Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele DAF bucurestene.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 01:02:18    Titlul subiectului: 205430

Câteva fotografii vechi, recuperate datorită unui vechi prieten care mi-a ”stocat” câteva dintre fotografiile care le făceam în perioada când stăteam în București. Eu nu am ”ținut” atât de mult la ele, dar se pare că astăzi au ajuns valoroase.

#893 prin primăvara-vara anului 2014, după ce a fost achiziționat în mai 2012 de către un fost angajat al RATB. Am găsit și poza cu salonul, arătând destul de bine. Pe un forum sunt fotografii (dacă o mai fi), tot ale mele, cu el în prima perioadă după achiziționare. Dacă doriți, o să le caut și o să le public, doar să le mai găsesc, că tot ce mai e al meu e rămas ori pe internet ori prin PC-urile celor care le-au salvat (bine ar fi dacă aș găsii și filmulețele cu Ikarusul #44 la Transbus Fetești, cu UDM-urile #2280 și #2291 la Ploiești dar și cu Rocarul #98 etc). Mai înspre final, DAF-ul #743 în depoul Nițu Vasile prin anul 2015 și bordurile autobuzelor #701 și #878 în autobaza Alexandria, tot prin anul 2014 (în aceeași perioadă cu pozele lui #893!).



17016581_255816844876910_1274623530_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.41 kb
 Vizualizat:  de 10616 ori

17016581_255816844876910_1274623530_o.jpg



17016580_255816834876911_1565170822_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.28 kb
 Vizualizat:  de 10616 ori

17016580_255816834876911_1565170822_o.jpg



16935929_255816828210245_610644956_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.1 kb
 Vizualizat:  de 10616 ori

16935929_255816828210245_610644956_o.jpg



16935402_255816838210244_1022069698_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.15 kb
 Vizualizat:  de 10616 ori

16935402_255816838210244_1022069698_o.jpg



16930334_255816831543578_1849708642_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.08 kb
 Vizualizat:  de 10616 ori

16930334_255816831543578_1849708642_o.jpg



16586553_245402242585037_2134226972_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.1 kb
 Vizualizat:  de 10616 ori

16586553_245402242585037_2134226972_o.jpg



10937834_324283097777072_1241871878_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.67 kb
 Vizualizat:  de 10616 ori

10937834_324283097777072_1241871878_n.jpg



10937264_324283064443742_379745335_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.04 kb
 Vizualizat:  de 10616 ori

10937264_324283064443742_379745335_n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 06 Feb 2020 01:56:17    Titlul subiectului: 205484

748 în autobaza Alexandria în toamna anului 2013. Acest autobuz a fost donator de piese de la bun început, find luat din parcul rece al depoului Nițu Vasile prin vara sau toamna anului 2011.


18675207_299583513833576_1661385223_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.54 kb
 Vizualizat:  de 10576 ori

18675207_299583513833576_1661385223_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 06 Feb 2020 21:15:28    Titlul subiectului: 205507

893 pe timp de noapte acum câțiva ani, după ce a avut parte de niște cosmetizări în autobaza Alexandria.


15909199_225837727874822_49288408_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.88 kb
 Vizualizat:  de 10538 ori

15909199_225837727874822_49288408_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Dum 09 Feb 2020 23:46:21    Titlul subiectului: 205568

Alte fotografii recuperate cu 893, după cum am spus din prima perioadă când a fost achiziționat pe undeva la sf. lunii mai 2012. Apoi mai târziu a ajuns într-o curte (unde m-am rugat de toată lumea să mă lase să-l fotografiez, de portar, de proprietarul terenului, de proprietarul autobuzului, în final am primit ”aprobare” de peste tot) până să ajungă la stradă în pozele de mai sus... Evident că n-aveam experiența de a fotografia ca în ziua de azi, pozele le făceam cu un Nokia 5230, un nevinovat de clasa a 7'a...


