Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzul TANDEM DAC318 ET

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 16:14:03    Titlul subiectului: Troleibuzul TANDEM DAC318 ET 21973

Am mai vorbit despre el dar nu am retinut: a circulat acest troleibuz in Bucuresti? Ce nr. de inventar a avut?
Multumiri pt. pliante lui Laurentiu Brindusoiu.



bus 0105.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.54 kb
 Vizualizat:  de 35245 ori

bus 0105.JPG



bus 0107.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.67 kb
 Vizualizat:  de 35245 ori

bus 0107.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 19:26:46    Titlul subiectului: 21999

Pot sa va confirm ca Tandem-ul a fost garat o perioada foarte lunga de timp la depoul Nitu Vasile (sigur in perioada 1987-1988). O nota pe care am gasit-o in arhiva personala (datata 18.01.1988) mentiona ca la data respectiva era pe butuci. Eu personal nu am vazut niciodata troleibuzul acela in trafic normal de calatori. Atita timp cit a stationat la Nitu Vasile nu a avut numar de parc ITB. Singurele (rare) situatii in care iesea in circulatie (ceea ce am vazut eu) avea placa de linie pe care scria fie Tandem 001 (ca in imagine) fie Probe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
serban



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 29/Apr/2014
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 15:55:23    Titlul subiectului: 75411

Iata un articol din ziarul Romania Libera, din data de 18.10.1984:

In zilele care au trecut de la deschiderea Tirgului International Bucuresti atentia vizitatorilor a fost atrasa si de troleibuzul de foarte mare capacitate "ROCAR-TANDEM 318 ET". Cu ajutorul tehnicianului Mircea Iordache, de la Intreprinderea de autobuze Bucuresti, consemnam si citeva caracteristici. Acest vehicul articulat are 4 axe (2 motoare si 2 directoare), destinat fluxurilor mari de pasageri din marile centre urbane, avind o capacitate maxima de transport de 200 locuri. Dotarea cu variator cu tiristori (chopper) si recuperarea energiei de frinare conduc la economii energetice in timpul exploatarii de circa 20-30 la suta fata de modelele anterioare. Diametrul minim de virare al troleibuzului fiind egal cu cel al troleibuzului "solo" (18 m), permite exploatarea sa sigura, nefiind necesare modificari sau adaptari ale retelei stradale. Echiparea optionala a troleibuzului cu cu grup de deplasare autonoma cu motor cu ardere interna racit cu aer (tip TA2-OLTCIT) permite deplasarea lui cu o viteza de 15-20 Km/h pe o distanta nelimitata, asigurindu-se astfel descongestionarea traficului in caz de avarie a vehiculului sau a retelei electrice. De asemenea, aceasta dotare permite gararea in depouri fara retea electrica de contact . Mai mentionam ca troleibuzul a fost realizat de colectivul Intreprinderii de autobuze Bucuresti in colaborare cu centrul de cercetari stiintifice si inginerie tehnologica auto (C.C.S.I.T.A.) Brasov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 21:13:32    Titlul subiectului: 75440

Toată viața lui (foarte scurtă, de altfel), acest troleibuz a locuit la Depoul Berceni. Cu toate că arăta frumos, avea o problemă destul de gravă... nesincronizarea celor 2 motoare. Practic, în probe nu au reușit să-l facă să meargă decât cu unul dintre motoare și cu maxim 40 km/h. Când se depășea această viteză intra și motorul al 2lea și ... ieșea fum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zoli_gido



Data înscrierii: 12/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Ian/2024
Mesaje: 30
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2007 17:28:03    Titlul subiectului: Troleibuzul TANDEM DAC318 ET 75631

O scurta perioada, sept-dec 84 am fost detasat la AUTOBUZUL si am vazut live acest troleu pe pista de probe. Stiu sigur ca la buclele de intoarcere de la ambele capete ale pistei de probe aproape totdeauna ii sareau captatorii, oarecum nu se putea incadra in viraje in concordanta cu axa spate, ceva de genul asta. Oamenii de la uzina au lucrat foarte mult la el in ultimele zile inainte de a fi tractat la TIB. Inainte de prezentarea lui s-a lucrat in general foarte mult la vehicul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Sâm 10 Feb 2007 16:27:08    Titlul subiectului: Re: ROCAR TANDEM 75727

