Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Pantelimon
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 44, 45, 46
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Sep 2019 09:07:53    Titlul subiectului: 202536

Dar la Drumul Taberei au lucrat ? In perioada cat a fost suspendat tramvaiul 41 ? Eu am avut mai multe drumuri in zona, in a doua parte a lunii august si nu prea am vazut mare miscare
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 10 Sep 2019 13:00:26    Titlul subiectului: 202554

Au săpat traiectoria devierii, au tras cabluri, au lucrat la peroanele stației actuale și au pus bordurile stației de pe deviere. Va trebui să închidă linia într-o zi să facă devierea. Uite un reportaj complet al lucrărilor de la stația Parc Drumul Taberei începând cu închiderea liniei 41 de pe MetrouUșor:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=234&t=2403&start=182#p320517
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Sep 2019 13:38:44    Titlul subiectului: 202559

Atunci este o veste buna. Daca se inchide numai o zi, se poate intampla intr-o duminica sa fie inchisa circulatia lui 41
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Sep 2019 23:52:02    Titlul subiectului: 202803

Site-ul dedicat lucrarilor la magistrala 5 de metrou este "decedat" de mult: http://www.metrorexm5.ro/
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Oct 2019 09:55:21    Titlul subiectului: 203217

Titlul articolului este oarecum gresit, in articol este vorba despre stadiul lucrarilor la magistrala 5, nu se mentioneaza un termen de finalizare a lucrarilor la sectiunea Raul Doamnei-Eroilor. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Directorul Metrorex, anunț important! Când va fi gata Magistrala 5 de metrou

Marin Aldea, directorul Metrorex a afirmat miercuri că lucările la Magistrala 5 sunt 90% gata, cele de structură fiind finalizate în materie de 97%, iar cele de finisaje, 85%.

"Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei - Pantelimon, avem secțiunea Râul Doamnei - Eroilor, în lucru. Magistrala 5 de la Drumul Taberei la Pantelimon este un obiectiv de investiții de circa 9 miliarde de lei, aproximativ de 1,9 miliarde de euro și este împărțit în 3 secțiuni: secțiunea Râul Doamnei-Eroilor, secțiunea eroilor Iancului și secțiunea Iancului Pantelimon. Termenul de finalizare pe care noi l-am propus este decembrie 2019. Stadiul fizic actual este de circa 90%, asta înseamnă pe lucrările de structură stadiul este de circa 97% și pe lucrările de finisaje, de 85%", a declarat miercuri, directorul Metrorex, Marin Aldea la dezbaterea "Upgrade România" organziată de DC News.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Oct 2019 11:58:40    Titlul subiectului: 203323

Inevitabilul s-a produs, cei de la Metrorex au recunoscut ca M5 nu prea va fi gata in decembrie. Era o chestie de logica elementara iar locuitorii din Drumul Taberei pot sa confirme acest lucru. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex nu garantează că metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în decembrie

Lucrările care condiționează punerea în funcțiune, cu călători, a Magistralei 5 de metrou pot fi realizate până în luna decembrie 2019, a declarat marți directorul general al Metrorex, Marin Aldea. Totuși, compania Metrorex nu mai garantează că metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în decembrie, aceasta deoarece se află în litigiu cu constructorul magistralei și pentru că nu există un termen contractual pentru inaugurare, ci doar unul estimat.

"Lucrările care condiționează punerea în funcțiune cu călători a Magistralei 5 de metrou pot fi realizate până la sfârșitul anului, în luna decembrie. Pentru asta am insistat și am somat constructorul să își facă treaba. Nu lucrăm în locul constructorului. Mai mult decât a merge pe șantier, a-i soma să își facă treaba, pentru că noi avem bani în buget... Ținta noastră este decembrie, dar nu depinde de noi", a afirmat Marin Aldea, după deschiderea evenimentului Zilele Feroviare.
Potrivit directorului Metrorex, structura a fost realizată în proporție de 97%, iar finisajele - 85%. "Întrucât suntem în proces cu Asocierea Astaldi, nu pot să vă spun că există un termen exact pe care ei să și-l asume sau nu. Ei l-au asumat public și au spus decembrie 2019. Asta am spus și noi, asta a spus și domnul ministru, asta v-o repet și pentru asta noi insistăm.



"Lucrările care condiționează punerea în funcțiune cu călători a Magistralei 5 de metrou pot fi realizate până la sfârșitul anului, în luna decembrie. Pentru asta am insistat și am somat constructorul să își facă treaba. Nu lucrăm în locul constructorului. Mai mult decât a merge pe șantier, a-i soma să își facă treaba, pentru că noi avem bani în buget... Ținta noastră este decembrie, dar nu depinde de noi", a afirmat Marin Aldea, după deschiderea evenimentului Zilele Feroviare.
Potrivit directorului Metrorex, structura a fost realizată în proporție de 97%, iar finisajele - 85%. "Întrucât suntem în proces cu Asocierea Astaldi, nu pot să vă spun că există un termen exact pe care ei să și-l asume sau nu. Ei l-au asumat public și au spus decembrie 2019. Asta am spus și noi, asta a spus și domnul ministru, asta v-o repet și pentru asta noi insistăm.

