|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 08 Mar 2020 23:20:39 Titlul subiectului: |
206075 |
|
Prima linie: M8S 1019, GT4: 604, 584, 633, 611, (sau invers 584 cu 611) GT6 #35 ex Innsbruck (celalalt GT6 35-bogestra e in depou la UTA, iarna are functiune de plug iar vara e in circulatie. Nu a avut treaba iarna aceasta).
Linia a doua: GT4 625. A fost decuplat de 604, dus in tandem cu bogestra 53 si ceva boghiu de serviciu in depoul UTA, apoi readus in Micalaca si lasat asa de izbeliste fara pantograf.
B4D-uri: 169 si 177. Pana nu demult erau pe aceeasi linie, cu vagoanele motor atasate (1222 si 1078). Ambele motoare au fost aduse la UTA: 1222 vopsit putin si repus in circulatie solo, 1078 casat.
GT8:1853 si 1865. Primul banuiesc ca va fi casat, iar al doilea e pe lista de modernizare.
M8S-ul albastru din departare e 1007. Cred ca e propus pentru casare.
Nu stiu ce e cu 1019. Din cate cunosc, vagoanele M8S sunt foarte bine vazute de vatmani, insa din pacate unul deja e casat (1017), 1007 probabil urmeaza iar 1016 si 1019 stau de ceva vreme. Mai avem 5 in circulatie zilnica. Sper sa poata fi reparate 1016 si 1019, e nevoie de ele mai ales pe liniile exterioare.
Interesant e ca desi stau deja de peste doi ani in Micalaca, vagoanele 35 si 1865 sunt propuse pentru modernizare. Insa modernizarea asta nu va viza si componentele tehnice, dupa cum scriam la topicul GT-urilor. Ma intreb cum se vor comporta vagoanele astea dupa atatea pauza. 1122 dupa doi ani de inactivitate (ca sa nu mai pun si cat a stat la UTA neutilizat) circula bine-mersi.
Vagonul "cu etaj"...sincer din goana masinii pe viaduct imi pare un vagon/caruta cu stupi de albine.
In lateralul depopului, spre linia CF, spatiul apartine societatii Recons, societate a primariei. In spate, unde e si bucla de intoarcere, terenul a fost delimitat iar bucla inchisa cu gard care se poate deschide la nevoie. Depoul asta nu are viitor stralucit, iar daca terenul ar fi mai accesibil cu mijloacele auto, cred ca ar fi fost deja valorificat altfel.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 2061 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 09 Mar 2020 02:20:51 Titlul subiectului: |
206082 |
|
Multumesc pentru informatii. Cele doua M8S-uri arata destul de bine , cel putin vazute de afara , ar fi pacat sa fie casate.
La care GT6 va referiti pe prima linie , eu vad doar M8S-ul si 4 GT4.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 09 Mar 2020 09:19:42 Titlul subiectului: |
206084 |
|
Era acolo zilele trecute, poate l-au dus in depoul UTA. Era in capatul sirului de GT4.
|
|
Sus |
|
|
marian2001FCBT
Data înscrierii: 14/Mai/2018 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 31 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 09 Mar 2020 15:44:47 Titlul subiectului: |
206089 |
|
Am, de ceva timp, o nelămurire privind fostul capăt de linie al tramvaielor de pe strada Voinicilor. Conform retele.tramclub.org, înainte de 2003 existau două capete de linii în apropierea acutalei stații Billa: unul în Zona II-III, existent și astăzi,unde întorceau liniile 17 și 18, și unul după viaduct, unde întorceau în trecut liniile 5,7 și 13. Referitor la cel din urmă, există vreo fotografie cu capătul de linie în sine, sau o schemă/desen? Nu îmi dau seama din imaginile din satelit unde ar fi capătul de linie amplasat în ziua de astăzi, și nu am găsit decât o singură poză pe Internet din acea zonă, și acea perioadă. Mai exact, este vorba despre GT4 633, surprins în data de 30 decembrie 2002, pe strada Voinicilor, imediat după viaduct (cred), însă circula în acel moment pe linia 8 care, înainte de realizarea legăturii dintre Voinicilor și Billa, circula între P-ța Romană și Vama Micălaca.
