Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Linii de tren abandonate

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2018 16:27:44    Titlul subiectului: Linii de tren abandonate 194847

Tot mergand in delegatii prin tara, pe la diferiti fermieri, acum doua saptamani am ajuns la ferma Sopema, a francezului Arnaud Perrain. Ferma este amplasata, la intrarea in comuna Mihail Kogălniceanu (judetul Ialomita). Tot mergand pe campuri, am dat peste o fosta linie ferata si o fosta gara.
Este vorba de gara Mihail Kogălniceanu. Am inteels ca era o linie de tren care pornea din Tandarei si mergea spre Mihail Kogălniceanu si comuna Gura Ialomitei. Linia a fost desfiintata cu vreo 20 de ani in urma.Am cautat pe net, dar nu am gasit informatii despre aceasta linie.
Din linie nu a ramas mare lucru, se mai pot vedea traversele si pe alocuri si sina.



Gara Kogalniceanu, 4 mai 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.41 kb
 Vizualizat:  de 7888 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 002.jpg



Gara Kogalniceanu, 4 mai 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.55 kb
 Vizualizat:  de 7888 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 003.jpg



Gara Kogalniceanu, 4 mai 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.9 kb
 Vizualizat:  de 7888 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 015.jpg



Gara Kogalniceanu, 4 mai 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.03 kb
 Vizualizat:  de 7888 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 008.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2018 16:29:14    Titlul subiectului: 194848

In schimb cladirea fostei gari de la Mihail Kogălniceanu este intr-o stare buna.
De mai multi ani, cladirea fostei gari functioneaza pe post de saivan.
Stie cineva mai multe informatii despre aceasta linie ?



Gara Kogalniceanu, 4 mai 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.36 kb
 Vizualizat:  de 7887 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 004.jpg



Gara Kogalniceanu, 4 mai 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.3 kb
 Vizualizat:  de 7887 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 005.jpg



Gara Kogalniceanu, 4 mai 006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.9 kb
 Vizualizat:  de 7887 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 006.jpg



Gara Kogalniceanu, 4 mai 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.46 kb
 Vizualizat:  de 7887 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 007.jpg



Gara Kogalniceanu, 4 mai 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.54 kb
 Vizualizat:  de 7887 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 013.jpg



Gara Kogalniceanu, 4 mai 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.39 kb
 Vizualizat:  de 7887 ori

Gara Kogalniceanu, 4 mai 014.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2018 17:39:11    Titlul subiectului: 194858

Conform celor scrise pe http://www.forumtrenuri.com/t810-706-tandarei-giurgeni , ar fi vorba despre linia 706 Tandarei - Giurgeni.
Daca intrati pe https://portal.geomil.ro/arcgis/home/webmap/viewer.html?webmap=e8a12ed9cc9042a98bde4d1d5f084b39 si selectati harta 1:25.000(cautati localitatea Tandarei) puteti vedea traseul complet al liniei. Linia exista si pe Google Maps , dar pe harta din link-ul pe care l-am postat puteti vedea exact si asezarea statiilor.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 15 Apr 2021 18:14:01    Titlul subiectului: 210196

Linii abandonate sunt peste tot, bine, au fost prin mai multe locuri dar astăzi au fost scoase și doar cunoscătorii știu că acolo era cândva o cale ferată.
În București au dispărut demult fostele linii de tren, care treceau și prin inima orașului, unele încă mai pot fi vizibile și astăzi (liniile de la Baduc și Danny Huwe cel puțin încă sunt vizibile), dar prin restul orașelor poți vedea mult mai multe. La Ploiești până la reabilitatea șos. Vestului, erau pe la Malu Roșu linii care traversau și mergeau spre depoul de tramvaie. Dar și la Buzău, în zona industrială mai poți vedea și astăzi multe linii, cei drept, majoritatea scoase din uz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Apr 2021 19:03:45    Titlul subiectului: 210197

