|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 17:32:13 Titlul subiectului: |
211169 |
|
Dupa 40 de ani, azi la ora 16 s-a facut prima proba pe un tronson nou construit. Ca si in anii precedenti pionerul a fost vagonul 44 care a fost luat de la tura adus de la Pod CFR la bifurcatia noii linii de la intersectia strazii Aviatorilor cu Calea Aradului. Dupa parcurgerea sensului spre depou vagonul 44 a intors in depou pe macaze si a facut si sensul opus, fara probleme majore, dupa care si-a reluat tura obisnuita
Descriere: |
Switch changed to test the new line after 40 years since the last new line was tested |
|
Mărime fișier: |
1.99 MB |
Vizualizat: |
de 7518 ori |
|
Descriere: |
Turning on the dedicated section beside the "Peța" river, |
|
Mărime fișier: |
1.56 MB |
Vizualizat: |
de 7516 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Lun 16 Aug 2021 09:36:25 Titlul subiectului: |
211178 |
|
De ce se evită numerotarea unui nou traseu de tramvai ca fiind traseul/linia nr.5 ???
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 17 Aug 2021 18:02:35 Titlul subiectului: |
211183 |
|
Azi la ora 09:55 s-a inceput proba noului segment de cale și cu alte tipuri de tramvaie. Primul a fost KT4Dm #213care a intrat venind de la Emanuel pe Calea Aradului a parcurs intregul tronson pana la depou unde a intors pe macaze si a iesit pentru a testa si sensul opus, dupa care s-a retras in depou folosind ruta Emanuel-Piata Unirii-Cantemir. Nu detin poza, dar din surse interne mi s-a comunicat ca vagonul avea afisat linia "9".
La 09:48 exact cand intra #213 a ajuns la depou, a iesit in Astra #313 cu afisajul "Probe linia 4" si a parcurs traseul Cantemir-Casa de Cultura-Emanuel-Calea Aradului-Auchan-depou. La fel a intors pe macaye in depou si a iesit pentru a testa si sensul spre Calea Aradului dupa care s-a retras spre depou pe relatia Emanuel-Casa de Cultura-Cantemir.
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Mie 18 Aug 2021 07:14:30 Titlul subiectului: |
211192 |
|
tcm a scris: | Nu se evita , inca nu a fost anuntat nici un traseu prin zona respectiva. |
Stiu ca se vorbea de o renumerotare clasica dar nu mai stiu cum a ramas. Poate intra in vigoare cand e gata linia si se regandesc -poate- traseele.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 21 Oct 2021 11:22:35 Titlul subiectului: |
211728 |
|
A inceput inierbarea liniei. Chiar daca arata frumos , din punctul meu de vedere , gazonul este mult prea sus si mult prea aproape de linie si cred ca cazua probleme tramvaielor , prin agatarea patinelor de gazon. De asemena , daca va trece pe acolo un ULF cu sistemul hidraulic defect , cred ca va rade tot gazonul. Gazonul ar fi trebuit sa fie sub nivelul liniei si ar fi trebuit lasata o distanta de cativa centimetri de ambele parti ale sinei.
Primele doua poze sunt de pe Lawn&Garden Solutions cu lucrarea din Oradea .
Poze 3-5 sunt de pe Google si sunt model de cum ar fi trebuit sa arate acest gazon.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.09 MB |
Vizualizat: |
de 6396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 6396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.41 kb |
Vizualizat: |
de 6396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.04 MB |
Vizualizat: |
de 6396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
515.11 kb |
Vizualizat: |
de 6396 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Mie 27 Oct 2021 16:34:58 Titlul subiectului: |
211774 |
|
Bine ca s-a postat ultima poza ca fix asa as fi propus si eu. Banda protectoare la linii (ciment, asfalt, bordurici etc) si iarba intre aceste separatoare "naturale".
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Lun 08 Noi 2021 23:53:10 Titlul subiectului: Gazon |
211828 |
|
Soluția tehnică dintre cele 3 poze este foarte diferită, gazonul din Oradea este similar cu cel din poza a II-a. În prima poză sub fiecare șină este o grindă longitudinală, pe lângă care gazonul este plantat pe ambele părți, iar legătura transversală dintre cele două grinzi este sub nivelul gazonului. A treia poză arată metoda folosită și la Budapesta, unde șina este înglobată în grinda longitudinală, legăturile transversale aflându-se, la rândul lor, sub nivelul gazonului.
