Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 07 Iun 2020 22:11:01    Titlul subiectului: 207527

Doi soferi OTL sunt infectati cu Coivd19, iar altii 15 sunt in izolare.
Oradea in Direct
Doi șoferi de la OTL, infectați cu noul coronavirus, au ajuns la spital

Firma Plexus din Oradea s-a redechis marți, 2 iunie, cu doar o parte dintre salariați. Asta după ce 21 de persoane au fost depistate pozitiv cu noul coronavirus. Se află în îngrijire medicală, iar cele care au fost în contact direct cu acestea sunt în izolare.

Testările în masă la Plexus au început după ce întâi o persoană și apoi alte trei, din rândul angajaților, au fost confirmate cu noul coronavirus.

Există însă și victime colaterale. E vorba de șoferii de la OTL care asigurau transportul angajaților Plexus. Doi dintre ei au fost depistați pozitivi cu noul coronavirus. Sunt acum în spital. Și-au infectat și membri ai familiei dar și aparținători cu care au venit în contact.

Alți 15 șoferi de la OTL sunt in izolare acasă. Aceștia nu au fost testați și speră să poată reveni la lucru peste două săptămâni.


In articol apare un autobuz Mercedes in culorile OTL , o fi hybridul sau unnul dintre cele 6 diesele noi? Stiti cumva daca a fost livrat? Pare parcat langa un autobuz STB.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 08 Iun 2020 10:55:20    Titlul subiectului: 207530

În imagine e un autobuz Conecto. Conecto nu există în variantă hibrid, doar în variantă clasică.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 19 Feb 2021 00:26:38    Titlul subiectului: 209739

Un articol care atinge mai multe subiecte , printre care modernizarea afisajelor din statii , data estimata a deschiderii noii linii de tramvai , constuirea unui nou depou si altele.
Bihoreanul: Bețe în roate. Pandemia a diminuat încasările OTL cu 1,8 milioane euro

Măsurile impuse de autorități pentru limitarea efectelor pandemiei de Covid-19, restricțiile de circulație, închiderea școlilor și sistarea activității unor agenți economici au redus anul trecut numărul de călători de pe mijloacele de transport în comun.

"Puteam pune lacătul..."

Anul 2020 a fost unul dificil pentru OTL care a trebuit să apeleze la ajutorul municipalității ca să nu închidă anul pe pierdere. "Dacă Primăria nu ne ajuta puteam pune lacătul pe poartă", a declarat directorul general al OTL, Viorel Pop, joi, în cadrul unei conferințe de presă.

Scăderea numărului de călători a afectat grav veniturile societății. "În 2020 din cauza pandemiei am înregistrat o scădere a încasărilor rezultate din vânzările din chioșcuri cu 1,8 milioane euro și o scădere a cifrei de afaceri cu 18% față de anul 2020", a concretizat directorul economic al OTL, Romeo Nica.

Pentru a face față noilor condiții, societatea de transport comun a trimis în șomaj tehnic 130 din cei 490 de angajați. "Am închis anul 2020 cu toate plățile la zi pentru că pierderile societății au fost compensate de orădeni. Subvenția primită a fost de circa 1,3 milioane euro", a spus Nica.

Subvenția este însă justificată în condițiile în care municipalitatea a cerut operatorului de transport local să își scoată tramvaiele și autobuzele pe traseu cu o frecvență cât mai bună chiar dacă numărul de călători a scăzut dramatic.

60% din bilete s-au vândut electronic

Pandemia s-a reflectat inclusiv în comportamentul călătorilor care au apelat la mijloace moderne de achiziționare a biletelor și au evitat contactul cu angajații OTL.

"În 2020 am ajuns ca biletele pe hârtie să reprezinte doar 40% din totalul celor vândute. 30% din bilete s-au vândut prin POS și 30% prin SMS, ceea ce înseamnă că 60% dintre ele au fost vândute prin sisteme electronice", a declarat Nica.

OTL va continua anul acesta îmbunătățirea serviciilor prestate. Societatea de transport va lansa o aplicație de planificare a călătoriilor pentru telefonul mobil în cadrul unui proiect în valoare de 300.000 euro care vizează îmbunătățirea actualului sistem AVS (Automatic Vehicle Location) de monitorizare automată a parcului rulant. "Se va vedea pe telefon, în timp real, unde este mijlocul de transport în comun și când ajunge în stație", a spus directorul economic.

La fel, călătorii din stații vor putea afla informații cu privire la timpul de sosire al garniturilor cu ajutorul celor 55 de panouri informare cu afișaj color care vor fi amplasate începând de săptămâna aceasta în stațiile de tramvai pornind din zona centrală spre periferie.

"Singurul oraș din țară"

În paralel, OTL are în lucru extinderea liniei de tramvai din Calea Aradului către cartierul Dimitrie Cantemir urcând de-a lungul pârâului Peța. "Suntem singurul oraș din țară care își construiește o linie nouă. Aceasta este finalizată în proporție de circa 60% și sperăm să fie dată în folosință pe 12 octombrie, de ziua orașului", a spus, la rândul său, directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic.

Conducerea societății de transport local are în derulare mai multe achiziții de tramvaie și autobuze și ia în calcul lansarea altor investiții similare din bani europeni.

