Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa privind transportul aerian
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Mai 2018 22:46:18    Titlul subiectului: 194883

Tot cu ATR-uri pe rutele spre Moldova ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 16 Noi 2018 03:07:43    Titlul subiectului: 197225

Peripețiile zborului AF116 operat de Air France pe ruta Paris – Shanghai via Irkutsk

https://airlinestravel.ro/peripetiile-zborului-af116-operat-de-air-france-pe-ruta-paris-shanghai-via-irkutsk.html

[quote]Peripețiile zborului AF116 operat de Air France pe ruta Paris – Shanghai via Irkutsk

Pe 10 noiembrie, pasagerii zborului AF116, de pe ruta Paris - Shanghai, au simțit gerul siberian. Aeronava Boeing 777-300ER (F-GSQC) Air France a fost nevoită să aterizeze la Irkutsk după ce piloții au raportat fum în cockpit.

Pe 10 noiembrie 2018, pasagerii zborului AF116 s-au îmbarcat cu gândul că vor ateriza în Shanghai pe 11 noiembrie, seara, după aproximativ 11 ore de zbor. Zborul era operat Air France pe ruta Paris – Shanghai. Însă ghinionul face ca cei 282 de pasageri și 16 membri ai echipajului să-și petreacă 3 zile la Irkutsk, simțind gerul siberian la -20 de grade pe timp de noapte. Cum s-a întâmplat?

Zborul AF116 (Paris – Shanghai) a fost operat cu aeronava Boeing 777-300ER (F-GSQC) Air France. Totul a decurs normal până deasupra Rusiei, când piloții au raportat fum în cabină, mai exact în zona de odihnă a echipajului, și au solicitat aterizare în regim de urgență. Astfel, avionul a fost adus la sol în deplină siguranță la Irkutsk, un oraș cu peste 500000 de locuitori de pe traseul Transsiberian.

Evident că această deviere de la traseu nu a fost primită cu prea mult entuziasm de pasageri. Unii dintre ei au declarat pe rețelele sociale că totul a fost un haos, autoritățile locale le-au luat pașapoartele, iar accesul la bagaje a fost îngreunat.

Într-un final, pasagerii au fost asistați și au primit cazare la 2 hoteluri desemnate de autoritățile locale. În plus, o echipă Air France cu sediul la Moscova a fost trimisă la fața locului pentru a coordona situația.

Pentru că problema tehnică a necesitat timp îndelungat de remediere, Air France a decis să trimită aeronava Boeing 777-300ER (F-GSQB) cu misiunea de a preluat pasagerii din Irkutsk și să-i transporte spre destinația finală, Shanghai.



Ghinionul face ca și a doua aeronavă trimisă, care a aterizat la Irkutsk, să aibă o defecțiune tehnică din cauza gerului. Sistemul hidraulic a înghețat, făcând imposibil de operat zborul spre Shanghai.


Și astfel, Air France a trimis a 3-a aeronavă, de data aceasta cu noroc. A fost vorba de aeronava Boeing 777-300ER (F-GZNE) (SkyTeam Livery). Aceasta a aterizat în dimineața zilei pe 14 noiembrie, a preluat pasagerii și și-a continuat zborul spre Shanghai.

Într-un final, miercuri seara, pasagerii au ajuns la destinație. Probabil această peripeție nu va fi uitată prea curând de cei aproximativ 300 de oameni. Oficialii Air France regretă cele întâmplate și își cer scuze față de pasageri.

Departamentul comercial al companiei Air France a contactat clienții de pe acest zbor pentru a le propune măsuri comerciale adecvate. Evident că siguranța pasagerilor și a echipajului este pe primul loc pentru companiile aeriene.

Noi nu punem la îndoială modul în care Air France are grijă de flota sa, dar este o situație de analizat. Boeing 777-300ER este recunoscut ca fiind un avion sigur, fiabil, poate unul dintre cele mai frumoase dintre toate cele comerciale.



4241_1542330463.jpg_179.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.28 kb
 Vizualizat:  de 12028 ori

4241_1542330463.jpg_179.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 16 Noi 2018 03:12:24    Titlul subiectului: 197226

Chetă pentru cumpărarea unei piese de avion pe un zbor LOT Polish Airlines

https://airlinestravel.ro/cheta-pentru-cumpararea-unei-piese-de-avion-pe-un-zbor-lot-polish-airlines.html

Citat:
Pe 12 noiembrie, pasagerii zborului LO92 (Beijing - Varșovia) au fost rugați să ”doneze” pentru a putea fi cumpărată o piesă la avionul Boeing 787 Dreamliner. Acesta a avut probleme cu o pompă hidraulică.

Pe 12 noiembrie, o situația neobișnuită a avut loc la bordul zborului LO92, de pe ruta Beijing – Varșovia. Mai exact, pasagerii au fost rugați de un reprezentant LOT să doneze bani pentru a fi cumpărată pompa hidraulică necesară pentru repararea aeronavei Boeing 787 Dreamliner.

Piloții au depistat probleme la pompa hidraulică în timpul unui control de rutină, care se face în mod frecvent înainte de zbor. Aeronava Boeing 787 Dreamliner (SP-LRH) trebuia să decoleze din Beijing spre Varșovia, doar că fără această piesă zborul nu putea fi operat.
Chetă pentru cumpărarea unei piese de avion

Pentru a grăbi lucrurile, un oficial LOT a luat decizia de a solicita pasagerilor să facă o chetă, fiind vorba de doar 320$. 4 pasageri au fost de acord să contribuie și astfel cei 249 de pasageri aflați la bord au putut călători spre capitala Poloniei. Chiar și așa, aeronava a decolat cu o întârziere de 10 ore.

La destinație, banii au fost returnați celor 4 pasageri generoși Smile. Totodată, oficialii LOT Polish Airlines și-au cerut scuze pentru această situație și le va oferi celor 4 un bonus în bilete de avion.

Conform celor declarate de oficialii LOT Polish Airlines, un angajat Boeing a solicitat plata numerar pentru a remedia problema aeronavei, iar reprezentantul LOT a luat decizia de a strânge fondurile cu ajutorul pasagerilor.

Adrian Kubicki, purtătorul de cuvânt LOT, a menționat că reprezentantul LOT a luat o decizie pripită, încălcând politica companiei. În mod normal, reprezentanții LOT au carduri și bani cash pentru astfel de situații.

Trecând peste absurdul situației, astfel de cazuri au fost înregistrate și la alte companii aeriene. Însă circumstanțele au fost cu totul altele. Spre exemplu, vă reamintim de cazul înregistrat pe 15 august 2012. Este vorba de un zbor operat pe ruta Paris – Beirut, care a fost deviat în Cipru pentru că la aeroportul din Beirut erau proteste violente.

Cu toate acestea, pentru alimentarea cu combustibil, avionul trebuia să aterizeze în Damas, Siria, care era în război la vremea respectivă. Tranzacțiile cu cardul nu erau garantate din cauza sancțiunilor internaționale. Echipajul de cabină a făcut cheta, solicitând bani pasagerilor, pentru a plăti combustibilul.



Boeing-787-Dreamliner-SP-LRH-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.6 kb
 Vizualizat:  de 12027 ori

Boeing-787-Dreamliner-SP-LRH-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 01:18:30    Titlul subiectului: 197270

Ar fi o idee si pentru Centenarul Romaniei.

https://airlinestravel.ro/airbus-a220-300-airbaltic-vopsit-in-livery-special-de-centenarul-letoniei.html

Airbus A220-300 airBaltic vopsit în livery special de Centenarul Letoniei

Citat:
Airbus A220-300 airBaltic vopsit în livery special de Centenarul Letoniei
Pe 9 noiembrie, airBaltic a dezvăluit un cadou de Centenarul Letoniei. A prezentat aeronava Airbus A220-300 (YL-CSL) într-un livery special de centenar.

