Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ce ati face daca ati fi directorul unei regii de transport ?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Scania



Data înscrierii: 18/Sep/2020
Ultima vizita: 26/Dec/2020
Mesaje: 31
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2020 08:11:02    Titlul subiectului: 208427

Daca as fi directorul RATC Constanta, in locul lui Dumitru Coiciu, as aplica urmatoarele lucruri:
1. As ,,troleibuzifica'' liniile 40, 42, 43, 44, 45, 48 si 51, as transforma in linii de tramvai liniile de autobuz 100, 101 si 102N (102N va fi redenumita 102) si as reintroduce liniile de transport electric 41, 42b, 47, 48b, 49, 103 si 104.
2. As elimina cat mai repede toate MAZ-urile in afara de autobuzele MAZ-203 si MAZ-107 modernizate si Isuzu-rile si le-as inlocui cu autobuze Mercedes Conecto, respectiv Solaris Urbino.
3. As introduce display-uri si automate de bilete pe toate statiile de transport in comun.
4. Infiintarea unei autobaze noi, langa Lacul Tabacarie, numita Autobaza Tabacarie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2020 10:21:42    Titlul subiectului: 208430

Ideile ”dacă aș fi director” sunt bune, însă, nu mă luați în nume de rău dar majoritatea presupun investiții foarte serioase pentru a (mai) putea fi realizate vreodată. Investiții, care, din banii primăriei nu văd să se mai facă, deoarece în cel mai fericit caz n-ar avea de unde le scoate, plus că nu știu cât se mai dorește, odată desființat transportul electric, iar dacă ar exista posibilitatea de a se trage fonduri UE iar aceștia știu/află că în orașul respectiv a existat totuși, cândva, dar nu de foarte mulți ani, troleibuze și tramvaie, dar s-a renunțat la exploatarea acestora, este posibil să nu se primească (mai ales să le desființeze iar pe urmă, iar banii obținuți de pe fierul vechi și alte elemente asemenea, dar mai scumpe, ca spre exemplu rețeaua care-i din cupru, să rămână în continuare cu semnul întrebării). Ce am propus eu la TBZ (TransBus Buzău) sunt mai mult niște reglări la actualele, nereguli le-aș spune eu, adică lucratul prin rotație (o săptămână sch. 1 iar cealaltă sch. 2), lipsa numerelor de inventar etc, singura investiție să zic așa, dar care nu este foarte costisitoare, e instalarea peretelor despărțitoare cu deschidere separată la autobuzele Mercedes Citaro și Volvo 7700 hybrid. Dar nu din termopan, cum s-a făcut la TCE Ploiești, ci dintr-un material mult mai elegant cum ar fi la Otokarele bucureștene. Dar chiar și așa, nu mă aștept la vreo schimbare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Scania



Data înscrierii: 18/Sep/2020
Ultima vizita: 26/Dec/2020
Mesaje: 31
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2020 12:25:26    Titlul subiectului: 208556

Daca as fi directorul general al RATB-ului, as face urmatoarele lucruri:
- modernizarea tuturor autobazelor si depourilor RATB;
- modernizarea si extinderea liniilor de troleibuz si de tramvai;
- reinfiintarea liniilor desfiintate;
- achizitie de 100 de troleibuze articulate Astra Town 118;
- eliminarea Otokarelor si inlocuirea lor cu autobuze electrice Solaris Urbino 12/18;
- modernizarea vehiculelor mai vechi de 15-20 de ani;
- infiintarea unui muzeu in care sunt expuse mijloacele de transport istorice;
- crearea a peste 500 km de benzi dedicate numai mijloacelor de transport in comun;
- achizitie de 200 de tramvaie Astra Imperio.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2020 19:38:55    Titlul subiectului: 208557

Al treilea criteriu nu este rentabil, cu reînființarea liniilor desființate, deoarece la ora actuală nu ar face decât să dubleze alte 2-3 linii pe zone oricum slab solicitate. Spre exemplu linia 4 de tramvai, cu ultimul traseu Zețarilor-CFR Progresul, era o linie care căra aer, un V3A plimba 3-4 persoane și alea pe linii comune cu autobuzele (fie urcau de la Zețari și coborau la Luica, că nu venea 220, fie urcau de la Progresul și coborau la Luica, că nu veneau 7, 25, 102 sau 116, sau mai aveau câteva minute până la plecare), nefind oricum nevoie de o legătură directă între cele două capete de linii. Prin 2014 au intrat T4R-uri de la Militari, deoarece de V3A-uri era într-adevăr nevoie pe linii solicitate, dar n-a durat prea mult deoarece accesul era o semi-cursă în 8. Iar într-un final s-a desființat linia. Alte linii, desființate de ani de zile (cel puțin 9-10 ani) erau 241 și 242. 241 avea ultimul traseu IMGB Vulcan-Nițu Vasile, și asta prelungit, find prea scurtă să mai întoarcă la Turnu Măgurele. La fel, era o linie cu doar 2-3 călători care nu se mai renta, find desființat până prin anul 2006-7, oricum nu a apucat epoca DAF-urilor. 242 avea ultimul traseu Piața de Gros-Piața Sudului, însă la ora actuală este 312/313 (doar că 312 ajuns la Turnu M., o ia pe linia lui 74, pe Emil Racoviță), find desființat prin anul 2011. Însă o linie de troleibuz, bine-venită (sau revenită) ar fi 95, cu ultimul traseu Piața Reșița-Gara de Nord. Și ca o surpriză, cât de curând o să ne bucurăm iar de această legătură (defapt, nu chiar de la Reșița, ci de la Turnu Măgurele), deoarece troleibuzele turcești vor circula pe viitoarele linii: 62, 70, 73, 74, 76, 93 și 97 cu trasee prelungite. Cât despre modernizarea vehiculelor, depinde. Dacă caroseriile sunt încă în stare bună, ca a lui 4116, să le poți converti în CNG sau electrice. Otokarele nu le poți elimina o dată achiziționate, poate doar să vinzi din ele altora interesați, și asta la un preț care să și-l poată permite vreun particular sau vreo regie din țară. Ceea ce RA/STB nu a redus nici măcar din prețul autobuzelor scoase din uz, în trecut, când un Ikarus 260 cu norma de casare îndeplinită costa undeva la 23-25.000 lei, iar un DAF ~30.000 lei dacă nu chiar mai mult, și asta în anul 2008, la alte salarii, criterii/legi și cheltuleli, daramite unor autobuze care au abia 2 ani de exploatare și încă sunt în garanție vreo 6 ani.

