Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Mai 2011 20:13:58 Titlul subiectului: |
143906 |
|
Troleibuzele DAC, Ikarus articulate si Berilet au devenit amintire in Timisoara. In prezent circula 50 de troleibuze Skoda-Irisbus, asemanatoare cu Irisbusurile Citelis din Bucuresti. O data cu schimbarea troleibuzelor avem si o noua schema de vopsire, alb-violet. Sincer, trolebuzele mi-au lasat o impresie foarte buna, am tot vazut ca sunt nemultumiri legate de ele, si as putea afirma ca aceste troleibuze sunt un pic peste Irisbusurile bucurestene. In primul rand viteza cu care ruleaza, in ciuda faptului ca in unele zone reteaua de contact pare destul de subreda. Intr-adevar au fost inlocuite articulatele cu troleibuze scurte, sunt probleme in timpul saptamanii cu aglomeratia ? Intreb asta fiindca am fost in week-end, si nu in timpul saptamanii ca acum 4 ani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.16 kb |
Vizualizat: |
de 27733 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.76 kb |
Vizualizat: |
de 27733 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.76 kb |
Vizualizat: |
de 27733 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.76 kb |
Vizualizat: |
de 27733 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.51 kb |
Vizualizat: |
de 27733 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.77 kb |
Vizualizat: |
de 27733 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 27 Mai 2011 18:51:44, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Mai 2011 20:36:45 Titlul subiectului: |
143907 |
|
Si acum sa aruncam o scurta privire si in interiorul acestor troleibuze. Spre deosebire de omoloagele lor bucurestene, spatiul este mai mare, asta fiindca in partea din fata sunt mai putine scaune. In total am numarat 22 de scaune (sper sa nu ma insel). In poza trei se poate vedea orientativ cam cat de mare este spatiul din mijloc, avem spatiu destul de mare si in partea dreapta. In fata avem practic patru scaune, celelalte se gasesc de la mijloc in spate, sunt duble, din care cauza culoarul este mai ingust. Si aici este o deosebire, bucurestenii cred ca stiu ca spatiul dintre ultimele doua scaune duble din partea stanga este destul de mic, nu este cazul troleibuzelor timisorene, insa in continuare avem un spatiu ceva mai redus intre scaunele duble aflate fata in fata pe partea stanga.
Un alt detaliu foarte important ... aceste troleibuze sunt dotate cu aer conditionat !!!
Avem si sistem de de afisare a statiilor (vezi pozele 1-3), precum si sistem vocal, dar acesta nu functioneaza in toate firobuzele. Mai am o intrebare pentru timisoareni, statiile sunt anuntate si pe afisajul din spate (poza 5) sau acesta este doar sa ne aduca aminte sa validam titlurile de calatorie ? Un alt lucru care mi-a placut este ca in salon se gasesc poze cu istoria tranportului in comun din Timisoara (poza 6).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.18 kb |
Vizualizat: |
de 27729 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.29 kb |
Vizualizat: |
de 27729 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.51 kb |
Vizualizat: |
de 27729 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.61 kb |
Vizualizat: |
de 27729 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.98 kb |
Vizualizat: |
de 27729 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.77 kb |
Vizualizat: |
de 27729 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Mai 2011 20:50:55 Titlul subiectului: |
143910 |
|
In continuare si cateva detalii tehnice sumare ale acestor troleibuze sau firobuze cum le spun timisoarenii.
-O parte din ele sunt asamblate in Cehia, iar o parte sunt asamblate in Ungaria, la Budapesta (Skoda Ganz Budapesta). Caroseria este de tipul Citelis 1 B.
-Motorul este asincron trifazat alimentat printr-un invertor de putere electronic controlat de microprocesoare.
-Podeaua este coborata 100 %.
-Cum spuneam si mai sus, troleibuzele au instalatie de climatizare.
-Sistemul de franare este servoasistat cu dublu circuit si este prevazut cu cu sistem ABS si ASR.
-Suspensia este cu burduf pneumatic, amortizoare hidraulice si limitatoare cu sistem de control al garzii la sol. De asemena avem sistemul de micsorare a garzii la sol pe partea dreapta, cand opreste in statii, pentru calatorii varstanici sau cu handicap.
-Troleibuzele sunt dotate cu sisteme de supraveghere video.
