Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 22 Noi 2021 19:14:14    Titlul subiectului: 211874

Legat de viitorul metrou...

https://media9.ro/clujul-cu-susul-in-jos-se-cumpara-autobuze-care-sa-inlocuiasca-troleibuzele-pana-se-sapa-pentru-metrou/

Citat:
Pe durata cât Clujul va fi cu susul în jos, liniile de troleibuz vor fi înlocuite cu autobuze. “Am decis să cumpărăm 60 de autobuze noi pe proiectul metroului, care să înlocuiască troleibuzele. O condiție obligatorie a contractorului este să deviem transportul public, care să circule însă permanent”, a mai afirmat Oprea.


Acum 3 ani, primarul însuși își asuma că vom avea transport public 100% electric electric până în 2025. Un an-doi mai târziu, zicea despre cum vom avea transport public electric până în 2026, 2028 și apoi a ajuns până la 2030.
Acum se vorbește de înlocuirea troleibuzelor (proaspăt achiziționate, unele în 2016, altele în 2019) cu autobuze pe perioada lucrărilor care probabil vor dura mulți ani. Cu siguranță după ani de stat pe loc, actualele troleibuze vor fi inutilizabile.

De mai bine de 5 ani, PMUD-ul Clujului prevedea extinderea rețelei de troleibuz în diferite zone printre care și Zorilor. Probabil se voia/știa de multă vreme înlocuirea troleibuzelor cu autobuze, și acum s-a găsit o oportunitate pentru a face acest lucru.
Acum îmi e mai clar de ce nu s-a făcut nici o extindere a rețelei de troleibuz din PMUD, care ar fi fost finanțabile prin fonduri europene (doar s-au reactivat segmente vechi care oricum existau, dar nu erau folosite, precum cele de pe străzile Fabricii, Muncii, Bulgarilor, Câmpul Pâinii sau Traian Vuia).

Probabil că asta va însemna sfârșitul "erei" troleibuzelor clujene, ironic, în timp ce primarul își anunță în mod repetat intenția de a electrifica integral trasportul public al orașului...

În plus, de ce trebuie înlocuite troleibuzele cu autobuze, în loc să fie mutată/deviată rețeaua (așa cum s-a făcut la construcția bulevardului 21 decembrie acum mai bine de 30 de ani, când troleibuzele au circulat pe actuala Dorobanților), sau de ce trebuie achiziționate autobuze în loc să fie achiziționate troleibuze cu autonomie, care să poată parcurge distanțele unde rețeaua nu poate fi deviată cu ajutorul bateriilor, și în rest să poată fi păstrată actuala rețea.
După finalizarea metroului, acele troleibuze cu autonomie ar putea în continuare să fie utilizate pe trasee acoperite parțial de rețea de troleibuz, precum liniile 30 sau 24B de azi.

_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 23 Noi 2021 14:58:02    Titlul subiectului: 211875

Nu mi se pare normal ce se intampla in Cluj. S-au investit atatia bani in cumpararea de troleibuze si de tramvaie noi doar pentru a fi tinute in depouri... Daca ies doar 12 tramvaie la un schimb , cred ca maxim 20 de tramvaie cu Pesa cu tot ar fi fost suficiente. Asa chiar si daca circula doar un schimb fiecare tramvai , tot nu sunt folosite toate intr-o zi.
Iar la troleibuze cred ca ar fi fost suficient 25 de Solarisuri , un troleibuz de 10 ani este de-abia pe la jumatatea duratei normale de exploatare. Macar daca ar vinde/inchiria Agorele si Citelisurile in alte orase in care au nevoie , cum ar fi Vaslui , Piatra Neamt (evident acolo ar trebui remontata reteaua) sau de ce nu chiar in Bucuresti pentru inlocuirea Ikarusurilor.
Iar daca sunt planuri de extindere a retelelor de troleibuz si tramvai , vehiculele ar fi trebuit cumparate dupa cum se faceau extinderile , nu cumparate ca "poate vom avea nevoie de ele".
Legat de metrou , nu prea ii vad rostul , mai ales daca va avea traseu comun cu transportuul electric.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 23 Noi 2021 20:19:45    Titlul subiectului: 211881

Acest articol este ca orice articol slab facut. Hai sa scriem ceva. Nu se specifica care trasee vor fi suspendate, pe ce perioada. Statiile nu o sa dureze 10 ani, iar in rest se sapa…deci troleibuzul nu are nici o treaba.

Haideti sa discutam chestii concrete, nu zvonuri si radio sant dupa orice articol, aparut in orice ziar, la cererea oricui. Momentam a fost votat SF si atat!!! Restul e can-can.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 24 Noi 2021 21:11:13    Titlul subiectului: 211886

În atașament se regăsește planul pentru devieri și modificări pentru fiecare stație și interstație a metroului.


