Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele DÜWAG (GT6, GT8, GB6 si GB4)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 29/Noi/2021
Mesaje: 1396
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 24 Noi 2020 14:17:04    Titlul subiectului: 209141

Conform imaginilor de pe stfp , Duewagurile 33-53 , 258-262 sunt bidirectionale , mai sunt si alte GT6 bidirectionale? GT8-urile sunt toate bidirectionale? De 304 ce mai stiti , a fost casat sau se incearca repararea lui?
_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 26/Noi/2021
Mesaje: 1011
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 25 Noi 2020 00:44:47    Titlul subiectului: 209150

Singurele GT6 bidirectionale de la Arad sunt vagoanele Bogestra. Acum mai sunt in circulatie trei: 35 (cred ca i s-a montat plugul si nu mai iese in serviciu normal pana la primavara), 43 si 44. Vagonul 53 mai exista fizic si cred ca e functional, fiind utilizat rarisim pe post de utilitar. Daca ar fi sa intram in detalii, din pozele pe care le-am mai vazut pe cand circula in Wurzburg, si vagonul 279 a fost bidirectional, insa la Arad a fost utilizat din start pentru piese iar o jumatate din el a fost folosita pentru reconstructia lui 271 - casat de curand.

Dintre vagoanele 258,260 si 262 mai exista doar 258 - utilizat ca vagon de Craciun pentru copii. Ele nu au fost/sunt bidirectionale, insa asemenea altor vagoane venite din Germania (cum sunt GT8 din Essen), au (avut) usi si pe partea stanga (două sau trei uși), dar o singura cabină. Prezenta usilor pe partea stanga banuiesc ca se datora configuratiilor peroanelor statiilor pe anumite trasee poate cu o singura cale. Toate vagoanele Duwag pot fi manevrate dintr-o consola aflata in spate, dar cabina propriu zisa au avut doar cele pe care le aminteam mai sus.

GT8 clasice bidirectionale am avut 9 bucati, 1751-1760 (minus 1753 ramas la muzeu in Essen). Acum cred ca sunt casate toate, poate cu exceptia ultimului mohican 1756 pe care nu l-am mai vazut de mult timp in circulatie si care ramasese ultimul vagon de acest tip functonal. Restul sunt sigur taiate. Penultimele functionale au pierit in accident (1752) si incediu (1751). Mai avem vagoanele M8S, bidirectionale, din care mai exista 7 din 9 (1017 si 1007 au fost casate). Din cele 7 circula 5, iar 1019 si 1016 asteapta o soarta mai buna (poate ceva piese) in depoul cimitir Micalaca. Din informatiile pe care le am sunt vagoane apreciate de vatmani, insa probabil piesele se gasesc greu, sunt scumpe si e criza. Dar CTP nu se grabeste sa caseze aceste vagoane, pe 1017 si 1007 le-au tinut ani buni in depou pana sa le dea la dezmembrat. Vagoanele M8S sunt singurele carora CTP le-a exploatat putin specificul bidirectional, cand acum cativa ani au construit un "S" la iesirea din Vladimirescu intre cele doua sensuri, astfel incat vagoanele de acest fel folosite pe liniile 9 si 10 nu mai mergeau (goale si degeaba) pana la capatul Combinatul Chimic, ci rebrusau acolo la iesirea din sat. In vreo doua-trei ocazii au mai fost folosite bidirectionale si in perioade cu linii inchise: intre Biserica Sarbeasca si Piata Romana, pe linia 150 intre Fat Frumos si statia Astra Vagoane Calatori in cartierul Gradiste sau acum xy ani cateva zile intre Podgoria si Cartierul Micalaca (pe Calea Radnei circulau chiar pe contrasens, cu intoarcere in bucla Vama Micalaca).

Nu stiu sigur de 304...dar din imaginile cu el ars nu as paria ca ar putea fi refacut. Ar trebui sa fie sacrificat alt vagon pentru a-i reface circuitele electrice. Nu avem de unde...

Oricum am impresia ca nu prea se mai repara vagoane vechi cu defecte mai seriose. In curand ar trebui sa inceapa sa vina autenticurile, deja avem 10 imperio care sunt folosite pe toate cele trei trasee principale. Programul de circulatie a fost redus din cauza COVID (calatori putini, vatmani bolnavi sau in carantina), cu intervale de 30 minute seara si in weekend pe liniile principale (chiar si o ora seara in weekend!).

