Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele Solaris
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Vin 01 Noi 2019 16:05:22    Titlul subiectului: 203783

E clar.. farase turcesti for the win...
_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 01 Noi 2019 17:35:28    Titlul subiectului: 203786

Nici măcar nu se știe sigur cu ce vin. Prin urmare, e incert dacă va fi copiat autobuzul electric Sileo (singurul produs al fabricii Sileo, care e parte a asocierii) sau troleibuzul articulat Trambus, creație 100% Bozankaya. Dacă e vorba de cel din urmă - cea mai plauzibilă variantă din punct de vedere tehnic, la urma urmei - atunci referințele nu prea îl ajută: au fost produse doar 20 de exemplare de 25m (biarticulate). Unul dintre ele a luat foc la Malatya la doar 5 zile de la punerea în circulație, așadar vă dați seama ce bun a fost:
Citat:
Defapt, conform site-ului transphoto.ru, este vorba de un troleibuz cu 3 sectiuni pe nume Bozankaya Vossloh Kiepe. Si a ars la a 5-a zi dupa punerea in circulatie, tot atatea zile are noua linie de troleibuz usor, in traducere libera.

Sursa: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=340&t=3046#p174847
Și dacă e vorba de Sileo S12 transformat în troleibuz - variantă plauzibilă din punct de vedere financiar și structural al ofertei - nici aici referințele nu sunt prea bune: fabrica Sileo din Germania a luat și ea foc în 2017 (comunicat în atașament).
Așadar, nu va urma o perioadă ușoară pentru noi. Partea bună este clauza din caietul de sarcini cum că dacă nu este asigurat minim 95% din parcul comandat la traseu, contractul va fi reziliat automat - condiție valabilă și pentru Otokare - deci dacă vom avea minim 6 troleibuze defecte, lucru de care sunt aproape sigur că se va întâmpla, scăpăm de toate.



Sileo_PM_EN_28-08-2017.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Sileo_PM_EN_28-08-2017.pdf
 Mărime fișier:  22.18 kb
 Descărcat:  de 282 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 13 Noi 2019 14:04:22    Titlul subiectului: 203950

Avem o contestație de la Solaris, de pe 8 noiembrie. Să sperăm că va fi admisă. Sursa: MetrouUșor:


Contestatie Solaris Bus&Coach SA.pdf
 Descriere:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=13&p=336904#p336904

Descărcare
 Nume fișier:  Contestatie Solaris Bus&Coach SA.pdf
 Mărime fișier:  10.17 MB
 Descărcat:  de 270 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Mie 13 Noi 2019 14:05:03    Titlul subiectului: 203951

Sa speram ca dacă s-ar anula apoi s-ar relansa licitația se va înscrie
Solaris Very Happy
Totusi, nu înțeleg cum au depus contestatie dacă nu au ofertat? Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 13:15:02    Titlul subiectului: 203967

Se pare că au fost înscriși, dar nu au depus ofertă. Astra a făcut cam ceva de genul la licitația de tramvaie din Cluj, doar că a depus contestația la CS la început și ulterior nu a mai depus ofertă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 13:52:00    Titlul subiectului: 203968

SOLARIS a fost înscris în procedura de licitație.

Nu a depus ofertă.

Conform legii, poate depune contestație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 06 Dec 2019 12:58:39    Titlul subiectului: 204309

Contestația a fost respinsă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 03 Ian 2020 13:42:00    Titlul subiectului: 204870

Solaris și Skoda au făcut recurs.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Joi 27 Feb 2020 17:42:42    Titlul subiectului: 205859

Solaris a facut contestatie. A fost respinsa. Bozankaya castiga teren.
_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Feb 2020 17:17:27    Titlul subiectului: 205883

De fapt, a făcut recurs la Curtea de Apel. Într-adevăr, marți a fost respins.
Deja Firea s-a lansat în declarații: primul troleibuz va ajunge în noiembrie pentru omologare:
https://www.economica.net/gabriela-firea-primul-troleibuz-nou-din-cele-100-va-ajunge-la-bucuresti-in-noiembrie_180438.html
Citat:
Achiziția celor 100 de troleibuze noi a intrat în linie dreaptă, a declarat vineri primarul Capitalei, Gabriela Firea. Ea a adăugat că primult troleibuz va fi livrat în luna noiembrie a acestui an. Troleibuzele vor fi dotate cu climatizare automată, tehnologie wireless și prize USB și vor avea autonomie de 20 de kilometri.