Cel mai des eu l-am vazut pe traseul actual al liniei 74 (Emil Racovita). Pot confirma ca - pentru probe - era incarcat cu dale de beton.
In depoul Nitu Vasile (Berceni), de obicei era garat imediat dupa poarta 1 (inainte de intrarea in statia de spalare). Acolo a fost garat si 7335 pina sa primeasca numar de parc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Feb 2007 11:31:21    Titlul subiectului: 75739

Se plimba prin Berceni. Poza e facuta la capatul lui 74.
Bercenarii pasionati de troleibuze au fost putin privilegiati: pe acolo se testau prototipurile URAC si ROCAR (iar la capatul Resita putei sa vezi "marfa" de export a ROCAR)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 23 Ian 2020 19:44:25    Titlul subiectului: 205227

Asta datorită că depoul Nițu Vasile era cel mai aproape de Rocar, doar 7091 nu cred că a circulat vreodată în cart. Berceni. Sau? cum ar fi putut să întoarcă la capetele de linii? și la Ferentari se aduceau tot felul de autobuze, deobicei mai hardughii, povestea dl. bucsan prin care a ilustrat și cu o fotografie un anume autobuz Rocar cu parbriz dintr-o singură bucată ce a circulat cu călători dar fără număr de inventar. Însă nu știu dacă s-a specificat soarta autobuzului, dacă a fost sau nu cumpărat de ITB la vremea aia sau s-a întors la fabrică find declarat un eșec.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Ian 2020 18:53:31    Titlul subiectului: 205236

Troleibuzul articulat ROCAR 318ET TANDEM a fost construit în anul 1984.

Acesta a fost, pe tot timpul vieții sale, propietatea uzinei AUTOBUZUL. A fost testat pe traseele ITB, fără pasageri. A fost condus exclusiv de șoferii de teste ai uzinei constructoare. Pe timpul testelor a fost găzduit, în chirie, la Depoul Nițu Vasile. Nu a avut număr de parc.

În octombrie 1984 a fost prezentat public la Târgul Internațional București 'TIB 84.

A rămas la stadiul de prototip, dovedindu-se a fi puțin fiabil și, în al doilea rând, neîncadrându-se în regulamentul de circulație în vigoare de la acea dată, depășind atât lungimea admisă, cât și masa netă totală admisă.

Caracteristici tehnice:
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 18500 mm;
-lățime 2500 mm;
-înălțime 3035 mm (3580 mm, inclusiv captatorii coborâți);
Ampatament 5000+3180+5000 mm;
Consolă față 2660 mm;
Consolă spate 2660 mm.
Masa netă totală 32000 kg.
Echipat cu 2 electromotoare de tracțiune tip TN-76, fabricație IMEB București, având 2 x 125 kW = 250 kW putere continuă și 2 x 135 kW = 270 kW putere uniorară.
Un electromotor de tracțiune antrenează axa a II-a (pe unitatea trăgătoare), celălat electromotor de tracțiune antrenează axa a III-a (pe unitatea împingătoare).
Dotat cu chopper.
Pentru deplasare autonomă, era echipat cu motor OTTO cu 4 cilindri produs la uzinele cu același nume de la Craiova. Deplasarea se putea face cu viteză mică și în limita cantității de benzină aflată în rezervor.
Capacitatea maximă era de 200 pasageri.

(În al treilea desen, este macheta grafică pentru unul dintre prospecte).



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  306.94 kb
 Vizualizat:  de 16746 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_a.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  285.36 kb
 Vizualizat:  de 16746 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_b.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_c.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  339.23 kb
 Vizualizat:  de 16746 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_c.JPG



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_p.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  164.98 kb
 Vizualizat:  de 16746 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_p.JPG




Ultima modificare efectuată de către bucsan la Vin 24 Ian 2020 19:13:35, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Ian 2020 18:59:23    Titlul subiectului: 205237

Prezentarea la TIB '84.


1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_d.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.52 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_d.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_e.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  275.1 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_e.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_f.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  229.89 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_f.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_g.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  232.64 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_g.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_h.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.5 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_h.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_i.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  205.79 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_i.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_j.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  251.26 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_j.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_k.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  245.76 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_k.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_l.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  275.44 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_l.jpg



1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_m.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  240.53 kb
 Vizualizat:  de 16744 ori

1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_m.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 24 Ian 2020 23:35:43    Titlul subiectului: 205241

Pana la urma, cu ce scop a fost produs acest model? De ce s-au alocat atatea resurse si timp producerii unui troleibuz "mort din fabrica"? Daca a fost conceput pentru cresterea capacitatii de transport, afirmatia nu prea sta in picioare. Pentru asta a fost creeat troleibuzul dublu articulat, celebrul de acum #7091, dealtfel si functional. Trebuia dezvoltat modelul dublu articulat.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Vin 24 Ian 2020 23:39:46    Titlul subiectului: 205243

Foarte rare aceste fotografii, mulțumim pentru timpul acordat informațiilor și fotografiilor de le împărțiți cu noi. Sunt foarte valoroase, și nu numai. Troleibuzul ”TANDEM” pare a fi construit din 2 ”tractoare” atașate opus, scopul find cel mai probabil acela de a avea dublă tracțiune. Totuși, Uzinele Autobuzul nu au fabricat niciodată autobuze sau troleibuze articulate cu a 3-a axă cu rol de tracțiune?