ADVERTISING

inRead invented by Teads
Merg pe șantier săptămânal și chiar și de mai multe ori pe săptămână și de fiecare dată am grijă, dacă găsesc probleme, să notific constructorul să accelereze lucrările și să își respecte angajamentele asumate", a continuat directorul general al Metrorex.
Citește și Gabriela Firea susține că Răzvan Cuc i-a dat asigurări că Magistrala 5 de metrou va fi deschisă până la sfârșitul anului
În ceea ce privește datoriile către firma de mentenanță, Aldea a informat că în următoarele zile se va semna actul adițional la contractul de servicii publice și se vor întruni condițiile legale pentru deschiderea de finanțare. "Am avut discuții pe această temă cu domnul director general de la Alstom și în zilele următoare vom plăti prima tranșă din datorie urmând ca până la finele acestui an să plătim întreaga datorie.
Litigiul nu influențează automatizarea pe M5. Nu are nicio legătură. Pentru sistemul de siguranță și automatizare a traficului avem bani prevăzuți în buget, deci nu există niciun motiv ca ritmul lucrărilor să fie diminuat", a susținut Marin Aldea
.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2019 18:27:44    Titlul subiectului: 203551

Devieri de trafic la Razoare, din cauza lucrarilor de la metrou. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Traficul rutier de la intersecția Răzoare va fi deviat, sâmbătă, începând cu ora 10:00, prin incinta șantierului din zonă unde au loc lucrările la stația de metrou Academia Militară, informează Metrorex.

Devierea traficului auto se va realiza pe două benzi cu sens unic, către Șoseaua Panduri, potrivit Metrorex.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Oct 2019 00:28:08    Titlul subiectului: 203748

Va mai faceati sperante ca vom avea metrou in Drumul Taberei in acest an ? Laughing

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Ministrul propus la Transporturi taie speranța celor din Drumul Taberei. Fără metrou, în 2019

Ministrul propus pentru Transporturi și Comunicații, Lucian Bode, a afirmat, miercuri, în cadrul audierilor din Parlament, că tronsonul de metrou Drumul Taberei – Eroilor, de pe Magistrala 5, nu va putea fi recepționat în acest an.

Licitațiile la tronsonul respectiv au început în 2008, iar lucrările în 2012. Termenul de finalizare era programat pentru decembrie 2019, cu o întârziere de 4 ani față de data inițială.

Miercuri, în cadrul audierilor din Parlament, Bode a precizat că finalizarea acestui proiect în acest an nu este posibilă.

”Îmi asumăm finalizarea tronsonului Drumul Taberei - Eroilor. Însă, din păcate, la cum arată situația acum, acest proiect nu va putea fi recepționat în 2019", a spus Lucian Bode.

El a subliniat că, printre obiectivele majore în domeniul transporturilor, asumate și de el, se numără autostrăzile Sibiu-Pitești și Comarnic-Brașov.

În plus, Bode și-a propus modernizarea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), dar și redresarea companiei Tarom.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Noi 2019 18:07:57    Titlul subiectului: 204018

Metroul nu va fi gata in acest an, ci in...........202x (x este incert). Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metroul din Drumul Taberei NU va fi gata în acest an. Ce spune noul ministru al Transporturilor

Ministrul Transporturilor Lucian Bode a afirmat, miercuri, că metroul Drumul Taberei nu va dat în funcțiune nici în acest an, scrie Mediafax. În schimb, Răzvan Cuc a declarat că a lăsat, la încheierea mandatului, 98% dintre lucrările fizice finalizate și nimeni nu i-a spus că nu va fi gata.

„Am spus și la comisie (despre finalizarea metroului din Drumul Taberei - n.r.), din păcate, nu pe tronsonul Drumul Taberei - Eroilor - Magistrala 5, așa cum arată datele pe care eu le-am, primit în acest moment, nu se pot recepționa și nu se poate finaliza acest tronson. Voi face o evaluare și voi comunica un termen realist", a declarat Lucian Bode, miercuri, la primirea mandatului la Transporturi de la Răzvan Cuc.

În schimb, Răzvan Cuc a afirmat că românii au cerut finalizarea cât mai rapidă, fără să înțeleagă că nu se poate.

„Eu am avut discuții cu constructorii, eu întotdeauna mi-am luat feedback-ul de la constructori și din teren, la modul cum au evoluat lucrurile fizice, eu n-am vorbit niciodată de recepție finală, am vorbit de dat în trafic. Darea în trafic implică și niște lucrări ulterioare pentru a se face recepția finală. Românii au cerut, în momentul în care am preluat mandatul, au cerut măsuri de îndată, nu au vrut să le explic că nu se poate, eu asta le-am spus și directorilor de minister, sunteți cu mandatele pe masă, dacă nu găsiți soluțiile necesare, plecați acasă, pentru că înseamnă că nu sunteți buni", a explicat Cuc.