Pe data de 25 februarie, Curtea de Apel Bucuresti a respins definitiv contestația companiilor Solaris Bus&Coach SA și Skoda Electric SA la licitația prin care Primăria Capitalei a atribuit contractul privind achiziția celor 100 de troleibuze Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. (lider) – Sileo Gmbh (asociat).

Contractul fusese atribuit în luna octombrie a anului trecut, însă semnarea acestuia a fost blocată de această contestație, spun reprezentanții Primăriei Capitalei.

Primarul General, Gabriela Firea: ”Prin achiziția celor 100 de troleibuze realizăm un alt pas important în modernizarea parcului auto al Societății de Transport București. Astfel, numărul noilor mijloace de transport în comun contractate până acum de actuala conducere a Primăriei Capitalei ajunge la un total de 630, însumând 100 de troleibuze pentru care voi semna contractul în cel mai scurt timp, cele 400 de autobuze Otokar achiziționate anul trecut și care se află în trafic și cele 130 de autobuze hibrid Mercedes - Benz, a căror livrare va începe curând și se va efectua etapizat. Primul autobuz hibrid va ajunge in Capitala in cel mai scurt timp, pentru omologare”.

Troleibuze cu climatizare automată și tehnologie wireless
Gabriela Firea a mai adăugat faptul că noile troleibuze au o capacitate de minim 96 de pasageri, o lungime de 12 metri, și, în cazul întreruperii furnizării curentului electric, autonomie în exploatare de minim 20 de km, asigurată prin intermediul grupului generator propriu al troleibuzului.

Troleibuzele vor fi dotate cu climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități.

De asemenea, vor fi dotate cu tehnologie wireless pentru călători și prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor despre călătorie în timp real, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a troleibuzelor către Societatea de Transport București.

Licitația a fost câștigată de singurul ofertant înscris în acest proces, care a fost declarat câștigător ca urmare a îndeplinirii cerințelor solicitate în caietul de sarcini, Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. (lider) – Sileo Gmbh (asociat).

Potrivit contractului, livrarea se va face începand cu luna noiembrie 2020 și se va întinde pe o perioadă de 16 luni, dupa cum urmează: primul troleibuz va fi livrat în luna noiembrie 2020 pentru omologare, iar ulterior, restul troleibuzelor vor fi livrate până în februarie 2022.

Garanția funcționării de care dispun troleibuzele Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S.– Sileo Gmbh este de 4 ani și 240.000 km. De asemenea, troleibuzele dispun și de garanție extinsă pentru 4 ani și 240.000 km, în intervalul de exploatare corespunzător de la anul 5 pana la anul 8 inclusiv.

Valoarea contractului este de aproximativ 43 de milioane euro fără TVA, iar finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanțare a fost semnat în decembrie 2018.

ECONOMICA.NET a relatat încă de joi despre decizia Curții de Apel București, în urma căreia poate fi semnat contractul de troleibuze cu producătorul din Turcia, singurul care a depus ofertă la licitația Primăriei Capitalei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Feb 2020 19:19:28    Titlul subiectului: 205902

Ne turcizam.
Ar trebui sa redenumim Bucurestiul in limba turca, macar sa stim o treaba Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2020 14:29:18    Titlul subiectului: 205960

Scria pe vremuri pe autocarele spre 'Stanbul: BÜKREȘ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2020 19:29:46    Titlul subiectului: 207422

În sfârșit a aflat și presa...
Citat:
Firea cumpără 100 de troleibuze de la niște turci care n-au mai fabricat până acum niciun troleibuz! Au prezentat la licitație certificatul unui autobuz

