|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Ce model de tramvai credeti că are mai mari sanse de câstig? |
Astra Autentic 18m |
|
59% |
[ 16 ] |
Alte tramvaie |
|
40% |
[ 11 ] |
|
Voturi totale : 27 |
|
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 30 Iul 2019 10:01:29 Titlul subiectului: |
201857 |
|
Ofertanți:
1) ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI
2) DURMAZLAR
București 2.0, se pare.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 10 Sep 2019 14:53:04 Titlul subiectului: |
202565 |
|
Văd că a fost semnat și ordinul de achiziție. Cât despre modernizarea căii de rulare, aceasta se află momentan în faza de așteptare a aprobării.
http://stiri.botosani.ro/stiri/administratie/a-fost-semnat-ordinul-de-achizitie-a-celor-noua-vagoane-de-tramvai-pentru-municipiul-botosani.html
Citat: | Primarul municipului Botoșani, Cătălin Mugurel Flutur, a anunțat, în această după amiază, că a fost semnat ordinul de achiziție a celor nouă vagoane de tramvai noi, moderne, destinate transportului în municipiul Botoșani.
“Oficialii MDRAP, partenerii noștri în acest proiect, au finalizat evaluarea achiziției și ministrul Daniel Suciu și-a pus în sfârșit semnătura pe documentul care dă undă verde acestei etape atât de importante pentru modernizarea transportului public botoșănean. Valoarea totală a proiectului de achiziție a tramvaielor este de 86.863.840 lei, din care cota de cofinanțare pe care o va suporta municipiul Botoșani este de numai 1.557.276 lei. O veste minunată pentru noi toți! Un prim pas pentru a aduce transportul în comun din municipiu la standardele dorite de toți botoșănenii!”, a precizat Cătălin Mugurel Flutur.
MDRAP a lansat licitația pentru „Achiziționarea a 9 tramvaie unidirecționale cu lungimea de cca.18m destinate transportului public urban de călători”, vagoane ce sunt destinate orașului Botoșani încă de la mijlocul lunii mai a acestui an.
Inițial, valoarea contractului era de până la 72 milioane de lei, fonduri alocate prin Programul Operational Regional – POR. Achizitia se realizează în conformitate cu protocolul de asociere dintre Municipiul Botosani și Ministerul Dezvolării Regionale și Administrației Publice și HCL 247/27.07.2018 a Consiliului Local Botosani.
Tramvaiele vor fi livrate în termen de 24 de luni de la semnarea contractului. Ofertele urmau a fi depuse până la data de 03.06.2019, pentru ca atribuirea să aibă loc până la data de 03.12.2019. Tramvaiele urmează a fi alocate liniilor 101 și 102 din Botoșani.
Tramvaiele vor fi destinate transportului urban de călători, drept urmare în elaborarea ofertei s-a ținut cont de infrastructura existentă (liniile de tramvai cu ecartament normal de 1435 mm), condițiile de circulație, linia de rulare pentru tramvaie, respectiv linia de contact pentru alimentarea electrică.
Tramvaiele trebuie să fie noi, să corespundă legislației naționale în vigoare și normelor europene cu privire la zgomot, să fie confortabile, cu podea 100% coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasageri, acționate în curent alternativ, cu echipamente electronice de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare, cu viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Alimentarea tramvaielor se realizează de la firul aerian existent (conductor de cupru cu secțiunea de 100 mm2), prin intermediul unui pantograf.
Inițial, pentru furnizarea de tramvaie în municipiul Botoșani au venit două oferte, de la Astra Vagoane Călători și turcii de la Durmazlar.
Municipalitatea va trebui însă să deruleze în primul rând proiectul vizând reabilitarea căii de rulare.