OTL își dorește achiziționarea a cel puțin 10 autobuze pe hidrogen în valoare de 700.000 euro bucata, pe care să le ruleze în zona centrală, și a încă 30 de autobuze hibrid (300.000 euro bucata).

Prinși pe videocamere

Garniturile deja cumpărate și dotate inclusiv cu camere video și-au demonstrat utilitatea. "Suntem mulțumiți de ele. Ne dau toate datele tehnice necesare de la consum la număr de călători ori stațiile în care urcă. Inclusiv camerele din interior au fost utile pentru că am putut descoperi unele fapte anti-sociale, iar filmările au fost date poliției", a spus Pop.

Spre exemplu, polițiștii au identificat cu ajutorul filmărilor vandali, hoți și alte elemente anti-sociale. "În Episcopia doi tineri băuți au fost dați jos de șofer pentru că făceau gălăgie. Imediat ce șoferul a intrat în cușeta lui, respectivii au luat o sticlă și au spart cu ea geamul de la ușă. Au fost prinși într-o oră pentru că Poliția s-a ajutat de filmări", a povestit Pop.

Vatmani în cursă...

Conducerea OTL speră pentru anul acesta la o revenire a activității, astfel încât să poată organiza campionatul european al vatmanilor. Ediția de anul trecut a fost anulată din cauza pandemiei. "Dacă lucrurile se schimbă, și sperăm să se schimbe, în iunie vom ține acest concurs la Oradea, în Piața Unirii, în fața Primăriei", a spus directorul tehnic, Adrian Revnic.

Concursul va reuni 25 de echipe, toate provenind din orașe-capitală, Oradea fiind singura localitate din România înscrisă în concurs.

OTL și-a dorit organizarea concursului după ce în 2019, la ediția organizată în Bruxelles, orădenii Cristina Baiduca și Vasile Bălaj au reușit performanța de a ocupa locul trei la nivel european.

În ceea ce privește planurile de viitor, conducerea OTL ia în calcul, printre altele, extinderea traseelor în județ până la o distanță de 60 kilometri, construirea unui nou depou de tramvaie, extinderea liniei de tramvai către Episcopia și Borș și chiar mutarea în subteran a căii de rulare din strada Republicii pentru ca garniturile să nu se mai intersecteze cu traficul care vine din Borș la colțul Liceului Ortodox Roman Ciorogariu.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Vin 19 Feb 2021 01:46:31    Titlul subiectului: 209741

OTL a început demersurile pentru achiziția a încă 10 tramvaie Imperio. Deci vor fi 30.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 19 Feb 2021 03:17:40    Titlul subiectului: 209742

Nu am citit/auzit nicaieri de asa ceva. Sursa?
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Vin 19 Feb 2021 09:29:16    Titlul subiectului: 209744

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/otl-si-a-prezentat-raportul-de-activitate-pe-anul-2020
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 04 Mar 2021 21:32:54    Titlul subiectului: 209877

Un interviu cu directorul OTL: https://www.youtube.com/watch?v=ApXjRnWjNGE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2GSqas-CIvcc2saeMd_p31WAukGMhsQsjNXdMaI4FjfyZWAQaEVxVzzys . Se vorbeste despre trasnformarea lui 31 in tramvai turistic , posibil si a remorcii , despre extinderea traseelor in zona metropolitana , despre livrarea tramvaielor si a autobuzelor noi si alte subiecte.
Si un articol de pe pagina Oradea in Direct facut pe baza interviului de mai sus:
Din această lună, în Oradea, vor sosi încă zece tramvaie Astra Imperio. Prin oraș vor circula primăvară asta și cele 15 autobuze hibrid. VIDEO

Dacă în urma cu 8 ani era doar un proiect ipotetic, acum la Oradea se poate vorbi de mobilitate urbană, iar conceptul va fi ancorat și mai mult în realitate in anii care vin. Modernizarea flotei va continua, atât pentru calea de rulare cât și pentru parcul auto, spune directorul general OTL, Mircea Viorel Pop.

Începând din această luna, vor sosi de la Arad, încă zece tramvaie Astra Imperio, câte unul la două săptămâni. Acestea vor întregi achiziția de douăzeci de tramvaie noi, moderne, românești, pe fonduri europene, realizate de municipalitate. De asemenea, până la sfârșitul lunii martie se speră să ajungă la Oradea toate cele 15 autobuze hibrid care urmează să circule pe traseele din municipiu.

O echipa de la OTL lucrează acum la finalizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea depoului de tramvaie, proiect care sper să obțină finanțare europeană, spune Pop

În planul pentru acest an există și modernizarea garajului de autobuze și dotarea lui cu sedevistică profesională. Tot din 2021, in Oradea vor circula două tramvaie turistice dar și două city-bus-uri pentru turiștii care vizitează municipiul.

După ce a introdus linia Oradea – Sîntelec, comuna Hidișelu de Jos, urmează să intre în ADI Transregio, cu OTL operator unic, comunele Tileagd și Ineu, mai spune directorul general, Mircea Viorel Pop.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 23 Mar 2021 16:02:47    Titlul subiectului: 209991

Sursa: bihon.ro 23 martie 2021 15.11
Încă un tramvai Astra Imperio a ajuns la Oradea. Urmează alte nouă până în luna iulie
În cursul zilei de marți, 23 martie, a ajuns la Oradea primul tramvai Astra Imperio din seria de zece care urmează să sosească în acest an.
„Tramvaiul va fi supus unor probe de anduranță pe traseu, după care în circa o săptămână va deservi călătorii alături de celelalte garnituri”, transmite municipalitatea.

