|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mar 17 Aug 2021 18:31:13 Titlul subiectului: |
211186 |
|
Citat: | CTP Iași nu poate achita în termen facturile la energie electrică. Mai bine de jumătate dintre călătorii societății sunt deserviți de tramvaie, astfel că, continuitatea în alimentarea cu energie electrică este vitală pentru a nu se crea un haos în oraș. CTP a ajuns la începutul acestui an să aibă restanțe de peste 6 luni de zile la facturile de energie electrică. Conform contractului, CTP trebuie să achite energia electrică în termen de 60 de zile de la emiterea facturii, însă în luna februarie a acestui an societatea avea facturi restante emise inclusiv din luna iulie 2020. Într-o încercare de a lungi boala, CTP i-a cerut furnizorului să accepte plata eșalonată a datoriilor, facturile restante emise în anul 2020 urmând să fie achitate în maxim 1 an de la emitere!
2,55 milioane de lei datorii
Furnizorul de energie electrică Enex SRL Cluj Napoca a dat în judecată Compania de Transport Public Iași pentru o datorie restantă de peste 2,55 milioane de lei. Pe 4 februarie 2021, Enex s-a adresat judecătorilor de la Tribunalul Iași cerând emiterea unei ordonanțe de plată împotriva CTP Iași pentru neplata a nouă facturi de energie electrică emise în perioada iulie-noiembrie 2020 pe care societatea de transport local nu le-a achitat în termenul prevăzut în contract. |
https://www.7iasi.ro/momentul-istoric-al-administratiei-chirica-ctp-nu-mai-are-bani-pentru-curentul-cu-care-functioneaza-tramvaiele/
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 18 Aug 2021 10:59:29 Titlul subiectului: |
211194 |
|
Eu nu pricep un lucru, cum se poate ajunge in astfel de situatii? Nu plateste primaria banii de abonamente gratuite catre CTP? Directorul CTP e pe langa subiect? CTP inca functioneaza pe minus?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Mie 18 Aug 2021 12:54:48 Titlul subiectului: |
211197 |
|
Plateste ce si cat zice Faraonu si restul directorasilor mucles ca doar nu o sa il supere.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Aug 2021 10:25:26 Titlul subiectului: |
211206 |
|
Si cine-i faraonul?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 19 Aug 2021 11:15:27 Titlul subiectului: |
211207 |
|
yeeeeman a scris: | Eu nu pricep un lucru, cum se poate ajunge in astfel de situatii? Nu plateste primaria banii de abonamente gratuite catre CTP? Directorul CTP e pe langa subiect? CTP inca functioneaza pe minus? |
CTP s-a lansat in 2016 ca o companie noua, independent de RATP si datoriile ei. RATP s-a infiintat prin unirea RATC Iasi cu SC Autobuzul SA, RATP preluand o parte din datoriile Autobuzul.
Dupa executarea silita si, implicit, falimentul, patronul RATP a ramas el cu datoriile, CTP a pornit cu 0 datorii.
Sa ajungi sa faci in 5 ani datorii de 6,89 milioane lei (dintre care 1,9 milioane doar facturile la Enex plus diferenta de penalitati pana la 2.55 milioane lei) mi se pare de-a dreptul penibil. RATP ajunsese sa aiba, in 2016, peste 37 de milioane de lei datorii.
Acum CTP e obligata sa plateasca integral, in 30 de zile de la comunicarea hotararii judecatoresti (undeva pana pe 31 august), facturile restante la Enex. Plus penalizari. Plus cheltuielile de judecata, ca au pierdut procesul prin care cereau o amanare a platilor.
Culmea, RATP avea si ea datorii la furnizorul de energie electrica, E-On Moldova. Si la un moment dat, prin 2006-7 parca, au intrerupt alimentarea pentru a-i soma pe cei de la RATP sa plateasca. Se pare ca circul se repeta.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 19 Aug 2021 11:17:32 Titlul subiectului: |
211208 |
|
yeeeeman a scris: | Si cine-i faraonul? |
Domn primarel
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 19 Aug 2021 12:04:18 Titlul subiectului: |
211209 |
|
TheTigerBeast a scris: |
Sa ajungi sa faci in 5 ani datorii de 6,89 milioane lei (dintre care 1,9 milioane doar facturile la Enex plus diferenta de penalitati pana la 2.55 milioane lei) mi se pare de-a dreptul penibil. |
Erata: As dori sa corectez suma care reprezinta datoriile pe care le are CTP Iasi in prezent. CTP Iasi are datorii de 62,610,114 lei (62 de milioane) conform firme.info.
http://www.firme.info/compania-de-transport-public-iasi-sa-cui32175213/
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Aug 2021 12:36:10 Titlul subiectului: |
211211 |
|
Deci si mai mari decat ce avea RATP pe vremuri. Si ce treaba are domn primar cu facturile CTP? De ce nu e vinovat managementul CTP?
