Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Achizitie 40+40 rame electrice noi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 01/Apr/2020
Mesaje: 1329
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 11 Oct 2019 10:44:41    Titlul subiectului: 203344

În urma contestațiilor, licitația este suspendată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 04/Apr/2020
Mesaje: 8978
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Oct 2019 15:10:04    Titlul subiectului: 203380

Mda, era de asteptat. Trebuie facut ceva cu legea achizitiilor publice.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 01/Apr/2020
Mesaje: 1329
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 09 Dec 2019 19:15:05    Titlul subiectului: 204358

Cele 2 contestații au fost acceptate parțial:
https://clubferoviar.ro/breaking-cnsc-infirma-desemnarea-ofertei-de-rame-electrice-a-astra-crrc-drept-castigatoare/?fbclid=IwAR2z8hZOZal3piPE35Z2xRK0BHYLmEFtzPY03rtuiWA1q5ryvSQuKos0IOs
Citat:
Veste proastă pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat dreptate companiilor Alstom și Siemens privind oferta depusă de Astra Vagoane – CRRC la licitație de rame electrice a ARF. Autoritatea este obligată să reanalizeze oferta CRRC Astra în cel puțin trei puncte.

ARF are la dispoziție 60 de zile pentru a pune în practică deciziile CNSC, se arată în decizia emisă de Consiliu vineri 29 noiembrie și disponibilă pe situl de internet a acestuia.

Ce a decis CNSC și ce nereguli a găsit

În primul rând CNSC dă dreptate nemulțumiților privind consumul de energie declarat al ramelor. Reamintim că consumul declarat de cei trei a variat între 3,79 kwh/km și 5,74 kwh/km, cel mai mic fiind cel declarat de asocierea sino-română. Consumul mic a fost însă contestat de competitorii europeni, aceștia afirmând că un consum atât de mic e imposibil.

De aceea CNSC a decis: „Dispune comisiei de evaluare ca, împreună cu experții cooptați sau prin cooptarea unor experți suplimentari, să stabilească un unic mod de calcul al consumului de energie electrică mediu/km, pentru RE-R fără călători, în condițiile stabilite la capitolul 3.27(Pct. 11.7 din Caietul de sarcini), conform motivării. După stabilirea acestei unice metode/algoritm/mod de calcul, comisia de evaluare va introduce parametrii proprii prezentați de cei trei ofertanți, împreună cu indicatorii obligatoriu impuși prin documentația de atribuire și va stabili valorile finale pentru costul consumului de energie pe 15 ani pentru fiecare ofertă în parte”.

Un alt aspect unde contestatarilor europeni li s-a dat dreptate este absența unei rame omologate, verificate în funcționare de către asocierea plasată pe primul loc, CRRC – Astra. „Dispune comisiei de evaluare și experților cooptați analiza suplimentară privind îndeplinirea cerinței de la pct. 1.2.1 din caietul de sarcini, prin care autoritatea contractantă a impus ca vehiculul să fie bazat pe „un design dovedit (verificat în exploatare) și care să îndeplinească cerințele specificate în caietul de sarcini”. Dispune comisiei de evaluare să-i solicite ofertantului CRRC-Astra un calendar realist privind implementarea standardelor de interoperabilitate, a obținerii autorizațiilor și avizelor obligatorii, probat pe prezentarea unor demersuri anterioare similare finalizate cu succes, conform motivării”, se arată în decizie.

Pe cale de consecință nemulțumirile Alstom și Siemens privind nerespectarea cerințelor referitoare la documentele DUAE pică. Reamintim că aceste firme au criticat depunerea necorespunzătoare a documentației DUAE în condițiile în care Sistemul de Achiziții Publice a fost nefuncțional, parțial, în acele zile.

Decizia CNSC anulează integral procesele verbale privind propunerile tehnice și cele financiare, a căror punctaje însumate a dus la desemnarea ofertei CRRC – Astra drept câștigătoare.