Administrația PSD își continuă șirul isprăvilor năucitoare în București. Pe 31 martie 2020, primarul Gabriela Firea a semnat cu un consorțiu de firme turcești un contract prin care Capitala cumpără 100 de troleibuze, cu 207 milioane de lei (42 de milioane de euro), deși turcii n-au fabricat niciodată troleibuze, iar certificatul depus la dosarul licitației este pentru un autobuz electric!
Primarul Firea a cumpărat, pe “filiera turcească”, 100 de troleibuze de la niște turci care s-au prezentat la licitație cu certificatul unui autobuz electric!
Primăria a luat decizia de a reîmprospăta parcul de vehicule pentru transportul în comun din București în 10 octombrie 2018. Câteva luni mai târziu, pe 5 februarie 2019, s-a publicat în SEAP (sistemul de achiziții publice) anunțul de scoatere la licitație a unui contract pentru 100 de troleibuze noi contra sumei de 215 milioane lei. Banii urmau să vină de la Administrația Fondului pentru Mediu.

Licitația a fost câștigată de un consorțiu turcesc: asocierea dintre Bozankaya Otomotiv și Sileo GMBH. Numai că polonezii de la firma Solaris, firma care a pierdut, au făcut contestație la Tribunalul București.

Așa s-a descoperit, după ce Primăria a trimis lămuriri în instanță, că turcii câștigaseră licitație depunând certificatul de omologare al unui autobuz electric! În realitate, s-a dovedit că una din firmele consorțiului n-a produs niciodată troleibuze, iar cealaltă a fabricat doar 10 bucăți de 25 de metri pentru primăria orașului turc Malatya.

Bozankaya Sileo a prezentat la licitație un certificat de omologare pentru un autobuz electric – Sileo S12, omologat în Germania. Dar administrația Gabriela Firea a acceptat actele și a încadrat autobuzul ca fiind troleibuz!

Pe 31 martie 2020, cercul s-a închis. În plină pandemie, Gabriela Firea a semnat contractul cu turcii: aceștia își vor începe producția de troleibuze trimițându-și primele 100 de bucăți în România, la București.

Pentru acest experiment, țara noastră le va plăti 207 milioane de lei (2,07 milioane de lei de troleibuz).

https://ziaristii.com/incredibil-primarul-firea-cumparat-100-de-troleibuze-de-la-niste-turci-care-n-au-facut-niciodata-astfel-de-vehicule-si-s-au-prezentat-cu-certificatul-unui-autobuz-electric/#comments
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2020 20:04:07    Titlul subiectului: 207423

Misto, am ajuns un mare poligon de testare.......
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 04 Iun 2020 08:43:17    Titlul subiectului: 207428

Articolul prezintă adevărul, dar este pe departe de a fi la subiect.

Fondurile sunt de la UE prin Mediu, deci București va plăti doar o parte mică din acest preț. Solaris nu s-a înscris la licitație, doar a avut intenția și ulterior au depus contestație. Nu înțeleg care a fost strategia lor, dar asta e o altă discuție.

Nu ar strica mai multă informare și studiu înainte să publici articole, dar e jale în presa românească oricum...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iun 2020 09:12:27    Titlul subiectului: 207431

Observatiile sunt bune si pertinente. Este jale, dar din pacate, cam astea sunt singurele surse de informare pe care le avem la dispozitie in presa scrisa.
Lipsesc profesionistii din presa dar lipsesc si profesionistii din primarie sau de la STB. Ori daca acestia inca mai exista, nu au functie de decizie. Dovada si in cazul de fata, care face obiectul acestui topic, cu achizitia de troleibuze noi.

Daca autoritatile locale vor troleibuze noi, mai ales ca sunt si fonduri europene, isi faceau din timp planurile precum si documentatia pentru licitatii. Doar exista un departament la primarie, cu oameni platiti din banii nostrii, pentru acest lucru.

E drept ca la PMB, mai mult conteaza spaga sau comisionul, decat profesionalismul.........La fel si in cazul STB.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mie 28 Oct 2020 20:20:25    Titlul subiectului: 208733

Primaria Capitalei a reziliat contractul pentru cele 100 de troleibuze Bozankaya

Marius Bodea a scris:
Gabriela Firea a semnat în luna martie un contract de cumpărare a 100 de troleibuze de la o firmă turcească, în valoare peste 43 de milioane de euro. Dar, ce să vezi, compania nu are certificat de omologare. Este vorba despre acel document esențial care arată că respectă normele europene. În lipsa acestuia, troleibuzele nu ar avea cum să circule pe străzi.