Fostul ministru a explicat că a a lăsat finalizate 98% din lucrările fizice.

„Eu așa am spus din discuțiile pe care le-am avut cu constructorii, asta a reieșit la sfârșitul lui decembrie, că se putea da în trafic. Eu nu am mai vorbit cu dl director, dar cu siguranță dacă este o problemă, cu siguranță trebuie să comunice, de ce nuse dă. La modul la care am lăsat eu lucrurile în minister, undeva la 98% stadiul finalizat, trebuia să se dea. Mie nu mi-a adus nimeni la cunoștință, când am plecat din fucția de ministru, din punctul meu de vedere, se poate da până la sfârșitul anului", a conchis Cuc.

Ministrul Transporturilor Lucian Bode a mărturisit că nu știe cât costă o călătorie cu metroul, deoarece nu a mai utilizata acest mijloc de mult timp.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Dec 2019 18:22:44    Titlul subiectului: 204479

Metroul din Drumul Taberei, o noua amanare. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Veste proastă pentru bucureșteni! Metroul din Drumul Taberei, amânat pentru iunie 2020

Metrorex precizează într-un comunicat de presă că magistrala de metrou din Drumul Taberei va fi deschisă începând cu iunie 2020.Totodată, comăania estimează pierderi de peste 100 de milioane de lei, în 2019, se arată într-un proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat, de trei ori mai mici decât proiecția inițială.

Compania estimează totodată venituri totale de 923,95 milioane lei în acest an, comparativ cu cele 1,991 miliarde lei cât își bugetase în proiectul de buget de la începutul anului. În 2018, Metrorex a avut pierderi de aproape 194 milioane lei.

Compania și-a planificat cheltuieli cu investițiile în sumă de 504,79 milioane lei. În proiectul inițial privind bugetul de venituri și cheltuieli erau prevăzute cheltuieli cu investițiile de 1,051 miliarde lei.

De asemenea, Magistrala 5 Eroilor-Drumul Taberei va fi pusă în funcțiune abia în iunie 2020. Același termen de punere în funcțiune a fost avansat și de premierul Ludovic Orban la sfârșitul lunii noiembrie.

"Față de bugetul de venituri și cheltuieli aprobat, veniturile totale rectificate prezintă o reducere cu 53,60%, cheltuielile sunt reduse cu 55,28% pierderea brută fiind redusă cu 66,26%. Rectificarea, prin reducerea veniturilor totale este cauzată de nepunerea în funcțiune a obiectivului de investiții Magistrala V. Cheltuielile de natură salarială, câștigul mediu lunar pe salariat prezintă diminuări ca urmare a reducerii numărului de personal, din cauza decalării termenului de punere în funcțiune a Magistralei V ( iunie 2020)", se arată în nota de fundamentare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Ian 2020 15:50:14    Titlul subiectului: 204977

Cica vara asta vom avea metrou in Drumul Taberei, taman inainte de alegerile locale ? Laughing Laughing
Articolul se gaseste aici.

Citat:
Veste bună! Când va fi dat în exploatare metroul din Drumul Taberei. Au anunțat data finală

Toți cei implicați în realizarea magistralei 5 de metrou s-au angajat că în vara acestui an, în iunie, acest obiectiv va fi dat în exploatare, a declarat marți ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

"Magistrala M5 din Drumul Taberei, am fost acolo cu domnul prim-ministru și am primit toate asigurările din partea celor care lucrează la structură și care în aprilie trebuie să finalizeze lucrările, din partea celor care au contractat partea de semnalizări și s-au angajat că în șase săptămâni finalizează partea de semnalizare, din partea celor care lucrează la finisaje, toți cei care sunt implicați în realizare obiectivului, în frunte cu noul manager general (Mariana Miclăuș n.r), prima femeie director general la metrou, toți s-au angajat că în vara anului 2020, în iunie 2020, acest obiectiv este dat în exploatare. (...) Noi o să stăm acolo să-i sprijinim", a explicat Bode la Digi 24.
El a reamintit că la finele anului Guvernul a plătit 180 milioane lei datoria către firma ce asigură mentenanța și către antreprenor, iar metroul a putut circula și de la 1 ianuarie 2020.

"La sfârșitul anului multă lume s-a agitat că la 1 ianuarie nu va circula metroul în București, pentru că aveam o datorie veche de plătit către o companie care asigura mentenanța acolo. Nu era plătită. Am plătit-o noi în 30 decembrie. De asemenea, aveam o revendicare, un claim, către antreprenor, care de asemenea nu era plătit și care ne putea bloca conturile. În luna decembrie, la sfârșit, Guvernul României a făcut un efort extraordinar și a plătit aproape 180 milioane lei datoria către furnizorul de mentenanță, respectiv către antreprenor și iată că metroul a circulat de la 1 ianuarie", a spus ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.