Pe 9 noiembrie, într-un cadru festiv, airBaltic a prezentat aeronava Airbus A220-300 (YL-CSL) într-un livery special de Centenarul Letoniei. Este pentru prima dată în istoria companiei airBaltic ca o aeronavă să fie pictată cu drapelul leton.
Airbus A220-300 airBaltic – Centenarul Letoniei

Pentru a crea această operă de artă, 15 pictori profesioniști au lucrat 1 000 de ore. În total, 250 de litri de vopsea au fost necesari pentru acoperirea aeronavei cu un strat gros de 120 microni sau 0,12 mm.

Astăzi, 18 noiembrie 2018, este data la care letonienii sărbătoresc 100 de ani de la apariția statului Letonia. Momentul a fost marcat prin festivaluri și parade militare, dar și printr-un zbor de excepție al aeronavei Airbus A220-300 (YL-CSL) în compania unor avioane militare.

airBaltic zboară spre 70 de destinații din Riga, Tallinn și Vilnius, oferind cea mai mare varietate de destinații și legături convenabile prin Riga către rețeaua sa din Europa, Scandinavia, CSI și Orientul Mijlociu.

Pentru vara anului 2019, airBaltic a introdus trei destinații noi din Tallinn: Malaga, Bruxelles și Copenhaga. Tot pentru vara anului viitor, airBaltic a pregătit zboruri din Riga spre Stuttgart și Lviv.



A220-300-airbaltic-centenar-letonia.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.08 kb
 Vizualizat:  de 12003 ori

A220-300-airbaltic-centenar-letonia.jpg



A220-300-airbaltic-livery-centenar-letonia-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.64 kb
 Vizualizat:  de 12003 ori

A220-300-airbaltic-livery-centenar-letonia-1.jpg



A220-300-airbaltic-livery-centenar-letonia.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.86 kb
 Vizualizat:  de 12003 ori

A220-300-airbaltic-livery-centenar-letonia.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 09 Dec 2018 23:05:27    Titlul subiectului: 197622

Cel mai mare avion din lume a trecut cu bine de testele de pistă

http://e-general.ro/cel-mai-mare-avion-din-lume-a-trecut-cu-bine-de-testele-de-pista/?fbclid=IwAR1uIoILEnagQGpma0Lkt0J4z5zjH-xJl7jVd-rPBgUAsrRX6J_YRFkMavI

Citat:
Cel mai mare avion din lume, gigantul Stratolaunch, conceput de compania Stratolaunch Systems pentru a plasa sateliții pe orbită, a efectuat, zilele acestea, teste de pistă.
Paul Allen, cofondator Microsoft, unul dintre liderii de proiect, a dat publicității imaginile cu manevrele făcute de aeronava gigant. Pentru a testa motoarele și sistemele la bord, aeronava s-a deplasat în repetate rânduri pe pista, cu viteze de până la 74 km pe oră. Stratolaunch este proiectat pe un fuselaje dublu, cu o garnitură centrală care primește încărcătura care trebuie transportată. Cele două fuselaje au o lungime de 72,5 metri fiecare. Aeronava are o lățime de 117 metri, în timp ce Airbus A380 are mai puțin de 80 de metri. Stratolaunch ajunge la 15 metri deasupra solului în partea de sus a cozii sale verticale. Rezervoarele sale pot conține 113 tone de combustibil.

Avionul, cu 28 de roți, cântărește 226,7 tone gol și poate transporta o sarcină utilă de aproximativ 250 de tone. Prima sa apariție publică a avut loc vara trecută în deșertul Mojave. Giganul are șase motoare de Boeing 747, iar autonomia sa de zbor este de 3704 kilometri. Scopul construirii acestui avion a fost de a lansa rachetele din zbor și nu de pe platforme special create la sol, care necesita mult combustibil și implică multe riscuri. Primul zbor demonstrativ ar putea avea loc în 2019. Cu o anvergură a aripilor de 117 metri, Stratolaunch va putea ateriza pe foarte puține aeroporturi din lume, asta deoarece pistele standard măsoară 2,4 km, în timp ce gigantul avion va avea nevoie de o pistă de cel puțin 3,6 kilometri.
Pentru a fi lansate, rachetele vor fi atașate între cele două părți ale aeronavei gigantice. Structura neobișnuită a avionului este menită să-i confere stabilitate, în zbor, la momentul lansării rachetelor. La o altitudine de aproximativ 10,6 km, racheta va fi eliberată. Ea se va detașa, continuânu-și drumul, pe cont propriu, până la altitudinea la care sateliții trebuie să fie plasați pe orbită. Compania Stratolaunch apreciază că lansarea rachetelor cu ajutorul unui asemenea mastodont zburător este o modalitate mai ieftină și foarte eficientă de a amplasa sateliții pe orbită, comparativ cu lansarea verticală, ce poate fi extraordinar de costisitoare. Sateliții care vor fi lansați cu ajutorul noii aeronave vor înlesni furnizarea de servicii de internet pe tot globul și vor înlesni comunicațiile.



Stratolaunch.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.94 kb
 Vizualizat:  de 11762 ori

Stratolaunch.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 18 Dec 2018 08:37:22    Titlul subiectului: 197808

După succesul de anul acesta cu cele 2 zboruri transatlantice spre Montreal, respectiv Toronto, compania Air Canada Rouge vrea să reia zborurile și anul următor, cu o frecvență în plus:
https://www.google.com/amp/s/t2t.ro/air-canada-rouge-mareste-numarul-de-zboruri-pe-rutele-din-bucuresti-spre-montreal-si-toronto-in-2019/amp/
Citat:
Compania aeriană Air Canada Rouge, subsidiară a companiei Air Canada, a oferit pentru prima dată anul acesta zboruri pe rutele București – Montreal și București – Toronto. Zborurile au fost operate de două ori pe săptămână, în perioada 9 iunie – 7 octombrie.

Având în vedere că rutele au avut succes, compania aeriană canadiană va oferi și în sezonul de vară aceste rute și va introduce pe fiecare zbor câte o frecvență nouă săptămânală. Astfel, vor fi 3 zboruri săptămânale din București atât spre Toronto cât și spre Montreal. Inițial zborurile vor debuta la începutul lunii iunie cu câte două frecvențe săptămânale, iar spre sfârșitul lunii compania aeriană va introduce pe ambele zboruri și a treia frecvență.

În 2019 zborurile Air Canada Rouge din București vor fi operate însă o perioadă ceva mai scurtă, din 7 iunie și până în 8 septembrie.

Zborurile sunt disponibile spre rezervare și vor fi operate după următorul orar.

AC1928 Montreal (YUL) 16:50 – 08:45(+1) București (OTP) / marți, joi și duminică.
AC1929 București (OTP) 13:40 – 16:20 Montreal (YUL) / luni, miercuri și vineri

AC1964 Toronto (YYZ) 17:35 – 09:55(+1) București (OTP) / luni, miercuri și sâmbătă
AC1965 București (OTP) 13:40 – 17:05 Toronto (YYZ) / marți, joi și duminică
Toate zborurile sunt operate cu aeronave de tip Boeing 767-300 cu două clase de călătorie – economy și premium economy. Capacitatea avioanelor Air Canada Rouge variază în funcție de configurație și au între 254 și 280 scaune.

De menționat că Air Canada Rouge este singura companie aeriană care operează din România zboruri directe spre America de Nord.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 25 Sep 2019 14:15:32    Titlul subiectului: 202983

WizzAir a oferit preturi speciale clentilor companiei falimentare Thomas Cook.
Dear travellers! We are offering special fares for Thomas Cook customers whose flights between Larnaca and Paphos, Cyprus 🇨🇾 and London Luton, UK 🇬🇧 were cancelled following Thomas Cook’s insolvency.

Please be advised that the number of seats available at this special rescue fare is limited and the special fare is available only to customers with confirmed Thomas Cook reservations until 30 November 2019.


De asemenea pilotii de la Thomas Cook au primit sansa de a se angaja in cadrul companiei WizzAir. Sursa articolelor este pagina de socializare a WizzAir.
We’re saddened to hear the news about Thomas Cook, and we really feel for all those affected. We’d like to reach out to the pilot community at Thomas Cook to invite Captains and First Officers to our dedicated recruitment days at the end of this month in Budapest.