Municipalitatea botoșăneană a depus două cereri de finanțare în cadrul Programului Operațional 2014 – 2020, unul pentru „Transport urban durabil în municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local cu tramvaiul – reabilitare cale de rulare traseu 1001”, în valoare de 20.000.000 euro, iar al doilea privind reabilitarea căii de rulare pe traseu 102, valoarea fiind 19.945.827 euro. Momentan se așteaptă răspunsuri pentru aceste proiecte. |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Sep 2019 17:06:00 Titlul subiectului: |
202574 |
|
Si vagoanele noi poe ce circula ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Joi 12 Sep 2019 13:03:58 Titlul subiectului: |
202612 |
|
inca un articol, de data aceasta de la Somax TV:
VIDEO! Puțin mai aproape de tramvaiele noi
S-a semnat contractul de finanțare pentru achiziția de noi tramvaie pentru urbea botoșăneană. Asta nu înseamnă însă că de mâine, vagoanele galbene, măcinate de vreme, vor fi scoase de pe șină.
Practic, urmează să fie stabilită o firmă de la care se va face achiziția iar având în vedere că sunt două societăți înscrise la licitație, nu este exclus să existe și contestații. În plus, înainte ca vagoanele să ajungă la Botoșani va trebui reabilitată și calea de rulare .
Cale lungă până la călătoriile cu tramvaie noi, la Botoșani. La Ministerul Dezvoltării a fost făcut însă în aceste zile un mic pas spre achiziția de vagoane pentru mai multe județe din țară, printre care și Botoșani.
Licitația este în desfășurare iar două firme, una turcească și una românească, s-ar fi înscris pentru a furniza tramvaiele. Dacă lucrurile decurg conform graficului, va fi desemnată o firmă câștigătoare care are termen de doi ani de zile pentru livrarea tramvaielor. La polul opus, într-un scenariu negativ, firma care va pierde licitația ar putea depune o contestație iar termenul de livrare a tramvaielor se va prelungi.
Dalele de beton urmează să fie scoase și va fi construită o nouă infrastructură care să producă mai puțin disconfort cetățenilor.
Valoarea de achiziție a tramvaielor este de peste 86 de milioane de lei.
Link: https://www.somaxtv.com/video-putin-mai-aproape-de-tramvaiele-noi/
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Sep 2019 07:06:26 Titlul subiectului: |
202632 |
|
In cat timp se va reface infrastructura ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 28 Noi 2019 16:51:26 Titlul subiectului: |
204194 |
|
Licitația a fost anulată.
|
|
Sus |
|
|
marian2001FCBT
Data înscrierii: 14/Mai/2018 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Noi 2019 18:22:38 Titlul subiectului: |
204196 |
|
Asta e o veste super (sunt ironic când spun asta) considerând că astăzi un tramvai (BT-324) a rămas fără o roată pe Calea Națională și a deraiat, lovind un autoturism ce a ricoșat într-un maxi taxi(Foto 1 si 2). Același vagon a deraiat la câteva ore după incident, in apropiere de depou (Foto 3). Tot în această săptămână, un alt vagon (BT-1204) a deraiat de 2 ori luni dimineața, in exact același loc, la câteva ore distanță (Foto 4 si 5) Așadar, s-au inregistrat 4 deriaeri în doar 4 zile.
Mai mult decât atât, toamna aceasta s-au mai întâmplat următoarele:
1. Aceluiași BT-324 i s-a rupt pantograful aproape în același loc unde a deraiat și astăzi, iar acoperișul său a luat foc. (Link video: https://youtu.be/4mQ4zihaKx0
Nu l-am ascultat cu sonor, sper sa nu contina limbaj licentios )
2. BT-340 a deriat în zona bisericii Sf.Ilie, iar deraierea a fost atât de spectaculoasă, încât a acroșat un taxi parcat. (Foto 6 și 7)(a se vedea și ce îngrijit este vagonul).
