Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura tramvaiului botosanean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 822
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 17 Oct 2021 13:04:49    Titlul subiectului: 211713

Adica s-au scos si tronsoanele 101 si 102 sau doar acea portiune ce nu a fost folosita niciodata?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Oct 2021 13:30:09    Titlul subiectului: 211767

https://www.botosaninews.ro/500570/administratie/investitia-privind-reabilitarea-modernizarea-si-extinderea-celor-doua-cai-de-rulare-din-municipiul-botosani-in-aer-primarul-consulta-populatia-daca-mai-doresc-tramvaie/

https://www.monitorulbt.ro/local/2021/10/27/monitorul-video-botosanenii-vor-fi-intrebati-in-consultare-publica-daca-mai-vor-sau-nu-tramvaie/

La mentalitatea locuitorilor, vor vrea autobuze.
Deci 31.07.2020 a fost ultima zi cand au circulat tramvaiele in Botosani... Poate din 2024 se vor schimba lucrurile dupa alegeri...
Urmatoarea finantare ar putea fi implementata in vreo 10 ani, dar cine s-ar chinui sa faca un proiesct si sa obtina finantare.
Cele 9 autobuze Isuzu de 9,5 m vor deservi orasul pentru multi ani in continuare. Si ar fi normal sa nu mai fie maxataxi privat.


DAR cum va ramane cu cele 9 tramvaie noi finantate de MDRAP?
Si Resita e in aceiasi situatie si tramvaiele noi vor sosi la anu si vor face probele la Timisoara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Oct 2021 13:39:57    Titlul subiectului: 211768

http://www.banulbotosanean.ro/stiri-locale/61088-adio-tramvaie-la-botosani-primarul-andrei-renunta-la-o-finantare-europeana-de-40-milioane-euro-pentru-ca-e-nevoie-de-un-credit-de-135-milioane-euro/?fbclid=IwAR0dWZPUbWdlMZQ0QfckTzDWD4bZuh2b09PGscbLpkdCkVAwchLGPbpu8Ng

Primăria municipiului Botoșani se pregătește să renunțe la o finanțare din fonduri europene de 40 milioane euro pentru că trebuie să se împrumute cu 13,5 milioane euro pentru a asigura cofinanțarea proiectului.

La un an de zile de când a devenit primar al municipiului Botoșani, Cosmin Andrei a anunțat că în ceea ce privește licitația proiectului de modernizare a infrastructurii de transport ecologic cu tramvaiele s-a ajuns la o situație limită.

Deși nu a anunțat efectiv renunțarea la proiect, primarul Andrei a spus că îi va consulta pe botoșăneni să afle ce vor aceștia, și chiar dacă botoșănenii ar alege să se realizeze proiectul nu mai este timp efectiv pentru implementarea lui.


”Una din firmele cu care am ajuns la negocieri în cazul proiectului de modernizare a transportului cu tramvaie nu a mai participat la negocieri. A rămas doar cealaltă ofertă și asta ar însemna costuri suplimentare de 67,3 milioane lei pentru a duce la bun sfârșit acest proiect. Voi organiza consultări publice să întrebăm cetățenii dacă își mai doresc tramvaie în această situație, cu o contribuție a municipiului de 67 milioane lei, sau dacă renunțăm și așteptăm noua sesiune de finanțări europene unde vom fi eligibili pentru schimbarea sistemului de transport și achiziția de autobuze electrice”, a declarat primarul Cosmin Andrei.


Acesta a precizat că a primit de răspuns de la Agenția de Dezvoltare Nord-Est că nu poate fi suplimentată suma alocată municipiului Botoșani pentru acest proiect și că nici Guvernul nu va acorda un sprijin Primăriei Botoșani în vederea derulării acestui proiect.


”Suma pe care trebuie să o împrumutăm reprezintă de trei ori bugetul anual de dezvoltare al municipiului Botoșani. Este o decizie grea. Municipiului Botoșani nu are o tradiție atât de mare cu circulația de tramvaie, un sistem eficient, modern, necesar dar nu cu orice preț. Nu ne putem împrumuta pentru tramvaie și să nu mai facem nimic în Botoșani, să nu mai avem bani de contribuții pentru viitoarele proiecte europene. Doar la Biserica Sfântul Gheorghe am contribuim cu 2,5 milioane lei deși nu acesta era suma din contract, din cauza scumpirii la materialele de construcții. Dar Botoșani are nevoie și de străzi bune, de școli, de parcuri, de infrastructură sportivă”, a completat Cosmin Andrei.


