Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 26 Noi 2019 20:34:05 Titlul subiectului: |
204172 |
|
Adica abia la anul ??
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 26 Noi 2019 20:47:08 Titlul subiectului: |
204173 |
|
Da, la final de 2020. Exact ca la Ploiești, Brăila și Galați. Să sperăm că nu vom atinge acest termen, altfel adio finanțare POR.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 26 Noi 2019 21:03:30 Titlul subiectului: |
204174 |
|
In iulie scria cum arata noile tramvaie si acum in noiembrie se preungeste termenul cu 1 an?
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 26 Noi 2019 23:22:18 Titlul subiectului: |
204179 |
|
Spuneati ca exagerez cu scepticismul meu in legatura cu mult trambitatele licitatiuni. De fapt am fost realist. Cunosc destul de bine "fenomenul" achizitiilor publice.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 16 Dec 2019 16:43:56 Titlul subiectului: |
204522 |
|
Lucrurile încep să se miște. Licitația e în evaluare financiară de miercuri.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 06 Feb 2020 11:00:54 Titlul subiectului: |
205487 |
|
Prin presa au aparut informatii cum ca CTP Iasi va primi din partea PESA 16 Tramvaie, pe langa cele de la Bozankaya:
Citat: | Ziarul de Iasi:
Iașul va beneficia de încă un lot de 16 tramvaie noi. La mai bine de un an de la lansarea licitației, Ministerul Dezvoltării a anunțat ieri câștigătorul: producătorul polonez PESA, de altfel singurul ofertant la licitație.
Cele 16 tramvaie PESA vor completa achiziția derulată anul trecut de către Primăria Iași: alte 16 tramvaie. În cazul licitației Primăriei, contractul a fost semnat cu turcii de la Bozankaya, iar vehiculele sunt deja în producție, primul tramvai fiind așteptat la Iași spre sfârșitul acestui an sau cel târziu la începutul anului 2021.
De cealaltă parte, Ministerul Dezvoltării încă nu a publicat anunțul de semnare a contractului cu PESA, dar autoritatea centrală a confirmat ieri, pentru „Ziarul de Iași“, finalizarea procedurii.
„Referitor la solicitarea dumneavoastră, vă confirmăm faptul că ofertantul declarat câștigător la procedura de atribuire a contractului având ca obiect «Achiziționarea de 16 tramvaie cu lungimea de cca 30 m destinate transportului public urban de călători» este Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna“, se arată în răspunsul Ministerului Dezvoltării.
Autoritatea centrală nu a comunicat și valoarea contractului, dar estimarea inițială era de 184 milioane lei, fără TVA. Achiziția este finanțată cu fonduri europene. Prin caietul de sarcini au fost stabilite și traseele pe care vor circula tramvaiele noi ce vor fi produse în Polonia: 1, 3, 7, 8 și 13.
Ce dotări vor avea tramvaiele
Tramvaiele PESA care vor fi livrate Iașului vor avea o lungime de 30 metri și o serie de dotări care nu există astăzi la vehiculele din parcul auto al CTP. În primul rând, toate tramvaiele vor avea aer condiționat.
În același timp, vehiculele vor fi dotate cu instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video interior și exterior, echipament pentru anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere, instalație electrică a echipamentelor de ticketing și o instalație de informare a călătorilor atât la interior, cât și la exterior.
În ceea ce privește sistemul de numărare a călătorilor, această facilitate va fi implementată cu senzori video inteligenți 3D și un analizor.
„Tramvaiele trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minimum 230 de locuri, din care minimum 30 pe scaune fixe, nerabatabile. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile“, se precizează în caietul de sarcini al licitației organizate de Ministerul Dezvoltării.
Conform sursei citate, scaunele pentru călători vor fi singulare, și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigraffiti, antivandalism cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie.
Nu în ultimul rând, fiecare tramvai va trebui să aibă cel puțin un loc marcat corespunzător pentru cărucior de copii și un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilități locomotorii.
De asemenea, cel puțin 4 locuri vor fi rezervate pentru persoanele cu mobilitate redusă, bătrâni, invalizi sau femei însărcinate, locuri ce trebuie realizate în apropierea ușilor duble. |
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 07 Feb 2020 15:15:57 Titlul subiectului: |
205531 |
|
Într-adevăr. Conform datelor din SICAP, luni a fost selectată câștigătoare oferta lor.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 19 Feb 2020 22:23:34 Titlul subiectului: |
205742 |
|
Oare din 2021, dupa ce vin tramvaiele noi, CTP n-ar putea sa cupleze GT4-urile in sistem dual, asa cum au circulat in Germania? Ar mai diminua aglomeratia. Macar pe traseul 9, daca tot astea noi intra pe 1,13..
