 de milioane de euro din banii bucureștenilor”, se arată în scrisoarea publicată pe Facebook și semnată de consilierii ALDE Tomnița Florescu, Claudiu Catană, Tudor Ionescu și Valentin Voicu.

Potrivit consilierilor, lipsa de transparență manifestată în acest caz este de natură să încurajeze suspiciunile de favorizare a câștigătorului licitației de achiziție a celor 100 de tramvaie.

„Suntem susținători necondiționați ai transparenței totale a administrației publice. Considerăm că semnele de întrebare ridicate atât de membrii Consiliului General cât și de mass-media în acest caz trebuie să primească răspunsuri clare, detaliate și urgente, absența lor având valoarea unei confirmări a suspiciunilor de favorizare a câștigătorului. Pe aceste temeiuri, cerem „desecretizarea” tuturor documentelor și a informațiilor privitoare la această licitație. (...) Atâta vreme cât municipalități din România precum Cluj, Galați, Oradea și Arad au ales să doteze cu tramvaie ultramoderne produse în țară suntem convinși că va trebui și noi să dăm dovadă că o astfel de alegere este esențială pentru ca industria locală să își poată aduce toată contribuția la creșterea economică de care orice țară are nevoie”, se mai arată în scrisoarea celor de la ALDE.

Aceștia solicită reluarea procedurilor de licitație pentru achiziția de tramvaie.

„Vă solicităm, de aceea, identificarea și aplicarea mijloacelor legale de reluare a procedurilor de licitație în condiții de transparență totală și fără acte de natură să trezească suspiciuni de incorectitudine în defavoarea capitalului autohton”, se arată în scrisoare.

Și filiala PNL București a solicitat în noiembrie sesizarea Corpului de Control al Prefectului Capitalei pentru a efectua verificări cu privire la modalitatea de atribuire a licitației privind achiziționarea de tramvaie în București, în valoare de aproape 180 de milioane de euro.

„Ca urmare a dezvăluirilor din presă cu privire la licitația pentru tramvaie inițiată de administrația Firea-PSD, PNL București cere public sesizarea Corpului de Control al Prefectului Capitalei în vederea efectuării unui audit cu privire la modalitatea de atribuire a licitației în valoare de 180 de milioane de euro. Mai mult, PNL București cere ANAP – Agenția Națională pentru Achiziții Publice publicarea raportul de supraveghere al acestei licitații”, transmite PNL București, într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX.

Primarul general, Gabriela Firea, le-a răspuns, vineri, celor care i-au solicitat să reanalizeze atribuirea contractului de achiziție pentru cele 100 de tramvaie noi. Acesta spune că procedura nu este finalizată și că nu poate interveni asupra unei proceduri care se află în prezent în analiza CNSC.

„Sunt solicitată să intervin în rezultatul unei proceduri de achiziție publică, ceea ce ar fi complet ilegal. Conform legislației de specialitate în vigoare, în orice instituție publică, evaluarea ofertelor o realizează comisia de licitație. Conducătorul instituției nu poate interveni în acest proces. Vorbim despre o procedura care se află, în prezent, în analiza CNSC. Nimeni nu poate susține că ar fi constatat probleme în achiziția celor 100 de tramvaie, câtă vreme instituția abilitată să soluționeze contestațiile încă nu s-a pronunțat. Probabil se încearcă influențarea completelor de soluționare ale CNSC. În plus, mi se sugerează să favorizez o societate cu capital românesc, dar aceasta contravine legislației europene: este vorba despre o achiziție internațională, derulată cu fonduri europene și după reguli europene. Anunțul a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Nicio societate care se califică nu poate fi împiedicată să depună oferta, indiferent de țara de unde aceasta provine. Respingerea pe acest criteriu ar fi ilegală”, a spus Firea.

Primăria București demarat, în decembrie 2018, achiziția a 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 183 de milioane de euro, din fonduri europene, prin Programul European Regional (POR) 2014-2020.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Dec 2019 20:19:30    Titlul subiectului: 204334

Daca este adevarat ceea ce a scris in Libertatea licitatia trebuie reluata. Pentru a preveni, pe viitor, intamplari similare, transparenta trebuie sa fie totala.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 07 Dec 2019 20:57:36    Titlul subiectului: 204336

Am încredere că informațiile de la Libertatea sunt corecte. Sunt sigur că CNSC va soluționa contestația cu toată răspunderea și folosind informațiile oferite în presă recent, cu transparență totală, și să sperăm că va dispune reevaluarea ofertelor. Nu am încredere că Firea va forma o nouă comisie de evaluare transparentă, așadar eu zic să vedem ce zic autoritățile competente în justiție (CNSC în cazul de față). Dacă CNSC le dă dreptate primăriței și câștigătorului Durmazlar, atunci mă aștept ca Astra să caute dreptatea mai sus în instanță.

Referitor la afirmația:
guest a scris:
As vrea sa vad asemenea investigatii si in cazul licitatiilor din celelalte orase mari ale tarii.