În ceea ce privește metroul spre Otopeni, Magistrala M6, Bode a subliniat că până la stația Tokio (Băneasa) acesta este finanțat din fonduri europene și de la Băneasa la Otopeni dintr-un grant japonez și că au fost alocați și anul acesta bani în buget pentru exproprieri.

"Suntem în procedură. Am alocat buget și în acest an pentru partea de exproprieri. Eu cred și în acest obiectiv, cred în transportul cu metroul. Noi trebuie să ne mutăm transportul în subteran dacă vrem să mai putem respira la suprafață", a punctat șeful de la Transporturi.
Magistrala 5 de metrou, Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiței, va avea aproape 7 kilometri lungime și este compusă din 10 stații de metrou și un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de rețea și la 63 de stații de metrou.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 661
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 11 Ian 2020 15:20:54    Titlul subiectului: 205023

Sunt alegerile în Iunie....
_________________
https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Ian 2020 23:26:10    Titlul subiectului: 205196

Cica........inaugurare sau demisie Laughing
Articolul se gaseste aici.

Citat:
Ministrul Transporturilor a anunțat deschiderea metroului din Drumul Taberei: "Dacă nu, demisia managerului Metrorex!"

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că metroul din Drumul Taberei va fi dat în folosință în iunie 2020.

Lucrările de automatizări și siguranță pentru Magistrala 5 de metrou Eroilor - Râul Doamnei au termen de începere în luna aprilie, iar contractorul are la dispoziție între 6 și 8 săptămâni pentru finalizarea lor, a declarat Bode la Radio România Actualități, citat de Agerpres.

Contractul de siguranță și automatizări este în prezent executat în proporție de 40%, ceea ce înseamnă că aproape toate echipamentele specifice au fost achiziționate, susține ministrul Transporturilor.

„Magistrala de metrou M5, secțiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv stația și depoul de pe Valea Ialomiței, este un obiectiv strategic major pentru Guvernul Orban. Din prima zi în care am preluat guvernarea am avut foarte multe discuții cu antreprenorul, pentru că acolo sunt trei contracte: la partea de structură avem un contract, și este executat în proporție de 95%, la partea de finisaje avem alt contract, și este executat în proporție de 73%, iar ultima componentă, cea de siguranță și automatizare, aici contractul este realizat cam în proporție de 40%, în sensul că s-au achiziționat toate echipamentele, aproape toate, nouăzeci și la sută din echipamente, urmează a interveni, a face efectiv lucrările. La componenta de automatizări, ei nu pot să facă automatizările până când nu se finalizează structura. Înțeleg că în aprilie vor finaliza componenta de structură, și automat au 6-7-8 săptămâni cei care se ocupă de partea de automatizări să își finalizeze lucrările”, a declarat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor și-a exprimat speranța că magistrala de metrou din Drumul Taberei va putea fi dată în folosință în iunie 2020.„Eu am în fiecare săptămână - astăzi o să avem a doua întâlnire pe această săptămână - ședință de comandament, pentru a discuta cu cei de la Metrorex, cu antreprenorii, pe cele trei contracte, astfel încât ceea ce ne-am asumat, iunie 2020, să poată fi realizat, și anume să dăm în folosință Magistrala 5, extrem de importantă pentru bucureșteni. I-am cerut sub semnătură noului manager (al Metrorex, n.r.) doamnei Miclăuș, i-am zis: 'Această semnătură e echivalentă cu demisia dumneavoastră, dacă nu se întâmplă' (darea în folosință a M5 în iunie 2020, n.r.). Eu sper să se întâmple”, a adăugat Lucian Bode.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Ian 2020 19:54:56    Titlul subiectului: 205228

Nu Metrorex construiește metroul !!!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Ian 2020 21:17:32    Titlul subiectului: 205231

Și oricum, ce o sa circule pe magistrala aia? Au tăiat mai tot din IVA, doar ce d pe M4 mai exista sau poate circula. O sa ia de pe restul magistralelor? Daca e așa in cazul asta nu facem nimic bun că o să se ajungă la niste timp de așteptare enormi. Ministrul vrea metrou dar nu are cu ce să îl opereze.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Ian 2020 21:46:41    Titlul subiectului: 205268

andrei11 a scris:
Nu Metrorex construiește metroul !!!!!

Spune-i asta ministrului Laughing

In alta ordine de idei, azi nu am vazut nici o miscare in zona Pietei Drumul Taberei. Stie cineva, este ceva miscare pe santier in timpul saptamanii ?