E tristete mare in transportul in comun aradean, sincer sa fiu. Bun, vin niste vagoane noi pentru ca le cumpara primaria, insa intervalele sunt mari, calatorii sunt din ce in ce mai putini. Si sa nu mai intru in detalii despre alte facilitati ale unui transport in comun de secol 21, prezente de ani buni in orasele vecine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 29/Noi/2021
Mesaje: 1396
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 25 Noi 2020 02:33:50    Titlul subiectului: 209151

A nu am realizat ca vagoanele 258 , 260 , 262 si cele GT8 din Essen doar nu au cabine in ambele capete , doar usi pe ambele parti Embarassed
Inca doua intrebari legate de 304 , stiti cumva daca este in depoul UTA sau in Micalaca? Remorca a fost legata de alt vagon , sau a fost afectata si ea de incendiu?
Am vazut orarele , foarte trist. In ritmul acesta , atunci cand vor fi livrate toate tramvaie noi , pe toate traseele vor putea circula exclusiv tramvaie noi. Din pacate reducerea numarului de curse nu cred ca va provoca calatorii sa se intoarca la transportul public (dupa ce pandemia va fi gata). In orasul unde locuiesc in Anglia , transportul public circula cu aceeasi frecventa la fel ca si inainte de pandemie , chair daca autobuze etajate circula cu 1-2 calatori sau chiar goale.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 26/Noi/2021
Mesaje: 1011
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 25 Noi 2020 10:11:39    Titlul subiectului: 209153

Remorca 314 nu a fost afectata de incendiu, dar nu a fost legata de alt vagon, 303 circula tot cu 313. Nu mai exista alt vagon de care sa o lege. 304-314 este la depoul UTA, daca nu a fost deja casat.

Pandemia a afectat destul de grav programul, intr-adevar. In starea de urgenta, in cateva weekenduri nu au circulat deloc tramvaiele. Apoi s-a trecut la programul care e si acum. La inceperea scolii s-a trecut la un program aproape normal pe timpul saptamanii, dar la jumatate de ora in weekend (cum este acum). De saptamana aceasta se aplica iar varianta restransa. Odata cu revenirea la normalitate, cand va fi sa fie, probabil vom vedea din nou tramvaie la intervale mai decente.

Cauzele scaderii numarului de calatori sunt destul de multe si nu tin toate de pandemie din punctul meu de vedere. Pe langa ce am scris in postarea anterioara, cred ca cei din CTP sunt pusi si pe economie la subventii si salarii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Manni



Data înscrierii: 16/Dec/2007
Ultima vizita: 01/Noi/2021
Mesaje: 27
Locație: Innsbruck (Austria)

MesajTrimis: Vin 02 Apr 2021 01:42:15    Titlul subiectului: 210063

Dear folks,

it seems the modernization process has not been pursued, but cancelled; not even the technical evaluation has been conducted -
http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100106791/

I was wondering because that tender was published more than a year ago. Does anyone have independent information on what's going on here? What will happen now instead? Will CTP let the fleet rust away?

I'm planning on visiting Arad in September, as it did not work out for me last year; hoping that it will work out this time.

Mulțumesc, and take care!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 26/Noi/2021
Mesaje: 1011
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 02 Apr 2021 23:27:43    Titlul subiectului: 210069

https://www.economica.net/primaria-arad-reia-licitatia-pentru-modernizarea-a-20-de-tramvaie-vechi-cu-15-6-milioane-lei-nu-a-primit-oferte_186264.html

This is, i think, the last peace of information about the auction. I know no other details, i have not heard about the project for many months. Usually, if it is something good, that can attract votes or praise from the citizens, the mayor would talk about it often. I don"t know what the problem is.
Some of the trams that are projected to get modernized are standing still for more than three years (GT8 1865, GT6 31, 35 and 36). I remember reading the documentation for the auction, and it did not refer to any technical issues, like the traction system, only to the outside\inside aspect, the carcass, or the instalment of air conditioning. I don„t know what will be with this project, right now i am a little skeptical that it will be done. I hope they will find some kind of solution to make or get newer tramcars, because the Imperios we will get are not going to be enough.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BVB09



Data înscrierii: 07/Iun/2020
Ultima vizita: 26/Noi/2021
Mesaje: 191

MesajTrimis: Sâm 03 Apr 2021 15:19:37    Titlul subiectului: 210073

Mie personal licitatia asta nu mi se pare a avea mult sens. Decat daca nu e menită sa mai dea niste bani celor de la Astra. Pt ca sa fim seriosi cine altcineva in afara de ei sau VFU sa faca asa ceva in Romania?

Mai bine luau din strainatate niste SH-uri "noi" neatinse de civilizatia si mentenanta romaneascs si isi faceau treaba cu ele. Daca nu sunt disponibile pe 1000 sa le ia pe 1435 si sa le schimbe doar boghiurile. N-ar trebui sa fie atat de scump vs modernizare.

Optiunea cu tramvaie noi in locul modernizarii cam pica pt ca Aradul are nevoie de vagoane mai multe si cu banii alocati aici nu se puteau lua chiar asa multe Imperio (de ex).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Manni



Data înscrierii: 16/Dec/2007
Ultima vizita: 01/Noi/2021
Mesaje: 27
Locație: Innsbruck (Austria)

MesajTrimis: Lun 05 Apr 2021 02:06:37    Titlul subiectului: 210089

quiksilver, once again thank you very much for your update and considerations on the DÜWAGs refurbishment. I'll continue keeping an eye on it.

