|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 10 Mai 2022 20:22:34 Titlul subiectului: |
213062 |
|
Pesele aveau aceiasi problema cu uzura precoce si zgomot, dar fiind vorba de o firma serioasa a fost remediata problema la Cluj-Napoca de catre Pesa.
La Tatre nu am auzit nimic.
Deci problema e tot la Astra, nefiind o firma serioasa, se gandeste sa plimbe prin tara tramvaiele sa le pileasca
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 12 Mai 2022 21:28:03 Titlul subiectului: |
213078 |
|
Discutia nu isi are rostul, asa cum Pesa a remediat problemele la tramvaie local, asa sa remedieze si Astra. Pesa nu le-a dus in Polonia.
Au fost comandate special pentru Cluj…nu le-au adus second din alt oras. Asa ca este obligatia celor de la Astra. Nu este o problema de mentenanta, ci de constructie, nu avem ce sa comparam cu cele de la Oradea, acolo nu exista aceasta problema de ecartament.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 12 Mai 2022 23:59:50 Titlul subiectului: |
213079 |
|
Este ca si cum ati da vina pe producatorul anvelopelor sau pe producatorul masinii ca va distrugeti rotile la fiecare groapa , nu pe starea infrastructurii. Clujul are oficial ecartament de 1435 mm , tramvaiele au fost comandate cu boghiuri de 1435 mm (fabricate de Siemens apropo), este problema CTP-ului sau a firmei care a facut modernizarea ca ecartamentul real este 1430 mm sau cat o fi. Am comparat cu Oradea pentru ca ambele orase ar trebui sa aiba acelasi ecartament , tramvaiele sunt acelasi model , livrate in aceeasi perioada , cu specificatii similare , iar Oradea are teoretic infrastructura mult mai rea decat Clujul. Sunt de acord sa bagam de vina ca au intarzaiat mai bine de jumatate de an cu livrarea , de calitatea asamblarii sau alte motive , dar aici chiar nu este vina Astra/Siemens.
PS: Tot insistati ca Pesa a rezolvat problema , in Cluj. Ei au avut 4 tramvaie si probabil au facut asta sperand ca vor vinde si restul tramvaielor din contract. Dar Astra are 24 de tramvaie , nu isi permit sa le repare pe cheltuiala lor , cat timp au livrat un produs conform specificatiilor. Si degeaba ar corecta bandajele , in Cluj , in Oradea sau altundeva , se reduce durata de viata a bandajullui , implicit cresc costurile de mentenanta , iar cand vor fi schimbate cu unele noi va fi aceeasi problema. Mie unul nu mi se pare normal sa fii nevoit sa corectezi un bandaj nou , pe cheltuiala ta , dintr-o cauza care nu tine de tine.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 259 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 14 Mai 2022 19:41:01 Titlul subiectului: |
213092 |
|
Sunt curios cand o sa fie rezolvata problema.
Ieri am mers din Pta Garii pana la ultima statie cu 102, dar era super galagioasa si pe Horea, unde nici macar nu era curba. Macar au venit 2 tramvaie, aproape unu dupa celalalt.
Problema e, ca nu prea am auzit nici de la Boc, nici de la CTP, ca OK, avem o problema, si vrem sa rezolvam.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Iun 2022 05:42:41 Titlul subiectului: |
213816 |
|
Rog pe cineva care poate sa fotografieze fiecare plansa de bord astfel incat sa se vada clar inscriptiile cu comenzile asociate. Multumesc!
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 25 Iun 2022 17:03:23 Titlul subiectului: |
213846 |
|
Tramvaiele Pesa nu au facut nici o data asemenea zgomote, nici de noi. In mod similar, nici tramvaiele CKT Tatra kt4d/kt4dM nu au produs vreodata asemenea zgomote, desi n-au avut parte de vreo adaptare/modificare pentru a circula pe linia modernizata din Cluj.
Personal, cred ca povestea cu ecartamentul diferit este folclor de depou, dovada stand atat cele scrise mai sus, cat si faptul ca macazuri pt 1430mm nu produce nimeni, iar cele de pe reteaua modernizata din Cluj sunt macazuri standard, 'de pe raft', pt 1435mm.
Fara a stapani exact cauza zgomotului, consider ferm ca nu poate fi dependent de infrastructura, altfel s-ar fi auzit si la celalalte tramvaie, nu doar la (unele) Imperio.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Iun 2022 18:14:24 Titlul subiectului: |
213847 |
|
E chiar hazlie inventia asta...