Bucuresti, 26 ianuarie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.6 kb
 Vizualizat:  de 7774 ori

Bucuresti, 26 ianuarie  010.jpg



Bucuresti, 26 ianuarie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.01 kb
 Vizualizat:  de 7774 ori

Bucuresti, 26 ianuarie  011.jpg



Bucuresti, 26 ianuarie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.86 kb
 Vizualizat:  de 7774 ori

Bucuresti, 26 ianuarie  012.jpg



Bucuresti, 26 ianuarie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.62 kb
 Vizualizat:  de 7774 ori

Bucuresti, 26 ianuarie  013.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Feb 2020 22:54:14    Titlul subiectului: 205603

Din ciclul "inteligenta la romani", am aflat ce idee nastrusnica au mai marii Metrorexului. Vor inaugura primul tronson de pe M5 fara sa aiba inca trenurile noi (care ar sosi peste vreo 3 ani). Ce solutie au ales ? Sa ia din trenurile de pe M1&M3. Articolul se gaseste aici.

Citat:
METROREX vrea să inaugureze Magistrala 5 fără a avea trenurile necesare! Soluția aleasă

Inaugurarea Magistralei 5 de metrou programată pentru vara acestui an aduce vești proaste pentru unii dintre călători, care vor trebui să aștepte în stații mai mult timp după metrou, notează stirileprotv.ro.

Nu mai puțin de 8 trenuri vor fi scoase din funcțiune de pe liniile M1 și M3 pentru a fi introduse pe tronsonul Râul Doamnei – Eroilor al Magistralei 5, care va fi inaugurat pe 30 iunie. Aceasta este singura soluție găsită de Metrorex pentru a putea da drumul circulației pe M5 la data programată, în condițiile în care alte garnituri de metrou nu sunt disponibile, informează Club Feroviar.

Din acest motiv, călătorii de pe M1 și M3 vor aștepta cu un minut în plus sosirea metroului în stații. Asta înseamnă că la orele de vârf, timpul de așteptare va crește de la 5 la 6 minute și la 9-10 minute în restul timpului, de la 1 iulie 2020.

"S-a ținut cont de faptul că până la sfârșitul anului 2023 vor fi livrate cele 13 trenuri noi achiziționate pentru exploatarea pe Magistrala 5. Prin urmare, în anul 2024 cele 13 trenuri noi se vor utiliza pe Magistrala 5, iar trenurile tip BM utilizate pe acestă magistrală în perioada 2020-2023, vor reveni în parcul Magistralelor 1 și 3, acțiune care va crea posibilitatea aplicării graficelor de circulație prin care este prevăzută scăderea intervalului de urmărire a trenurilor de la 6 minute la 5 minute (sublin.ns) în orele de vârf de trafic", se arată în proiectul de act normativ pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor. Trenurile "tip BM" înseamnă trenuri Bombardier, iar în perioada 2020-2023 numărul celor "detașate" pe Magistrala 5 va fi de opt, după cum reiese din proiectul de act normativ.

Magistrala 5 va fi de opt, după cum reiese din proiectul de act normativ.

Ultima încercare a Metrorex de a achiziționa noi garnituri de metrou a avut loc în 2014, atunci când a organizat o licitație pentru cumpărarea a 52 de trenuri. În cele din urmă acea licitație în valoare de 1,5 miliarde de lei a fost anulată în 2017 după ce ai multe firme au contestat procedura de atribuire.

Cu siguranta, locuitorii din Crangasi, Militari Dristor sau alte zone deservite de M1&M3 ii vor "iubi" foarte mult pe locuitorii din Drumul Taberei Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2020 08:23:01    Titlul subiectului: 205940

Se pare ca s-au umflat preturile pentru M5. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metroul din Drumul Taberei. Raport al Corpului de Control: Cheltuieli nejustificate, termene depășite cu 7 ani

Contractul de proiectare și execuție a structurii de rezistență aferentă Magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei - Universitate, secțiunea Râul Doamnei - Hașdeu (Opera), încheiat la finalizarea procedurii de atribuire, a fost modificat pe parcursul derulării sale prin șase acte adiționale și șase instrucțiuni, astfel încât valoarea acestuia a crescut cu 14,21%, de la 918,94 milioane de lei, la 1,05 miliarde de lei, iar termenul de execuție a fost prelungit cu aproape șapte ani, de la 14 aprilie 2013, la 14 martie 2020. Este concluzia la care a ajuns Corpul de control al prim-ministrului, într-un raport citat de Agerpres.

Acțiunea de control la Metrorex SA a vizat perioada 01.01.2011 - 31.08.2018 și a avut ca scop atribuirea și derularea unor contracte de achiziție a unor lucrări la „Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei - Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei - Universitate. LOT L1.1. - Secțiunea Râul Doamnei - Hașdeu (Opera)”.
Raportul de control a fost finalizat la data de 20 decembrie 2019 și a fost transmis către prim-ministru (spre informare), Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (spre informare), Societatea Metrorex SA, Departamentul pentru lupta antifraudă (spre informare și valorificare) și Curtea de Conturi a României (spre informare și valorificare).

Nereguli constatate de Corpul de control al premierului

Potrivit raportului elaborat de Corpul de control al primului-ministru (CCPM) în urma controlului derulat la Metrorex, care a vizat perioada 1 ianuarie 2011 - 31 august 2018, prin încheierea, în anul 2013, a unui act adițional, s-a convenit efectuarea unor lucrări suplimentare în valoare de 51,08 milioane de lei, fără TVA, din care valoarea lucrărilor suplimentare de deviere a rețelelor edilitare a fost de 46,26 milioane de lei.