Primarul municipiului Botoșani recunoaște că după decizia oficială de renunțare la proiectul de modernizare a sistemului de transport cu tramvaiele vor dura câțiva ani buni în care se va face o nouă strategie de transport, cu noi studii, pentru a putea fi depus un nou proiect în vederea atragerii unei finanțări europene. În tot acest timp, se va lucra pe etape la scoaterea actualelor linii de tramvai și a asfaltarea zonelor.

Nu există un termen concret pentru o alternativă la renunțarea la transportul electric cu tramvaiele, și mai există și problema faptului că la nivelul Ministerului Dezvoltării este în curs o licitație pentru achiziția a 9 tramvaie, din fonduri europene, pentru municipiul Botoșani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 822
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 27 Oct 2021 14:58:20    Titlul subiectului: 211769

Nu se pot redistribui cate 3 pentru Galati,Braila si Ploiesti?daca Botosani nu le mai vrea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Spike



Data înscrierii: 02/Apr/2021
Ultima vizita: 30/Dec/2022
Mesaje: 58
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Oct 2021 16:02:30    Titlul subiectului: 211770

Da bravo,Domnule Primar al municiupiului Botoșani să îți fie rușine
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BVB09



Data înscrierii: 07/Iun/2020
Ultima vizita: 12/Sep/2023
Mesaje: 219

MesajTrimis: Mie 27 Oct 2021 16:33:04    Titlul subiectului: 211773

Daca intrebi cetatenii la ce grad de intelegere au ei legat de transportul in comun si de educatie in general.....e clar raspunsul. E mai mult ca sa zica "a vrut poporu domle!"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Oct 2021 19:08:28    Titlul subiectului: 211775

Nu cred ca cele 9 tramvaie ar putea fi redistribuite. E interesant ce se va intampla. Daca licitatia MDRAP era gata, cele 9 tramvaie noi puteau ajunge chiar la anu in Botosani si nu aveau pe ce circula.
Nu stiu daca nu pot incerca sa reabiliteze in prima faza traseul 101. Si proiectele includ toata infrastructura. Daca s-ar reabilita doar calea de rulare ar fi mai ieftin, ca sunt atatea orase orecum Cluj, Iasi, Oradea care au linia de contact veche.
In momentul actual transportul in comun din Botosani e praf si fara nicio perspectiva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 822
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 27 Oct 2021 23:19:32    Titlul subiectului: 211777

Plus ca,conform declaratiilor primarului,Eltrans e in pericol de dizolvare avand in vedere ca nu are director general.E o lupta politica intre prefectul de la PNL si primarul de la PSD.Daca ar fi iesit tot Flutur,sunt sigur ca proiectul modernizarii infrastructurii mergea pana la capat.Tramvaiele din Botosani sunt o victima colaterala a unui razboi politic,la fel cum s-a intamplat si cu achizitia de troleibuze din Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Oct 2021 08:27:45    Titlul subiectului: 211779

Eu astept sa se termine licitatie cu tramvaiele noi de la MDRAP si sa ajunga la Botosani ca sa rugineasca, la fel se intampla si la Resita, ele vor sosi la anul si nici acum nu e gata licitatia pentru modernizarea liniei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 822
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 28 Oct 2021 10:46:55    Titlul subiectului: 211780

Diferenta este ca in Resita exista un primar care chiar isi doreste ca tramvaiul sa revina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2022 22:11:13    Titlul subiectului: 212759

https://telem.ro/botosaniul-renunta-la-tramvaie-si-cumpara-autobuze-electrice/

Executivul primăriei a decis scoaterea dalelor de pe strada Primăverii și turnarea unui covor asfaltic. Lucrările vor începe în luna mai și vor fi realizate cu bani din bugetul local.
Proiectul de modernizare a infrastructurii transportului local cu tramvaie nu va mai fi realizat în municipiul Botoșani. Autoritățile locale au decis să renunțe la finanțarea europeană, urmând să achiziționeze autobuze electrice prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

Între timp, s-a decis scoaterea dalelor de pe strada Primăverii și turnarea unui covor asfaltic, lucrările urmând să înceapă în luna mai. Pe calea Națională, lucrările se vor executa anul viitor.