Soluția folosită la Oradea este cea mai des folosită, pentru că permite plantarea gazonului peste calea de rulare uzuală, cu traverse obișnuite și șină Vignoles. În mod evident, este cea mai ieftină metodă. În celelalte cazuri, gazonul rezistă mai bine la căldură și secetă, având contact direct cu solul și rădăcini mai sănătoase.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 09 Noi 2021 00:36:09 Titlul subiectului: |
211829 |
|
Nu pot zice ca ma pricep la detalii tehnice , dar ce este prezentat in acest reportaj incepand cu minutul 10 ma face sa cred ca solutia aleasa nu este potrivita pentru o linie de tramvai cum este cea din Oradea (sau din Bucuresti ca si acolo a fost facut greentrack asemantor).
In cazul liniei noi din Oradea , nu cred ca s-a folosit nici un fel de grinda am primit poze din timpul lucrarii (daca nu le-a postat autorul eu nu le voi posta), s-a tras un fel de plasa de protectie peste piatra , iar apoi a fost turnat nisip/pamant peste care a fost plantat gazonul. Din pacate gazonul a fost pus inainte de a fi burata cum trebuie linia , la 30 km/h toate tramvaiele "danseaza", ceea ce nu mi se pare normal pentru o linie noua.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 15 Dec 2021 17:34:12 Titlul subiectului: |
212020 |
|
Azi dimineață înainte de ora 5 dimineața s-a pornit circulația de transport călători pe noua linie construită de doi ani încoace. Liniile care au fost înființate alocate să accceseze acest tronson nou sunt 5 și 7. Cu această ocazie s-au reactivat și vagoanele Siemens ULF, deoarece astfel s-a creat posibilitatea de ieșire pe poarta principală din depou cu acces la capătul Nufărul. Din 23 august de când s-a închis circulația pe relația Casa de Cultură-Nufărul practic s-a tăiat accesul vagoanelor pe poarta principală a depoului, noua ieșire prin spate creată odată cu construirea noii linii presupunea întoarcerea vagoanelor în depou manevrând pe macaze cu spatele, ceea ce la ULF implică riscuri mar ide deraiere. Din acest motiv au fost ele suspendate până la redeschiderea accesului pe poarta principală din depou și posibilitatea de a întoarce la capătul Nufărul.
În viitorul apropiat vor fi reconstruie atât calea de rulare cât și macazele vechi din depou, ocazie cu care se va construi o buclă de întoarcere în interiorul depoului, astfel ca vagoanele parcate să poată întoarce direct în depou să iasă pe ieșirea din spate, fără a mai fi nevoie să meargă până în capătul Nufărul (6km dus-întors).
Descriere: |
50 starting from Nufarul on the first day of the new line 5. |
|
Mărime fișier: |
1.28 MB |
Vizualizat: |
de 5315 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Joi 23 Dec 2021 15:35:22 Titlul subiectului: |
212093 |
|
Stiu ca Oradea mai avea planuri pt reteaua de tramvai (spre Episcopie si nu numai). Sa ne asteptam la ceva nou la orizontul 2021-2027?
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 23 Dec 2021 17:17:27 Titlul subiectului: |
212094 |
|
Inca nu s-a anuntat nimic oficial. Da , s-a discutat la un moment dat despre construirea unei linii de tramvai spre Episcopia , spre Baile Felx , tram-train spre Debretin , depou nou etc , dar nimic concret inca , nu s-a facut nici un studiu de fezabilitate din cate stiu. Sincer , spre Episcopia nu prea vad rostul unei linii de tramvai avand in vedere ca este majoritar zona de case. Din punctul meu de vedere , acum ar trebui facuta o linie de tramvai intre Calea Aradului-Rogerius , pe strada Onestilor deoarece in zona au fost/sunt construite o gramada de blocuri si extinsa linia de tramvai pe Calea Borsului prin parcul industrial. Eventual refacuta linia pe Calea Clujului si prelungita pana in zona Metro/Cartierul Tineretului sau chiar pana in Osorhei.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 02/Apr/2024 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 23 Dec 2021 18:16:06 Titlul subiectului: |
212095 |
|
Pentru depoul de tramvaie studiul de fezabilitate e în curs de execuție sau poate e gata. Există și un certificat de urbanism emis pentru asta.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 08 Ian 2023 01:45:02 Titlul subiectului: |
215330 |
|
1. Macazurile electrice de la intrararile in depou sunt functionale.
2. Sunt actionate cu comanda prin patina amplasata pe fir.
3. ULF-ul 50 , scos la dezmortire nu a reusit sa schimbe macazul cu comanda prin patina , astfel vatmanul a fost nevoit sa se dea jos.