Daca e primaria de vina, atunci e de ras faptul ca ei se lauda cu tramvaie noi si in acelasi timp nu platesc facturile la curent...
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 19 Aug 2021 13:12:39 Titlul subiectului: |
211212 |
|
Nu chiar. RATP figureaza cu datorii de 206,813,346 Lei. Domn primar are treaba cu facturile pt ca CTP e detinut 100% de primarie.
Primaria se lauda cu tramvaiele noi care nici nu au fost luate de ea. Licitatia a fost organizata de MDLPA, nicicum de primarie.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Aug 2021 21:47:04 Titlul subiectului: |
211216 |
|
Am inteles...deci el profita cat mai mult posibil de aceasta reclama gratuita.
Eu chiar nu inteleg cum poate primaria sa ajunga in situatia asta...primaria are bani de toate porcariile, insa de factura de la curent nu sunt bani. E sincer ca la prosti...
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Vin 20 Aug 2021 08:15:08 Titlul subiectului: |
211218 |
|
Ca la hoti as zice eu....
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 30 Oct 2021 10:54:37 Titlul subiectului: |
211786 |
|
Citat: | Serviciul Constatare Nereguli și Antifraudă din cadrul Direcției Generale - Programul Operațional Regional a aplicat o nouă corecție de 8,4 milioane de lei pentru contractele cu fonduri europene ale Primăriei Iași. Sancțiunile au fost date pe trei contracte pentru achiziționare de tramvaie noi din Turcia. Corecțiile vizează contractele semnate de primar, în numele Municipiului Iași, cu producătorul Bozankaya.
Licitația n-a fost dezbătută pe portalul european
Potrivit surselor autorizate din administrație, motivul este imputabil exclusiv conducerii Primăriei: licitația pentru cele 16 tramvaie a fost urcată doar pe SICAP, portalul național al achizițiilor publice, fiind redirecționată automat pe JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene).
Pe parcusul procedurii au apărut modificări care nu mai mai fost publicate în monitorul oficial european. Participanții internaționali n-au mai avut acces la clarificări, trebuind să acceseze doar portalul românesc, pentru care e nevoie de conturi de acces la nivel național.
Primăria Iași a contestat sancțiunile și nota de constatare, iar procesul a ajuns la Curtea de Apel București. „Iașul nu-și permite să piardă niciun ban, darămite 8 milioane de lei din buget”, spun specialiștii.
În scenariul în care judecătorii resping contestația pe nota de constatare, bugetul Iașului trebuie să suporte diferența de bani. Practic, Primăria Iași mai putea cumpăra un tramvai de la producătorul turc cu banii pe care acum îi vor suporta ieșenii din bugetul local.
Chiar dacă Iașul va câștiga procesul, Comisia Europeană nu va mai deconta suma supusă penalizării, aceasta fiind deja tăiată din alocările viitoare. Despăgubirea ar putea fi achitată de la bugetul de stat, adică tot din banii românilor. |
Mai multe detalii, in articolul ReporterIS:
http://shorturl.at/xGKQ9
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 31 Oct 2021 18:07:19 Titlul subiectului: |
211799 |
|
Minunat...pe langa asta, nici tramvaiele nu-s cine stie ce. Acum e clar de ce nu a castigat tot PESA.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 31 Oct 2021 20:48:43 Titlul subiectului: |
211800 |
|
yeeeeman a scris: | Acum e clar de ce nu a castigat tot PESA. |
Anume?