We are one of Europe’s fastest-growing and greenest airlines and the leading low-cost carrier in Central and Eastern Europe. We also have one of the world’s youngest fleet of Airbus A320 family aircraft with over 200 more on order.

What WIZZ can offer:
- Immediate entry due to your type-rating
- Young and modern fleet of Airbus A320 family
- Indefinite contract
- A selection of various roster patterns
- Fast career progression

If you’re interested, register for one of our dedicated information sessions and recruitment events for Thomas Cook pilots in Budapest

- First Officers: 30 September & 1 October 2019
- Captains: 30 September-1 October & 14-15 October 2019

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 12:43:28    Titlul subiectului: 203410

Cu ocazia UEFA Euro 2020, la anul va fi redeschis Aeroportul Băneasa. Iată un articol pe această temă:
http://www.b365.ro/aeroportul-baneasa-se-va-redeschide-anul-viitor_261617.html#n
Citat:
Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu va fi redeschis traficului de anul viitor.

Ministerul Transporturilor a anunțat luni că a fost semnat contractul pentru reabilitarea și refuncționalizarea clădirilor de la aeroport, iar durata proiectării și execuției este de opt luni.

"Astăzi, 30 septembrie 2019, la Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu, în prezența Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a avut loc la semnarea oficială a contractului de 'Reabilitare și refuncționalizare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă de la Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)'. Contractul de servicii privind elaborarea proiectului de execuție (DTAC, DTOE, PT+DDE), inclusiv asigurarea asistenței tehnice de către proiectant pe perioada execuției lucrărilor și în perioada de garanție, precum și execuția lucrărilor de 'Reabilitare și refuncționalizare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă de la Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)' a fost atribuit Asocierii SC Bog'Art SRL (lider de asociere) – SC UTI Grup SA (asociat)", a informat luni Ministerul Transporturilor într-un comunicat.

Valoarea ofertată de către câștigător a fost de 55,52 milioane lei, la care se adaugă TVA, iar perioada de proiectare este de două luni și cea de execuție de șase luni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 12:47:32    Titlul subiectului: 203411

Probabil s-au gandit ca avioanele cu suporteri sa aterizeze la Baneasa dupa ce nu au fost in stare sa faca nici macar o amarata de legatura feroviara intre aeroportul Henri Coanda si linia care merge la Gara de Nord. Asta inseaman ca ar trebui modernizata linia lui 5 pe Barbu Vacarescu si finalizat terminalul de la aeroportul Baneasa.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2019 18:48:13    Titlul subiectului: 203559

Din acest articol putem vedea gradul de tampenie al celor care au putere de decizie, in cazul de fata ministrul transporturilor, Cuc(U). Puteti vedea ce cretinatate a putut sa ii treaca prin cap Laughing
Suntem in secolul 21 sau in Evul Mediu ?

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Mezei (Tarom): "Ministrul Cuc mi-a cerut să țin avioanele la sol, în ziua moțiunii"

Mădălina Mezei, revocată din funcția de director general al Tarom, a declarat pentru HotNews.ro că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-a cerut să țină avioanele companiei la sol, inventând probleme tehnice, pentru ca parlamentarii să nu ajungă la votul moțiunii de cenzură. Cuc a afirmat, pe Facebook, că "minciunile pe care le aruncă acum pe piață, crezând că cineva ar putea să-i securizeze poziția de director general, nu au nicio acoperire". "Dacă cineva i-ar fi cerut așa ceva, ar fi trebuit să iasă public, atunci, și să spună lucrurilor pe nume", a susținut Cuc, care i-a transmis lui Mezei: "întoarceți-vă acolo unde știți cel mai bine activitatea: la ticketing și protocol".

"Este adevărat. Mi-a cerut să țin avioanele la sol. Mi-a zis să nu vină lumea la moțiune, să inventez probleme tehnice", a declarat pentru HotNews.ro Mădălina Mezei.

Ea a adăugat că ministrul Transporturilor nu a înțeles că ea nu putea să facă așa ceva.

"Oamenii noștri, piloții, sunt oameni liberi care nu stau să răspundă comenzilor unui CEO. I-am spus că nu voi face niciodată așa ceva. (...) Eu nu-s implicată politic. Am avut încrederea unor oameni care m-au verificat profesional, cariera mea de 22 de ani este cartea mea de vizită. Am fost chemată să fac un proiect, să salvez compania", a spus Mezei.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat, joi seară, într-o postare pe Facebook, că "se pare că fosta doamnă director general Tarom nu a înțeles că dacă nu face treabă, va sta cu mandatul pe masa Consiliului de Administrație".

"Nu înțeleg supărarea unor directori de Companii care atunci când nu își îndeplinesc obiectivele pe care și le-au asumat, la preluarea mandatului, vin acum și se dau victime. Doamna Mezei trebuia să-și asume întârzierile manageriale trasate de către CA. Trebuia să facă restructurarea Tarom, trebuia să fie livrat deja primul avion ATR, trebuia să nu încerce să facă anumite jocuri în favoarea unor grupuri din Companie", a susținut Cuc.

El a adăugat că "minciunile pe care le aruncă acum pe piață, crezând că cineva ar putea să-i securizeze poziția de director general, nu au nicio acoperire".

"Dacă cineva i-ar fi cerut așa ceva, ar fi trebuit să iasă public, atunci, și să spună lucrurilor pe nume. Or, doamna a așteptat până acum momentul oportun pentru ea, crezând că va deveni o victimă a cuiva și va reuși să rămână în funcție cu sprijinul știut numai de ea. Trebuie să știe că în funcție nu o ține decât munca, nu jocurile de culise", a spus Cuc.

El a menționat că i se pare "lipsit de substanță" ca Mezei să caute acum o altă scuză.

"Probabil că a căzut victima grupurilor de pile și relații din Companie. Nu mă războiesc cu doamna Mezei, dar cred că nu a înțeles ceva din funcția pe care a deținut-o. Funcția de director general al Tarom nu se compară cu cea de șef de reprezentanța de la Bruxelles, unde făcea rezervări de bilete sau protocol pentru prietenii care veneau în vizită. Aici trebuie luate decizii manageriale în interesul Companiei, nu să stai și să aștepți după un "ok" care vine din partea apropiaților. În consecință, doamna Mezei, întoarceți-vă acolo unde știți cel mai bine activitatea: la ticketing și protocol", a afirmat el.

Consiliul de Administrație al transportatorului aerian național Tarom a revocat-o pe Mădălina Mezei din postul de director general, la numai câteva zile după ce i se prelungise mandatul cu două luni, potrivit informațiilor obținute de News.ro. Ea a scris pe contul său de Facebook că este fericită că nu a afectat viitorul companiei prin decizii iresponsabile și afirmă că speră ca echipa Tarom "să scoată compania din turbulență".

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 01 Ian 2020 06:19:11    Titlul subiectului: 204816

"Mai multe zile libere în 2020, mai multe motive de a călători / Recomandări de city break-uri și vacanțe"

https://airlinestravel.ro/mai-multe-zile-libere-in-2020-mai-multe-motive-de-a-calatori-recomandari-de-city-break-uri-si-vacante.html


Citat:
Mai multe zile libere în 2020, mai multe motive de a călători / Recomandări de city break-uri și vacanțe

Ne mai despart câteva zile de noul an 2020 (20 20 cum ar spune o mare doamnă savantă). Și, așa cum ne-am obișnuit în fiecare an, facem lista cu viitoarele vacanțe, cu destinațiile pe care dorim să le vizităm etc.

Pe lângă zilele de concediu de odihnă, anul 2020 vine la pachet și cu 15 zile libere legale. Vestea bună e că 11 din cele 15 zile pică în cursul săptămânii. Mai multe zile libere în 2020, mai multe motive de a călători.