Reamintim că în cursul anul precedent la Oradea au ajuns 10 tramvaie, care sunt deja în circulație. Primul tramvai din cel de-al doilea lot de 10 tramvaie Imperio a ajuns marți, iar vineri va fi livrat al doilea.

„În următoarele 4 luni vor sosi tot câte două tramvaie pe lună, astfel că până în luna iulie vor ajunge în Oradea toate cele zece tramvaie din lotul II”, mai precizează reprezentanții primăriei.

Primăria Oradea a semnat contractul de furnizare a celor 20 de tramvaie în data de 19.10.2018, cu Societatea Astra Vagoane Călători S.A., valoarea contractului fiind în valoare de 148.800.000 le fără TVA (7.400.000 lei fără TVA/tramvai). Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional, fondurile nerambursabile fiind de 98% iar contribuția proprie din bugetul local al Municipiului Oradea este de 2%.

Noile tramvaie au 210 locuri, din care 45 pe scaune. Ele sunt dotate cu aer condiționat, instalație de încălzire și ventilație/climatizare, rampă și un spațiu destinat persoanelor cu dizabilități. Tramvaiele sunt prevăzute cu podea coborâtă 100% și cu instalații de validare/taxare compatibile cu sistemul de e-ticketing. Noile tramvaiele sunt eficiente din punct de vedere energetic și recuperează energia datorită sistemului de frânare cu recuperare de energie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 21 Mai 2021 12:29:01    Titlul subiectului: 210467

Incepand de luni , strada Ronald Regan se va inchide timp de 3 saptamani , pentru construirea liniei de tramvai , urmand a fi afectata circulatia liniei de autobuz 33.
OTL:
Modificari la traseele celor doua autobuze care circula pe linia 33 incepand din 24 mai 2021

În ședința Comisiei tehnice pe probleme de circulație și transport rutier în municipiul Oradea din 17 Mai 2021 s-a aprobat blocarea circulației auto în intersecția străzii Ronald Reagan cu strada Ceyrat, pentru o perioadă de 21 de zile, începând

data de 24 Mai 2021. Motivul pentru care s-a solicitat blocarea circulației este continuarea lucrărilor la obiectivul ”Extindere linie nouă de tramvai Calea Aradului - str. Făgărașului - str. D. Cantemir”.
În această perioadă va fi afectată circulația autobuzelor pe linia 33, modificările traseelor pentru fiecare din cele două autobuze fiind prezentate în continuare. Programul de circulație al acestora rămâne neschimbat.
Linia 33 - TRASEUL va fi modificat astfel:
Spre Parc industrial 1: …- Până la stația Calea Aradului Nr. 9 (Hotel Ramada) autobuzele vor circula trasee distincte, după cum urmează:
Autobuzul Articulat: Str. Bumbacului (stația OTL, linia 12, 20) - Morii nr. 4 (vis-a-vis de magazinul Proges, stația OTL) - Lotus (stația OTL) - Dimitrie Cantemir (lângă Oficiul Postal 10) - Piața 22 Decembrie (lângă Blue Med) - Calea Aradului nr. 9 (Hotel Ramada)
Autobuzul Dublură: Garaj (str. Atelierelor) - Cimitirul Rulikowski (stație OTL - Florărie) - Universitate (stație OTL, linia 14) - Muzeul Țării Crișurilor (stație OTL, linia 14) - Calea Aradului nr. 9 (Hotel Ramada). În continuare, de la stația Calea Aradului nr. 9 (Hotel Ramada), autobuzele vor circula pe traseul normal.
Spre Nufărul: … Până la stația Autogara Decebal traseul rămâne nemodificat, iar de la stația Autogara Decebal autobuzele vor circula pe trasee distincte, după cum urmează :
Autobuzul Articulat: Autogara Decebal - Piața 22 Decembrie (lângă Blue Med) - Școala D. Cantemir - Autogara OTL Nufărul (Peron 4 – doar cursa de la ora 22:43) - Morii nr. 5 (lângă magazinul Proges) - Str. Bumbacului (lângă magazinul Profi).
Autobuzul Dublură: Autogara Decebal - Muzeul Țării Crișurilor (statia OTL, linia 14) - Universitate (statia OTL, linia 14) - Cimitirul Rulikowski (statie OTL - Florărie) - Garaj (str. Atelierelor).
Când nu este planificat autobuzul dublură, cursa normală efectuează traseul complet: Str. Bumbacului - Morii nr. 4 - Lotus - Dimitrie Cantemir - Piața 22 Decembrie-Sextil Pușcariu - Dimitrie Cantemir – Atelierelor – Ceyrat-Universitate, apoi traseul se continuă către Parcul Industrial.

