Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 28 Oct 2020 23:18:02 Titlul subiectului: |
208737 |
|
Din păcate nu am văzut alte fotografii cu autobuzul acela scurtat.
A fost modificat prin anul 1986 sau 1987 din autobuzul nr. 77, renumerotat 283 (31-IS-5696), dar nu a avut acest număr inscripționat pe el.
Autobuzul original 283 a fost renumerotat 77 și a mai circulat câțiva ani.
Nu-mi amintesc să fi văzut "coarne" pe autobuz, atunci cum se făcea ungerea rețelei?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 29 Oct 2020 00:32:06 Titlul subiectului: |
208740 |
|
http://iasi.stfp.net/DataI/X/i/IS03XPC-DU:1.jpg
Priveste cu atentie pe acoperisul scarii mecanice Roman, in spate! Avea intregul dispozitiv de prindere si rotire a unui captator, cu o bucata de teava tensionata si prinsa in carlig, la care se adauga, cand era nevoie, restul tevii, cu capul captator.
Daca te uiti la imaginea cu Ikarusul, se vede acelasi dispozitiv (posibil chiar cel ajuns in final la Romanul 42), tot in partea stanga.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.79 kb |
Vizualizat: |
de 6784 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 01 Noi 2020 11:10:14 Titlul subiectului: |
208770 |
|
Este prima dată când observ acel detaliu. Înțeleg deci că acele două vehicule erau "monocorn" (unicorn), adică nu aveau "coarne", ci un singur "corn" extensibil.
Probabil că atunci nici dacă îl vedeam, nu aș fi realizat la ce folosea, mai ales că nu l-am văzut niciodată în acțiune.
Dar de ce au pus un singur corn? Nu era mai "economic" să ungă ambele fire simultan?
În altă ordine de idei, trebuie remarcat că pe cele 3 autoutilitare Roman roșii, care probabil țineau de secția de tramvaie ( 36, 37, 38 ) scria "INTERVENȚII REȚEA FIR CONTACT", dar pe cel din foto din link (42) scria "INTERVENȚII REȚEA TROLEIBUZE" (acea inscripție din foto e mult mai recentă).
Ultima modificare efectuată de către Trix la Dum 01 Noi 2020 11:31:49, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 01 Noi 2020 11:17:45 Titlul subiectului: |
208771 |
|
Da, cele rosii erau doar pentru tramvaie, iar cele albastre (doua Roman si Ikarusul, ulterior si 43, adusa la inceputul anilor '90 de la CFR, de pe la Lugoj - scria pe ea asta) doar pentru troleibuze. Probabil ca in perioada RATEC au fost trecute toate la sectia 4 (cale, retea).
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 01 Noi 2020 11:36:16 Titlul subiectului: |
208772 |
|
"Cele albastre" au fost 41(?) și 42? Pe celălalt în afară de 42 nu-mi amintesc să-l fi văzut.
Ce e interesant este că deși 36,37 și 38 păreau să fie mai vechi, aveau numere de înmatriculare "după" 42.
36 --- 32-IS-752
37 --- 32-IS-754
38 --- 32-IS-753
42 --- 32-IS-736
?? --- ?? (celălalt "albastru)
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 01 Noi 2020 11:41:21 Titlul subiectului: |
208773 |
|
Da, parca 41 era. 43 e posibil sa fi inlocuit Ikarusul.
O precizare: acestea nu sunt numere de parc, ci indicativele utilizate pentru comunicare prin statiile de emisie-receptie.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 01 Noi 2020 14:19:06 Titlul subiectului: |
208774 |
|
Citat: | acestea nu sunt numere de parc |
Credeam că sunt numere de la secțiile de transport electric sau alte secții.
Am mai văzut și văd că au fost și totografiate și postate pe facebook niște microbuze cu numere de parc(?) din două cifre, de exemplu 15 (31-IS-5785), fotografiat de David Hadaller, dar nu găsesc acum foto din cauza mizeriei de "noul facebook".
