Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Inventarul mijloacelor de transport si impartirea pe linii.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Alin10CFR



Data înscrierii: 07/Aug/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 227
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2022 14:52:50    Titlul subiectului: 212168

Un vehicul retras nu mai circulă pe traseu, deoarece au anii de vechime, nu se face ITP, asigurare și reprezinta probleme atât la confort cât și starea vehicului.
Un vehicul inactiv reprezinta două categorii:
- defect de multă vreme (săptămâni, luni sau ani),
- rezerva (pentru a înlocui un vehicul pe care s-a defectat pe traseu).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alin10CFR



Data înscrierii: 07/Aug/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 227
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2022 15:05:24    Titlul subiectului: 212169

radu a scris:
Si situatia la troleibuze?


Toate troleibuzele (Irisbus Citelis 18m, Astra Town 18m și Solaris Trollino 18m) circulă. Păcat de restul troleibuzelor care stau în conservare de 2 ani (Irisbus Agora S, Irisbus Citelis 12m și Renault Agora L - transformat în troleibuz), puteau să vândă în alte orașe la care au nevoie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fkvm23



Data înscrierii: 27/Noi/2021
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 64
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2022 15:57:13    Titlul subiectului: 212170

Înțeleg bine că troleibuzele nefolosite (Agora S și L; Citelis 12m) mai există la CTP? Liniile mai puțin aglomerate (2 sau 14 de exemplu) ar putea să beneficieze de troleibuzele Citelis măcar, troleibuzele Solaris mi se par o *mică* exagerare la liniile cu maxim 15 călători între 2 stații.

Mare prostie a făcut compania să comande 50 de troleuri de 18 metri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2022 18:24:13    Titlul subiectului: 212171

Si unde e porcaria?

Ca a inlocuit niste troleibuze vechi de aproape 20 de ani cu troleibuze noi, de ultima generatie cu consum redus de energie. Deci unde este prostia?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2022 18:26:12    Titlul subiectului: 212172

radu a scris:
Si situatia la troleibuze?


Circula tot de la Astra Citelis in sus, cele de 12 m au fost cu schimbul folosite anul trecut. Restul nu sunt active. Necesarul este si mai mic darorita pandemiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2022 19:46:08    Titlul subiectului: 212178

Citelis-urile de 12 metri nu au fost folosite deloc in 2021. De fapt, de la sfarsitul lui 2020, nu mai circula nici un troleibuz de 12 metri in tot Clujul.
Circula cele 20 Astra Town (101-120), 50 Solaris Trollino (301-350) si Citelis-urile de 18 metri (187-196), deși 191 si 192 lipsesc de destul de multa vreme, probabil defecte.

Legat de tramvaiele KT4D, desi s-a zis ca se pastreaza cele pictate, lucrul asta nu prea s-a intamplat. Au fost taiate 45 si destul de probabil si 52, ambele fiind pictate.

Marea prostie ce s-a facut in ceea ce priveste troleibuzele e ca s-au cumparat multe vehicule fara sa se extinda reteaua. Proiectele de achizitie de troleibuze noi si de extindere a retelei erau proiecte conexe in PMUD...
Zece din cele 52 de troleibuze inlocuite nu aveau nici 10 ani, mai exact Citelis-urile de 12 metri.
Agorele de 12 metri, 27 la numar, desi vechi de aproximativ 15 ani, erau in stare buna si mai puteau fi folosite. La interior, unele se prezentau mai bine chiar si decat autobuzele Solaris din 2014 care sunt cu 9 ani mai noi.
Singurele cu urme mai pronuntate de uzura ar fi fost cele 15 Agore de 18 metri, insa si printre acestea, cel putin unul fusese cosmetizat relativ recent (posibil RK?) si arata mult mai bine decat restul - 033. Dintre acestea, unele erau deja retrase, insa cu siguranta macar cateva bucati ar fi putut primi un tratament similar cu 033 si ar mai fi putut circula cel putin cativa ani.
Din punct de vedere al consumului de energie, niciunul din troleibuzele retrase nu statea prost, Agorele de 12 metri aveau Chopper, iar restul aveau motoare asincrone.

