Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Iasi si infrastructura adiacenta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 56, 57, 58  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Justin Diaconu



Data înscrierii: 31/Dec/2021
Ultima vizita: 16/Iul/2023
Mesaje: 63
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 15 Ian 2022 18:37:05    Titlul subiectului: 212301

Văd deja probleme cu aceasta “o singura linie”. Dacă 2 tramvaie se întâlnesc la mijloc, unul venind dintr-un sens și celălat din sensul opus, va fi haos total, și pentru călători dar și pentru trafic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Ian 2022 00:54:13    Titlul subiectului: 212306

Fii pe pace ,nu se intalnesc. E o procedura care se foloseste de zeci de ani buni in intreaga lume. Dar nu asta era ideea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BVB09



Data înscrierii: 07/Iun/2020
Ultima vizita: 12/Sep/2023
Mesaje: 219

MesajTrimis: Dum 16 Ian 2022 08:55:21    Titlul subiectului: 212307

Ar trebui clar linie dubla. Or sa apara blocuri pe acolo in cativa ani. Nu strica sa ai deja linia de tramvai asa cum trebuie. Se prelungeste 6 acolo si gata. Si se pot lua tramvaie cu dubla comanda dar pt Tomesti daca se insista cu treaba aia. Acolo ma gandesc ca nu e loc pt un capat conventional.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Ian 2022 11:19:46    Titlul subiectului: 212308

Cea mai mare problema la presupusa linie Tutora -Tomesti -Holboca- Dancu e traversarea liniei de tren. In rest toate problemele sunt minore.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Justin Diaconu



Data înscrierii: 31/Dec/2021
Ultima vizita: 16/Iul/2023
Mesaje: 63
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 20 Ian 2022 21:28:11    Titlul subiectului: 212350

Am observat ca de azi linia 3 (gara-dancu) a fost deservita de autobuze. Stie cineva de sa întâmplat cu tramvaiele?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Vin 21 Ian 2022 00:10:29    Titlul subiectului: 212351

A crăpat 139 in Rond Tatarasi Nord si a durat vreo 3 ore pana a fost scos
_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 10:51:48    Titlul subiectului: 212480

Mi-am adus aminte întâmplător de primul parcurs al traseului 16 de tramvai (Pd. Roș - Mase Plastice - Tudor Vladimirescu - Elena Doamna - Pd. Roș) și de 16b care mergea în sens invers și am câteva întrebări pentru cine își mai aduce aminte de ele:

- A existat rețea fir-contact pe racordul de la Mase Plastice spre Țesătura înainte de anul 2005 (când s-a băgat acea ciudățenie de traseu 1)?
- Care a fost rațiunea din spatele acestui traseu?
- A existat vreun traseu de tramvai 17?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 11:03:19    Titlul subiectului: 212481

Din ce imi amintesc, doar cu exceptia unei perioade din anii '90 (posibil si 2000), a fost mereu retea acolo.
Ratiunile lui 16/16b in prima varianta au fost de a conecta Podu Ros cu Tudorul si Tudorul cu Centrul Civic. Evident, nu a mers, dar s-a gasit rapid varianta de noi trasee care sa fie in regula (urmatoarele doua variante - caci a doua a fost cu traseele stiute in inel, dar pana la Gara, iar a treia, la scurta vreme dupa a doua si ea, a fost prelungirea pana in Canta; prelungirea pana in Canta a avut nu doar rolul de a oferi conexiuni directe si mai bune, ci si un capat de linie pentru cele doua trasee, caci se invarteau in cerc si vatmanii nu prea aveau cand si cum sa faca pauza fie si pentru mers la buda). Era perioada incercarilor de trasee-inel - v. 11 si 11b la autobuz, dar au existat si alte idei inclusiv la tramvai (6 cuplat cu ceea ce ulterior a devenit traseul 11). Nu s-au mai concretizat, caci au venit accidentele alea cumplite, carora le-a cazut victima colaterala si directorul Cuza, iar inlocuitorul, Garlea, adeptul traseelor scurte la gramada, a desfiintat si cele doua inele (11/11b si 16/16b), care mergeau foarte bine.
16 si 16b au fost ultimele indicative de trasee de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 13:16:31    Titlul subiectului: 212484

Da, îmi aduc aminte de 16 până în Canta, ce vremuri frumoase. Păcat de traseu, mama zicea că avea ceva căutare. Era o alternativă bună la 3, pentru cei din Tătărași.