DAF 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.13 kb
 Vizualizat:  de 10481 ori

DAF 1.jpg



DAF 4 (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.79 kb
 Vizualizat:  de 10481 ori

DAF 4 (1).jpg



DAF 3 (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.93 kb
 Vizualizat:  de 10481 ori

DAF 3 (1).jpg



140420131883.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.12 kb
 Vizualizat:  de 10481 ori

140420131883.jpg



140420131884.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.83 kb
 Vizualizat:  de 10481 ori

140420131884.jpg



140420131886.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.58 kb
 Vizualizat:  de 10481 ori

140420131886.jpg



140420131887.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.83 kb
 Vizualizat:  de 10481 ori

140420131887.jpg



17499666_268360856955842_1996867729_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.25 kb
 Vizualizat:  de 10481 ori

17499666_268360856955842_1996867729_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 11 Feb 2020 01:57:36    Titlul subiectului: 205586

836 alături de alte autobuze retrase în autobaza Militari anului 2013.


18197323_288370494954878_699622854_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.61 kb
 Vizualizat:  de 10425 ori

18197323_288370494954878_699622854_n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 03 Dec 2020 21:04:21    Titlul subiectului: 209219

860 la capăt de drum undeva în Giurgiu. Evil or Very Mad
Mă ”bucur” mult să-l văd ajuns așa după o bătaie de joc ca la carte pentru exercițiile bizare ale celor de la jandarmerie, și nu a faptului că ar fi putut ajunge în colecția unui pasionat dacă RATB cerea un preț decent sau chiar să-l doneze (o glumă bună cei drept)...



WhatsApp Image 2020-12-02 at 21.12.38.jpg
 Descriere:
Fotografie preluată de pe un grup de Facebook, din păcate nu mai cunosc autorul.
 Mărime fișier:  124.47 kb
 Vizualizat:  de 9290 ori

WhatsApp Image 2020-12-02 at 21.12.38.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2022 20:07:15    Titlul subiectului: 212425

Singurele DAF-uri existente și-n anul 2022 mai sunt doar 703 și 870, care sunt păstrate în vederea integrării în viitorul muzeu al transportului bucureștean.

Fotografia cu 703 din acest unghi îmi aduce aminte de anul 2012, când am prins ultimele DAF-uri Hispano Carocerra active și anume 734, 750 și 755 dar și când erau la Ferentari bine mersi... Crying or Very sad



2021-12-20_010042.jpg
 Descriere:
Foto: Asociația MetrouUșor
 Mărime fișier:  98.81 kb
 Vizualizat:  de 6102 ori

2021-12-20_010042.jpg



2021-12-20_010156.jpg
 Descriere:
Foto: Asociația MetrouUșor
 Mărime fișier:  102.27 kb
 Vizualizat:  de 6102 ori

2021-12-20_010156.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2022 12:02:38    Titlul subiectului: 212443

Credeam că au rămas mai multe Sad
#870 nu prea arată bine... Embarassed
Astă noapte am visat "D.A.F." pe 135... cred că era #205 repvopsit și cu alte geamuri și mă miram că a reapărut așa ceva, dar a fost doar un vis.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2022 12:08:06    Titlul subiectului: 212444

Initial au ramas foarte multe dupa retragerea lor. La fel si in cazul Rocar DeSimon... Au stat sute de bucati prin depouri pana in 2018, cand STB a facut curatenie generala in regie si a licitat toate vechiturile ramase pentru companiile de reciclare a fierului vechi...

STB cerea la acel moment un certificat de distrugere pentru fiecare vehicul vandut... Astfel, toti posibilii cumparatori pasionati care si-ar fi dorit sa cumpere ceva de la ei erau descurajati... Si, de fapt si de drept, nici nu te bagau in seama... Daca te duceai sa cumperi ceva de la ei... Totul a fost clar aranjat... Au vrut cu orice pret distrugerea acestor vehicule...

Sa ne bucuram de cele cateva ramase si sa ne concentram pe reconditionarea lor.


Ultima modificare efectuată de către Rocar la Vin 28 Ian 2022 12:10:54, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2022 12:10:43    Titlul subiectului: 212445

Încă un motiv să o urăsc pe Sârmă per vecie.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2022 21:04:47    Titlul subiectului: 212449

mrM a scris:
Credeam că au rămas mai multe Sad
#870 nu prea arată bine... Embarassed
Astă noapte am visat "D.A.F." pe 135... cred că era #205 repvopsit și cu alte geamuri și mă miram că a reapărut așa ceva, dar a fost doar un vis.