Ce a facut Clujul aici nu e ca a inlocuit 52 de troleibuze OK cu 50 de troleibuze noi, ci a ratat o sansa de a elimina de pe strazi aproximativ 50 de autobuze diesel. Daca achizitia de troleibuze venea la pachet cu extinderea retelei, asa cum specifica PMUD, azi am fi vazut in circulatie atat troleibuze mai noi cat si troleibuze mai vechi, dar in loc de autobuze, am fi circulat cu troleibuze cel putin pe liniile 9, 24, 33, 34, 35, 46B, 48, 50. Nu era asta un scenariu mai favorabil decat cel de azi in care se folosesc cam la fel de multe troleibuze si autobuze diesel ca in trecut, doar ca mai noi?
In prezent, autoritatile nu par sa se grabeasca sa realizeze extinderile de retea pe care le puteau face de cand a aparut PMUD-ul, deci probabil ca toate cele 52 de troleibuze vor ajunge prin alte orase sau la fier vechi. Dupa aceea, extinderile respective s-ar putea sa devina si mai putin probabile, pentru ca "nu avem troleibuze".
Din toata povestea asta, cei care au de suferit sunt in primul rand clujenii, care vor respira in continuare un aer poluat. CTP este printre cei mai mari poluatori din oras, iar inlocuirea a 50 de autobuze cu troleibuze ar fi avut un impact simtitor asupra poluarii din oras, mai ales pe zonele cu rampe accentuate, unde un autobuz diesel trebuie turat puternic si emana noxe pe masura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 378

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2022 20:17:52    Titlul subiectului: 212179

Ipotetic vorbind, care ar fi posibilii clienți ai acestor troleibuze?

Capitala e prea mândră ca să ia „rablele” altora.
Brașov, Ploiești, Galați au flote noi-nouțe. Vaslui și Târgu Jiu urmează.
Timișoara are nevoie troleibuze cu autonomie, dar oricum vrea să-și cumpere 50 de troleibuze noi.
Mediașul are planuri să-și complete flota de troleibuze noi și cu articulate. Eventual doar ca donație să ajungă ceva la ei, n-aș vedea oportună achiziția de troleibuze SH pentru o perioadă scurtă de timp.
Baia Mare ar avea nevoie de niște troleibuze pentru înlocuirea Volvo-urilor. Au avut licitație pentru 9 troleibuze articulate noi, dar după anulare nu a mai fost republicată.

Singura destinație potrivită pentru ele ar fi fost Piatra Neamț, dar... trăiască autobuzele electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2022 23:57:51    Titlul subiectului: 212184

La Cluj sunt idei foarte bune, dar in unele cazuri nu sunt duse la bun sfarsit.

1.Eu nu imi inchipuiam ca se va ajunge aici... Sa ai 52 de troleibuze bune trase pe dreapta, si tu sa circuli cu autobuze poluante, asta dupa ce te-ai batut cu pumnul in piept ca extinzi liniile de troleibuz in tot orasul. Amintesc ca inca mai circula Renault-uri R312, vechi de aprox. 30 de ani... Si troleele trase pe dreapta sunt mult mai noi.

2.O alta prostie, pentru care ne batem capul de ani de zile, dar niciun rezultat concret... Muzeul Transportului in comun... Te lauzi ca faci muzeu, dai sperante, pastrezi cateva exponate pt cativa ani, dar le lasi in paragina, nu te ocupi de ele, si apoi le casezi aproape pe toate... Deci ce muzeu mai faci pana la urma? Unul virtual? Cu poze si explicatii? Nimic practic???

Asta denota ca undeva exista niste scurtcircuite... Acolo, exact unde nu ar trebui sa existe... La nivel decizional. Lipsa de viziune, organizare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fkvm23



Data înscrierii: 27/Noi/2021
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 64
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 06 Ian 2022 00:16:50    Titlul subiectului: 212185

Robert a scris:
Si unde e porcaria?


Pe de o parte mi se pare o prostie faptul că nu s-a cumpărat nici un troleibuz de 12 de metri să inlocuiască Agorele și Citelis-urile retrase (inactive pe ****, aceste vehicule nu se vor mai pune pe drumurile din Cluj niciodată), s-a doar achiziționat troleibuze articulate care, în opinia mea, sunt o *mică* risipă de spațiu și energie electrică față de, să spunem, 35 de Trollino 18 și 15 de Trollino 12.

