Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze Leyland
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Oct/2020
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Mar 2018 01:28:43    Titlul subiectului: 193999

Autobuz Ha'argaz Merkavim, la Teatrul Național (de fapt, lângă colțul clădirii Universității, la intersecția bulevardelor Nicolae Bălcescu și - pe atunci - Republicii), 1974


 Descriere:
 Mărime fișier:  121.62 kb
 Vizualizat:  de 4521 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2018 18:01:26    Titlul subiectului: 195678

Era din original cu 2 faruri sau fusese modificat?
Cam așa era cu schimbarea vitezelor: https://www.youtube.com/watch?v=VxETS6SV304

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2020
Mesaje: 928
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2018 06:58:09    Titlul subiectului: 195726

Nu stiam ca erau schimbate pneumatic. E similar cu Saviem (fara ambreiaj din ce tin minte) numai ca aleau erau hidraulice. Poate ma corecteaza cineva, ca nu prea stiu mult despre autobuzele englezesti sau frantuzesti
_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2018 10:26:17    Titlul subiectului: 195730

"S.A.V.I.E.M." din București tot ceva sistem Wilson au avut.
Autobuzele Englezești au avut și cutie cu preselector sistem Wilson. Caută (și pe youtube) Wilson Preslector și "Lanchester" LD10 (ăsta e un automobil care avea cutie cu preslector și sunt 2-3 videoclipuri cu așa). Cutiile cu preslector au fost foloiste și pe o serie de automotor Britanic. Din păcate nu era fiabilă partea de comandă, că în rest vehiculele cu așa ceva erau mult mai ușor de condus. Transmisia era hidraulică.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Oct/2020
Mesaje: 796

MesajTrimis: Mar 30 Apr 2019 21:58:09    Titlul subiectului: 200581

Doua autobuze Leyland la Hotel Union.

Sursa: azopan.ro



azopan_00005760.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  453.63 kb
 Vizualizat:  de 2967 ori

azopan_00005760.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2020 00:47:49    Titlul subiectului: Autobuzele Leyland 206024

falizwim a scris:
Tom a scris:
Exista 2 variante ale acestui autobuz ?
Vad ca in poza de la RATB usa a 2'a este mai larga, in timp ce intr'o poza mica usa a 2'a este mai ingusta.
ITB a avut ambele modele ?
1) Autobuzul colorat este exemplar paralel al celor care au functionat la Bucuresti, dar facut pentru Israel. Majoritatea autobuzelor pentru Israel au avut numai 2 usi (pentru ca fuctia de incasator o indeplineste soferul).
Diferenta este ca usile de la exemplarul israelian sunt mai ... joase Exclamation (Vezi spatiul dintre marginea superioara a usilor si acoperis - la cele doua autobuze Idea
2) Autobuzele israeliene de la Bucuresti au venit in 3 loturi. Primul se diferentia de ultimele doua - prin cateva particularitati:
a) Partea frontala superioara avea (numai la la primul lot) rame metalice duble in partile laterale ale numarului de linie.
b) Partea posterioara superioara avea (numai la primul lot) loc pentru numarul de linie.
c) Numai autobuzele din primul lot au avut sistem vizual si sonor de avertizare a soferului pentru a opri in statia urmatoare.
3) Latimea usii de la mijloc a fosi marita la cel de al 3-lea lot.
Primul lot a fost inregistrat ca: 31-B-73xx
Al doilea lot a fost inregistrat ca: 31-B-71xx
Al treilea lot a fost inregistrat ca: 32-B-92xx
Motorul era fabricat in Anglia, si caroseria era asamblata in Israel.

________________________________________________________________________

Cele 182 de autobuze Leyland au fost livrate la ITB sub forma celor două tipuri mentionate anterior; puteau fi recunoscute și după inscripția marcată pe stema de fabricație, montată în față, astfel:
Tipul 1 – avea inscripția: Merkavim Ha – Argaz – Tel Aviv – Israel
Tipul 2 avea inscripția: Leyland – Ashdod – Tel Aviv - Israel

Autobuzele Leyland Tipul 1 (118 bucăți) au avut numerele de parc ITB între 100 – 217. Inițial au fost puse în circulație pe traseul liniei 31 în data de 25.12.1967, numerele 100 - 181 treptat până la data de 16.05.1968, numerele 182 – 217 între 11.05.1969 și 14.06.1969.