Tot la capitolul amintiri, mi-am adus aminte astăzi câteva chestii:

Prin anii '90, după lucrările de la linia de tramvai spre Dancu, traseul 3 a fost spart (cred că pentru prima dată). Așa a apărut traseul 14 (cred că pus imediat după scoaterea tramvaiului 12): Dancu - 2 Băieți - Tătărași Nord.

---

După scoaterea traseului 12, au făcut ceva lucrări la șine, în care au scos mici bucăți din șinele dinspre Metalurgie spre Rond Țutora, dar au lăsat macazurile și mijlocul racordului. Nu înțeleg nici acum care a fost rostul acestei decizii, că nu ajuta cu nimic. Țin minte că tramvaiele tot reduceau viteza, când treceau peste macazuri...

---

La a doua spargere a traseului 3, îmi aduc aminte că a fost un scandal enorm de mare. Deși spargerea a fost în 2001 - 2002, oamenii erau încă speriați de gândul că 3-ul va dispărea din Dancu. Nichita, ca să pară popular, a făcut întâlnirii cum oamenii în cartiere. În Tătărași a fost la noul Ateneu și au venit și cei din Dancu.

La un moment dat, au început efectiv să-i strige lui Nichita să lase 3-ul în pace. Nichita nu înțelegea ce vor oamenii ăia și ei tot strigau: ”Lăsați 3-ul așa cum e, nu îl mai modificați...”. Nichita s-a speriat un pic și știu că au primit asigurări că 3 rămâne așa. Oamenii au fost greu convinși. Se temeau că vor apărea ”dubelnițe” pe 3.

---

Un parcurs al traseului 27, foarte apreciat de călătorii anilor '90 a fost Piața Independenței (Rond Independenței) - Tg. Cucu - Bucșinescu - Dr. Savini - Str. Han Tătar - Doi Băieți - Dr. Savini - Bucșinescu - Tg. Cucu - Piața Indepeneței. Țin minte că mergeam cu mama la piață acolo, cică era mai ieftin. Operau Saviem-uri pe acest traseu, și nu erau deloc goale, nici în weekend.

---

O amintire legată de maxi-taxi-urile din Iași. La un moment, cum povestea și Radu pe aici, a fost un traseu 114, care se suprapunea cu traseul 11 de tramvai. Țin minte că își făceau foi de pus în geam, unde ”11” era cu font-size imens și ”4” era cu un font de nu-l vedeai nici cu lupa. Cu toate astea, în mare parte a timpului, respectau traseul prin Piața Nicolina - Bd. Socola - Str. Bucium - Baza 3. Din ce țin minte, aveau călători și pe zona asta, poate chiar mai mulți decât pe traseul 11.

---

Țin minte momentul când s-a ”reabilitat” linia dintre Țesătura și Cotnari. Au dat la televizor un reportaj în care spuneau că linia e în stare groaznică și că o vor repara. De fapt, au asfaltat pe acolo dalele și cam atât. Știu că tot în perioada aia apăruse traseul 11 și deja era deviat.

---

Tot legat de dube, țin minte că am mers cu tot felul de mașini modificate. Erau unele dube cu 6 locuri, niște mașini asemănătoare cu Damas-urile de la Daewoo. Mergeau pe un traseu pirat între Tătărași Sud și Copou. Asta, înainte sau cu puțin timp după licitație.

---

Exista la un moment dat un zvon, pe la începutul anului 2006 (poate și înainte) că mereu troleele aveau ante-mergător o dubă. Îmi spunea o cunoștință care stătea în Nicolina că dubarii dădeau câțiva lei unor șoferi de troleu (cică 5 lei) să plece după dubă. Nu știu cât de adevărat era.