3. Un alt vagon, al cărui număr nu îl rețin, a deraiat la macazul de la Gară, de unde se ramifică linia 102. (Foto 8 )
Așadar, avem 6 deraieri într-un trimestru. Cumulat cu cele de la începutul anului, cred că sunt in jur de 10-15 deraieri, poate chiar mai multe. Sincer să spun, cred că tramvaiele noi sunt un moft iar nu o necesitate. Ce am povestit acum nu prea are legătură cu licitația de față, dar e urgent să se reabiliteze calea de rulare și, de asemenea, să se aducă și 9 vagoane second hand (același număr ca a celor noi ) din Germania sau Cehia, deoarece astea care circula acum nu prea mai sunt în stare bună. Așadar, dacă tot s-a anulat licitația, să sperăm că se reface infrastructura măcar. Sau poate se reia licitația și se aduc cele 9 tramvaie noi, alături de 9 autoturnuri care să meargă în urma lor și să le pună înapoi pe linii când deraiază!
P.S. Niciun material media atașat nu imi aparține. Fotografiile sunt preluate de pe grupul de Facebook Radar Botoșani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.91 kb |
Vizualizat: |
de 5499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.47 kb |
Vizualizat: |
de 5499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.29 kb |
Vizualizat: |
de 5499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.35 kb |
Vizualizat: |
de 5499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.95 kb |
Vizualizat: |
de 5499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.84 kb |
Vizualizat: |
de 5499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.31 kb |
Vizualizat: |
de 5499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.21 kb |
Vizualizat: |
de 5499 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Noi 2019 21:32:52 Titlul subiectului: |
204197 |
|
Deraierile sunt din cauza infrastructurii deficitare ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Lun 02 Dec 2019 18:16:59 Titlul subiectului: |
204251 |
|
Pe SEAP cica: " au fost depuse numai oferte neconforme"
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 02 Dec 2019 18:28:40 Titlul subiectului: |
204252 |
|
Neconforme din ce punct de vedere? Al specificațiilor tehnice sau al graficului de livrare? (Astea se evaluează tehnic). La primul criteriu, Astra n-ar fi trebuit să întâmpine probleme. Durmazlar nu știu, de 18m au doar Silkworm bidirecțional, dar de Panorama am înțeles că ar fi modular. Iar la al doilea punct chiar nu se puteau plia pe graficul de livrări al MDRAP? Sau e cumva vorba de infrastructura dezastruoasă, ce nu permite conformitatea ofertelor?
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 03 Dec 2019 07:57:06 Titlul subiectului: |
204258 |
|
De ce nu se modernizeaza intai infrastructura in Botosani ?
Sau..........ei sunt mai speciali ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Sâm 25 Ian 2020 16:04:19 Titlul subiectului: |
205257 |
|
VIDEO! Tot mai departe de călătoriile cu tramvaie noi
Botoșănenii sunt condamnați să circule cu tramvaie din anii ‘70 scoase din uz de nemți! Guvernul României a anulat licitația privind achiziția tramvaielor mult promise pentru Botoșani dar și pentru alte patru orașe din țară. Deși achiziția trebuia perfectată cu bani europeni, oficialii de la Ministerul Dezvoltării s-au împotmolit pe drum. Ca să nu precipite spiritele, de la primărie se anunță că anularea licitației nu constituie o mare problemă iar în curând tramvaiele vor fi înlocuite temporar cu autobuze luate prin leasing operațional de către Eltrans.
Bătrânele vagoane galbene nu se dau duse de la Botoșani! Deși municipalitatea locală a reușit să acceseze un proiect european pentru achiziția de tramvaie și modernizarea căii de rulare, achiziția acestora se face la București, prin Ministerul Dezvoltării. Anul trecut se anunța cu mare fast că s-a lansat licitația și sunt chiar și ofertanți.
La început de an aflăm că Guvernul a anulat licitația. Așadar, cele 9 tramvaie noi se lasă așteptate și nimeni nu poate estima când va fi reluată și cât va mai dura.
Ca un zid de apărare pentru Guvernul PNL, care a anulat licitația privind achiziția tramvaielor, de la Primăria Botoșani a fost trimis un comunicat de presă prin care se insistă asupra faptului că anularea nu influențează modernizarea transportului cu tramvaiul . Reprezentanții municiaplității spun că oricum înainte de achiziția tramvaielor este necesară reabilitarea căii de rulare. Așadar, nu este nicio grabă .
