Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Roman 112 ale ITB/RATB
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 20:26:00    Titlul subiectului: 56341

Pe forumul vechi se vorbea de "Roman arctic" care, se presupunea ca ar fi Romanul articulat. Nu exclud posibilitatea renuntarii "fortate" la Roman articulat in favoarea DAC-ului 117 UD. Sincer sa fiu, cred ca Roman 117 UD si Roman 117 E s-ar fi descurcat mai bine decat DAC 117 si DAC 112, UD(M) si E
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 19:51:32    Titlul subiectului: roman 58260

Roman 112 in Bucuresti nu a mai apucat sa fie 'rachetizat'... Au fost casate inainte de a se naste conceptul...
Roman 112, cel putin in zona deservita de Ferentari, a disparut in jur de '86. E posibil sa fi strins ultimele exemplare la Alexandria.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 20:23:14    Titlul subiectului: 58261

1689 a scris:
Roman 112 in Bucuresti nu a mai apucat sa fie 'rachetizat'... Au fost casate inainte de a se naste conceptul...
Au mai ramas destule si fara rachete: 184, 203, 550, 553, 664, 772, 786, 79x, 2539, 2696, 2899, 3097, 3139 si multe altele.
664 inca mai exista.
772 era inca in 1984).
2539 a existat multa vreme pana aproape de 2000. 2539 nu era de calatori desi nu parea modificat.
184 a existat si el mult dupa '90. 184 l-am mai vazut pe langa mall (zona Vitan), prin '92...'93.
Pe restul le-am vazut in perioada 1985-1990. Toate fara rachete.
Restul nu stiu cand au disparut, oricum undeva la inceputul anilor '90.
De remarcat ca seria DAC 2453-2653 sare peste 2539.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Mar 07 Feb 2006 12:14:13    Titlul subiectului: 58283

A mai existat si 109 (galben lamiie) care a rezistat si el pina prin '93. Facea in special serviciu pe 303, 221, 407.
E curios ca au inceput o serie destul de mare de autobuze de la *3 si nu de la *0 sau *1. Aveau ceva pe primele pozitii? Ce faceau cu 2539? Stiu ca era crem integral si in loc de luneta avea tabla! Am impresia ca pe el scria ITB si nu RATB (cel putin prin '93)!
Din cite stiu seria de autobuze crem cu verde e de la 2453 la 2554 din care 2453 a avut 2 nuante de verde, 2484 si 2493 au avut benzi verzi si sub geamuri (probabil o revopsire partiala), 2512 revopsit tot in crem cu verde dar in nuante mai deschise si 2550...2554 scoala (scrisu "scoala") in albastru. In cadrul acestei serii sint 2 modificari ale caroseriei in jur de 2494 (nu stiu exact numerele): in primul rind se muta intrerupatorul general de la scara usii 2 intr-o cala mica, pe dreapta, inaintea puntii 2 si in al doilea rind se ridica usile pentru a mari garda la sol.


Ultima modificare efectuată de către weeping_eye la Mar 07 Feb 2006 12:16:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2020
Mesaje: 1179
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Sep 2006 21:29:05    Titlul subiectului: *Autobuzele Roman 112 ale ITB/RATB 34120

Romanii au avut si varianta articulata a lui Roman 112, cu ajutorul ITB/URAC. S'au confectionat mai multe autobuze Roman articulate. Se pare ca nu au fost de succes. Original de fabrica nu a existat insa niciunul.
Monografia RATB, din a carei tabele am dat exemple pe forum, mentioneaza "Roman artic.". In filme ca "Buletin de Bucuresti" se si pot vedea. Daca nu in acel film, intr'unul in care aparea un taxi care se tot plimba prin Bucuresti. Se pare ca pe la autobaza Ferentari sau Alexandria au stat. Nu erau prea multe oricum, dar au existat. Sunt modificate de URAC, nu sunt originale de fabrica, asa cum am spus.
Iata si imaginea:

Dupa ce scrie acolo, pare SF. Nu cred ca au fost 872. Probabil de prin seria 27xx-30xx au fost, deci mult mai putine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2007 20:20:33    Titlul subiectului: 86193