...și eu cred că ar fi binevenite, dar momentan nu cred că ar avea mare lucru de investigat acolo, pentru că ofertanții au câștigat în principal pe criteriul de cel mai scăzut preț, iar punctajele erau motivate, fiind pur obiective, nefiind incluse criterii subiective, ce pot lăsa loc de interpretări. Or aici Astra a pierdut din cauza unui criteriu foarte interpretabil (calitatea produsului). Prin urmare, clar că se află ceva putred la mijloc aici, așadar era previzibilă o asemenea investigație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Mar 10 Dec 2019 13:10:35    Titlul subiectului: 204390

Mai sunt 5 zile... Și ar trebui sa se termine evaluarea financiara...
Totusi... Îmi este teama ca... În caz ca câștiga Astra... Primim toate tramvaiele abia în 2030...ca la ce capacitate de producție are... Nu m-ar mira... Deci nu știu ce sa zic....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 10 Dec 2019 13:49:28    Titlul subiectului: 204391

Chiar tu ai spus-o, evaluarea financiară e gata. Avizele necesare au fost eliberate, conform secțiunii de documente din SICAP. Trebuie doar să actualizeze sistemul. Probabil o să facă exact ca la troleibuze, vor trece procedura în deliberare chiar înainte de atingerea termenului limită. Și chiar dacă va fi depășit termenul limită, pentru o perioadă ulterioară, licitația nu va fi anulată (nu știu cât, mă gândesc undeva la o săptămână, vom vedea).
Astra în 2030 toate? Hmm, să vedem... Până acum, din graficele de livrare actuale, fabrica de la Arad ar trebui să livreze pentru un singur contract 1-2 tramvaie pe lună, în medie. Asta ar însemna undeva la 65 de luni (la 15 luni de la semnarea contractului primul tramvai, apoi 50 de luni pe cadență medie). Deși e un termen astronomic, nu ajungem în 2030, ferească Dumnezeu. Cel mai târziu, dacă am merge pe acest scenariu, undeva în 2025-2026.
DAR...
Astra mai are hala din URAC de la București. Ritmul de producție va fi cel puțin egal, deoarece aici se vor putea concentra exclusiv asupra acestui contract. Deci să zicem 4 tramvaie pe lună, câte cere și PMB. Cu graficul actual cerut, de 4 ani, undeva în 2023-2024 ar trebui să vină ultimele.
Așadar, nu le duce grija celor de la Astra. Poate că au amânat contracte, dar acum pot să stea lejer, 15 luni e timp berechet pentru 1 tramvai. Să sperăm că și-au învățat lecția cu comenzile de piese și normativele UE.
Noul grafic de livrare, atașat, preluat de pe MetrouUșor:



tram1.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.71 kb
 Vizualizat:  de 9561 ori

tram1.PNG



tram2.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.56 kb
 Vizualizat:  de 9561 ori

tram2.PNG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Mar 10 Dec 2019 14:24:41    Titlul subiectului: 204392

Teoretic este terminata... Dar "duamna" a spus ca nu s-a terminat... Deci nu știu ce sa zic...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Mie 11 Dec 2019 09:33:11    Titlul subiectului: 204402

Citat:
Fara suparare, dar vreun tramvai Astra de 36 m (sau 32-37), pe ecartament de 1435 mm, cu 5 usi duble si boghiuri real pivotante (nu cu montaj elastic), ati vazut sa circule pe undeva? Sau treaba asta e valabila numai pentru Durmazlar (si Bozankaya la troleibuze) in timp ce Astra trebuie sa fie calificata "by default" trecand peste toate principiile achizitiilor publice doar asa, ca "e de-ai nostri"?

Pe langa faptul ca nu exista un asemenea tramvai, Astra se mai si lauda cu el ca e omologat. Adica AFER a dat o omologare in alb unui tramvai care nu exista (si care ar diferi substantial de cele 6 de la Arad prin ecartament, lungime, latime, numar usi, numar calatori, greutate, etc). Lucru care nu ma mai mira tinand cont ca AFER le-a omologat si admis in circulatie in Romania celor de la Astra si ramele second-hand IC2 retrase definitiv si casate de statul danez pentru deficiente grave ce pun in pericol siguranta circulatiei. Cred ca aceste omologari in Romania se dau cum se vindeau pe vremuri "facturi" pe Dudesti.

Sunt convins ca in timp ce romanii fac clasicul scandal si se plang in toata presa cum au fost "abuzati" ei de "duamna", turcii asteapta civilizat un rezultat oficial al organelor abilitate, dupa care in cazul intoarcerii rezultatului, vor face plangere in justitie ca doar n-or fi prosti sa piarda asa contract in fata unora care de-abia s-au scremut sa faca 6 tramvaie.