Atașez fotografia cu GT4 633 preluată de pe phototrans.eu și o captură de ecran din programul Google Earth Pro, în care se observă: traseul fostelor linii 17 și 18 apoi, mai la dreapta, viaductul CFR, apoi un șantier și strada Voinicilor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
243.6 kb |
Vizualizat: |
de 8360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
423.18 kb |
Vizualizat: |
de 8359 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 10 Mar 2020 00:22:36 Titlul subiectului: |
206102 |
|
Tin minte o poza cu Timisul 186-36 in fosta bucla de capat Voinicilor, cu un vatman sau o vatmanta langa vagonul motor, poate daca ai timp si cauti pe rand in topicuri o mai gasesti. Desfiintarea buclei s-a produs odata cu reconstruirea podului de cale ferata peste Mures si modernizarea liniei CF Gara Mare - Gara Aradul Nou. Atunci a fost construita trecerea pe sub calea ferata din zona Voinicilor si au fost unite cele doua "Micalaci" atat rutier cat si prin linia de tramvai. Asta era prin 2002-2003. Vreo trei ani, pana prin 2005, strada Voinicilor a ramas de piatra cubica, asa cum o vezi in poza cu 633, degradandu-se foarte mult in timp deoarece pe acolo s-a creat si o centura rutiera de sud-est a orasului folosita inclusiv de TIR-uri. Anul trecut sau acum doi ani s-a mai refacut asfaltul dintre linii. Bucla era chiar adiacenta cu rambleul caii ferate...acolo unde acum drumul "o ia in jos" era capatul strazii in "digul" de cale ferata ce era trecut de multi micalaceni spre liniile 17 si 18, cele care avand parcurs mai scurt ajungeau mai repede in Vlaicu sau centru. Dupa intoarcerea in bucla erau chiar doua linii, una de garare precum mai este acum in capatul Aradul Nou.
Spre finalul anilor 90, pe masura ce zona industriala din Aradul Nou a capotat, linia 5 si-a pierdut din ce in ce mai mult din calatori, fiind restrictionata la un moment dat la a circula doar in zile lucratoare la orele de varf. In rest, circula varianta scurta 8, cu traseul bucla Voinicilor-Piata Romana, bucla Vama fiind nefolosita (e practic o statie mai departe de Renasterii, nu a dat niciodata multi calatori plus ca cei de acolo s-au mai obisnuit si cu orarul liniilor de 9-12 care trec pe acolo). Cand s-a lucrat la trecerea pe sub linia de tren, liniile 5, 7 si 8 au intors in Vama Micalaca. Dupa deschiderea circulatiei pe sub linia de cale ferata au fost puse in circulatie liniile 7/17, 8/18 cu traseele cunoscute iar linia 5 a ramas (cam aiurea, zic eu) cu capatul in Vama Micalaca, un singur vagon la orele de varf.
Asa se explica faptul ca 633 a fost surprins pe linia 8.
|
|
Sus |
|
|
marian2001FCBT
Data înscrierii: 14/Mai/2018 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 31 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Mar 2020 21:12:47 Titlul subiectului: |
206145 |
|
Am găsit fotografia! Se află pe topicul dedicat tramvaielor Timiș, la finalul paginii a 3-a, și a fost publicată de colegul Marius2. Uitându-mă la fotografie și citind descrierea fostei bucle, cred că îmi dau seama care era configurația ei. Am modificat imaginea din satelit atașată anterior, astfel încât liniile marcate cu roșu sunt cele de care sunt (aproape)sigur că sunt trasate corect, iar porțiunea marcată cu galben este trasată după poziția vagonului și după niște indicii care sugerează poziția liniei. Totuși, nu imi dau seama cum era amplasată linia dublă. Cu negru sunt reprezentate vagonul și remorca (poziție aproximativă). Mulțumesc mult pentru informări!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.55 kb |
Vizualizat: |
de 8253 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
365.33 kb |
Vizualizat: |
de 8251 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 12 Mar 2020 23:51:28 Titlul subiectului: |
206158 |
|
Linia dubla era imediat dupa intoarcerea din bucla. Daca te uiti atent in poza cu 633, vezi macazul de la "unirea" celor doua linii.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1021 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Dec 2021 22:22:42 Titlul subiectului: |
212097 |
|
Pentru că se termină încă un an, aș avea o întrebare: Câte tramvaie circulă în prezent la Arad? Unde ar putea fi găsită o listă cu tipurile și numărul de tramvaie?