Directorul Eltrans, societatea care administrează transportul public local cu tramvaiele, anunță că în acest an au fost deja patru deraieri de pe șină, dar nu foarte grave. Ivănescu întărește ideea că este timp suficient pentru achiziția vagoanelor, mai precis, cinci ani, cât se estimează a dura lucrările pentru reabilitarea căii de rulare.
Între timp, botoșănenii care nu au altă alternativă de transport, continuă să circule cu tramvaiul. Deplasările sunt adevărate aventuri atât pentru călători, cât și pentru șoferii care încearcă pe cât posibil apropierea de tramvaie.
Ca o consolare, municipalitatea locală anunță că peste câteva săptămâni vor fi achiziționate prin leasing operațional nouă autobuze noi, care vor înlocui tramvaiele pe perioada executării lucrărilor de înclouire a șinelor actuale. În cel mai optimist scenariu, în 2025, Botoșaniul ar putea avea și tramvaie noi.
Link: https://www.somaxtv.com/video-tot-mai-departe-de-calatoriile-cu-tramvaie-noi/
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 18 Mai 2022 04:55:18 Titlul subiectului: |
213189 |
|
Citat: | Primăria din Botoșani va primi nouă travaie PESA cu care nu are ce face, după ce s-a renunțat la reabilitarea liniilor de tramvai în oraș * tramvaiele nu pot fi redistribuite altor municipalități, prin urmare edilul-șef din Botoșani i-a propus omologului său ieșean un schimb inedit: vă dăm tramvaie, ne dați autobuze electrice !
Municipalitatea din Botoșani caută soluții pentru ieșirea din impasul creat după decizia autorităților de a renunța la reabilitarea infrastructurii transportului electric. Lipsa ofertanților la licitațiile organizate pentru modernizarea a două trasee de tramvai, apoi scumpirea materialelor de construcții, imposibilitatea asigurării unor cofinanțări din ce în ce mai mari și, nu în ultimul rând, termenele mult prea strânse pentru realizarea lucrărilor (31 decembrie 2023) sunt elementele care au generat această decizie.
Pe de altă parte, însă, Ministerul Dezvoltării continuă licitația privind achiziția a 49 tramvaie, dintre care 9 sunt destinate municipiului Botoșani, procedură care este într-o fază destul de înaintată pentru a putea fi anulată „Ofertantul declarat câștigător pentru achiziția de 49 de tramvaie cu lungimea de circa 18 metri destinate transportului public de călători” – Lotul nr.1 municipiul Botoșani – 9 tramvaie unidirecționale de cca. 18 metri este Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjma. Procedura este în curs de finalizare, a fost contestată, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză autorității contractante, respingând contestațiile depuse. La acest moment, decizia CNSC este atacată de către unul dintre contestatori la Curtea de Apel București”, spun cei de la MLDAP.
Cu alte cuvinte, după finalizarea procedurii, și construirea celor nouă tramvaie, acestea vor ajunge în Botoșani, oraș care nu mai are infrastructură pentru tramvaie. De menționat faptul că tramvaiele nu pot fi redistribuite, deoarece fac obiectul unei cereri de finanțare dedicate special municipiului Botoșani.
În atare situație, primarul caută soluții izbăvitoare. Cosmin Andrei spune că a avut de curând o discuție cu edilul municipiului Iași și se încearcă găsirea unei soluții pentru cele nouă tramvaie. El a propus ca tramvaiele să ajungă la Iași iar municipiul Botoșani să primească în schimb autobuze electrice.
„Am avut o discuție cu primarul municipiului Iași pentru a schimba tramvaiele care ar trebui să ajungă la Botoșani, cu autobuze electrice. Căutăm o variantă, dar suntem într-o situație extrem de birocratică. Există deschidere din partea dumnealui, să transferăm la Iași tramvaiele care ar trebui să ajungă la Botoșani iar noi să primim autobuze electrice. Avem nevoie de un acord cu ADR Nord-Est și cu Ministerul Dezvoltării, care are angajamente semnate cu Comisia Europeană. Noi nu avem ce face cu tramvaiele pentru că este clar că nu putem reabilita infrastructura. Din punctul meu de vedere, sunt mai potrivite autobuzele electrice chiar dacă mi-aș fi dorit un transport care să schimbe fața orașului”, a spus primarul Cosmin Andrei.