4. Unele console au inceput sa se indoaie vizibil.
5. In unele locuri cauciucul absorant este instalat prea sus , buza bandajului frecandu-l.
6. Se vde cu ochiul liber cat de "dreapta" este linia. La 20-30 km/h se balanseaza orice tramvai (poza fara zoom).
7. Desi linia a fost data in exploatare de mai putin de 2 ani , in unele statii gurile de canal s-au scufundat iar asfaltul a avut nevoie deja de carpeli.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 3607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.04 MB |
Vizualizat: |
de 3607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.22 MB |
Vizualizat: |
de 3607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.64 MB |
Vizualizat: |
de 3607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.74 MB |
Vizualizat: |
de 3607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.31 MB |
Vizualizat: |
de 3607 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 10 Mai 2023 11:12:16 Titlul subiectului: |
216228 |
|
Planurile de extindere a retelei de tramvai pentru urmatorii ani. Proiecte precum tram-train-ul spre Felix , spre Bors sau linia de tramvai spre aeroport sunt deja cunoscute , noutatea ar fi linia de legatura intre bucla din Iosia si gara CFR Oradea Vest , probabil pentru un tram-train spre Cheresig (linia 312) si linia noua de tramvai intre Gara Oradea si cartierul Rogerius , prin Stefan cel Mare si Lacul Rosu. Daca se va face aceasta linie cea de pe Berzei/Olimpiadei va fi cu siguranta desfiintata. Nimic despre linia spre Episcopia. Poza cu planul retelei este preluata din articol.
Club Feroviar: Florin Birta o ia înaintea lui Nicușor Dan. Tram-trenul Oradea, gata de start
Despre trenul metropolitan București s-a vorbit mult, ba chiar a fost și temă de campanie electorală, atunci când Nicușor Dan s-a ”duelat” cu Gabriela Firea. Tram-trenul Oradea nu a fost atât de mult în lumina reflectoarelor, însă s-au făcut pași concreți pentru realizarea lui. Acum, când proiectul din orașul condus de primarul Florin Birta a ajuns la maturitate, el a fost prezentat la Conferințele Club Feroviar 2023.
Directorul general al Oradea Transport Local (OTL), Adrian Revnic, a făcut o prezentare a societății și a menționat direcțiile de dezvoltare ale sistemului de transport public din oraș.
În momentul de față, OTL operează 32 de linii de autobuz urbane, iar parcurile industriale sunt deservite de peste 10 linii. Transportul cu tramvaiul este una dintre prioritățile OTL, însă din cauza numărului mare de lucrări de infrastructură din oraș numărul liniilor de tramvai s-a redus, momentan, de la nouă la trei. Aproape jumătate din rețeaua de tramvai este inutilizabilă pentru moment.
OTL trece la nivelul următor de transport metropolitan
Rețeaua suburbană operată de OTL este formată din 12 linii, dintre care una este transfrontalieră, între Oradea și Biharkeresztes (Ungaria).
Însă transportul cu autobuzele cu motoare cu combustibili convenționali (în speță motorina) nu este unul care să dea rezultate pe termen lung, atât din punct de vedere ecologic, cât și al mobilității. Astfel, în conformitate cu recomandările europene, în proiectele în derulare și viitoare OTL va continua să acorde prioritate transportului public ecologic și durabil.
Oradea Transport Local a început să acceseze Proiecte Europene încă din 2009. Unul dintre primele proiecte a fost dezvoltarea Centrului de Cercetare Mecatronică pentru Siguranța Transportului Public, finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. OTL a participat la Programul de Cooperare Transnațională din Europa de Sud-Est prin proiectul Transport Public Urban Atractiv pentru Orașe Accesibile (ATTAC – Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities), unde axa prioritară a fost îmbunătățirea accesibilității, coordonarea, promovarea, planificarea și funcționarea rețelei de transport public urban primar și secundar. Principalul rezultat al proiectului a fost elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (SUMP).
Electrificarea transportului public în orașe – ELIPTIC (Electrification of Public Transport in Cities) a fost un proiect european finanțat prin programul de cercetare și inovare Horizon 2020 al Uniunii Europene. În cadrul proiectului, OTL a avut posibilitatea de a elabora un studiu de fezabilitate privind utilizarea multifuncțională a rețelei de transport public electric pentru (re)încărcarea vehiculelor electrice.