Autobuzele Leyland Tipul 2 (64 de bucăți) au avut numerele de parc ITB între 96 – 99 și între 218 – 277. Numerele 217 – 277 au fost introduse între 21.07.1969 și 26.09.1969, iar numerele 96 – 99 până la 27.11.1969.

Tipul 1:
Nr. ITB Nr. de circulație
100 - 145 31.B.7334 – 31.B.7289 (în ordine descrescătoare)
146 - 147 31.B.7394 – 31.B.7395
148 – 160 31.B.7001 – 31.B.7013 (în ordine crescătoare)
161 – 172 31.B.7045 – 31.B.7034 (în ordine descrescătoare)
173 – 181 31.B.7046 – 31.B.7054 (în ordine crescătoare)
182 – 183 31.B.7174 – 31.B.7175
184 – 194 31.B.7163 – 31.B.7173 (în ordine crescătoare)
195 – 208 31.B.7908 – 31.B.7921 (în ordine crescătoare)
209 – 216 31.B. 7959 – 31.B.7966 (în ordine crescătoare)
217 31.B.7958

Tipul 2:
Nr. ITB Nr. de circulație
96 – 99 32.B.9249 – 32.B.9252
218 32.B.9136
219 32.B.9145
220 – 225 32.B.9137 – 32.B.9142 (în ordine crescătoare)
226 – 241 32.B.9147 – 32.B.9162 (în ordine crescătoare)
242 – 267 32.B.9184 – 32.B.9209 (în ordine crescătoare)
268 – 277 32.B.9239 – 32.B.9248 (în ordine crescătoare)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2020 20:06:24    Titlul subiectului: 206045

Cred că este o eroare în lista de mai sus:
Într'o fotografie dintr'o postare anterioară, apare un Leyland cu numărul 172/31-B-7035. În listă apare ca 31-B-7034.
În altă foto pe care nu o găsesc în acest moment, apare 240/32-B-9162, iar în listă apare 241 cu acest număr.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2020 22:15:22    Titlul subiectului: 206046

Astea sunt erori minore, informațiile find aproximative. Sunt câteva decenii de la dispariția acestor autobuze, dispărute cam o dată cu Skodele Karosa 706?
_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2020 22:15:52    Titlul subiectului: 206047

mrM a scris:
"S.A.V.I.E.M." din București tot ceva sistem Wilson au avut.
Autobuzele Englezești au avut și cutie cu preselector sistem Wilson. Caută (și pe youtube) Wilson Preslector și "Lanchester" LD10 (ăsta e un automobil care avea cutie cu preslector și sunt 2-3 videoclipuri cu așa). Cutiile cu preslector au fost foloiste și pe o serie de automotor Britanic. Din păcate nu era fiabilă partea de comandă, că în rest vehiculele cu așa ceva erau mult mai ușor de condus. Transmisia era hidraulică.


Rectific: sistemul cu preselector (cel puțin ăla clasic) era destul de fiaibil.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 00:03:24    Titlul subiectului: 206048

Trix a scris:
Cred că este o eroare în lista de mai sus:
Într'o fotografie dintr'o postare anterioară, apare un Leyland cu numărul 172/31-B-7035. În listă apare ca 31-B-7034.
În altă foto pe care nu o găsesc în acest moment, apare 240/32-B-9162, iar în listă apare 241 cu acest număr.


______________________________________________

Vă mulțumesc pentru dialogul lansat, de foarte mult timp nu am mai avut ocazia să discut despre acele autobuze și acei ani ai transportului din București și mi-a făcut plăcere menționarea dumneavoastră. In lista pe care am postat-o nu este nici-o greșeală, pentru numerele 171-172 numerele de circulație 31.B.7035-7034 au fost cele alocate inițial la 30 Aprilie 1968, iar pentru numerelel 241-242 fiind cele alocate la 1 August 1969, așa cum le-am văzut în acele date la garajul (fostul depou de tramvaie) Șerban Vodă, autobuzele fiind încă neintrate pe trasee.
Dar, este de asemena foarte posibil să aveți dreptateîn privința alocărilor numerelor menționate și ar trebui în acest sens dacă puteți să verificați data efectuării fotografiilor (sunt și eu interesat), întrucât în multe cazuri și în acei ani și ulterior se efectuau uneori schimbări ale numerelor de circulație alocate la numere de parc ITB deja stabilite (se poate considera mai degrabă invers), mai înainte de prima ieșire pe un traseu, ori pentru vreo corectare a listelor de alocare, ori pentru a se reface o anumită ordine și/sau a pentru a avea o listare serială a lor mai precisă, la realocarea pe diverse garaje.