“După Paște vom scoate dalele de tramvai de pe strada Primăverii. Am avut discuții cu cei de la ADR pentru a putea realiza acest lucru. Putem înlătura dalele de pe strada Primăverii și să turnăm asfalt. Facem lucrările pe buget local pentru că avem bani la capitolul reparații străzi. Încep de la intersecția străzilor Primăverii cu George Enescu. Nu pot să dau un termen de finalizare dar cu siguranță anul acesta se va circula în condiții normale pe strada Primăverii. Îmi doresc să dezafectăm și celelalte refugii de pe Calea Națională pentru a nu mai perturba circulația. Ele nu au putut fi dezafectate până acum pentru că erau pe acest proiect”, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Zece autobuze electrice în locul tramvaielor

„Din păcate pentru cei care și-au dorit tramvaie la Botoșani, programul este amenințat. Am căutat toate variantele posibile pentru a implementa acest proiect. Nu există posibilitatea să fazăm acest proiect pe Programul Operațional Regional. În plus, cofinanțarea este din ce în ce mai mare. Materialele de construcție s-au scumpit din nou, prețul fierului s-a triplat iar banii pentru cofinanțare nu îi avem. Exista varianta unui împrumut. Am avut discuții cu cei de la BERD pentru a contracta un credit dar ar însemna să nu mai facem alte proiecte în următorii ani”, a afirmat primarul municipiului Botoșani care a adăugat că va încerca să obțină o finanțare de minim 6 milioane de euro, prin PNRR, pentru a cumpăra autobuze electrice.

“Vom aplica pentru zece autobuze electrice, pe care să le transferăm companiei Eltrans, pentru traseele 101 și 102. Depunerea pe PNRR va demara pe data de 1 aprilie și vom avea cererea pregătită pentru zece autobuze electrice care costă între 600.000 și 800.000 euro bucata. Vor fi autobuze electrice cu o lungime de zece metri. E clar că nu vom putea cumpăra foarte repede aceste autobuze. Depunem cererea de finanțare, semnăm contractul, facem licitația”, a mai spus Cosmin Andrei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2022 22:12:11    Titlul subiectului: 212760

In aceasta zi mai apare o stire in sensul ca cele 9 tramvaie noi vor veni.
https://www.monitorulbt.ro/prima-pagina/2022/03/24/guvernul-ne-da-tramvaie-chiar-daca-nu-le-vrem/

Proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul este în continuare într-un mare blocaj. Municipalitatea nu dispune de fonduri pentru a asigura partea de confinanțare care, la ultimul anunț al primarului Cosmin Andrei, era de 60 de milioane de lei. Se pare, însă, că nici demersurile vizând un eventual sprijin financiar de la nivel central nu vor vreun rezultat.

Monitorul de Botoșani a solicitat informații de la Ministerul Dezvoltării în legătură cu demersurile edililor vizând obținerea unui sprijin financiar. „Primăria Municipiului Botoșani a solicitat, prin intermediul Secretariatului General al Guvernului, ca Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației să finanțeze suma de 96 milioane lei, care este necesară pentru continuarea celor două proiecte de infrastructură de tramvai, însă atribuțiile legale ale MDLPA și bugetul ministerului nu permit finanțarea unei astfel de cereri”, a transmis Serviciul Comunicare din cadrul Ministerului Dezvoltării.

Răspunsul vine după ce, la jumătatea lunii ianuarie, cu prilejul vizitei la Botoșani, Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, a dat asigurări că se caută soluții.

Licitația pentru garnituri noi merge înainte
Municipalitatea se află într-o mare încurcătură pentru că, pe de altă parte, Ministerul Dezvoltării a continuat procedura de achiziție publică a 49 de tramvaie, dintre care nouă sunt pentru municipiul reședință de județ.