Ultima modificare efectuată ADK la Mie 07 Oct 2020 19:48:32, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2020 19:40:29    Titlul subiectului: 208558

Scania a scris:
Daca as fi directorul general al RATB-ului, as face urmatoarele lucruri:
- modernizarea tuturor autobazelor si depourilor RATB;
- modernizarea si extinderea liniilor de troleibuz si de tramvai;
- reinfiintarea liniilor desfiintate;
- achizitie de 100 de troleibuze articulate Astra Town 118;
- eliminarea Otokarelor si inlocuirea lor cu autobuze electrice Solaris Urbino 12/18;
- modernizarea vehiculelor mai vechi de 15-20 de ani;
- infiintarea unui muzeu in care sunt expuse mijloacele de transport istorice;
- crearea a peste 500 km de benzi dedicate numai mijloacelor de transport in comun;
- achizitie de 200 de tramvaie Astra Imperio.

Îmi pare rău să te dezamăgesc, dar ai niște hibe majore în planuri:
1. RATB e îngropat de 2 ani, acum avem STB. Diferența e că STB e societate pe acțiuni, deci eligibilă pentru fonduri europene, pe când RATB nu putea atrage fonduri de acest tip.
2. Pe ce criterii reînființezi liniile desființate? Bucureștiul e foarte dinamic, fluxurile de călători s-au mai schimbat, atunci ce vei face, vei opera în pierdere?
3. Pentru modernizări de infrastructură (și nu numai) îți trebuie fonduri, iar bugetul PMB este adesea în dificultate. Trebuie să elaborezi un plan major, complex, pentru fonduri europene.
4. Înlocuirea parcului de vehicule este fundamental greșit gândită. Nu poți să te duci pur și simplu la companiile respective și să dai comanda pentru un anumit model (în termeni specializați, se cheamă negociere directă), având în vedere suma foarte mare pusă la bătaie, ai putea face pușcărie pentru fapte de corupție. Trebuie să organizezi licitații, firmele interesate depun oferte, iar oferta care se încadrează cel mai bine în criteriile impuse câștigă și compania care a depus oferta respectivă îți livrează vehiculele. Plus, de unde iei bani?
5. Eliminarea Otokarelor nu este o soluție, pe moment, având în vedere că sunt în garanție până în 2026, când li se termină durata minimă de viață prevăzută de lege.
6. Modernizările vehiculelor nu cred că sunt foarte rentabile: calitatea lucrărilor prestate de URAC este scăzută, motiv pentru care multe vehicule stau trase pe dreapta. În cazul unei licitații, trebuie să ai grijă să ai criterii avantajoase, să nu ai mari probleme. Vezi la Timișoara, unde au fost mari probleme tehnice cu Armoniile.
7. Pe ce criterii ți-au rezultat 500 km de benzi unice? Ar fi interesant să vedem modul de calcul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2020 19:52:22    Titlul subiectului: 208559

Chestia cu cei 500 km m-a impresionat și pe mine. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Scania



Data înscrierii: 18/Sep/2020
Ultima vizita: 26/Dec/2020
Mesaje: 31
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Oct 2020 07:21:10    Titlul subiectului: 208562

Ma rog, vorba ta UKVZ-KTM-5, chiar daca RATB-ul e STB acum, eu tot zic RATB pt. ca imi place, dar ocazional mai spun si ITB! Very Happy Laughing
La chestia cu liniile desfiintate sunt de acord cu tine, pt ca ce ai spus tu de linia de tramvai 4 cara foarte putini oameni, dar linia 5 cred ca merita sa fie reinfiintata, iar la capitolul flota de vehicule, am spus ca as cumpara 100 de troleibuze articulate DOAR pentru liniile de mare capacitate sau cu cerere mare. Ce ai zis tu ca Otokarele au garantie de 8 ani, atunci inseamna ca le-as scoate din circulatie devereme, deci poate in 2026 vor fi inlocuite cu autobuzele electrice de care vorbeam eu.
In plus, apropo de al 7-lea lucru, am spus 500 km pentru ca imi doresc ca mijloacele de transport in comun sa aiba viteze mai mari la orele de varf in mai multe zone.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 08 Oct 2020 10:11:07    Titlul subiectului: 208568

Linia 5 din câte știu este înlocuită de o navetă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community