Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Electroputere Craiova

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2019 15:41:47    Titlul subiectului: Electroputere Craiova 204792

In acest topic putem vorbi despre ceea ce a fost candva marea uzina Electroputere Craiova...

Un alt colos al industriei romanesti care a fost distrus, incheindu-si activitatea pe 1.12.2019, de Ziua Nationala a Romaniei...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2019 15:45:33    Titlul subiectului: 204793

Un articol inaresant.

http://mobile.hotnews.ro/stire/23505105

Citat:
Electroputere Craiova se va închide în luna decembrie, când ultimii angajați vor finaliza cea din urmă comandă - reparația unui transformator care a fost executat tot aici, în urmă cu mai bine de 30 de ani, iar acum a fost adus la reparat, scrie Agerpres. Electroputere, care acum patru decenii exporta în toată lumea, urmează să se alăture unui lung șir de coloși industriali închiși din cauza lipsei de susținere a statului, lipsei de piețe și resurse financiare, fie drept consecință a deciziilor haotice și vânzării lor în pripă, scrie Club Feroviar .




Istoria Electroputere pe larg (sursa - Agerpres)

Fondată la 1 septembrie 1949 și destinată producției de utilaj electrotehnic greu, numele "Electroputere" este legat de realizarea sistemului energetic românesc și modernizarea sistemului feroviar și urban. Primele transformatoare de forță au fost realizate în concepție proprie începând cu anul 1951, producția de transformatoare dezvoltându-se atât prin creșterea puterii nominale, cât și prin folosirea de materiale noi pentru miezuri magnetice. În perioada 1960-1965 se diversifică producția și se achiziționează licența ELIN Austria pentru autotransformatorul de 200 MVA și licența ASEA Suedia pentru transformatorul locomotivei electrice.

Etapa 1965-1975 este caracterizată prin reorganizarea fabricației de transformatoare, construcții de noi hale de fabricație și realizarea cu forțe proprii a transformatoarelor de 400kV și de 400MVA. Primul transformator de 440MVA, cel mai mare livrat în România, a fost construit în 1987 pentru Centrala Nucleară Cernavodă.

În perioada 1949-1960 au fost produse locomotive electrice de mină și de tramvaie, iar din 1960 s-a trecut la fabricația de locomotive Diesel electrice fabricate timp de 15 ani sub licența BBC Elveția și a locomotivelor electrice de 4100 kW sub licența ASEA Suedia, după care au fost integrate complet și au căpătat eticheta "fabricat în România". După anul 1989, activitatea fabricii de locomotive a fost axată pe modernizarea și reparația capitală a locomotivelor tip LDE 2100 CP și a locomotivelor electrice de 5100 kW.

Fabricația de mașini electrice rotative a început în anul 1950, asimilându-se peste 400 de tipuri de mașini electrice. Pe baza cercetării proprii, precum și a introducerii în fabricație a unor licențe de la BBC și ASEA, în perioada 1965-1970 s-a extins clasa de izolație F' la întreaga fabricație, Electroputere fiind printre primele firme din Europa în acest domeniu. În perioada 1980-1985 s-au asimilat și executat, pe bază de licență General Electric Canada și Ansaldo Italia, motoare electrice pentru centrale nucleare.

Datorită unui însemnat volum de investiții și cooperării cu firme de prestigiu din Elveția, Suedia, Franța, Germania și Italia, marca Electroputere a ajuns pe piețele din peste 100 de țări.

Din 1991, s-a constituit în societate pe acțiuni și a intrat într-un proces de restructurare care a constat, în cea mai mare parte, în concedieri masive de personal. După mai multe încercări eșuate, Electroputere a fost privatizată în luna noiembrie 2007, pachetul majoritar de acțiuni de 86,28% fiind cumpărat de la statul român de firma saudită Al-Arrab Contracting Company Limited cu 2,34 milioane euro. Chiar dacă la cumpărare reprezentanții firmei saudite au anunțat că nu vor vinde terenul, ci vor dezvolta activitatea fabricii, la sfârșitul anului 2011 au vândut dezvoltatorului imobiliar K&S Developments circa 12 hectare de teren din curtea societății cu un preț vehiculat de 30 milioane euro, unde a fost ridicat un mall care poartă numele de ElectroputereParc.

