Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 18 Oct 2021 23:37:40    Titlul subiectului: 211719

Se doreste mutarea autobazei OTL pe un teren de 3 hectare din Parcul Industrial II.

Bihon: Autobaza OTL se modernizează și se mută în afara orașului

Primăria Oradea își propune să mute autobaza OTL, de pe strada Atelierelor, pe un teren din Parcul Industrial II și să o modernizeze cu fonduri europene.

Având în vedere creșterea parcului de autobuze și planurile Primăriei Oradea de a cumpăra și mai multe autobuze electrice pe viitor, autobaza OTL va fi mutată în afara orașului, pe un teren situat în Parcul Industrial Eurobusiness II Oradea. În acest sens, aleșii locali au votat vineri retragerea dreptului de administrare al Agenției de Dezvoltare Locală Oradea asupra unui teren în suprafață de peste 3 hectare, situat în Parcul Industrial II.

„Pe următoarea perioadă de finanțare intenționăm să modernizăm depozitul de tramvaie și autobaza OTL, pe care dorim să o relocăm pe acest teren. După retragerea terenului din administrarea Agenției de Dezvoltare Locală Oradea vom face un studiu de fezabilitate, și vom depune cererea de finanțare pentru a accesa fonduri europene”, a declarat primarul Oradei, Florin Birta, în ședința Consiliului Local de vineri.

_____________
Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen , testat in aceste zile in Brasov (sau in Cluj-Napoca depinzand de sursa), va fi testat si in Oradea pentru cateva zile , din pacate nu este specificata perioada.
Bihon:
Autobuzul cu hidrogen Urbino 12 va fi testat la Oradea

Autobuzul are o autonomie de 400 km. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori.

Oradea este unul dintre cele 12 orașe din România în care va fi testat autobuzul cu hidrogen Urbino 12. Acesta este produs de Solaris Bus & Coach, lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public. Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen, va fi testat în cadrul unui tur național, timp de două luni, în douăsprezece orașe din România după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Sfântu Gheorghe, Iași, Galați, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timișoara și Oradea.

Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va circula timp de câteva zile în fiecare oraș din cadrul turului, pentru a fi testat de administrațiile locale, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie și a conștientizării eficienței folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată și a diminuării emisiilor poluante de dioxid de carbon. Turul autobuzului Solaris Urbino 12 cu hidrogen prin cele douăsprezece orașe din România cuprinse în traseu este realizat în colaborare cu Linde Gaz România, partener care asigură alimentarea acestuia cu hidrogen.

„În premieră națională aducem autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen pe străzile mai multor orașe din România, pentru a prezenta administrațiilor publice locale beneficiile achiziționării unor astfel de vehicule inovatoare în industria de transport public pe termen lung, atât din punct de vedere al costurilor, dar și al protecției mediului și a calității vieții locuitorilor. Solaris Urbino 12 cu hidrogen este fără nicio îndoială soluția viitorului, disponibilă deja, iar componenta sa ecologică garantează unicitatea unei experiențe de călătorie sustenabilă, lipsită complet de emisii poluante”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris Bus & Coach România.

„Interesul nostru este să asigurăm pentru Oradea un transport în comun la un nivel ridicat, cât mai nepoluant, verde. Având în vedere că este pentru prima dată când la Oradea este testat un astfel de autobus, noi trebuie să ținem seama de mai multe aspecte: cine va produce hidrogenul, cine îl păstra, cine va asigura mentenanța”, a precizat Adrian Revnic, directorul tehnic al OTL.
Caracteristici

Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino 12 reprezintă avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive și totodată o soluție sustenabilă pentru orașele care doresc să investească în calitatea mediului pentru locuitorii lor. Alimentat cu hidrogen, vehiculul inovator oferă o autonomie de până la 400 km, păstrând în același timp toate avantajele unui motor electric.

Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot în timpul deplasării, ce garantează o experiență plăcută de călătorie atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat și de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar și un sistem modern de informare. De asemenea, aceștia își vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziție o rampă și un compartiment pentru scaune cu rotile.

În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen folosește un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice.

Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generație, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanțe nocive pentru mediu.