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 26 Iun 2022 00:27:46 Titlul subiectului: |
213851 |
|
Pentru o reinprospatare a memoriei , va recomand sa cititi topicul Tramvaiele Pesa Swing incepand de la pagina 6 , mesaje de la utilizatori precum Killlerbest , Timi , Doodoo_74 , OAB , etc. Cum explicati ca dupa nici un an de exploatare lumea se plangea ca Pesele erau extrem de galagioase si ca faceau mai urat decat un Timis (aceeasi situatie ca si la Astra) si de ce au fost schimbate doua ture de bandaje/boghiuri in 2 ani de exploatare in conditiile in care un bandaj de tramvai trebuie sa reziste minim 5-10 ani? In 2012-2013 nici macar nu eram inregistrat pe niciun forum si nu cunosteam niciun pasionat , deci nu se poate spune ca le dadeam idei ca sunt zgomotoase tramvaiele si ca nu este bun ecartamentul. Din punctul meu de vedere nici cel mai "tractorist" vatman nu reuseste sa distruga bandajele atat de rapid nici daca franeaza si accelereaza brusc incontinuu.
Nu este vorba de macazuri , ci de sine in general. Iar macazuri se pot produce dupa ce ecartament doreste beneficiarul (tramvaiele din Dresden de exemplu circula pe ecartament de 1450 mm , iar cele din Leipzig pe 1458 mm , ecartamente unice , specifice acelor orase).
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 26 Iun 2022 07:34:54 Titlul subiectului: |
213853 |
|
La Pesa nu a fost neaparat vorba de a fi tractoristi sau nu vatmanii, ci de o combinatie de trafic infernal, tractorism, solutia tehnica cu boghiuri fixe. La care se adauga lipsa rectificarii bandajelor la aparitia uzurii, care o si accentua (la vremea aceea linia era inca noua, deci nu se punea problema de polizare). Si nu troncaneau din start, ci dupa ce treceau printr-o perioada cu cele de mai sus. Ti-am dat o multime de motive pentru care la Oradea se intampla lucrurile altfel.
Dar, dincolo de asta cu boghiurile, pe care nu o rezolvam noi aici pe forum, ci trebuie s-o investigheze si s-o remedieze, daca se poate remedia, cei direct implicati, uite, te rog sa ma crezi pe cuvant ca sunt si altele pe care CTP Cluj le are de reprosat. Cum am precizat la alt subforum, nu am cum sa detaliez, dar crede-ma pe cuvant!
Hai s-o luam si altfel: tu ai incredere in baliverne de genul celei cu ecartamentul, cand persoana care iti zice asta schimba din pix date tehnice? Adica tu crezi ca o armata de ingineri care au verificat lucrarile de reabilitare e o adunatura de tampiti, iar niste jongleri cu cifre si cu vorbe iti spun adevarul si nu baliverne ca "sa se scoata"?! Hai sa cantarim putin lucrurile!
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 26 Iun 2022 10:38:10 Titlul subiectului: |
213856 |
|
V-am mai spus , nu cred declaratiile conducatorului companiei , cred ce spun oamenii care lucreaza zilnic ore suplimentare pentru a le scoate pe traseu. Eu stiu ca nu sunt perfecte , dar stiu ca aceasta problema nu tine de Astra.
Despre schimbarea numerelor din pix nu ma pronunt , nu stiu cate grade are panta de pe Plopilor/Primaverii din Cluj sau Olosigul din Oradea , dar stiu ca in cazul al doilea o Astra este in stare sa urce lejer chiar si impingand alt tramvai defect , iar in Arad unde au fost omologate initial nu exista pante abrupte pentru a testa limitele tramvaiului.
Este mult prea dubios ca doua tramvaie de la producatori diferiti , din tari diferite , livrate in perioade diferite se manifesta in acelasi fel in Cluj dupa perioade asemanatoare. Si nu pot sa cred ca durata de exploatare a unui bandaj de cativa centimetri grosime este atat de scurta din cauza traficului , a vatmanilor si a solutiei tehnice a boghiurilor , in conditiile in care o anvelopa de cativa milimetri utilizata in aceleasi conditii rezista mai mult. Nu doar in Cluj este infernal traficul , iar comparand cu ce era atunci , acum este muuuult mai infernal in toate orasele. Daca unui tramvai fara sisteme inteligente de tractiune sau de prevenire a blocarii rotilor , bandajele ii rezista chiar si 15 ani , ar trebui si unui tramvai modern sa ii reziste macar atata. Multe dintre T4D-urile cumparate in 2012/2013 si utilizate intens timp de 8 ani si-au incheiat cariera cu bandajele uzate cu care au venit de la nemti ; din 30 de KT4Dm-uri , minim 25 inca au bandajele originale cu care au venit de la nemti , schimbate in perioada 2005-2010 , ULF-urile au trecut printr-un singur schimb in 14 ani.