Păi ce să mai rămână? ultimele DAF-uri au circulat în anul 2012, aproape de anul 2013, și suntem în anul 2022, adică 10 ani mai târziu. Era normal să se taie încă de atunci, dar au rămas încă prin garaje și spre fericirea unora, au mai apucat să le mai fotografieze și-n conservare (spre exemplu eu). Se știa că nu vor mai circula, oricum mai mult ca sigur erau și amortizate deci motivul conservării nu-l prea văd (nu știu cât să cred dacă mai aveau proiecte de RK la unele... deoarece nu s-au mai aplicat din mai multe cauze, normal cică așa au vrut să facă în 2012 cu câteva EABO-urile din Nițu Vasile și când încolo au fost vândute la fier vechi).

870 este într-adevăr într-o stare destul de precară, acum puțini știu că era să fie achiziționat în anul 2012 alături de 893, chiar și de 703 dar și alte DAF-uri însă nu s-a mai întâmplat asta. Și mie îmi pare rău de situația ajunsă, încă mai sper ca cei care le-au luat în scopul reciclării să nu le fi tăiat chiar pe toate. Îmi pare atât de rău că nu au vrut să găsească oameni care să adune piese în scopul depozitării lor într-o magazie în vederea restaurării unor DAF-uri și nu numai, și chiar să și restaureze unul. Dar STB s-a grăbit absurd de repede să scape efectiv de ele, să le distrugă și să nu poată intra decât cine vor ei pe fir. Crying or Very sad

De DAF-uri am mai ”visat” și eu că circulă, și mi se părea interesant acum 1-2 ani să văd autobuze pe stradă care eu unul le știam retrase în vederea casării în anul 2011.

Rocar a scris:
Initial au ramas foarte multe dupa retragerea lor. La fel si in cazul Rocar DeSimon... Au stat sute de bucati prin depouri pana in 2018, cand STB a facut curatenie generala in regie si a licitat toate vechiturile ramase pentru companiile de reciclare a fierului vechi...

STB cerea la acel moment un certificat de distrugere pentru fiecare vehicul vandut... Astfel, toti posibilii cumparatori pasionati care si-ar fi dorit sa cumpere ceva de la ei erau descurajati... Si, de fapt si de drept, nici nu te bagau in seama... Daca te duceai sa cumperi ceva de la ei... Totul a fost clar aranjat... Au vrut cu orice pret distrugerea acestor vehicule...

Sa ne bucuram de cele cateva ramase si sa ne concentram pe reconditionarea lor.


Nu au fost chiar sute, mai degrabă zeci, oricum curățenia trebuia făcută dar mult mai atent. Da, nu mai aveau ce căuta caroserii ca 1035 și 1270 cel puțin, dar erau atâtea mașini în celelalte garaje mult mai recuperabile...

Atunci îmi explic de ce multe au ajuns cu geamurile sparte, cu semnalizări sparte cu pumnul și tot așa. Nu-mi vine să cred nici acum măgăria asta, eu unul să mă pună cineva să-mi bat joc de o mașină mai ales de un autobuz vechi, e similar ca și cum mi-aș bate joc de propria soție (poate e mult zis, dar cam ceva de genul ar fi).

Doar că cu recondiționarea va fi mai greu, nu cred că STB mai are pe undeva piese de DAF sau de U412. Știam de niște scaune prin autobaza Titan, evident de U412, dar de DAF... acum cine știe, tot ce-i posibil. Ar fi o bucurie să mai existe pe undeva un stoc de piese inclusiv de caroserie (cum ar fi geamurile cel puțin) și de multe altele, poate păstrate și de la DAF-urile casate în perioada 2007-2010. Am o vagă impresie că pe undeva mai există câte ceva, STB a avut mereu stocuri de genul (încă și de Ikarus chiar și de DAC se mai găseau destule prin 2015-16 în autobaza Titan).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2022 21:59:45    Titlul subiectului: 212450