______________________________________________
Incepand din acest weekend , autobuzul cabrio si tramvaiul turistic vor iesi pe trasee.
OTL: A inceput sezonul plimbarilor de agrement cu OTL

S.C. O.T.L. S.A. invită orădenii sâmbătă, 22 mai 2021, la plimbări de agrement cu Autobuzul Cabrio și cu Tramvaiul de Epocă.
Autobuzul Cabrio va efectua curse cu opriri în următoarele stații de pe traseu: P-ța Unirii -

Universitatea Partium - Autogara Decebal - Grădina Zoologică - Muzeul Țării Crișurilor - Oficiul de Cadastru – Universitate - Cimitirul Rulikowski - Universitate - Oficiul de Cadastru - Muzeul Țării Crișurilor - Biserica cu Lună - P-ța 1 Decembrie/Bloc Turn - Centrul Civic/CEC - Magazinul Crișul - Șirul Canonicilor - Gara Centrală - Episcopia Ortodoxă - Parcul Traian - Iosif Vulcan - P-ța Ferdinand - P-ța Unirii. Din stația P-ța Unirii autobuzul va pleca în cursă, începând cu ora 11:00, la interval de o oră, până la ora 18:00 (ultima cursă). Prețul unei călătorii este de 15 lei, iar biletele se vor achiziționa de la șofer, la urcarea în autobuz.
Tramvaiul de Epocă va efectua o singură cursă din cap linie Nufărul, începând cu ora 17:00, pe traseul Nufărul – Gara Centrală – B-dul Decebal – P-ța Unirii – Nufărul. Biletele, în limita a 50 de locuri (avându-se în vedere capacitatea de transport), se pot achiziționa de la Autogara Nufărul, înainte cu maxim 15 minute de plecarea în cursă. Bilete se vor vinde și pe traseu, respectându-se aceași regulă privind capacitatea de transport. Prețul unui bilet pentru adulți este 8 lei, iar pentru copii 4 lei.
Vă dorim călătorie plăcută.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Patrick Kiss



Data înscrierii: 01/Iun/2020
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 157
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 21 Mai 2021 21:36:12    Titlul subiectului: 210470

Nu va ieși tramvaiul turistic (31) dacă tot iese tramvaiul de epocă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 21 Mai 2021 22:26:41    Titlul subiectului: 210471

Nu stiu daca a fost finalizata modificarea lui.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Mar 25 Mai 2021 09:56:14    Titlul subiectului: 210498

https://www.skyscrapercity.com/threads/oradea-public-transport.1649891/page-69#post-173552207

Aduc discutia si aici. Si userii de pe skyscrapercity, se plâng de lipsa sincronizării afișajelor în interiorul mtc, si chiar au venit cu soluții. Dar mai sunt si alte probleme, gen trecerile la nivel... care era ideal sa fie facute din cauciuc. Dar partea cu afisajul si anuntarea stațiilor, mi se pare cam rușinoasă, avem autobuze si tramvaie noi, cu toate dotările ca acestea sa functioneze impecabil, monitoare cu hărți etc, dar ele... pauza. Ca sa nu spun cum ar fi fost sa anunte stația cu legături cu liniile de tramvai/autobuz x, y, z, cum au dat exemple, inclusiv cu imagini. Cei de pe acolo, au făcut mai multe sesizări la OTL de-a lungul timpului, chiar si pe acest aspect, au încercat să aibe un schimb de idei... La care OTL din pacate nu pare prea receptiv.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 27 Mai 2021 15:47:56    Titlul subiectului: 210508

Autobuzul cabrio si tramvaiaul de epoca vor circula in acest weekend si de 1 iunie (daca vremea va permite) dupa cum urmeaza.
OTL: Va invitam sa ne petrecem timpul liber impreuna la plimbare cu autobuzul turistic si tramvaiul de epoca

S.C. O.T.L. S.A. invită orădenii, cu mic, cu mare, la plimbări de agrement cu Autobuzul Cabrio și cu Tramvaiul de Epocă.
Autobuzul Cabrio va efectua,

în funcție de condițiile atmosferice, curse în zilele de sâmbătă, 29 mai, duminică, 30 mai și marți, 1 Iunie, cu opriri în următoarele stații de pe traseu: P-ța Unirii - Universitatea Partium - Autogara Decebal - Grădina Zoologică - Muzeul Țării Crișurilor - Oficiul de Cadastru – Universitate - Cimitirul Rulikowski - Universitate - Oficiul de Cadastru - Muzeul Țării Crișurilor - Biserica cu Lună - P-ța 1 Decembrie/Bloc Turn - Centrul Civic/CEC - Magazinul Crișul - Șirul Canonicilor - Gara Centrală - Episcopia Ortodoxă - Parcul Traian - Iosif Vulcan - P-ța Ferdinand - P-ța Unirii. Din stația P-ța Unirii autobuzul va pleca în cursă, începând cu ora 11:00, la interval de o oră, până la ora 18:00 (ultima cursă). Prețul unui bilet pentru adulți este 10 lei, iar pentru copii 5 lei. Biletele se vor achiziționa de la șofer, la urcarea în autobuz.
Tramvaiul de Epocă, în funcție de condițiile atmosferice, va efectua curse după următorul program: sâmbătă, 29 mai și duminică, 30 mai, câte o cursă cu plecare la ora 16:00 și marți, 1 Iunie, două curse; prima cu plecare la ora 16:00 și cea de-a doua, la ora 18:00. Tramvaiul va pleca din cap linie Nufărul pe traseul Nufărul – Gara Centrală – B-dul Decebal – P-ța Unirii – Nufărul. Biletele, în limita a 50 de locuri (avându-se în vedere capacitatea de transport), se pot achiziționa de la Autogara Nufărul, înainte cu maxim 15 minute de plecarea în cursă. Bilete se vor vinde și pe traseu, respectându-se aceași regulă privind capacitatea de transport. Prețul unui bilet pentru adulți este 8 lei, iar pentru copii 4 lei.
Vă dorim călătorie plăcută, iar copiilor, aniversare minunată !