„Ofertantul declarat câștigător pentru <Achiziția de 49 de tramvaie cu lungimea de circa 18 metri destinate transportului public de călători” – Lotul nr.1 Municipiul Botoșani – 9 tramvaie unidirecționale de cca. 18 metri este POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPÓLKA AKCYJNA. Procedura este în curs de finalizare, a fost contestată, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză autorității contractante, respingând contestațiile depuse. La acest moment, decizia CNSC este atacată de către unul dintre contestatori la Curtea de Apel București. Termenul inițial a fost 16.03.2022, dar a fost amânat pentru 13.04.2022”, a transmis Serviciul Comunicare al MLDAP.

Cu alte cuvinte, după finalizarea procedurii, și construirea celor nouă tramvaie, acestea vor ajunge în municipiu. „Tramvaiele vor intra în posesia municipalității, care caută surse suplimentare pentru continuarea celor două proiecte de infrastructură. Tramvaiele nu pot fi redistribuite, deoarece fac obiectul unei cereri de finanțare dedicate special Municipiului Botoșani”, au mai transmis reprezentanții Ministerului Dezvoltării.

Dincolo de confinanțarea substanțială, imposibil de alocat de la bugetul local, o altă problemă este legată și de timpul de implementare. Practic, proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul trebuie să se încheie pe 31 decembrie 2023, termen imposibil de respectat, dat fiind faptul că sunt necesare câteva luni pentru o nouă licitație și pentru realizarea proiectului tehnic. Practic, ar rămâne sub un an pentru derularea lucrărilor.

„S-a tras frâna de mână”
În octombrie 2021, în cadrul ședinței Consiliului Municipal, primarul Cosmin Andrei a fost întrebat de către consilierul liberal Eugen Țurcanu de ce vrea să renunțe la tramvai și de ce nu a luat toate măsurile pentru a fi desemnată o firmă care să înceapă lucrările.

„S-a tras frâna de mână, în termeni plastici. Ați impus celor de la achiziții și de la comisia de evaluare să încetinească ritmul și să găsească orice chichiță, orice motiv numai să nu facem acest proiect. Aveți un fix cu autobuze electrice, care ne vor costa de ne vor usca, dincolo de proiectele și planurile peste planuri și consultanță, pe care le-am plătit în decursul anilor. Din 2014 de când am votat acel plan de mobilitate urbană, ne-am asumat printr-o succesiune de ședințe de CL că vom implementa transport public cu tramvaiul. Dacă la vremea respectivă noi bifam și spuneam că nu vrem tramvai, punem troleibuz, sau autobuz, era frumos. Pierdem acum opt ani, ne întoarcem înapoi cu opt – zece ani și nu am făcut nimic cu transportul public în oraș. Aceleași maxi taxi de calitate mediocră, transport prost etc”, a spus atunci Eugen Țurcanu.

Procedură de achiziție publică demarată în 2020
Primul contract de finanțare a fost semnat la finele anului 2019 și al doilea în 2020. O primă licitație a fost organizată în anul 2020, dar nu s-a prezentat nicio firmă. Nici cea de a doua licitație, organizată anul trecut nu a avut finalitatea dorită de edili. Chiar dacă au existat mai multe firme interesate de aceste două contracte (pentru cele două trasee – n.r.), nu a fost depusă nicio ofertă.

La cea de a doua licitație a fost suplimentată valoarea lucrărilor cu 10%, fiind introduse sume de la capitolul „diverse și neprevăzute”. Astfel, s-a ajuns la o valoare totală a lucrărilor de 147.952.991 de lei, pentru cele două trasee. Ofertele trebuiau depuse până pe 23 iunie 2021. Primarul a anunțat atunci o procedură de negociere directă. Nici negocierea directă nu a avut rezultat, anunțându-se că primăria trebuia să asigure o cofinanțare de 60 de milioane de lei.

Primarul vrea acum autobuze electrice
Cosmin Andrei a anunțat că primăria va depune un proiect pentru achiziția a 10 autobuze electrice cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Autobuzele ar urma să înlocuiască actualele autobuze diesel folosite de Eltrans și care sunt închiriate.