ADK a scris:
Doar că cu recondiționarea va fi mai greu, nu cred că STB mai are pe undeva piese de DAF sau de U412. Știam de niște scaune prin autobaza Titan, evident de U412, dar de DAF... acum cine știe, tot ce-i posibil. Ar fi o bucurie să mai existe pe undeva un stoc de piese inclusiv de caroserie (cum ar fi geamurile cel puțin) și de multe altele, poate păstrate și de la DAF-urile casate în perioada 2007-2010. Am o vagă impresie că pe undeva mai există câte ceva, STB a avut mereu stocuri de genul (încă și de Ikarus chiar și de DAC se mai găseau destule prin 2015-16 în autobaza Titan).


Chiar si daca nu s-ar mai gasi scaune de exemplu pentru DAF-uri... este suficient sa ai unul singur complet... si sunt, pe cele doua autobuze, daca ne uitam in poze... Se face un fel de matrita dupa scaun si apoi se multiplica. Garnituri, chedere, membrane, se pot lua de pe Ikarusuri-le 415 retrase, sau de pe la tramvaiele casate, sau se pot cumpara si adapta... Tehnologie de reproducere a pieselor ar exista... Tabla gasesti oriunde, trebuie doar prelucrata... Fotoliul soferului, iarasi, il iei de pe Ikarus. Bari de sustinere din interiorul salonului, iarasi se pot lua de pe troleele si tramvaiele casate, si se pot modela dupa dimensiunile DAF-ului/Rocar-ului... Avem posibilitati, fotografii din care sa ne inspiram!

La fel si cu multe alte piese. Butoane, carcase etc.
Geamurile se pot reproduce avand dimensiunile stiute. Se fac la comanda.

Sa nu uitam ca avem de restaurat 4 modele destul de asemanatoare, sa le spunem asa... DAF, Rocar DeSimon, Rocar Autodromo, Ikarus 415T... Toate aceste modele sunt nascute in anii '90... Au multe asemanari, daca ne uitam atent la ele. Putem lua piese de pe multele Ikarus-uri 415 casate! Propun, totodata, si pastrarea unui Ikarus 415T pentru muzeu. Macar unul din prima generatie, 1997!

Da, este mai complicat sa reproduci niste piese. Ar fi fost mult mai logic sa fi pastrat piese de pe mai multe autobuze, mai ieftin, mai usor de restaurat...

Si mai simplu era daca pastrau unele autobuze aflate in stare mai buna decat astea doua DAF-uri si saracul DeSimon...

Si, ceva si mai logic daca vrem sa continuam discutia, as fi pastrat intr-o hala cate un exemplar din fiecare autobuz/troleu/tramvai care au circulat in capitala... Si erau in stare perfecta, neatinse in prezent.

Solutii logice erau suficiente... Dar atata gandim, atata facem!
Sa fi fost eu in punctul de decizie... Nu am fi ajuns in situatia asta penibila de acum...

Dar suntem in situatia in care suntem... Ne lovim de zeci de ani de aceeasi problema... Oameni incapabili, fara viziune, care ajung factori de decizie. Si, dupa cum putem vedea, transportul in comun e dezastruos, iar patrimoniul auto istoric e aproape complet distrus.

Dar nu e totul pierdut!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 29 Ian 2022 09:31:36    Titlul subiectului: 212453

Bucureștiul ar fi avut cel mai exemplar muzeu dintre toate orașele europene dacă s-ar fi păstrat câte un exponat din fiecare, nu mai zic câte prototipuri au venit la ITB (la Barcelona cum s-a putut? observați că autobuzele sunt mai mult de 99% originale, cel puțin aparent, iar cel mai vechi este din 1928. La noi cel mai vechi autobuz e de prin '70 din câte știu, vreo 2 TV20R'uri (și unul în compania unui privat), bine troleibuz știu că este un FBW din 1959 la Timișoara ex. Sibiu, apoi singurul Saurer fabricat un an mai târziu).