Transportul public din Oradea, cu mult înaintea Bucureștiului
Trebuie precizat faptul că OTL a fost prima companie de transport public din România care a construit o nouă linie de tramvai, cu lungimea de aproximativ 8 km (cale simplă) în ultimii 30 de ani. Și pașii înaintea Bucureștiului pe care i-a făcut Oradea nu se opresc aici. Sistemele de management al flotei și de informare a călătorilor au fost introduse în Oradea în 2008. În Capitală, abia acum este în fază incipientă un proiect finanțat prin PNRR pentru introducerea panourilor electronice de informare în stațiile STB, și acela cu scandal, așa cum a scris Club Feroviar.
De asemenea, sistemul E-Ticketing a fost introdus la Oradea în 2012, fiind primul oraș din țară care a făcut acest lucru. Între timp, aceste sisteme au fost modernizate în 2021, cu fonduri europene.
Tram-trenul Oradea, inspirat dintr-un model german
Tram-trenul Oradea
Cu maro: rețeaua actuală de tramvaie Cu roșu: noile linii de tramvai: spre Borș (parc industrial, zonă metropolitană, graniță de stat); spre Aeroport (+parc industrial); conexiuni la calea ferată Cu albastru: liniile care nu sunt folosite de CFR, sunt șanse mari, ca pe viitor aici să fie operat un serviciu de transport public metropolitan cu tramvaie.
În următorii ani, OTL va continua să construiască noi linii de tramvai, însă acest lucru nu este suficient, așa că autoritățile din Oradea au decis să treacă la nivelul următor.
”Transportul ecologic și costurile pe km/călător ne-au determinat să dorim continuarea extinderii rețelei de tramvaie, chiar prin dezvoltarea unui sistem de transport public tram-train”, a spus Adrian Revnic.
Noile linii de tramvai se vor îndrepta spre Borș (parc industrial, zonă metropolitană, graniță de stat) și spre Aeroport și parcul industrial), inclusiv cu conexiuni la calea ferată. De asemenea, sunt linii ferate care nu mai sunt folosite de CFR, iar aici se intenționează să fie operat în viitor un serviciu de transport public metropolitan cu tramvaie.
Oradea a luat în acest sens modelul orașului german Karlsruhe, unde a fost introdus în 1992, conectând liniile regionale de tren la rețelele urbane de tramvai. Practic, după cum spune Adrian Revnic, oamenii iau trenul din apropierea casei și coboară chiar la poarta uzinei Mercedes unde lucrează. Liniile de tram-tren au caracteristici similare cu cele ale tramvaielor regionale. Tronsoanele urbane de tram-tren au o viteză medie mai mare decât rețelele tipice de tramvai. Nu în ultimul rând, vehiculele tram-tren au dimensiuni similare tramvaielor, dar ating viteze maxime mai mari.
Tram-trenul poate fi folosit într-un transport public regional în trei moduri: ca mod principal, în care tram-trenul este singurul mod feroviar care deservește localitățile regionale; ca mod secundar, în care trenurile regionale deservesc orașele mari, iar tramvaiul deservește stații suplimentare și satele mai mici; ca mod de alimentare, în care tram-trenul este utilizat pentru a oferi acces la noduri feroviare de nivel superior. Principalul avantaj al tram-trenului este eliminarea unui transfer între transportul public regional și cel urban. ”Oamenii vor să ajungă de acasă direct în centru orașului, unde au treabă, fără a mai schimba pe traseu mijlocul de transport”, a explicat Adrian Revnic.
Tram-trenurile permit distanțe mai scurte între opriri în comparație cu trenurile regionale. Deși sunt necesare relativ puține investiții în infrastructură, deoarece tramvaiul-tren utilizează infrastructura existentă, vehiculele sunt mai scumpe decât tramvaiele obișnuite.
Licitația va fi lansată în această toamnă
”Linia va trebui refăcută și electrificată. Pe de altă parte, materialul rulant va trebui să fie format din vehicule duale, cu alimentare atât la 25 kV, ca la calea ferată, cât și la 600 V, cât are rețeaua tramvaielor. Suntem cu studiile de fezabilitate la zi, iar în toamnă vom da drumul la licitație”, a spus Adrian Revnic. El a precizat că valoarea proiectului privind tram-trenul Oradea se ridică la aproximativ 150 de milioane de euro.
Următorul pas este autorizarea OTL ca operator de transport feroviar, iar aici Adrian Revnic estimează că vor fi dificultăți în ceea ce privește recrutarea mecanicilor de locomotivă. ”Unde îi autorizez?”, s-a întrebat el retoric și a precizat că legislația în domeniu a rămas în anii ’90.