La începutul acestei săptămâni, primarul a fost la ADR Nord Est Piatra Neamț pentru a discuta despre această investiție. Reprezentanții ADR au răspuns că municipalitatea trebuie mai întâi să decidă ce se întâmplă cu finanțarea europeană atrasă pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. Mai mult, pentru a folosi autobuze electrice este nevoie de modificarea strategiei de mobilitate urbană, deoarece actuala strategie vizează transport public în municipiu cu tramvaiele. Totodată, ar fi pusă sub semnul întrebării și solicitarea unei noi finanțări în exercițiul financiar european 2021 – 2027.

Una peste alta, pornind de la eșecurile înregistrate pe bandă rulantă în licitațiile cu miză foarte mare, cum ar fi cea vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul și cea vizând reabilitarea Teatrului „Mihai Eminescu”, mulți botoșăneni se întreabă dacă nu cumva problemele pleacă de la Serviciul de achiziții din cadrul primăriei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Vin 19 Aug 2022 10:41:34    Titlul subiectului: 214123

Din 16 august a inceput scoaterea liniei de pe strada Primaverii.
Cele 9 tramvaie noi vor ajunge.

https://www.gazetabt.ro/catalin-silegeanu-dezafectarea-infrastructurii-de-tramvai-din-municipiul-botosani-este-unul-dintre-cele-mai-mari-paradoxuri-administrative-romanesti/

Dezafectarea infrastructurii de tramvai din municipiul Botoșani este unul dintre cele mai mari paradoxuri administrative românești. „Momentul istoric” pe care îl elogiază cu mândrie primarul Cosmin Andrei, vizând lucrările demarate pe strada Primăverii, reprezintă o decizie neinspirată din toate punctele de vedere și reflectă incapacitatea managerială a acestuia.

Înainte de toate, este într-adevăr o chestiune „istorică” renunțarea la o finanțare de 180 de milioane de lei, din fonduri europene, pentru reabilitarea căilor de rulare, în condițiile în care Primăria s-a angajat ireversibil să achiziționeze nouă tramvaie moderne, printr-o procedură centralizată de Ministerul Dezvoltării. Denunțarea contractului respectiv antrenează consecințe devastatoare pentru toate primăriile participante la achiziția comună, care ar fi obligate să suporte corecțiile financiare imputate și să returneze sumele cheltuite în baza proiectului. Prin urmare, în municipiul Botoșani vor fi aduse noi mijloace de transport, a căror soartă este deja pecetluită prin desființarea infrastructurii specifice. Primăria nu a comunicat vreo soluție clară pentru ca tramvaiele respective să nu devină o risipă de bani, condamnate să ruginească în curtea companiei Eltrans.

Este incredibilă relaxarea cu care edilul-șef al orașului anunță că întoarce spatele unei sume fabuloase pe care o oferă Uniunea Europeană, cunoscând implicațiile acestei decizii. Se apără vorbind despre achiziția a nouă autobuze electrice, deși intenția se află doar la nivel de proiect depus spre finanțare. Nu există nicio garanție că va fi implementat cu succes. Iar până ca respectivul obiectiv să fie îndeplinit, locuitorii municipiului Botoșani vor circula cu autobuze diesel, extrem de costisitoare și poluante.

Primăria plătește rate de circa 165.000 de lei pentru leasing-ul operațional, cost la care se adaugă cel puțin 80.000 de lei pentru combustibil. Așadar, cheltuielile se ridică la un sfert de milion de lei, în fiecare lună, doar pentru operarea autobuzelor. În plus, contractul prevede o limită de kilometri, estimând că acestea vor parcurge 50.000 de kilometri într-un an. În realitate, autovehiculele se deplasează mai bine de 180.000 de kilometri, anual, adică de patru ori mai mult decât s-a anticipat la încheierea contractului de leasing. Iar ce-i în plus se plătește cu 2,5 lei pe kilometru. Cu alte cuvinte, botoșănenii plătesc circulația cu autobuzul în regim de taxi. Primăria acumulează deja datorii, iar furnizorul va decide, cel mai probabil, să-și ia autobuzele înapoi.