Comisia Europeană își propune ca în intervalul 2024-2030, hidrogenul să devină o componentă intrinsecă a unui sistem energetic integrat, cu un obiectiv strategic la capitolul producție de până la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil în UE. Utilizarea hidrogenului va fi extinsă treptat în transportul public, cel cu camioane, feroviar și la unele aplicații de transport maritime.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 21 Oct 2021 11:28:14    Titlul subiectului: 211729

OTL are un nou director general , Adrian Revnic.
Bihoreanul: Greu de înlocuit: Cine va fi noul director general al societății de transport public din Oradea?

Societatea orădeană de transport local are de săptămâna trecută un nou director general. Fostul director tehnic Adrian Revnic (foto) este câștigătorul concursului pe post, la care a obținut peste 96 de puncte din 100 posibile, și la care fostul director Viorel Pop nu s-a înscris.

Noua conducere, în care directorul economic Romeo Nica a câștigat un mandat de încă 4 ani, urmează să fie validată de Consiliul de Administrație în cursul săptămânii viitoare.

Până atunci, membrii CA au de rezolvat, măcar de principiu, problema directorului tehnic, post vacantat prin avansarea lui Revnic ca director general și pentru care încă nu au găsit un om potrivit.

Robert Judea, inginer în cadrul Companiei de Apă Oradea, singurul candidat înscris, a renunțat în ultima clipă să își mai depună candidatura, astfel că, până la completarea echipei, Revnic va ocupa, pentru o vreme, ambele funcții. Pe principiul: el comandă și el execută!

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 03 Dec 2021 18:23:37    Titlul subiectului: 211946

Ieri si azi au aparut o gramada de articole , nu voi copia textele , voi pune doar cate o descriere pentru fiecare link.
Incepand de azi , liniile 13 , 15 , 16 , 722 au traseele limitate la Turbogiratie pentru a evita aglomeratia care se formeaza in jurul Pietei Cetatii in urma lucrarilor pentru pasaj: http://www.otlra.ro/stiri/1513 .
Se reinfiinteaza statia de autobz "Magazinul Crisul" pentru linia 17 pe sensul spre Centrul Civic: http://www.otlra.ro/stiri/1512
Se pare ca circulatia tramvaielor spre Nufarul va fi reluata in 15 decembrie , cu doua trasee , 5 si 7 (initial cele doua erau numerotate 7N/7R) : https://www.ebihoreanul.ro/stiri/noua-linie-de-tramvai-din-oradea-ar-putea-fi-data-in-functiune-din-15-decembrie-167801.html .
Incepand de azi , tramvaiul turistic 31 va circula in fiecare seara (este vorba de Tatra T4D , nu de tramvaiul de epoca vienez cum scrie in articol) : http://www.otlra.ro/stiri/1515 .
Incepand de maine , OTL va avea in teste un autobuz electric Man Lion's City 12E: http://www.otlra.ro/stiri/1516 .

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 06 Ian 2022 15:01:38    Titlul subiectului: 212192

A fost lansata licitatia pentru inchirierea celor 101 de trasee de transport public din judetul Bihor.
Bihoreanul: Licitație pentru serviciul public de transport persoane în Bihor: Nu mai contează vechimea firmelor

În prima zi lucrătoare a anului, Consiliul Județean Bihor a lansat licitația pentru delegarea, pentru următorii 7 ani, a serviciului de transport județean prin curse regulate. Firmele interesate pot licita pentru 101 trasee și, pentru prima oară, vechimea firmelor nu mai este un criteriu de stabilire a câștigătorilor, punându-se în schimb accent pe calitatea serviciilor pe care acestea le pot oferi.

Potrivit unui comunicat al CJ Bihor dat publicității luni, obiectul contractului pentru „Delegarea gestiunii serviciului public de transport județean prin curse regulate la nivelul Județului Bihor” este „delegarea sarcinilor și a responsabilităților către operatori cu privire la prestarea propriu-zisă a serviciului public de transport în județul Bihor, inclusiv dreptul și obligația de a administra și de a exploata infrastructura de transport aferentă serviciului”.

