Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 06 Ian 2016 15:37:11 Titlul subiectului: Aspecte generale- tramvaie si troleibuze la Galati |
183173 |
|
Datorita multiplelor avantaje a acestor mijloace de transport in comun electrice (nepoluante, silentioase, demaraj rapid, capacitate mare de transport), consider ca ar trebui extinse si modernizate retelele de tramvaie si troleibuze din Galati, pentru a avea in acest oras preponderent un transport in comun deservit de tramvaie si troleibuze, iar autobuzele sa fie utilizate in special pe traseele preorasenesti, spre localitatile limitrofe.
A. Tramvaie
Tramvaiul electric isi face aparitia in Galati la 14 august 1900.
In perioada 1900- 1977 s-a utilizat ecartamentul ingust de 1000 mm (ca si in Iasi, Sibiu si Arad), iar din anul 1970 incepe trecerea la ecartamentul normal de 1435 mm, conform wikipedia.
Maxima extindere a retelei de tramvaie din Galati este atinsa in anul 1990, cu 27,6 km linie de tramvaie, 12 capete de linii ( Cimitir Israilit, Bariera Traian, Comat, Piata Centrala, Gara CFR, Bazinul Nou, IC Frimu, Stadion Otelul, Micro 19, Sidex Poarta Est, Sidex Poarta Nord, Palatul Navigatiei) si doua depouri de tramvaie.
Pana in anul 2008 sunt desfiintate 3 tronsoane de linii de tramvaie din Galati
-Poarta Est Sidex- Poarta Nord Sidex, in lungime de 1,3 km (nu stiu in ce an a fost desfiintat tronsonul)
-Gara CFR- Palatul Navigatiei, pe strada Ana Ipatescu si strada Portului, in lungime de 2 km (nu stiu in ce an a fost desfiintat tronsonul)
-Pe strada Cerealelor, in lungime de 0,3 km.
Anul 2008 gaseste reteaua de tramvaie galateana avand 24 km, cu 3,6 km mai putin decat in 1990, si cu 10 capete de linii (doua fusesera desfiintate- Poarta Nord Sidex si Palatul Navigatiei).
Insa dupa anul 2008 incepe restrângerea masiva a retelei de tramvaie din Galati, prin desfiintarea unor segmente importante.
Consider ca este necesara reconstructia completa a retelei de tramvaie din Galati, asa cum aveea configuratie in anul 1990, pentru a se ajunge la o lungime maxima optima a retelei de tramvaie din Galati de cca 30 km, 12 capete de linie .
In Galati tramvaiul ar trebui sa asigure legatura sud-nord in oras, pe 3 directii, iar legatura est-vest pe o directie, astfel
-Piata Centrala- Strada Traian- Parcul Rizer- Strada Traian- Bariera Traian- peste tunelul CFR- Strada Tunelului- Depou
Eventual de la piata Centrala linia de tramvaie ar trebuie prelungita inspre sud, pana la intersectia cu strada Brailei, pentru a putea realiza legatura cu linia de troleibuze.
-Parcul Rizer- Strada Bucovinei- Bdul George Cosbuc- intersectia cu strada Henri Coanda- Bdul George Cosbuc- peste tunelul CFR- Depou
Eventual, de la intersectia strazii Bucovina cu Bdul George Cosbuc, linia de tramvaie ar trebui prelungita inspre sud, pe Bdul George Cosbuc, pana la intersectia cu strada Brailei, pentru a realiza legatura cu linia de troleibuze.
-Micro 19- Strada Otelarilor- Strada Stadionului- Strada Frunzei- Strada Gheorghe Asachi- Strada Prelungirea Brailei- Stadionul Otelul- Strada Siderurgistilor- Strada Angel Saligny- Piata Energiei- I.C.Frimu- Strada 1 Decembrie 1918- Bdul Milcov- Bdul Traian Vuia- Strada Henri Coanda- COMAT- intersectia la nivel cu calea ferata industriala- Bdul. George Cosbuc.
Aceste 3 linii de tramvaie ar asigura legatura nord-sud in Galati.
-Poarta nord Sidex- Poarta Est Sidex- Viaduct- Strada Combinat- Piata Energiei- IC Frimu- Strada Basarabia- Bazinul Nou
Aceasta linie de tramvai asigura legatura est-vest.
-Strada Basarabiei- Strada Mihai Bravu- Strada Garii- Gara CFR
-Strada Garii- Strada Ana Ipatescu- Strada Portului- Palatul Navigatiei
Ar fi utila o linie de tramvaie care sa lege gara CFR si autogara de Palatul Navigatiei, pentru calatorii sositi in Galati cu autobuzele interurbane si trenuri, si care apoi ar dori sa faca calatorii cu mijloace navale pe Dunare.
-Bariera Traian- Strada Tunelului- Strada Stefan cel Mare- cimitirul israilit.
Acestea ar trebui sa fie segmentele (reabilitate si modernizate), care sa compuna reteaua de tramvaie din Galati.
Bineinteles, ca este necesara si modernizarea celor doua depouri si achizitionarea de tramvaie noi.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 06 Ian 2016 15:47:36 Titlul subiectului: |
183174 |
|
B. Troleibuze
Acestea au fost introduse la Galati in anul 1989 , reteaua numarand 9,4 km, cu 3 capete de linie (Micro 19, Tiglina 3, Parc CFR) , cu doua linii de troleibuze ( 102- Micro 19- Parc CFR si 104- Tiglina 3- Parc CFR), si un singur depou de troleibuze.