---

La un moment dat, în autobuzele Unistil rula un anunț (2009 sau 2010) cu înființarea unui traseu de microbuz: Pd. Roș - Socola - Cotnari - Frigorifer - Poitiers - CUG I - Pd. Roș. Nu știu ce s-a întâmplat cu acest traseu, dar e clar că nu a apărut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 14:31:12    Titlul subiectului: 212486

Acea rupere a lui 3 in anii '90 s-a produs tot cand a venit la conducerea RATC croitorul de trasee, Garlea. Traseul a fost rupt atunci in ramura Tatarasi Sud - Gara (traseul 3) si ramura Dancu - Tatarasi Nord (traseul 14). Din fericire, s-a renuntat repede la tampenia asta in privinta 3-ului.

In 2001, cand au venit GT5-urile, se dorea introducerea lor in Copou, pe traseele 1 si 13, avand capacitate mai mare si fiind si o achizitie proaspata, buna pentru trasee "premium". Pe traseul 1 s-au facut teste vreo zi sau doua si s-a renuntat (nu retin din ce cauza, dar e posibil sa fi fost vorba de probleme cu razele unor curbe - Podu Ros, la pod, si in rond, la Baza 3; de altfel, si in curbele stranse de la intrarea si iesirea rondului de la Agronomie au avut probleme) - s-au pus, in schimb, vreo doua-trei luni, ST-urile 7/8 (in ideea ca in Copou sa circule numai tramvaie cu un grad ridicat de confort - GT5 si ST7/8), de la depoul din Dacia, dar s-a renuntat si la varianta asta, caci erau probleme cu accesul la traseu si timpii de parcurs, care devenisera mai mari decat la Tatre (in final, au revenit pe 1 Tatrele, aflate inca la depoul Gara atunci). GT5-urile au ramas o vreme sa circule pe 13, dar a fost nevoie de o schimbare inca de la inceput, intrucat raza mica din rondul de la Tatarasi Sud nu le permitea sa intoarca acolo: 13-le a devenit Dancu - Copou, cu GT5, iar 3-ul Billa/Gara - Tatarasi Sud, cu Tatre. Ca urmare a protestelor locuitorilor din Dancu, despre care spuneai, aceste schimbari au fost anulate si Tatrele au revenit si pe 13 (cei din Dancu spuneau atunci ca au nevoie mai mare de legatura cu Gara decat cu Copoul - probabil ca erau multi navetisti). Asadar, pentru aproape doi ani (pana in vara lui 2003), Tatrele recucerisera Copoul.

Traseul Piata Independentei - Tatarasi Sud a fost 27 barat (a fost desfiintat la un moment dat, daca nu ma insel, chiar de doua ori, apoi reinfiintat si, inainte de desfiintarea definitiva, a primit indicativul 21 pentru o scurta vreme). 27-le simplu a avut mai multe parcursuri in acei ani, de la Tatarasi Sud - Podu Ros - Bazar (sub pasajul Nicolina), la prelungirea pana in Dancu, apoi Dancu - Baza 3 - Frigorifer - Poitiers - CUG I. Dupa aceea a inceput piratarea cu dube, renuntarea la el, Unistil, etc. Referitor la inceputuri, vorbim, insa, de perioada cand existau si 27, si 27b, caci chiar dupa '89 a fost infiintat traseul 27 in ideea de a reface legendarul 27 al anilor '70-'80, care facea legatura intre Tatarasi, Tudor, Copou si Podu Ros (in 1990-1991 a circulat o perioada facand din nou legaturile astea, dupa care s-a trecut la cele doua trasee despre care am spus mai sus). Pe 27 barat au circulat Saviemuri spre finele anilor '90, insa, pana la Saviemuri, au mers Ikarusuri articulate si uneori IK4). Amintiri si foarte multe de povestit...


Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Lun 07 Feb 2022 09:22:13, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 15:15:02    Titlul subiectului: 212488

Să mai umblăm la cutia cu amintiri:

Că tot vorbeai de ST 7/8, țin minte că au mai fost pe Copou în 2005-2006, cred. Nu mai știu sigur, dar cred că au și fost mutate la Depoul de la Gară, ca mai apoi să fie duse în Dacia și să revină pe 5, 6 și 11. Nu știu de ce-au fost mutate la Dacia înapoi, că tare bine le ședea pe Copou.

---

În 2003, când au fost mutate Tatrele la Depoul Dacia, a fost o discuție că Simirad și Nichita nu le-ar mai fi vrut prin Centru și pe la Palat, că făceau de rușine orașul și arătau ca naiba. Asta am prins-o, dar nu am înțeles ce au mutat și GT5-urile la Dacia, că alea nu arătau așa de urât. La fel cum nu înțeleg de ce după ce au fost mutate la Dacia au făcut exclusiv traseul 5. Bine, poate la asta cu traseul 5, e vorba de razele rondurilor.

Tot atunci, s-au adus cele 27 de GT4 din Halle. Inițial, din ce auzisem atunci, au fost duse la Depoul Dacia. După care, au fost mutate, împreună cu restul de GT 4-uri. Probabil, pentru că dădeau mai bine la ”bobor” și veneau alegerile. Plus că GT4-urile au fost considerate de mulți oameni ca fiind ”noi”. Țin minte cum se minunau când vedeau cum arată la interior. Zici că erau nave spațiale.

---

La fel s-a spus în 2008 despre ST-urile duse la Dacia. Că vin alegerile și ”boborul” vrea tramvaie ”noi”, iar în Dacia sunt mulți pensionari... Țin minte și acum reacție unei bătrâne, care când a văzut ce scaune confortabile aveau a avut o explozie de bucurie. Și acum țin minte primul drum cu ST 11 279 (II). Colegul meu de bancă a zis că ”ăsta-i cât un tren”. Păcat că au dispărut prea repede.

---

În 2000 (cred?!) și 2003 sau 2004, nu au circulat tramvaie prin Tudor Vladimirescu. Știu că s-au scos atunci anumite refugii de tramvai (cum ar fi cel de dinainte semaforului de la intersecția din Bucșinescu, cum vii dinspre Iulius Mall). Eu am crezut că va dispărea de tot tramvaiul de acolo, dar în 2003 sau 2004 au pus 7 și au reactivat 8 cu varianta scurtă (Copou - Tg. Cucu - T.V. - Baza 3). Țin minte și acum că a ”scăpat” pe acolo o Tatră T4D și toată lumea se uita ca la mașini străine, dat fiind faptul că nu mai trecuse niciun tramvai pe acolo de ani de zile.

---

Țin și acum minte troleele de pe traseul 47, cum mergeau în pe Vasile Lupu și apoi o ”coteau” pe Str. Han Tătar. Nu au mers mult timp, dar țin minte (poate asta e o amintire greșită), dar aveau un dispecer pe Str. Han Tătar, undeva înainte de Parcul Ciurchi. Nu știu sigur.

---

Îmi aduc aminte prima săptămână fără tramvaiul 9. Mama are o prietenă care stă în Nicolina și ne duceam la ea cu 9 din Tg. Cucu. Poate să fi fost și cu 15 (nu mai știu când s-a scos 15), dar amintirile mele sunt cu 9 (ca tramvai, dar și ca autobuz). Țin și acum minte că am stat în stația de tramvai din Cucu (care avea și o hartă colorată pe care încă apărea linia 9 de tramvai), doar că tramvaiul nu a venit. La un moment dat, i-a spus o doamnă mamei să nu mai stăm acolo, că nu vine tramvaiul. Lumea era încă derutată și nu înțelegea de ce au scos tramvaiul. La scurt timp, au început să apară niște dube, ale unui nepot de-al răposatului (așa zicea lumea) și știm cu toții cum a continuat. Am trecut cu mașina prin zonă din nou în 2001 și am observat că deși rețeaua fir-contact era la locul ei (nu cred că mai era sub tensiune), macazul de după pod dispăruse. Mai rămăseseră bucăți din cel dinspre Podul de Piatră. O chestie ciudată.

