Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 23 Noi 2007 22:22:55 Titlul subiectului: Italia, Milano |
84964 |
|
Desi nici capitala a statului italian si nici cel mai mare oras (ambele titluri sunt luate de Roma) orasul Milano este totusi capitala economica a Italiei si primul centru al bogatei zone de nord a tarii.
Din punctul de vedere al transportului in comun orasul se remarca prin mai multe recorduri si unicate intre orasele italiene:
In primul rand, metroul. Cu o lungime de 76km pe 3 magistrale, se desfasoara pe o lungime mai mare decat suma lungimilor retelelor de metrou din celelalte 5 orase italiane care au metrou (Catania, Genova, Torino, Napoli, Roma; ce-i drept primele 3 orase din lista au doar cate o linie de metrou). Din cele 3 linii de metrou 2 ies din oras; linia M2 verde este subterana in centru dar la iesirea din oras, pe o portiune de circa 15km, se desparte in doua variante: Cea spre Cologno Nord este supraelevata in stil american iar cea spre Gessate este o fosta linie de tramvai interuuban cu linii la nivelul solului.
Reteaua de tramvaie este si ea foarte mare, cu 287km de linie de tramvai fiind una din cele mai mari din lume. Exista 19 linii urbane (dintre care 3 la standard de metrou usor) si alte 2 interurbane. Un simbol al orasului Milano sunt vechile tramvaie portocalii Carello sau Peter Witt (seria 1500) care au fost construite intre 1928 si 1935; din cele 502 vagoane construite atunci 163 inca sunt in functiune astazi, dupa aproape 80 de ani! Pe langa acestea exista si diverse vagoane mai noi, inclusiv vehicule tip metrou-usor de un design foarte modern.
Harta retelei de tramvai arata o acoperire foarte buna a orasului si mai ales a centrului; schita retelei este luata de pe Wikipedia, autorul facand-o public domain.
Doua fotografii luate de pe Railfaneurope.net: Un tramvai Peter Witt respectiv un contrast extraordinar intre vechi si nou: Doua tramvaie separate de trei sferturi de secol pe aceeasi linie, 11. (extraordinar!)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.38 kb |
Vizualizat: |
de 28294 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
285.37 kb |
Vizualizat: |
de 28294 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.32 kb |
Vizualizat: |
de 28294 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 23 Noi 2007 22:30:33 Titlul subiectului: |
84965 |
|
Exista si o retea inelara de troleibuz; este ce-a ramas dintr-o retea mult mai mare, redusa drastic intre 1975 si 1985. Exista doua linii circulare (90 'circulara stanga' si 91 'circulara dreapta' - parcurg inelul in cele doua sensuri diferite) plus inca doua linii normale, dus-intors. De remarcat cum tramvaiul si troleul au sarcini diferite: Tramvaiul conexiuni radiale (centru-periferie) iar troleul conexiuni inelare (periferie-periferie).
Ca mijloace de transport sunt diverse troleibuze Iveco portocalii, atat single cat si articulate, cat si noile troleibuze Cristalis cu un aer destul de futurist; in fotografie un astfel de troleibuz circuland pe banda rezervata pentru autobuze, troleibuze si taxiuri pe mijlocul drumului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.94 kb |
Vizualizat: |
de 28293 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.43 kb |
Vizualizat: |
de 28293 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 23 Noi 2007 22:46:02 Titlul subiectului: |
84966 |
|
Pe langa metrou, tramvai si troleibuz prezentate mai sus mai exista:
- 50 de linii urbane de autobuz
- 35 de linii preorasenesti de autobuz
- 8 linii de tren suburban (S) similare S-Bahn-urilor germane
- 10+ linii de tren regional (R) care leaga orasul de comune si orasele mai indepartate; aceste ultime 2 mijloace de transport, desi foarte importante, nu le-am prezentat aici fiindca au caracter feroviar, in afara profilului forumului.
Tarifele sunt rezonabile: 1 euro biletul urban de 75 de minute care permite un numar nelimitat de schimbari; 9.2 euro carnetul de 10 astfel de bilete de 75 de minute; 3 euro biletul de 24 de ore. Desi stim cu totii care este diferenta intre salariile din Italia si cele de la noi, precum si intre retelele de transport de acolo si cele de aici, tarifele sunt APROAPE ACELEASI: Daca luam in calcul un itinerar ce necesita 2 schimbari la noi, acesta poate costa intre 2 si 3 lei (0.6 - 0.9 euro fata de 1 euro la Milano) iar biletul de o zi costa la noi cam intre 5 si 7 lei (1.5 - 2 euro fata de 3 euro la Milano).
In concluzie: Milano este de departe orasul italian cu cel mai bine dezvoltat si integrat sistem de transport; el poate 'concura' fara probleme cu orice alt oras european.