Calendarul zilelor libere legale în 2020
Mai jos aveți lista zilelor libere legale din 2020:

1 și 2 ianuarie 2020 – Anul nou (miercuri și joi) *Pe 20 decembrie, Guvernul a decis ca și ziua de 3 ianuarie 2020 să fie liberă pentru bugetari.
24 ianuarie – Unirea Principatelor Române (vineri);
17 aprilie – Vinerea mare (vineri);
19, 20 aprilie – Paștele (duminică, luni);
1 mai – Ziua Muncii (vineri);
1 iunie – Ziua Copilului (luni);
7 și 8 iunie – Rusalii (duminică, luni);
15 august – Adormirea Maicii Domnului (sâmbătă);
30 noiembrie – Sfântul Andrei (luni);
1 decembrie – Ziua Națională a României (marți);
25 și 26 decembrie – Crăciunul (vineri, sâmbătă)

Numărul zilelor libere poate crește în funcție de ce vrea guvernul sau cine știe ce evenimente inedite vor avea loc în 2020. Dar eu mă rezum la cele menționate mai sus și vin cu o serie de recomandări, subiective evident, pentru city break-uri și vacanțe.

Perioada 24-26 ianuarie 2020
În perioada 24-26 ianuarie, puteți opta pentru un weekend prelungit într-o stațiune de ski din Bulgaria, Austria, Italia, Elveția, Germania. Recomandarea noastră este pentru o scurtă vacanță la ski în Bansko, Bulgaria. Este aproape, la aproximativ 7 ore de condus din București. Iar 2 nopți de cazare pentru 2 persoane costă de la 46€/camera.

Sau puteți descoperi noi destinații europene într-un city break. Recomandăm Viena, Munchen, Bari, Praga, Varșovia, Basel. Sunt destinații la aproximativ 2 ore de zbor. Aveți de ales între zboruri cu operatori low-cost (Wizz Air, Ryanair, Blue Air) și full-service (Lufthansa, Air France, TAROM etc.). 2 bilete București – Varșovia costă undeva de la 400 lei. 2 bilete București – Basel costă undeva de la 600 lei. 2 bilete București – Bari costă undeva de la 480 lei. Aveți de unde alege, iar tarifele nu sunt de speriat.

Perioada 1-3 mai 2020
Un alt weekend prelungit va fi în perioada 1-3 mai 2020. Încă un motiv în plus să călătoriți. Tradiția de 1 mai spune că trebuie să faceți baie în mare. Bine, asta dacă și vremea e favorabilă, iar apa e potrivită pentru scăldat.

Puteți opta pentru o scurtă vacanță pe litoralul românesc. Nu uitați că puteți plăti cu tichete de vacanță pentru vacanțele din România. Sau puteți opta pentru litoral Bulgaria, unde există o varietate de oferte în diferite stațiuni, cum ar fi Albena, Sunny Beach, Nisipurile de Aur.

Puteți, de asemenea, să vă configurați un city break în Europa. Fiind vorba de doar 3 zile, nu vă recomand să vă aventurați prea departe. De preferat ar fi ca zborurile să nu depășească maxim 3-4 ore. Vă recomand destinații din bazinul Mării Mediterane. Puteți opta pentru un scurt city break la Atena. Sau o scurtă vacanță în Paphos, Cipru. Sunt numeroase zboruri spre destinații din Italia, ideale pentru scurte escapade la final de primăvară. Puteți opta și pentru o vacanță la Odessa, ceva inedit.

Perioada 30 mai – 1 iunie 2020
Pentru Ziua Copilului am pregătit câteva recomandări de vacanțe cu cei mici. Am ales pentru voi câteva destinații renumite pentru faimoasele parcuri de distracții. Recomandăm Legoland Germania, care se află în apropiere de Munchen și Memmingen. Spre ambele destinații sunt zboruri directe din București. TAROM și Lufthansa pe ruta București – Munchen, iar Wizz Air spre Memmingen.

Un alt parc de distracții faimos în Germania este PLAYMOBIL-Fun Park, în apropiere de Nurmeberg. Citiți despre cele 10 motive să mergeți în vacanță la Nuremberg. Nu putea lipsi din recomandările noastre Disneyland Paris, Franța. Se zboară spre Paris (Air France, TAROM, Wizz Air, Blue Air) și apoi călătoriți spre Marne-la-Vallée. Pachetele pentru Disneyland nu sunt ieftine, dar cred că merită pentru fericirea copiilor.

Dacă sunteți pasionați de obiecte în miniatură, nu ratați Miniatur Wunderland din Hamburg, Germania. Spre Hamburg zboară direct TAROM și Blue Air. Prețurile sunt bune.

Perioada 28 noiembrie – 1 decembrie 2020
Un weekend prelungit de 4 zile va fi în perioada 28 noiembrie – 1 decembrie. Pentru cei patrioți, recomandăm un city break la IAȘI și vă dăm 10 motive ca să faceți acest lucru.

Sau puteți călători în căutarea celor mai frumoase Târguri de Crăciun. În țară aveți de ales între București, Sibiu sau Cluj. În Europa, cele mai faimoase târguri de crăciun sunt în Strasbourg, Franta; Viena, Austria; Munchen, Germania; Praga, Cehia; Budapesta, Ungaria. Sunt zboruri directe din România spre aceste destinații și ar fi bine să vă programați zborurile din timp. Sau puteți opta pentru circuitele cu autocarul.

Dacă aveți alte recomandări, vă rugăm să lăsați comentarii cu acestea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 01 Ian 2020 17:40:09    Titlul subiectului: 204835

Ati incercat sa obtineti despagubiri dupa intarzieri/anulari de zboruri?

https://www.despagubirizbor.ro/?gclid=EAIaIQobChMI46Gyz9ji5gIVGweLCh0iAg7jEAEYBCAAEgJAq_D_BwE

Citat:
Intarziere sau anulare zbor?
Solicitati acum o despagubire!

Vestea buna este ca in cazul in care aveti neplacerea de a vi se anula sau mai rau decat atat de a intarzia zborul,
acum aveti posibilitatea de a cere o despagubire, astfel incat aveti dreptul la despagubiri de pana la 600 de Euro.

Totul este foarte simplu si functioneaza in 3 pasi:
-Introduceti datele zborului
-Noi demaram procedurile
-Dvs. incasati despagubirea

Va aflati in situatia in care trebuie sa mergeti intr-o vacanta, sau mai mult decat atat intr-o calatorie in interes de serviciu, iar zborul dumneavoastra va intarzia, sau in cel mai rau caz va fi anulat ? In ciuda faptului ca majoritatea persoanelor accepta acest lucru, se pare ca la ora actuala au aparut pe piata companiile care va pot ajuta in ceea ce priveste recuperarea banilor pierduti pe zbor. Cu alte cuvinte, aceste companii specializate va pot fi de ajutor in procedurile aferente despagubirilor.

Companii specializate
Cu siguranta ca, oricui i se poate intampla oricand sa aiba neplacerea de a avea in zbor intarziat, insa nu trebuie sa acceptati acest lucru, intrucat, intrucat sunt banii si timpul dumneavoastra. Mai ales ca in cele mai multe cazuri se poae intampla sa pierdeti si zborul si banii, iar acest lucru nu este tocmai placut. Tocmai de aceea la ora actuala pe piata din Romania au aparut companii specializate care va pot ajuta pas cu pas in recuperarea banilor. Aceste companii va invata cum puteti face o reclamatie in ceea ce priveste intarzierea unui zbor si cum sa va revendicati banii aferenti. De asemenea, companiile de acest tip va invata cu exactitate care sunt drepturile fiecarui pasager al unui zbor aerian, asta in conditiile in care zborul cu decurge in conformitate cu legile aferente si bineinteles in conformitate cu planul stabilit.

De asemenea, la momentul actual exista numeroase modalitati prin care pasagerii pot cere despagubiri, in cazul in care zborul lor a fost intarziat sau mai rau decat atat anulat.

Conditii de despagubire
Ca sa fim mai expliciti, conform legii, in conditiile in care zborul dumneavoastra a intarziat cel putin 3 ore de la data de pe bilet, dumneavoastra trebuie sa va recuperati banii aferenti. Suma pe care o veti primi depinde de anumite criterii precum:

Distanta pe care trebuie sa o parcurgeti;
Durata intarzierii avionului;
Unde se afla destinatia finala.
Noi va oferim posibilitatea de a va recupera banii pierduti si mai mult decat atat de a va cunoaste drepturile in cel mai sigur mod posibil.