---

Tot așa, țin minte că la un moment dat era și traseul 14 de autobuz (mergeau Ikarus-uri) pe ruta: CUG II - Pd. Roș - Tg. Cucu - Independenței - Copou (sau Triumf). Asta nu știu dacă a fost înainte sau după scoaterea tramvaielor din 1997.

---

O chestie pe care o țin minte și care m-a impresionat, au fost rolele de traseu de pe GT4-urile din 2004-2005. Nu știu cum au fost făcute, dar au fost cele mai frumoase afișaje de traseu din Iași pe care le-am văzut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 16:05:25    Titlul subiectului: 212489

In 2003 cele doua sectii de tramvaie (ca structuri functionale) - 2 si 3 - au facut schimb de depouri, deci fiecare s-a mutat pe de-a-ntregul in celalalt depou. Scopul a fost eliminarea tramvaielor Tatra (T4R, in special) de pe traseele centrale, pe motiv de imagine (exista, insa, si motive tehnice - stiu ca se va spune ca la Praga circula pe linii cu declivitate mare, insa trebuie avut in vedere ca Praga nu e in Romania - nici acum, daramite in acei ani). In acel context au ajuns GT4 si ST7/8 la Gara, iar Tatrele si GT5-urile in Dacia. Sigur ca se puteau retine in Dacia GT4 nemodernizate si la Gara GT5, insa, dincolo de complicatiile birocratice, GT5-urile nu erau tocmai in elementul lor pe toate traseele, ramanand sa-si faca datoria pe trasee unde exista compatibilitate deplina.

ST7/8 au revenit in Dacia (din pacate) cand s-a produs prima retragere masiva de Tatre (T4R) - spre deosebire de 2003, de aceasta data a fost un transfer de vagoane de la o sectie la alta (de la 3 la 2).

Pe vremea cand prin Tudor circula doar 8-ul (4/8, 8b, 8), au fost perioade cand in vacantele studentilor se intrerupea circulatia, ca mergeau goale. Insa, nici in timpul semestrelor nu erau prea iubite tramvaiele, studentii preferand "troleul 42", devenit o legenda printre ei (se transmitea din generatie in generatie printre caministi). Atunci cand troleul 42 devenea, din cauza lipsurilor, insuficient, se mai reintroducea in paralel si 8-ul. Au fost cativa ani cu astfel de cicluri.

47 stiu ca facea foaia la Tatarasi Sud (nu mi-e cunoscuta informatia cu Han Tatar, dar o lamurim, pana la urma, cumva).

Traseul 15 a disparut in aceeasi perioada, 27-le devenind un soi de palid inlocuitor. E o mare greseala ca nu s-a realizat macar conexiunea catre Tutora/Tatarasi in Podu Ros, acum, la reabilitare, daca bretelele alea de pe pasaj era asa o mare tragedie sa fie refacute...

Traseul 14 de autobuz a aparut la niste ani dupa suspendarea lui 9. Intai a avut parcursul Triumf - CUG I, apoi Triumf - CUG II si, in final, din 2001, cand a fost prelungit, impreuna cu 28, pana la Agronomie, pentru a inlocui tramvaiele pe durata lucrarilor de repunere pe pozitie a sinelor pe Aleea Grigore Ghica Voda, a fost lasat asa, intre Agronomie si CUG II. A venit apoi troleul 41 (14 intors pentru convertire la "numere de traseu de troleibuz"), in pregatirea Autobuzului/RATEC, si Autobuzul (putintel cu autobuze, apoi cu dubele Iveco). Apoi perioada Ciurea, cu cele trei ramuri (14, 14b si 14c), apoi desfiintare, cand RATP si-a intrat pe deplin in drepturi si a ramas doar autobuzul 41, in varianta fostului 41b (curse ale lui 41 prelungite pana la Ciurea).

