Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2019 19:44:12    Titlul subiectului: 203557

Asta tine de teatrul absurdului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2019 09:51:34    Titlul subiectului: 203593

Un articol din www.bursa.ro din luna iulie, in care putem observa scaderea materialului rulant in ultimii 11 ani. Voi cita numai prima parte din articol care se refera la acest aspect. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Lungul drum al CFR Călători spre mare

• 16 ore și 25 de minute - o călătorie cu trenul între Târgu Mureș și Mangalia
• CFR Călători se confruntă cu lipsa materialului rulant necesar desfășurării optime a activității
• Statul cumpără trenuri inclusiv pentru operatorii privați de pe calea ferată

Călătoria spre mare, cu trenul, a devenit un calvar, în ultimii ani, pentru cei care doresc să își petreacă o parte din concediu sau din sezonul estival pe litoral. Chiar dacă turiștii își achiziționează din timp sejurul la unitățile de cazare din stațiunile de la Marea Neagră, există riscul ca ei să ajungă cu întârziere din cauza lipsurilor acute cu care se confruntă companiile feroviare, atât din punct de vedere al infrastructurii, cât și din punct de vedere al insuficienței materialului rulant necesar transportului feroviar de călători.
Necesitatea achiziționării rapide de material rulant pentru compania CFR Călători se impune dacă privim numai graficul scăderii numărului de trenuri zilnice, în ultimii 11 ani. Dacă în anul 2008, CFR Călători avea 1686 de trenuri care circulau zilnic pe căile ferate din țara noastră, la sfârșitul anului 2018, mai avea 1366 de trenuri pe zi, iar în acest sezon estival, conform unui comunicat de presă al companiei, sunt puse zilnic în circulație peste 1050 de trenuri. Scăderea continuă a materialului rulant a fosta cauzată de faptul că o parte dintre garnituri au depșit termenul maxim de utilizare, iar altele s-au defectat și nu au fost încă reparate. De aceea, multe dintre trenurile companiei de stat circulă doar cu două vagoane, în condițiile în care solicitarea este în continuă creștere, mai ales de când forurile de decizie au stabilit că studenții, indiferent de vârstă, beneficiază de gratuitate la orice călătorie efectuată pe calea ferată.
Creșterea numărului de călători pe calea ferată și lipsa acută a materialului rulant au făcut ca oferta CFR Călători să rămână în urmă, iar mulți dintre cetățeni să fie nevoiți să călătorească în picioare până la destinație sau să aleagă un alt mijloc de transport, deși ar fi dorit să parcurgă drumul către mare cu trenul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Noi 2019 10:44:23    Titlul subiectului: 204063

Directorul CFR Marfa si-a dat demisia. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Directorul CFR Marfă și-a dat demisia

"CFR Marfă anunță că azi, 18 noiembrie 2019, din motive personale, directorul general al societății și-a înaintat demisia din poziția deținută din data de 6 septembrie 2017. În perioada imediat următoare Consiliul de Administrație al CFR Marfă va desemna un nou director interimar al societății, care va prelua atribuțiile funcției de director general", se arată într-un comunicat al companiei.

Activitatea curentă a societății nu va fi afectată de această decizie, dau asigurări reprezentanții CFR Marfă.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, luni, a avut loc o întâlnire a ministrului de resort, Lucian Bode, cu Eduardo Martinez, responsabilul pe dosarul CFR Marfă de la DG Competition din cadrul Comisiei Europene, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, și cu toți factorii implicați în situația CFR Marfă.

În cadrul întâlnirii s-a discutat despre ultimele evoluții înregistrate la nivelul CFR Marfă, precum și soluțiile ce pot fi aplicate în contextul discuțiilor de la nivelul Comisiei Europene.

Comisia Europeană a decis că ajutorul de stat acordat companiei CFR Marfă în 2013 a fost ilegal, iar statul român va trebui să recupereze circa 400 de milioane de euro, a declarat, luni, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, într-o conferință de profil.

"În cazul CFR Marfă, investigația Comisiei Europene este la final. Știm că decizia este scrisă și va fi comunicată până la finele anului. Compania a primit un ajutor în vederea privatizării, în 2013, când s-au șters datoriile. Ea nu și-a revenit nici acum, nici privatizată nu a fost, a continuat să facă pierderi, evident că situația nu este sustenabilă", a spus Chirițoiu.