Cumva Roman-ul #664 a circulat si dupa 1994, cand a venit primele DAF-uri? Pentru ca Roman-ul are numarul de parc #664, in timp ce numerotarea DAF-urile incepe de la #665, apoi #666 (asa spus "cel mai tare autobuz din Pipera") pana #899, lista continua cu Rocar/DAF 900-901 pana HESS #904.
Are cineva din forum o poza cu #664 pe vremea cand acest autobuz mai circula pe trasee?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 07 Iul 2008 13:32:43    Titlul subiectului: 95429

La invitatia lui Tom (caruia ii multumesc) am vizitat autobaza si depoul Alexadria si intr-adevar, atat #664 cat si #3713 sunt inca la locul lor, in parcul rece al autobazei Alexandria.

Situatia lor insa e dezastruoasa, cel mai bine le-a sintetizat situatia freyutz care aprecia, mai mult in gluma, dar cu un mare sambure de adevar, ca aceste vehicule probabil sunt pastrate cel mult ca model Evil or Very Mad pentru un utopic caz in care RATB/URAC ar dori sa construiasca astfel de autobuze pe baza actualelor #664 si #3713...



0664-ALX-P1190845.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.13 kb
 Vizualizat:  de 30658 ori

0664-ALX-P1190845.jpg



0664-ALX-P1190847.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.21 kb
 Vizualizat:  de 30658 ori

0664-ALX-P1190847.jpg



0664-ALX-P1190851.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.13 kb
 Vizualizat:  de 30658 ori

0664-ALX-P1190851.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 153
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Lun 07 Iul 2008 14:26:37    Titlul subiectului: 95438

Nu mai tin minte exact, dar aceste autobuze au circulat si pe linia 173 inainte de Revolutie. Imi aduc aminte dupa usile din 2 bucati ca la tramvaiele Tatra T4R. Daca are cineva poze cu ele din timpul cand circulau pe trasee ITB/RATB este rugat sa le posteze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 359
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 07 Iul 2008 23:43:59    Titlul subiectului: 95464

Daca vi se par relevante, adaug si eu imagini de acum doi ani.
In particular, #664 este un Roman 109, nu 112, din prima serie (glisiere mici, rama radiatorului din profile de aluminiu, stopuri ovale). Puntea spate a fost schimbata, initial nu era cu butuc gros.
P.S. La o prima impresie, terenul de acolo e manos, remorca de interventii s'a transformat in Suzuki Smile



R112 01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.4 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

R112 01.jpg



R112 02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.41 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

R112 02.jpg



R112 03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

R112 03.jpg



R112 04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.07 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

R112 04.jpg



R112 05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

R112 05.jpg



R112 06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.83 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

R112 06.jpg



R112 07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  222.69 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

R112 07.jpg




Ultima modificare efectuată de către Acier la Lun 07 Iul 2008 23:51:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 359
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 07 Iul 2008 23:46:44    Titlul subiectului: 95465

Alte imagini.


R112 08.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.76 kb
 Vizualizat:  de 30578 ori

R112 08.jpg



R112 09.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.13 kb
 Vizualizat:  de 30578 ori

R112 09.jpg



R112 10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.16 kb
 Vizualizat:  de 30578 ori

R112 10.jpg



R112 11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.16 kb
 Vizualizat:  de 30578 ori

R112 11.jpg



R112 12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.81 kb
 Vizualizat:  de 30578 ori

R112 12.jpg



R112 13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.88 kb
 Vizualizat:  de 30578 ori

R112 13.jpg



R112 14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.62 kb
 Vizualizat:  de 30578 ori

R112 14.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Dec 2008 04:34:44    Titlul subiectului: 102613

Acier, daca nu ma inseala memoria, Roman 109 e codificarea Montanei - autobuzul interurban cu doar 5 geamuri pe stanga, de obicei cu usi manuale, ala mai scurt decat Dac si Roman, si cu motor de Saviem. E adevarat ca prima serie de 109 era similara la aspect cu D112 (de fapt, mai mult cu 111) , putand fi oarecum confundat, dar 664 in cauza ramane totusi 112 get-beget, nu are cum sa fie 109.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE ANGEL