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 25 Feb 2020 15:57:18 Titlul subiectului: |
205835 |
|
Nici Be4/4 nu mai circulau cu remorcă în ultima lor perioadă de funcționare. Se pare că angajații CTP au oroare de noțiunea de "Beiwagen" fie că e vorba de vagon motor "slave", fie de remorcă fără motor.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 26 Feb 2020 19:38:44 Titlul subiectului: |
205856 |
|
Pentru linia 9 exista suficiente tramvaie lungi, GT8, ST10 si astea noi aduse. Oricum traseul 9 e deservit indirect si de autobuzul 41 asa ca nu numarul mijloacelor de transport este problema ci faptul ca stau blocate in trafic.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 27 Feb 2020 16:12:40 Titlul subiectului: |
205858 |
|
yeeeeman a scris: | Pentru linia 9 exista suficiente tramvaie lungi, GT8, ST10 si astea noi aduse. |
ST10 sunt folosite exclusiv pe traseele 6/11. Cred ca faci referire la Be8/8.
Cred ca ar fi mai ok daca masinile nu ar mai circula pe linia de tramvai.. si sa se faca banda unica pentru autobuze/tramvaie.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Lun 03 Mai 2021 22:38:52 Titlul subiectului: |
210314 |
|
Mihai Chirica a scris: |
Eu voi pleca în Polonia la fabrica de tramvaie Pesa, pentru a vedea primul tramvai nou care va ajunge în Iași după aproape 50 de ani, o jumătate de secol.
Două luni va dura omologarea tramvaiului în probe de stradă, laborator și depou, după care prima serie de 7 tramvaie va ajunge în acest an la Iași.
În total din Polonia vor veni 16 tramvaie, iar din Turcia altele 16 până la sfârșitul anului 2022!
Toate cele 32 de unități sunt de mare capacitate, de circa 30 m lungime și o capacitate până la 270 de călători.
Banii pentru ele sunt din fonduri europene nerambursabile de peste 400 milioane de lei!
Să mulțumim Comisiei Europene și României pentru acest program!
Mulțumesc și echipei cu care implementez acest program! |
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Mai 2021 08:26:45 Titlul subiectului: |
210327 |
|
Pleaca sa mai scape de presiunea mediatica de acum, in care e implicat
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Mai 2021 14:48:18 Titlul subiectului: |
210329 |
|
In legatura cu tramvaiele noi,la o postare pusa recent de pagina primariei cu noile tramvaie Pesa,un pasionat intreaba cand vor aparea poze cu ele,iar prostii care administreaza pagina au zis ca tramvaiele ajung la sfarsitul anului,in loc sa ii spuna cand vor urmeaza poze.
Doamne,ce oameni...
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Mai 2021 15:32:19 Titlul subiectului: |
210330 |
|
Eu sunt pasionatul acela, da, nu m-ar mira ca de fapt nici sa nu fi citit mesajul si sa fie doar un mesaj automat.
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Mai 2021 16:13:22 Titlul subiectului: |
210331 |
|
E mai usor sa dai copy paste decat sa scrii o multime de cuvinte de faci efort la degete...
Poate au inteles gresit mesajul,dar mi se pare de tot rasul sa raspunzi altceva cand era vorba de o anumita chestie
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 05 Mai 2021 21:32:51 Titlul subiectului: |
210334 |
|
Citat: | În vizită la fabricile companiei poloneze PESA, am inspectat primele două din cele 16 tramvaie care vor fi livrate orașului nostru! Primul tramvai finalizat va fi omologat și va ajunge la Iași la sfârșitul lunii septembrie!
|
Asa poze de Doamne-Ajuta... Sunt curios daca chiar primarul le-a facut... Se vede ca nu are experienta pasionatilor sa pozeze intr-un anumit fel sa se vada si botul si restul tramvaiului...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.9 kb |
Vizualizat: |
de 4596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.83 kb |
Vizualizat: |
de 4596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.13 kb |
Vizualizat: |
de 4596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.65 kb |
Vizualizat: |
de 4596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.74 kb |
Vizualizat: |
de 4596 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Mai 2021 11:38:05 Titlul subiectului: |
210340 |
|
Nu avea cum să le facă el, daca era și în poze.
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Mai 2021 11:42:15 Titlul subiectului: |
210342 |
|
catalind18 a scris: | Tramvaiele Pesa ar trebui sa aibe numerele de parc 2201-2216. |
Da.
catalind18 a scris: | Celelalte 16 de la Bozankaya de la 2101 la 2116, cel mai probabil. |
Nu.
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Joi 06 Mai 2021 12:28:53 Titlul subiectului: |
210346 |
|
Va multumesc pentru informatii. Deci, despre Bozankaya nu exista niciun zvon de numerotare?
|
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 384
|
Trimis: Joi 06 Mai 2021 17:44:11 Titlul subiectului: |
210349 |
|
Cum îți sună numerele în continuarea lui 2216?
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Joi 06 Mai 2021 18:01:43 Titlul subiectului: |
210350 |
|
Multe orase din Vest au obiceiul sa le numeroteze pe modele. E mai normal sa fie in ordine.