As fi crezut daca tramvaiele acestor producatori ar fi avut probleme asemanatoare si in restul oraselor in care au fost vandute in aceeasi perioada , dar la Pesa stiu ca singura problema a fost in Szeghed cu sistemul de franare , iar Astra/Siemens nu au avut nicaieri probleme cu bandajele. Sunt sigur ca orice producator ar livra tramvaie in Cluj , fie el de la low-cost precum Tatra Yug sau Bozankaya pana la premium precum Alstom sau Siemens , indiferent de configuratia tramvaiului/a boghiurilor , ar avea aceleasi probleme.
Daca motivele date de cei care se ocupa de mentenanta lor nu sunt bune , astept motive logice , convingatoare de la 2 oameni cu functii mari in domeniu , nu motive de genul "traficul si vatmanii le-au terminat in cateva luni".
Aici putem fi toti de acord , CTP-ul nici in 2022 nu are faclitati pentru tramvaie moderne , nu stie utiliza flota eficient , mentenanta vizuala este buna , dar mentenanta tehnica lasa de dorit.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 26 Iun 2022 14:08:50 Titlul subiectului: |
213857 |
|
In regula, "we agree to disagree"...
Privitor la rampe, e normal ca un tramvai omologat sa urce 6% poate urca fluierand altele mai mici.
9%, cat s-a cerut in cs la Oradea, arata asa: https://abload.de/img/t2015-05-04_101r7kcs.jpg (e din Iasi; intre timp tronsonul a fost reabilitat; sursa foto: https://www.tramtrain.de).
10%, cat s-a cerut la Cluj, arata si mai si.
In ambele cazuri s-a cerut asa din prostie, pe motiv de caiete de sarcini care circula de la unii la altii, in speta e un parametru preluat pe negandite de la Iasi de firmele care au comis caietele de sarcini.
Iar tramvaiul castigator in ambele cazuri se presupune ca indeplineste conditia - nu?! (oare?! he, he...) - din moment ce a fost mentinuta neschimbata pana la finalul licitatiei (nici macar nu s-a cerut schimbarea ei, cum a cercat vicleneste "cineva" la Iasi, pentru ca era evident ca nu va urca vreodata maretul tramvai 9% sau 10% la Oradea si Cluj, neavand unde). Si asta cu restul parametrilor dinamici declarati public chiar oleaca mai slabi ca la tramvaiul initial. Si fara sa fi auzit cineva ceva de vreo omologare. Cam asta inseamna "din pix"... Incercam sa constientizam ce inseamna asta in privinta raportarii unora la vietile oamenilor?!... Ce spun acum este relevant in discutia de mai sus ca atitudine ce nu poate merita vreun dram de incredere...
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 03 Iul 2022 09:11:57 Titlul subiectului: |
213902 |
|
Nu tine de niciun fel explicatia cu ecartamentul de 1430. Pur si simplu e o gogorita pe care Astra a lansat-o si au inghitit-o si cei cu mentenanta de Astre de aiurea. Ca sa se scoata cumva.
Sa explic cu un exemplu de la trenuri unde tolerantele privind ecartamentul sunt chiar mai severe.
Finlanda -1524 mm , Rusia -1520 mm , Estonia 1524 mm. E vorba de fapt de acelasi ecartament larg denumit generic five foot sau rusesc.
Trenurile din Finlanda si Estonia merg(mai bine zis mergeau) fara nicio problema oriunde in Rusia. Si invers. Sau trenuri ce trec din Finlanda si Estonia in Lituania si Letonia unde e tot 1520mm ecartamantul. Tot fara probleme.
Ecartamentele din Leipzig(1458mm) si Dresda(1450mm) ,adaug si Toronto(1490mm) , nu au absolut nicio relevanta in discutie. Acolo ramele sunt facute specific pt acele ecartamente.
Iar cei de la Astra daca au "sange in instalatie" pot trimite la probe un Imperio de la Arad la Iasi. Asa cum au facut-o cu Oradea(Autentic ,Imperio).
Sa vedem si noi ce-i cu aia 9 sau 10% pt. rampe din specificatii. Daca sunt pe bune sau nu. Avem aici vreo 3 rampe de 6-7% si una de 9%(Padurii). Ar fi si un punct marcat pt ei , astfel putandu-se inscrie la viitoare lictatii pt. Iasi.
Pun pariu ca n-o s-o faca!
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 03 Iul 2022 15:54:46 Titlul subiectului: |
213903 |
|
Bineinteles ca este o gaselnita. Tatrele nu sunau pe acest ecartament gresit facut cu ghilimelele de rigoare.
