Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Achizitie 13 (+17) metrouri noi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Dec 2019 19:42:29    Titlul subiectului: 204266

Fostul director la Metrorex, drept la replica. Ii ia la misto atat pe ziaristi cat si pe cei de la DNA. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Fost director al metroului ia peste picior DNA-ul lui Kovesi în dosarul licitației trucate pentru vagoanele de metrou: ”Declarații nu am mai dat (sâc, oare de ce?)”

ce?)” Instrumentat în 2014-2015 de DNA, cazul de corupție cu valoare de 300 de milioane de euro a înregistrat doar două condamnări fără suspendare. După ce Libertatea a publicat stenograme, probe și piste pe care procurorii nu le-au urmat, Gabriel Sburlan, director în Metrorex și unul dintre cei cercetați și absolviți de către DNA, a trimis un drept la replică redacției.

Gabriel Sburlan a fost director general al Metrorex și era director de exploatare al metroului în perioada licitației, care a avut loc în toamna lui 2014 – primăvara lui 2015. El este și astăzi șef de birou al Metrorex. Sburlan a făcut parte din comisia de licitație care a acordat contractul către firma spaniolă CAF.

Conform unei decizii judecătorești definitive dată în 2017 de Curtea de Apel București, care a condamnat cu suspendare doi inculpați, aceea a fost o licitație trucată, în valoare de 1,5 miliarde de euro. De altfel, licitația a fost anulată.

Licitația s-a reluat în 2019, iar firma spaniolă CAF, ai căror directori Jose-Mari Muguruza și Jon Huete au fost înregistrați ca beneficiari ai scurgerilor de informații și ai celorlalte aranjamente, participă din nou la ea. Într-un drept la replică pentru Libertatea, pe care-l publicăm integral la finalul articolului, Gabriel Sburlan ironizează ideea jurnaliștilor de a oferi publicului date despre acest caz. ”Chiar și acum la 5 ani de la aceste eveniment, tot la stadiul de acuzații pompoase ați rămas și chiar va ofticati ca unii dintre noi care au fost cercetați de DNA-ul dnei Kovesi (activitate a DNA-ului pe care o apreciați la un moment dat, probabil în cazul meu a fost o scăpare), nu am fost comdamnați, nu am facut închisoare, nu am luat șpaga de care tot s-a trambițat.”

”După vizita de acasă domnii anchetatori (foarte amabili de altfel) m-au invitat și la DNA ptr a mi se aduce la cunoștință motivele pentru care sunt suspect și pentru a da declarații. Declarații nu am mai dat (sâc, oare de ce?) nici atunci, nici după, nici până în ziua de astăzi, sper sa nu dau acum după acest drept la replică”, spune directorul Sburlan.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2020 10:01:52    Titlul subiectului: 207344

Se pare ca astazi a fost selectat câștigătorul.


IMG_20200529_105941.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.66 kb
 Vizualizat:  de 1851 ori

IMG_20200529_105941.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2020 11:05:51    Titlul subiectului: 207345

Citat:
BREAKING. Noile trenuri de metrou pentru Magistrala 5 ar putea fi livrate de Alstom

Oferta acceptată de Metrorex este cea a Alstom Transport Franța cu subcontractor Altom Transport România, pentru 5% din contract. Concluzia apare în raportul procedurii semnat în data de 29 mai, potrivit informațiilor deținute în exclusivitate de Club Feroviar.

Noile trenuri de metrou pentru Magistrala 5 vor fi livrate de Alstom
Pe scurt lucrurile au stat astfel: Rușii de la Metrowagonmash au fost excluși căci nu au prezentat și oferta tehnică, spaniolii de la CAF și asocierea sino-română CRRC – Astra Vagoane au foste excluși deoarece propunerea lor tehnică depășea sarcina maximă admisă pe osie, cerută de Metrorex, iar coreenii de la Hyundai Rotem au fost deasemenea excluși deoarece au prezentat o ofertă care deasemenea nu corespundea la partea de încărcare a trenului cu călători (ținta finală urmărită de ei fiind tot încadrarea în sarcina maximă pe osie cerută).

Alstom a cerut un pret de 103,24 milioane euro, fără TVA, adică 94,3% din valoarea estimată.

https://clubferoviar.ro/breaking-noile-trenuri-de-metrou-pentru-magistrala-5-vor-fi-livrate-de-alstom/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2020 12:03:25    Titlul subiectului: 207346

La CAF chiar nu inteleg, cum poate sa depaseasca sarcina maxima admisa pe osie. Doar avem CAF-uri pe M2. Difera M2 de M5 ca si infrastructura ?

Alta chestie, mi se pare cam aiurea sa avem un parc asa variat. am avea Bombardier, CAF, Alstom plus ceva IVE. Din punct de vedere al mentenantei este cam aiurea si inseamna cheltuieli in plus.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2020 12:29:33    Titlul subiectului: 207347

Eu zic ca e un avantaj, având în vedere ca mentenanta trenurilor de metrou este asigurata de Alstom.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community