Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 14:23:39 Titlul subiectului: gergeg |
43791 |
|
Iată niște fotografii inedite, preluate din revista (?) DER STADTVERKEHR, Heft 4/1969 . Este vorba de niște imagini scanate după niște copii de proastă calitate ale revistei cu pricina. Dacă am putea face rost de originalul revistei sau dacă am putea da de autorul fotografiilor...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.23 kb |
Vizualizat: |
de 34498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.79 kb |
Vizualizat: |
de 34498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.1 kb |
Vizualizat: |
de 34498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.05 kb |
Vizualizat: |
de 34498 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 18:05:17 Titlul subiectului: |
43808 |
|
Din surse sigure, stiu ca vagoanele LHB, care au fost la Bucuresti in acele poze de mai sus (realizate de Hans Orlemans/Rotterdam), nu au avut usi pneumatice, ci electrice. Motor electric/reductor...oarecum acelasi principiu ca la Duewag!
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 20:56:34 Titlul subiectului: |
43833 |
|
Se pare ca vagonul a fost demontat bucata cu bucata, a fost clonat si apoi montat la loc. Nu a fost alt vagon decat 3501. Din cate cunosc, ideea ar fi fost ca ITB sa produca vagoane LHB la URAC. Deci, nu se punea problema ca ITB sa cumpere in valuta (mai stiti ce era pe atunci cu valuta?) un vagon din strainatate, cand putea lua unul, sa-l cloneze si pe urma sa-l refaca.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 23:53:34 Titlul subiectului: |
43873 |
|
Nu sunt de acord cu ipoteza "reverse engineering"-ului in ce priveste cazul LHB. In primul rand la momentul acela (1969) Romania se afla in plin "dezghet" politic in ce privest relatiile cu Occidentul. Licentele pentru Dacia, RoMAN, elicopterele IAR 313 si 330 - Aérospatiale, nemaipunand la socoteala nenumarate licente penru masini industriale, argumenteaza cazul foarte bine. De ce si'ar fi aprins statul roman paie in cap de la un tramvai? Divergente sigur au fost, si din ce mi s'a spus in URAC, totul a pornit de la un buget limitat alocat proiectului, fapt ce nu a permis achizitionarea licentei integral. Sigur, fara documente negru pe alb, e folclor, dar asta e parerea mea.
Pana una alta, postez din nou pliantul original al constructorului.
P.S. modelul de baza se numeste LHB GT6 tip 1969, si a fost produs numai pentru orasul Braunschweig. GT = GelenkTrieb = articulat.
P.P.S. LHB nu avea usi pneumatice asa cum nici V3A nu are.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 16 Ian 2007 00:11:07 Titlul subiectului: |
43875 |
|
A existat doar UN SINGUR VAGON LHB! Pentru construirea V3A a fost demontat și s-a copiat fiecare bucățică cum s-a putut, apoi a fost asamblat la loc și scos la stradă. Numărul lui era #3501.
Totuși, a fost destul de greu să se construiască piese identice... de multe ori cei de la proiectarea V3A-ului mergeau la lucru la 7 am și terminau pe la 22-23.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 29 Ian 2007 13:49:51 Titlul subiectului: |
44932 |
|
În revista "MODERN TRAMWAY" - Iulie 1975 - apare un articol dedicat tramvaiului LHB, în care se precizează că firma LFB a produs acest prototip de tramvai pe 8 axe în 1969 și că intenția de producere în serie mare a acestor tramvaie sub licență, în România, a căzut.
Se face speculația că acordul de producție sub licență ar fi căzut din cauză că Electroputere ar fi început producția propriilor tramvaie pe 8 axe.
Aici, fie că n-am tradus eu bine, fie cei care au scris articolul vorbeau ca să se afle în treabă (un fel de chat de forum de la noi), pentru că eu nu știu ca Electroputere să fi făcut tramvaie pe 8 axe, cred că mai degrabă cel (cei) care a scris articolul se referea la producția recent începută de V3A-uri, pentru că în același articol se arată că tramvaiele 001-040 erau deja în serviciu în martie 1975.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.47 kb |
Vizualizat: |
de 34146 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 14 Sep 2007 08:16:20 Titlul subiectului: |
82725 |
|
Alta poză cu bijuteria.