Îmi amintesc că am văzut și alte microbuze cu astfel de numere: 14, 24, 25 &c.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 01 Noi 2020 19:00:24 Titlul subiectului: |
208776 |
|
Am atasat poza la care faci referire. Da, avea indicativul radio 15 si apartinea coloanei 4 de la Autobaza 4 (mixta; sediul era in bd. Chimiei, dupa fabrica de bere, acum e teren viran acolo).
foto: David Hadaller
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
380.9 kb |
Vizualizat: |
de 6525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
244.16 kb |
Vizualizat: |
de 6515 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 01 Noi 2020 20:59:50 Titlul subiectului: |
208777 |
|
Ceva interesant despre autoturnul ZIL 130
Ss pare ca a avut 2 vechi scheme de vopsire pe cand era in fosta URSS,inainte de a fi adus la Iasi.Prima schema a fost cu cabina albastra si partea din spate galben cu rosu cred,a doua schema a fost galben cu dungi rosii.Posibil sa fi apartinut serviciului de avarii apa si gaz,numit in rusa АВАРИЙНАЯ Служба si la Iasi vopsit in schema actuala.
Intrebarea e:cand a fost adus la Iasi,de unde a apartinut si ce s-a intamplat cand era inca in fosta URSS?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
164.94 kb |
Vizualizat: |
de 6500 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
991.18 kb |
Vizualizat: |
de 6500 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 01 Noi 2020 22:08:17 Titlul subiectului: |
208778 |
|
Din ce mi s-a spus, a fost adusa de la Chisinau, de la intreprinderea care azi este RTEC.
Atasez un decupaj dintr-o fotografie din 1992, in care apare aceasta masina in depoul de la Gara, probabil imediat dupa aducerea la Iasi, in schema sovietica si cu platforma rotativa care exista si astazi, ceea ce confirma provenienta de la intreprinderea de transport.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
558.9 kb |
Vizualizat: |
de 6490 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Lun 02 Noi 2020 16:45:34 Titlul subiectului: |
208781 |
|
Vai cum arata saraca Tatra aia... dupa 15 ani de exploatare... off topic.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 02 Noi 2020 23:50:43 Titlul subiectului: |
208788 |
|
Nu e off-topic, sunt amintiri din acea perioadă. Cum s'ar spune prin multe locuri, Tatra aceea din foto e "parfum", la altele se vedeau deja deformările caroseriei și acoperișului datorită aglomerației excesive.
Trebuie să ne gândim că tramvaiul a dus greul transportului din Iași în perioada când autobuzele aproape nu mai circulau, iar Tatrele au dus greul Copoului, unde Timiș nu prea trăgea.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 03 Noi 2020 11:31:21 Titlul subiectului: |
208805 |
|
Cand a tras Timis pe Copou, nici nu cred ca au intrat vreodata pe acolo. Nu au circulat decat in sudul orasului, unde nu erau pante asa abupte. Si da, Tatrele au fost servitori credinciosi aproape 30 de ani.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 03 Noi 2020 18:55:35 Titlul subiectului: |
208811 |
|
Cred că le-au încercat. S'ar putea ca 316 modernizat să fi "tras" pe acolo cu ocazia paradei din 1998. Nu cunosc detalii, dar în Monografie scrie că nu au făcut fată pe pante mari ca Pădurii sau Copou. Deci măcar pe Copou trebuie să fi făcut probe.
---
Edit: Depinde ce înțelegi prin sudul orașului, pentru că și centrul e în partea de nord, ca și de facto cam tot ce împarte "gîrla" în două și e la nord de aceasta. Timișurile au circulat prin centru (liniile 6 și 7-varianta '80), iar linia 7 ajungea și în Tătărași. Deci, în fapt Timișurile nu au circulat fix pe pantele din Copou și Pădurii, iar prin Dancu nu au mers deoarece pe atunci nu exista decât macaz din Tătărași și nu renta o linie scurtă Tătărași - Dancu cu vagoane Timiș, care nu circulau solo în anii '80.