Reteaua de troleibuze din Galati asigura o legatura pe directia est-vest, si una pe directia sud-nord, urmând traseul strazilor Otelarilor, Brailei, Inelul de la Rocada, Brailei, Centru, Domneasca, Parc CFR si pe strada Prelungirea Brailei.
Ca si vehicule, astazi in Galati exista doar 13 troleibuze (10 de tipul MAZ-203 si 3 de tipul IKARUS).
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Ian 2016 18:46:34 Titlul subiectului: |
183183 |
|
Ikarusurile mai sunt in serviciu ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 29 Mai 2016 10:57:58 Titlul subiectului: |
185394 |
|
Intrucat e foarte posibil ca, odata cu accesarea fondurilor europene din bugetul 2014-2020 (sau a altor surse de finantare), in orasele romanesti care exploateaza tramvaie sa apara modelul Autentic de la Astra Vagoane Calatori Arad (avand in vedere pretul relativ mic cu care va fi ofertat), indiferent de numarul de module cu care va fi solicitat, am facut o prezentare detaliata a prototipului in cadrul subforumului generalist dedicat tramvaielor, pe care o gasiti la adresa http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16389.
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 11 Noi 2016 18:14:04 Titlul subiectului: |
187111 |
|
Aici va las reteaua de tramvaie din Galati. Evolutie in timp.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.15 MB |
Vizualizat: |
de 16614 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 16614 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.12 MB |
Vizualizat: |
de 16614 ori |
|
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Mar 2020 14:04:27 Titlul subiectului: |
206005 |
|
Spre Combinat sau spre Bazinul Nou mai sunt sanse sa vedem tramvaie ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Joi 05 Mar 2020 15:42:42 Titlul subiectului: |
206011 |
|
Păi spre Bazinul Nou , e suficient un microbuz cu 8 locuri ,așa de mare este traficul !
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 05 Mar 2020 20:08:53 Titlul subiectului: |
206016 |
|
Catre Bazin pt. moment nu mai vedem. Poate doar cand voi fi eu primar. Pe viaduct nu se stie. Este in proprietatea combinatului.
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 05 Mar 2020 21:10:23 Titlul subiectului: |
206018 |
|
Tu nu vei fi primar si spre Bazinul Nou nu vor mai fi tramvaie pentru ca mergeau mai mult goale.Doar la anumite ore cand scapau muncitorii din santier.Fostu primar pe care tu il blamezi a fost cel care a reactivat traseele spre Bazinul Nou(5,8,42) cat si traseul 6(Combinat-Bazinul Nou).Transurb au fost cei care au cerut suspendarea tramvaielor spre Bazinul Nou cat si spre Combinat.De ce?din lipsa de calatori.
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 06 Mar 2020 10:00:32 Titlul subiectului: |
206032 |
|
Man, habar nu ai discutiile, nu tu lucrezi la primarie )) Crede-ma ca transurb a cerut scoaterea tramvaiului pe urmatoarea schema:
Traseele 5, 6, 8, 42 circulau din Bazinul Nou catre alte destinatii pentru muncitori.
Transurb a bagat repede autobuze conventie si asa au devenit complet goale tramvaiele. Apoi s-au dus sa spuna ca circula goale si ca trebuiesc scoase sinele cand de fapt mergea facuta linia pana in Giurgiulesti cu bilet special cu pret de 10 lei te umpleai de bani.
Fostul primar stan, mi-a spus clar ca daca nu incepea reabilitarea pe basarabiei si otelarilor, el ar fi scos tramvaiele cu totul. Asa ca nu mai prindeti tot ce zboara asa, de buna. Vezi liniile din gara mare, de pe tecuci, ana ipatescu, saligny..... fostul primar le-a scos de fapt de tot.
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 06 Mar 2020 15:54:54 Titlul subiectului: |
206036 |
|
Bine,asa e cum zici tu.Probabil de asta in mandatul lui Stan au fost reactivate traseele spre Bazinul Nou si spre Combinat plus infiintarea unui traseu nou.Referitor la "discutiile din primarie"las-o mai moale ca stiu cine esti.
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2020 10:30:27 Titlul subiectului: |
206309 |
|
Toti aveti impresia ca stiti, desi habar nu aveti.
Stan a repus traseele cu cate doua tramvaie la ore de varf... Atat aud de la voi. Habar nu aveti ca si-a dorit sa ramana doar doua trasee cu schimbare in Piata Energiei, anume traseul 1 din Micro 19 la Cimitir si 2 din Piata Energiei in Piata Mare..... Ca sa stiti. El a plecat urechea la ``niste specialisti``....
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2020 10:31:26 Titlul subiectului: |
206310 |
|
deprodio a scris: | Bine,asa e cum zici tu.Probabil de asta in mandatul lui Stan au fost reactivate traseele spre Bazinul Nou si spre Combinat plus infiintarea unui traseu nou.Referitor la "discutiile din primarie"las-o mai moale ca stiu cine esti. |
Daca fostul primar, Dumitru Nicolae, n-ar fi refacut bucati din retea, Galatiul ar fi avut soarta Constantei la tramvaie.
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
|