O alta intrebare. La cat este limitata viteza ? 60 sau 55 km/ora ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.29 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.2 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.62 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.9 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.75 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.46 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.13 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.56 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.53 kb |
Vizualizat: |
de 27727 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 26 Mai 2011 20:53:26, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 26 Mai 2011 20:53:06 Titlul subiectului: |
143911 |
|
Pacat ca n-au numere de parc "proprii" (nu cele date de Politie) tatuate pe laterale pentru a fi mai usor de recunoscut in trafic... In caz de vre-un incident, cam greu sa spui in ce masina a avut loc iar reclamatii din trafic se fac mai greu precum si recunoasterea pe la punctele de control (in cazul in care Timisoara mai are asa ceva).
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Mai 2011 20:59:13 Titlul subiectului: |
143912 |
|
Doar autobuzele au ... numere de Bucuresti. Aceste troleibuze au si motor diesel Euro 4, la Piata Marasesti am avut sansa sa vad de departe un troleibuz care merge cu ... captatorii jos.
Acum alta intrebare. Cat este autonomia acestui troleibuz, in cazul in care merge pe diesel ? Acesta este un lucru bun, mai ales ca mai sunt cazuri de soferi nesimtiti care parcheaza aiurea si dau peste cap circulatia troleibuzelor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.01 kb |
Vizualizat: |
de 27723 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
diana19
Data înscrierii: 28/Aug/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 22 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 28 Mai 2011 21:44:31 Titlul subiectului: |
144026 |
|
Ca sa-ti raspund la intrebare guest, nu sunt limitate, pot ajunge pe curent cam pana pe la 65, dar pe diesel pana la 75.
Si in legatura cu capacitatea de a merge pe motorul diesel, din cate am inteles de la niste cunostinte, au capacitatea rezervorului de aproape 300 l
Afisajul din spate este doar pentru a afisa cati calatori au urcat si validat si cati n-au validat, si sistemul vocal functioneaza in toate, dar lenea unor soferi sa apese 2 butoane...
Si da, sunt probleme in timpul saptamanii pentru ca-s foarte aglomerate intre orele 6-8, 12-15 (trasele 11,14,15,16,18 ).
|
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Dum 29 Mai 2011 14:45:12 Titlul subiectului: |
144042 |
|
Da, chiar 300 l are capacitatea.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iun 2011 23:44:26 Titlul subiectului: |
144395 |
|
Am si alte intrebari. Cu cati litri de motorina pleaca troleibuzele pe traseu ? Cu rezervorul plin, la jumatate de capacitate, la un sfert de capacitate ? Poate pare hilar, dar se pot trimite trolee sa suplineasca unele trasee de autobuze in caz de urgenta ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
diana19
Data înscrierii: 28/Aug/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 22 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mar 07 Iun 2011 00:46:29 Titlul subiectului: |
144437 |
|
Nu, categoric nu se pot suplimenta trasee de autobuze, sunt doar pentru trasee de troleibuze, motorul auxiliar este pentru cazuri in care apar obstacole sau deviere de traseu...
Si lunar li se fac plinul doar la jumate din rezervor, niciodata plin.
|
|
Sus |
|
|
don quijote
Data înscrierii: 01/Ian/2012 Ultima vizita: 24/Aug/2013 Mesaje: 36 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 06 Ian 2012 09:47:59 Titlul subiectului: |
151756 |
|
Motorul auxiliar la troleibuzele cehesti are o autonomie de 100 Km.
Dezvoltarea liniilor de troleibuz in afara orasului, in acest moment, este o aiureala:
1. Investitia mare: trebuie plantati stalpi, reteaua de contact.
2. Substatiile de redresare nu mai fac fata, deci la orice dezvoltare va trebui realizata si o extindere a substatiilor sau realizarea unei substatii noi.
Dupa opinia mea, datorita autonomiei mari a motorului auxiliar, ar trebui sa circule ca troleibuz, iar apoi sa functioneze in regin de autobuz.
Reteaua de troleibuz e foarte-foarte veche, stalpi distrusi etc.