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 07 Mai 2021 00:37:30 Titlul subiectului: |
210352 |
|
Nici eu nu inteleg numerotarea asta.Sunt multe goluri la nr. de parc de pe tramvaie,de la 1 la 99,de la 200 cred pana la 273,si de la 340 pana la 799
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 07 Mai 2021 07:26:30 Titlul subiectului: |
210353 |
|
Numerotarea nu se face de frumusete, ca sa fie pe placul pasionatilor, ci cu un scop, pentru a fi utila la ceva!
In decembrie 2016, cand s-a adoptat numerotarea cu 4 cifre, am explicat clar motivul (era evident ca decizia a pornit dintr-o necesitate, deci ca se simtea nevoia imbunatatirii unor proceduri interne): buna desfasurare a activitatii de exploatare, astfel incat intregul personal de exploatare sa vorbeasca aceeasi limba, care sa fie usor de inteles si aplicat de oricine, care sa creeze usor automatisme, astfel incat sa se lucreze fara sa existe confuzii, sa se ia decizii rapide, etc., etc. Activitatea de exploatare inseamna actiuni locale, la fiecare sectie (care si ele au propria componenta de intretinere/reparatii si propria componenta de exploatare)/in dispeceratul central/in centrul de monitorizare/in biroul central de exploatare/revizorii de trafic/inspectorii de exploatare/biroul de siguranta a circulatiei/conexiunile intre aceste structuri. Toti oamenii implicati trebuie sa comunice eficient.
Asadar, ca si atunci, la autobuze, prima cifra reprezinta numarul sectiei (in cazul tramvaielor noi, sectia 2, depoul Dacia), iar urmatoarele incadrarea intr-o serie si numarul de ordine al vehiculului. De ce a doua cifra 2? Pur psihologic, pentru a nu se incalci in cifre mintile tuturor oamenilor de mai sus atunci cand se aplica graful comunicarii rapide si eficiente intre ei. Trecerea de la o serie la alta de vehicule (deci acea a doua cifra) se intampla doar atunci cand trebuie facuta o distinctie clara intre caracteristicile a doua sau mai multe tipuri de vehicule. In cazul de fata... nu e cazul, caci ambele tipuri de tramvaie au caracteristici similare dpdv al exploatarii, deci, logic, pentru a nu complica lucrurile, toate 32 vor face parte dintr-o singura serie, compacta. Veti spune ca *2*** exista deja si ca, mai mult, e posibil ca *221 - *232 sa genereze confuzii intre tramvaiele noi si autobuzele Den Oudsten, cate or mai fi active din intervalul asta. Raspunsul e simplu: autobuzele respective sunt pe punctul de a-si incheia serviciul, iar cu tramvaiele din capatul seriei 2** actuale nu va fi nici o problema, caci in exploatare se va sti ca astea si cele noi sunt in capetele opuse ale seriei, iar pana se va ajunge cu tramvaie noi la 2269 mai e. Asadar, am rezolvat si misterul celei de-a doua cifre. Ultimele doua cifre, e clar deja, reprezinta numarul de ordine in serie.
Cam asta-i...
Sigur, vine automat intrebarea ce e cu vehiculele existente care au ramas cu 3 cifre. Decizia din 2016 venea intr-un moment al transformarii masive a parcului de autobuze, deci cand abia urmau sa se creeze noi automatisme, care sa respecte ceea ce am explicat mai sus, iar refacerea actelor se intampla oricum intr-o mare masura. La tramvaie ar fi fost vorba de niste operatiuni complexe cu actele si nu-si avea rostul schimbarea, caci adoptarea noii scheme de numerotare la autobuze rezolva problema initiala, iar o schimbare la tramvaie ar fi bulversat activitatea (nu doar pe cea de exploatare). Asadar, a fost nevoie de aplicarea echilibrata a noii numerotari. CTP se afla intr-un amplu proces de refacere a flotei, de aceea, privim spre viitor, la ce intra in parc, acele vehicule primind numere conform noii scheme, celelalte ramanand cum sunt, ca numere de parc, pana la retragere, cata vreme nu apare nevoia stringenta de modificare.
Dincolo de schema logica prezentata, pe care unii dintre voi veti incepe sa o analizati si sa o aplicati asupra realitatii, si veti gasi hibe in aplicare (caci lumea reala nu este o secventa de instructiuni informatice), si veti fi tentati sa spuneti "dar de ce...", ca idee generala, lasand copacii in pace si privind padurea in ansamblu, ganditi-va ca gestionarea tuturor acestor vehicule trebuie sa se faca oarecum ca in cazul controlorilor de trafic aerian! Aveti in minte acele placute pe care ei le muta cu rost de ici-colo si care-i ajuta sa faca lucrurile sa mearga brici! Pastrand proportiile, cam despre asta este vorba.
|
|
Sus |
|
|
|