Este indeajuns sa ne oferiti cateva detalii in legatura cu zborul dumneavoastra, iar de restul procedurile ne vom ocupa noi, astfel incat dumneavoastra sa va puteti recupera banii. Compania noastra are o experienta considerabila in acest domeniu, astfel incat aveti certitudinea ca serviciile pe care le veti primi vor fi intotdeauna de inalta calitate si mai mult decat atat mentionam faptul ca activam pe piata de cativa ani buni, iar clientii nostri sunt multumiti de serviciile pe care le oferim.

Modalitatea simpla de a primi despagubiri pentru zborurile tale intarziate sau anulate.

CONTACTATI-NE
B-dul. Calea Bucurestilor, Nr. 21-25
Corp C1, Camera 1 , Otopeni, Ilfov - Romania
0766 59 44 44
office@despagubirizbor.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2020 14:17:47    Titlul subiectului: 208513

Se pare ca zborurile internationale de pe aeroportul Oradea vor fi reluate din decembrie de aceeasi companie care a mai operat de pe acest aeroport (Ryanair) catre aceleasi destinatii (Bologna , Düsseldorf , Londra , Milano).
Mircea Malan: SE POATE!
Se reiau cursele externe de pe Aeroportul din Oradea. Ryanair va opera începând din luna decembrie 2020 pe rutele:
✈️ Oradea - Bergamo Milano (Italia)
✈️ Oradea - Bologna (Italia)
✈️ Oradea - Düsseldorf (Germania)
✈️ Oradea - Londra (Marea Britanie).
Către fiecare destinație vor fi 2 curse/săptămână.
După nenumărate încercări eșuate de a crea un parteneriat cu Consiliul Județean, Primăria Oradea a demarat, pe cont propriu, o schemă locală de ajutor de stat în valoare de 1 milion de euro pentru atragerea de operatori pe Aeroportul din Oradea.
Funcționarea aeroportul este crucială pentru noi toți, pentru dezvoltarea județului nostru!

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 29 Iun 2021 16:44:33    Titlul subiectului: 210745

Se va construi un terminal cargo la Aeroportul Oradea.
InfoOradea: Aeroportul International din Oradea va avea un terminal cargo
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan și primarul Municipiului Oradea, Florin Birta, au anunțat astăzi, într-o conferință de presă, un parteneriat pentru realizarea unui terminal cargo la Aeroportul Oradea.

Suprafața destinată acestei investiții este de 14,4 hectare, terenul fiind transferat în acest scop din administrarea Ministerului Apărării Naționale în administrarea Consiliului Județean Bihor în anul 2013 (prin HG 843/2013). Condiția este ca proiectul să fie realizat în termen de 10 ani, altfel terenul intră din nou în administrarea Ministerului.

Consiliul Județean Bihor, Primăria Municipiului Oradea, Aeroportul Oradea și Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO) încheie un acord de parteneriat în vederea realizării terminalului cargo.

Autoritatea județeană va pune la dispoziție terenul și va organiza procedura de licitație, în timp ce Primăria Oradea va acorda facilități fiscale pentru stimularea investițiilor. Aeroportul Oradea se angajează să realizeze racordarea amplasamentului printr-o cale de rulare la pista de aterizare și decolare, iar ADLO va oferi acces la drumurile publice și utilitățile Parcului Industrial Eurobusiness II.

„Acest obiectiv pe care vrem să îl realizăm este o necesitate pentru a dezvolta Oradea și județul Bihor în continuare, iar partea de facilități logistice și conectare este determinantă, în condițiile în care companiile din zonă își transportă pe cale aeriană o parte din produsele pe care le folosesc în procesele de fabricație. Consiliul Județean pune la dispoziție terenul, iar un partener privat va face investiția în următorii doi ani. Ne propunem ca în ședința ordinară din luna iulie să aprobăm documentația de licitație, iar la începutul lunii august să lansăm procedura. Sperăm ca în prima parte a lunii septembrie să avem cel puțin o companie importantă interesată să realizeze terminalul cargo, în așa fel încât în anul 2023 să existe calea de rulare, platforma pentru staționarea aeronavelor și o parte din halele care vor ocupa terenul”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Acordul de parteneriat este propus spre aprobare în ședința ordinară a Consiliului Județean Bihor de mâine, 30 iunie.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 05 Aug 2021 14:42:40    Titlul subiectului: 211057

Tocmai a fost anuntat , Primaria Oradea si Consiliul Judetean Bihor vor infiinta o companie aeriana. Se doreste cumpararea a doua aviaone de 74 de locuri , iar ca si rute se intentioneaza sa se zboare spre Bucuresti si una sau doua locatii internationale (text preluat de pe pagina de sociializare a primarului Oradiei). Shocked Shocked Shocked Shocked
JUDEȚUL BIHOR ȘI MUNICIPIUL ORADEA VOR AVEA O COMPANIE AERIANĂ PROPRIE, printr-un parteneriat încheiat între Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea.
Dorim ca locuitorii județului Bihor și ai municipiului Oradea să beneficieze de o conectivitate mult mai bună cu capitala țării și cu Europa.
În luna septembrie 2021 vom înființa o companie aeriană ce va opera cu două
aeronave de până la 74 de locuri, și va avea minimum două zboruri pe zi în zilele nelucrătoare, respectiv minimum trei zboruri pe zi în zilele lucrătoare, de pe Aeroportul Oradea spre Otopeni sau Băneasa, începând din martie 2022.
De asemenea, va opera minimum un zbor pe zi în zilele lucrătoare de la Oradea către unul sau două aeroporturi internaționale din vestul Europei.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 07:25:42    Titlul subiectului: 212228

Lista companiilor aeriene care urmează să fie lansate în 2022

https://airlinestravel.ro/lista-companiilor-aeriene-care-urmeaza-sa-fie-lansate-in-2022.html

Citat:
În 2020, pandemia cu noul coronavirus a afectat foarte mult aviația comercială. După lunile lockdown, timp în care zeci de mii de avioane au rămas la sol, mii de zboruri anulate și milioane de pasageri afectați, mai multe companii aeriene au falimentat. Această criză a continuat și în 2021.

Însă acest lucru nu a descurajat viitorii vizionari în a lansa noi companii aeriene. Într-o situație de criză sunt generate diferite oportunități de care unii vor profita din plin. Cu toate că aviația și turismul au fost grav afectate de pandemie, au apărut noi oportunități de care agențiile de turism și cei cu dare de mână vor profita.

Vă reamintim că în 2021, compania Alitalia a falimentat, iar din cenușa ei a luat naștere ITA Airways. Alte companii care au luat naștere în 2021: Avelo, Breeze, Flyr și PLAY. Să nu uităm de transformările operaționale întreprinse de Lufthansa Group, Emirates, Air France – KLM, dar și multe alte companii aeriene.

În 2021, companiile aeriene au renegociat cu producătorii de avioane livrarea noilor modele și rezervarea noilor sloturi de livrare. Unele companii aeriene au amânat livrarea, altele au grăbit recepția noilor avioane.

2022 se anunță un an mai bun, mizând pe reducerea efectelor pandemiei și relaxarea sectoarelor de turism si aviație. Sunt planuri pentru lansarea de noi companii aeriene la nivel mondial.


Companii aeriene noi pregătite de lansare în 2022

Air Connect – o nouă companie aeriană în România. Air Connect este programată să își înceapă operațiunile de zbor la începutul sezonului vara 2022, mai exact de la finalul lunii martie. În spatele companiei sunt oameni importanți din domeniul aviației comerciale, handling, întreținerea și travel. Flota se va baza pe modelul de succes ATR 72-600. Ambițiile companiei sunt de a deveni unul dintre cei mai importanți operatori de turbopropulsoare din regiune.

Hans Airways – un nou transportator britanic cu planuri pentru zboruri între UK și India. Transportatorul a declarat că intenționează să opereze o flotă formată din avioane A330-200. Compania a anunțat planuri pentru recrutarea personalului pentru zboruri în 2022.