În plus, luând în considerare faptul care l-a menționat Andrei, lipsa extinderii rețelei de troleibuz nu permite exploatarea profitabilă a 50 de troleibuze noi. S-ar fi putut electrifica multe linii de autobuz care sunt în parte deservite de autobuze cu standarde de emisii Euro 2, dar nu s-a făcut și stăm acum cu jumătatea de flotă de troleuri parcate la autobaze, fără un viitor previzibil.

Toată investiția asta mie mi se pare una proastă, nu cred că o parte din banii ăștia nu s-ar fi putut cheltui pe ceva care ar avea un efect notabil asupra transportului urban, de exemplu să fi cumpărat autobuze articulate cu standarde de emisii Euro 4 sau 5 și cu consum redus în loc de rablele Irisbus Agora L Euro 3 din Rouen.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 06 Ian 2022 00:26:12    Titlul subiectului: 212186

Exact cum spuneam mai sus...

Ideile bune care nu sunt duse la bun sfarsit se transforma in idei proaste...

Situatia s-ar putea remedia prin extinderea liniilor de troleibuz. Si astfel, se vor putea folosi in continuare si o mare parte din troleele retrase. Care, chiar daca unele au peste 15 ani (Agorele S si L), tot sunt mult mai bune decat autobuzele Agora L, Agora S, R312... Care inca mai circula prin oras.

Un troleibuz are viata mai lunga decat un autobuz diesel.

Asta ar trebui sa stie si cei din conducerea CTP-ului.
Cineva acolo gandeste cu picioarele si asta se vede...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 07 Ian 2022 20:31:55    Titlul subiectului: 212194

Eu am impresia ca o dam deja in avioane. In loc de troleibuze cumparau autobuze mai moderne. De cand finanteaza UE achizitia de Dieseluri?

Discutam strict de faptul cau au cumparat troleibuze noi pe fonduri nerambursabile si au inlocuit unele vechi de 15 ani care consumau mai mult. Atat. Asta nu a fost o prostie.

In rest, normal ca totul s-a facut fara cap. Nici nu trebuia extinsa reteaua, doar se luau troleibuze cu autonomie. Dar daca v-ati fi interesat ati fi stiut ca in interiorul CTP troleibuzele IMC nu erau agreate de cineva din interior. Acolo se cumpara ce ii place la directorul de exploatare si lui Liviu Neag, nu ce are orasul nevoie.

Si sa nu mai incepem cu muzeul va rog. Am trimis eu o cerere, v-am trimis exact lista cu ce mai are CTP si motivul pentru care nu se face momentan. Nu au spatiu, nu exista sustinere financiara si costurile de intretinere ar fi mari fata de interes. Degeaba faci muzeu pentru 1000 de oameni si dupa nu mai vine nimeni sa il vada. Nu e asa usor sa ti un muzeu viu ani de zile, sa il faci e usor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 08 Ian 2022 08:54:45    Titlul subiectului: 212200

Citat:
nu cred că o parte din banii ăștia nu s-ar fi putut cheltui pe ceva care ar avea un efect notabil asupra transportului urban, de exemplu să fi cumpărat autobuze articulate cu standarde de emisii Euro 4 sau 5 și cu consum redus


Mai bine nu. Cu atatea proiecte de extindere a retelei de troleibuz pentru care Clujul poate obtine finantare, achizita de autobuze Diesel ar fi fost cea mai proasta miscare posibila, cu atat mai mult ca acestea ar fi trebuit cumparate din fonduri proprii, deoarece nu se pot finanta din fonduri europene, dupa cum a spus si Robert.

Citat:
au cumparat troleibuze noi pe fonduri nerambursabile si au inlocuit unele vechi de 15 ani care consumau mai mult


Nu tocmai. S-au inlocuit:

- 10 troleibuze Citelis 12 de 9-10 ani, in curent alternativ, care consumau la fel sau chiar mai putin (fiind de 12 metri)
- 15 troleibuze Agora L cu caroserie de 20 de ani, dar modernizate cu 9 ani inainte sa fie retrase, atunci fiind montat pe ele tot ce inseamna actionare electrica, tot in curent alternativ, care consumau cel mai probabil la fel cat cele noi
- 27 de troleibuze Agora S de 15 ani care erau dotate cu chopper, si aveau doar 12 metri lungime deci probabil nici aici nu a fost mare castig la consum.