Ce se întâmplă acum (sursa info Agerpres)

"În iunie 2019, am fost anunțați că se va restructura personalul existent și va rămâne o formulă restrânsă. După ce s-au dat primele preavize în luna iunie, la Divizia Motoare Electrice, a urmat a doua înștiințare de disponibilizare prin care ne-au anunțat că se închide activitatea operațională, deci activitatea de producție. Ceva era de bănuit, deoarece din 2019 nu s-au mai luat contracte noi, pentru ca personalul existent să poată lucra și să își ia salariile. Motivele au fost pierderile pe care Electroputere le-a generat din activitatea de producție, care au crescut în fiecare an, la 8-9 milioane de euro ș.a.m.d.. Este un singur produs la care se lucrează acum, un transformator de 440 MVA pentru Centrala de la Cernavodă, care a fost executat tot în Electroputere acum 30 și de ani și acum a venit la reparat. A mai fost un transformator de 280 MVA pentru Grecia, dar s-a renunțat la acesta. Cum se termină acest transformator, cum vor primi preavize angajații care l-au executat", a declarat liderul Sindicatului Electroputere Craiova, Cătălina Tibeică.

Potrivit sursei citate, când a început ultimul val de disponibilizări, erau 555 de persoane, din care s-au disponibilizat în primă fază 296 și acum se disponibilizează diferența, și personal muncitor și personal TESA. "La Divizia de Mașini Rotative deja s-a închis activitatea, personalul a fost disponibilizat, utilajele au fost conservate, adică acoperite cu folie și lăsate să stea acolo până cine știe când", a mai spus Tibeică.

În faza inițială, Electroputere a avut patru divizii: aparataj-electric, care s-a desprins de Electroputere și a fost preluată de unul dintre foștii directori, care a și plecat din fabrică, Divizia de Mașini Electrice Rotative, Divizia de Transformatoare și Divizia de locomotive, care acum câțiva ani a fost preluată de GFR, iar reparațiile de locomotive se fac la Reloc, firmă aflată "peste drum" de Electroputere. Înainte de iunie 2019 au fost disponibilizări colective, adică persoanele care au dorit să plece au plecat voluntar cu plăți compensatorii, cum pleacă și ultimii angajați, în funcție de vechime, adică un coeficient de 0,2 salarii la anul de muncă.

Angajații care au mai rămas susțin că inițial pentru ei a fost un șoc când au văzut că nu se mai iau contracte, deși piață exista, inclusiv pe intern. Numai pentru fosta Electrica, ce își reface rețeaua, a avut comandă de circa 100 de transformatoare, însă patronul a continuat să trimită pentru plata salariilor și a celorlalte cheltuieli circa două milioane de euro lunar.

Curtea de Conturi a României susținea, în raportul public aferent anului 2015, că Al-Arrab Contracting Company Limited a încălcat contractul de privatizare a Electroputere SA Craiova încheiat cu AVAS în anul 2007 prin care a achiziționat pachetul majoritar de acțiuni, întrucât nu a îndeplinit angajamentele asumate, inclusiv pe cele legate de menținerea a 3.353 salariați în cel de al cincilea an investițional.

Potrivit sursei citate, în anul 2012 Electroputere Craiova mai avea 1.021 salariați, în loc de 3.353 cum era prevăzut în planul de afaceri asumat de Al-Arrab Contracting Company Limited la privatizare, însă prin contractul de vânzare-cumpărare acțiuni nu s-a prevăzut o clauză penalizatoare pentru nerespectarea obligației privind menținerea în societate a numărului de personal prevăzut în acest plan de afaceri.

Divizia de locomotive (sursa info Club Feroviar)

Deși nu se poate spune că se găsește la nivelul anilor '90 când avea exporturi în țări din întreaga lume (China, Iran, Marea Britanie, Bulgaria, Polonia, Iugoslavia etc) divizia de locomotive pare a fi avut mai mult noroc.

La finele lui 2012, grupul autohton de firme Grampet, care include operatorul de transport feroviar GFR, a preluat producătorul de locomotive Electroputere Craiova, dar și reparatorul de locomotive Reloc SA, cea mai importantă companie din zona reparațiilor și modernizării de locomotive din România, pentru o sumă ce nu a fost dezvăluită presei.

La vremea respectivă, Grampet Group a achiziționat activitatea de producție de locomotive de la Electroputere Craiova, fosta Divizie de Vehicule Feroviare și Urbane- DVFU care a fabricat peste 1.000 locomotive electrice și peste 3.000 locomotive Diesel electrice de-a lungul timpului.

Noua entitate se numește acum Electroputere VFU SA. Totodată, Grampet Group a achiziționat și fabrica Reloc SA Craiova, tranzacție ce i-a permis să-și consolideze activitatea de reparații de locomotive și material rulant.

La doi ani de la preluarea afacerii, a apărut și prima locomotivă fabricată la Craiova de către Electroputere VFU – Reloc. Noua locomotivă diesel de 1250 CP a fost realizată în parteneriat cu producătorul american Caterpillar.

Fabrica de la Craiova are o capacitate de trei locomotive pe lună, existând deja un precontract în Europa de Vest pentru opt unități. Locomotiva Terra Nova este destinată serviciului de manevră grea și transportului de marfă și poate rula pe linii de cale ferată cu ecartament îngust, normal sau larg, putând fi utilizată în majoritatea sistemelor feroviare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community