Flybe – noua companie ce a luat naștere în falimentului Flybe. Poate suna ciudat, dar după falimentului companiei britanice, brandul a fost cumpărat și resuscitat. Compania aeriană FlyBe va reveni în zbor, folosind aeroportul din Birmingham ca bază principală. Urmează să reia zborurile interne și zboruri către destinații din diferite țări europene, în primăvara anului 2022. Sediul central va fi la West Midlands. A generat 600 de locuri de muncă.

Norse Atlantic Airways – un nou transportator norvegian cu planuri mărețe pentru rutele low-cost transatlantice. Încearcă să profite de oportunitățile apărute în urma retragerii companiei Norwegian Air Shuttle de pe mai multe rute.

Akasa Airlines – un nou transportator aerian indian, care are planuri mari după ce a plasat o comandă pentru 72 de avioane Boeing 737 MAX. Transportatorul ultra-low-cost, susținut de miliardarul indian Rakesh Jhunjhunwala, intenționează să înceapă operațiunile la jumătatea anului 2022.

Greater Bay Airlines – are sediul în Hong Kong. A sperat să se lanseze în vara anului 2021, dar a suferit întârzieri în obținerea certificatului de operator aerian și a aprobărilor de licență necesare. Compania aeriană a oferit ultima dată o actualizare pe 8 octombrie 2021, când a spus că speră să înceapă să zboare „în curând”.

Airbahn – este o nouă companie aeriană americană. Arecepționat primul său avion în noiembrie, un Airbus A320 de 12 ani, cu înregistrarea N786PB. Potrivit rapoartelor presei americane, prima rută a companiei aeriene va fi deschisă pe 1 martie 2022 și va lega de la Ontario de Oakland, California (OAK).

Northern Pacific Airways – o nouă companie aeriană ce se vrea a fi specializată în zboruri lungi. Intenționează să conecteze destinațiile din Statele Unite cu Japonia și Coreea de Sud prin zboruri de legătură prin intermediul bazei sale de la Aeroportul Internațional Ted Stevens Anchorage (ANC). Pentru aceasta, intenționează să dezvolte o flotă de avioane Boeing 757-200. A anunțat achiziționarea primelor șase aeronave, spunând că a selectat acest avion din considerente economice.

Acestea sunt doar câteva dintre noile companii aeriene care au șanse să înceapă zborurile în 2022. Cu siguranță lista poate fi actualizată și nimic nu este cert în aceste vremuri instabile din punct de vedere economic, social și pandemic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 07:29:58    Titlul subiectului: 212229

Aeroportul Internațional Satu Mare a anunțat cifrele pe 2021: traficul aerian de pasageri aproape s-a dublat față de 2020!

https://airlinestravel.ro/aeroportul-international-satu-mare-a-anuntat-cifrele-pe-2021-traficul-aerian-de-pasageri-aproape-s-a-dublat-fata-de-2020.html

Citat:
Anul 2021 a însemnat pentru aviație o perioadă complexă, cu dificultăți, dar și cu realizări, în măsura condițiilor impuse de contextul pandemiei.

Aeroportul Satu Mare a investit efort, atât material, cât și uman, pentru a-i întâmpina pe cei 47.280 de pasageri care i-au trecut pragul (11.055 pe curse interne și 36.225 pe cursele internaționale), deservind atât cursele interne ale TAROM către București, cât și cele ale Wizz Air și HISKY către destinațiile internaționale: Londra, Frankfurt, Roma și Paris.

Pentru anul 2021, autoritățile aeroportuare de la Satu Mare le mulțumește și sunt recunoscători tuturor celor cu care au colaborat: instituții, parteneri și pasageri, precum și colectivului Regiei, colaborare care a făcut posibilă trecerea mai ușoară prin anul precedent.

În prezent, de la Aeroportul Internațional Satu Mare sunt zboruri planificate spre București, Londra, Paris și Roma.



aeroportul-satu-mare-trafic-aerian-pasageri-2021-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.72 kb
 Vizualizat:  de 2865 ori

aeroportul-satu-mare-trafic-aerian-pasageri-2021-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 07:48:54    Titlul subiectului: 212233

Din cadrul statisticilor pe 2021...

On-Time Performance Review Cirium 2021: All Nippon Airways a fost cea mai punctuală companie aeriană din lume!

https://airlinestravel.ro/on-time-performance-review-cirium-2021-all-nippon-airways-a-fost-cea-mai-punctuala-companie-aeriana-din-lume.html

Citat:
Cirium a prezentat premiile ”On-Time Performance Review” pentru activitatea companiilor în 2021. Delta Air Lines a fost răsplătită cu Premiul Platinum pentru excelență operațională.

„Delta Air Lines s-a remarcat anul acesta prin dimensiunea rețelei operaționale și a minutelor de întârziere, precum și numărul de zboruri operate. Este un efort și o realizare extraordinară într-o perioadă dificilă. În același timp, All Nippon Airlines (ANA) este recunoscută ca fiind cea mai puntuală companie aeriană din lume”, a declarat Jeremy Bowen!

Evaluarea performanței companiilor aeriene făcută de Cirium reflectă volumele de zboruri ce au revenit pe trend ascendent în a doua jumătate din 2021. Companiile aeriene au operat la nivel global aproape 25 de milioane de zboruri, o creștere cu 10% față de 2020, dar tot în scădere cu 36% față de 2019.
La nivel global, clasamentul companiilor aeriene punctuale arată astfel:

- All Nippon Airways (ANA) este desemnată ca fiind cea mai puntuală companie aeriană din lume, cu 95% din zborurile sale ajunse la timp (+/-15 minute).

- Japan Airlines (JAL) ocupă poziția secundă cu 94,1% dintre zboruri ajunse la timp, ceea ce reflectând standardul înalt stabilit de aviația japoneză în ceea ce privește punctualitatea.

- Pe pozițiile următoare s-au clasat: Aeroflot (91%); LATAM (88.7%); Delta Air Lines (87.8%).



cea-mai-punctuala-companie-aeriana-all-nippon-airways-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.52 kb
 Vizualizat:  de 2863 ori

cea-mai-punctuala-companie-aeriana-all-nippon-airways-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 07:55:54    Titlul subiectului: 212234

RYANAIR va inchide baza din Frankfurt din cauza creșterii tarifelor aeroportuare

https://airlinestravel.ro/ryanair-va-inchide-baza-din-frankfurt-din-cauza-cresterii-tarifelor-aeroportuare.html

Citat:
RYANAIR a confirmat astăzi (vineri, 7 ianuarie) că își va închide baza din Frankfurt pe 31 martie 2022. Cele cinci avioane ale bazei au fost realocate către aeroporturi care au tarife mai mici și stimulează recuperarea traficului aerian.

Într-o fază de recuperare post Covid, aeroporturile trebuie să stimuleze redresarea traficului de pasageri. Din păcate, Frankfurt în loc să ofere stimulente pentru redresarea traficului, a ales să crească și mai mult prețurile, făcând ca Aeroportul Internațional Frankfurt să nu mai fie de interes pentru RYANAIR.

În timp ce Ryanair continuă să investească în Germania (după cum demonstrează o investiție de 200 de milioane de dolari în baza de la Nürnberg), guvernul german continuă să protejeze transportatorii vechi și locali, cum ar fi Lufthansa, care au absorbit 9 miliarde de euro în ajutoare de stat.

Ryanair continuă să investească în rețeaua operațională din Europa, alocând suplimentar 65 de aeronave noi de tipul Boeing 737 8-200 „Gamechanger”. Există o multitudine de oportunități în Europa de care RYANAIR va profita, în timp ce alte companii aeriene continuă să își reducă atât flotele, cât și capacitatea de transport.

Din păcate, toți piloții și echipajul de cabină alocați bazei Ryanair de la Aeroportul Frankfurt pe Main au primit astăzi o notificare cu privire la închiderea bazei la sfârșitul lunii martie 2022. Aceștia pot opta pentru relocare la alte baze în cadrul rețelei Ryanair. Există cerere de personal navigant în Europa, pe măsură ce RYANAIR accelerează creșterea traficului aerian post COVID-19.



ryanair-inchide-baza-frankfurt-martie-2022-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.7 kb
 Vizualizat:  de 2860 ori

ryanair-inchide-baza-frankfurt-martie-2022-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 07:58:04    Titlul subiectului: 212235

Se anuleaza multe zboruri in primele doua luni ale anului 2022...

