|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Iun 2015 18:13:50 Titlul subiectului: |
179753 |
|
Abordarea dvs. este total gresita, similara celei avute de Astra Vagoane Calatori. O regie de transport nu-si poate permite sa umble craca cu o echipa tehnica pe la diversi producatori din lumea asta. In cazul unei licitatii, deocamdata aveti un handicap urias in fata altor ofertanti care au vanzari, si singura metoda prin care il puteti diminua/anula este sa va prezentati produsul. Este o practica absolut normala si fac asta atat producatori din esalonul doi, cat si marii producatori. A miza doar pe pretul mult mai mic decat al producatorilor celebri nu e neaparat o strategie care sa garanteze castigul.
Eu lucrez la RATP Iasi, de exemplu. Masinile noastre circula pe trasee cu foarte multe rampe cu inclinatie accentuata. Dincolo de aspectele contractuale, in cazul unei astfel de achizitii ne intereseaza o multime de aspecte tehnice pe care le putem observa doar testand o masina in conditii reale, specifice, de exploatare.
Ma rog, eu mi-am permis doar sa va dau un sfat, bazat pe logica si pe experienta avuta cu alti producatori, mai departe, strategia dvs. de marketing va priveste. E pacat, insa, ca un produs romanesc sa nu aiba succes in Romania din prea multa zgarcenie. Ca sa castigi, trebuie sa si risti... Eu, totusi, sper sa ne vedem la un moment dat la o prezentare la Iasi...
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Vin 17 Iul 2015 18:10:26 Titlul subiectului: |
180310 |
|
lenta1 a scris: | Sa vedem daca il va cumpara cineva Ar fi bun pentru Barlad, Botosani, Targu Jiu si Resita |
Si iată ca la Tg-Jiu deja sunt așteptate 5 astfel de autobuze, acum câteva zile s-a semnat contractul
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mie 22 Noi 2017 14:27:18 Titlul subiectului: |
192470 |
|
Se pare ca in curind 13 vor ajunge la Chisinau, in urma licitatii efectuate de curind. Insa al doilea participant, a contestat rezultatele. Se asteapta decizia autoritatilor care vor examina contestatia.
_________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Noi 2017 16:38:57 Titlul subiectului: |
192472 |
|
Au motoare Mercedes-Benz Euro VI si cutii de viteza ZF Ecolife. La acest capitol stam bine.
Au evacuarea sus pe autobuz!
|
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 22 Noi 2017 20:40:39 Titlul subiectului: |
192473 |
|
Eu ca si pieton si conducator auto prefer evacuarea sus . Cand stai in statii nu iti da gazele in nas si cand esti la semafor in spatele unui autobuz te poti apropia linistit de el fara sa iti intre toate gazele in masina .
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Noi 2017 22:51:03 Titlul subiectului: |
192474 |
|
Ai dreptate! Doar ca evacuarea gazelor este un pic fortata pentru ca trebuie sa urce pe autobuz. Ce e nasol iarna cand sta in garaj cu motorul oprit daca viscoleste se poate forma dop si este destul de greu de desfundat pentru ca ii trebuie scara. Probabil ca acesta este motivul pentru care nu practica acest sistem si alte firme de autobuze.
|
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Joi 23 Noi 2017 13:44:39 Titlul subiectului: |
192475 |
|
Din punct de vedere a unui sofer auto, mi se pare buna ideea de a ridica teava de esapament sus. Sa vedeti ce bucurie, cind mergi pe strazile Chisinaului, si la semafor te opresti in stinga unui Ikarus, unde este iese teava cu pricina... E oribil, o spun din propria experienta. De fiecare data trebuie sa opresc ventilarea, de altfel te sufoci... Deci ideia cu teava de esapament ridicata sus, e bine venita.
_________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 23 Noi 2017 22:47:07 Titlul subiectului: |
192479 |
|
Solaris mai foloseste o astfel de evacuare, dar la iesire este curbata fix pentru a nu se crea acel dop. O alta varianta ar fi fost o clapeta de sens, dar aceasta se poate montansi ulterior.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 24 Noi 2017 13:43:31 Titlul subiectului: |
192485 |
|
Avem și la Constanta asemenea autobuze și îmi place ca sunt destul de încăpătoare. Asta vara când mergeam în Mamaia cu un autobuz, simțeam răcoare venind dinspre tavan... M-am uitat în sus și am observat broboane de apa deasupra scaunelor... Mi-am dat seama ca acolo se face un condens, și când am pus mana, tavanul era "inghetat". Exact acea senzatie când scoți din congelator rezervele de gheata pentru geanta frigorifica. Asa merge răcirea pe ele.