Proiect-metrou-scurt.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Proiect-metrou-scurt.pdf
 Mărime fișier:  2.13 MB
 Descărcat:  de 129 ori


_________________
Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 29 Noi 2021 12:28:33    Titlul subiectului: 211907

Toți ăștia care nu vedeți rostul la metrou, vă invit în oră de vârf să mergeți din zona Iulius Mall / Mărăști până în Florești Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 29 Noi 2021 13:59:14    Titlul subiectului: 211909

Tocmai m-am intors din Porto, cu o populatie de aproximativ 280 de mii locuitori. Ghici ce? Au metrou si centura ocolitoare…
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 29 Noi 2021 17:26:36    Titlul subiectului: 211911

Multi spun ca metroul de la Cluj nu este oportun, ca Boc a luat a razna etc. Poate ca astazi pare putin deplasata idea, insa daca nu se face acum, peste 20-30 de ani o sa fie vai si amar sa circuli prin Cluj.

Deci este foarte bine ca strategia este gandita pe viitorul indepartat si nu se fac solutii temporare doar pentru a satisface electoratul.

In nici un alt municipiu din tara nu exista o strategie similara, fiecare primar se limiteaza doar la cumpararea de vehicule noi care sa tina 8-10 ani - cat mandatul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 29 Noi 2021 17:59:49    Titlul subiectului: 211912

Eu spun ca nu isi are rostul pentru ca cu banii folositi pentru construirea metroului s-ar putea extinde reteaua de troleibuze si tramvaie in tot orasul , sa inlocuiasca in totalitate traseele de autobuz. Daca si la metrouri va fi aceeasi situatie ca si la tramvaie si troleibuze , vor circula un sfert dintre trenuri.
In plus , reteaua de troleibuz ar putea fi construita fara nici un deranj , eventual ar trebui doar schimbati stalpii de iluminat pentru a putea fi prinse consolele. Daca s-ar extinde liniile de tramvai , ar fi un oarecare deranj , dar incomparabil mai mic cu dernajul pentru sapaturile pentru metrou. M-as mira sa se termine sapturile in timp si sa nu fie descoperite artefacte la fiecare metru avand in vedere istoria orasului.
In loc de metrou in oras si tren metropolitan in afara lui , eu as fi facut proiectul pentru tramvai in oras si tram-train in afara lui.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Danut



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 57
Locație: Toronto (Canada)

MesajTrimis: Lun 29 Noi 2021 19:45:04    Titlul subiectului: 211914

Unde sa mai pui tramvaie? Și mai multe linii de troleu? Suna frumos, dar cum au zis ceilalți, este absolut oribil traficul din Cluj în momentul actual, și în viitor va fi și mai rău cu toate cartierele noi care cresc la un pas rapid... Eu am fost in Cluj acum 2 luni, după ce nu mai fuseserăm de 5 ani în Romania, și nu mi-o venit sa cred cit de mult trafic poate sa fie într-un oraș așa de mic. Sunt mult prea multe mașină. Eu stau în Toronto, un oraș de peste 10 milione, cu tot metropolitanul din jur...si nici la noi nu ei traficul așa de rău că și în Cluj... Eventual în buricul orașului este, dar numai la ora de vârf între ora 16-18 ieșind din centru.

Am condus de câteva ori la ora de vârf, și viteza medie era în jur de 10km/h, dacă nu mai puțin... Nu mi-o venit sa cred. Problema la Cluj este ca sunt prea multe masini, punct. Prima chestie de care este nevoie este o banda ocolitoare, care nu prea vad unde si cum se poate face (dar nu sunt inginer), iar doi, si cel mai important zic eu, trebuie reduse numarul de masini... care nu sa va intimpla decurand... deci adugand rute de troleu si tramvaie nu va ajuta cu nimic, daca lumea nu le foloseste si numaru de masini creste. Metroul, la cum vad eu treba, ar ajuta sa reduca numarul de autobuze/troleu/tramvaie ca sa poata sa mearga circulatia mai fluid... im place faptul ca autobuzele au banda dedicata de acum cativa ani, da eu un paradox pentru ca acolo ai scos o banda de circulatie, intrun oras care oricum este mic, si numarul de masini numa creste iar infrastructura din oras nu mai are unde sa creasca...

In orce caz, la cum am vazut eu situtia acu cateva luni, cum am zis, trebuie redus numarul de masini in oras, si sa se face un fel de drum ocolitor. Metroul in mod cert ar ajuta la situtia traficului, dar sa sapi zumate din oras, la traficul care ii acum, nici nu vreau sa ma gandesc ce dezastru ar fi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 30 Noi 2021 00:45:19    Titlul subiectului: 211917