El a precizat că statul va avea la dispoziție șase luni pentru a-și recupera banii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 08/Iul/2020
Mesaje: 715
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 01 Ian 2020 07:28:09    Titlul subiectului: 204817

Mersul trenurilor 2020. Ce îmbunătățiri anunță CFR în noul orar

https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3840922

Citat:
Mersul trenurilor 2020. Ce îmbunătățiri anunță CFR în noul orar

Mersul trenurilor 2020. Noul Mers al trenurilor 2019 - 2020 intră în vigoare începând de duminică, 15 decembrie, și va fi valabil până la data de 12 decembrie 2020, informează CFR Călători.

Mersul trenurilor 2020. Oferta de transport feroviar de pasageri pentru anul viitor este adaptată cererii pieței, atât prin optimizarea orelor de circulație a trenurilor, cât și a capacității de transport, în limita resurselor disponibile, se menționează în comunicatul CFR Călători.

Mersul trenurilor 2020. Conform noului Mers al Trenurilor 2019-2020, va exista un număr mediu de 1.230 de trenuri.

"În traficul feroviar de călători intern, începând cu data de 15 decembrie 2019, pe ruta București Nord - Chitila - Buftea se va introduce serviciul de transport suburban prin care se pun la dispoziție 26 perechi de trenuri InterRegio și Regio pe zi, mai mult cu 6 perechi de trenuri InterRegio în plus față de perioada anterioară. Începând cu data de 15 decembrie 2019, pe ruta Ciurea - Iași se pun la dispoziție 16 perechi de trenuri Regio pe zi, mai mult cu 8 perechi de trenuri Regio față de perioada anterioară. Începând cu data de 15 decembrie 2019, pentru programul de circulație 2019 - 2020 au fost programate trenuri care vor avea opriri în Halta Parc Mogoșoaia pentru a asigura o legătură mai rapidă și sigură între municipiul București și Mogoșoaia. 16 trenuri cu plecări/sosiri din/în stațiile București Nord vor avea opriri în Halta Parc Mogoșoaia. Durata medie a călătoriei este de 20 minute, iar prețul unui bilet la clasa a 2-a la trenurile Regio este de 3,90 lei iar la clasa a 1-a costul biletului este de 5,30 lei. La trenurile Interregio prețul unui bilet la clasa a 2-a este de 8,20 lei, iar la clasa a 1-a de 12,50 lei", precizează CFR Călători.

Potrivit sursei citate, din data de 13 ianuarie 2019, pe ruta București Nord - București Băneasa - Fundulea se va introduce serviciul de transport suburban, care pune la dispoziție 13 perechi de trenuri InterRegio și Regio pe zi, mai mult cu 6 perechi de trenuri InterRegio față de perioada anterioară.

De asemenea, serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit și cușetă va fi disponibil pe relațiile: București Nord - Timișoara, București Nord - Cluj Napoca, București Nord - Oradea, București Nord - Satu Mare, București Nord - Baia Mare, București Nord - Sighetu Marmației, București Nord - Iași, București Nord - Suceava, Timișoara - Iași, București Nord - Botoșani, București Nord - Bistrița și București Nord - Vatra Dornei.

CFR Călători anunță, totodată, prelungirea traseului trenului IR 1823 București - Craiova - Târgu Jiu până la Petroșani - Subcetate - Călan - Simeria.

În ceea ce privește traficul internațional, în 2020 va fi introdus în circulație un tren nou (143/686 și 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria și OBB Austria, pe ruta Satu Mare - Budapesta - Viena și retur.

În plus, în sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere un vagon direct pe ruta București Nord - Istanbul și retur.

Cât privește ofertele de călătorie pentru 2020, CFR Călători anunță un nou program-pilot pentru deservirea și sporirea atractivității traficului de navetă între zonele suburbane și marile orașe din toată țara: va fi permisă călătoria posesorilor de abonamente valabile la trenuri Regio și cu trenurile Interregio, pentru abonamentele emise pe distanțe de până la 30 de km. Această ofertă este valabilă începând cu data de 15 decembrie 2019 și nu include trenurile în trafic internațional.

Odată cu noul mers al trenurilor va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la prețul de 1 leu, pe rutele: București Obor - Constanța și retur, București Nord/Basarab - Brașov și retur, București Nord - Buzău - Mărășești și retur, București Nord/Basarab - Craiova și retur, respectiv Buzău - Constanța și retur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Ian 2020 00:52:13    Titlul subiectului: 205202

Primul pas spre falimentul CFR Marfa a fost facut Smile
Astept cu interes si intrarea in faliment a CFR calatori Smile

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Concedieri la CFR. 1.100 de angajați ai unei regionale din vestul țării rămân fără locuri de muncă

În martie, 1.100 de angajați din sistemul feroviar din cadrul Regionalei CFR Cluj rămân fără locuri de muncă, scrie Monitorul de Cluj. Oamenii vor fi trimiși acasă cu 12-15 salarii compensatorii, în funcție de vechime.