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 31 Iul 2021 03:09:10    Titlul subiectului: 210942

A aparut in sfarsit un articol despre autobuzul Solaris Urbino 12 Electric testat in ultimele saptamani in Oradea. Nu se zice nimic de autobuzul Solarisul Hybrid , dar din cate deduc din articol , cele doua autobuze nu mai sunt in Oradea , astazi (vineri) nu au fost vazute pe trasee. De asemena se pare ca vor mai veni si alte autobuze autobuze electrice si unul cu hidrogen anul acesta , in probe in Oradea.
Bihoreanul:
Viitorul transportului în Oradea: În zona centrală, ar putea avea acces doar vehicule electrice și alimentate cu hidrogen (FOTO / VIDEO)

Oradea vrea să facă tranziția spre un oraș cât mai puțin poluant, iar prima problemă care trebuie rezolvată este cea a transportului public, care trebuie să fie cât mai „verde”. Tocmai de aceea, OTL ar vrea să cumpere câteva zeci de autobuze electrice sau alimentate cu hidrogen, o tehnologie nouă și care devine tot mai căutată în lume.

În plus, zona centrală ar putea ajunge să fie una dedicată vehiculelor nepoluante, iar stațiile de încărcare necesare ar putea fi „made in Oradea”, la o fabrică din Parcul Industrial care a realizat un asemenea echipament inteligent și performant.

Rezervor cu... apă

Într-o conferință de presă susținută vineri, city-manager-ul Oradiei, Mihai Jurca, și directorul OTL, Viorel Pop, au vorbit despre viitorul transportului public din municipiu. Discuțiile cu jurnaliștii s-au purtat într-un autobuz electric marca Solaris, care a fost în teste în Oradea anul acesta.

„Și vor mai veni alți producători. Scopul a fost să înțelegem foarte clar care sunt nevoile unui transport verde, să înțelegem toate componentele, ca în momentul în care vor exista oportunități de finanțare să le putem accesa eficient”, a explicat Jurca.

În plus, la finalul acestui an, Oradea ar putea fi primul oraș din România care va testa în transportul public un autobuz alimentat cu hidrogen, care are tot un motor electric, dar propulsat de gazul produs prin electroliza apei. „Avantajul este că acumulatorii pot fi mult mai mici”, a explicat managerul de vânzări al Solaris, Ovidiu Borcea, companie care va aduce autobuzul cu hidrogen la Oradea.

Autobuz Solaris

Centru „verde”

Directorul OTL a precizat că ambiția companiei este să cumpere atât autobuze electrice, cât și alimentate cu hidrogen. „Oradea are în vedere modernizarea flotei de autobuze, prin trecerea pe autobuze electrice și pe hidrogen. Într-o perspectivă apropiată, 40-50 de astfel de unități, astfel încât Oradea să devină cât mai apropiată de un oraș verde. Împreună cu Primăria vom face toate demersurile să ajunge acolo”, a declarat Pop.

În prezent, parcul auto OTL are 107 autobuze, cele mai vechi fiind produse în 2004, iar cele mai noi sunt 24 de vehicule hibrid.

Acesta a spus chiar că își dorește ca Oradea să aibă un centru verde, în care să circule doar vehicule nepoluante. „Dacă Primăria e de acord, să interzică circulația autovehiculelor cu combustibili tradiționali”, a spus directorul OTL.

Asemenea decizii au fost asumate până acum doar în capitale mari europene, iar Jurca a spus că vor mai trece mulți ani, probabil, până când Oradea să ia o asemenea măsură. În schimb, în centrul municipiului ar putea în curând să intre doar autobuze nepoluante. „Pe zona de transport în comun luăm în calcul un astfel de scenariu, și probabil și prioritizarea unor trasee de transport în comun în raport cu traficul, pe anumite rute importante din oraș”, a spus city-managerul.

Made in Oradea

Costurile sunt ridicate, atât pentru autobuzele electrice, dar mai ales pentru cele pe hidrogen. Potrivit lui Borcea, un vehicul Solaris precum cel care a circulat prin Oradea costă 360.000 de euro, iar unul similar, cu hidrogen, cu vreo 200.000 de euro mai mult. În plus, și energia electrică s-a scumpit, chiar cu 107% în ultimul an, după cum a spus Pop, iar garanția pentru bateriile vehiculelor electrice este de doar 5 ani.

Dacă Oradea va cumpăra autobuze electrice, va avea nevoie și o infrastructură pentru încărcarea lor. De exemplu, cu o încărcare, un vehicul Solaris circulă 200 km, însă pe timpul verii, când consumă energie și pentru răcire, sau iarna, când trebuie să încălzească pasagerii, autonomia scade.

Pentru ca vehiculele să nu rămână prin oraș, Primăria ar putea cumpăra stații de încărcare moderne produse chiar în Oradea, de compania Nidec din Parcul Industrial 1, care vineri a prezentat jurnaliștilor prototipul unui echipament menit să încarce atât mașini, cât și autobuze electrice, fără a avea nevoie de alte cabluri sau racorduri.