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Noi 2021 09:14:49 Titlul subiectului: |
211801 |
|
Scrie in citatul din articol de mai sus.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Noi 2021 09:24:13 Titlul subiectului: |
211802 |
|
Eu zic - si va trebui sa fiu crezut pe cuvant, asigur ca stiu foarte bine ce spun si subliniez asta - ca Pesa nu a castigat exclusiv pentru ca Bozankaya a avut oferta financiara mai buna si totul era in regula in documentatia prezentata, in conformitate cu caietul de sarcini. Nimeni a avut ce reprosa nimanui, iar daca Pesa, extrem de interesata sa castige contractul (si foarte posibil aproape sigura ca il va castiga), ar fi gasit vreo chichita, nu ierta nimic.
Eu spun atat, ca autoritatea contractanta isi dorea ca toate tramvaiele noi sa fie de acelasi tip. Din pacate, nu s-a putut. Nu totul e cu conspiratii, cel putin aici nu a fost.
Pe de alta parte, tot e bine asa, cu turcii, decat mai rau...
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mar 02 Noi 2021 11:02:53 Titlul subiectului: |
211809 |
|
Facebook CTP Iasi:
Citat: | Conducerea CTP Iași a luat act de greva spontană organizată în mod nelegal de un grup de șoferi, angajați ai instituției, în dimineața zilei de 2 noiembrie 2021, protest neasumat de nicio organizație sindicală.
Directorii companiei se află în mijlocul protestatarilor, pentru negocieri, încă din momentul în care au fost anunțați că autobuzele nu ies la stradă din cauza întreruperii activității conducătorilor auto.
Numărul tramvaielor a fost suplimentat în această dimineață, pentru a suplini lipsa autobuzelor la stradă.
Le cerem scuze călătorilor pentru neplăcerile cauzate de acest eveniment neprevăzut.
Revenim cu informații. |
Citat: | „Am luat act de dimineață. Câțiva dintre șoferii CTP Iași nu au vrut să iasă la stradă și i-au incitat pe ceilalți, cu toate că nu a fost anunțată o mișcare sindicală într-un scop. Vreau să le spun un lucru cât se poate de sincer. Creșterile pe care le-am suportat cu toții la combustibil, la energie, toată presiunea pe care orașul o are pentru a menține căldura în spitale, în școli, pentru cei 120.000 de cetățeni care trebuie să-i încălzim în această iarnă, face imposibilă o asemenea abordare.
Pe principiul forței eu le-am transmis de fiecare dată, cu primarul Municipiului Iași nu se negociază cu pumnul în masă, niciodată. Așa încât, i-am spus și domnului de la Sindicat mai înainte, când termin ședința pentru termoficare, vom începe să discutăm. Persoana care i-a incitat nefiind niciun semnal din partea sindicatelor, care mai are sancțiuni din partea CTP-ului cu diverse abateri în ceea ce privește locul lui de muncă, voi propune să fie destituită”, a transmis primarul Chirica.
„Să le fie de bine dacă nu pleacă pe traseu. Noi facem angajări pentru șoferi. Vom găsi oameni care vor să muncească în pragul iernii în condițiile în care facturile la energie vor fi cum vor fi și au nevoie să își întrețină familiile. Ne vom descurca. Vom aplica rigorile legii pentru chestiunea pe care au făcut-o și ne vom vedea de treabă. Suntem convinși că sunt zone care nu sunt acoperite cu linii de tramvai, dar din păcate noi nu am știut că ei au de gând să facă această chestiune. O să-și asume eventualele reclamații sau plângeri pe care le vor face călătorii că autobuzele nu au ajuns în stații. Îi vom susține pe călători”, a mai spus edilul Municipiului Iași. |
In momentul de fata, la ora 11:03, sunt 45 de tramvaie la strada.
L.E. toata ziua au fost doar tramvaie. Pe la ora 22 au inceput sa se retraga toate spre depouri.
Ultima modificare efectuată de către TheTigerBeast la Mar 02 Noi 2021 23:36:13, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mar 02 Noi 2021 15:54:40 Titlul subiectului: |
211810 |
|
Citat: | Compania de Transport Public Iași se află, de câteva săptămâni, într-un proces de negociere cu organizațiile sindicale din cadrul instituției noastre, cu scopul majorării salariilor șoferilor și ale vatmanilor, potrivit normelor prevăzute de Codul Muncii și Contractul Colectiv de Muncă.
Astfel, blocarea activității de transport public cu autobuzul de către un grup de șoferi, care a organizat o grevă spontană, în ziua de 2 noiembrie 2021, este considerată nelegală, afectând zeci de mii de călători, dar și funcționarea optimă a companiei.