Acum câțiva ani informația era pe site-ul CTP Arad.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 24 Dec 2021 11:45:46 Titlul subiectului: |
212099 |
|
La cat de prost sta CTP-ul nostru la capitolul comunicare cu cetatenii, o lista actulizata a vagoanelor e un deziderat foarte indeartat.
Ramane sa le numaram pe degete si pentru ca imi place efortul asta mental, le scriu mai jos pe cele care, cred, inca mai exista fizic.
Imperio: 1401, 1402, 1403, 1504, 1505, 1506, 1907, 2008, 2009, 2010, 2111, 2112, 2113 (ultimul in probe fara calatori incepand de ieri, cat de curand cred ca va lua si calatori)
M8S: 1003 (absent de cateva luni), 1005, 1006, 1008, 1018, 1019, 1016 (in depou Micalaca aratand deplorabil, probabil propus curand pentru casare)
GT6 si 8 ex Innsbruck: 33, 41, 42, 71, 74, 76, 77, 51 (singurul GT8, circula), 31, 35, 36 (oprite de multa vreme, 35 e la Micalaca)
GT6 si 8 din alte orase: 258 (tramvaiul lui Mos Craiun), 274, 276, 240 (tramvaiul unicat ca provenienta), 107, 108, 122, 130, 132, 133, 43, 44, 35, 53 (ultimele 4 bidirectionale, 35 iarna e doar plug, 53 utilitar); GT8: 263, 1852, 1854, 1856, 1857, 1859-1864, 1865 oprit la Micalaca din 2017 in stare proasta. *cred ca mai exista in depoul UTA si 1756, ultimul GT8 bidirectional ramas.
Cuplurile de Ghioroc: 303-313 si 1014-1054
GT4: 406 (parca lipsteste de cateva luni), 407, 486, 493, 494, 608, 623, 697, 01, 08, 011, 012; 604, 633 si 584 inca exista in depoul Micalaca, asteptandu-si taierea. 09 a ars anul acesta, va fi probabil casat si in acte. Ar mai fi 627, vagon cu RK, care sta in depoul UTA de cativa ani (a fost remorca lui 407, insa nu a fost retransformat pentru a circula ca vagon solo, precum s-a intamplat cu 623, remorca a lui 697).
Tatra: 140 (nu circula, banuiesc ca exista inca in depoul UTA), 903-213, 1069-150, 1046-215, 1119-167, 1120-199, 1124-175, 1165-171, 1085, 1087, 1100, 1111, 1115, 1122, 1126, 1127 (scoala), 1129, 1159, 1170, 1174, 1179, 1180, 1189. Remorca 209, distrusa in accident, e in depou si asteapta taierea.
Nu stiu inca ce vagoane vor fi trase pe dreapta ca urmare a introducerii in circulatie a noilor Imperio civitas.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1021 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Dec 2021 14:03:52 Titlul subiectului: |
212100 |
|
Mulțumesc! Deci ar fi necesare un număr de cel puțin 40 de Imperio noi pentru a "pensiona" Tatra T4 și M8S.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 24 Dec 2021 14:49:25 Titlul subiectului: |
212101 |
|
Depinde daca vor mentine sau nu sistemul un vagon in general cu titularul sau/un schimb. Daca numarul turelor/traseelor va ramane cel de acum, cu 40 de imperio vom putea avea vreo 75% din ture asigurate de vagoane noi, daca majoritatea vor sta doua schimburi la strada.
Nu cred ca vagoanele vechi se vor retrage pe tipuri, ci mai degraba la defectiune majora sau daca titularul trece pe imperio si vagonul vechi ramane fara „petitor”. Posibil sa fie o tranzitie dinspre tatre spre unele duwag-uri (de ex. M8S), in masura in care acestea nu se defecteaza mai repede, insa nu cred ca se va forta prea repede renuntarea (totala) la vagoanele tatra.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1021 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Dec 2021 15:03:02 Titlul subiectului: |
212102 |
|
Am menționat de M8S și Tatre pentru că acestea mi se par cele mai vizibile în trafic și mai consumatoare de resurse.
Desigur ar mai fi și GT4, dar acestea par a rezista timpului mult mai bine.
Acum că se merge pe ideea schemei unice pentru Imperio Civitas, ar fi momentul potrivit de a scoate din scenă Tatrele.