La Iasi sunt ceva linii abandonate,multe industriale.O parte au mai ramas cu niste podete sau terasament.Aici cateva:
-Linia spre abatorul Tomesti,ramnificatie din linia spre CET Holboca(Terasament)
-Linia spre vinuri Bucium,ramnificatie din gara Socola(Terasament si un podet)
-Linia spre Fabrica de mobila Moldomobila si cea spre Tesatura,ramnificatii din liniile spre Arcelor mital,fosta METALURGICA(linii la trecerile de cale ferata si la macaze,in rest scoase)
-Linia spre Fortus,ramnificatie din Triajul Socola,partea Manta Rosie(terasament,capetele de beton de la un pod metalic deasupra M600 care nu mai exista de inaintea anului 2014,capetele unui alt pod peste raul Nicolina)
-Linia spre niste intreprinderi Question unde era vechiul Dedeman din Manta Rosie,ramnificatie din Triaj partea Manta Rosie(linie si traseu disparut dupa blocurile ridicate in 1990,a mai ramas linie la trecerea cu Blvd. Poitiers care a iesit din asfalt,si posibil linie la macaz)
-Linia spre Moara 1 mai,ramnificatie din linia electrificata spre Podu Iloaiei si cea spre Antibiotice(nu a mai ramas nimic din ea dupa demolarea fostei moare si cladirile aferente)
-Linia spre Antibiotice,ramnificatie din iesirea din gara(trecerile au fost asfaltate)
-Linia de dupa Leroy Merlin,continuare din linia spre CET 1(trecerea cu blvd. TV si cu linia de tramvaie a fost asfaltata si sinele au fost scoase in anii 90,si la constructia Baumax acum Leroy,a mai ramas o locomotiva LDH albastra blocata)
Astea sunt principalele linii industriale din Iasi si care au fost abandonate,sunt mai multe dar hai sa nu mai lungesc inutil mesajul Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Apr 2021 19:08:35    Titlul subiectului: 210198

Despre linia spre Fortus,am auzit zvonuri ca ar fi fost o idee de a introduce linie incalecata cu cea normala si ceva sovietica de 1524mm,daca nu cumva a si a fost,dar scoasa foarte repede din multe motive.
Despre linia de la Ploiesti dintre Podu Inalt si Depou,cand a fost scoasa?Ca acum nu mai e nimic,numai triunghiul de la depou cu liniile spre Gara Nord si linia spre Valenii de Munte si doar un ciot cu un mic triaj in zona Podu Inalt,si a disparut dupa ce s-a construit Soseaua Nordului sau facut linia de tramvai???Din ce am vazut,ar fi fost electrificata
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 15 Apr 2021 19:49:31    Titlul subiectului: 210200

La Iași nu cunosc personal nimic, deoarece nu am ajuns niciodată acolo, dar sper să ajung după trecerea pandemiei la muzeul CTP.
La Ploiești liniile au fost scoase undeva prin anul 2015, când s-a reabilitat linia 102 cu tot cu șosea. De la depou, mai pot fi observate, dar mare grijă că sunt niște câini maidanezi pe acolo destul de ascuțiți. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Apr 2021 13:55:27    Titlul subiectului: 210207

La depou mai sunt 2 podete din beton unite in V.Mi se pare ca linia trecea prin parcul Mestesugaresc si prin zonele unde sunt blocuri ridicate in anii 80 iar dupa traversa soseaua Nordului aprox. in zona fabricii Unilever.Nu cumva linia de legatura a fost desfiintata in anii 80?
Sigur era electrificata linia de legatura dintre Triajul de la Podu Inalt si triunghiul cu linia spre gara Nord si linia spre Valenii,pentru ca la triunghi este portiune electrificata care se termina brusc si la fel langa Nordului dupa terminarea triajului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 19 Apr 2021 22:31:01    Titlul subiectului: 210224

Postez aici pentru ca in prezent linia despre care urmeaza sa discut nu mai are trafic de calatori , si circula rar cate un marfar. CFR infrastructura doreste desfiintarea portiunii Sudrigiu-Vascau din linia 314B Holod-Vascau. Felicitari CFR infrastructura pentru aceasta masura si felicitari CFR calatori pentru ca refuza sa bage niste trenuri la ore decente. Presupun ca vreun politician doreste sa se imobgateasca prin vanzarea caii ferate catre firma de fier vechi pe care o detine.
InfoOradea:
CFR Infrastructura vrea sa desfiinteze linia de cale ferata Sudrigiu-Stei-Vascau. Deputatul Janos Kiss: Este inacceptabil, ma voi implica pentru a gasi o solutie

Primarul orasului Stei trage un semnal de alarma cu privire la linia de cale ferata pe ruta Sudrigiu-Vascau, ce urmeaza sa fie desfiintata, la propunerea C.F.R. Infrastructura.