Cum a ajuns CRRC – Astra câștigătoare

Componenta preț din licitație a luat în calcul atât prețul de achiziție a ramelor, costurile de mentenanță pe o durată de 15 ani și cele cu consumul de energie. S-a considerat o distanță de aproximativ 96 milioane tren – kilometru, respectiv 40 de rame care parcurg 447 kilometri pe zi timp de 15 ani și funcționează 358 de zile funcționare pe an. Cele mai mici costuri unitare de întreținere au fost prezentate de Alstom (4,12 lei tren-km), Siemens (4,37 lei tren – km) și CRRC – Astra (5,63 lei tren – km).

Ca valori de achiziție lucrurile au stat astfel: cel mai mic preț unitar a fost propus de chinezi (23,48 milioane lei, valori fără TVA), Siemens cu 31,23 milioane lei și Alstom cu 32,59 milioane lei.

O situație puțin de înțeles privește consumul de energie al ramelor. Astfel oferta Alstom prevede costuri cu energia pe durata de exploatare de 15 ani de 1,11 miliarde lei în condițiile în care chinezii susțin că trenurile lor vor consuma energie de 86,31 milioane lei, iar Siemens de 133,94 milioane lei.

Cele trei categorii de costuri însumate, respectiv cele de achiziție, mentenanță și alimentare cu energie au dus la plasarea chinezilor pe primul loc cu 80 de puncte, a companiei Siemens Mobility pe locul secund cu 70,97 puncte și Alstom pe locul 3 cu 69,99 puncte.

La capitolul factor tehnic despre care Club Feroviar a scris zilele trecute (număr locuri, termene livrare, autorizare UE) Alstom și CRRC au obținut câte 9 puncte, iar Siemens 7,5 puncte. In final CRRC a obținut în total 89 de puncte, Alstom 78,69 puncte iar Siemens Mobility 78,47 puncte.

Potrivit informațiilor precedente deținute de Club Feroviar, în cazul în care asocierea CRRC – Astra Vagoane va câștiga contractul, primele rame urmează să fie aduse din China însă următoarele vor fi asamblate la Arad. Deasemenea, mentenanța ramelor ar urma să fie făcută de Astra Vagoane Arad.

Mai e, însă, o bubă: tocmai a fost depășit noul termen pentru evaluări (9.12.2019, ora 18:00). Să sperăm că nu se va anula.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 01/Apr/2020
Mesaje: 1329
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 11 Dec 2019 14:00:01    Titlul subiectului: 204408

Termenul limită al evaluărilor a fost prelungit până pe 20 aprilie 2020.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 01/Apr/2020
Mesaje: 1329
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2019 22:21:29    Titlul subiectului: 204642

Bun, dacă e bal, atunci bal să fie...
1. CRRC-Astra au contestat la CNSC faptul că ARF le-a cerut doar lor lămuriri suplimentare și cer suspendarea procedurii.
2. Toți ofertanții au făcut recurs la Curtea de Apel București.
A) Contestație CRRC-Astra
B) Recurs Alstom
C) Recurs Siemens
D) Recurs CRRC-Astra



Contestatie inregistrata la ARF cu nr.2622_18.12.2019 depusa la CNSC-semnat.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Contestatie inregistrata la ARF cu nr.2622_18.12.2019 depusa la CNSC-semnat.pdf
 Mărime fișier:  1.73 MB
 Descărcat:  de 13 ori


Contestatie ALSTOM la Curtea de Apel-semnat.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Contestatie ALSTOM la Curtea de Apel-semnat.pdf
 Mărime fișier:  12.51 MB
 Descărcat:  de 13 ori


Contestatie Siemens curtea de apel -semnat.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Contestatie Siemens curtea de apel -semnat.pdf
 Mărime fișier:  12.51 MB
 Descărcat:  de 14 ori


contestatie CRRC curtea de apel-semnat.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  contestatie CRRC curtea de apel-semnat.pdf
 Mărime fișier:  1.88 MB
 Descărcat:  de 14 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community