In textul asociat se specifică faptul că a fost livrat către ITB un singur exemplar.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.86 kb |
Vizualizat: |
de 33412 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.31 kb |
Vizualizat: |
de 33411 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 16 Sep 2007 00:30:24 Titlul subiectului: |
82825 |
|
Intr-adevar o poza bijuterie si raman inca o data surprins de ce puteau face nemtii in ani 70, priviti elementii aceia de la patina si suporturile de la burdufuri. Ce mai, un lucru bine facut si profesionist acest tip de tramvai! L H B bunicul V3A-93
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Dum 16 Sep 2007 20:53:15 Titlul subiectului: |
82855 |
|
A fost intr-adevar un tramvai bun acel LHB. Oricum, indiferent de modernizarile V3A-ului a ramas cu un atu important, LHB era un vagon mai usor avand folosite alte materiale decat cele disponibile usor in industria romaneasca.
Totusi, V3A este un model destul de reusit si care a supravietuit testului timpului, chiar daca se cerea o modernizare serioasa dupa modelul V3A-93. Ceea ce inca ma nemultumeste este ca V3A continua sa aiba motoare in curent continuu si nu alternativ.
O alta problema foarte neplacuta ramane fiabilitatea cam redusa a boghiului V3A, la care ar trebui poate adoptata o solutie cu 2 motoare pentru a elimina angrenajele care nu prea sunt fiabile si a eficientiza tractiunea. Motoarele in curent alternativ fiind mai compacte s-ar putea realiza si cresterea puterii si scaderea masei si cresterea fiabilitatii. Dar, e un mare dar... e foarte scump sa conceapa si sa construiasca acum asa ceva.
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Joi 31 Ian 2008 17:12:36 Titlul subiectului: |
88008 |
|
O intrebare care nu imi da pace in ultimul timp, m-a cam pus "pe jar" in legatura cu acest tramvai, de ce depou a apartinut acest tramvai? Daca am afla locul de garare, poate am putea obtine mai multe informatii din arhiva depoului despre LHB si aici ma refer la date tehnice mai "bogate". Eu unul tind sa cred ca acest tramvai a apartinut depoului TITAN!
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 31 Ian 2008 18:05:42 Titlul subiectului: |
88012 |
|
Cred ca a fost in mai multe depouri, Victoria fiind cel mai posibil ultimul.
In ce priveste datele tehnice, depourile nu prea tin documentatie, mai ales veche, asa ca nu'ti mai face iluzii. Date despre LHB se gasesc int'un singur loc, si anume la URAC.
|
|
Sus |
|
|
florin.lifticariu
Data înscrierii: 01/Noi/2007 Ultima vizita: 05/Iul/2016 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Ian 2008 18:48:25 Titlul subiectului: |
88016 |
|
Mai curind depoul Dudesti....ultima oara cind l-am vazut, acum multi ani, circula pe linia 34 care atunci era deservita in totalitate de acel depou.
|
|
Sus |
|
|
bogdan ikaruseanu
Data înscrierii: 21/Mai/2008 Ultima vizita: 29/Ian/2018 Mesaje: 12 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 12:57:29 Titlul subiectului: |
111197 |
|
Mi-aduc aminte de tramvai. Eram impresionat cat de silentios era fata de V3A-urile de atunci. Aveam un hobby pe atunci, sa ma plimb cu "ITB"-ul. Modelul original este o raritate. Nici la nemti nu am gasit mai nimic despre el.
O referire ca a existat ca model, si ca a circulat intr-adevar in Braunschweig.