LE: troleibuzul 7091 ar fi avut mai mult succes dacă ar fi avut măcar 2 punți pentru tracțiune, ceva ca Ikarus 293.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 25 Ian 2020 00:56:52    Titlul subiectului: 205245

Desi e vorba despre troleibuz. a existat vreun autobuz asemanator, parca nearticulat, cu aceeasi schema de culori dar pe nuante de albastru (avea acelasi tip de casete de afisaj ca troleibuzul si trei trepte in loc de doua)? L-am vazut odata pe Luica si nu stiu de ce aveam impresia ca a circulat pe 368.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Ian 2020 01:01:09    Titlul subiectului: 205246

#Kaustik

Contrar multor afirmații de pe diverse forumuri, proiectarea nu se făcea ''pe genunchi''.
Atât ''Atelierele Centrale ITB'', cât și ''Autobuzul'', aveau colective de proiectare și cercetare constituite din oameni competenți, mulți, mai în vârstă, fiind școliți la Mannheim, la uzinele MAN, cu ocazia cumpărării licenței autobuzului MAN.
Bibliotecile celor două colective erau bine aprovizionate cu reviste, cărți și documentație cumpărată din țările vestice, cât și din țările estice, inclusiv URSS.
Dar, după 1980, o minte nebună a decretat că valuta nu mai are voie să iasă din țară.
A fost interzise abonamentele la publicațiile de specialitate, atât cele ''capitaliste'' cât și cele ''prietene socialiste''
Nu ne mai puteam documenta cu ce se realizează în lume.
Dacă aveai o cunoștință prin străinătate, puteai face rost de câte vreo revistă sau un prospect.

În aceste condiții, trebuia să iei totul de la zero.
În lume, cu precădere în Italia, se născuse conceptul de autobuz articulat pe 2+2 osii. Am încercat și noi, la AUTOBUZUL, cu acest troleibuz, dar n-a fost să fie.
Autobuz și troleibuz dublu articulat au încercat la ATELIERELE CENTRALE ITB, autobuzul a fost un fiasco, troleibuzul a funcționat mai bine de 10 ani.

În foto, autobuze italienești carosate de STANGA pe șasiu FIAT.



IT_STANGA-4MR18_p.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.35 kb
 Vizualizat:  de 16693 ori

IT_STANGA-4MR18_p.jpg



IT_STANGA-4MS18_p.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.8 kb
 Vizualizat:  de 16693 ori

IT_STANGA-4MS18_p.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Ian 2020 01:17:57    Titlul subiectului: 205247

#ADK

ROCAR 318ET TANDEM ste construit din două ''tractoare'', cum zic tu, dar nu are nici o legătură cu 111/217. a fost proiectat de la zero.

Nu, AUTOBUZUL nu a proiectat și nu a construit niciodată autobuze/troleibuze articulate cu axa a 3-a motoare.

În primul rând să nu încurcăm borcanele, troleibuzul dublu articulat ITB 7091 a fost proiectat și reconstruit la ATELIERELE CENTRALE ITB.
A fost la un moment dat, în faza proiectării, această idee de două axe de tracțiune, dar s-a renunțat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 25 Ian 2020 09:38:25    Titlul subiectului: 205248

Recunosc ca mi dau cu presupusul, dar la acest TANDEM cred ca era mai dificil de condus decat 7091. Presupun ca niciuna din osii nu se ghida astfel ca modelul ramasese doar o varianta mai putin reusita de a creea o masina de capacitate mare! 7091 a fost insa mult mai reusit din toate punctele de vedere. Tandemul unde a circulat? Interesanta este lipsa lazii de contactori la Tandem desi el este compus din 2 carcase 112E! Lipsa celor 3 ferestre dintre primele 2 usi indica faptul ca el se baza inca pe vechea structura de troleibuz cu lada de contactori. Fiind prototip probabil s-au lua elemente de la 21x.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 25 Ian 2020 22:12:56    Titlul subiectului: 205261