Rolele de la GT4 modernizate (Halle, apoi Augsburg si Nordhausen) aveau un sistem de codare cu celula fotoelectrica - pe margini existau niste gauri facute intr-o ordine anume pentru fiecare traseu in parte. Sistemul functiona automat (dar se poate actiona si local, manual, electric, dar independent la fiecare dintre cele 5 role de afisaj), fiind comandat de IBIS - calculatorul de bord conectat la platforma software din dispeceratul central - pe baza coordonatelor GPS si a traseului setat. S-a incercat la noi rescrierea traseelor pe folii (s-au sters inscriptiile germane si s-au pus cele romanesti, care aratau foarte bine pe acele folii) si folosirea acestui sistem de codare, insa nu s-a reusit, intrucat procedura de setare este ceva mai complicata (la solicitarea noastra, ni s-a aratat in 2015, la Halle, cum se procedeaza, cand am mers sa inspectam Tatrele T4D-C disponibile pentru o eventuala achizitie, dar sistemul respectiv nu se poate aplica la noi fara ustensilele folosite de ei si respectarea stricta a unor reguli de utilizare ulterioara, fara de care s-ar da mereu peste cap foliile). Intre timp, foliile s-au deteriorat si a trebuit sa fie inlocuite. In momentul sosirii celor 3 vagoane de la Nordhausen s-a mai facut o incercare (v-am spus despre asta atunci, am pus si fotografii), dar fara sanse de reusita.


Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Lun 07 Feb 2022 09:32:21, modificat de 10 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 16:14:49    Titlul subiectului: 212490

Că tot e vorba de amintiri: am văzut pe un forum cum că ar fi fost rețea de troleu pe Ion Creangă și Dr. Savini. Nu-mi aduc aminte să fi fost. Ce țin eu minte, că în Dispecer/Dr. Savini, troleul făcea stânga imediat pe Han Tătar.

---

Tot legat de traseul 47 de troleu, țin minte cum mergeau efectiv goale prin Tătărași, de parcă nu erau acolo. Nimănui nu-i păsa că aveam troleu. Mai ales că deja aveam traseul 11, care mergea prin zone unde era mai mult interes: Zona Industrială, Piața Nicolina, Piața Alexandru etc. Știu că m-am rugat de mama să mă ducă cu troleul, dar nu a fost să fie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 16:25:50    Titlul subiectului: 212491

Traseul prin Tatarasi era cel spus de tine: Tatarasi Sud - Flora - Dr. Savini - Han Tatar - Ciurchi - Tatarasi Sud. Pe Ion Creanga nu a existat niciodata troleibuz.

Troleibuzele 47 circulau goale pentru ca era o investitie gandita in anii '80, in parametrii de atunci (rostul era de a mai reduce din aglomeratia din tramvaie si de pe Tutora - atunci intregul bulevard se chema asa, din Podu Ros pana in capat - la orele schimburilor din fabrici, prin aducerea unei parti a muncitorilor direct la portile fabricilor aflate pe Chimiei), dar realizata in anii '90, intr-un cu totul alt context. Probabil ca in viitor ar avea utilitate, caci splaiul Bahluiului incepe sa prinda viata umana in alt mod fata de anii '80.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2022 21:37:32    Titlul subiectului: 212494

Încă ceva:

Am văzut mai de mult pe str. Sărărie un indicator pentru ”Curse rapide”. Ce erau aceste curse rapide, traseele pre-orășenești?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AndreiT4



Data înscrierii: 21/Noi/2021
Ultima vizita: 07/Mar/2024
Mesaje: 6

MesajTrimis: Sâm 05 Feb 2022 19:40:10    Titlul subiectului: 212506

Are cineva o fotografie cu un tramvai circuland pe una din bretelele de la Pasajul Nicolina? Sunt curios cum arata zona cand inca era folosita
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2022 10:19:49    Titlul subiectului: 212517