Serviciul cuprinde un număr de 101 trasee, structurate pe 24 grupe, iar în evaluarea ofertelor sunt utilizați 6 factori privind componenta tehnică și unul de natură financiară, și anume tariful practicat, care va fi, de altfel, factorul cu cea mai mare pondere în evaluare, de 50%.

„Față de licitațiile anterioare, dispare factorul vechime pe traseu, care avantaja transportatorul care deținea anterior licența de traseu, denaturând competiția liberă. Acest factor a fost înlocuit cu experiență similară, demonstrată cu contracte de servicii publice executate oriunde în Uniunea Europeană”, subliniază CJ Bihor, ceea ce înseamnă, practic, că licitația este deschisă inclusiv firmelor care au activat în alte state membre UE.

Firmele interesate să participe la licitație vor constitui o garanție de bună execuție, ceea ce va face ca transportul să devină mai stabil și mai predictibil. În contractul de delegare a gestiunii vor fi stipulate clauze clare cu privire la respectarea obligațiilor părților, iar „abandonul intempestiv al traseelor, practicat de unii operatori în ultimii ani, va fi mult mai dificil sau cu costuri semnificative pentru operatorul de transport”, mai arată CJ Bihor.

Licitația deschisă pe loturi se adresează tuturor operatorilor de transport, termenul pentru depunerea ofertelor fiind 15 februarie, iar valoarea estimată de 151,993 milioane lei, sumă ce reprezintă încasările potențiale ale operatorilor pe perioada celor 7 ani de contract, până în anul 2029 inclusiv.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 18 Ian 2022 14:46:15    Titlul subiectului: 212329

S-a vorbit in sfarsit oficial despre extinderea liniei de tramvai spre Episcopia. Desi mie tot nu mi se pare rentabila extinderea in acea zona , daca linia ar fi construita pe Matei Corvin ar insemna supraaglomerarea zonei in timpul lucrarilor si riscul de a fi accidentele frecvente intre tramvaie si tiruri , iar pe stradutele paralele cu Matei Corvin nu cred ca ar fi destul spatiu pentru linie de tramvai , ar fi necesare expropieri masive... In plus in prezent in afara orelor de varf sunt doar doua autobuze si 3 in timpul orelor de varf (pe linia 11). Tramvai pe o linie noua la jumatate de ora mi s-ar parea exagerat , iar la 5-10 minute cum ar fi normal , cred ca ar circula goale.
Spre aeroport ar fi rentabila linie de tramvai doar daca am avea minim 10 zboruri stabile zilnic , nu asa cum este in prezent ca Ryanair anuleaza zborurile dupa cum ii taie capul desi sunt obligati contractual sa mentina acele curse.
Cele mai rentabile linii din punctul meu de vedere ar fi extinderea prin parcul Industrial 1 si spre Calea Clujului. Copiez din articol doar partea dedicata transportului in comun.
PS: Toate aceste extinderi sunt inca doar la nivel de idei , inca nu au fost lansate proiectele.
Bihoreanul: Ambiții verzi: Oradea și comunele din jur și-au propus peste 400 de investiții menite să reducă drastic poluarea
Tramvai în Episcopia? Pentru "înverzirea" transportului, orașul ia în calcul să cumpere 60 de autobuze hibrid, electrice sau alimentate cu hidrogen (24,9 milioane euro), 20 de tramvaie (36,3 milioane euro), dar și să extindă calea de rulare pentru acestea din urmă în mai multe zone: spre Parcul Industrial 1, pe străzile Ștefan cel Mare – Episcopia, pe Calea Clujului – Războieni – Muntele Găina – Cantemir ori spre Aeroport.