Toate vehiculele inlocuite nu doar ca inca au viata comerciala in fata, dar se gaseau in stare buna, aveau podea joasa, sisteme de informare ale calatorilor, iar 10 dintre ele aveau si aer conditionat. Avand in vedere ca la Bucuresti s-a reusit montarea de aparate de aer conditionat pe Citelis-urile identice dpdv tehnic cu Agorele de 12 metri care au fost la noi, daca se voia se putea si aici.

Fara o privire de perspectiva, da, s-au inlocuit ~50 de troleibuze "vechi" cu 50 de troleibuze noi. Dar daca privim mai in ansamblu si punem la socoteala incompetenta autoritatilor de a implementa si proiectele conexe cu achizita de troleibuze, mai exact extinderea retelei, vedem ca aici Clujul a dat cu piciorul unei sanse de a fi inlocuit pe fonduri europene ~50 de autobuze diesel, nu de troleibuze.

Deci da, este o prostie sa retragi din circulatie troleibuze in stare destul de buna, care au aproape toate dotarile de care e nevoie (in afara de aerul conditionat, care, dupa cum spuneam, se poate instala ulterior...), mai ales in timp ce cumperi autobuze second hand euro 3 si microbuze euro 6 neaccesibile si fara sisteme de informare (da, or fi ele pentru elevi, dar si asta e o risipa - de ce cumperi vehicule noi ca sa faci cu ele nici 2000 de km pe an, cat au facut autobuzele Setra inainte sa inceapa sa fie utilizate si pe liniile "normale"), zicand "pai nu mai e nevoie de atatea troleibuze, ca atata e reteaua...".
E o prostie cu atat mai mult cu cat primarul anunta in stanga si in dreapta cum vom avea un transport public 100% ecologic, in 2018 zicand ca vom avea asa ceva in 2025, apoi zicand ca in 2026, asa incat in 2020 deja era vorba de 2030. In 2 ani, "termenul" a avansat cu 5.

Tot pe aceeasi idee, o alta risipa "à la Cluj" a fost si achizitia celor 24 de tramvaie noi. Si aici vorbim de proiecte din PMUD, finantabile pe fonduri europene. Si in acest caz exista un proiect aflat in stransa legatura cu achizitia de tramvaie - extinderea retelei de tramvai, care evident ca nu s-a mai facut si probabil nici nu se va mai face...
Clujul are in momentul de fata 28 de tramvaie moderne, dar maxim intr-o zi se folosesc 12 tramvaie pe toate traseele. Asta e un coeficient de utilizare a flotei extrem de slab, de 42%. Asta in timp ce bunele practici indica coeficiente de utilizare a flotei de peste 80 sau 90%...

Citat:
Nici nu trebuia extinsa reteaua, doar se luau troleibuze cu autonomie. Dar daca v-ati fi interesat ati fi stiut ca in interiorul CTP troleibuzele IMC nu erau agreate de cineva din interior.

Problema e ca nu s-a facut nici, nici. S-au luat troleibuze fara autonomie, dar nici nu s-a extins reteaua.
Nu mi se pare ca doar troleibuzele IMC nu sunt agreate. Mai degraba mi se pare ca nici o forma de a inlocui autobuze cu troleibuze sau tramvaie nu e agreata, si ca se vrea mentinerea autobuzelor Diesel pe strazi, din moment ce nicicum nu se merge spre "electrificarea" transportului public asa cum ar trebui.
Nici cele 41 de autobuze electrice nu sunt folosite la capacitate maxima. Dintre acestea, maxim jumatate circula deodata.

Desi Clujul are un numar impresionant de vehicule electrice, pe strada raportul dintre vehicule electrice si poluante e aproape acelasi ca inainte de achizitia lor... Nu stiu daca e intentionat, dar parca toate incercarile de electrificare ale transportului public din Cluj scot de fapt cat mai putine autobuze diesel de pe strada. Troleibuzele inlocuiesc troleibuze in loc sa inlocuiasca autobuze diesel, mai mult de jumatate din tramvaiele moderne stau degeaba pentru ca reteaua nu e extinsa, iar autobuzele electrice sunt si ele subutilizate...