Stiu ca traficul in Cluj este infernal. Un drum cu masina din Oradea la Aeroportul Cluj dureaza 3-4 ore , dintre care mai bine de o ora este doar pentru traversarea Gilaului , Florestiului si a Clujului (aeroportul fiind in partea opusa Oradiei sunt nevoit sa traversez toata zona centrala). Ca fapt divers , mai putin dureaza un drum cu avionul din Anglia decat traseul acesta de ~160 km.
Nu ma opun neaparat metroului , dar cred ca Clujul are prioritati mult mai importante , ar fi necesara o centura care sa evite orasul si comunele mentionate mai sus , construirea de pasaje in zone cheie , semafoare sincronizate , frecvente mai bune la transportul in comun (10 minute intre vehicule mi se par exagerate intr-un oras atat de aglomerat ca si Clujul , de cate ori am folosit transportul pulibc , dupa nici doua statii mijlocul de transport era plin). Daca acum este infernal traficul , cum va fi in timpul sapaturilor care cine stie cat timp vor dura?
Chiar daca se face metroul , intrebarea este daca locuitorii vor renunta la masina personala in favoarea transportului in comun? Doar romanii sunt obisnuiti in masina si mai nou fiecare familie are minim doua masini. Majoritatea oamenilor prefera sa stea 1 ora in trafic , in confort decat sa mearga 10 minute pana la cea mai apropiata statie indifierent de vreme, apoi sa astepte mijlocul de transport , sa stea in inghesuiala , sa schimbe daca este nevoie , sa mearga din nou pana la destinatie pe jos.
Mai pun o intrebare , va fi folosit la capacitate maxima din punct de vedere al parcului, sau jumatate dintre trenuri vor sta in depou? Din punctul meu de vedere proiectele de cumparare de autobuze electrice , de tramvaie si de troleibuze sunt cam esuate , tocmai pentru ca se foloseste sub jumatate din parc , restul stau exponate in depouri.
Clujul dorea ca pana in 2025 sa aiba parc exclusiv electric , asta ar fi insemnat si extinderea retelei de troleibuz , doar de-aia au luat atatea. O gramada de trasee de autobuz se suprapun mai mult sau mai putin cu cele de troleibuz , in plus troleibuzul poate sa mearga absolut pe oriunde merge si autobuzul , nu este nevoie de modificarea drumurilor , doar de montarea de console si catenara. Evident ideal ar fi sa se faca mai multe benzi dedicate transportului in comun , iar tramvaiele sa aiba calea de rulare separata de trafic.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BVB09



Data înscrierii: 07/Iun/2020
Ultima vizita: 12/Sep/2023
Mesaje: 219

MesajTrimis: Mar 30 Noi 2021 08:11:03    Titlul subiectului: 211919

Daca troleele noi aveau si autonomie (ca mi se pare ca nu au) se rezolva si problema montarii de fir suplimentar acolo unde n-ar fi fost mult de pus.
Clujul a facut prea putin ca sa nu zic nimic pt t.p. de suprafata si viseaza metrou. Cam asa e cand esti incapabil in loc sa te aduni si sa rezolvi probleme mult mai simplu si cu ce ai in ograda, te afunzi in rahat si mai mult cu proiecte bombastice fara nicio garantie de reusita.
Unde mai pui deranjul....intarzierile.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 30 Noi 2021 13:50:47    Titlul subiectului: 211923

Va sugerez sa cititi prima pagina, sa vedeti ce recomanda BERD prin 2006 si ce sa facut de atunci. Nimic… Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Danut



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 57
Locație: Toronto (Canada)

MesajTrimis: Mar 30 Noi 2021 17:08:27    Titlul subiectului: 211924

tcm a scris:
Stiu ca traficul in Cluj este infernal. Un drum cu masina din Oradea la Aeroportul Cluj dureaza 3-4 ore , dintre care mai bine de o ora este doar pentru traversarea Gilaului , Florestiului si a Clujului (aeroportul fiind in partea opusa Oradiei sunt nevoit sa traversez toata zona centrala). Ca fapt divers , mai putin dureaza un drum cu avionul din Anglia decat traseul acesta de ~160 km.
Nu ma opun neaparat metroului , dar cred ca Clujul are prioritati mult mai importante , ar fi necesara o centura care sa evite orasul si comunele mentionate mai sus , construirea de pasaje in zone cheie , semafoare sincronizate , frecvente mai bune la transportul in comun (10 minute intre vehicule mi se par exagerate intr-un oras atat de aglomerat ca si Clujul , de cate ori am folosit transportul pulibc , dupa nici doua statii mijlocul de transport era plin). Daca acum este infernal traficul , cum va fi in timpul sapaturilor care cine stie cat timp vor dura?
Chiar daca se face metroul , intrebarea este daca locuitorii vor renunta la masina personala in favoarea transportului in comun? Doar romanii sunt obisnuiti in masina si mai nou fiecare familie are minim doua masini. Majoritatea oamenilor prefera sa stea 1 ora in trafic , in confort decat sa mearga 10 minute pana la cea mai apropiata statie indifierent de vreme, apoi sa astepte mijlocul de transport , sa stea in inghesuiala , sa schimbe daca este nevoie , sa mearga din nou pana la destinatie pe jos.
Mai pun o intrebare , va fi folosit la capacitate maxima din punct de vedere al parcului, sau jumatate dintre trenuri vor sta in depou? Din punctul meu de vedere proiectele de cumparare de autobuze electrice , de tramvaie si de troleibuze sunt cam esuate , tocmai pentru ca se foloseste sub jumatate din parc , restul stau exponate in depouri.
Clujul dorea ca pana in 2025 sa aiba parc exclusiv electric , asta ar fi insemnat si extinderea retelei de troleibuz , doar de-aia au luat atatea. O gramada de trasee de autobuz se suprapun mai mult sau mai putin cu cele de troleibuz , in plus troleibuzul poate sa mearga absolut pe oriunde merge si autobuzul , nu este nevoie de modificarea drumurilor , doar de montarea de console si catenara. Evident ideal ar fi sa se faca mai multe benzi dedicate transportului in comun , iar tramvaiele sa aiba calea de rulare separata de trafic.