Data înscrierii: 23/Iun/2010
Ultima vizita: 04/Oct/2012
Mesaje: 10
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Aug 2010 23:36:11    Titlul subiectului: 131367

Postez o fotografie cu autobuzul #2539 in curte la Autobaza Floreasca, aripa din Str. Barbu Vacarescu, cred ca singurul exemplar care mai era in stare de functionare in acea perioada.
Nu mai folosea transportului de calatori, insa nu a suferit nici o modificare.
Poza mi-a facut-o fratele meu Costache Mihail, in anul 1999 sau 2000, in timp ce tocmai ma sunase un manipulant de la Depoul Victoria.



AUTOBUZ ROMAN FLOREASCA .jpg
 Descriere:
IN CURTE LA AUTOBAZA FLOREASCA
 Mărime fișier:  177.68 kb
 Vizualizat:  de 26752 ori

AUTOBUZ ROMAN FLOREASCA .jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 11/Ian/2020
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Aug 2010 00:43:27    Titlul subiectului: 131373

mircea700 a scris:
Nu mai tin minte exact, dar aceste autobuze au circulat si pe linia 173 inainte de Revolutie. Imi aduc aminte dupa usile din 2 bucati ca la tramvaiele Tatra T4R. Daca are cineva poze cu ele din timpul cand circulau pe trasee ITB/RATB este rugat sa le posteze.
Exista o imagine de pe Calea Rahovei din albumul lui Dan Vartanian de pe Flickr in care apar doua autobuze Roman circuland pe linia 32. Fotografiile sunt facute in 1978.
http://www.flickr.com/photos/danvartanian/196251108/in/set-72157594191815554/



196251108_c6ad75984b_o.jpg
 Descriere:
Autobuze Roman pe Calea Rahovei
 Mărime fișier:  201.33 kb
 Vizualizat:  de 26736 ori

196251108_c6ad75984b_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2020
Mesaje: 1179
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2010 13:20:27    Titlul subiectului: 132254

Citat:
Postez o fotografie cu autobuzul #2539 in curte la Autobaza Floreasca...
Din cate stiu, acest autobuz a fost modificat pe interior, fapt confirmat si de dl. Bulf, directorul autobazei Ferentari, unde a fost la un moment dat acest autobuz. Dupa spusele acestuia, autobuzul avea in interior niste dulapuri in care era pusa mancarea transportata catre cantinele sectiilor RATB.
Numarul de inmatriculare cu 24-B-, conform legislatiei rutiere de atunci (21...30-B), designeaza un vehicol de transport marfa, desi si autobuzele de interventii IK4 aveau tot astfel de numere.

Autobuzul 664 a fost fabricat undeva prin 1977-1978, nu e dintre primele. Acum, este foarte posibil ca actualul 664 sa fie un autobuz mai vechi renumerotat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Apr 2012 15:27:17    Titlul subiectului: 154691

Haideti sa vedem si starea actuala a lui #664. Am profitat de "disparitia" Saviem-ului #320 si am facut si cateva poze cat de cat mai bune... Rolling Eyes


00664-000-P1410442.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.6 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

00664-000-P1410442.jpg



00664-000-P1410449.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.39 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

00664-000-P1410449.jpg



0664-000-P1410100.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.42 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

0664-000-P1410100.jpg



0664-000-P1410101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.67 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

0664-000-P1410101.jpg



0664-000-P1410102.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.91 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

0664-000-P1410102.jpg



0664-000-P1410103.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.41 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

0664-000-P1410103.jpg



0664-000-P1410104.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.09 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

0664-000-P1410104.jpg



0664-000-P1410105.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.35 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

0664-000-P1410105.jpg



0664-000-P1410107.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.21 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

0664-000-P1410107.jpg



0664-000-P1410109.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.03 kb
 Vizualizat:  de 22396 ori

0664-000-P1410109.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Apr 2012 15:31:11    Titlul subiectului: 154692

Alt set de poza...