În alte cazuri, dacă unul din vehicule nu mai era funcțional și era trimis la casat numărul de circulație era realocat, sau cel de parc ITB era revopsit, la alt vehicul de obicei din același model sau cu număr de parc ITB cât mai apropiat, dacă acela era liber.
Autobuzul Leyland cu numărul ITB 172 a fost întâmplător și primul casat din aceste modele, la garajul Șerban Vodă în vara anului 1973, fiind urmat de cel cu numărul 180. Pentru informare, ulterior numerele 31.B.7034-7035 au fost realocate la autobuzele Ikarus cu numerele ITB 2439-2440. Numerele de circulație 32.B.9161-9162 au fost ulterior realocate la microbuze.

M-am uitat mai atent la fotografia postată, în avans, cu autobuzul având numărul ITB 172 31.B.7035 și datată 1974. Cel inițial fusese casat încă din 1973, deci cel din imagine era cel care avusese numărul ITB inițial 171 sau poate chiar altul și oricum se observă că este un autobuz care a suferit o transformare serioasă a părții frontale, cu farurile schimbate din duble în simple și o mască a radiatorului reparată sau împrumutată de la alt vehicul. De asemenea, tăblița cu numărul de circulație nu este una din seria inițială care aveau numerele ștanțate în alt stil. La fel, este posibil să se fi întâmplat și cu numerele ITB 240-241.
Vă rog, dacă mai aveți și alte observații sunt binevenite, deabia mai refacem câte ceva din istoria diverselor vehicule ale ITB, personal fiind foarte interesat.


Ultima modificare efectuată de către Mike1966 la Dum 08 Mar 2020 00:19:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 00:06:17    Titlul subiectului: 206049

De ce a fost casat așa de repede?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 00:26:39    Titlul subiectului: 206050

La ITB-RATB (cred că și STB, dinainte de ITB) autobuzele au avut dintotdeauna cea mai scurtă durată de viață. Mașinile fie erau casate din motive evidente - uzură excesivă, reparații costisitoare (șasiu rupt, rugină multă etc) și nu exista altă variantă de a mai putea circula vreodată (dar foarte puține cazuri am auzit), ori din motive politice ca în cazul autobuzelor Ikarus 260 și 280 la începutul aniilor 1980. Evident că sunt și alte motive, dar în care nu vreau să intru. Se cunoaște treaba. Au fost și autobuze DAC tăiate la 2-3 ani de la fabricație. Crying or Very sad
_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 00:53:13    Titlul subiectului: 206052

Cred că pe undeva pe (un) forum, a apărut mai demult o altă listă cu numerele acestor autobuze, în mare parte identică, dar în care apăreau autobuzele 135..150 cu numerele 31-B-7335..7350.
Nu știu când au fost realizate fotografiile, am găsit mai multe fotografii, cu autori cunoscuți, însă nu întotdeauna datate.
Personal nici nu cred că am prins aceste autobuze, mare parte din informații au venit din foto și de la userul falizwim care nu a mai intrat demult pe forum.
În privința numerelor, cele de la tipul 2 au ajuns unele la autobuzele DAC 117 UD din 1979.
970/32-B-9144 (nu e în lista de la Leyland; este autobuzul DAC cu uși de Ikarus)
971..982/32-B-9146..9157
Următoarele până pe la 1020 aveau numere cu 32-B-918x..925x, posibil inclusiv din cele de la Leyland.
Mike1966 a scris:
Pentru informare, ulterior numerele 31.B.7034-7035 au fost realocate la autobuzele Ikarus cu numerele ITB 2439-2440. Numerele de circulație 32.B.9161-9162 au fost ulterior realocate la microbuze.
  • Ikarus = IK4? Un IK4 cu numărul 2438(?) apare prin fotografii și unul cu număr asemănător încă mai exista până prin 2000 și ceva ca utilitar. 2451/31-B-7081 are și fotografii pe forum(uri). Toate fiind IK4.
  • Microbuze = TV din prima serie (<119)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 487
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 14:27:49    Titlul subiectului: 206056

@ADK: Leyland au fost printre cele mai proaste autobuze ale ITB, cunoscuta fiind problema motoarelor care luau foc sau a caroseriilor fragile.