Foto: https://www.facebook.com/nelu.chifa
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.97 kb |
Vizualizat: |
de 5674 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 24 Dec 2021 19:43:31 Titlul subiectului: |
212103 |
|
Despre consumul de resurse: da, de ani de zile se discuta ca fata de tramvaiele produse de Duwag, tatrele sunt mai energofage. De M8S nu stiu, oricum sunt putine comparativ cu tatrele. Am avut 9, doua sunt deja casate, al treilea are zilele numarate si inca unul lipseste de la strada de ceva timp, dar posibil sa isi astepte randul la bandajat roti. Si 1019 a stat in depoul Micalaca vreo cateva luni inainte sa fie reintrodus in circulatie. Din cate am auzit sunt destul de apreciate de vatmani - probabil se simte ca sunt mai „tinere” decat gt4-6-8.
GT4 au ramas putine fata de cate am avut la un moment dat. Ce e pacat in cazul lor este ca cel putin dpdv estetic, tehnicienii CTP au reusit o treaba foarte buna cu vopsitul, tapitatul, schimbatul peretilor interiori. Nu stiu insa cat mai rezista tehnic sau electric (09 a fost distrus de un incendiu ca urmare a unui scurt circuit).
Schema unica pentru imperio civitas...va ramane doar pentru civitas. Imperio simple vor ramane verzi, cel putin asa s-a zis. Iar in rest se revopsesc putine vagoane pentru ca sa spui ca schema alb cu rosu va deveni dominanta sau va deveni regula. De ex 08 a devenit alb cu rosu, inainte avusese fondul original galben cu negru peste care fusesera puse in timp mai multe straturi de reclame. Inaintea sa, GT6 33 a fost revopsit alb-rosu, insa el venise de la austrieci cu o schema asemanatoare. Tatrele au venit din Halle cu schema originala, care a fost pastrata (alb-gri cu rosu), exceptand vagoanele vopsite pentru reclame de nemti (1174,1111,1189,1124) sau care au fost colantate aici cu reclame (ex 1180).
Inainte de reorganizarea depourilor apucasera sa modernizeze cuplurile de GT4 407-627 si 697-623. Primul a fost vopsit verde complet, al doilea albastru complet.
Deci avem in continuare un curcubeu de culori chiar si in cazul vagoanelor fara reclame. Unele in loc de vopsea au primit tapet de anumita culoare (ex 1857 care e portocaliu cu alb, portocaliu ramanand de pe vremea fostei reclame OBI, magazin inchis deja de mult...).
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1055 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 24 Dec 2021 21:55:40 Titlul subiectului: |
212104 |
|
Autobuzele electrice urmeaza a fi livrate alb-rosu, deci cred ca se contureaza deja o schema…
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 27 Dec 2021 13:56:02 Titlul subiectului: |
212116 |
|
Da, insa imperio lungi vor ramane verzi, iar vagoanele vechi se revopsesc intr-un ritm foarte scazut, 1-2/an.
Din cauza ploii inghetate care se pune pe linii si reteaua de contact, vagoanele imperio au fost scoase de pe traseu cel putin ieri dupa masa si nici azi dimineata nu cred ca au iesit. Oficial a aparut doar ca din aceste cauze cursele spre Vladimirescu si Ghioroc sunt deservite temporar de autobuze. La strada nu am vazut niciun imperio.
Daca ieri nu a fost problema in privinta numarului de vagoane necesar, azi, daca situatia se mentine, posibil sa ramana mai multe vagoane doua schimburi in traseu. Oare ce se va intampla in momentul cand nu se va putea asigura numarul de ture fara vagoane imperio?
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Lun 27 Dec 2021 14:30:57 Titlul subiectului: |
212118 |
|
De vazut asta si la Cluj unde sunt exclusiv Imperio si la Oradea unde au destule Imperio (pe hartie cel putin).
Sper ca astia din Cluj n-au taiat kt-urile inca.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 2061 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 27 Dec 2021 14:55:59 Titlul subiectului: |
212119 |
|
Anul trecut cand a plouat inghetat , Astrele din Oradea nu au avut probleme , doar ULF-urile. Probabil Astrele s-au descurcat din cauza ca au pantograful invers. Ieri si azi din cate stiu nu au fost probleme in Oradea , desi si acolo a plouat inghetat. Azi sunt afara 7 Astra si un ULF (din 29 de tramvaie) , ieri au fost 5 Astra si 3 ULF (din 20 de tramvaie).