„Pentru justificarea necesității execuției unor lucrări suplimentare față de cele contractate au fost invocate de către executant, consultant și beneficiar circumstanțe imprevizibile. În această privință Autoritatea de Management POST a stabilit că lucrările suplimentare, în valoare de 37.637.879,40 lei, au fost achiziționate de Metrorex SA în absența unor astfel de circumstanțe imprevizibile, fiind încălcate prevederile art. 252 lit. j) din OUG nr. 34/2006, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire, fapt ce a determinat aplicarea unei corecții financiare de 100% și decontarea lucrărilor suplimentare în cuantumul menționat anterior din fonduri alocate de la bugetul de stat. Valoarea inițială a lucrărilor de deviere a rețelelor edilitare a fost, în oferta de bază, de 38.327.835,40 lei, ajungând, prin modificări succesive, la valoarea de 128.107.074,56 lei. Propunerea tehnică în baza căreia s-a încheiat contractul nu a fost fundamentată de ofertant pe realitatea existentă în amplasamentul obiectivului de investiție. În această privință, din documentele puse la dispoziția CCPM, nu a reieșit faptul că autoritatea contractantă a analizat cauzele care au condus la situația de a fi majorat prețul contractului cu valoarea unor lucrări suplimentare de deviere a rețelelor edilitare și nici că aceasta a procedat la identificarea unor eventuale persoane responsabile, avându-se în considerare dispozițiile art. 24 din Legea nr. 10/1995, republicată, cu modificările ulterioare'', se arată în document.

Creșterea prețului contractului

În plus, invocând circumstanțele imprevizibile, generate de intrarea în vigoare, la data de 3 aprilie 2011, a prevederilor Ordinului nr. 2689/2010 privind aprobarea Normativului privind proiectarea geotehnică a structurilor de susținere NP 124:2010, s-a procedat la încheierea a două acte adiționale, prin care a fost suplimentat prețul contractului cu o valoare, fără TVA, de aproape 75 milioane de lei. Din această creștere de preț a contractului, valoarea de 30,14 milioane de lei a fost aferentă unor lucrări suplimentare a căror necesitate nu a rezultat din punerea în aplicare a noilor norme și, implicit, nu a fost consecința apariției unor circumstanțe imprevizibile datorate intrării în vigoare a NP 124:2010.
„Autoritatea contractantă nu a identificat cauzele efective care au condus la majorarea prețului contractului cu valoarea de 30.139.500,17 lei, aferentă unor lucrări de execuție a pereților mulați și, implicit, nu a procedat la identificarea unor eventuale persoane responsabile, avându-se în vedere dispozițiile art. 24 din Legea nr. 10/1995, republicată, cu modificările ulterioare. Pe de altă parte, în contextul modificărilor efectuate de contract, în cursul decontării contravalorii lucrărilor de execuție a pereților mulați, a fost achitată executantului o sumă cu 4.972.054,56 lei mai mare decât cea cuvenită”, se precizează în raport.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2020 08:25:34    Titlul subiectului: 205941

Partea a doua a articolului de pe digi24

Citat:
Deconturi în avans

Rezultatele controlului relevă și faptul că Metrorex a acordat executantului din alocări de la bugetul de stat, în cursul anului 2011, avansuri în patru tranșe, în sumă totală de 63 de milioane de lei. S-a constatat faptul că nu au fost respectate prevederile art. 6 alin. (2) din HG 264/2003, forma în vigoare în perioada respectivă, potrivit cărora, în cazul în care avansul din fonduri publice urma a fi virat în tranșe, acordarea unei noi tranșe putea fi făcută doar în condițiile în care avansul acordat anterior ar fi fost justificat integral sau recuperat din sumele datorate.
„În condițiile în care suma de 62.930.332,87 lei din valoarea totală a avansului acordat de Metrorex nu a fost folosită conform destinației prevăzute, autoritatea contractantă nu a calculat și nu a perceput dobânzi și penalități de întârziere aferente perioadei în care resursele financiare au fost imobilizate, nerespectând obligația prevăzută la art. 7 alin. (2) din HG 264/2003, forma în vigoare în perioada respectivă”, subliniază CCPM.

Litigii în justiție

De asemenea, din analiza documentelor puse la dispoziția CCPM, a reieșit faptul că au existat mai multe litigii aflate pe rolul instanțelor judecătorești, în care executantul a formulat pretenții, reprezentând contravaloarea unor lucrări suplimentare, penalități de întârziere sau daune interese, iar instanțele au obligat compania la plata sumelor suplimentare și a celor reprezentând daune interese către executant, în cuantum de 188,34 milioane de lei, precum și la plata sumelor în valoare de 29,02 milioane de lei reprezentând debite restante și de 1,08 milioane de lei penalități de întârziere.
„Din informațiile și documentele puse la dispoziția CCPM nu a reieșit dacă, în cadrul Metrorex SA, au fost analizate motivele pe care s-au întemeiat soluțiile instanțelor de judecată, în cazul stabilirii de penalități de întârziere sau daune interese, în scopul identificării eventualelor persoane responsabile de întârzierea plăților sau de întârzierea în executare a contractului, pe care s-au întemeiat pretențiile executantului”, atrage atenția raportul CCPM.