"Deocamdată sunt doar idei pe care le luăm în calcul, dar avem nevoie de un studiu care să ne spună care variantă este mai fezabilă, iar apoi să vedem și sursa de finanțare", explică viceprimarul Marcel Dragoș (foto). Oradea mai ia în calcul și introducerea unui tren metropolitan în comunele din jur, folosind rețeaua feroviară existentă.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tram-fan



Data înscrierii: 19/Sep/2009
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 176
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 18 Ian 2022 19:37:07    Titlul subiectului: 212330

Prelungirea liniei de pe Borșului ar trebui să fie o prioritate, plus construirea unui nou depou pentru tramvaie, așa încât să poată fi creat un hub de transport lângă viitorul terminal intermodal.
Către Episcopia a mai existat o linie de tramvai acum 50 de ani și era folosită de tramvaie Siemens mici. Eu zic că se poate face, mai ales că e un cartier în creștere, așa cum e și Oncea 2. Traficul greu o să dispară de acolo după ce va fi gata noua centură către A3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 19 Ian 2022 00:27:24    Titlul subiectului: 212331

Da sunt de acord prlungirea liniei pe Borsului ar trebui sa fie prioritara , de preferat prin parcul industrial. Ca asa ar putea fi inlocuite ~20 de autoubze , care si asa au in mare parte trasee comune cu liniile de tramvai. Stiu ca au mai fost linii spre Episcopia si pe Calea Clujului...
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Mie 19 Ian 2022 01:32:54    Titlul subiectului: 212332

TIR-urile Nu vor mai circula mult timp pe Matei Corvin, în această primavara incep lucrările la legătura dintre Centura si A3 (centura de Vest), care va scoate definitiv traficul greu de pe acea arteră dar si in bună parte traficul de tranzit. Iar în zona Oncea deja si probabil si Episcopia pe viitor vor apărea tot mai multe blocuri, linia de tramvai ar da un impuls acestei zone spre dezvoltare. Si astept si extinderea spre Calea Clujului, o zonă bună si cu potențial, dar cam subdezvoltata în prezent, o linie noua ar oferi un boost zonei. Orice extindere a rețelei de tramvai este binevenită.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 19 Ian 2022 16:59:07    Titlul subiectului: 212335

Blocuri in Episcoia si Oncea , unde? Sunt majoritar zone cu case...
Vreau sa extinda linia , dar nu spre zone fara calatori. In Episcopia , din cate stiu , linia a fost desfiintata tocmai din lipsa de calatori , iar 50 de an imai tarziu nu cred ca ar fi foarte multi calatori sa se merite tramvai. Spre Clujului nu este acelasi lucru , din povestile pe care le-am auzit , urma reabilitarea liniei si a strazii , iar pentru ca nu au mai fost fonduri sinele nu au mai fost puse la loc.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Vin 21 Ian 2022 16:17:30    Titlul subiectului: 212356

Se construiesc blocuri în zona Cartierului Soarelui din Oncea, plus Cartierul Soarelui.
O sa fiu putin pe.langa subiect. In zona gării Episcopia Bihor se pregătește construcția unui terminal intermodal, dar nu cel de care tot a scris în presa, ca il va construi primaria, care va fi undeva pe Borsului, acesta e o investitie privată, va avea 4 linii de cale ferata.
Ca sa revin la transportul în comun, au apărut randari cu proiectul noului depou de tramvaie, dar nu stiu sa încarc pozele pe acest site, asa ca va las un link unde se pot vedea randarile.

https://www.skyscrapercity.com/threads/oradea-public-transport.1649891/page-75#post-177028846
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 16 Feb 2022 12:32:57    Titlul subiectului: 212558

Ieri a fost prezentat presei autobuzul Mercedes eCitaro , care inca se afla in Oradea. De asemena , s-a anuntat intentia de achizitionare a 100 de autobuze noi , electrice sau hybride , dintre care 40 vor fi luate anul acesta. Poza cu autobuzul este preluata din articol.
InfoOradea: Autobuzul Mercedes-Benz eCitaro in teste la OTL. Primaria Oradea vrea sa achizitioneze in urmatorii 2-3 anii cca 100 de autobuze noi

OTL are în testare un nou autobuz, Mercedes-Benz eCitaro, primul autobuz complet electric dezvoltat și produs în Germania de către Daimler Truck AG, lansat în 2018 în cadrul Salonului de Autovehicule Comerciale de la Hanovra (IAA).

Fără emisii, extrem de eficient datorită sistemelor inovatoare de gestionare termică și cu un design exclusivist, acesta a fost prezentat azi în cadrul unei conferințe de presă la care au participat directorul OTL, Adrian Revnic și Bogdan Aldea, Sales & Marketing Buses, la Mercedes-Benz Trucks & Buses România.