Conducerea CTP Iași, în prezența primarului municipiului Iași, Mihai Chirica, și a viceprimarului Daniel Juravle, a purtat un dialog cu organizatorii formei de protest și, deși aceasta a avansat diferite variante de negociere, toate propunerile au fost respinse de către reprezentanții manifestanților.
Precizăm că, în acest moment, salariul de bază brut al unui șofer debutant este de 2.640 de lei, la care se adaugă diferite sporuri. De asemenea, salariul de bază brut al unui șofer cu un an de vechime în această activitate (indiferent de locul de muncă în care a acumulat perioada de vechime), este de 2.974 de lei, la care se adaugă diferite sporuri.
Exemple de sporuri: 25% pentru orele de noapte lucrate în intervalul orar 22-6; 100% pentru orele lucrate în weekend și sărbătorile legale; 10% pentru orele de conducere a unui autobuz articulat; 10-15% - spor de trafic - pentru toate orele lucrate în zilele lucrătoare; 5-25% spor de vechime în muncă; 80% spor anual de stabilitate, acordat cu îndeplinirea unor condiții, printre care nesuspendarea contractului pe parcursul unui an de zile.
Din suma rezultată din salariul de bază plus sporuri sunt reținute contribuții și impozite. Salariul mediu net al unui șofer al CTP Iași, în primele șase luni ale acestui an, este de 3.227,67 lei, iar cel brut, de 5.562,17 lei. La acesta se adaugă valoarea tichetelor de masă, 20 lei/zi lucrată, și a voucherelor de vacanță, 1.450 lei/an.
Pentru a susține cheltuielile privind acordarea salariilor tuturor angajaților instituției, bugetul de venituri și cheltuieli al CTP Iași a fost suplimentat, pe 1 noiembrie 2021, cu 11% - 15.518.000 lei, prin hotărâre de Consiliu Local.
Compania de Transport Public Iași face toate demersurile necesare deblocării situației și ieșirea autobuzelor la stradă. Le cerem scuze călătorilor pentru situația neprevăzută apărută. |
L.E. sunt zvonuri ca si maine, 3.11, activitatea Sectiei 2 va fi suspendata. Totodata, am inteles ca maine se va opri alimentarea cu energie electrica pentru tramvaie..
Incepe criza...
Asa se vedea pe HereItIs greva de azi, in garaj:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.45 kb |
Vizualizat: |
de 4746 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către TheTigerBeast la Mie 03 Noi 2021 15:39:47, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 03 Noi 2021 11:41:32 Titlul subiectului: |
211813 |
|
Citat: | Transportul public în comun, la Iași, va fi paralizat toată săptămâna! Cei peste 100 de șoferi ai Companiei de Transport Public din Iași refuză să mai iasă pe traseu din cauza salariilor foarte mici și amenință că până vineri, 5 noiembrie 2021, nu vor mai circula dacă nemulțumirile lor nu sunt luate în considerare și nu se găsesc soluții. Vatmanii vor să li se alăture șoferilor începând de azi. Angajații au început un protest spontan în dimineața de 2 noiembrie 2021, la ora 05:00, chiar la începerea programului și va fi prelungit toată săptămâna. Șoferii au cerut să vorbească direct cu primarul Mihai Chirica, iar în urma discuțiilor s-au simțit jigniți de acesta
UPDATE: Cristian Stoica, directorul Companiei de Transport Public Iași, a transmsi astăzi, 3 noiembrie 2021, faptul că 12 autobuze, pe cinci trasee, au ieșit la stradă. Traseele pe care circulă, șoferi din altă parte cu categoria D, sunt 41, 29, 23, 3 și 20.
„Da, am reușit să scoatem 12 autobuze, pe 5 trasee, astfel încât să facem legătura cu liniile principale de tramvai. În rest, în dimineața am convocat reprezentanții salariaților și sindicatelor. Le-am propus un calendar de negociere, că până vineri să am un răspuns la doleanțele pe care le vor face împreună cu sindicatele. Acest proces verbal de negociere este condiționat de reluarea lucrului pentru că negocierea nu se poate face sub presiune. Traseul 41 până la capăt Tehnopolis, 29, 23, 3 Dancu – Tătărași Nord și 20. Atât am reușit să scoatem și să convingem niște șoferi să rezolvăm din problemele cetățenilor. Nu i-am convins pe șoferii CTP Iași, am luat șoferi din alte parte care aveau categoria D și toate documentele”, a transmis Cristian Stoica, directorul CTP Iași. |
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 03 Noi 2021 15:36:02 Titlul subiectului: |
211814 |
|
UPDATE: Se pare ca greva a luat sfarsit, au inceput sa iasa autobuzele pe trasee.
