|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 08 Apr 2021 17:11:42 Titlul subiectului: |
210134 |
|
"Aradul le-ar putea cumpara si sa le repare la Astra."
Imposibil dpdv administrativ/politic și poate chiar de oportunitate. Nu știu cum au făcut Oradea (sunt oricum în fața noastră cu mult în multe domenii), însă la Arad tramvaiele sunt în patrimoniul primăriei și sunt concesionate CTP-ului. CTP-ul e o firmă privată deținută de primărie, ce însă nu are resursele necesare pentru a face achiziții foarte mari, cum sunt cele de vagoane de tramvai. Deci Primăria trebuie să cumpere vagoanele, iar la sume de genul milioanelor de euro, se face prin licitație.
S-au făcut licitații pentru autobuze second-hand, s-au pus acolo niște condiții de genul "stare bună, fără rugină" (bine, autobuzele ruginesc de obicei la un an de la exploatare), însă la aceste licitații nu știu cum se pot prezenta alte regii de transport. Autobuzele cred că au fost cumpărate prin firmă intermediară care a participat la licitație.
Politic...noi suntem încă la nivelul tramvaie noi egal wow, performanță administrativă. Nu văd cum ar putea accepta "societatea" că trebuie să cumpărăm și second handuri ceva mai vechi pentru a acoperi necesarul de vagoane. Poate după ce am terminat cu achiziția vagoanelor noi și s-ar motiva că second handurile sunt mai ieftine, acoperă unele nevoi și sunt un upgrade față de ce avem, măcar pe parte de aer condiționat, așa cum sunt KT4D-urile din Oradea. Adică "să nu mai luăm ce aruncă alții".
Pe de altă parte, actualul parc de tramvaie vechi o mai poate duce, la actualele nevoi, încă vreo câțiva ani, cu baza în tatre (cred că se găsesc piese), M8S, și apoi ce mai reușesc cei din depouri să cârpească pe la GT4, 6 8.
Astra nu s-a băgat la modernizarea vagoanelor GT6 și 8...Eu bănuiesc că nu a făcut-o pentru că are chestii mai importante de făcut acum (vagoanele noi ), dar peste câțiva ani...Deci nu ar merge nicium o situație de genul primăria să cumpere vagoane și apoi să cumpere serviciile de modernizare. Eventual dacă le-ar cumpăra Astra, să se transforme fabrica într-un fel de intermediar, numai că atunci ar putea apărea unele discuții de altă natură pentru că iarăși achiziția ar fi scumpă și legea achizițiilor nu permite "înțelegeri" (achiziții directe sau proceduri simplificate) la sume mari. |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 10 Apr 2021 11:50:55 Titlul subiectului: |
210149 |
|
OTL este socitate pe actiuni , daca nu ma insel Primaria Oradea este actionar unic , deci cred ca parcul OTL apartine primariei si este concesionat OTL-ului. Era doar o idee , am incercat sa explic de ce ar putea fi cumparate , nu am zis ca vor si ajunge in Arad. _________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Sâm 10 Apr 2021 13:26:32 Titlul subiectului: |
210151 |
|
Nu cred ca se leaga nimeni la cap fara sa il doara. Tramvaiele alea costa destul de mult incat Aradul si nimeni din Romania sa isi permita sa le cumpere direct. Si apoi sa investeasca intr-o gaura neagra punandu-le pe picioare.
Da, rationamentul e ok-ish dar e mort din start in realitate. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|