Poate daca ne concentram pe proeicte de infrastructura la fel ca si pe proiecte de achizitie de vehicule azi Clujul ramanea cu ceva mai semnificativ, nu doar pentru prezent ci si pentru viitor - o retea extinsa pentru troleibuze si tramvaie, care ar fi ajutat macar putin cresterea calitatii aerului, chiar daca poate ca ar fi circulat si troleibuze si tramvaie mai vechi pe ea. Iar infrastructura de transport electric era mai valoroasa in 20-30 de ani decat vehiculele achizitionate in prezent care atunci vor incepe sa fie retrase din circulatie...

Nu vorbesc de o utopie, ci de lucrurile pe care administratia le-ar fi putut face daca ar fi dorit intr-adevar sa electrifice transportul public, dincolo de declaratii prin presa... Proiectele erau in PMUD si erau finantabile cu fonduri europene, trebuia doar niste strofocare in implementarea lor. Nu stiu daca proiectele se regasesc si in noua varianta de PMUD, dar nu pot decat sa sper ca da si ca la un moment dat va avea loc implementarea lor. Cu cat mai devreme, cu atat mai bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 08 Ian 2022 12:10:36    Titlul subiectului: 212201

Sincer nu pot intelege de ce. Ca si cum reteaua de troleibuze se modernizeaza cu elemente vechi din anii ‘60. Eu cred ca este vorba si de viziunea imbatranita a unui mangemrnt pastrat de 30 de ani in functie. Sincer daca nu era primaria nici atat nu se facea, CTP- ul a fost inexistent la implementat de proiecte.

Oricum extinderea infrastructurii de troleibuze si tramvaie a fost aproape inexistenta la nivel national, cu mici excepti…
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 08 Ian 2022 12:14:08    Titlul subiectului: 212202

Andrei sa pui la socoteala ca s-a mai anuntat o achizitie de inca 50 de troleibuze noi, deci chiar nu inteleg ce e in capul celor de la CTP. Ca nici pe cele vechi nu le vand…nu le arunca, dar mai cumpara Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 08 Ian 2022 17:38:56    Titlul subiectului: 212204

In acest caz, daca se gandesc sa mai cumpere inca 50 de troleibuze noi, asta inseamna ca ar trebui sa aiba in plan si o extindere a retelei de troleibuz. Ca nu ar avea ce sa faca cu ele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 08 Ian 2022 17:49:45    Titlul subiectului: 212205

Cele retrase probabil vor fi vandute la alte regii de transport din tara, sau casate. Ca nu o sa aiba loc sa le gareze pe cele 50 de troleibuze noi.

Sa ne amintim cum au procedat cu DAC-urile 217E si 212E, in ultimii 4 ani...
Le-au scos afara din depoul Gheorgheni, cand au venit autobuzele electrice. Ca nu mai aveau loc de ele. Le-au carat la BRD.

Cand au venit noile troleibuze articulate, si au scos din uz troleele Adora L, Agora S si Citelis 12metri, au casat DAC-urile de la BRD, ca sa le faca loc celor proaspat retrase.

Intr-un scenariu vesel... S-ar extinde liniile de troleibuz, s-ar cumpara 50 de trolee noi, dar s-ar folosi si din cele retrase, care inca sunt bune. Ceea ce ar conduce la inlaturarea multor autobuze diesel... Dar numai intr-un scenariu extrem de vesel.... Vrabia malai viseaza...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 20/Mar/2022
Mesaje: 121

MesajTrimis: Dum 09 Ian 2022 17:33:08    Titlul subiectului: 212210

Ideea este ca Clujul a putut sa faca rost de 50 de troleibuze articulate ultramoderne (Solaris Trollino), practic gratuit, deoarece fiecare au fost finantate din bani europeni. Partea asta e foarte ok. Pacat e ca proiectele existente de peste 10 ani cu extinderea retelei de troleibuze nu s-a intamplat, asa ca orasul este intr-o situatie foarte interesanta. Ma refer la faptul ca in cele mai multe orase europene ori nu mai exista retea de trolei, ori exista retea, dar abia au troleibuze, astea fiind foarte scumpe. La Cluj este lux, la noi stau zeci de troleibuze relativ moderne, cu podea joasa, trase pe dreapta, pentru ca ne permitem. Si intre timp pe linii suprasolicitate, ca si 24B, 30, 35, circula autobuze articulate obosite de peste 20 de ani, fara incalzire si care scoate fum negru. Pacat, ca primarul are deja cateva mandate, si ar fi fost cazul sa termine toate proiectele, de exemplu extinderea de retelei de troleibuze, sau sa mai monteze incarcatoare rapide si sa achizitionam inca cateva autobuze electrice, deoarece cele existente se descurca destul de bine. Dar din pacate tot efortul este plasat pe metrou, al carei eficienta este cu semnul intrebarii, si restul proiectelor raman neterminate, fara logica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 09 Ian 2022 20:57:45    Titlul subiectului: 212214