Dar Gabriela Firea știa acest lucru și, cu toate astea, a semnat contractul, dându-i firmei un termen de 45 de zile în care să-l prezinte. Termenul a expirat și, în consecință, contractul a fost reziliat. Foarte bine. Bucureștenii nu vor avea troleibuze de mâna a doua care să nu respecte normele de mediu.


Libertatea a scris:
Licitația pentru 100 de troleibuze a fost organizată în 2019 și a avut un singur ofertant, asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv – Sileo Gmbh. Contractul a fost semnat în martie 2020 și valora aproximativ 43 de milioane de euro fără TVA, cu finanțare de la Administrația Fondului pentru Mediu. Planul era ca primul troleibuz să fie livrat luna viitoare, iar restul, până în februarie 2022.

A dat producătorilor un termen de 45 de zile de la data semnării contractului să vină cu certificatul de omologare, altfel, contractul urma să fie reziliat. Cum data semnării contractului a fost 31 martie, termenul de aducere a certificatului de omologare a expirat din data de 16 mai. “(…) Potrivit prevederilor contractuale, consorțiul trebuia să prezinte certificatul de omologare după semnarea contractului. (…) Având în vedere faptul că prevederile contractuale nu au fost respectate, a fost demarată procedura legală de reziliere a contractului, în conformitate cu prevederile contractuale și legislația națională în vigoare”, a transmis Municipalitatea, la solicitarea ziarului Libertatea.

RAR a confirmat că nu a emis până acum niciun certificat de omologare pentru troleibuzele Bozankaya.

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 28 Oct 2020 23:45:32    Titlul subiectului: 208738

O sansa de a avea cu adevarat troleibuze!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2020 08:59:50    Titlul subiectului: 208741

Mârșăvie a la Firea. Anunța în campanie cu surle și trâmbiță că a cumpărat 100 de troleibuze, când ea știa că contractul era deja reziliat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BVB09



Data înscrierii: 07/Iun/2020
Ultima vizita: 12/Sep/2023
Mesaje: 219

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2020 08:39:11    Titlul subiectului: 208745

Da, pacat doar ca se vor pierde inca vreo 2 ani minimum pana o refac si trec prin toate stagiile.

Ah, dar daca nu schimba caietul de sarcini o sa vina Ulosh sa participe. Solaris e singura speranta dar nu cu caietul respectiv. Chestia asta cu licitatiile si caietele de sarcini trebuie sa fie revizuita clar, cei care se ocupa de ele (de caiete) fac o treaba praf si dau nastere acelor multe contestatii si trageri de timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2020 08:59:40    Titlul subiectului: 208750

Ei nu fac o treabă praf, fiindcă de obicei din greșeli se învață. Ei fac treaba cum trebuie și cum li se dictează. De ce alții din România au reușit și alții nu. Crezi că Isuzu sau alte firme câștigă pe bandă rulantă contracte din coincidență. Că s-a umplut țara de Maz nu a fost coincidență. Se cerea cel mai ieftin fiindcă aia se dorea. Eu sunt din Târgu Mureș de loc, acolo de 3 ani se chinuie să cumpere 20-40 de autobuze diesel cu fiecare licitație anulată, Reghin un oraș mai mic din același județ în Februarie au testat Solaris Hybrid și ieri au câștigat licitația pe un caiet de saricini făcut pentru acel autobuz. Eu au putut, cum au reușit să facă caietul de sarcini corect: Fiindcă s-a dorit...

La Cluj-Napoca se cumpărau troleibuze de la Astra, Solaris nici nu participa. Cum a câștigat Astra pentru tramvaie, Solaris a venit și Astra nici nu a băgat în seamă licitația de troleibuze. Sunt niște strategii foarte bine puse la punct aici. Dar doar unde se vrea și unde sunt bani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2022 07:29:57    Titlul subiectului: 214592

Fiind singura firma inscrisa la licitatie, sunt sanse sa vedem in doi ani troleibuze Solaris in capitala...