Dar Adrian Revnic este hotărât să depășească toate obstacolele. Este fiu de ceferist – tatăl său a fost impiegat de mișcare și apoi șef de gară – așa că domeniul feroviar îi este mai mult decât familiar.
”E o vorbă. Bunica a plecat într-o lume mai bună. A murit? Nu. S-a mutat la Oradea”, a spus directorul OTL în finalul prezentării sale.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
338.78 kb |
Vizualizat: |
de 2797 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 12 Mai 2023 23:19:12 Titlul subiectului: |
216248 |
|
Deoarece a trecut timpul in care puteam edita ultimul mesaj , vin cu o actualizare la ce am spus mai sus.
S-ar putea sa fi inteles gresit cum va fi construita portiunea noua de linie intre Gara-Lacul Rosu/Rogerius. Am dezbatut cu alti pasionati si defapt linia noua ar urma sa fie conectata la reteaua CFR undeva in zona Autogarii Stefan Cel Mare. Linia de tramvai de la Gara nu va fi conectata cu portiunea noua. Asta deoarece tram-train-ul ar urma sa aiba traseul Cordau-Baile Felix-Baile 1 Mai/Rontau-Oradea Est-Gara Oradea (pana aici pe infrastructura CFR) apoi sa intre pe linia noua dedicata lui pe Stefan Cel Mare si Lacul Rosu , apoi pe linia de tramvai spre Nufarul si apoi pe portiunea noua care va conecta Nufarul cu linia CFR Oradea Est-Holod (314A)si inapoi spre Felix/Cordau. Nu va avea traseul doar intre Nufarul-Baile Felix sau Cordau asa cum crezusem initial.
Acest proiect cu tram-trainul pe reteaua CFR pana la gara nu mi se pare tocmai logic si bine gandit din mai multe motive:
-trenul facea din Oradea cam 20 de minute pana in Baile Felix si cam jumatate de ora pana in Cordau , conform ultimelor mersuri de tren de pe aceasta sectie. Cu tram-trainul o cursa Felix-Oradea ar dura 20 de minute , iar o cursa Oradea-Felix cam o ora jumatate , in cel mai fericit caz , asta in conditiile in care daca se circula pe la gara si pe Cantemir se ajunge in mai putin de o ora cu tramvai+autobuz. Am estimat o ora jumatate deoarece tram-train-ul ar trebui sa stea dupa tramvaiele din fata sa si avand in vedere configuratia retelei ar avea sanse sa steaa dupa 4-5 tramvaie doar pana in Nufarul. In Nufarul , avand in vedere configuratia buclei care teoretic pentru acest proiect a fost pregatita , ar avea sanse sa prinda chiar si 10 tramvaie in fata si ar trebui sa si rebruseze.
-se doreste ca tram-train-ul sa fie compatbil atat cu alimentarea de tramvai cat si cu cea CFR , asta cred ca ar duce la imposibiltatea instalarii unor motoare diesel , deci portiunea Oradea Est-Cordau ar trebui electrificata cu una dintre cele doua modele de retele. La cum se misca electrificarea M300 intre Cluj-Episcopia Bihor , va mai dura mult si bine pana va putea circula electric pe linia CFR (sa zicem ca daca se lanseaza licitatia pentru tram-train in toamna acestui an va dura 3-5 ani construirea liniei ; electrificarea M300 nu ma astept sa ajunga in Oradea mai repede de 2030 , 2050... trebuia finalizata din anii 90 si de atunci tot se vorbeste despre finalizarea ei).
-tram-train-ul ar incurca sau ar trebui sa stea dupa traficul feroviar de pe M300 , fie ca este vorba despre trenuri de calatori sau de marfa.
-in caz ca s-ar defecta pe M300 , ar trebui cuplat cu o locomotiva , apoi ar trebui preluat de OTL , nu ar putea fi "salvat" direct de un alt tramvai sau vehicul OTL.
PS: a nu se intelege ca ma opun acestui proiect , dar tram-train-ul ar trebui sa ramana pe partea de sectii feroviare secundare (si abandonate in prezent), nu sa intre pe magistrale destul de intens circulate.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 378
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2023 21:11:31 Titlul subiectului: |
216259 |
|
Nu e nevoie de nicio electrificare, se pot cumpăra rame electrice cu baterii precum cele de la Szeged.