“Pe raza Regionalei CFR Cluj vor fi concediate 820 de persoane de la CFR Marfă, 280 de la CFR Călători și 60 de la CFR Infrastructură”, a declarat, pentru monitorulcj.ro, Președintele Sindicatului Regional “Libertatea” Mișcare Comercial Cluj, Grigore Mare.

Potrivit acestuia, cea mai afectată este compania CFR Marfă, unde activitatea a scăzut cel mai mult, atât din cauza crizei economice, cât și a unor persoane din managementul companiei care au intrat în domeniul privat cu același obiect de activitate

Angajații de la CFR Marfă vor pleca în șomaj de la 1 martie, iar restul, din 30 martie. Regionala CFR Cluj are ca arie de responsabilitate județele Cluj, Bihor, Sălaj, Satu Mare, Maramureș și Bistrița-Năsăud.

Societățile de stat din sectorul feroviar vor concedia 10.342 de angajați în acest an, începând cu 1 martie. Cei mai mulți indisponibilizați, respectiv 6.380 de persoane, vor fi la CFR Marfă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Feb 2020 17:37:49    Titlul subiectului: 205824

Sa fie asta sfarsitul CFR Marfa ? Articolul se gaseste aici.

Citat:
Căile Ferate, în aer! Comisia Europeană: Ajutorul de stat pentru CFR Marfă trebuie dat înapoi

Comisia Europeană a constatat că operatorul de transport feroviar de marfă CFR Marfă a primit un ajutor de stat incompatibil în valoare de cel puțin 570 de milioane euro din partea României, prin anularea datoriilor și prin neîncasarea unor datorii de la societate. România trebuie acum să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente. Termenul pentru aplicarea este de 6 luni.

Comisia a concluzionat că sprijinul din bani publici acordat de România a conferit societății CFR Marfă un avantaj economic neloial față de concurenții săi. Prin urmare, aceste măsuri constituie ajutor de stat în sensul normelor UE.

Vicepreședintele CE Margrethe Vestager, spune că unele măsuri luate de statul român au dat CFR Marfă un ajutor economic neloial în raport cu alți operatori.

„Piața transportului feroviar de marfă este o componentă esențială a legăturilor de transport în orice economie. Anumite măsuri de sprijin public în favoarea operatorului istoric CFR Marfă, deținut de stat, i-au conferit acestuia un avantaj economic neloial față de alți operatori. Acestea au constat în anularea datoriilor publice și necolectarea de către creditorii publici a sumelor datorate de operator. Măsurile încalcă normele UE privind ajutoarele de stat. România trebuie acum să recupereze ajutorul incompatibil.”, spune vicepreședintele executiv, Margrethe Vestager, responsabil cu politica în domeniul concurenței, potrivit unui comunicat de presă al forului comunitar.

CFR Marfă este operatorul istoric de pe piața românească de transport feroviar de marfă. De mai mulți ani, societatea, care este deținută integral de stat, se confruntă cu dificultăți economice. Aceasta are un nivel ridicat de îndatorare, în special față de administratorul infrastructurii feroviare din România, CFR Infrastructură, care este, de asemenea, deținut în totalitate de stat, și a avut datorii mari față de agențiile naționale de asigurări sociale și de administrare fiscală timp de mulți ani.

Spre deosebire de transportul feroviar de călători, piața transportului feroviar de marfă din România este extrem de competitivă, întrucât există numeroși operatori privați; unii dintre aceștia au dobândit o cotă de piață considerabilă ca urmare a liberalizării pieței în anul 2007. În martie 2017, Asociația Transportatorilor Feroviari Privați din România a adresat Comisiei o plângere oficială, în care a susținut că CFR Marfă ar fi beneficiat de ajutoare de stat cu încălcarea normelor UE.

La 18 decembrie 2017, Comisia a inițiat o investigație aprofundată pentru a stabili dacă mai multe măsuri luate de România în sprijinul societății CFR Marfă respectau normele UE privind ajutoarele de stat, în special: conversia creanțelor în acțiuni în valoare de aproximativ 363 de milioane euro (1 669 de milioane RON) în 2013 și necolectarea, cel puțin din 2010, a datoriilor la bugetul de asigurări sociale și a taxelor restante datorate de CFR Marfă, precum și a datoriilor societății față de CFR Infrastructură.