Da sunt de acord, cam asa am zis si eu in principiu, dar hai sa fim seriosi, masinile nu va disparea numa din buna voie al oamenilori, cum ai zis tu, lumea prefera sa stai o ora in masina in comfort, decat sa umble pe jos sau sa ia autobuzul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 20 Dec 2021 00:27:10    Titlul subiectului: 212049

Daca transportul public devine o optiune mai rapida, lumea renunta la masina.

Cunosc destul de multe persoane care locuiesc in Marasti si Gheorgheni si au renuntat la a isi mai folosi masina pentru a merge in centru.

De ce? Pentru ca au aparut benzile de transport public pe 21 Decembrie si Titulescu, care cu masina sunt parcurse foarte lent la orele de varf in timp ce mijloacele de transport public "zboara" pe langa restul traficului.

Un alt factor care a contribuit la decizia acestora a fost si faptul ca parcarile din centru sunt putine si scumpe.

In final, aceste persoane au scapat de grija cautarii unui loc de parcare, ajung mai repede la destinatie, si platesc mai putini bani pentru deplasare, deoarece combustibilul + parcarea sunt mai scumpe decat 2 bilete de autobuz.

Contrar, cineva care locuieste in Borhanci, de exemplu, isi foloseste masina zi de zi pentru a ajunge in acelasi loc deoarece face mai putin timp cu masina, si nu are de schimbat 2 autobuze pentru a ajunge la destinatie (sau chiar 3 pentru relatia R. Ladea - The Office, de exemplu). Acelasi lucru este aplicabil si pentru multe alte zone ale orasului.

Acesta ar fi un motiv bun pentru care este importanta extinderea benzilor de transport public si regandirea/comasarea traseelor acolo unde se poate pentru a se putea crea noi legaturi directe si pentru a face posibila deplasarea cu transportul public cu cat mai putine schimburi...

_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Feb/2024
Mesaje: 258
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 20 Dec 2021 15:29:45    Titlul subiectului: 212054

In zonele noi, autobuzul poate fi o optiune, numai daca esti norocos.
De ex. daca stai in Borhanci sau pe R.Ladea, atunci e problematic sa mergi cu autobuzul. Recent au pus 2 statii noi pe Borhanciului, dar cine sta o ora?
Si in weekend e dezastru, ca atunci si 32ul circula destul de rar.
Daca stai pe Ladea, teoretic pot sa mergi acasa cu 18, dar daca lucrezi pana la ora 18, nu ai nici o optiune, max 32 si plimbare.

Boc zice tot timpul sa folosim transportul in comun, dar cand stai jumat de ora in statie, pierzi foarte usor rabdarea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Danut



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 57
Locație: Toronto (Canada)

MesajTrimis: Lun 20 Dec 2021 17:06:59    Titlul subiectului: 212055

Sunt de-acord ca cartierele noi au nevoie de frecventa mai mare, dar, problema cu masina in Cluj (si in Romania), exista de multi ani. In afara de 2021, am mai fost in 2016, si inainte la sfarsitul 2013, si tin minte clar ca problema cu traficul exista si in 2016, desi poate nu chair asa de rau, dar in orce caz, erau prea multe masini.

Nu va-ti scapa de masini, si daca sunt mai multa frecventa la autobuz... Pe langa faptul care lam zis in postul de sus, ca este pur si simplu o problema de infrastructura, Romanul e prea snob sa ia autobuzul, im pare rau sa zic chestea asta, dar asa ei...asta nu o zic ca am ceva cu Romania, asta ei pur si simplu ce vad eu de din afara, un Roman plecat din copilarie, si chestia asta am auzit-o si de la familie cind am fost in Romania acu cateva luni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 20 Dec 2021 21:07:42    Titlul subiectului: 212058

Vecinii mei, 2 familii, au fiecare câte 3 mașini și conduc doar bărbații. 6 mașini la 2 șoferi. Cu asta am spus tot...deci povestea cu nu folosesc transportul, că e rar și alte scuze nu ține.