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 27 Dec 2021 15:47:19 Titlul subiectului: |
212120 |
|
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/ploaia-inghetata-inlocuieste-tramvaiele-cu-autobuze-pe-ruta-arad-ghioroc-1475550/
La acest articol apare un comentariu scris aparent de un vatman, care spune ca in Aradul Nou „au ramas 3 imperio” in prima parte a zilei de 26.
„Noaptea minții, află că și în Aradul Nou au rămas 3 Imperio printre care și eu din aceeași cauză. Dar ce să faci dacă știm numai să criticăm. Află că de la 7.45 până la 12.30 am stat în frig ca nici căldură nu aveam.Informeaza-te si după scrie minte luminată.”
Poate ca diferenta dintre Oradea/Cluj si Arad este, pe unele portiuni, la frecventa vehiculelor. In Aradul Nou, in weekend, pana la ora 18.30 sunt tramvaie la jumatate de ora, iar dupa la o ora. La fel si in Micalaca (exceptie calea Radnei unde se mai intercaleaza cate un 11 sau 9) sau pe portiunile Piata Romana - Cpt Ignat (in Gai si Gradiste fiind un singur fir, trecerile sunt mai dese la aceeasi frecventa de 30 min).
Poate ca pentru un imperio e mai riscant sa intre intr-o zona cu fir aerian nemodernizat (in Aradul Nou portiunea Dacia Service-Gara Ar Nou), dupa jumatate de ora de ploaie inghetata. Pe acelasi principiu, poate e pericol de rupere a firului pe portiunea spre Ghioroc, unde trecerile sunt si mai rare.
Azi, fiind zi lucratoare, frecventa e mai mare in urban, de la 11 m la 18 min dupa ora 20, insa - din cate am observat - s-a mers tot pe varianta de a proteja vagoanele noi.
P.S. Chiar e curioasa treaba, de ce vagoanele noi au problema asta (am vazut zilele trecute si la Iasi). Poate au ceva senzori care le intrerup alimentarea cand se produce flama - banuiesc ca asta e fenomenul cand pantograful „dă de gheață”, se produce flamă. Sau poate că pantografele noi ating firele mai „ușor” decât cele vechi, a căror presiune poate sparge gheața.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 2061 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 27 Dec 2021 16:27:59 Titlul subiectului: |
212121 |
|
Mi s-a spus ca , cel putin in cazul ULF-urilor , pantograful nu apasa cu suficienta forta pe fir , iar cand era actionat , se ridica mult prea incet pentru a sparge gheata (fata de tramvaiele T4D care mai circulau in acel moment si care aveau pantografele prinse cu funie , deci puteau fi ridicate brusc). Si cum nu primeau suficienta energie , pompele hidraulice nu erau in stare sa tina tramvaiul la nivelul selectat. Ieri in Oradea tramvaiele au circulat cu frecventa de 15-25 de minute depinzand de linie , deci pe portiunile de line comuna trecea un tramvai cam la 10 minute. Azi se circula la frecventa de zile lucratoare cu vacanta frecvente de 10-20 de minute intre tramvaie , deci pe portiunile comune trece un tramvai la aproximativ 5 minute.
Daca va referiti la Pesa din Iasi despre care a aparut un titlu pompos in urma cu cateva zile cum ca a stat blocata 30 de minute , in fata acesteia mai era vizibil un tramvai (cred ca GT4) , deci nu cred ca a fost vina Pesei.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 27 Dec 2021 16:58:25 Titlul subiectului: |
212122 |
|
In cazul Iași mă refeream la știrea cu degrivarea făcută cu lopata. Poate nu am reținut că e "fake news", scuze in acest caz.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 2061 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 28 Dec 2021 12:25:25 Titlul subiectului: |
212126 |
|
Desi temperaturile sunt mai blande astazi, peste 0 grade, si nici nu a mai plouat, vagoanele imperio tot nu au revenit pe traseu.
Cel putin aceasta era situatia de dimineata si pe la ora 10. Din 3-4 tramvaie pe care le prind pe linia 3 intr-un drum spre serviciu, nu exista sa nu fie cel putin un imperio.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 28 Dec 2021 12:57:04 Titlul subiectului: |
212127 |
|
La Iasi s-a invatat lectia acelui moment si acum se curata reteaua inaintea iesirii pe trasee.