Comisia a constatat că acțiunile statului din iunie 2013 vizând executarea silită a datoriilor la bugetul de asigurări sociale și taxele restante ale societății CFR Marfă la bugetul de stat au fost conforme cu piața.

Întrucât CFR Marfă este o societate aflată în dificultate cel puțin din 2009, Comisia a evaluat diferitele măsuri în temeiul orientărilor sale privind salvarea și restructurarea. Normele UE privind ajutoarele de stat îi permit statului să intervină în sprijinul unei societăți aflate în dificultate financiară numai în condiții specifice și impun, în special, ca respectiva societate să facă obiectul unui plan de restructurare solid care să asigure redobândirea viabilității sale pe termen lung, ca aceasta să contribuie la costurile aferente restructurării sale și ca denaturările concurenței să fie limitate. În cazul de față, aceste condiții nu au fost îndeplinite: Comisiei nu i-a fost notificat niciun plan solid de restructurare și nu a existat nicio contribuție la costul unei restructurări din partea societății și nici măsuri compensatorii pentru a se asigura că denaturările concurenței sunt limitate.

Prin urmare, Comisia a concluzionat că finanțarea publică acordată de România societății CFR Marfă, care se ridică în total la cel puțin 570 de milioane EUR plus dobânzi, este incompatibilă cu normele UE privind ajutoarele de stat și, prin urmare, trebuie să fie recuperată de România.

Recuperarea ajutorului incompatibil

Normele UE privind ajutoarele de stat impun, ca o chestiune de principiu, recuperarea fără întârziere a ajutoarelor de stat incompatibile, în scopul de a se elimina denaturarea concurenței create de ajutor. Normele UE privind ajutoarele de stat nu prevăd aplicarea de amenzi, iar recuperarea nu are drept scop penalizarea societății în cauză, ci pur și simplu restabilirea egalității de tratament cu alte societăți.

Comisia este pe deplin conștientă de sectorul sensibil în care operează CFR Marfă și, prin urmare, decizia prevede șase luni pentru punerea în aplicare a deciziei de recuperare, în locul perioadei obișnuite de patru luni
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 12:53:49    Titlul subiectului: 207263

Corpul de control al guvernului a fost la CFR. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Corpul de control al prim-ministrului, control C.F.R.! Ce au descoperit inspectorii

Corpul de control al prim-ministrului a finalizat o acțiune de control la Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. (CFR SA) care a vizat perioada 01.01.2017 – 31.07.2019.

Obiectivele acțiunii au constat în verificarea respectării prevederilor legale privind regulile de guvernanță corporativă în ceea ce privește desemnarea și remunerarea forurilor decizionale ale companiei, precum și cu privire la atribuirea, încheierea și derularea contractelor la nivelul companiei. De asemenea, acțiunea de control a avut în vedere verificarea modului de realizare a programelor anuale de investiții, inclusiv în domeniul asigurării securității infrastructurii feroviare, și a constituirii și realizării veniturilor, precum și cu privire la angajarea și constituirea cheltuielilor la nivelul societății.

Nereguli constatate:


Proiectul având ca obiect realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Predeal –Brașov: anunțul de participare nr. CN1006840/28.11.2018 a fost publicat în data de 28.11.2018, cu o întârziere de cca. 10 luni, raportat la termenul asumat în contractul de finanțare din data de 26.10.2017, respectiv data de 01.02.2018; având în vedere faptul că până la data de 01.10.2019 nu a fost încheiat contractul de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate Predeal –Brașov, iar termenul asumat în cadrul contractului de finanțare este de 15.05.2018, se constată faptul că implementarea proiectului înregistrează o întârziere de 16,5 luni, ținând cont că potrivit anunțului de participare durata contractului de realizare a studiului de fezabilitate Predeal –Brașov este de 23 luni, iar data finalizării proiectului conform contractului de finanțare este 30.04.2020, se constată faptul că nu este posibilă implementarea acestui proiect în termenul asumat.

Proiectul având ca obiect realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța: anunțul de participare a fost publicat în data de 23.11.2018, cu o întârziere de cca. 9 luni, raportat la prevederile asumate în contractul de finanțare din 26.10.2017, respectiv data de 08.02.2018; contractul de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța a fost încheiat în data de 17.09.2019, cu întârziere de cca. 15 luni, față de termenul inițial din contractul de finanțare (18.06.2018); având în vedere faptul că, potrivit anunțului de participare nr. CN1006652/23.11.2018, durata contractului de realizare a studiului defezabilitate din data de 17.09.2019 este de 18 luni, iar finalizarea proiectului a fost prevăzută la data de 31.12.2019 conform contractului de finanțare, se constată faptul că nu a fost posibilă implementarea acestui proiect în termenul asumat.