De ce nu au circulat in perioada 2000-2004 tramvaie in T. Vladimirescu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2022 11:33:42    Titlul subiectului: 212518

Citat:
Pe vremea cand prin Tudor circula doar 8-ul (4/8, 8b, Cool, au fost perioade cand in vacantele studentilor se intrerupea circulatia, ca mergeau goale. Insa, nici in timpul semestrelor nu erau prea iubite tramvaiele, studentii preferand "troleul 42", devenit o legenda printre ei (se transmitea din generatie in generatie printre caministi). Atunci cand troleul 42 devenea, din cauza lipsurilor, insuficient, se mai reintroducea in paralel si 8-ul. Au fost cativa ani cu astfel de cicluri.


Asta a zis Radu.

Erau mai populare troleele. Si poate tinea si de economie, dar si de dispunerea retelei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2022 15:25:26    Titlul subiectului: 212519

Cea mai lunga perioada continua in care nu au circulat tramvaie in Tudor a fost aceea in care s0a reabilitat(reabiltare cu ceve probleme - inclusiv legale) linia de pe E. Doamna(Bucsinescu-Hotel Europa). Mai lunga chiar decat perioada recenta in care s-a refatut linia intre Bucsinescu si CET.
Perioada de care zice Radu cred ca era inainte de 2000. Este pe YT o filmare de prin '96 cu intersectia de la Hotel Europa( nu era construit atunci) ,in acele filmultete se vede ca nu circulau deloc tramvaie spre Tudor.
https://www.youtube.com/watch?v=uCEX9qJ_MPA
De pe la min. 1:30 pana la capat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2022 10:42:37    Titlul subiectului: 212521

Au fost si perioade in care nu s-a circulat, din cauza economiilor de curent pe care RATC le facea, din ce tin eu minte. Totusi, e bine ca acum se circula, ca a fost reabilitata linia, asta e tot ce conteaza. Unii si-au dorit ca ea sa dispara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2022 14:12:50    Titlul subiectului: 212522

Da, tocmai, programul era redus pe cat posibil (pe la sfarsitul anilor '90 circulau chiar numai L-V, 6-18, iar asta se intampla si pe alte trasee - v. traseul 6, pe care circulau primele GT4 pana dupa-amiaza, apoi intrau Saviemurile), iar pentru traseul 8 asta insemna raportarea la solicitarea din partea studentilor, carora le era cu precadere adresat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2022 19:56:53    Titlul subiectului: 212525

Da, plus ca se considera ca tramvaiul dubleaza troleul. Tot in perioada aia, au scos refugiul de tramvai din fata mall-ului (2001 sau 2002) si cel de la semafor, inainte de curba spre Elena Doamna. Din ce am inteles, cel din fata mall-ul ii deranja pe aia de la Iulius. Si cum nu se circula foarte mult cu tramvaiul, PMI le-a scos pe ambele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Justin Diaconu



Data înscrierii: 31/Dec/2021
Ultima vizita: 16/Iul/2023
Mesaje: 63
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 27 Mar 2022 15:15:56    Titlul subiectului: 212782

De ce cursele speciale pentru elevi si studenți sunt numai către Copou si nu si dinspre Copou către oras? Cunosc multi oameni care se plang de acest lucru…
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Mai 2022 16:12:19    Titlul subiectului: 213028

Am văzut azi pe traseul 3 un vagon de la depoul Dacia (430). Oare iar s-au schimbat secțiile care operează acest traseu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Mai 2022 19:51:20    Titlul subiectului: 213029

Citat:
Am văzut azi pe traseul 3 un vagon de la depoul Dacia (430). Oare iar s-au schimbat secțiile care operează acest traseu?

Nu. Alternativ pe traseul 3 circulă și vagoane de la Gară dar și din Dacia (doar GT4). Este posibil ca în weekend să circule din Dacia, iar în timpul săptămânii să circule de la Gară tramvaie pe 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 56, 57, 58  Următoare
Pagina 40 din 58

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community