Descriere: |
Foto: Nagy Mihály, via Transphoto |
|
Mărime fișier: |
243.23 kb |
Vizualizat: |
de 2600 ori |
|
Descriere: |
Foto: Pavol, via Transphoto |
|
Mărime fișier: |
212.99 kb |
Vizualizat: |
de 2600 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
Regwe
Data înscrierii: 03/Feb/2020 Ultima vizita: 30/Mar/2024 Mesaje: 56
|
Trimis: Dum 14 Mai 2023 04:03:52 Titlul subiectului: |
216264 |
|
Linia M300, Oradea - Cluj, se vor începe lucrările de reabilitare și electrificare din acest an... poate chiar din iulie, oricum pana la sfarsitul anului cu siguranta. S-au făcut mai multe forări pe traseu, în prezent se face proiectarea. Linia e împărțită în 4 loturi și s-au încheiat contractele anul trecut în decembrie, cu perioada de proiectare de 6 luni! Pe Oradea - Aleșd se va dubla complet și va fi construita la viteze de 160 kmh pentru călători și 120 kmh pentru marfa.
Referitor la traseu, eu din ce vad, și e logic, e ca vor veni dinspre Toboliu și vor avea legatura la Gara de Vest cu rețeaua de tramvaie. La fel dinspre Felix, va avea legatura lângă centura, și s-a precizat ca liniile respective vor fi modernizate și electrificate. Trenul spre Felix mergea cu 30 kmh ca era nasoala linia, nefiind circulata cu anii. La gara centrala nu știu sa fie gândită vreo legătură CFR - tramvai, doar ca probabil se va muta linia de pe Olimpiadei pe Lacul Roșu. Ca pe schița apare bucla noua pe Lacul Roșu, nu știu dacă va mai ramane și actuala pe Olimpiadei.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 15 Mai 2023 17:24:16 Titlul subiectului: |
216271 |
|
tcm a scris: | Cele de la Szeghed nu au motoare diesel? |
Au generator diesel care produce curentul necesar pentru motoarele electrice. @Andras: nu le-ai văzut și nu ai văzut nici măcar un videoclip cu schimbarea modului de tractiune. Nu au baterii pentru tractiune.
Eu nu sunt atat de convins ca ramele din Oradea vor circula exclusiv alimentându-se de la rețea electrica. Posibil vor avea un generator. Cu baterii ai nevoie de o autonomie de min. 60km, traseul Oradea Toboliu fiind de 40km dus-intors. Chiar daca ar avea o statie de incarcare rapida la Toboliu, este nevoie de o rezervă de autonomie, pentru ca si bateriile cu timpul scad in capacitate. Adica proiectul va iesi mai ieftin (o deviza deja cunoscuta a presedintelui CJ) daca nu se electrifica liniile CF si vehiculele vor fi dotate cu generator diesel, nu cu autonomie pe baterii. Ma tem ca si calea de rulare se va reabilita asa doar de ochii lumii, o burare ceva acolo sa fie mai dreapta si gata. Asa cum s-a intamplat si cu proiectul de regenerare urbana pe Cantemir. Doar unde a fost neaparat de schimbat s-a inlocuit calea de rulare pe vreo maxim 100m, nici macar bucla nu s-a refacut, nu s-a facut nici o burare.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 1951 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 16 Mai 2023 02:17:37 Titlul subiectului: |
216276 |
|
@Regwe stiu ca va trebui sa inceapa moderinzarea in curand , dar la cum se misca lucrurile la noi chiar nu ma astept sa fie finalizata foarte repede. Sa ne uitam doar pe M200 cate intarzaieri s-au acumulat.
Despre proiectul liniei Lacul Rosu-Gara am spus in mesajul original ca asa am crezut si eu ca va fi , mai ales ca in schita prezentata in articol linia noua pare conectata la linia de tramvai , nu la infrastructura CFR. Apoi am scris al doilea mesaj deoarece mi-a atras cineva atentia ca a vazut proiectul si nu era asa cum scrisesem initial. Vom vedea cand vor aparea mai multe detalii sau cand va incepe lucrarea.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Regwe
Data înscrierii: 03/Feb/2020 Ultima vizita: 30/Mar/2024 Mesaje: 56
|
Trimis: Mar 16 Mai 2023 19:22:18 Titlul subiectului: |
216280 |
|
Proiectul electrificarii M300, este finanțat din PNRR, deci trebuie finalizat pana la 01.01.2027. Altfel se pierde finanțarea. M200 este pe alta axa de finantare.
|
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|