Evident, Iașul nu ar spune nu unei astfel de oferte, mai ales că, în ultimii ani, s-a tot vehiculat ideea că relieful colinar al orașului generează discultăți în operarea cu autobuze electrice. Cu toate acestea, la Iași vor sosi 20 de autobuze electrice Solaris Urbino Electric nE12 de 12 metri în cadrul unui proiect în valoare de 66,7 milioane de lei și alte 24 de autobuze electrice de 10 metri, în valoare de 64,8 milioane de lei. Chiar ieri, primarul Mihai Chirica a dezvăluit faptul că primul autobuz electric va ajunge în oraș în luna iunie. „Autobuzele electrice de 10 și 12 metri sunt în lucru și vom primi primele loturi în această vară”, a spus edilul-șef. Ar rămâne de analizat câte autobuze ar trebui să cedeze Iașul pentru cele 9 tramvaie PESA, cei Botoșani preferându-le pe cele de 10 metri. Cel mai probabil, oportunitatea sau posibilitatea schimbului va fi decisă de ADR Nord Est. Șansele sunt mici întrucât municipalitatea din Botoșani trebuie mai întâi să decidă ce se întâmplă cu finanțarea europeană atrasă pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul, apoi va trebui să modifice strategia de mobilitate urbană, deoarece actuala strategie vizează transport public în municipiu cu tramvaie și nu cu autobuze electrice. Totodată, ar fi pusă sub semnul întrebării și solicitarea unei noi finanțări în exercițiul financiar european 2021 - 2027. |
https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/tramvaie-la-schimb-cu-autobuze-electrice--217526753.html
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 18 Mai 2022 08:41:48 Titlul subiectului: |
213190 |
|
Ce teapa. Cateva probleme din punctul meu de vedere:
Iasiul are ecartament metric , Botosaniul ecartament standard , licitatia sunt sigur ca este facuta pentru tramvaie de ecartament normal pentru Botosani , deci Iasiul ar trebui sa cumpere separat boghiuri metrice daca se potrivesc.
Exista bani pentru autobuze , dar nu exista bani pentru tramvaie. Autobuzele vor avea nevoie de statii de incarcare , de baterii , de garaj modern etc.
Un autobuz are durata normala de exploatare de ~10 ani. Un tramvai are durata de exploatare de peste 30 de ani. Adunat cu costurile de intretinere , prin cumpararea tramvaielor ar iesi mai ieftin pe o perioada mai lunga de timp.
M-as mira sa nu se bage pe fir institutiile abilitate daca se face aceasta afacere , iar producatorii tramvaielor/autobuzelor sa nu zica nimic.
Cred ca urmeaza sa retraim anii '90 , cand in Botosani stateau si rugineau pe pamant tramvaie noi (V2A/V3A).
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Sâm 04 Iun 2022 17:48:17 Titlul subiectului: |
213543 |
|
Acele 9 tramvaie ar fi binevenite la Ploiesti! Desigur, la acest moment este doar un vis! Insa cu cele 9 si cu cele 20 pe care le vom primi de la minister, vom scapa de seria de KT4D ex Potsdam (KT4DM raman oricum ca rezerve)
catalind18 a scris: | https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/se-reinfiinteaza-traseul-5-sapte-tramvaie-noi-turcesti-ies-luni-la-strada--325044.html
Iasi va primi tot 44 de autobuze electrice avand in vedere ca de la anu va opera in zona metropolitana.
Iasi nu are nevoie de tramvaie de 18 metri, are peste 300 000 locuitori. Cele 9 tramvai nu au decat sa rugineaca in depou la Botosani. Iasiul nu trebuie sa sufere de cauza ca linia de tramvai nu se doreste a fi modernizata. Resita totusi a putut gasi un constructor... |
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|