@Tom: existau si niste Ikarusuri 280 cu numere peste 2400. Nu stiu cate si daca aveau numere la rand, dar nu mai gasesc statistica...

@Mike1966: foarte valoroase informatii! Multumesc din suflet. Sper sa mai purtam astfel de discutii despre alte vehicule ITB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 15:28:57    Titlul subiectului: 206058

Da' motoarele au fost produse în Marea Britanie sau în Israel?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 17:05:01    Titlul subiectului: 206060

PaulIP a scris:
@ADK: Leyland au fost printre cele mai proaste autobuze ale ITB, cunoscuta fiind problema motoarelor care luau foc sau a caroseriilor fragile.

@Tom: existau si niste Ikarusuri 280 cu numere peste 2400. Nu stiu cate si daca aveau numere la rand, dar nu mai gasesc statistica...

@Mike1966: foarte valoroase informatii! Multumesc din suflet. Sper sa mai purtam astfel de discutii despre alte vehicule ITB.

_______________________________________________
@PaulIP - Mulțumesc pentru aprecieri.
Strict vorbind, numai de la numărul de parc ITB 2400 (31.B.7984) și mai departe, au existat autobuzele Ikarus 280 și Z 80 până la numărul ITB 2452 și 2455-2478, înregistrate până în 1974.
Au fost cele două modele de Ikarus menționate, în plus unele au fost simple și altele articulate (2400, 2451, 2456, 2457, 2459, 2464), iar numerele de circulație au fost din intervalele 31.B.70xx, 31.B.79xx, 31.B.80xx, 31.B.91xx, 34.B.99xx, 35.B.10xx (ultimul din gama ITB 24xx a fost un Ikarus Z 80 cu numărul ITB 2478 - 35.B.1100. Mult mai târziu 2478 a primit numărul de circulație 32.B.7740).
Ulterior, după câțiva ani s-au mai înregistrat de la 2479 la 2492 și 2495-2499 cu numere de circulație din intervalele32.B.77xx, 36.B.39x.
Numerele ITB 2453-2454 și 2493-2494 au fost la acea vreme autobuze de tipul MAN (Tip 2) cu numere de circulație din gamele 31.B.91xx și respectiv 32.B.77xx. Au fost numere de circulație foarte amestecate și ar lua mult spațiu ca să le înșir aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 487
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 18:26:00    Titlul subiectului: 206061

@mrM: Motoarele si sasiul erau englezesti.

@Mike1966: Pentru Ikarus, continuam discutia la topicul potrivit: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=206057#206057
Si pentru "MAN", aici: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=5679

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal


Ultima modificare efectuată PaulIP la Dum 08 Mar 2020 18:45:44, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 18:28:33    Titlul subiectului: 206062

Păi și atât de proaste erau? Știu că începuseră să dea Britanicii rateuri la calitate, dar și prin alte părți au folosit motoare din alea și nu au fost atâtea probleme.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 487
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 18:32:31    Titlul subiectului: 206063

Personal, nu stiu de veun incident notabil cu Leyland, ci doar ce au relatat oameni care si le aminteau. Daca electricele erau fabricate de Lucas (ceea ce e foarte probabil), renumite in UK pentru calitatea mizerabila, rateurile e posibil sa fi dus la un incendiu.
_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 18:39:15    Titlul subiectului: 206064

Ah, uitasem de amănuntul ăla. "Lucas" a fost o firmă bună până în anii '60. după care au luat-o rău de tot în jos *. Dacă au fost probleme cu luat foc cred că mai degrabă de la instalația electrică, că pentru ca să ia foc ceva ori trebuie să ai probleme cu instalația electrică, ori să curgă carburant pe undeva. O să întreb pe un grup auto Britanic dacă "Lucas" a generat probleme la unele vehicule mari. Dar au fost multe incidentele cu aprinsul?

* Î: Cine-i regele întunericului?
R: "Lucas"

Care e sloganul "Lucas"? "Du-mă acasă înainte de lăsarea întunericului".