Citat: | În cursul după-amiezii de astăzi, 3 noiembrie, șoferii Companiei de Transport Public (CTP) au decis să renunțe la protestul nejustificat care a afectat activitatea de transport în comun în Municipiul Iași. Chiar din această după-amiază autobuzele vor reveni treptat la stradă, iar de mâine dimineață circulația autobuzelor se va alătura celei a tramvaielor, iar transportul public va reveni la normal.
„Le mulțumesc șoferilor CTP că au înțeles că orice neînțelegere trebuie rezolvată rațional, prin dialog onest și cu cifrele pe masă, luând în considerare posibilitățile reale. Rămân alături de toții angajați CTP, știu că trăiesc vremuri complicate, la fel ca noi toți, dar trebuie să le depășim împreună!
Așa cum am promis, vom continua demersurile de modernizare a transportului public și a condițiilor de muncă. În același timp, vom continua discuțiile pentru găsirea unor soluții în condițiile financiare pe care le avem, pentru a face și nu doar promite. Chiar vineri, 5 noiembrie, voi avea o nouă discuție oficială cu conducerea CTP și reprezentanții sindicatelor și sunt convins că împreună, prin dialog și cu încredere unii în alții, vom reuși să găsim cele mai bune soluții.
De asemenea, le mulțumesc cetățenilor Municipiului Iași afectați de acest incident pentru răbdare și înțelegere! Trăim vremuri tulburi, în care se petrec și lucruri de neînțeles pentru cei mai mulți dintre noi, dar, împreună, cu înțelepciune și dialog, vom depăși toate greutățile!”, au transmis reprezentanții CTP Iași.
Ce a transmis directorul CTP Iași, Cristian Stoica
Autobuzele CTP Iași revin treptat pe trasee, începând de miercuri după-amiază, după ce a fost agreat un calendar de negocieri de către conducerea companiei și șoferii acesteia.
”Le mulțumim primarului municipiului Iași, Mihai Chirica, pentru sprijinul acordat în deblocarea acestei situații sensibile, reprezentanților organizațiilor sindicale din cadrul CTP Iași și conducătorilor auto de la Secția 1 a instituției noastre, pentru deschiderea și maturitatea de care au dat dovadă pe parcursul negocierilor, înțelegând perfect nevoia cetățenilor Iașului de a beneficia de transport public, un serviciu atât de necesar într-un oraș important ca Iașul. De asemenea, le mulțumim vatmanilor companiei, pentru modul fructuos în care au colaborat cu colegii noștri în ultimele zile, și călătorilor care au înțeles eforturile noastre de a găsi cât mai rapid cele mai potrivite soluții”, a declarat Cristian Stoica, directorul general al CTP Iași. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
379.85 kb |
Vizualizat: |
de 4748 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Noi 2021 17:27:00 Titlul subiectului: |
211817 |
|
Tot respectul pentru soferi, au fost uniti!
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 05 Noi 2021 00:20:24 Titlul subiectului: |
211819 |
|
Respect din parti!
A fost o actiune , in niciun caz spontana , pusa la cale in mod dubios de anumiti indivizi care s-au si dat de gol cam din ce parte vin.
Nu e intamplator ca doar cu cateva zile mai devreme au fost actiuni similare la Constanta si Ploiesti.
Cu datul de gol e treaba foarte simpla. Intr-un coomment pe fb parca unul dintre "curajosi" a expus pe scurt revendicarile. Ghici care era prima? Fara penali in functii publice! Oare de ce suna cunoscut? Din ce zona politica vine asta? Cum se face ca in toate aceste orase sunt primari de la un anumit partid? Care este acum cel mai inversunta dusman al acestui partid? Nu cumva aia cu acea lozinca?
E pur si simplu o actiune coordonata de a provoca deranj anumitor administratii.