Și ca o ultimă idee cu cartierele noi, principalul scop a transportului în comun este transportul maselor la servici, gen 100 de mii de oameni din Mănăștur în Centru, nu transportul a 100 de locatari din Borhanci în Centru. Ați văzut în Europa de Vest curse metropolitane la intervale de 5 minute?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Danut



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 57
Locație: Toronto (Canada)

MesajTrimis: Lun 20 Dec 2021 21:47:02    Titlul subiectului: 212059

Robert a scris:
Vecinii mei, 2 familii, au fiecare câte 3 mașini și conduc doar bărbații. 6 mașini la 2 șoferi. Cu asta am spus tot...deci povestea cu nu folosesc transportul, că e rar și alte scuze nu ține.


Cunosc, am si eu in familie aproape acelas scenariu, ei trist da ce sa faci.

Robert a scris:
Și ca o ultimă idee cu cartierele noi, principalul scop a transportului în comun este transportul maselor la servici, gen 100 de mii de oameni din Mănăștur în Centru, nu transportul a 100 de locatari din Borhanci în Centru. Ați văzut în Europa de Vest curse metropolitane la intervale de 5 minute?


Da asa este cu cursele metropolitane, dar care este raza de metropolitan? Din punctul meu de vedere raspunsul nu este exact, pentru ca orasele se dezvolta, si raza orasului devine mai mare cu cit creste populatia, si lumea se muta din cit in cit mai departe de centru orasului. Un cartier ca Borhanci va deveni al orasului cu cit mai mult creste populatia acolo si nu va mai fi considerat "in afara orasului". Mam uitat pe google, si statia "Biserica Borhanci Vest" este la o distanta de 5.4km de la Opera... asta pentru mine este foarte aprope, dar, probabil fiind ca populatia inca este mica in Borhanci, autobuzul 20 nu are motiv sa mearga foarte des... dar in viitor intervalu va creste si probabil ca va fi autobuz si din 10 in 10 minute, sau chair si 5 din 5, da asta peste catva ani
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2021 19:04:26    Titlul subiectului: 212070

In primul rand, Transportul public are rolul de a transporta populatia orasului indiferent ca merg la serviciu sau la distractie in centru! Vorbim despre un serviciu public, nu de curse speciale ale unor firme care isi transporta angajatii la locul de munca.
Nu pot sa cred ca pana si pe un forum dedicat in primul rand persoanelor interesate de domeniul transportului public apar afirmatii precum "principalul scop a transportului în comun este transportul maselor la servici, gen 100 de mii de oameni din Mănăștur în Centru, nu transportul a 100 de locatari din Borhanci în Centru". Ma asteptam ca macar oamenii de aici sa inteleaga ce e ala transport public si care e rolul lui - dar daca nici macar aici, intre oamenii care impartim acest interes comun, nu ii recunoastem cu totii importanta, ce pretentii sa mai avem de la autoritati?

Haideti sa desfiintam atunci toate liniile in afara de 24, 25, 30, 35, 50 si 102, ca mai mult alea duc "masele" la lucru, si sa vedem daca e bine atunci. Eventual, ca masura complementara, haideti sa desfiintam si benzile de bus si pistele de biciclisti, mai ingustam putin trotuarele si largim strazile la maxim. Soferimea o sa se bucure, ca in sfarsit "s-a rezolvat traficul". O sa tina maxim un an pana cand o sa revenim la aceiasi timpi pierduti in trafic, dar cu si mai multe masini pe strada...

Intr-adevar, nu are sens sa plimbi autobuze de 18 metri goale la frecvente de 5 minute, dar sa ai un cartier cu densitate tot mai mare (apropo, Borhanciul e in interiorul orasului, e cartier al Clujului si se afla in continua crestere, NU este o localitate din zona metropolitana) deservit cu linii care te lasa undeva la marginea centrului este sub orice critica. Asta nu se poate numi transport public, si nu trebuie sa ne miram de ce lumea isi foloseste masina desi "exista transport public". Iar cartierul Borhanci a fost un simplu exemplu. Sunt doar cateva cartiere care nu au aceasta problema (Manastur, Marasti, Gheorgheni, Grigorescu, Zorilor, Plopilor si eventual Iris) In rest, Clujul sta foarte prost din punct de vedere al legaturilor intre cartiere. Majoritatea deplasarilor care nu au legatura cu acele cartiere necesita cel putin un schimb. Si nici frecventa cu care vin liniile intre care trebuie schimbat nu prea ajuta in majoritatea cazurilor... Deci "deci povestea cu nu folosesc transportul, că e rar și alte scuze" este exact motivul pentru care se intampla chestia asta. Transportul public trebuie sa fie mai atractiv decat mersul cu masina personala pentru ca lumea sa isi lase masina acasa. Altfel nu e nicio sansa sa faca prea multa lume asta.