Amplasată acum în parcarea companiei, stația de încărcare super-rapidă ar putea fi montată la capătul liniilor de autobuz, a precizat managerul Nidec, Danilo Firpo, iar și în cele câteva minute în care șoferii stau înainte de a reporni pe traseu, ar putea pregăti vehiculul pentru mers. Într-o demonstrație făcută jurnaliștilor, în circa 40 de minute, autobuzul Solaris a ajuns de la o încărcare de 43% la 79%.

Nidec nu a furnizat costul unui asemenea echipament, nici data la care va începe să-l producă în fabrica din Oradea. În schimb, multinaționala a pus stația la dispoziția Primăriei, pentru a testa eficiența vehiculelor electrice încărcate aici.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 378

MesajTrimis: Sâm 31 Iul 2021 22:55:37    Titlul subiectului: 210959

Solaris-ul electric este fabricat în 2020, destinat pieței franceze (după unele detalii din interior), dar momentan se plimbă prin Europa. La sfârșitul anului trecut a fost în teste în Atena.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Lun 02 Aug 2021 16:18:20    Titlul subiectului: 210995

Unul dintre Solaris-uri e pe linia de la Spitalul Județean acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 02 Aug 2021 18:48:19    Titlul subiectului: 211001

Da , este Solarisul Electric. Inca sunt in Oradea cele doua autobuze , desi dupa cum este formulat articolul pe care l-am postat mai sus , am crezut ca au fost trimise in alt oras.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 20 Aug 2021 15:18:02    Titlul subiectului: 211225

Astazi incepand cu ora 17 , pana deseara la 20:30 , tramvaiele nu vor mai circula pe portiunea Casa de Cultura-Nufarul deoarece se va lucra la statia de redresare.
OTL: Circulatia cu tramvaie va fi intrerupta pe tronsonul P-ta Em. Gojdu – Nufărul

Informăm publicul călător că circulația tramvaielor va fi întreruptă astăzi, 20 august 2021, începând cu ora 17:00 până la ora 20:30, pe tronsonul

P-ța Em. Gojdu –Nufărul pentru lucrări la alimentarea cu energie electrică la punctul de redresare Cicero.
Circulația va fi asigurată de autobuze.
Ne cerem scuze pentru disconfort și vă mulțumim pentru înțelegere.

Edit: Pana la ora 16 , tramvaiele din liniile 2/3 s-au retras sau s-au mutat pe liniile 1/8. Dupa ora 16:30 au intrat si autobuzele , iar pana la ora 18 au fost 6 sau 7 autobuze diferite , desi circula doar doua deodata , Mercedesurile 10? , 18 , 23 ; Solarisurile 151 , 153 , 157 si Man-ul 177. Liniile noi de tramvai nu au circulat oficial , desi cateva tramvaie nu s-au dus la Pod CFR pentru ca a fost un incident si s-au adunat aproximativ 10 tramvaie in capat.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 16 Sep 2021 11:45:57    Titlul subiectului: 211465

Incepepand de maine , in Oradea vor avea loc evenimente cu ocazia Saptamanii Europeana a Mobilitatii , astfel ca OTL va organiza evenimente precum curse cu autobuzul turistic si intrecerea clasica dintre tramvai-autobuz-bicicleta.
Bihoreanul: Săptămâna Mobilității la Oradea: Care mijloc de transport e mai rapid în oraș?

Între 17 și 22 septembrie, Oradea va marca Săptămâna Europeană a Mobilității, un eveniment tradițional deja în Uniunea Europeană, care promovează mijloacele de transport nepoluante.

În orașul nostru, evenimentele vor începe cu un marș pe două roți prin oraș. Critical Mass va începe vineri, de la ora 17.30, din parcarea de lângă Spitalul Municipal, și poate participa orice persoană care minimum 14 ani și o bicicletă.

Duminică, copiii vor putea circula gratuit cu autobuzul turistic, cu condiția să se înscrie online la adresa de e-mail aditransregio@gmail.com, iar luni între orele 10 și 11 doritorii vor putea vizita depoul de tramvaie.

Tot luni, de la ora 12, va avea loc o întrecere între autobuz, bicicletă și tramvai, menită să dezvăluie care mijloc de transport este mai rapid în Oradea. Punctul de plecare va fi la Podul CFR, iar finish-ul la Casa de Cultură.

Marți, între orele 16 și 19, copiii cu vârste între 8 și 12 ani vor putea participa, cu bicicletele propii, la un concurs pe biciclete și instructaj rutier, care va avea loc în Parcul Brătianu.

„La festivitatea de premiere este invitată campioana națională XC Eliminator și vice-campioană la Cross Country XCO Bereczki Eszter”, a transmis Agenția pentru Protecția Mediului, co-organizatoarea Săptămânii Mobilității.

Agenda se încheie cu o acțiune de igienizare, pe Crișul Repede. Pe 22 septembrie, între orele 10 și 14, voluntarii vor curăța malurile râului, între Podul Carol 1 și Podul Decebal, cu bărcile deținute de Apele Române.