Dar la noi a fost comunismul care nu le-a păsat de așa ceva însă nici cu democrația n-am făcut mare lucru, când încă mai existau o droaie de exemplare în toate colțurile țării. La noi abia mai găsești câteva autobuze Roman și alea 111, TV20R și mai puțin, cred că TV20U nici nu mai există. Au mai rămas doar câteva DAC-uri, la fel și Ikarusuri, câteva regii au dorit însă păstrarea unor vehicule dar s-au împiedicat mai târziu de unii care nu le-a păsat nicidecum, și așa au reușit doar vreo 3 companii câte ceva dar puteau fi mai mulți. Din păcate, la București cam singurul muzeu existent nu sunt decât câteva tramvaie... autobuze și troleibuze, nu am mari speranțe sincer (cele oprite sunt doar cum am zis, de Asociația MetrouUșor). Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 05 Feb 2022 23:12:46    Titlul subiectului: 212508

Așa arăta 703 în 2014 sau 2015 față de cum arată în 2021/2022. Normal că era greu de ținut așa, cum să nu se abțină unii să-l distrugă dacă aparent pentru *TB/PMB erau niște avantaje...


FB_IMG_1644091624929.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.78 kb
 Vizualizat:  de 5766 ori

FB_IMG_1644091624929.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Mar 2022 02:36:07    Titlul subiectului: 212651

Da' cu caroserie "EL.VO." de ce nu au păstrat?
@ ADK : poate aveam baftă și nu tăiau așa de multe ... dar au...

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 08 Mar 2022 12:59:18    Titlul subiectului: 212652

Alea sunt tăiate toate de prin 2012 cu excepția lui 760 (care l-au tăiat prin 2018-19), deși de ăla rămăsese mai mult șasiul de el.

Nu sunt foarte sigur dacă e adevărat sau nu, când au venit Mercedesurile practic vechile autobuze le-au cam băgat la programul ”Rabla”, de aia nu s-au putut vinde majoritatea dintre ele. Sau dacă vroiai unul, trebuia să scoți mai mulți bani decât făcea. Cele păstrate după 2012 au fost din cauza unor nereguli mari privind casarea multora din ele, și până s-au mai liniștit apele au mai zăcut prin ogrăzile RATB-ului ceva ani, iar ultimele probabil din niște motive știute doar de *TB, le-au făcut acte de distrugere ca să fie vândute doar celor care vroiau ei. Eventual dacă de la remat se vindea unei persoane fizice (dacă se putea, că am auzit multe povești triste cum că nu se putea nici de acolo), să nu mai răspundă PMP/STB. Ei așa o să facă și cu Mercedesurile, deja unele din ele au ajuns în parcul rece de la Alexandria.

Transbus Fetești nu a făcut așa. E adevărat că au dat și rematurilor să mănânce, dar le-au dat mașinile mai proaste, care erau ajunse deja mijloace fixe. Alea mai bune pe care le-au considerat ei (și pe care și noi putem confirma) le-au vândut pasionaților, și cu ceva efort cei drept se mai pot circula cu ele, DAC-ul circulă, nu știu Ikarusul #66 dacă proprietarul are suficient capital să-l mai facă apt, însă să sperăm că vom avea o veste bună. Cât despre DAF-uri, nu știu dacă #703 cel puțin va mai fi vreodată ce a fost, dacă se bagă URAC-ul în el am ceva speranțe că-l pot face (păcat că nu au fost de acord cei de sus să se apuce și de alte mașini vechi, dar aici intervine și UE că e București e capitală europeană, că alea sunt jafuri, ei și Mercedes Euro 3 le văd deja cu dispreț), însă mă tem că URAC se pricepe mai mult doar la tramvaie, că ei nici pe 5105 nu au reușit să-i mai dea de cap (așa spun ei). Oricum autobuzele nu le faci să le mai bagi vreodată în circulație, ci doar pentru plimbări ocazionale (dacă se mai pot și înmatricula vreodată). Chiar nu-mi vine să cred dacă aș mai putea circula vreodată cu un astfel de autobuz...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Dum 15 Mai 2022 16:03:38    Titlul subiectului: 213102

Un Castrosua la Arcul de Triumf prin anii 2000.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.