De cand a inceput sa ninga abundent si temperaturile au scazut, s-a circulat cu numar redus de tramvaie Pesa (e si vacanta, dar si din prudenta, pana noile operatiuni vor deveni ceva obisnuit), dar nu au lipsit in nici o zi.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 28 Dec 2021 17:02:38 Titlul subiectului: |
212128 |
|
Au revenit la traseu, inclusiv cele noi.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 19 Ian 2022 23:01:45 Titlul subiectului: |
212336 |
|
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/curent-la-pret-astronomic-pentru-compania-de-transport-arad-1484894/
Factura pe luna ianuarie este uriașă, de 2,4 milioane de lei, după ce compania a fost nevoită să cumpere energie electrică la un preț de zece ori mai mare decât anul trecut.
ARAD. Scumpirea energiei are efecte dramatice asupra celui mai mare operator de transport din județul Arad. Chiar dacă nu se vorbește încă de scumpirea biletelor de tramvai și autobuz, unele măsuri sunt luate în calcul. Asta după ce ultima factură la curent, venită în luna ianuarie pe adresa Companiei de Transport Public (CTP) Arad, este una uriașă – 2,4 milioane de lei, față de 350.000 de lei în decembrie.
Contract pe două luni
Directorul CTP Arad, Claudiu Godja, afirmă că la finalul anului trecut a fost încheiat un contract pentru achiziție de energie electrică valabil doar două luni, respectiv ianuarie și februarie 2022, în speranța că tarifele vor mai scădea. Prețul de achiziție este însă de aproximativ zece ori mai mare decât în contractul anterior.
“Suntem nevoiți să plătim, cel puțin în ianuarie și februarie, un preț de 2.150 lei/MW, față de 233 de lei/MW anul trecut. Factura din ianuarie, care reflectă un consum estimat pe luna în curs, pentru că de acum plătim factura pe luna în curs, deci anticipat, se ridică la 2,4 milioane de lei. Spre comparație, factura de luna trecută a fost de 350.000 de lei. Aceste scumpiri au un impact important asupra costurilor de operare, motiv pentru care în 2022 estimăm că vom avea nevoie de subvenții de la Consiliul Local Municipal Arad aproape de două ori mai mari decât anul trecut”, a spus Godja.
Subvenții dublate
CTP Arad are un consum mediu lunar de 750 MW, care este însă mai ridicat pe timpul iernii. În 2021, compania a obținut de la bugetul local al orașului subvenții totale de aproximativ 28 de milioane de lei, dar pentru a putea funcționa în continuare are nevoie anul aceste de o compensație de două ori mai mare, care să acopere nu doar scumpirea energiei electrice, dar și prețurile mai mari la carburanți, mai ales motorină.
Măsuri
Pentru a reduce cheltuielile, operatorul de transport public din Arad, care are cea mai mare rețea de linii de tramvai din România după București, are discuții cu administrația locală, una dintre variantele luate în calcul fiind modificarea circulației tramvaielor în afara orelor de vârf. Nu este exclus nici să fie anulate anumite curse de autobuze sau tramvaie, dar în acest moment nu s-a luat nicio decizie, pentru că se fac analize.
120 de tramvaie și 110 autobuze
În prezent, Compania de Transport Public Arad are 520 de salariați și un parc format din circa 120 de tramvaie și 110 de autobuze, din care jumătate operează în fiecare zi.
Statutul Aradului de sat cu vreo cateva tramvaie Imperio se intrevede destul de clar. Doar la noi e situatia asta? La Oradea, Cluj, Iasi, Timisoara, orase unde transportul in comun e la un nivel mult superior, nu e aceeasi problema?
Efectiv nu mai suport conducerea asta a CTP! Am ajuns la nivelul primilor ani 90 in ceea ce priveste transportul in comun. Dupa ce ca in jumatate de retea statiile sunt tot cele de pe vremea lui Ceausescu, liniile la fel, ne k...scuzati expresia pe noi de ani de zile sa implementam un sistem de ticketing care se tot lasa asteptat. Rezultatul: si in 2022 stai dupa tramvai in statii inguste, in frig si vant, pana behai, si iti bagi ceva in el tramvai si mergi la taxi-ul cu cel mai scump tarif/km din tara. Sau iti cumperi masina care merge cu 1000 de euro si nu mai depinzi de tramvai...