Furthermore, I really hope that Arad's great tram network will not be permanently cut back in any way as a result of the pandemic. What is written here about the ongoing service restraints does not sound good. If it is not cut back, they will need more new or refurbished cars.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 26/Noi/2021
Mesaje: 1011
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 08 Apr 2021 17:59:42    Titlul subiectului: 210133

We have some cutbacks, meaning there are lesser trams out in the weekends, partly due to curfew hours and the general ideea of not going out to much or fi not necessary.
Fortunately we haven't got any closed lines (line sectors), even the "Sere-CET" sector is being operated few times a day (line 15b), also the "Baile termale - zona industriala" (line 1b, two times/workday), or the Vladimirescu - chem combinat sector (line 9).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Manni



Data înscrierii: 16/Dec/2007
Ultima vizita: 01/Noi/2021
Mesaje: 27
Locație: Innsbruck (Austria)

MesajTrimis: Joi 28 Oct 2021 00:17:19    Titlul subiectului: 211776

So I've been enjoying my 5th visit to Arad in September, ten years after having been there for the first time. Being an Innsbruck native, hunting ex IVB trams was of course on top of my agenda. Although being underway all day long, we could only catch ex IVB 51 and 76 (besides, of course, so many other nice trams). I think I have seen ex IVB 41 as well but was not able to take a photo.

Does anyone know of an up-to-date fleet list?



P9130315.jpg
 Descriere:
Car 51 on 13 September 2021 heading to Ghioroc.
 Mărime fișier:  232.58 kb
 Vizualizat:  de 488 ori

P9130315.jpg



P9130554.jpg
 Descriere:
Car 76 on 13 September 2021 entering Boulevard Revolutiei.
 Mărime fișier:  291.38 kb
 Vizualizat:  de 488 ori

P9130554.jpg



_________________
_______________________________________
www.strassenbahn.tk
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 28/Noi/2021
Mesaje: 323
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 28 Oct 2021 12:01:08    Titlul subiectului: 211781

Here you can find an updated list of Arad trams.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 26/Noi/2021
Mesaje: 1011
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 29 Oct 2021 00:06:44    Titlul subiectului: 211785

Of the Innsbruck trams, the following are in daily operation: 33, 41, 42, 51, 71, 74, 76, 77. The latter might have some problems, i haven't seen it for a while (couple of weeks maybe).
31 and 36 are absent for about three years now and 35 is still unmoved in the former Micalaca depot, one of the few trams that are still there in a cold-close to being scrapped status. 31 and 36 made it to UTA depot after the unification that occured in the fall of 2017, but were very soon withdrawn from service. I think they are still in the depot.

About the list from Andrei's link, there are very few updates to make, like 09 ex ULM destroyed by fire, 014 scrapped recently, 0170 B4D scrapped, 314-scrapped along with it's "motor" 304 that was also destroyed by fire, m8s 1016 out of service (retired to Micalaca depot), zgt8 1756 absent from the streets for about 3 years but i don't thing it is scrapped, hope it will make it to the Ghioroc museum.

These trams are still in the Micalaca depot: gt8 1865, m8s 1016, gt6 35 ex Innsbruck, zgt6 53 ex Bochum (service tram, rarely operating, moved sometimes to UTA), gt4 604, 633, 584. It is evident that these trams will be soon scrapped.

By the end of the year there will be 3 or more new autentic gt6 trams operating, which means that some of the trams operating now will be pulled off the streets. If it were for the local politicians, first CTP would have to withdraw tatra trams - beeing considered wrongly by most citizens as the oldest type of tram operating (because of the similarities with the...not so old T4R trams that were built in the 70s-80s). But i think that CTP will put on hold other types of trams first, because for tatras they might still find some spare parts on the market. Anyway it is clear that, with few exceptions, CTP will not anymore repair the old trams because we are excpeting in a couple of years more than 20 autentics and imperios combined. I heard the mayor saying that de EU funds the buying of new trams, so there will be other auctions in the future. In this respect, Manni, your future visits to Arad might not be as diverse, from the tramspotting point of view.

The ex-Insbruck trams were set to be modernised along with the other gt6-s and 3 gt8s, but i think that the city hall has given up the project. I believe that CTP will try to hold on to the remaining m8s trams, few tatras and gt4s, but will not spend big amounts to repair one particular vehicle. We still have enough trams to cover the schedule with each tram outside for only one shift. We have trams that usually operate the hole day, but they are very few (some imperios, 623, 608, 1115 - usually on line 6).

***
Nu am scris mesajul ca sa demonstrez ca stiu limba engleza, desi recunosc ca mi-a placut exercitiul. Very Happy L-am scris pentru Manni, sa il fac sa inteleaga putin ce a vazut prin Arad si ce cred ca urmeaza. Daca cineva nu a inteles ceva, voi explica in romana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Manni



Data înscrierii: 16/Dec/2007
Ultima vizita: 01/Noi/2021
Mesaje: 27
Locație: Innsbruck (Austria)

MesajTrimis: Sâm 30 Oct 2021 22:15:12    Titlul subiectului: 211790

Andrei Andras a scris:
Here you can find an updated list of Arad trams.


Mulțumesc Andrei!

And quiksilver, also thank you very much for taking the time to write this detailed update. I will use your information to update the interested readers of my web site on this topic; they will also very much appreciate it. Smile

_________________
_______________________________________
www.strassenbahn.tk
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 9 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community