Dsc03496.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  185.64 kb
 Vizualizat:  de 3863 ori

Dsc03496.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 16 Mai 2022 11:21:42    Titlul subiectului: 213150

710 prin anii 2000.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.



unnamed (6).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.7 kb
 Vizualizat:  de 3837 ori

unnamed (6).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Hermannstadt63



Data înscrierii: 27/Mar/2021
Ultima vizita: 02/Sep/2023
Mesaje: 81
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2022 14:52:50    Titlul subiectului: Autobuzele din Bucuresti - Autobuze DAF 213425

Pentru fanii autobuzelor DAF și nu numai, postez acest video
https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0
Vizionare plăcută!

_________________
Cornel Misinger
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2023 15:43:22    Titlul subiectului: 215531

Ca un recensământ oficial al tuturor autobuzelor DAF și ex. RATB rămase, lista ar suna în felul următor:

DAF Hispano Carocerra (1): 703 (retras în anul 2011 și păstrat de vechiul RATB până în anul 2019, când se dorea reciclarea acestuia însă Asociația MetrouUșor s-a opus și cu mari convingeri autobuzul a fost păstrat, find conservat în continuare de actualul STB în autobaza Giurgiului și e posibil ca în acest an să fie recondiționat).

DAF Castrosua (4): 781(? a fost retras și vândut în anul 2008 în Câmpina, jud. Prahova), 835 (retras și vândut în anul 2011 pentru transportul elevilor din comuna Brezoaele din jud. Dâmbovița, nu cunosc anul retragerii ulterioare însă autobuzul există 99% în continuare pe post de magazie), 849(? a fost retras și vândut în anul 2011 către operatorul DLS, a fost retras ulterior sigur și posibil și casat), 860 (retras în anul 2012 și vândut în 2013 către MAI, autobuzul a fost complet distrus probabil în urma unui exerciții într-o bază din orașul Giurgiu), 869(? aceeași poveste ca a lui 849), 870 (aceeași poveste ca a lui 703), 874(? aceeași poveste ca a lui 849) și 893 (a fost retras în 2010(?) și vândut în 2012 unde a circulat ocazional, ulterior a fost vândut din nou ca autobuz de școala de șoferi în Huși jud. Vaslui iar autobuzul încă circula anul trecut în decembrie).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2023 06:41:15    Titlul subiectului: 215564

Poate printr-o minune #893 va ajunge într-un muzeu.
Am rămas uimit când am văzut poze cu el... căci îmi pierdusem speranța că vor mai exista.
Păcat că nu există vreunul recondiționat. La cât au suferit săracele, autobuze bune au fost. Crying or Very sad

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2023 02:30:27    Titlul subiectului: 215571

893 a avut norocul vieții lui datorită d-lui "Jan" (același cu IK4-urile de pe strada Tudor Gociu, când cel roșu încă mai era până prin 2013 iar cel verde nu știu pe unde a mai ajuns), care l-a achiziționat în mai 2012 inițial cu scopul de a fi transformat în autobuz vestiar, plan însă neîndeplinit din cauza actualelor reglementări R.A.R.

Încă multe autobuze ar mai fi putut circula, dar PMB și RATB nu au vrut în principiu dar și niște legi din partea UE legate de poluare, lipsa podelei coborâte pentru persoanele cu dizabilități și lipsa altor condiții cum ar fi aerul condiționat, cel puțin la transportul public mai ales în orașele mari (da, astea au fost respectate însă salariul minim pe economie nu-i nici astăzi cf. UE). Prin 2006-8 legile nu-ți permiteau ca persoană fizică (deci fără firmă) să cumperi autobuze, după erau problemă prețurile, cam mari pentru aceste vehicule (în 2008 un Ikarus 260 costa peste 20.000 lei iar un DAF peste 30.000) urmând lipsa depozitării, al interesului și al costurilor ulterioare greu de suportat. Eu unul mă jur (vorbă românească) că m-aș fi "înhămat" într-o astfel de inițiativă chiar dacă m-am săturat de aceeași întrebare de la toată lumea (cu care am vorbit și am considerat că îmi sunt prieteni, deși mi-am dat seama ulterior că unii nu aveam de ce discuta această treabă), că "ce faci cu el".