Oferte neconforme

Alte constatări ale actului de control au evidențiat că, în ceea ce privește derularea procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a structurii de rezistența aferentă Magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul 1 Drumul Taberei - Universitate, secțiunea Râul Doamnei - Hașdeu (Opera), în oferta declarată câștigătoare nu au fost detaliate elementele componente ale valorii cheltuielilor de monitorizare a modului de comportare a lucrărilor executate și a preîntâmpinării unor posibile efecte negative asupra construcțiilor existente, precum și cele ale valorii cheltuielilor cu lucrările aferente organizării de șantier, cu toate că autoritatea contractantă a solicitat în mod expres aceste informații.
„În acest context au fost încălcate prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) și ale art. 79 alin. (1) din HG nr. 925/2006, în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire, potrivit cărora o astfel de ofertă este considerată neconformă. O consecință directă a acceptării ofertei în această formă a fost decontarea, pe parcursul derulării contractului, exclusiv 'pe baza verificării vizuale a corespondenței dintre planurile din documentații cu situația reală din teren', a sumei totale de 4.006.595,66 lei (în care este inclusă TVA), aferentă valorii cumulate a lucrărilor pentru obiectul 'Organizare de șantier', fără existența unor referințe cantitative și valorice, pe baza cărora să se certifice stadiul și realitatea lucrărilor”, susține documentul citat.
Acesta mai relevă că entitatea a cărei ofertă a fost declarată câștigătoare nu a respectat obligația prevăzută în documentația de atribuire, de a depune anumite formulare pentru toate categoriile de lucrări și, totodată, informațiile conținute în formularele depuse, odată cu oferta, au fost discordante. Prin unele clarificări transmise de ofertant, urmare a solicitării Metrorex SA, a fost modificat conținutul propunerii financiare prin prezentarea unor date diferite de cele cuprinse în formularele aferente ofertei inițiale, fără ca aceste modificări să fie datorate unor erori aritmetice sau vicii de formă, așa cum sunt acestea definite în cuprinsul art. 80 din HG nr. 925/2006, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire.
„În condițiile în care nu au fost respectate, în mod corespunzător, cerințele caietului de sarcini, iar prin răspunsurile prezentate de ofertant a fost modificat conținutul propunerii financiare, oferta a fost admisă, deși trebuia considerată neconformă, potrivit prevederilor art. 36 alin. (2) lit. a) din HG nr. 925/2006, cât și ale dispozițiilor art. 79 alin. (3) din același act normativ, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire”, arată sursa citată.
Corpul de control al prim-ministrului a mai constatat că obligația prevăzută în caietul de sarcini, de a înscrie în formularele corespunzătoare ofertei o valoare a resurselor materiale nenominalizate cu o pondere maximă de 20% din valoarea totală a respectivei resurse nu a fost respectată în situația unui formular aferent structurii de rezistență, precum și în cazul unui formular aferent lucrărilor de epuismente, iar această situație s-a menținut și după transmiterea clarificărilor de către ofertant.
„Astfel, cu toate că oferta nu a respectat cerințele caietului de sarcini, iar clarificările aduse de ofertant nu au fost concludente, comisia de evaluare a calificat oferta ca fiind conformă, cu nerespectarea prevederilor cuprinse la art. 36 alin. (2) lit. a) și ale art. 79 alin. (1) din HG nr. 925/2006, formele în vigoare în perioada respectivă”, atrage atenția CCPM.

Acum am o intrebare. Nu ar trebui sesizat DNA-ul ? Se pot recupera banii publici aruncati pe fereastra ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2020 20:39:42    Titlul subiectului: 206683

Cica 30 iunie va ramane termenul final pentru punerea in functiune a metroului din Drumul Taberei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Orban, la Magistrala M5 de metrou: 30 iunie rămâne termenul de punere în circulație

Premierul Ludovic Orban a verificat, joi, stadiul lucrărilor la Magistrala M5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei - Eroilor, alături de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, primind asigurări că termenul de punere în circulație rămâne 30 iunie anul acesta.

Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Guvernului, prim-ministrul a solicitat antreprenorilor să-și onoreze termenele contractuale de finalizare a lucrărilor, respectiv sfârșitul lunii iunie 2020 pentru darea în trafic, și a subliniat că Executivul va asigura toate resursele necesare, potrivit Agerpres.ro.