Potrivit reprezentanților OTL, societatea de transport este interesată de achiziția în următorii 2-3 ani a cca 100 de autobuze noi, atât pentru zona urbană, cât și pentru zona metropolitană. Pentru aceasta, specialiștii Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională se ocupă de identificarea finanțării pe una din axele de mobilitate.

Până acum s-au făcut mai multe testări de autobuze de la Mercedes, Manul, Solaris, Iveco, ATP Exodus etc.

Ultimele autobuze achiziționate pe fonduri europene sunt 21 de autobuze hibrid și unul Euro 6.

OTL va achiziționa 40 de autobuze hibrid și electric

„Momentan suntem într-o fază avansată pentru a achiziționa în acest an 40 de autobuze hibrid și electric. Noi așteptăm oferte de la toți producătorii, pentru că în alegerea pe care o vom face contează foarte mult și prețul de achiziție. În ceea ce privește confortul și partea de mentenanță, toate autobuzele prezentate sunt dotate cu tehnologie de 2021 – 2022. Momentan în parcul OTL avem 110 autobuze, din care la orele de vârf ieșim cu 80. Dar având în vedere noile norme în materie de energie verde, durata de viață a unui autobuz și faptul că o parte din cele pe care le avem sunt într-o stare de uzură morală, trebuie să alegem noi variante care să corespundă noilor standarde ale transportului public în comun”, a explicat directorul OTL, Adrian Revnic.

Un plus pentru Oradea este și faptul că, pe lângă parcul de autobuze, există un parc foarte bun de tramvaie, care se încadrează în cerințele europene privind energia verde.

Principalele caracteristici ale autobuzului Mercedes-Benz eCitaro

Siguranța, eficiența și conservarea mediului sunt parte integrantă din misiunea autobuzului Mercedes-Benz eCitaro.

Recent, autobuzele eCitaro au fost testate la altitudini de aproape 2000 metri și temperaturi scăzute, în Tirol, demonstrând excelente performanțe tehnice pe rutele de transport.

Autobuze electrice Mercedes-Benz eCitaro circulă deja în mai multe orașe din Germania (Berlin, Hamburg, Heidelberg, Hanovra, Bremen, Darmstadt, Wiesbaden etc.), Elveția, Franța, Suedia, Luxemburg, Norvegia.

Pentru a veni în întâmpinarea diferitelor nevoi ale operatorilor de transport, a fost dezvoltată special pentru eCitaro o structură modulară a bateriilor. Astfel, echiparea standard include patru baterii Lithium-ion amplasate în partea din spate a autobuzului, putând fi adăugate module adiționale de până la zece baterii pe plafonul autovehiculului. Bateriile au o capacitate de până la 350 kWh și sunt răcite la temperatura ideală pentru a maximiza durata de viață. Managementul controlului termic optimizat până la ultimul detaliu, cu sistem de răcire a bateriilor și aerul condiționat cu pompă termică sunt elemente de referință ale modelului eCitaro. Aceste caracteristici asigură consum minim de energie și maximum de eficiență și autonomie.

Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie, în specificațiile standard, de aproximativ 13,5 tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19,5 tone, îi corespunde o încărcare de până la 6 tone, respectiv în jur de 88 de pasageri.

„Suntem mândri să prezentăm autobuzul eCitaro părților interesate din Oradea și să discutăm despre implicațiile trecerii la electromobilitatea urbană. eCitaro redefinește transportul public convențional, combinând siguranța în exploatare, disponibilitatea în operarea zilnică și siguranța de conducere a unui vehicul de serie cu noile cerințe privind emisiile zero. Mai mult, pe termen mediu și lung, autobuzele electrice precum eCitaro implică costuri de operare mai reduse, datorită tehnologiilor inovatoare de care dispun. Compania noastră susține integrarea vehiculelor electrice în transportul public de călători, de aceea oferim servicii integrate care includ, pe lângă achiziția autobuzelor electrice, și consultanța în dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru o exploatare eficientă, serviciile post-vânzare, de pildă contracte de service și traininguri specializate pentru șoferi, dar și reciclarea produselor, la sfârșitul ciclului lor de viață”, a declarat Bogdan Aldea, Sales & Marketing Buses, la Mercedes-Benz Trucks & Buses România.