Blue Air anulează sute de zboruri în perioada ianuarie și februarie 2022

https://airlinestravel.ro/blue-air-anuleaza-sute-de-zboruri-in-perioada-ianuarie-si-februarie-2022.html

Citat:
Debutul de an 2022 va veni la pachet cu sute de zboruri anulate din / spre România și cu multe rute suspendate în perioada ianuarie și februarie 2022. Wizz Air, RYANAIR, Lufthansa și Austrian Airlines, printre companiile ce au anunțat luarea acestor măsuri.

Se știe că în fiecare an, sezonul de iarnă este mai sărac în zboruri și rute pentru că și cererea e mai mică față de sezonul estival. Noile reguli de călătorie și măsuri restrictive au dus la o scădere accelerată a cererii pentru zboruri, determinând companiile aeriene să ajusteze programul zborurilor mai mult față de cele preconizate.

Companiile aeriene Lufthansa Group vor anula până la 33 000 de zboruri, în timp ce RYANAIR a anunțat că va anulat 1/3 dintre zborurile programate în lunile ianuarie și februarie. Wizz Air va anulat peste 100 de rute la nivel european, afectând și programul operațional din România.

Blue Air, transportatorul low-cost din România, a operat deja modificări în programul zborurilor din ianuarie și februarie 2022, ceea ce a dus la anularea a sute de zboruri și suspendarea a zeci de rute.
De la București, Blue Air a suspendat temporar rutele:

București – Atena (8 ianuarie – 3 martie)
București – Barcelona (17 ianuarie – 3 februarie)
București – Birmingham (7 ianuarie – 28 februarie)
București – Bruxelles (11 ianuarie – 3 februarie)
București – Catania (9 ianuarie – 28 februarie)
București – Copenhaga (6 ianuarie – 1 martie)
București – Florența (11 ianuarie – 3 februarie)
București – Frankfurt (11 ianuarie – 1 martie)
București – Hamburg (10 ianuarie – 28 februarie)
București – Helsinki (17 ianuarie – 2 februarie)
București – Koln (8 ianuarie – 1 martie)
București – Lisabona (8 ianuarie – 1 martie)
București – Londra Luton (8 ianuarie – 28 debruarie)
București – Madrid (12 ianuarie – 4 februarie)
București – Milano Linate (8 ianuarie – 3 februarie)
București – Napoli (11 ianuarie – 3 februarie)
București – Nisa (10 ianuarie – 2 februarie)
București – Oslo (10 ianuarie – 28 februarie)
București – Paris Charles de Gaulle (11 ianuarie – 3 februarie)
București – Praga (8 ianuarie – 3 februarie)
București – Stockholm (12 ianuarie – 28 februarie)

De la Iași, Blue Air a suspendat temporar rutele:

Iași – Dublin ( 17 ianuarie – 5 februarie)
Iași – Londra Heathrow (10 ianuarie – 28 februarie)

De la Bacău, Blue Air a suspendat temporar rutele:

Bacău – Bruxelles (8 ianuarie – 1 martie)
Bacău – Milano Bergamo (11 ianuarie – 1 martie)
Bacău – Paris BVA (9 ianuarie – 28 martie)
Bacău – Roma FCO (10 ianuarie – 1 martie)
Bacău – Torino (9 ianuarie – 28 februarie)

De la Cluj, Blue Air a suspendat temporar rutele:

Cluj – Amsterdam (29 decembrie 2021 – 1 martie)
Cluj – Barcelona (5 ianuarie – 28 februarie)
Cluj – Madrid (7 ianuarie – 2 martie)
Cluj – Paris CDG (11 ianuarie – 3 martie)

După cum se poate observa, unele rute sunt suspendate temporar pentru 1-2-3 săptămâni cu posibilitatea ca perioada să se prelungească. Alte rute sunt suspendate până la începutul lunii martie sau până în debutul sezonului de vară 2022. Din cauza pandemiei și a regulilor de călătorie, situația zborurilor este incertă, în special din cauza lipsei pasagerilor și considerentelor comerciale.



zboruri-anulate-blue-air-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.17 kb
 Vizualizat:  de 2859 ori

zboruri-anulate-blue-air-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 07:59:26    Titlul subiectului: 212236

Lufthansa va anula aproximativ 33000 de zboruri în ianuarie și februarie 2022 din cauza Omicron

https://airlinestravel.ro/lufthansa-va-anula-aproximativ-33000-de-zboruri-in-ianuarie-si-februarie-2022-din-cauza-omicron.html

Citat:
Scăderea bruscă a rezervărilor de la mijlocul lunii ianuarie până în februarie a dus la anularea a 33000 de zboruri programate de companiile aeriene din Lufthansa Group.

Compania aeriană germană Lufthansa va reduce planul de zbor programat în sezonul de iarnă cu ”aproximativ 10%”, din cauza variantei Omicron. Există o incertitudine cu privire la călătoriile de la inceputul anului 2022, din cauza noilor restricții aplicate de tot mai multe țări europene și la nivel global.

Totodată, unele dintre cele mai afectate țări de Omicron din Europa sunt Germania, Elveția, Austria și Belgia, principalele piețe deservite de operatorii aerieni Lufthansa Group.

În prezent, cel mai mare grup de companii aeriene din Europa, care este format din Lufthansa, Eurowings, Austrian Airlines, SWISS și Bruxelles Airlines, onorează aproximativ 60% din totalul zborurilor programate înainte de pandemie. Numărul pasagerilor transportați este la jumătate față de perioada pre-pandemie 2019.

CEO Lufthansa Group, Carsten Spohr, a menționat că numărul zborurilor anulate ar fi fost mult mai mare dacă operatorii aerieni din grup nu ar fi obligați să onoreze 18 000 de zboruri inutile doar pentru a-și asigura drepturile de aterizare și de colare la aeroporturile europene. Vorbim aici de vestitele sloturi alocate companiilor aeriene pe marile aeroporturi din Europa. Conform unor legi europene, operatorii aerieni trebuie să asigure un anumit număr de zboruri pe sloturile respective pentru a le păstra și în anul următor.

Lufthansa se confruntă și cu un val intern de noi cazuri de COVID-19, ceea ce a dus la anularea a mai multor zboruri programate în perioada sărbătorilor de iarnă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 12 Ian 2022 12:55:09    Titlul subiectului: 212282

Aeroportul Londra Heathrow: 19.4 milioane pasageri raportați în 2021

https://airlinestravel.ro/aeroportul-londra-heathrow-19-4-milioane-pasageri-raportati-in-2021.html

Citat:
Pandemia de COVID-19 continuă să-și pună amprenta negativă asupra traficului aerian de pasageri. Aviația și turismul continuă să sufere din cauza restricțiilor de călătorie. Conform unui comunicat de presă, cel puțin 600 000 de pasageri au anulat călătoriile de la Aeroportul Londra Heathrow, în luna decembrie 2021, din cauza tulpinei Omicron, dar și a incertitudinii cauzate de restricțiile de călătorie care se schimbă frecvent.

Totodată, Aeroportul Londra Heathrow raportează că a fost tranzitat de doar 19.4 milioane pasageri în 2021, un număr extrem de mic față de perioada pre-pandemie când raporta peste 80 de milioane de pasageri. Traficul aerian de pasageri înregistrat de Aeroportul Londra Heathrow este în scădere și față de 2020 când a raportat puțin peste 22 de milioane de pasageri.

În acest context, există îndoieli cu privire la viteza de redresare a industriei aviației chiar și după terminarea pandemiei. Prognozele IATA sugerează că numărul de pasageri nu va atinge nivelurile pre-pandemie până în 2025, cu condiția ca restricțiile de călătorie să fie eliminate și pasagerii să aibă încredere că nu vor exista restricții de călătorie.