0664-000-P1410123.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.44 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

0664-000-P1410123.jpg



0664-000-P1410124.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.8 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

0664-000-P1410124.jpg



0664-000-P1410126.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.01 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

0664-000-P1410126.jpg



0664-000-P1410127.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.29 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

0664-000-P1410127.jpg



a0664-000-P1410114.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.98 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

a0664-000-P1410114.jpg



z0664-000-P1410110.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.38 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

z0664-000-P1410110.jpg



z0664-000-P1410111.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.44 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

z0664-000-P1410111.jpg



z0664-000-P1410112.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.25 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

z0664-000-P1410112.jpg



z0664-000-P1410113.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.38 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

z0664-000-P1410113.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Apr 2012 15:34:59    Titlul subiectului: 154693

Acum alte cateva detalii ...


0664-000-P1410118.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.05 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410118.jpg



0664-000-P1410119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.95 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410119.jpg



0664-000-P1410129.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.45 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410129.jpg



0664-000-P1410130.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.45 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410130.jpg



0664-000-P1410131.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.76 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410131.jpg



0664-000-P1410132.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.29 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410132.jpg



0664-000-P1410134.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.99 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410134.jpg



0664-000-P1410136.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.64 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410136.jpg



0664-000-P1410137.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.35 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410137.jpg



0664-000-P1410138.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.61 kb
 Vizualizat:  de 22390 ori

0664-000-P1410138.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Apr 2012 15:36:53    Titlul subiectului: 154694

... si un ultim set.
Nu stiu daca mai poate fi refacut, cred ca mai degraba ar putea fi utilizat ca model ... Rolling Eyes



0664-000-P1410139.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.81 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410139.jpg



0664-000-P1410140.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.56 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410140.jpg



0664-000-P1410141.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.68 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410141.jpg



0664-000-P1410143.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.89 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410143.jpg



0664-000-P1410144.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.93 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410144.jpg



0664-000-P1410146.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.51 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410146.jpg



0664-000-P1410147.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.63 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410147.jpg



0664-000-P1410148.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.16 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410148.jpg



0664-000-P1410149.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.31 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410149.jpg



0664-000-P1410182.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.18 kb
 Vizualizat:  de 22388 ori

0664-000-P1410182.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2020
Mesaje: 1179
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Mai 2012 20:34:11    Titlul subiectului: 155493

Gaura aia in peretele despartitor al cabinei soferului era pentru vanzarea biletelor. The less contact, the better. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 275
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 06 Feb 2020 02:57:53    Titlul subiectului: 205485

664 la începutul lui iulie 2014, după o vijelie puternică din noaptea trecută.


15902604_225844714540790_505283605_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.92 kb
 Vizualizat:  de 2816 ori

15902604_225844714540790_505283605_o.jpg



_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 485
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 19:44:54    Titlul subiectului: 206065

Mike1966, la topicul autobuzelor Leyland, a scris:
Numerele ITB 2453-2454 și 2493-2494 au fost la acea vreme autobuze de tipul MAN (Tip 2) cu numere de circulație din gamele 31.B.91xx și respectiv 32.B.77xx.


Prin "autobuze de tipul MAN (Tip 2)" va referiti la Roman 112UD? Daca da, ce inseamna "Tip 2"? In RFG a existat ideea de standardizare a productiei de autobuze urbane si suburbane, concretizata in "stasurile" numite VoV-1 si VoV 2 (adoptate de toti producatorii de autobuze care au supravietuit deceniului 8 ), insa MAN 890UO (modelul care a stat la baza Roman 112) a fost fabricat inainte de a se pune problema acestei standardizari.
Prototipul Roman 112UD a purtat numarul 2501. Sa fi avut ITB cateva prototipuri MAN germane?