Încă o informație: Aceste autobuze sunt ale unei firme private de transport în comun, nu ale RATC-ului, și circula pe ruta City-Park Constanta - Năvodari. Cum ar veni, City Park este capătul de linie, pe Bd Lapusneanu, oprind în stațiile RATC-ului, atât cât circula în Constanța. Ca sa întoarcă, după ce lasă călătorii, urca pe Soveja pana la sensul giratoriu de la Lidl, întoarce în sens, se încadrează pentru stânga, și virează pe Lăpușneanu, pe sensul spre Năvodari. Oprește în statia lui 100 și sta vreo 20 de minute, pana se umple cat de cat cu calatori, apoi pleacă la traseu.
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 24 Noi 2017 15:26:38 Titlul subiectului: |
192491 |
|
Stii cate autobuze din acestea detine firma privata? Si eu le-am vazut si am mers pentru prima data in Constanta...
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Noi 2017 15:32:44 Titlul subiectului: |
192493 |
|
Bine macar ca functiona Aerul Conditionat in salon. Acum nu poti avea mari pretentii pentru ca este un autobuz lowcost. Dar din cate am inteles are instalatia de climatizare BOSCH Rexroth probabil facuta in Turcia.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2017 17:36:45 Titlul subiectului: |
192515 |
|
Sunt destul de răcoroase, nu ma plâng. Net superioare dubelor. Aștept sa vina iarna ca sa vad dacă merge și încălzirea. In rest, nu cunosc numărul autobuzelor pe care compania îl are. Dacă aflu, postez. Ce știu, este ca de prin 2013 circula, inlocuindu-le treptat pe BMC-urile mici și galbene.
|
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mie 20 Dec 2017 14:29:50 Titlul subiectului: |
192850 |
|
Se pare ca s-a terminat cu autobuzele BMC pentru Chisinau. Licitatia a fost anulata...
_________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Ian 2020 13:46:50 Titlul subiectului: |
205071 |
|
Un articol in ziarul Libertatea despre acest subiect. Mie mi se pare.........propaganda. Sa fim seriosi, nu este un autobuz romanesc, este un autobuz asamblat in Romania. DAC-ul sau Romanul, inainte de 1990 erau, intr-adevar, autobuze romanesti.
Dar sa citim articolul si sa ne minunam. Acesta se gaseste aici.
Citat: | Cum arată autobuzul românesc, construit la Ciorogârla. Ieftin și rezistent, dar nedorit în România
De aproape 3 ani, la Ciorogârla, lângă București, a fost ridicată o fabrică de construcție de autobuze unde sunt produse, anual, zeci de vehicule de transport călători, cu o durată de viață dublă față de majoritatea autobuzelor din străinătate, cu până la 80.000 de euro mai ieftine, dar care nu sunt dorite de autoritățile din România.
Eurobus Diamond este singurul autobuz românesc care a supraviețuit crizei financiare și care a ajuns, în prezent, să concureze cu mari producători precum Mercedes, MAN sau Iveco. Dacă, în trecut, concura cu Astra Bus Arad, care producea troleibuze, sau cu Roman Brașov, care realiza autobuze, acum BMC Truks & Bus a rămas singura companie românească de producție a mijloacelor de transport în comun.
„Producem cel mai bun autobuz de oraș, la momentul acesta. Este în totalitate din oțel inoxidabil și din aluminiu, deci nu va fi afectat niciodată de rugină. Are montat cel mai performant motor de autobuz din lume, de la Mercedes, și cea mai bună cutie de viteze, de la ZF Friedrichshafen AG. Folosim finisaje de cea mai bună calitate, astfel că durata de viață a Eurobus Diamond este de cel puțin 30 de ani, dublă față de majoritatea celorlalte autobuze produse în străinătate”, spune cu mândrie Sinan Kilic, președintele BMC Truks & Bus.
Acesta mai explică și că datorită șasiului din oțel inoxidabil și caroseriei din aluminiu, greutatea autobuzului este cu aproape două tone mai mică decât cea a vehiculelor similare produse în străinătate. Astfel, și consumul este mai mic cu până la 10 litri la 100 de kilometri.
Cele trei etape de construire a autobuzului
Linia de producție a autobuzului românesc se află lângă București, în localitatea Ciorogârla, aproape de Autostrada A1și este împărțit în trei părți importante.
Prima etapă o reprezintă zona de realizare a șasiului, unde scheletuldin aluminiu și oțel inoxidabil al autobuzului este tăiat și sudat manual, bucată cu bucată, de 3-4 muncitori. Durează aproximativ două-trei zile această operațiune, fiindcă fiecare îmbinare este verificată cu minuțiozitate, astfel încât fagurele de metal să fie unul rezistent, care să poată face față la cel puțin trei milioane de kilometri, cât se preconizează că vor circla aceste vehicule.
Durează aproximativ două-trei zile această operațiune, fiindcă fiecare îmbinare este verificată cu minuțiozitate, astfel încât fagurele de metal să fie unul rezistent, care să poată face față la cel puțin trei milioane de kilometri, cât se preconizează că vor circla aceste vehicule.