Iata linkurile:
WagenparklisteBraunschweiger Verkehrs-AG: ( spre sfarsitul paginii!)
http://www.tram-info.de/wagenp/braunschweig.htm
GT6 von LHB in Braunschweig/Brunswick ( "the next generation")
http://www.trampicturebook.de/tram/germ ... t6_lhb.htm
Descriere: |
LHB in Braunschweig, un V2A al lor! |
|
Mărime fișier: |
33.97 kb |
Vizualizat: |
de 31238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.5 kb |
Vizualizat: |
de 31140 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Braunschweig Germany
Data înscrierii: 18/Sep/2009 Ultima vizita: 13/Noi/2009 Mesaje: 1 Locație: (Germania)
|
Trimis: Vin 18 Sep 2009 20:24:41 Titlul subiectului: |
117119 |
|
Bună ziua de la Braunschweig,
Your 3501's, în proiectarea ca V3A (GT8) o singură dată fost furnizate de LHB.
În 1969, se bazează șase LHB GT6 (V2A) pentru Tramvai Braunschweig, cu un indicator de 1100mm
În 1979, prima masina a fost casate după un accident, casat în 1996 și 2001, patru masini.
TW15 auto (fostul 6953) este dat pentru muzeu de tramvai original!
Uită-te acolo, fotografii:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,3988058
http://img530.imageshack.us/img530/7779/041008034ov9.jpg
Google traducere, îmi pare rău
English:
Hello from Brunswick,
Your 3501's in the design as V3A (GT8) only one time been supplied by LHB.
In 1969, builds six LHB GT6 (V2A) for the Brunswick Tram with gauge 1100mm
In 1979, the first car was scrapped after an accident, scrapped in 1996 and 2001, four cars.
The car TW15 (formerly 6953) is given for original tram museum!
Look there, photos:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,3988058
http://img530.imageshack.us/img530/7779/041008034ov9.jpg
Google translation, sorry
|
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 03 Mar 2010 19:38:00 Titlul subiectului: |
124242 |
|
Vin si eu cu o intrebare. Duewag GT8 nu este o copie a lui L.H.B.? Sunt ceva similaritati intre ele.
|
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Aug 2010 18:18:14 Titlul subiectului: L.H.B. |
132641 |
|
Am avut norocul de a ajunge in Buftea la studiorile de filmari de acolo si am intrebat de L.H.B.. Mi s-a raspuns ca in urma cu cativa ani a existat intradevar acolo, dar nu se stie nimic unde a disparut.
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Sep 2010 21:28:57 Titlul subiectului: Re: L.H.B. |
133507 |
|
radudaniel23 a scris: | Mi s-a raspuns ca in urma cu cativa ani a existat intradevar acolo, dar nu se stie nimic unde a disparut. | Cred ca e vorba de o confuzie. LHB'ul a fost retras din circulatie in 1991 si dus la depoul Giulesti, unde a si fost casat la scurta vreme. Deci la Buftea nu a ajuns niciodata. Poate e vorba de vagonul Thomson...
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
florin.lifticariu
Data înscrierii: 01/Noi/2007 Ultima vizita: 05/Iul/2016 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Mai 2015 17:05:08 Titlul subiectului: |
178979 |
|
Ieri am gasit din intimplare o fotografie printata cred prin 2007, in care apare un tramvai Electroputere, avind acelasi "bot" ca 3501....stie cineva unde as putea regasi fotografia ?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Mar 2016 16:44:19 Titlul subiectului: |
184215 |
|
florin.lifticariu a scris: | Ieri am gasit din intimplare o fotografie printata cred prin 2007, in care apare un tramvai Electroputere, avind acelasi "bot" ca 3501....stie cineva unde as putea regasi fotografia ? | Sunt două fotografii care au fost postate pe forum(uri) și reprezintă vagonul EP 3077.
Din motive ce țin de politica forumurilor, nu pot să-i fac reclamă, decât atât:
(adresa_unui_forum)/viewtopic.php?p=177334#p177334
În privința "reverse engineering" la LHB, vagonul a venit cu siguranță cu o documentație tehnică solidă, iar motivul pentru care a căzut înțelegerea cu producerea sub licență la URAC, a fost chiar capacitatea de producție a uzinei, deci este posibil ca inițial nemții să fi venit și cu documentație mai detaliată în vederea unei intenții inițiale de colaborare.