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Noi 2020 13:02:54 Titlul subiectului: |
208815 |
|
Prin Tatarasi,timisurile au circulat oficial prin traseele 7 si 12,doar pana la rond Tatarasi Nord.Neoficial timisurile de pe traseul 5 erau deviate din Tutora spre Tatarasi cand in zona Baza3 erau interventii care durau mai mult de 2 ore.
Confirm ca timisurile de pe traseul 5 au fost in zona Padurii doar pe sensul Tatarasi-Tg.Cucu.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Noi 2020 18:44:53 Titlul subiectului: |
208826 |
|
Si era greu sa urce panta Padurii OK?!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Noi 2020 20:52:49 Titlul subiectului: |
208829 |
|
Am patit o data in anii '80 ca Timisul in care ma aflam (pe traseul 6 sau 7, nu mai tin minte) sa reuseasca abia dupa mai multe incercari cu revenire la baza pantei sa urce pe Arcu...
Dincolo de dificultatile la urcare, o problema mai mare era lipsa franei electromagnetice, pe Copou cel putin asta fiind o situatie cu grad de risc foarte mare.
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 13 Dec 2020 23:02:35 Titlul subiectului: |
209272 |
|
As vrea sa stiu cum aratau Taxiurile Dacia 1300/1310 sau daca apartineau IJTL Iasi?Nu prea am vazut poze cu ele...
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Dec 2020 10:58:48 Titlul subiectului: |
209276 |
|
Cred ca era o Intreprindere de sine statatoare neavand treaba cu IJTL-ul.
Aveau sediul in Copou pe str Codrescu.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Dec 2020 11:44:16 Titlul subiectului: |
209278 |
|
Au apartinut IJTL pana in 1991, cand intreprinderea "s-a spart". Dupa separare, s-a infiintat Taxicom. Inclusiv transportul de marfa in regim taxi a apartinut IJTL (toate in cadrul autobazei 4 inainte de 1991).
M-am uitat acum pe un inventar din 1987 si am gasit acolo 40 de taximetre Dacia 1300, 23 de furgonete Dacia 1302, Aro 240, Aro 320 si TV 12C si 42 de camioane SRD 6135 (insa acestea nu sunt toate in regim taxi, sunt trecute amestecat).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Dec 2020 12:42:02 Titlul subiectului: |
209279 |
|
Taximetrele aratau asa...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
275.21 kb |
Vizualizat: |
de 5530 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Dec 2020 15:52:15 Titlul subiectului: |
209282 |
|
O furgoneta Aro in 1980. Se vede vag pe portiera prima varianta a siglei IJTLI.
Imaginea e un decupaj dintr-o fotografie facuta in fata Halei (nu pot publica fotografia integral).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.84 kb |
Vizualizat: |
de 5501 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Dec 2020 15:57:17 Titlul subiectului: |
209283 |
|
Din aceeasi zi, aceeasi zona, furgonete Aro si TV.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
483.1 kb |
Vizualizat: |
de 5497 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Dec 2020 16:21:09 Titlul subiectului: |
209284 |
|
Inca doua decupaje, din fotografii realizate in 1993, in rondul de la Agronomie si in rondul din Canta, cu taxiuri Taxicom, anterior IJTLI - cea mai mare parte a elementelor de identificare specifice sunt inca prezente si, de asemenea, se vad numerele de inmatriculare vechi, galbene.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.94 kb |
Vizualizat: |
de 5493 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.48 kb |
Vizualizat: |
de 5493 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Dec 2020 18:29:47 Titlul subiectului: |
209286 |
|
Radu Bialus a scris: | O furgoneta Aro in 1980. Se vede vag pe portiera prima varianta a siglei IJTLI.
Imaginea e un decupaj dintr-o fotografie facuta in fata Halei (nu pot publica fotografia integral). |
Aro-ul ala pare modificat la spate,cred ca pentru spatiu mai mare a benei.
|
|
Sus |
|
|
|