Pe scurt, există mari probleme legate de transportul public în municipiul Botoșani. Niciun argument nu poate scuza lipsa de viziune a primarului, care angajează cu bună știință o mulțime de riscuri pe banii și nervii contribuabililor. Nu mai pomenesc despre inoportunitatea perioadei alese pentru demararea lucrărilor de dezafectare, care vor cauza adevărate convulsii în trafic când va începe noul an școlar. Nu mai pomenesc despre faptul că, prin această decizie, municipiul Botoșani se exclude din rândul puținelor orașe din țară care se bucură de astfel de posibilități. Tramvaiele au rolul de asigura coloana vertebrală a unui oraș, au o capacitate de găzduire net superioară autobuzelor, sunt mult mai practice din punct de vedere al fluidizării traficului, sunt mai rezistente și sustenabile, iar costul de operare per călător este mult mai mic.

Însă comparația, imaginea de ansamblu, riscurile și datele concrete ale problemei nu au valoare în ochii unui edil setat să repete obsesiv „este prea mare cofinanțarea, este prea târziu”. Dacă primarul ar fi avut capacitate managerială și interes real pentru binele comunității, din momentul în care a preluat conducerea ar fi găsit soluții să implementeze acest proiect major, botoșănenii s-ar fi bucurat de transport propriu, sigur și de calitate la finele anului 2023. Însă „momentul istoric” pe care l-a preferat Cosmin Andrei nu face decât să arunce municipiul Botoșani într-un joc a cărui miză este încă necunoscută. O ruletă pe bani publici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 19 Aug 2022 14:14:17    Titlul subiectului: 214125

Dilaila...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Sâm 19 Noi 2022 10:34:13    Titlul subiectului: 214858

https://btonline.ro/anul-viitor-vor-fi-scoase-dalele-de-tramvai-de-pe-strada-sucevei-si-zona-carrefour/
Anul viitor vor fi scoase dalele de tramvai de pe strada Sucevei și zona Carrefour

Primarul Cosmin Andrei a anunțat că în 2023 vor fi scoase dalele de tramvai de pe strada Sucevei și bulevardul Mihai Eminescu, vor fi dezafectate scuarurile și se va reface sensul giratoriu din zona Carrefour.

Lucrările pe strada Sucevei vor începe cel mai probabil în vara anului viitor dar ținând cont de experiența de pe strada Primăverii, disconfortul nu va fi de lungă durată.

“Anul viitor îmi propun să scot liniile de tramvai de pe strada Sucevei și bulevardul Mihai Eminescu, în dreptul Carrefour, un tronson pe care nu a circulat niciodată tramvaiul. Scoatem aceste linii de tramvai și asfaltăm toată strada Sucevei, plus acest tronson din bulevardul Mihai Eminescu. Prima comandă pe care o vom da firmei care va câștiga licitația pentru reparații și întreținere străzi va fi: proiectare strada Sucevei cu scoaterea scuarurilor, sens giratoriu la intersecția cu bulevardul Mihai Eminescu și acest tronson din bulevardul Mihai Eminescu. Le vom scoate și de pe Calea Națională dar nu putem face într-un an toate aceste lucrări”, a spus primarul Cosmin Andrei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2023 12:17:05    Titlul subiectului: 216404

Azi, 09.06.2023 a inceput scoaterea liniei din bucla din zona garii de pe Bulevardul Mihai Eminescu. Va continua si cu str. Sucevei.

https://stiri.botosani.ro/stiri/administratie/tronson-de-pe-bulevardul-eminescu-intrat-in-reabilitare-video.html
Un nou tronson de drum din municipiul Botoșani a intrat în reabilitare. Șantierul s-a deschis vineri, pe Bulevardul Mihai Eminescu - tronsonul cuprins de la intersecția cu strada Sucevei până la acces auto Complex comercial Kaufland.

Lucrările presupun dezafectarea căii de rulare și reabilitarea carosabilului.

Intervențiile se vor extinde pe strada Sucevei, între intersecțiile cu Calea Națională și Primăverii.