Din surse sigure știu că oamenii au stat 6 luni aproape încontinuu în uzină, au analizat componentele, iar apoi vagonul a fost reasamblat. Problema a fost că industria românească de atunci nu a putut asimila multe componente în special din partea electrică, iar "clona" nu a ieșit identică, plus că era mult mai grea decât originalul.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 15 Feb 2019 21:39:20 Titlul subiectului: |
198981 |
|
După poziția ușilor, pare un V3A, cel mult stilizat în desen după LHB. LHB-ul nu avea ușă în segmentul median.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Dum 10 Mar 2019 17:39:23 Titlul subiectului: |
199338 |
|
In ce sens era capacitatea de productie problematica? Prea mare, sau prea mica? Tinand cont ca s-au facut V3A pe banda rulanta timp de niste ani buni dupa prototip, sunt tentat sa exclud a doua varianta.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mie 13 Mar 2019 01:40:06 Titlul subiectului: |
199394 |
|
PaulIP a scris: | In ce sens era capacitatea de productie problematica? |
Calitatea substandard. URAC nu a depasit nici astazi statutul de atelier de confectii metalice. Sustin afirmatia cu un exemplu simplu: licenta autocamioanelor Roman. Fabricarea unui produs atat de complex creea perspectiva participarii pe piata internationala, cu conditia de a oferi calitate conform licentei, avand certificare OEM (original equipment manufacturer). Pentru ca ministerele de resort (industriei/constructiei de masini/economiei) au luat licente partiale, au schimbat reteta/tehnologia, au taiat toate costurile ce li se pareau inutile, au folosit utilaje vechi sau inferioare si forta de munca ieftina si insuficient calificata, intr-un cuvant s-au zgarcit mizerabil, a iesit ce a iesit.
Soarta tramvaiului LHB a fost mai meschina decat a camioanelor. Pentru a-l face ieftin, s-a renuntat la componentele de caroserie din aluminiu. Apoi au urmat piesele turnate si in final cele ambutisate. Pentru a face piese presate si stantate este nevoie de un proiect bun, de sculeri-matriteri, de materiale de foarte buna calitate si toate acestea nu se puteau face la URAC. V3A poate ca a fost produs in 1000 de exemplare si este evident ca nu aveau de gand a investi in matritaj pentru un tiraj atat de mic, fara perspective de export. Asa ca productia s-a facut in sistem manufacturier, cu materiale proaste, la nivelul anilor '20, cand s-a inaugurat fabrica din Bucuresti. Comparativ, tramvaiele Thomson-Houston venite in 1921 aveau traversele laterale ale truck-ului ambutisate si stantate din tole de otel de 10mm! Puf-zdrang, o apasare de pedala la forja pneumatica si o piesa era gata intr-un minut - in Franta. Cand STB a asimilat tramvaiul Thomson/V09 in anii '30, piesele respective se trasau cu creta pe tabla si se taiau la autogen, ore in sir, si asa a ramas pana in zilele noastre, la boghiurile de V3A. Tot ce s-a facut in comunism avea motivatie politica, sa vada gloata ca "e mai mult ca inainte"si asta era suficient, partidul isi era propria constiinta.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Vin 03 Mai 2019 19:38:13 Titlul subiectului: |
200613 |
|
Ultima fraza sintetizeaza perfect situatia. Altfel nu pricep de ce nu s-a recurs, de pilda, la incheierea unui contract cu nemtii pentru retehnologizarea URAC sau chiar construirea unei noi uzine (aceeasi "reteta" ca Dacia). In felul asta aveau si posibilitati de export, si poate chiar sansa dezvoltarii unui model succesor.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Lun 16 Mai 2022 21:23:53 Titlul subiectului: |
213167 |
|
În acțiune pe linia 19 prin cart. Dudești.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.27 kb |
Vizualizat: |
de 3870 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|