LE: Citind in presa romaneasca am aflat ca de fapt Astra a fabricat toate tramvaiele din Europa (peste 800). Cred ca au uitat sa spuna si de alea din Australia. Si de ala din 1881 al lui Werner von Siemens :rofl:

(citat de pe Metrou Ușor)
Pana acum toată lumea se plângea de Durmazlar ca nu are omologare...
Dar măcar Astra a făcut vreodată un tramvai de 36 de metri? Cu 5 uși duble?
Toți de plângem de Durmazlar (care chiar poate respecta graficul de livrare, sau le poate aduce chiar mai devreme)... Dar Astra de unde pisici are omologare pentru un tramvai de 36 de metri....
De chestia asta nu se discuta în presa... Ca na... E firma românească, și trebuie sa ajutam economia... Chiar dacă Astra este aproape în aceasi oala cu Durmazlar... Eu mi-am pierdut încrederea în Astra... La ce dezastre au livrat la Cluj(ma refer la Astra Town 118)...
Ar trebui frumos sa depună și Durmazlar contestatie... Sa vedem atunci ce face Astra... Dacă Astra dovedește ca are deja fabricat și omologat un tramvai de 36 de metri, cu 5 uși, și boghiuri pivotante, eu îmi cer scuze fata de Astra...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 11 Dec 2019 10:18:28    Titlul subiectului: 204403

Of...
Imperio este omologat drept un tramvai MODULAR, cu 3-6 module, prin definiție, fiecare modul având 9m, adăugându-se câte o ușă dublă pentru fiecare modul în plus, pe 1000mm (cele produse la Arad) și 1435mm (cele produse la București). Deci implicit varianta de 36m (4 module) se verifică și este omologată. Boghiuri pivotante nu știu dacă are sau nu în omologare.
Într-o țară normală, Astra ar fi trebuit să aibă susținere pentru dezvoltarea produselor sale și pentru comercializarea acestora pe piața internă. Noi le dăm în cap, că na, mai bine importăm produse din Turcia, care or fi, probabil, slab calitative, în loc să luăm ceva cu patent nemțesc, și care, surpriză, e și românesc! În plus, Durmareea nici măcar nu e omologată corespunzător.
Troleibuzele Astra de la Cluj mi se par ok. Nu mi s-au părut rele, ai fost cu ele de le numești "dezastre"? Și chiar mi s-a confirmat de către un user din Cluj la un moment dat că sunt ok, când a pus @guest niște poze mai demult.
Văd în profilul tău că ești elev. O să-ți dau un sfat pe care l-am trăit pe propria piele, și aici, și pe MetrouUșor: nu tot ce zboară se și mănâncă.
Și încă un sfat amical: las-o mai ușor cu punctele de suspensie, folosirea exagerată poate sugera că ai întreruperi în firul logic al gândirii, riscând să nu te ia nimeni în serios. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Mie 11 Dec 2019 10:25:34    Titlul subiectului: 204404

Am înțeles. Îmi cer scuze! Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 11 Dec 2019 13:30:48    Titlul subiectului: 204409

Parerea mea , in aceasta situatie , este la fel ca si la alegeri , trebuie ales raul mai mic. Very Happy Astra nu ar fi in stare sa respecte termenele de livrare pentru toate orasele daca ar trebui sa construiasca si tramvaie pentru Bucuresti , calitatea tramvaielor ar fi indoielnica , modelul licitat nu corespunde caietului de sarcini , neavand boghiuri pivotante , iar in cazul Durmazlar nu au omologare europeana si sunt produse turcesti.
Legat de Astra , poate daca ar incepe sa foloseasca hala pe care o au in capitala , si daca s-ar asocia cu alte companii care se ocupa de mentenanta/construirea materialului feroviar , cum ar fi Remar VFU Pascani , URAC , eventual Softronic , etc. ar reusi sa onoreze toate comenzile.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 11 Dec 2019 15:49:55    Titlul subiectului: 204412

În 2017, făcuseră un parteneriat cu VFU și Atelierele Grivița special pentru licitația aceasta, așadar, dacă mai e în vigoare, nu ar trebui să ne facem probleme. Și chiar dacă n-ar fi, am făcut un calcul mai sus, nu e așa gravă situația cu capacitatea de producție pe cât se vehiculează. De acum, Astra are normativele tehnice europene puse la punct și sper că și-au învățat lecția cu piesele comandate, să efectueze comanda din timp, preferabil îndată ce s-a semnat contractul. Sunt aproape sigur că va fi reactivată și hala de la URAC, deci putem sta liniștiți.
Țin minte o vorbă din liceu: "de te frigi cu ciorbă, sufli și-n iaurt". Ciorba e reprezentată de Otokare, iar iaurtul e Durmazlar. N-am chef să repetăm episodul, e normal să fim sceptici în ceea ce-i privește pe băieții ăștia din Bursa, după ce o companie turcească ne-a trântit ce ne-a trântit...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 12 Dec 2019 09:10:32    Titlul subiectului: 204421

Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până la data de 15 iunie 2020.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 12 Dec 2019 17:03:44    Titlul subiectului: 204427

Și decizia CNSC este următoarea: contestația a fost admisă în parte și se dispune remedierea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 4 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community