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 487
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 18:47:23    Titlul subiectului: 206066

Sunt ani de zile de cand am citit cele mentionate. Daca dau de persoana care a relatat acele fapte, o sa o intreb mai in amanunt.
_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 20:03:56    Titlul subiectului: 206068

Trix a scris:
Cred că pe undeva pe (un) forum, a apărut mai demult o altă listă cu numerele acestor autobuze, în mare parte identică, dar în care apăreau autobuzele 135..150 cu numerele 31-B-7335..7350.
Nu știu când au fost realizate fotografiile, am găsit mai multe fotografii, cu autori cunoscuți, însă nu întotdeauna datate.
Personal nici nu cred că am prins aceste autobuze, mare parte din informații au venit din foto și de la userul falizwim care nu a mai intrat demult pe forum.
În privința numerelor, cele de la tipul 2 au ajuns unele la autobuzele DAC 117 UD din 1979.
970/32-B-9144 (nu e în lista de la Leyland; este autobuzul DAC cu uși de Ikarus)
971..982/32-B-9146..9157
Următoarele până pe la 1020 aveau numere cu 32-B-918x..925x, posibil inclusiv din cele de la Leyland.
Mike1966 a scris:
Pentru informare, ulterior numerele 31.B.7034-7035 au fost realocate la autobuzele Ikarus cu numerele ITB 2439-2440. Numerele de circulație 32.B.9161-9162 au fost ulterior realocate la microbuze.
  • Ikarus = IK4? Un IK4 cu numărul 2438(?) apare prin fotografii și unul cu număr asemănător încă mai exista până prin 2000 și ceva ca utilitar. 2451/31-B-7081 are și fotografii pe forum(uri). Toate fiind IK4.
  • Microbuze = TV din prima serie (<119)?

__________________________________________________________________________

Numerele de parc ITB 39-425 au fost alocate până în 1967 la modelele de fabricație românească, Tudor Vladimirescu TV1 și TV2, care au și fost casate în scurt timp (de exemplu, în septembrie 1966 mai circulau doar câteva din modelele TV1 cu numerele ITB 52 și 53 având numerele de circulație 31.B.7171 și respectiv 31.B.7170, TV2 cu numerele 224 și 225 - nu le cunosc numerele de circulație, 392 cu 31.B.7173, 396 și 397 cu numerele 31.B.7138-7139 etc).

De aceea, este foarte posibil ca aceste modele să fi fost cele semnalate de dumneavoastră cu numerele ITB 135-150 și respectiv cele de circulație 31.B.7335-7350. Contează foarte mult anul și modelul autobuzului.
Numerele de circulație situate între 31.B.7000-31.B.8200 au fost rezervate inițial de ITB și o primă alocare a lor s-a terminat în septembrie 1967, când încă mai circulau pe linia autobuzului 31 autobuze Skoda Karosa RTO cu numerele de circulație de tip vechi (de ex. 553xx B Tx).

Numerele de parc ITB 39-425 au fost realocate la autobuze Leyland și Skoda Karosa RTO între decembrie 1967 și septembrie 1970.

Autobuzul ITB 2451 - Ikarus Z 80 este corect, a avut numărul 31.B.7081.

Numerele de parc ITB 970-1020 și mai departe au fost alocate la autobuzele de tip Skoda Karosa RTO, pentru loturile importate între 1967-1969, astfel:

Din decembrie 1967 până în iunie 1969:
970 - 975 31.B.7348 – 31.B.7353 (în ordine crescătoare)
976 - 979 31.B.7337 – 31.B.7340 (în ordine crescătoare)
980 - 981 31.B.7336 – 31.B.7335

Între iunie-septembrie 1969:
982 31.B.7967
983 -992 31.B.7968 - 31.B.7977 (în ordine crescătoare)
993 - 996 32.B.9111 - 32.B.9108 (în ordine descrescătoare)
997 - 1008 31.B.7989 – 31.B.7978 (în ordine descrescătoare)
1009 31.B.7848
1010 31.B.8116
1011 31.B.8119
1012 – 1015 32.B.9101 – 32.B. 9104 (în ordine crescătoare)
1016 32.B.9112
1017 – 1019 32.B.9105 – 32.B.9107 (în ordine crescătoare)
1020 31.B.7838
1021 – 1030 32.B.9113 – 32.B.9122 (în ordine crescătoare)
1031 32.B.9127
ș.a.m.d.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community