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25868875-troleibuze-noi-bucuresti-singura-firma-inscris-licitatia-organizata-primaria-capitalei.htm

Citat:
Troleibuze noi în București: o singură firmă s-a înscris la licitația organizată de Primăria Capitalei

Solaris Bus&Coach este singura firmă s-a înscris la licitația demarată de Primăria Capitalei pentru achiziția a 100 de troleibuze noi, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Urmează ca municipalitatea să evalueze oferta depusă și să stabilească dacă este câștigătoare.

”A fost finalizată etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziție a unui număr de 100 de troleibuze, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală, astăzi fiind ultima zi pentru depunerea acestora. Un singur ofertant s-a înscris la această procedură: SOLARIS BUS & COACH sp. z. o. o. Urmează etapa de evaluare a ofertei, astfel încât să putem stabili dacă ofertantul va fi desemnat câștigător”, a anunțat Nicușor Dan.

Valoarea totală estimată a acestui proiect este de 273.109.244 lei fără TVA. Fondurile sunt asigurate prin finanțare nerambursabilă de la Fondul de Mediu, din veniturile obținute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.

Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.

Garanția funcționării va fi de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă.

Aceste troleibuze vor fi achiziționate suplimentar față de cele 22 de troleibuze finanțate prin PNRR.

Troleibuzele care circulă în prezent sunt cele cumpărate de fostul primar Adriean Videanu în 2005- 2007.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2023 19:43:05    Titlul subiectului: 215300

Cum am prevazut in noiembrie, Solaris va fi compania care va livra cele 100 de troleibuze in capitala. Teoretic, in 2 ani va trebui sa le vedem la traseu.

https://economedia.ro/100-de-troleibuze-noi-in-bucuresti-primaria-generala-semneaza-cu-polonezii-de-solaris-contractul-de-300-milioane-lei-troleibuzele-din-capitala-au-o-vechime-de-18-ani.html#.Y7HEQ3mxU0O

Citat:
100 de troleibuze noi în București: Primăria Generală semnează cu polonezii de Solaris contractul de 300 milioane lei. Troleibuzele din Capitală au o vechime de 18 ani

Primăria Municipiului București semnează joi, cu producătorul polonez Solaris, contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze noi, potrivit unui anunț al Municipalității. Licitația a fost lansată în august, iar Solaris a fost singurul producător care a depus ofertă. Inițial, valoarea contractului era de 273 de milioane de lei, dar la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, PMB a modificat valoarea și termenele de livrare (detalii aici). Societatea de Transport București mai are în parcul auto doar 200 de troleibuze cu o vechime de 18 ani.

Contractul este finanțat din fonduri europene, iar termenul de livrare este de 22 de luni, a anunțat Primarul general, Nicușor Dan : ,,Bucureștiul va avea 100 de troleibuze și 100 de autobuze electrice noi. Transportul în comun va deveni astfel mai atractiv atât pentru locuitorii orașului, cât și pentru turiști. Comisia de evaluare a finalizat analiza ofertei depuse de firma Solaris pentru achiziția a 100 de troleibuze cumpărate cu fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu.

-Termenul de livrare pentru cele 100 de troleibuze este de 22 de luni de la semnarea contractului.

–Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.

–Garanția funcționării va fi de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă.” -Nicușor Dan.Este a doua licitație a Primăriei pentru troleibuze noi după ce în administrația Firea, PMB desemnase un câștigător din Turcia care prezentase o licență pentru un autobuz electric.

Contractul pentru primele autobuze electrice în București (100 unități) nu poate fi semnat cu producătorul Karsan din Turcia fiind contestat la CNSC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 160
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2023 16:20:06    Titlul subiectului: 215316

Sunt 26 de ani de cand au venit Ikarusurile
_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2023 23:54:41    Titlul subiectului: 215318

Adesea in declaratii se mai comit unele erori. Este adevarat ca primele Ikarus-uri 412 sunt din 1997, dar cine stie ce o fi vrut sa declare?

Ca putem interpreta si altfel, stiind ca troleele Irisbus sunt venite dupa 2006, si poate daca facem o medie a parcului rulant de troleibuze, varsta lor sa fie aproape de 18 ani? Aici am avea nevoie de un inventar clar al tuturor troleelor active sa facem o medie de varsta a parcului din capitala.

Sau, ca sa mai dreaga busuiocul, declara parcul mai tanar decat este...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community