Ar trebui inceput un proces de modernizare.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Ian 2012 12:10:49 Titlul subiectului: |
151763 |
|
Daca a expirat garantia troleibuzelor, asta inseamna ca o sa vedem reclame si pe ele, asa cum se intampla cu autobuzele Mercedes Citaro din Bucuresti ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
don quijote
Data înscrierii: 01/Ian/2012 Ultima vizita: 24/Aug/2013 Mesaje: 36 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 06 Ian 2012 18:02:10 Titlul subiectului: |
151776 |
|
Hotararea apartine primariei si regiei. Vom vedea.
|
|
Sus |
|
|
diana19
Data înscrierii: 28/Aug/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 22 Locație: Timisoara
|
Trimis: Dum 08 Ian 2012 04:00:58 Titlul subiectului: |
151837 |
|
Rezervorul Skodelor noastre este de 220 sau 250l, deci nu de o autonomie de 100 km, cum e la Mercedesurile G au 300 l, si mergand de dimineata pana seara la ora 12 isi consuma jumatate din rezervor.
Deci trolebuzele pot merge aproximativ o zi intreaga fara probleme.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
alin daniel
Data înscrierii: 03/Aug/2008 Ultima vizita: 29/Oct/2022 Mesaje: 26 Locație: Drobeta Turnu Severin
|
Trimis: Lun 23 Sep 2013 18:39:55 Titlul subiectului: Modificare traseu linia 18. |
167357 |
|
Azi am vazut un fragment conform caruia RATT a luat decizia de a scurta traseul liniei 18 la piata Sfanta Maria. Intre Mall si Sf Maria mai raman 5 statii toate in cartierul Torontal, iar in afara de acestea 5 ar mai fi pana la Mall 2 statii. Sincer in aceste conditii ma intreb ce relevanta mai are aceasta linie de firobuz.
O alta problema ar mai fi si faptul ca pentru locuitorii din zona Calea Torontalului, linia 18 era singura legatura cu Gara CFR.
Stiti daca se va redeschide vreo linie de tramvai care sa faca legatura dintre gara si aceasta zona?
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 08 Apr 2015 09:38:58 Titlul subiectului: |
178455 |
|
Doua DAC-uri, fotografiate in 1992 de Henrik Karl Nielsen:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.6 kb |
Vizualizat: |
de 22944 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
188.61 kb |
Vizualizat: |
de 22944 ori |
|
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
pTn
Data înscrierii: 29/Iul/2014 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 218
|
Trimis: Sâm 25 Apr 2015 08:47:08 Titlul subiectului: |
178782 |
|
This time some pics from 2008:
http://public-transport.net/trolley/Temeswar/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.97 kb |
Vizualizat: |
de 22822 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.22 kb |
Vizualizat: |
de 22822 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 03 Ian 2017 23:36:34 Titlul subiectului: |
187681 |
|
O Skoda in statia Ion Ionescu de la Brad.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.7 MB |
Vizualizat: |
de 19077 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Feb 2017 10:50:54 Titlul subiectului: |
188260 |
|
Din ce am văzut la știri rezultă că e gresorul.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 21 Mar 2017 23:50:03 Titlul subiectului: |
189145 |
|
Skodele 03 pe linia M11 , 15 pe M14 , 25 pe 14 toate surprinse in statia din fata Garii de Nord.
25 din nou pe strada Sever Bocu. Ar fi bune niste troleibuze articulate sau troleibuze mai dese , pentru ca dupa vreo doua-trei statii de la gara calatorii ramaneau jos , troleibuzul liniei 14 fiind arhiplin (chiar si in afara orelor de varf).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.66 MB |
Vizualizat: |
de 18446 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
819.99 kb |
Vizualizat: |
de 18446 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.71 MB |
Vizualizat: |
de 18446 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.8 MB |
Vizualizat: |
de 18446 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 22 Ian 2018 14:28:11 Titlul subiectului: |
193327 |
|
Skoda/Iveco/Irisbus Citelis 42 pe linia 11.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1001.95 kb |
Vizualizat: |
de 16561 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 22 Apr 2022 17:13:58 Titlul subiectului: Judetul TIMIS |
212962 |
|
Imagini color luate între 1958 si 2012 cu autobuze si troleibuze din România cu fundal sonor pe masura
https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0&t=34s
Vizionare placuta!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 01 Dec 2022 22:18:36 Titlul subiectului: |
215065 |
|
07 la Gara de Nord pe linia M14.
50 ca si troleibuz de scoala in Dumbravita.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.23 MB |
Vizualizat: |
de 3982 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.24 MB |
Vizualizat: |
de 3982 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
|