Săptămâna Europeană a Mobilități este organizată în parteneriat de Primăria Oradea, OTL, APM, ABA Crișuri și Asociația ProBikers.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tram-fan



Data înscrierii: 19/Sep/2009
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 176
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 17 Sep 2021 20:30:22    Titlul subiectului: 211474

Fain, ziua porților deschise... timp de o oră. Așa vom avea ocazia să mai vedem tramvaiele Siemens, care nu circulă, și Astra, care circulă cu țârâita. (sarcasm)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 18 Sep 2021 14:33:49    Titlul subiectului: 211483

ULF-urile nu circula din cauza portiunii dintre Biserica Emanuel-Strada Aviatorilor. Probabil si starea macazurilor din depou este un factor , ULF deraiaza frecvent in depou. Chiar vorbeam cu alti pasionati oradeni , aveam deja de mult infrastructura moderna pentru ULF si pentru Astra , daca de 13 ani de cand au fost luate Siemensurile , in fiecare an era reparata cate o linie din depou sau daca era inlocuita sina intre doua statii dintre Emanuel-Iosia respectiv dintre Pod CFR-Sinteza.
Cat priveste Astrele , saptamana asta au circulat simultan maxim 7 din 18... Inteleg ca doua sunt accidentate , dar ar trebui sa circule minim 10-15 dintre ele. Am auzit ca ar fi scoase asa putine din cauza ca au deja prea multi kilometri si se doreste expirarea garantiei pentru kilometri concomitent cu cea pentru ani (am mai auzit povestea asta si la ULF si tot nu au circulat niciodata toate ULF-urile concomitent dupa ce le-a expirat garantia).
Sunt aproximativ 21-25 KT4Dm-uri din 28-30 de tramvaie la ora de varf. KT4Dm-urile sunt pline pana la refuz (conform abtibildului din interior au capacitate de 99 de locuri in total , eu am gasit ca ar avea intre 100-160 de locuri depinzand de sursa si de configuratie). Nu inteleg de ce nu sunt scoase macar T4D-uri (care au capacitate totala de peste 200 de calatori) daca nu se doreste uzarea Astrelor , sau de ce nu cupleaza KT4Dm-uri. Bine ca municipalitatea doreste sa faca locuitorii orasului sa renunte la masina personala si sa ii atraga la transportul in comun , dar ofera condiii din ce in ce mai rele si bilete/abonamente tot mai scumpe. Nu cred ca pe calatori ii intereseaza ca tramvaiele KT4Dm consuma mai putin fata de un T4D , pentru ei sunt tot niste rable second-hand. Calatorii vor sa aiba aer conditionat , podea coborata , sa nu stea inghesuiti (mai ales avand in vedere conditiile actuale).

Alt motiv pe care l-am auzit ar fi ca nu se vrea supraagomerarea capetelor de linie. Shocked Laughing Un motiv aberant , un cuplu T4D-B4D are aproximativ aceeasi lungime ca si un Imperio , iar pana in urma cu 5 ani cand T4D-urile erau majoritare nu au fost inaintate astfel de motive si doar la ora de varf erau pe trasee peste 30 de cupluri T4D , 2-3 KT4D-uri clasice si vreo 5 ULF-uri. Cu KT-uri nu este asa mare aglomeratie la capat , dar pe traseu este jale. Am spus si in topicul "Traseele de transport din Oradea", nu mi se pare normal ce se intampla.
Daca este adevarat motivul cu supraaglomerarea capetelor de linie , sper sa fie dublate liniile din buclele din cele 3 capte de linie , am atasat propunerile mai jos. La Pod CFR nu cred ca ar fi loc in spatiul actual pentru linie dubla in bucla , dar ar putea fi construita o noua bucla in locul fostei Fabrici de Zahar , atunci cand va fi modernizata linia din Rogerius/spre Sinteza. In Nufarul se doreste oricum demolarea Pietei , deci ar fi spatiu pentru linie si trotuar in zona propusa de mine , iar in Iosia cred ca ar fi spatiul destul pentru inca o linie daca s-ar folosi terenul fostei cai ferate industriale , nu ar trebui expropriate casele sau terenurile din zona. Prin metododele propuse ar putea fi acomdate mai multe tramvaie in capete si nu ar mai fi nevoie sa schimbe traseele de fiecare data cand ajung la capat.



pod cfr.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  518.74 kb
 Vizualizat:  de 4628 ori

pod cfr.png



nufarul.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.4 kb
 Vizualizat:  de 4628 ori

nufarul.jpg



iosia.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.1 kb
 Vizualizat:  de 4628 ori

iosia.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tram-fan



Data înscrierii: 19/Sep/2009
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 176
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 18 Sep 2021 16:59:08    Titlul subiectului: 211484

Șinele dintre Emanuel și Ioșia ar putea fi înlocuite pe bucată noaptea, cu cele care se scot acum din Cantemir (fiind mai noi și mai puțin uzate). De asemenea, pe malul Peței, lângă Jandarmerie, încă sunt o grămadă de șine noi, lăsate acolo de cresc buruienile între ele. Ce-or să facă cu ele? Să le ia și să le monteze în Ioșia, într-o lună ar termina.
Plus că acum în Cantemir s-ar fi putut lucra pe câte un fir, cu montarea a două macaze. Și nu erau lăsate două cartiere fără tramvai în începerea școlii. Sau hai puteau devia liniile 2 și 3 pe Peța, prin depou și spre Nufărul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 18 Sep 2021 17:57:34    Titlul subiectului: 211485