Majoritatea spun că această achiziție ar fi fost una obscură, neprofitabilă cu nimic, dar în general aceste vorbe erau venite doar de la oameni ieftini, veniți pe lume doar să le facă altora case mari. Obscure sunt apartamente în centrul orașului când la margine casele sunt foarte ieftine, și mașinile noi care majoritatea se deprecieră foarte repede în scurt timp, nu că îmi cumpăram un autobuz vintage salvat de la topit care puțin azi, puțin mâine, poate îi dădeam strălucirea de altădată și de ce nu, organizam niște expediții sau închirieri că poate o să se caute. Acest lucru aveam de gând cu un fost Ikarus bucureștean, însă licitat într-o perioadă prost pregătită pentru mine, dar salvat de către un coleg care o să-i fiu mult timp dator măcar pentru intenție dacă nu și cu altele referitoare la întreținerea acestui vehicul unic în felul său, care are nevoie de o conservare cât mai bună.

Tot el cu niște colegi, s-au luptat pentru păstrarea a diverse vehicule în actualul STB la fel unice (autobuzele DAF 703 și 870, Rocarul de Simon 1270 precum și troleibuzul 7459, Rocarul Autodromo 98 precum și troleibuzul 7460, tramvaiul V2A-2S 4042 dar și alte vehicule). Din păcate niște acțiuni necesare ar fi fost poate mai bine venite mai devreme, când se puteau salva (intuiesc) autobuze DAF și Rocar de Simon într-o stare mult mai bună decât cele anterior menționate, care doar au scăpat de casare. Însă mai puteam avea DAF Hess și Berkhoff, Ikarus 256 și 260, unicul DAC 112 UDM 2556 (în 2 uși cei drept), Iveco, Saviem, IK4 și poate deși structural erau distruse, unicul Roman 112UD din lume și cel mai vechi DAC 117UD din țară. Nu au fost să fie, PMB și STB le-au vrut la fier vechi și din păcate au reușit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 24 Feb 2024 08:32:03    Titlul subiectului: 218355

O Castrosua trebuia sa fi salvat dar...na. Cred ca si ele sunt facute praf ce a mai ramas din ele...
_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Feb 2024 18:37:22    Titlul subiectului: 218479

Este foarte discutabil modul în care s-a procedat mai ales în cazul retragerii unor vehicule și, ulterior, in cazul casării.

Și mai discutabil ar fi motivul pentru care au fost ținute aproape 10 ani prin depouri, nu doar DAF-urile, ci si multe alte modele...

Aceste DAF-uri, impreuna cu Rocar de Simon, puteau fi vândute în orașe care la vremea respectivă aveau autobuze mai vechi. Și care s-ar fi bucurat de ele pentru 3-4 ani. Nu mai spun de alte localități mai mici, unde se doreau mijloace de transport în comun, dar nu se găseau fonduri pentru unele noi. Plus vânzarea unor exemplare către pasionați.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Dum 03 Mar 2024 00:29:23    Titlul subiectului: 218538

Măi băieți (deși castrosua e mai mare decât mine cu destui ani), lucrurile astea m-au mai măcinat și pe mine, find ca fapt-divers și anti-risipă, dar se putea și... nu se prea putea, ca autobuzele vechi bucureștene, mai moderne și mai noi, retrase (chiar casate) cu destul timp înaintea altor mijloace mai vechi de prin țară, să fi fost măcar o parte vândute așa cum o parte propuseseră.

Transportul public în capitală e cumva unic în țară, astfel că mai tot ce a circulat sub pălăria ITB-RATB (+/- perioada), a fost mai mult sau mai puțin terminat dpdv structural.

Dar ca să înțelegem mai bine, trebuie să o iau cu începutul...