“În urma vizitei în teren efectuată de către o comisie din partea C.F.R. Infrastructura, care a avut loc în data de 11.03.2021, acestia au propus, prin Procesul-verbal întocmit la fața locului, desfințarea și valorificarea liniei de cale ferată situată pe ruta Sudrigiu-Vașcău, precum și desfințarea și valorificarea clădirii în care a funcționat Halta Ștei, datorită ineficienței acestora, propunere urmând a fi înaintată Ministerului Infrastructurii și Comunicațiilor spre avizare și ulterior Guvernului României pentru a se lua o decizie finală în acest sens.” sustine Iulain Balaj, primarul orasului Stei.

Primarul Steiului a trimis o solicitare de sprijin catre Prefectura Bihor, in care arata necesitatea pastrarii si repunerii in functiune a acestei linii de cale ferata, importanta ei economica si strategica pentru dezvoltarea zonei.

Pe raza orașului Ștei își desfășoară activitatea mai multe platforme industriale (European Food, Hiperion, Compania Națională a Uraniului, S.C. Băița S.A., Corsar Gaz – totalizând un număr de peste 2000 de angajați), care au folosit în trecut această modalitate de transport și doresc în continuare să beneficieze de pe urma acestei facilități, dar datorită problemelor financiare cu care s-au confruntat în această perioadă cauzate în primul rând de către pandemia de COVID-19, activitatea le-a fost mult diminuată, urmând ca odată cu reintrarea în normalitate, utilizarea ca miljloc de transport a căii ferate să redevină o prioritate;

Totodata se află în curs de realizare Parcul Industrial al orașului Ștei, care are un număr de 22 de loturi disponibile, iar posibilitatea ca firmele care își vor desfășura activitatea în incinta Parcului să poată beneficia de transport feroviar pentru mărfuri și personae, reprezintă un aspect esențial pe care acestea se bazează, atât datoiră siguranței cât mai ales datorită eficienței economice.

Acesta a mai subliniat ca linia de cale ferată, a fost folosită, de-a lungul anilor, de către elevii care studiază în orașul nostrum, precum și de către muncitorii de pe platformele industriale din oraș, ca mijloc sigur și eficient de transport, iar în continuare se dorește continuarea și sprijinirea acestui gen de navetă, care de cele mai multe ori se face din localități aflate la o distanță de peste 60 km. depărtare, respectiv: Salonta, Holod, Tinca.

Construirea acestei linii de cale ferată a început în anul 1884, iar darea în folosiță a rutei Oradea-Beiuș-Vașcău a avut loc în anul 1887, traseul având o lungime de 116,70 km.

Deputatul PNL, Janos Kiss a declarat pentru InfoOradea ca: “Voi trimite o interpelare ministrilor de resort, pentru a-i determina sa regandeasca utilitatea acestei linii de cale ferata, in contextul in care Zona Sudrigiu-Stei-Vascau este intr-o continua dezvoltare economica, iar mobilitatea urbana este in crestere. Este inacceptabil, ca o linie de cale ferata, gandita ca o linie de interes strategic, dar si un adevarat monument istoric sa fie distrusa, iar oamenii din zona sa fie lasati de izbeliste de catre autoritatile centrale. Ma voi implica serios si impreuna cu autoritatile locale si judetene, vom gasi solutiile necesare pentru pastrarea acestei linii de cale ferata“

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dan tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 62
Locație: Sag (jud. TM)

MesajTrimis: Dum 16 Mai 2021 16:01:14    Titlul subiectului: 210439

Sint destule linii fara trafic de calatori si sporadic marfa. CFR SA le considera linii deschise dar fara trafic.

Chiar zilele trecute a fost un tren de marfa la Turnu Magurele care de asemnea nu are trafic de calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Mai 2021 16:22:19    Titlul subiectului: 210440

CFR,o bataie de joc si numai interese murdare.Degeaba mai modernizeaza toate vechiturile de locomotive si vagoane de pe vremea cand Romania era numita RSR,cand infrastructura e la vale.
Bineinteles ca e mai usor sa desfiintezi linii decat sa investesti in ele.Sa nu uitam cate electrificari esuate sunt,reparatii nefinalizate,abandonate sau facute partial(podul de la Gradistea),proiecte abandonate(Rm. Valcea-Valcelele,Harlau-Botosani) Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community