Revenind la raportul de trafic, Aeroportul Londra Heathrow a anunțat că au fost înregistrate 190 032 de mișcări de aeronave (decolări și aterizări), cu mult sub 2019 (an pre-pandemie) când au fost raportate aproximativ 475 000 de mișcări de aeronave.

Singurii indicatori care au fost pe plus în 2021 sunt cei ce privesc transportul de marfă. E firesc ca în această perioadă transportul de marfă să exceleze pentru că a crescut cererea de echipamente medicale, aparatură și alte produse necesare în lupta cu noul coronavirus.
close
volume_off

Din păcate, aviația mai are de tras până când își va reveni după această pandemie atât de apăsătoare. iar 2022 nu debutează deloc optimist. Companiile aeriene din Europa au fost nevoite sa anuleze mii de zboruri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 12 Ian 2022 21:49:56    Titlul subiectului: 212287

Airbus a livrat 611 aeronave comerciale către 88 de clienți în 2021.

https://airlinestravel.ro/airbus-si-a-atins-targetul-pe-2021-611-avioane-livrate.html

Citat:
Airbus și-a atins targetul pe 2021: 611 avioane livrate!

Airbus SE (simbol bursier: AIR) a livrat 611 aeronave comerciale către 88 de clienți în 2021, dovedind reziliență și avansând cu planurile de accelerare a activității.

„Realizările diviziei de aeronave comerciale în 2021 reflectă concentrarea și reziliența echipelor Airbus, clienților, furnizorilor și părților interesate din întreaga lume, care și-au unit forțele pentru a oferi rezultate remarcabile. Anul trecut au fost înregistrate comenzi semnificative de la companiile aeriene din întreaga lume, ceea ce demonstrează încrederea în creșterea sustenabilă a călătoriilor aeriene post-COVID”, a declarat Guillaume Faury, Director Executiv al Airbus.

„Deși incertitudinile persistă, suntem pe drumul cel bun pentru a ne crește producția în 2022 și a răspunde exigențelor clienților noștri. În același timp, pregătim viitorul aviației, transformăm capacitățile noastre industriale și implementăm traseul în vederea decarbonizării sectorului aerian.”

Conform raportului emis de Airbus, marele producător european de avioane a livrat 611 avioane în 2021, cu 8% mai mult față de 2020. Dintre acestea, cele mai multe au fost din familia Airbus A320, 483 la număr. 55 dintre avioanele livrate au fost din familia Airbus A350, iar 50 dintre avioane au fost din familia A220.

În 2021, Airbus a livrat ultimele 5 avioane A380. Ultimul Airbus A380 asamblat a fost livrat către Emirates, prilej cu care s-a încheiat era super-jumbo.

Airbus a stat bine și la comenzi noi. În 2021, Airbus a înregistrat un număr dublu de comenzi brute față de 2020, cu 771 de vânzări noi (507 nete) în toate programele și segmentele de piață, demonstrând puterea gamei complete de produse ale companiei și vestind o încredere reînnoită pe piață.
close
volume_off

A220 a câștigat comenzi pentru 64 de avioane și mai multe angajamente importante de la unii dintre cei mai importanți transportatori din lume. Familia A320neo a câștigat de comenzi noi brute pentru 661 de aeronave. În segmentul wide-body, Airbus a câștigat comenzi noi brute pentru 46 de avioane: 30 x A330 și 16 x A350, dintre care 11 pentru noul A350F, care a câștigat și alte 11 angajamente. În total, la sfârșitul anului 2021, numărul de comenzi ale Airbus cuprindea 7082 de aeronave.



raport-airbus-avioane-livrate-comenzi-2021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.24 kb
 Vizualizat:  de 2762 ori

raport-airbus-avioane-livrate-comenzi-2021.jpg



avioane-airbus-2021-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.81 kb
 Vizualizat:  de 2762 ori

avioane-airbus-2021-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2022 10:51:52    Titlul subiectului: 212370

Marile companii aeriene internaționale suspendă unele zboruri spre Statele Unite din cauza problemelor cu noile rețele C-Band 5G

https://airlinestravel.ro/marile-companii-aeriene-internationale-suspenda-unele-zboruri-spre-statele-unite-din-cauza-problemelor-cu-noile-retele-c-band-5g.html

Citat:
Noilor rețele C-Band 5G implementate de AT&T și Verizon dau mari bătăi de cap companiilor aeriene din Statele Unite, dar și marilor companii aeriene internaționale. Începând de astăzi, noile rețele devin funcționale, însă problemele de interferență cu unele echipamente de la bordul avioanelor duc la suspendarea unor zboruri.

Emirates a postat un anunț de călătorie pe site-ul său și a declarat că va suspenda zborurile către următoarele destinații din SUA, din 19 ianuarie 2022, până la o nouă notificare: Boston (BOS), Chicago (ORD), Dallas Fort Worth (DFW), Houston (IAH), Miami (MIA), Newark (EWR), Orlando (MCO), San Francisco (SFO) și Seattle (SEA). Rămân active zborurile spre destinațiile: New York JFK, Los Angeles și Washington DC.

Air India a anunțat că, din cauza noilor rețele C-Band 5G, va suspenda zborurile spre New York, San Francisco, Chicago și Newark.

Japan Airlines a anunțat că-și va ajusta programul operațional în funcție de aeronave. În urma informării FAA, noile rețele 5G pot interfera cu altimetrele instalate pe avioanele Boeing 777. În aceste condiții, Japan Airlines a decis să zboare spre Statele Unite cu avioane Boeing 787 Dreamliner.

ANA (All Nippon Airways) a lansat o declarație similară, menționând posibile probleme de interferență cu altimetrele instalate pe avioanele Boeing 777 și din aceste motive a fost nevoită să suspende unele zboruri către SUA.
close
volume_off

Trebuie menționat faptul că FAA a aprobat două modele de radioaltimetre utilizate în avioanele Boeing și Airbus pentru a putea zbura pe aeroporturile cu C-Band 5G, însă asta acoperă până la 45% din flota de avioane existente in SUA. Totodată, companiile aeriene din Statele Unite se pregătesc să anuleze mii de zboruri din cauza rețelelor C-Band 5G



companiile-aeriene-internationale-suspenda-zboruri-sua-5g-750x430.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.63 kb
 Vizualizat:  de 2544 ori

companiile-aeriene-internationale-suspenda-zboruri-sua-5g-750x430.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2022 10:56:03    Titlul subiectului: 212371

Raportul TSA din Statele Unite: 5972 de arme de foc au fost confiscate la îmbarcare, în 2021.

https://airlinestravel.ro/raportul-tsa-din-statele-unite-5972-de-arme-de-foc-au-fost-confiscate-la-imbarcare-in-2021.html

Citat:
Raportul TSA din Statele Unite: 5972 de arme de foc au fost confiscate la îmbarcare, în 2021!

Transportation Security Administration (TSA), agenția federală responsabilă de securitatea transportului civil din Statele Unite, a anunțat că în 2021 a confiscat un număr record de 5.972 de arme de foc în timpul controalelor de îmbarcare a pasagerilor, în 268 de aeroporturi.

„Este un record din toate timpurile”, a spus administratorul TSA, David Pekoske. Și să adaug: „ Motivul? Cred că sunt doar mai multe permise de arme în țară. Acesta este cel mai bun răspuns pe care-l pot da .” Recordul anterior datează din 2019, când 4.432 de arme de foc au fost confiscate la punctele de control de securitate aeroportuare din SUA. În 2021, 85% dintre armele de foc confiscate au fost încărcate cu muniție. Cele mai importante aeroporturi pentru capturi au fost Atlanta (ATL), Dallas-Fort Worth (DFW) și Houston (IAH).

În Statele Unite, legea autorizează deținătorii de arme de foc să ia arma în avion, cu condiția ca acesta să fie descărcată, introdus într-o cutie închisă și separată de muniție. Ea trebuie transportată într-o valiză înregistrată în cală. La urcarea în cabină, pasagerii prinși în posesia unor arme de foc încărcate sau descărcate cu muniție accesibilă sunt supuși amenzilor cuprinse între 3.000 USD și 10.000 USD. „Este o greșeală destul de costisitoare.”, concluzionează administratorul TSA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community