Profesorul meu de Tracțiune electrică, de la facultate, ne povestea la un moment-dat că problema cea mai mare la acest troleibuz-tandem era că nu reușeau, cu tehnologia rudimentară de atunci, să sincronizeze perfect cele 2 motoare de tracțiune, astfel că mereu erau desincronizate și troleibuzul mergea numai în smucituri, motoarele comutându-se necontrolat ba pe regim de motor/tracțiune, ba pe regim de generator/frânare...
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Ian 2020 20:59:12    Titlul subiectului: 205263

Echipamentul de actionare cu chopper ar fi rezolvat aceste probleme ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 27 Ian 2020 01:15:49    Titlul subiectului: 205273

Intereseant acest troleibuz. Nu era cam greu de controlat in curbe avand in vedere configuratia rotilor? Adica ma gandesc ca la intrarea intr-un viraj partea din spate tindea sa mearga tot drept in timp ce cea din fata urmarea directia data de sofer , iar la iesirea din viraj partea din spate tindea sa continue virarea in timp ce cea din fata se indrepta , rezultatul fiind suprasolicitarea articulatiei , uzura mai mare a cauciucurilor puntilor , risc de derapaj mai mare , etc.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Ian 2020 08:03:59    Titlul subiectului: 205275

Cel mai probabil vroiau sa faca un vehicul de mare capacitate, in acea perioada se circula si pe scara troleibuzelor sau autobuzelor.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 03 Feb 2020 19:14:02    Titlul subiectului: 205404

1. 318ET era deja cu chopper
2. Directia nu era problema (Heuliez producea masini cu tractiune si pe punte2 si pe punte 3 in remorca)
3. Sasiul nu este la fel ca la 112/117. Doar pielea arata similar, dar e cu totul altceva. Greuatatea il da de gol. Doua autobuze 112UDM fac 24 de tone si asta are 32. E clar mult mai ranforsat pentru sustinerea motoarelor electrice si termice.
4. Sinconizarea celor doua motoare au fost problema, mai ales pe pneuri. La trenuri gen IVA banuiesc ca frecarea mai mica ajuta. Ar trebui sa ma uit prin carti, sa vad cum se sincronizeaza ramele si de ce nu a mers la troleu. Cert e, ca inca se pare a fi o problema la masinile pe pneuir (numai Heuliez stiu ca a facut ceva de gen, dar cu tractiune normala pe puntea 2 (diesel, cutie automata) si tractiune hidraulica pe puntea 3 (adica prin conducte porning de la pompa hydrauilica legata la motor, pana la pompe/motoare hydraulice la rotile din remorca). Asta urma pe la sfarsitul anilor 80, cand nu se mai punea problema cu acest prototip.

Eu sunt convins dar s-ar fi pus mai mult timp in acest proiect, s-ar fi rezolvat si probleme, insa nu a rentat, trecandu-se la alte modele, cele care s-au si produs in serie, 212/217, autocarele, modelele de export etc.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 04 Feb 2020 18:06:37    Titlul subiectului: 205426

Cel mai probabil, prototipul ar fi fost destinat pieței sovietice. Acolo se utilizau intens troleibuze cuplate.
La sovietici era și mai interesant cum blocau direcția troleibuzului "slave", pentru că nu cred că o puteau sincroniza cu a celui "master".
Dar totuși ei sincronizau motoarele de la cele două troleibuze, care în fapt erau două vehicule identice, deși se pare că Skoda a fabricat un model distinct, deși identic ca aspect, care permitea acest tip de cuplare.
Totuși începând de la Skoda 9Tr și chiar 14Tr (posibil alte denumiri pentru cele cuplate), erau intens utilizate aceste sisteme la sovietici. E greu de crezut că sistemul, cu siguranță conceput înainte de anii '80, nu ar fi putut fi copiat de Rocar sau să fi dezvoltat unul propriu măcar la nivelul celor din anii '70 de la Skoda.
Cert este că la sfârșitul anilor '80 și sovieticii renunțau la sistemul troleibuzelor cuplate, deci probabil neavând piață de desfacere, modelul 318ET nu a mai rentat să fie dezvoltat și îmbunătătit nici măcar la nivelul unui prototip care să funcționeze fără problemele pe care le avusese prototipul deja realizat.
Iar ca troleibuz de mare capacitate, a fost "inventat" celebrul 7091, nici el perfect. Nu de Rocar, e adevărat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community