Da, exista multe persoane care isi vor folosi masina personala chiar daca fac de 3 ori mai mult timp cu ea decat cu autobuzul, dar acele persoane sunt o minoritate. Majoritatea o folosesc din simplul fapt ca transportul public este neatractiv, fie prin faptul ca e prea rar, prea aglomerat, sau din cauza ca au de schimbat 3 autobuze ca sa ajunga la destinatie. De ce si-ar lasa cineva acasa masina cu care face 10 minute pana la lucru daca cu autobuzul, care oricum vine destul de greu si nu are curse decat la anumite ore, face 30 de minute si trebuie sa il si schimbe cel putin o data? Aici e problema si asta e principala cauza pentru care orasul e sufocat de trafic - transportul public e neatractiv pentru deplasarile care nu sunt strict intre cartierele mentionate mai sus... Si nu vorbim de cartiere cu 2-3 case. Buna Ziua Borhanci si Europa calca pe urmele Florestiului si sunt efectiv infundate de blocuri, de exemplu. Intre Lacuri este un alt exemplu de cartier cu o densitate destul de mare care e deservit de o singura linie - 47, care nici macar nu ajunge mai departe de Piata Mihai Viteazu. Mai sunt si multe alte exemple...

PS. 2 poze din cartierul Borhanci, de pe Street View. Intre timp s-au mai construit si alte blocuri si foarte multe case...



borhanci1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  283.03 kb
 Vizualizat:  de 3621 ori

borhanci1.JPG



borhanci2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.95 kb
 Vizualizat:  de 3621 ori

borhanci2.JPG



_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2021 21:13:02    Titlul subiectului: 212071

Danut cel putin pana in 2026 nu va mai creste nimic, toate autorizatiile sunt sistete in Borhanci. Doar dupa constructia centurii Metropolitane vor fi reluate autorizarile in zona.

Ultima modificare efectuată Robert la Mar 21 Dec 2021 21:27:36, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2021 21:22:21    Titlul subiectului: 212073

Borhanciul nu este in crestere, esti prost informat. Borhanciul nu va mai creste deloc cel putin pana in 2027. Nici macar cu un apartament.

Iar transportul prezentat de tine ca un serviciu social era inainte de 1989. Se urmateste profitabilitatea, ca daca nu s-ar urmarii profitabilitatea, ar pune autobuze din 5 in 5 minute din Borhanci sa mearga goale, ca atunci cand cineva viseaza ca vrea sa mearga in Centru la o cafea sa aiba autobuz ca taxiul la 5 minute.

Transportul public nu este un serviciu social, a fost. Si da, eu cred ca scopul lui este sa transporte mase de oameni si nu este creat sa mergi la cafea cu busul. Dar fiecare cu parerea lui, dar nu judeca ca daca are o alta parere fata de a ta o persoana pe un forum de profesionisti e mai prost. As vrea sa imi spui tu pentru a ce a fost creat transportul metropolitan daca nu pentru a aduce oameni in oras la munca? Cursa de Valcele aduce oameni la film sau copii la scoala si oameni la munca? Majoritatea persoanelor din Manastur ce vin in Centru vin la cafea si la restaurant?

Nici nu vreau sa incep cu durata si romanul care in 10 minute vrea sa ajunga cu transportul in comun oriunde. Sunt oameni care schimba 1-2 mijloace in Vest si fac pana la 45 de minute pe sens. Aia ce sa mai zica. Vesnica scuza a romanului daca schimb autobuzul si face mai mult de 10 minute ma duc cu masina. Pai hai sa facem tot orasul benzi dedicate atunci. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Danut



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 57
Locație: Toronto (Canada)

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2021 23:29:51    Titlul subiectului: 212075

Andrei, im pare rau sa iti zic, da nu stiu de unde ai scos ca ajungi la servici in 10 minute in Cluj, poate duminica cind nu sunt masini pe strada... viteza medie la bord la masinile lui unchiul meu este intre 10 si 15 km/h pe ora... la ora de varf, scade la 5... da 5 KM PE ORA, pasul meu de umblat normal este mai mult de 5 km/h

Nu stiu dece zici ca transportul ei prost... si daca trebuie sa schimb 2 autobuze, asta nu ei scuze.... pentru un oras asa de mic ca Clujul, este superb. Cum a zis Robert, in vest, si la mine in Toronto, sa ajung in centru orasului, necesita sa umblu pe jos 1km pana la statia de autobuz, sa iau un autobuz pana la metrou 8km, metroul pana la o statie in nordu centrului, si dupa poate inca un metrou, sau inca un autobuz, sau pe jos, depinde unde vreau sa ajung in centru Torontolui... cit dureaza? Minim o ora, in medie sa zic vro ora zumate, fata de masina care daca ma duc cind nu ii ora de varf, im ia cam 20 de minute... da, in vest are mai mult sens masina, dar nu intrun oras ca Cluj.