„Pe strada Sucevei vom amenaja și două sensuri giratorii, la intersecțiile cu Bulevardul Mihai Eminescu și cu strada Primăverii”, a conchis primarul Cosmin Andrei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 06 Iul 2023 22:59:38    Titlul subiectului: 216535

Pe 16 iunie 2023 s-a scos linia de pe strada Sucevei.
https://www.youtube.com/watch?v=LFlKyXF1zG8&ab_channel=BOTOSANIONLINETV

Nici Botosani nu ar fi fost capabil sa intretina noua linia de tramvai si cele 9 tramvaie moderne alaturi de cele 7 Tatra ramase. Vedem exemplele din Iasi, Cluj, Bucuresti. Orasele din Romania nu prea sunt capabile financiar sa intretina tramvaie moderne. Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2023 07:17:02    Titlul subiectului: 216537

Nu sunt, dar ar putea fi, schimband filosofia sociala a locului... Adica pachet de masuri dure si ferme pentru descurajarea lipirii de scaunul masinii personale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2023 07:35:41    Titlul subiectului: 216538

https://intermediatv.ro/2023/07/05/un-nou-tronson-de-drum-din-municipiul-botosani-in-reabilitare/
Defapt vor fi 38 de autobuze electrice prin P.N.R.R., nu 40 cum zice in stire. Dar e legal ca o parte din ele sa fie folosite de privatul care opereaza maxi taxi pana in 2026?
La Botosani e nevoie de bilet unic si de abonament pentru o zi. Daca vrei cu autobuzul din Primaverii ca sa merg in in centru platesti 2 bilete schimband la gara sau iei duba privata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 376

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2023 16:16:48    Titlul subiectului: 216545

Dacă orașul are aprobate mai multe trasee date în folosință mai multor operatori, nu este nicio problemă. Și la Alba Iulia primăria a cumpărat autobuze electrice și de folosit le folosește o companie privată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Noi 2023 11:29:22    Titlul subiectului: 217261

Primarul considera actiunea un progres...

https://botosaniexpres.ro/2023/11/10/eliminarea-liniilor-de-tramvai-din-zona-industriala-pana-la-intersectia-calea-nationala-cu-sucevei-din-2024/

Primarul Cosmin Andrei a făcut cunoscut faptul că până în 2024 se va renunța la toate platformele pentru tramvaie din municipiul Botoșani și că se va face retragerea traseelor de tramvai din zona industrială până la intersecția Calea Națională cu Sucevei. Acest proiect este inclus într-un plan de renovare extins al orașului, care va cuprinde și reparații la drumuri și eliminarea infrastructurii destinate tramvaielor.

Primarul a transmis aceste informații în timpul unei apariții în cadrul emisiunii de la Tele M, evidențiind că proiectul vizează abandonarea platformelor din tot municipiul și retragerea traseelor de tramvai. De asemenea, a menționat că se va face o cerere oficială pentru încheierea unui acord cu Secția Drumuri Național pentru înlăturarea dalelor destinate tramvaielor și pregătirea carosabilului pentru aplicarea stratului final de asfalt pe o porțiune de 3 kilometri, începând de la intrarea în oraș și până la EON.

Cosmin Andrei a subliniat că se va urma modelul unui acord similar prin care s-au reabilitat intrările în Botoșani dinspre Iași, Suceava, Ștefănești și Săveni, iar asfaltarea va fi efectuată pe toată lățimea carosabilului. El a menționat că obiectivul este eliminarea infrastructurii destinate tramvaielor, renunțarea la platforme și pregătirea carosabilului pentru stratul final, adăugând că SDN poate realiza doar acest ultim strat.

Aceste inițiative fac parte din demersurile administrației locale de a moderniza infrastructura orașului, îmbunătățind astfel condițiile de viață pentru locuitori și facilitând circulația în oraș. Primarul Cosmin Andrei a subliniat importanța acestor acțiuni pentru progresul orașului și a asigurat că administrația locală va depune toate eforturile pentru implementarea acestor proiecte în următorii ani. Odată cu renunțarea la platformele destinate tramvaielor și retragerea traseelor, se așteaptă îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește circulația și aspectul urbanistic al municipiului Botoșani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Noi 2023 15:39:13    Titlul subiectului: 217262

Asta este, mai sunt si primari idioti......
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community