Reabilitarea liniei de cale ferata Brașov –Simeria pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h; Secțiunea: Brașov -Sighișoara. Subsecțiuni: 1. Brașov –Apața și 3. Cața –Sighișoara: CFR SA nu a realizat la timp documentațiile necesare promovării proiectului de hotărâre de Guvern privind aprobarea amplasamentului și a declanșării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată, astfel că Hotărârea Guvernului nr. 518/20196a fost adoptată la data de 24.07.2019, la aproape 3 ani față de termenulsumat în contractul de finanțare din data de 24.11.2015, respectiv data de 01.08.2016; până la data de 01.10.2019 nu a fost emisă decizia de expropriere, fiind depășit termenul asumat în contractul de finanțare (01.09.2016) cu aproximativ 3 ani; deși exproprierile trebuiau finalizate la data de 01.09.2017 potrivit prevederilor din contractul de finanțare, acestea nu se finalizaseră până la data de 01.10.2019, fiind înregistrată o întârziere de cca. 2 ani față de termenul asumat; nu a fost încheiatcontractul de supervizare a lucrărilor până la data de 01.10.2019, termenul asumat în contractul de finanțare (01.05.2015) fiind depășit cu 4ani și 5 luni; anunțul de participare nr. 171875
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2020
Mesaje: 796

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 13:46:27    Titlul subiectului: 207274

[quote="guest"]Corpul de control al guvernului a fost la CFR.[/quote]

De ce sa ne miram? In toate institutiile si companii de stat stau persoane "tantari" care in afara sa primeasca un salar mult prea mare pentru o perioada foarte scurta, nu fac nimic. Atitudinea lor este "las' pe urmatorul, oricum sa schimba guvernul in 2 luni". Si uite asa trec anii fara sa se intample ceva.

[quote]termenul asumat în contractul de finanțare (01.05.2015) fiind depășit cu 4ani și 5 luni[/quote]

Nici nu am cuvinte pentru asa ceva, oamenii responsabili de asa ceva trebuie trimisi in judecata pentru subminarea economiei sau pentru ce a fost impuscat Ceausescu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 13:51:52    Titlul subiectului: 207275

Este si vina societatii civile din Romania. Societatea civila ar trebui sa puna mult mai mare presiune pe clasa politica. Eu nu am cunostiinta despre vreo luare de positie a societatii civile asupra bataii de joc din fruntea institutiilor publice. Acelasi lucru este valabil si in cazul sindicatelor din CFR.
Sinngura care semnaleaza aceste aspecte este presa. Ca reporterii nu mai sunt ce erau o data, la fel si jurnalistii, dar chiar si asa presa mai semnaleaza.
Ok, presa semnaleaza, noi, pasionatii semnalam pe forum, dar soietatea civila ce face ?

Este foarte clar ca polticienii actuali, indiferent de partid, vor face la fel, vor pune non-valori in fruntea CFR-ului.

Singura modalitate de a schimba ceva este o presiune mare din partea societatii civile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2020
Mesaje: 796

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 14:02:56    Titlul subiectului: 207276

In primul rand trebuie sa avem oameni competenti la conducerea tarii, ca in primul rand sa modifice modul in care sunt selectati persoanele care ajung sa conduca o companie sau o institutie de stat. Cat timp acesti oameni sunt "pusi" pe aceste posturi nu o sa fie rezultate. Trebuie schimbata legea si cumva blocata in asa fel incat nici guvernele viitoare sa nu poate sa modifice (de ex. sa ai nevoie de o majoritate 2/3 ca sa fie schimbata).

Oameni selectate dupa competente, dupa vechime si dupa cunostinte, toate astea sa fie transparente si publice, dat fiind faptul ca vor sa conduca o institutie publica. In acest fel atat societatea civila, cat si presa poate sa traga un semnal de alarma din timp, inainte ca sa fie atribuit postul.

In plus, ceea ce lipseste in aceasta tara, responsabilitate: proiectele sunt in uma cu 2-3 ani, omule cauta-ti alt job. Da, legislatia la noi este catastrofala, dar cand vezi ca nu poti sa faci nimic din cauza legislatiei trage un semnal de alarma si cere modificarea lui (in sensul inca t sa fie mai eficient si mai corect legea respectiva) nu sa stai ca "eu am incercat, dar nu se poate, asta e".

Cu fiecare zi pierduta ne distantam din ce in ce mai mult, macar sa tinem pasul cu distanta de 10-15 ani, nu sa-l marim si mai mare. :evil: :evil: :evil: :evil:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community