"Acest proiect este așteptat de mult timp de bucureșteni și trebuie să le arătăm că poate fi finalizat. De asemenea, este nevoie să acordăm o atenție deosebită investițiilor la metrou, pentru că reprezintă o soluție foarte bună de transport în București", a afirmat prim-ministrul.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a reafirmat într-o postare pe pagina sa de Facebook că termenul de 30 iunie rămâne "un termen asumat de către antreprenor pentru punerea în circulație cu călători a acestei magistrale de metrou".

"Este o investiție mult așteptată de către bucureșteni, care trebuie finalizată conform angajamentelor. Investițiile continuă pentru că doar așa putem reporni motoarele economiei, încetinite de criza provocată de pandemia Covid-19", a scris ministrul, joi, pe Facebook.

În același timp, în cursul vizitei, Bode l-a informat pe premier că la sfârșitul lunii mai vor fi efectuate testele dinamice la Magistrala M5 de metrou.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2020 11:23:14    Titlul subiectului: 207247

Citat:
Trenurile Bombardier încep probele pe M5 Drumul Taberei – Eroilor iar trenurile IVA au revenit pe M3

Se apropie ziua mult așteptată a inaugurării M5 Drumul Taberei – Eroilor, probele cu tensiune și trenuri fiind deja pregătite din luna mai, inaugurarea fiind programată la finalul lunii iunie 2020, după aproape 10 ani de lucrări. Suspendarea licitației pentru noile trenuri ale magistralei aduce o situație de criză de trenuri în curtea Metrorex, fiind necesară alocarea a 8 trenuri Bombardier de pe M3 pentru exploatarea M5, moment în care acestea sunt înlocuite cu trenuri vechi tip IVA pe M3, primele trenuri de acest tip fiind în exploatare pe M3 din 22.05.2020. Estimativ, noile trenuri vor ajunge la Metrorex în anul 2022, când vor intra în exploatare pe M5 iar trenurile Bombardier cu care se inaugurează magistrala în luna iunie 2020, vor reveni pe M3.


Sursa:https://mobilitate.eu/trenurile-bombardier-probele-m5/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 12:09:28    Titlul subiectului: 207266

Deci ne reintoarcem la trecut pe M3. Asta inseamna sa avem conducatori "iluminati" ata la ministerul transporturilor cat si la Metrorex.

Nu erra normal ca inca de acum 5-6 ani sa se gandeasca la achizitia de rame noi, pentru viitoarea magistrala ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2023 19:31:26    Titlul subiectului: 215299

Urmeaza sa primim cele 13 noi garnituri de metrou.

https://mainnews.ro/exclusiv-intarzieri-la-livrarea-trenurilor-de-metrou-pentru-magistrala-din-drumul-taberei/

Citat:
EXCLUSIV Întârzieri la livrarea trenurilor de metrou pentru Magistrala din Drumul Taberei

Cetățenii vor mai avea de așteptat până să se bucure de noi trenuri de metrou. Compania Alstom, cea care ar fi trebui să înceapă din această lună livrarea celor 13 trenuri Metropolis pentru Magistrala 5 Drumul Taberei, a informat că nu va putea respecta graficul inițial, potrivit unui răspuns transmis de Metrorex la solicitarea Mainnews.ro.

Metrorex a încheiat, în decembrie 2020, cu subsidiara românească a gigantului francez Alstom, un contract, în valoare de 103,2 milioane euro, pentru achiziția a 13 trenuri de metrou destinate Magistralei 5 Drumul Taberei. Conform graficului stabilit, primul dintre acestea ar fi trebuit livrat în termen de 2 ani, iar întregul lot în maxim 3 ani și 6 luni.

Întârzieri la livrarea trenurilor
Cu toate acestea, potrivit Metrorex, Alstom a transmis că nu se va putea ține de termenele inițiale. Compania invocă restricțiile impuse în perioada pandemiei COVID-19, criza semiconductorilor și războiul din Ucraina.

„Conform graficului inițial, primul tren de metrou din cele 13 trenuri comandate urma să fie livrat în al doilea semestru al anului 2022. Compania ALSTOM a înștiințat METROREX faptul că livrarea suferă întârzieri, motivând impunerile COVID-19, criza semiconductorilor și războiul din Ucraina. Alstom va transmite un nou grafic de livrare pentru aprobarea Metrorex, însoțit de analiza detaliată a întârzierilor înregistrate”, au transmis reprezentanții Metrorex la solicitarea Mainnews.ro.

Potrivit informațiilor Mainnews.ro, primul dintre cele 13 trenuri comandate de Metrorex ar urma să fie livrat în primăvara-vara anului viitor.

În prezent pe Magistrala 5 Drumul Taberei circulă rame Bombardier luate de pe magistrale 1 și 3, astfel încât intervalul de succedare este în cel mai bun caz de 6 minute.

După sosirea noilor trenuri, sistemul de automatizare și siguranță a traficului, montat tot de Alstom, va putea funcționa la capacitatea de proiectare, astfel încât intervalul se succedare va putea scădea până la 90 secunde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 44, 45, 46
Pagina 46 din 46

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community