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 23:18:14    Titlul subiectului: 206073

Vă mulțumesc mult pentru precizări, observația dumneavoastră este foarte binevenită și cu ocazia aceasta am aflat despre standardele VoV-1 și VoV-2.
Într-adevăr, autobuzul ITB 2501 cu numărul de circulație 34.B.1699 a fost prototipul ROMAN 112 UD (http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=2660) și a fost introdus pe traseele ITB în data de 05 ianuarie 1975.
Cele două tipuri menționate de mine prin MAN Tx erau ambele modelul ROMAN 112 UD, dar diferențierea lor nu a fost ceva standardizat ci mai degrabă ceva ad-hoc a prezenței sau nu a unor elemente exterioare.
Tipul T1 cum era și ITB 2501 avea faruri duble dreptunghiulare și 3 casete, față-lateral-spate, pentru afișarea traseului. Tipul 2 avea faruri simple, rotunde și doar una sau două casete de afișare a traseului, cea laterală nu a mai fost aplicată. Interesant este faptul că cel cu numărul ITB 2500 a apărut mult mai târziu și a fost de tipul 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2020
Mesaje: 1179
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2020 01:30:28    Titlul subiectului: 206080

Deși nu este propriu-zis legat de modelul de autobuz, este ceva interesant aici. Dacă autobuzul 2501 a avut numărul 34-B-1699, există fotografii cu autobuzul 2682 cu numărul 34-B-1880 și 2696 (văzut de mine) cu numărul 34-B-1894. Din cele 3 numere, ar rezulta că a existat o serie de ≈200 de autobuze cu numere de înmatriculare consecutive de la 2501 la 2696(...)/34-B-1699 la 34-B-1894(...). La momentul respectiv se pare că se alocau grupuri mari de numere pentru societățile cu parc auto mare.
În altă fotografie apare însă un autobuz Roman 112 cu numărul 26x9(2619,2639 sau 2679??)/31-B-7579.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2020 11:35:15    Titlul subiectului: 206086

Toate cele 3 numere menționate de dumneavoastră sunt bune.
În 1975, au fost înmatriculate autobuzele MAN cu numere de parc ITB 2501-2730 și numere de circulație consecutive între 34.B.1699-34.B.1928.
Din înregistrările mele, numărul de circulație 31.B.7579 a fost alocat în 1966 la autobuzul ITB 750 Skoda Karosa RTO - Interurban (modelul cu o singură ușă și 3 casete de afișare a traseului), apoi la un autobuz MAN cu numărul de parc ITB 2880, ulterior nu l-am mai identificat și este posibil să fi fost atribuit la un alt număr de parc ITB cum ar fi 2679. Autobuzele ITB 2619 și 2639 au primit ulterior numerele de circulație 32.B.8257 și respectiv 32.B. 32.B.8267.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2020
Mesaje: 1179
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2020 12:22:05    Titlul subiectului: 206087

Asta ar înseamna că ITB mai "mărita" din autobuze și de fapt ce apare cu alte numere sunt de fapt înlocuitori ai autobuzelor inițiale? Se cunoaște faptul că ITB a transferat prin țară autobuze, dar unul dintre ele care știu că a fost transferat, a primit exact același număr de înmatriculare ca și originalul (1883/32-B-3446 în 1989), dar e adevărat, într'un timp în care încă se livrau acel tip de autobuz.

Acum după cum se spune, la pomul lăudat să nu mergi cu sacul, dar tentația e prea mare. Twisted Evil
Așa că îmi permit să întreb de celelalte RoMAN de la 2731 la 3139. Cu mici excepții, nu am văzut nimic. În 1985-1986, nu mai exista aproape nimic din aceste autobuze, iar dacă mai erau, erau pe la periferie unde nu ajungeam. Singurul pe care l-am văzut a fost 3139/32-B-9296 și 3097 care nu știu ce număr avea. Am mai văzut un autobuz 2899/31-B-7011(?) care părea transformat în autocar, deși avea 3 uși, avea o schemă de culoare cu albastru închis și dungi bleu și perdeluțe la geamuri.
Din câte am văzut, 3140/35-B-8464 a fost DAC 112UD, iar 3180/35-B-8413 a fost DAC 117UD. Alte surse spun că DAC 112UD din acea serie au fost între 3141 și 3180, iar 3140 a fost RoMAN.
Și încă odata, mulțumesc pentru informațiile absolut prețioase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community