A doua etapă este cea de asamblare a pereților exteriori, a plafonului și a podelei autobuzului. Realizate, de asemenea, din foi de aluminiu și inox, acestea acoperă în întregime autovehiculul, care începe acum să capete formă unui Eurobus Diamond. Autobuzul intră apoi în camera de grunduit și vopsire, unde i se aplică diverse culori, conform cerințelor clientului. În general, nu durează mai mult de o zi sau două toate aceste operațiuni.
Ultima etapă este și cea mai importantă – asamblarea componentelor mecanice, electrice și a finisajelor interioare și exterioare ale autobuzului. Eurobus Diamond este echipat cu un motor Mercedes-Benz, Euro VI, cu 6 cilindri dispuși în linie, aprindere prin comprimare, supraalimentate, cu intercooler, capabil să dezvolte o putere maximă de 220 kW. Cutia de viteze ZF EcoLife este automată, are 7 trepte, și e produsă de ZF Friedrichshafen AG, unul dintre cei mai importanți producători de componente auto din lume.
Autobuzul românesc mai este dotat cu EBS (sistem electronic de frânare), ASR (sistem de control al tracțiunii) și ESC (control electronic de stabilitate), suspensie cu aer controlată electronic, ce permite coborârea autobuzului până aproape de nivelul solului și are o capacitate totală de până la 110 călători. Scaunele sunt din plastic, acoperite parțial cu burete și material textil. Fiind cea mai complexă etapă, montarea tuturoe componentelor, inclusiv a elementelor de design interior și exterior, durează între 4 și 6 zile.
Excluși de la aproape toate licitațiile
Așadar, construcția unui autobuz Eurobus Diamond, fabricat la Ciorogarla, durează între 7 și 12 zile, din stadiul de proiect până când acesta poate transporta călători. Iar prețul acestuia, în funcție de dotările suplimentare pe care le are (sistem video de supraveghere, monitor pentru pasageri, rampă electrică pentru persoanele cu dizabilități, etc.) variază între 170.000 de euro și cel mult 200.000 de euro.
Citește întreaga știre: VIDEO | Cum arată autobuzul românesc, construit la Ciorogârla. Ieftin și rezistent, dar nedorit în România
Deși oferim cel mai bun produs de pe piață la ora asta, cu cele mai multe dotări, la cel mai scăzut preț, autoritățile din România aproape că ne exclud de la fiecare licitație. La București, de exemplu, nu am fost lăsăți să participăm fiindcă nu puteam oferi cele 30 de autobuze articulate, de 18 metri lungime, și pe cele 50 de autobuze de 10 metri. Chiar dacă noi puteam oferi 320 de autobuze de 12 metri lungime la un preț cu aproape 20 de milioane de euro mai mic decât câștigătorul, Primăria Capitalei a preferat să ne excludă”, explică Sinan Kilic.
BMC Truck & Bus nu a foat acceptată să participe la licitația organizată de Primăria Capitalei pentru achiziția a 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri și 30 de autobuze articulate, fiindcă în caietul de sarcini era stabilit că toate autovehiculele de transport persoane să fie realizate de același producător. Astfel, compania românească a fost eliminată fiindcă nu avea atestat RAR decât pentru producția autobuzului de 12 metri lungime.
Asta nu l-a descurajat, însă, pe Sinan Kilic, care spune că acum e în tratative cu mai multe companii din Germania, Franța și România, interesate să cumpere câteva zeci de autobuze Eurobus Diamond. În plus, spune că a câștigat licitația organizată de Primăria Chișînău pentru livrarea de autobuze urbane și așteaptă finalizarea procedurilor judecătorești, de analizare a contestațiilor, pentru a putea trimite autobuzele în Republica Moldova. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Ian 2020 13:54:59 Titlul subiectului: |
205072 |
|
Conform articolului din Libertatea, prezentat in mesajul anterior, se pare ca, pana la urma au castigat licitatia de la Chisinau.
Postez si cateva poze, tot din acelasi articol, cu fabrica de autobuze de la Ciorogarla.
Sursa foto: www.libertatea.ro
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.27 kb |
Vizualizat: |
de 8404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.05 kb |
Vizualizat: |
de 8404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.08 kb |
Vizualizat: |
de 8404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.93 kb |
Vizualizat: |
de 8404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.44 kb |
Vizualizat: |
de 8404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.63 kb |
Vizualizat: |
de 8404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
165.72 kb |
Vizualizat: |
de 8404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.86 kb |
Vizualizat: |
de 8404 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mar 14 Ian 2020 17:03:05 Titlul subiectului: |
205075 |
|
La Chisinau, Eurobus a fost doar in test pentru citeva saptamini. Daca nu gresesc, au participat la licitatia din 2019. Insa au fost descalificati, chiar daca au dat un pret mai bun. Licitatia a fost contestata, insa fara final fericit pentru Eurobus. S-a optat pentru Isuzu Citiport, exact ca la Iasi.
_________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 14 Ian 2020 19:31:52 Titlul subiectului: |
205079 |
|
Ce model este cel albastru?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|