Te rog….nu intra in atributiile primarului extinderea retelei. CTP are angajati, nu trebuie sa faca proiecte primarul. Ba din contra daca nu facea primaria atat, nu era nimic la CTP, batea vantul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Alin10CFR



Data înscrierii: 07/Aug/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 227
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 12:29:35    Titlul subiectului: 212244

Alin10CFR a scris:

468 Defect Agora L Roissy Coloana 1


A revenit 468 pe traseu. L-am văzut pe linia M41.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 14:05:50    Titlul subiectului: 212245

Citat:
nu intra in atributiile primarului extinderea retelei. CTP are angajati, nu trebuie sa faca proiecte primarul.

Ba fix in atributia primariei intra, infrastructura este detinuta de primarie, iar eligibile pentru fonduri sunt autoritatile locale(municipalitatile), nu operatorii de transport public. Aici includem infrastructuri de orice fel sau proiecte de flota - doar de municipalitate tin. Operatorul doar plimba vehicule aflate in concesiune(dar cumparate si detinute de primarie) pe drumuri/sine/sarme detinute de primarie.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2022 20:44:54    Titlul subiectului: 212255

Am scris primarul...s-a făcut referire la primar, nu la primărie. Oricum nu mă știu foarte bine la aspectele juridice; ce are voie sau nu un S.A. să facă.

Dar eu nu cred că o primărie, un primar sau oricine de acolo are cunoștințe în transport și cunoaște ce trebuie să facă. Bănuiesc că CTP-ul merge și spune primăriei de ce are nevoie nu? Iar dacă sunt fonduri europene pentru troleibuze, iar tu cumperi fără autonomie că așa ți-a spus CTP-ul. Cine este de vină până la urmă?

Iar în cea ce privește proiectele dacă primăria se ocupă de ele, de ce pentru extinderea rețelei de troleibuz a făcut licitație CTP și nu Primăria Cluj-Napoca?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2022 01:08:31    Titlul subiectului: 212260

Cel putin in cazul OTL-ului , primaria (Consiliul Local) este actionar majoritar. Si oamenii din conducerea OTL-ului sunt angajati pe criterii politice. De exemplu domnul Csuzi avea coloana vertebrala si se impunea in fata primarului daca nu ii convenea ceva. In schimb , domnul Pop era "marioneta" primarului , daca primarul zicea sa se faca intr-un fel , asa se facea chiar daca nu era solutia cea mai buna. Presupun ca este aceeasi situatie si la CTP Cluj , mai ales daca primaria are actionariat majoritar.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 20/Mar/2022
Mesaje: 121

MesajTrimis: Sâm 15 Ian 2022 22:09:27    Titlul subiectului: 212304

Acum hai sa fim seriosi, vorbim de detalii fara sens. Stim cu totii, ca Dl Boc are cuvant chiar si la nivel de tara, nu numai in Cluj-Napoca. Daca el ar vrea sa fie in Cluj toate strazile dotate cu linie de troleu, s-ar face. De exemplu el are visul cu metrolu, si.... face.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 16 Ian 2022 19:06:45    Titlul subiectului: 212319

Fix asta este problema. Tu ai impresia ca el sta si contempla la extinderea troleibuzului, achizitii de autobuze si trasee noi. Consilieri si alti sfatuitori fac asta, iar el in cel mai bun caz aproba.

Nu compara achizitia de material cu un metrou….
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 19 Ian 2022 16:08:37    Titlul subiectului: 212333

Citat:

977 Activ S415LE Business (Autobuz Scolar)
978 Activ S415LE Business (Autobuz Scolar)


977 și 978 nu mai sunt folosite ca autobuze școlare și au fost alocate coloanei 6.
977 apare cel mai des pe M51 și M52 (l-am prins o dată și pe M26), iar 978 pe M13.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 5 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community