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Iul 2022 08:29:59 Titlul subiectului: |
214000 |
|
Se doreste achizitia a 18 tramvaie de maxim 22 metri si 25 autobuze electrice de 10 m. Cred ca tramvaiele vor fi de 18-20 de metri.
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/18-tramvaie-si-25-de-autobuze-noi-la-iasi-prin-pnrr-sunt-in-lucru-doua-proiecte-pentru-etapa-a-doua-a-finantarii-de-la-ue--329108.html
Municipalitatea încearcă să obțină fonduri PNRR pentru achiziția de noi mijloace de transport. Primăria va depune două proiecte în acest sens,1 cu scopul de obține o finanțare pentru 18 tramvaie și 25 de autobuze. Astfel de proiecte au fost depuse deja de alte orașe din țară, la prima sesiune PNRR destinată fondului local, dar, la acel moment, municipalitatea ieșeană a preferat să finanțeze construirea de locuințe sociale cu banii „garantați” fiecărei primării.
„În prezent, parcul de vehicule, care însumează în total 135 de autobuze și 125 de tramvaie, în este în mare parte învechit, poluant, excepție făcând un număr redus de vehicule nou achiziționate (23% din flotă), restul de 77% nefiind atractiv pentru călători, cu atât mai mult din perspectiva de a fi prima alegere în ceea ce privește utilizarea acestuia în detrimentul autoturismului personal”, admite Primăria starea deplorabilă a transportului public ieșean, într-un referat care va sta la baza aprobării de către Consiliul Local (CL) a investițiilor.
În context, amintim că flota CTP s-a înnoit cu 32 de tramvaie noi (25 sunt deja livrate) și 44 de autobuze electrice (în curs de livrare), achizițiile fiind finanțate cu fonduri europene în cadrul unui program național desfășurat de Ministerul Dezvoltării.
Achiziții în valoare de 50 de milioane euro
Pentru achiziția celor 18 tramvaie noi, Primăria a estimat un necesar de 36 milioane euro, iar pentru 25 autobuze electrice încă 12 milioane euro. Astfel, pentru un tramvai este estimat un cost mediu de 2 milioane euro, iar un autobuz la 486.000 euro/bucată.
Tramvaiele ar urma să aibă o lungime maximă de 22 metri (cele achiziționate de la PESA și Bozankaya au fiecare câte 30 m), podea joasă, să fie unidirecționale și să fie dotate cu echipamente de ultimă generație. Tramvaiele ar urma să circule pe toate rutele din oraș.
În ceea ce privește autobuzele electrice, sunt propuse vehicule cu o lungime de 10 metri pentru exploatare în condiții de deal. „Totodată, se vor achiziționa 25 de stații de încărcare lentă și 8 stații de încărcare rapidă”, se precizează într-un raport al Primăriei.
Cele 44 de autobuze electrice deja contractate au o lungime maximă de 10 m (24 de vehicule ce vor fi livrate de BMC începând cu ianuarie 2023) și, respectiv, 12 m (20 de vehicule Solaris, primul fiind așteptat la Iași în august 2022). Primăria vrea să obțină prin PNRR o finanțare de 100% pentru noile achiziții, dar va suporta din bugetul local sumele reprezentând alte cheltuieli care pot apărea în timpul derulării proiectelor și care nu vor fi eligibile.
100 de autobuze prin împrumut
„Prin achiziția de autobuze noi, moderne, va crește interesul pentru transprtul cu autobuzul și eficiența transportului public de călători, ceea ce facilitează transferul sustenabil al unei cote din deplasările cu autoturismul privat către transportul public, creându-se astfel condițiile de reducere a emisiilor echivalent CO2 din transport”, se mai arată în raportul Primăriei.
În context, amintim că, în perioada 2016 – 2018, municipalitatea a achiziționat 100 de autobuze noi Euro 6, cea mai mare parte a fondurilor (peste 15 milioane euro) provenind dintr-un împrumut contractat la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Iul 2022 09:00:28 Titlul subiectului: |
214002 |
|
22 m pt. tramvaie?
Pesa swing cu 3 sectiuni , Imperio Civitas si Autentic au 19 m , alea mici.
Presupun ca pe aici se vor invarti cu ofertele licitantii.
Pesa Twist , cu boghiuri rotative are 22,7 m. Varianta cea mai scurta.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|