autobuz-Mercedes-Benz-eCitaro-Oradea-1170x550.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.86 kb
 Vizualizat:  de 2855 ori

autobuz-Mercedes-Benz-eCitaro-Oradea-1170x550.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 16 Sep 2022 12:08:21    Titlul subiectului: 214297

Cursa traditionala intre autobuz , bicicleta , masina si tramvai organizata anual in Saptamana mobilitatii Europene a fost castigata (in mod previzibil) de bicicleta. Bicicleta a facut 12 minute intre Nufarul si Biserica Emanuel , tramvaiul 19 minute , autobuzul 30 , iar masina 38. Eram sigur ca bicicleta va bate transportul in comun si ca va avea timp sa se intoarca la linia de plecare sau chiar sa faca doua ture intre cele doua puncte , dar nu m-as fi asteptat ca masina sa iasa mai prost decat autobuzul , ma intreb ce traseu a ales. Very Happy
Bihon:
În Oradea, bicicleta e mai rapidă ca mașina și tramvaiul

Tradiționalul concurs anual, organizat în Săptămâna Mobilității, între transportul în comun, mașină și bicicletă a scos un câștigător supriză în acest an.

Bicicleta a scos cel mai bun timp de parcurgere a traseului între două puncte de din oraș, câștigând detașat competiția.

Startul s-a dat în capăt la Nufărul, în prezența directorului OTL SA, Adrian Revnic. Din partea societății de transport au concurat autobuzul de pe linia T3 – ruta Nufărul – Sextil Pușcariu – Horea – Sucevei – Mihai Viteazu – Piața Unirii – Primăriei – Emanuel și tramvaiul care face ruta nouă, pe Peța – Calea Aradului – Emanuel. Biciclistul și șoferul au avut libertatea să-și aleagă traseele pe care le consideră cele mai rapide. Scorul final: autoturismul a scos 37 minute și 50 secunde, biciclistul a făcut traseul în 12 minute și 05 secunde, autobuzul – 29 minute și 55 sec iar tramvaiul, 19 minute și 11 secunde.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 21 Sep 2022 11:32:22    Titlul subiectului: 214342

Ieri s-a discutat din nou despre dorinta de a extinde linia de tramvai pana la aeroport. Copiez din articol doar paragrafele despre tramvaie.
Bihoreanul: Planuri mărețe pentru Aeroportul Oradea: linie de tramvai extinsă din Calea Aradului, parcare supraterană și hotel peste drum, hangar pentru reparații
În ciuda turbulențelor care zguduie transporturile aeriene în ultimii doi ani, administrația județului și cea a municipiului au ambiția să dezvolte aeroportul din Oradea.

Acesta ar urma să fie legat de oraș și printr-o linie de tramvai, să aibă un hangar pentru repararea aeronavelor, o parcare supraterană și chiar un hotel peste drum, dincolo de șoseaua națională DN 79 Oradea - Arad. Noul terminal de călători va fi și el extins, anunță președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.

O nouă linie de tramvai în Oradea: spre Aeroport

„Dezvoltarea aeroportului din Oradea rămâne o prioritate, la fel și creșterea numărului de curse”, a spus Bolojan într-o conferință de presă susținută marți, în care a vorbit despre un proiect de Hotărâre de Consiliu Județean ce va fi supus aprobării aleșilor bihorenilor în reuniunea de joi, 22 septembrie, și care prevede încheierea unui protocol de colaborare între CJ Bihor, Primăria și Aeroportul din Oradea.

Potrivit explicațiilor lui Bolojan, protocolul vizează pe de o parte elaborarea de către administrația județeană a unui Master Plan pentru dezvoltarea aeroportului, iar de către municipalitate a unui Plan Urbanistic Zonal în conformitate cu care Aeroportul va fi racordat la oraș printr-o nouă linie de tramvai.