Infine, asta e parerea mea din ce am vazut cind am fost acuma in Septembrie... si sa mai aduag o chestie, mie im place mult masina, si prefer sa o iau oricind fata sa ma urc in autobuz, dar, la traficul din Cluj, si distantele mici, nu multumesc, ma duc pe jos sau iau autobuzul mai bine, oricum totul e destul de aproape in Cluj, din punctul meu de vedere
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2021 23:50:22    Titlul subiectului: 212076

Transportul public nu este un serviciu gandit pentru profitabilitate. Nu in tarile civilizate care vor sa promoveze alternativele la deplasarea cu masina personala. Din contra, este un serviciu public (adica... inclusiv in nume) al carui scop primar e de a crea o alternativa la deplasarea cu automobilul personal. Daca transportul public ar fi un serviciu gandit pentru profitabilitate, ar trebui sa vedem numai vehicule pline pana la refuz, si lipsa unui transport de noapte cand cererea este mult mai redusa... Insa in multe orase vestice transportul public este mai neaglomerat si circula si pe perioada noptii...

Nu conteaza daca oamenii il folosesc pentru a merge la lucru sau la o cafea in centru. Ce conteaza e calitatea serviciului, astfel incat sa fie o alternativa viabila pentru persoana care are de mers undeva, ca sa se urce in autobuz/tramvai/tren/metrou etc, nu in masina. Asta indiferent ca merge la lucru, cumparaturi sau distractie. Un om care merge cu masina din punctul A in punctul B polueaza la fel de tare si ocupa acelasi spatiu pe strada indiferent ca merge la lucru sau sa serveasca o cafea pe terasa.

Evident ca e absurd sa umpli fiecare alee de benzi de transport public si sa plimbi autobuze goale la intervale de cateva minute acolo unde nu are cine sa le foloseasca, dar Clujul are probleme cu cartiere relativ dense care sunt prost deservite de transportul public - mai exact toate cartierele in afara de cele reconstruite de comunisti, cu toate ca orasul s-a dezvoltat si a crescut considerabil de atunci. Sa nu mai zic de problema Florestiului si cu faptul ca reteaua de tramvai nu a fost extinsa incolo in ciuda tuturor promisiunilor si in ciuda faptului ca proiectul respectiv e realizabil din fonduri europene, fiind prezent in PMUD de mai bine de 5 ani...

Citat:
Sunt oameni care schimba 1-2 mijloace in Vest si fac pana la 45 de minute pe sens

Nu stiu cat de mult ai folosit transportul public in orasele mai dezvoltate din vest, insa adesea este cel putin aproape la fel de rapid, mult mai convenabil si uneori mai ieftin sa folosesti transportul public decat masina. Mai ales la orele de varf. Doar nu sunt cei din vest prosti sa faca 45 de minute pana la destinatie daca au la dispozitie masina cu care ar face 20 (cum ar face la noi...)
De ce crezi ca in multe orase dezvoltate din vest are asa succes si la noi nu?
Tocmai pentru ca acolo transportul public este o alternativa reala iar la noi nu, cu exceptia deplasarilor intre marile cartiere.
Nu e o chestie de mandrie a romanului ca vezi-doamne are masina. Aia sunt minoritari. Majoritatea romanilor folosesc masina pur si simplu pentru ca e mai convenabil. De exemplu, o cunostinta care locuia in Manastur folosea autobuzul pentru deplasari in centru sau la lucru in Marasti desi avea masina, pentru ca transportul public ii era mai convenabil. In prezent, aceeasi persoana s-a mutat in Buna Ziua si face aceleasi deplasari cu masina, din cauza ca face mai putin timp si nu are linii directe de autobuz spre locurile unde are treaba - cu alte cuvinte, in acest caz ii e mai convenabil sa isi foloseasca masina.

Contrar tarilor europene dezvoltate, in Statele Unite, in majoritatea situatiilor, transportul public este un serviciu ce functioneaza strict pentru profitabilitate. Se vede cu ochiul liber ce inseamna un sistem de transport public in Europa (care, da, e un serviciu SUBVENTIONAT, dedicat publicului, nu profitabilitatii) comparativ cu unul din SUA, si se vede cum transportul public din SUA nu prea are nicio sansa impotriva autmobilului atat de bine incetatenit in cultura americana.

Citat:
nu judeca ca daca are o alta parere fata de a ta o persoana pe un forum de profesionisti e mai prost

Am zis eu ca cineva e sau nu prost? M-am legat de idee si am spus ca e gresita si ca sunt dezamagit ca circula pe un astfel de forum.
Sa nu confundam atacarea unei idei cu atacarea unei persoane!

Citat:
Borhanciul nu este in crestere, esti prost informat. Borhanciul nu va mai creste deloc cel putin pana in 2027. Nici macar cu un apartament.