După anul 1990, nu știu exact când, politica fabricării unui autovehicul se schimbă, în ideea că acesta trebuie să fie cât mai sigur, confortabil, dotat, mai puțin poluant și cumva (neoficial) planificat când să nu-l mai poți folosi, decât dacă vei investi foarte mult ca să fi mai convins să dai rematului să mănânce și fabricantului la fel, pentru următorul model care mereu se va prezenta mai practic decât anteriorul. Astfel că, mai devreme sau mai târziu prin anii '90-2000, apar normele euro, EGR, DPF, ECU, turbine, AdBlue și toate nenorocirile electronice și senzori pentru alți senzori, care pe termen lung - oricât de bine ai exploata o mașină - în prezența din fabrică a acestora, va veni o zi când vei folosi mașina pentru ultima dată. Plus că piesele vor deveni o povară de căutat, iar ce este vechi e vânat adesea pentru verificări și se bagă diverse bețe în roate din mai multe puncte de vedere când nu deții ceva mai modern.

Un DAF era în cea mai mare parte un autobuz clasic (find doar o parte cu motoare E1/2, deși noneuro-urile au încheiat mai degrabă capitolul DAF, nu aveau turbine - sau cel puțin nu-mi aduc eu aminte de așa ceva - care să forțeze puterea motorului, DPF adică catalizator care teoretic reduce emisiile, dar practic strică motorul mai ales subturat că nu evacuează natural gazele, ECU adică calculatorul mașinii care teoretic oferă un reglaj corect injecției motorului și te informează de orice, dar practic face ce vrea din mașină și doar electronic poți regla ceva, AdBlue adică un lichid care ajută la reducerea emisiilor, dar practic fără el nu-ți merge cum trebuie motorul, ca și EGR care teoretic arde complet gazele, dar la fel motorul nu se simte bine cu el prezent). Însă DAF-urile de la cărat, aveau mici probleme structurale, dar cumva ușor de remediat, problema mai mare la ele după 2010 erau diverse piese consumabile de la motor și frâne care nu se mai produceau sau erau tot mai scumpe.

Plus că din 2007, odată cu intrarea în UE, politica transportului în comun se schimbă și ea, mai ales în capitală. Un autobuz/troleibuz/tramvai trebuie să fie modern, low-floor, cu cât mai multe condiții și cât mai nou. Însă trebuie bani, iar un autobuz find mai ieftin decât un troleibuz, nu mai zic de un tramvai, au putut fi înlocuite mai ușor iar restul, nefind poluante, au mai așteptat (și încă continue să aștepte, de aia în București încă avem tramvaie de pe vremea ITB-ului iar autobuzele și cu 25-30 ani mai noi sunt demult oale și ulcele). Deci atunci, treptat și în funcție de bani, conducere etc, fiecare operator din țară trebuia să-și reînnoiască flota, iar decât să fi înlocuit Ikarusul bun din '85 cu un DAF obosit din '95 pentru doar vreo 3-4 ani, mai bine mai mergeai pe Ikarus până se lua ceva nou sau măcar un sh decent și se evita atâta trambalare și bani dați aproape pe nimic.

Plus că mașinile mai moderne din ultimii 25 ani, sunt cumva tratate chimic din fabrică, deci de aceea ruginesc și mai greu, însă le văd ca pe moarte curată în caz de accident mai violent (deși sunt făcute să preia din șocuri, însă cu airbag-urile lor, majoritatea au murit sau au fost grav răniți iar caroseriile s-au făcut praf comparativ cu mașinile mai "nesigure").

În toamna lui 2011 spre primăvara lui 2012, s-au casat niște autobuze cu forme ilegale, astfel că până s-au mai liniștit apele, restul au rămas prin garaje până prin 2018-19. E posibil să aibă legătură cu perioada de minim 5 ani, când mulți se bucură că li se prescriu faptele.

Oricum ceva acțiuni tot nu sunt de trecut cu vederea, s-au casat autobuze epocale, autobuze bune mai ales prin 2007-8, cu investiții complet neamortizate. 893 vândut în mai 2012 a fost o mașină norocoasă, că Jan a mai cunoscut pe ici pe colo și și-a făcut rost de piese, deși a investit ceva în autobuz de e probabil singurul vehicul ex. RATB care încă circulă ca original pe străzile din Huși la școala de șoferi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Pagina 10 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community