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 23:31:14 Titlul subiectului: troleibuze |
92455 |
|
Cate ceva din Milano
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.17 kb |
Vizualizat: |
de 28006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.87 kb |
Vizualizat: |
de 28006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.96 kb |
Vizualizat: |
de 28006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.84 kb |
Vizualizat: |
de 28006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.5 kb |
Vizualizat: |
de 28006 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 23:35:44 Titlul subiectului: Troleibuze |
92456 |
|
1. Detaliu al retelei electrice.
2. Detaliu cu placutele de inregistrare ale troleibuzelor.
3. Sistemul de control cu telecamere ale strazilor rezervate troleibuzelor si autobuzelor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.04 kb |
Vizualizat: |
de 28005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.78 kb |
Vizualizat: |
de 28005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.74 kb |
Vizualizat: |
de 28005 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 23:41:32 Titlul subiectului: Autobuze |
92457 |
|
1-2. Iris Cursor Cityclass fata de aceleasi autobuze din Roma, deschiderea usilor este laterala si nu in interior.
3 Un Iveco articulat trecut cu o viteza nemaivazuta intr-o intersectie.
4. Un minibus pe linea 72 in substitutie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.45 kb |
Vizualizat: |
de 28004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.59 kb |
Vizualizat: |
de 28004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.94 kb |
Vizualizat: |
de 28004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.08 kb |
Vizualizat: |
de 28004 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 23:47:41 Titlul subiectului: Tramvaie |
92458 |
|
Linia 16 intre Stadionul San Siro si Piazza Duomo.
Detaliu cu linia
Detaliu cu o tabela de afisaj cu numerele de traseu
Cabina de manovrare
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.82 kb |
Vizualizat: |
de 28003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.56 kb |
Vizualizat: |
de 28003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.11 kb |
Vizualizat: |
de 28003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.7 kb |
Vizualizat: |
de 28003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.21 kb |
Vizualizat: |
de 28003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.44 kb |
Vizualizat: |
de 28003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.59 kb |
Vizualizat: |
de 28003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.2 kb |
Vizualizat: |
de 28003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.02 kb |
Vizualizat: |
de 28002 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 23:54:07 Titlul subiectului: Tramvaie |
92459 |
|
Trecem la zilele noastre
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.27 kb |
Vizualizat: |
de 28001 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.41 kb |
Vizualizat: |
de 28001 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.04 kb |
Vizualizat: |
de 28001 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.54 kb |
Vizualizat: |
de 28001 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 23:56:47 Titlul subiectului: Tramvaie |
92460 |
|
O bucata de museu...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.97 kb |
Vizualizat: |
de 28000 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
photorail
Data înscrierii: 22/Mai/2008 Ultima vizita: 03/Iun/2008 Mesaje: 1 Locație: Milano (Italia)
|
Trimis: Joi 22 Mai 2008 13:16:09 Titlul subiectului: |
93640 |
|
Bună ziua tuturor, sunt Stefano din Milano.
Tramvaiele Witt, adevaratele piese de muzeu, opereaza inca in numar de 159 din totalul de 509 construite între 1928 și 1929. De un an ATM Milano desfasoara un plan de a vopsi 50 dintre aceste vehicule in culorile lor originale de la inceputul anilor 20 (alb si galben) si alte 50 în culorile din anii '30 - '70 (verde deschis/verde-închis). Actualmente exista 25 de tramvaie alb-galbene si altele continua sa apara pe masura ce ies din revizii.
Pentru a vă face o idee de ceea ce circulă de la Milano, uitati-va aici:
http://www.photorail.com/forumNEW/topic.asp?TOPIC_ID=7933
Pentru mai multe fotografii la un loc va invit pe site-ul meu:
http://www.photorail.com/phr0/tram/milano/atm_milano.htm
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 07 Sep 2011 14:16:57 Titlul subiectului: |
148327 |
|
Am fost la Milano acum o saptamina, la un congres. Mi-a placut sistemul de transport milanez, diferit si mult mai ordonat decat cel roman. Intr-adevar am recunoscut mai toate cele exprimate de alti colegi mai sus.
Cateva precizari la zi se impun. Reteaua de tramvaie descreste vazand cu ochii, fiind inlocuita de metrou. Sunt foarte multe strazi ramase cu sinele pe strada, dar cu reteaua electrica demontata. Ei spun ca din cauza costurilor ridicate pentru scoaterea integrala a sinelor, mai bine le lasa acolo, pana cand va fi nevoie de reabilitarea strazilor.
Metroul este foarte curat si foarte bine construit, intr-adevar. Ce nu am inteles este intervalul mare intre trenuri la anumite ore. Am asteptat la un tren pe linia verde, chiar 15 minute la ora 9 de dimineata. La fel si seara. Trenurile sunt vechi si noi, in mod succesiv. Trenurile noi au aer conditionat si ecrane cu afisaj si cu anunturi vocale. Trenurile vechi sunt pline de grafiti, mai murdare, si fara nici un fel de avertizare.
Din pacate nu am apucat sa ma plimb cu vreun tramvai vechi, dar am apucat sa ii fac poze. Se pare ca aceste tramvaie fac servicii normale de transport, nu estivale sau ceva. Sunt foarte zgomotoase, mai ales pe partile mai degradate ale infrastructurii.