Ce curse sa mai tai in afara orelor de varf cand de ani si ani de zile unele tramvaie se urmaresc pe mare parte din trasee? In 2020, din cauza pandemiei, am avut orar de genul: 15 minute ore de varf, 30 de minute in rest la rutele principale: 3, 7 si 18b. Sa ajungem iar la situatia asta, insa tot cu 6-le dupa 3 pe tot parcursul Piata Romana-Fortuna??? Pentru ca atunci cu 3-ul la jumatate de ora nu s-au taiat cele doua curse care vin inaintea liniei 6 (ce vine constant la 30 de min), ci cele dintre. Si asa e și acum, în weekend! În loc să ai 3-6-3-6 la 15 min pe tronsonul comun, ele vin in tandem. Si, surpriza, la Podgoria intra inaintea lor si 7-le! Iar dupa cele 3, hop si 15-le din Gradiste! Apoi, 20-25 de min pauza. Nu tu panouri de afisaj, nu tu aplicatie pe mobil ca macar tinerii sa vada pe unde e tramvaiul, daca e vreo defectiune sau nu. 1992 reloaded. La fel si in Micalaca, unde 7 si 18b sunt in Podgoria la cateva minute (2-3-4) apoi 25 min pauza. Ce sa mai zic de tronsoanele unice unde doar cunoscatorii se incumeta la tramvai, ca probabil au invatat cam cand trebuie sa apara. Surpriza insa, daca vatmanul e vitezoman vine mai repede cu 2-3 minute, sau daca e deranjament pe traseu stai, si stai, si stai...Poate daca ai fb si esti pe unele grupuri de trafic ai noroc sa vezi ca e accident sau defectiune pe undeva si pleci din statie. Ce 1992...1986!
Cea mai extinsa retea...intr-adevar ar vrea multe orase din vest sa aiba tramvai pe spre un camp aflat la doar cativa (5) km de centru, cum este linia spre CET. Acolo intr-o lume dezvoltata, porumbul, graul si triticalele ar fi fost de mult inlocuite de cartiere sau fabrici. Linia spre zona industriala vest...esec din start. Probabil se vor anula cursele care le mai tin neruginite. Ne „scoatem” probabil cu linia spre Ghioroc la marime, cat o mai merge si ea. Altfel, la numarul de tramvaie la traseu, sa fim seriosi, suntem sub Oradea si Timisoara.
Poate ca daca am renunta la unele cutume care se dovedesc paguboase, altfel sa zicem ca sunt ok, s-ar mai face unele economii si nu spre disconfortul calatorului. De exemplu, cele mai multe tramvaie de pe linia 18b se retrag sau intra pe traseu din capatul provizoriu Capitan Ignat. Ori, cum la noi e aproape fiecare tramvai cu vatmanul său, în jurul orei 14 avem un du-te-vino de tramvaie goale pe traseul UTA-Podgoria-Capitan Ignat si vice-versa, in functie de schimbul vatmanilor. La fel cu cele 3 tramvaie care asigura linia 6, avem curse goale depou-Piata Romana sau depou-Piata Gai. Se mai fac vreo 2 schimburi si de linia 16-15 in Piata Romana. Oare cat curent s-ar economisi daca s-ar renunta, macar temporar, la sistemul cu titularii, care, văd de pe acest forum, ca se aplica doar la Arad? Daca se doreste evitarea uzurii premature, se pot scoate tramvaiele vechi pe rand, nu e musai sa iasa in fiecare zi aceleasi. Uneori ma si intreb cate manevre trebuie sa fie facute in depou pentru ca sa fie pregatit de iesire un anume tramvai ca sa fie preluat de titularul său, mai ales în cazuri mai neprevăzute...
Apoi ar fi ok să numărăm vagoanele Imperio, „cu consumul cel mai redus din lume”, care stau în depou după-amiaza. Nu cred să avem momentan oprite pentru defecțiuni, deci 13 vagoane ar trebui să se vadă bine pe traseu. Hai să școlim mai mulți vatmani pe ele și să le trimitem pe traseu mai rațional, cel puțin până când prețul energiei electrice va mai scădea.
Ok, au mai fost restricționate din vagoanele tatra cu remorca, insa in weekend, de ce nu se asigura toate cursele de 3, 7 si 18 b cu Imperio?
Poate că o problemă ar fi și reclamele de pe vagoanele vechi. Dacă aș plăti pentru un astfel de serviciu, aș avea pretenția să îmi văd tramvaiele plimbându-se. Însă sunt trimise și tramvaie fără reclamă pe liniile unde pot intra si vagoane Imperio care se odihnesc in depou.
:
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|