Recent s-au dat in folosinta cateva blocuri noi, atat pe R. Ladea cat si pe E. Bergel. Pe Bergel sunt inclusiv cateva care inca sunt in constructie... In zona strazilor Gaudi si Zavoiului mai sunt inca cateva case in constructie... si pot continua... Cu siguranta vor sta neterminate sau goale pana in 2027 Laughing Dar, din nou, Borhanciul era doar un exemplu, la fel de bine se poate spune si despre Buna Ziua, Europa si altele la fel de prost deservite...

Citat:
nu stiu de unde ai scos ca ajungi la servici in 10 minute in Cluj

[vezi atasamente] din Marasti, zona bis. Sf Petru/piata Marasti, pana in centru, pe strada Memorandumului, faci maxim 10 minute cu autobuzul. Cu masina faci mai mult, macar vreo 15 min, iar la ora de varf, cand efectiv stai pe loc in trafic in timp ce autobuzele trec pe langa tine poti sa faci si dublu. Aceeasi poveste si din Gheorgheni - din zona Interservisan pana pe Memorandumului faci cam tot 10 minute cu autobuzul, in timp ce deplasarea cu masina e mai lenta. Astea sunt meritele benzilor dedicate transportului public...

Citat:
[cu transportul public] Minim o ora, in medie sa zic vro ora zumate, fata de masina care daca ma duc cind nu ii ora de varf, im ia cam 20 de minute

Asta e situatia de evitat. In astfel de conditii, normal ca toata lumea va prefera sa foloseasca masina... In conditiile astea transportul public nu are cum sa fie o alternativa pentru populatie.

Citat:
la mine in Toronto

Canada se afla oarecum pe o directie similara cu SUA in ceea ce priveste mobilitatea. Nu cred ca transportul public dintr-un oras american gandit fundamental pentru automobil poate fi un etalon pentru orasele europene care functioneaza si sunt gandite fundamental diferit. Daca in cazul tau aceeasi distanta se parcurge de 3 ori mai repede cu masina decat cu transportul public, orasele europene iau tot felul de masuri mult mai "agresive" pentru a combate asta si pentru a face din transportul public o alternativa reala la folosirea automobilului, atat prin conexiuni mai directe cat si prin frecvente mai bune si trasee dedicate.



marasti-memorandumului masina.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  461.01 kb
 Vizualizat:  de 3552 ori

marasti-memorandumului masina.png



marasti-memorandumului tp.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  377.31 kb
 Vizualizat:  de 3552 ori

marasti-memorandumului tp.png



_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Danut



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 57
Locație: Toronto (Canada)

MesajTrimis: Mie 22 Dec 2021 05:03:31    Titlul subiectului: 212077

In principiu sunt de acord cu mult din ce ai zis, inafara de faptul masinii.

Nu mai are rost sa ne dezbatem pentru o chestie care nu sa va schimb foarte curand... Clujul trebuie sa rezolve problema de infrastructura pentru masinii. Faptul ca anumite cartiere nu sunt deservate asa de des este un motiv sa iei masina la servici, dar cind distantele sunt asa de mici, eu personal nu vad rostul masini... sa parcurgi 3-4km in masina pentru ca autobuzule vine numa din ora in ora ei un motiv valabil, dar nu ajuta la problema, si sunt alte solutii la distante asa de mici, in afara de transportul in comun
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1275
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2022 13:18:59    Titlul subiectului: 212407

Boc: Viitorul clujului e cu cu metrou, tren metropolitan, autobuze electrice si autobuze cu hidrogen

https://www.efainlacluj.ro/boc-viitorul-clujului-e-cu-cu-metrou-tren-metropolitan-autobuze-electrice-si-autobuze-cu-hidrogen/

Un articol care suna foarte bine, insa mai este de lucrat pentru a ajunge in acel punct...
Eu as incepe cu extinderea retelei de troleibuz, si reintroducerea celor 52 de trolee retrase de mai bine de 2 ani, care sunt in continuare bune.

Citat:
”Nu poți face viitorul cu autobuzele trecutului. Viitorul se face cu metrou, cu tren metropolitan, cu autobuze electrice, autobuze cu hidrogen si autobuze autonome

La hidrogen avantajul este că faci mai mulți kilometri, stațiile de încărcare sunt mai scumpe, dar nu mai ai probleme, pentru că încărcarea e mai rapidă.

La cele electrice trebuie să le încarci mai des.

Noi le vrem pe amândouă, pentru că avem și trasee lungi și trasee scurte”, a spus primarul Emil Boc.

”Va fi o linie verde de la Stadion și Sala Polivalentă, unde avem 700 de locuri de parcare, și să vină cu autobuzul autonom la Primărie, la Prefectură, la ANAF, la Justiție și să revină în parc, unde oamenii și-au lăsat mașina. Oamenii pot să vină și pe jos, pentru că beneficiile sunt mai mari”, a spus Emil Boc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Următoare
Pagina 27 din 28

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community