Aceasta ar urma să fie realizată prin extinderea liniei din Calea Aradului, pe sub pasajul ce traversează DN 79 Oradea - Arad, așa încât să treacă pe lângă actuala parcare a complexului Auchan, cu stație la complexul ERA Park și apoi până în dreptul terminalului de călători, unul cu o capacitate mărită prin extinderea celui nou, finalizat în urmă cu doi ani.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tram-fan



Data înscrierii: 19/Sep/2009
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 176
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 21 Sep 2022 13:13:18    Titlul subiectului: 214348

Ar trebui să meargă până la Nojorid. Până la aeroport e efectiv degeaba, cel mult ar deservi centrele comerciale din Calea Aradului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 21 Sep 2022 13:25:41    Titlul subiectului: 214349

Ideea unui tramvai pana la aeroport este ca va creste numarul de zboruri si implicit numarul de pasageri. Din punctul meu de vedere nici nu ar trebui sa fie linie dubla , ar ajunge linie simpla intre statii. Doar la ERA sa fie doua linii si la Aeroport o bucla de intoarcere sau doua linii de garare , depinzand daca se vor cumpara tramvaie bidirectionale cu usi pe ambele parti. Totusi tramvaiul este mai bun decat un autobuz care se suprapune pe 90% din traseu si care duce oamenii la Kaufland si nicaieri... Si asa ar putea fi desfiintate sau retrasate si liniile 19 si 23 , care se suprapun de asemenea pe mare parte din traseu cu tramvaiul.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 15 Noi 2022 23:59:38    Titlul subiectului: 214792

Maine se vor efectua niste lucrari la linie in Iosia , astfel tramvaiele intre Calea Aradului-Iosia vor fi inlocuite cu autobuze.
OTL: Circulația tramvaielor în 16 noiembrie 2022
Informăm călătorii că în data de 16 noiembrie 2022, începând cu ora 9:00, va fi suspendată circulația cu tramvaie pe tronsonul Calea Aradului (intersecție cu str. Oneștilor) - Cap linie Ioșia din cauza executării de lucrări de infrastructură.
Rugăm călătorii să utilizeze autobuzul care va circula în locul tramvaiului, pe tronsonul specificat.
Circulația cu tramvaie se va relua în dimineața zilei de 17 noiembrie 2022.
Ne cerem scuze pentru disconfort și vă mulțumim pentru înțelegere.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 21 Mar 2023 22:36:30    Titlul subiectului: 215875

A fost semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic pentru noul garaj OTL.
Primaria Oradea: A fost semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic al noii autobaze OTL, care va fi construită în zona Parcului Industrial 2 din Oradea.

Proiectul tehnic al noii autobaze va fi realizat de către societatea Smart City Development SRL din București, valoarea acestuia fiind de 464.000 lei fără TVA.

Valoarea estimată a investiției este de 69.295.440 lei fără TVA, echivalentul a 14,007,001.94 euro fără TVA, iar proiectul este implementat de către Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.

Autobaza nouă va cuprinde următoarele construcții având o suprafață totală desfășurată de 8,766.80 mp:

1. clădire administrativă (regim de înălțime P + 1E);

2. clădire de reparații autobuze (regim de înălțime P + 1Ep);

3. copertină 1 (regim de înălțime P);

4. copertină 2 (regim de înălțime P);

5. stație de alimentare (regim de înălțime P);

6. cabină portar (regim de înălțime P).

În incinta ha

lei sunt proiectate 7 linii de autobuze care au funcțiuni și sunt echipate după cum urmează:

- linia 1- Linie de revizie tehnică și schimb ulei (RT1+SU).

- linia 2 - Linie de revizie tehnică (RT2)

- linia 3 - Linie pentru reparații curente + verificare rapidă (RC1+VR)

- linia 4 - Linie pentru reparații curente (RC2) care beneficiază de elevatoare.

- linia 5 - Linie pentru reparații curente autobuze electrice

- inia 6 - Linie pentru inspecție tehnică periodică

- linia 7 - Linie pentru spălătorie autobuze.

Pe toate clădirile autobazei vor fi amplasate panouri fotovoltaice pentru a se asigura o mare parte din consumul propriu de curent electric.

Investiția este finanțată prin Programul Operațional Regional (POR).

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Pagina 15 din 15

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community