Gara Milano Centrale, este o cladire de vizitat, masiva si foarte impunatoare, de tip mussolinian, dar foarte frumoasa si renovata si curata.
Despre bilete, ATM, compania de transport a orasului, a fost sponsor al conferintei si a oferit participantilor un abonament saptaminal pe toate liniile de transport. Abonamentul avea inscriptia companiei, precum si sigla conferintei. A fost un gest foarte frumos din partea lor, alinandu-ne cei 650 euro platiti pentru inregistrarea ca participant la conferinta Pe linga asta, in seara deschiderii conferintei, in seara cinei si a inchidserii, ATM a pus la dispozitie autobuze care sa faca legatura intre cateva statii de tren si de metrou cheie si locul desfasurarii evenimentelor.
Calatoria simpla in general costa un euro (la timpul trecut). Am prins live o majorare cu 50% a tarifelor, adica fix cu 2 zile inainte de plecare, biletul s-a facut 1.5 euro. (Bineinteles ca nimeni nu urla ca disperatii, asa cum se intampla pe-acasa.)
Serviciile de transport functioneaza zilnic intre orele 05:00 si 24:00-metrou si 0500 si 0130 - pentru restul. NU exista servicii de transport de noapte, desi Milano este motorul economiei italiene. Totusi intre 00:00 si 01:30 metroul este inlocuit de cateva autobuze.
Per total, as zice, servicii bune!
Facand o excursie cu masina inchiriata prin tot Nordul Italiei, pe langa peisajele absolut splendide si oraselele bijuterii, am vazut cam cum sta si infrastructura. Autostrazile se platesc, sunt destul de bune, desi cu intrari si iesiri foarte abrupte si cu benzi cam inguste. Soselele nationate (SS) si cele provinciale (SP) sunt ca drumurile de la noi, de obicei cu o banda pe sensul de mers, dar cu mult mai putini cretini la volan decat ma asteptam. Ceea ce insa m-a facut bucuros intr-un fel si m-a linistit in privinta unor plangaciosi si frustrati de acasa, este prezenta permanenta a sensurilor giratorii la toate intersectiile acestor drumuri! Cred ca am traversat intr-o zi nu mai putin de 60. Se conduce bine in ele, traficul era destul de fluid si nu incurcau pe absolut nimeni, de la scutere pana la TIR-uri. am uitat sa mentionez ca si Milano este plin de sensuri giratorii mai mari sau mai mici, unele semaforizate, iar altele nu. Giratoriile rullz!
Nu trebuie sa mai spun cred ca masina inchiriata pentru 2 persoane pe o saptamina cu tot cu costul motorinei pentru 1000km m-a scos mult mai ieftin decat hoinareala pe trenuri sau pe cine stie ce autocare
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 26 Iun 2012 21:08:12 Titlul subiectului: |
156775 |
|
Am vizitat acum o luna Milano. Am vizitat si Bresso, o localitate imediat dupa Milano, unde exista o linie de tramvai, care vine din Milano, destul de uzata, dar inca mai exista firele de inalta tensiune.
Mai circula tramvaiul pe acolo?
|
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
pTn
Data înscrierii: 29/Iul/2014 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 218
|
Trimis: Mar 16 Mar 2021 08:16:10 Titlul subiectului: new pics from Milan |
209937 |
|
https://public-transport.net/tram/Mailand/
The old tram from Peter Witt, 90 years old, the articulated trams from the 1970s, which are going to be modernized, low floor trams - and all that in a very beautiful city.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.9 kb |
Vizualizat: |
de 7511 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.96 kb |
Vizualizat: |
de 7511 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.76 kb |
Vizualizat: |
de 7511 ori |
|
Descriere: |
articulated tram from the 1970s |
|
Mărime fișier: |
160.92 kb |
Vizualizat: |
de 7511 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
pTn
Data înscrierii: 29/Iul/2014 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 218
|
Trimis: Sâm 22 Mai 2021 11:38:01 Titlul subiectului: Milan line 179 |
210473 |
|
https://public-transport.net/tram/Mailand/Linie179/
Milan's interurban tramway, the last of its kind. Already severely shortened, it still runs to Limbiate, using its nearly 70-year-old vehicles.
🇪🇺 🇮🇹
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.59 kb |
Vizualizat: |
de 6568 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.88 kb |
Vizualizat: |
de 6568 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
pTn
Data înscrierii: 29/Iul/2014 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 218
|
Trimis: Mie 12 Ian 2022 18:02:54 Titlul subiectului: Trolleybus in Milan |
212284 |
|
see here: https://public-transport.net/OBus/Mailand/
Milan' trolleybuses and e-buses - a new gallery.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.49 kb |
Vizualizat: |
de 4428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.17 kb |
Vizualizat: |
de 4428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.04 kb |
Vizualizat: |
de 4428 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|