Da , se putea instala macaz intre sensuri , doar s-a mai procedat asa atunci cand s-a lucrat la Piata Cetatii si a fost refacut traseul liniei. Dar asa se putea lucra doar pe o portiune scurta si s-ar fi circulat la "paleta" , au preferat sa nu se complice. Cred ca se asteapta finalizarea liniei de evitare a depoului pentru a fi deschisa pentru calatori linia de pe Peta. Cum am spus , riscul de deraiere in depou este destul de mare. Linia de pe Aleea Salca a fost scoasa saptamana trecuta , iar in Nufarul asfaltul spart a fost aruncat peste linii , deci nu s-ar putea circula oricum pana in Nufarul. Tramvaiele sunt manevrate cu spatele in depou pentru a fi pregatite sa iasa pe traseu , sunt 3 vatmani manevranti , cate unul pe fiecare schimb.
Ma asteptam ca macar sa bureze linia din Iosia cata vreme au fost construite deltele de la Emanuel si din Calea Aradului , dar nu s-a facut nimic. De asemenea ma asteptam sa schimbe linia pe Transilvaniei si macar sa bureze restul liniilor din Rogerius atunci cand s-a facut pasajul de la Piata Rogerius ; din nou nu s-a facut nimic...

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
alex_trs



Data înscrierii: 23/Apr/2012
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 31
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 18 Sep 2021 23:35:14    Titlul subiectului: 211488

Tram-fan a scris:
Șinele dintre Emanuel și Ioșia ar putea fi înlocuite pe bucată noaptea, cu cele care se scot acum din Cantemir (fiind mai noi și mai puțin uzate).


Din câte știu, șinele S49 nu sunt compatibile cu traversele de beton folosite sub sinele T40. Pe lângă asta, nu au fost scoși mai mult de 50m de șină S49 în Cantemir, și nici nu pare că au de gând să o facă. Singurele porțiuni demontate sunt curba dintre str. Arieșului și str. Panait Cerna (care era majoritar șină cu canal), și vechiul acces la depou (șină T40), care a fost scos cu totul, de la poarta depoului pana la (inclusiv) macazele de pe podul peste Peța. Restul infrastructurii este la fel ca înainte, iar intersecțiile cu drumurile au fost deja betonate și asfaltate peste infrastructura veche. Nu știu exact ce prevede proiectul de reabilitare, însă dacă nu înlocuiesc complet infrastructura, ar trebui cel puțin să completeze prisma de piatră spartă și materialul mărunt al căii, și să corecteze geometria (sunt destule locuri în care terasamentul e lăsat sau curbele sunt neregulate). Altfel, practic nu aduc nicio îmbunătățire, pentru că de la sistemul de undă-verde ne putem aștepta la același rezultat ca și în intersecția de la Emanuel.

Sunt de acord cu tcm. Se puteau face enorm de multe lucruri pentru gestionarea mai bună a situației actuale cu lucrările. Nu era greu să arunce cateva perechi de "Kletterweiche" (aka macaze temporare) ca sa permită circulația alternativ pe câte un fir, sau să abordeze segmentele Cantemir și Nufărul separat, cu devierea circulației prin noua linie. Iar referitor la starea generală a infrastructurii... ne mândrim cu tramvaie ultra moderne, dar care circula pe linii de pe vremea Timișurilor. Sunt atât de multe probleme mai mari decât linia din Cantemir: str. Olimpiadei, toată linia din Rogerius, în frunte cu cea de pe str. Transilvaniei (care mă mir că nu vede deraieri în fiecare săptămână), linia din dreptul parcului 1 Decembrie, și evident linia din Ioșia. Sinteza nu o punem, că e oricum exclusiv dedicată Tatrelor. Adevărul e ca liniile noastre merită Tatre, pentru că nu sunt la fel de pretențioase la starea căii ca și mândrețurile de tramvaie noi. Ăsta e rezultatul faptului că, la OTL, burarea, riparea și șlefuirea liniilor nu fac parte din procesul de mentenanță periodică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 19 Sep 2021 00:45:13    Titlul subiectului: 211490

Din cate stiu , proiectul pentru Cantemir/Nufarul prevede schimbarea completa a infrastructurii. Ar trebui sa ramana neschimbata doar portiunea de la fabrica de textile pana la Piata , deoarece urmeaza construirea pasajului si probabil va fi schimbata dupa aceea portiunea respectiva. Linia de la Sinteza trebuie schimbata , daca le va veni mintea la cap si vor scoate mai multe Astra , la un moment dat va fi invitabil sa se trimita astfel de tramvaie spre Sinteza (nu se pot programa mai mult de 6-7 tramvaie LF pe linia 1 tocmai din aceasta cauza). Bine , teoretic ar putea fi modificate doar peroanele sa poata intra tramvaiele in statii , dar nici sinele nu sunt geniale. In plus eu as prelungi linia prin parcul industrial , eventual chiar pana in Bors sau pana la granita , nu au rost 6 trasee de autobuz care se suprapun pe 80% din traseu cu tramvaiul. Si se mai vorbea si de construirea unui depou in zona Borsului , depou care ar fi normal sa revina tramvaielor noi , iar cel actual sa ramana pentru Tatra si revizii majore. Eu sper ca dupa ce termina cu Cantemirul , sa se apuce de Iosia sau de Rogerius+Sinteza.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Următoare
Pagina 14 din 15

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community