In ultimele 2 saptamani cat am fost la alergat prin parc, am ascultat cu mai mare atentie. Sunetele provin in special de la boghiul din mijloc care urla si in linie dreapta. De asemenea am observat, poate e doar iluzia mea, ca au ridicat botul si au lasat spatele mai jos. Dar asta poate ma insel eu.
Banuiesc ca boghiul de pe mijloc e cel mai solicitat in viraje nu?
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 03 Iul 2022 16:01:37 Titlul subiectului: |
213904 |
|
La modelul respectiv asa pare. Boghiul din mijloc e fix. Celelalte doua boghiuri sunt pivotante.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 08 Aug 2022 00:59:30 Titlul subiectului: |
214105 |
|
Cateva poze cu tramvaiele Imperio-Cj din data de 16 respectiv 29.07.
1. 60 in dreptul Garii vechi pe linia 100.
2. 61 in dreptul buclei din CUG, venind de la depou pe linia 102.
3. 64 intrand in statia "Piata Garii Vechi" pe linia 102.
4. 69 in dreptul buclei din CUG , retraganu-se la depou pe linia 102L.
5. 87 in statia Amberger , retragandu-se la depou pe linia 102L.
6. 88 la Opera Maghiara pe linia 101.
7. 90 in dreptul Garii vechi , linia 102.
8. 92 intrand in statia "Piata Garii Vechi" pe linia 102.
9. 92 intrand in statia "Unimet" pe linia 102.
Cateva aspecte privind transportul (cu tramvaie) in Cluj.
Apreciez ca vinerea se circula gratuit , incercam sa cumpar un abonament de la un automat si a venit cineva sa imi spuna ca vinerea nu trebuie , din ce am observat aparatele din vehiucle nici nu functioneaza in ziua respectiva.
In mijloacele de transport clujene sunt mai multe terminale pentru cumpararea de bilete cu cardul decat in cele din Oradea.
Frecventele tramvaielor sunt jenante sau nu se respecta orarele. Intre ora 13:20-14:00 s-au retras la depoul Muncii toate tramvaiele si nu a intors nimic in CUG sau nu a venit nimic de la depou. Am observat acelasi lucru dimineata la gara , au venit cateva trenuri tixite cu calatori , toti calatorii au mers la statiile de tramvai , iar primul tramvai a venit abia dupa vreo 20 de minute , mai mult de jumatate din calatori ramanand jos din cauza aglomeratiei. Din ce am observat , atat pe linia 100 cat si pe 101 este doar cate un tramvai. Pe 102 erau vreo 8 cred , in ora de varf. Nu ca CTP nu ar avea tramvaie si ca nu ar putea oferi frecvente mai bune mai ales in orele aglomerate. Daca si metroul va oferi frecvente la fel de "bune"...
In special intre gara si Bulevardul Muncii este o adevarata aventura oprirea tramvaielor in statiile fara refugiu , in doua ture cat am facut pe aceasta portiune cel putin 4 masini si un camion de pe banda 1 nu au oprit cand tramvaiul era in statie si pasagerii se debarcau/imbarcau. Vatmanii claxonau neputinciosi , daca apucau sa vada masina nu deblocau usile si cam atat puteau face pentru a preveni accidente. Ba un sofer care probabil nu era clujean s-a mai luat si la cearta cu vatmanul ca de ce lasa calatorii in mijlocul drumului , probabil nu stia ca are obligatia sa opreasca cat timp tramvaiul sta in statie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
335.34 kb |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
937.55 kb |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
566.73 kb |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
721.52 kb |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
834.24 kb |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
908.89 kb |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
712.49 kb |
Vizualizat: |
de 3580 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 16 Ian 2023 21:34:54 Titlul subiectului: |
215422 |
|
Poze din 25 noiembrie si 26 decembrie 2022 , lotul 1.
1. 60 pe strada Horea pe linia 101.
2-3. 61 pe Bulevardul Muncii pe linia 102L.
4. 62 in statia Piata Garii Noi pe 101.
5. 62 pe strada Horea tot pe 101 , poza miscata.
6. 63 pe strada horea pe 102 urmat de un Solaris Urbino 18 pe 31.
7. 65 in Piata Garii vechi pe 102.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1019.52 kb |
Vizualizat: |
de 2381 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.76 MB |
Vizualizat: |
de 2381 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.89 MB |
Vizualizat: |
de 2381 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
913.65 kb |
Vizualizat: |
de 2381 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.36 MB |
Vizualizat: |
de 2381 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
685.17 kb |
Vizualizat: |
de 2381 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
761.79 kb |
Vizualizat: |
de 2381 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 16 Ian 2023 21:46:47 Titlul subiectului: |
215423 |
|
Lotul 2.
1. 67 virand spre Piata Garii vechi pe 102.
2. 69 pe strada Horea pe 102.
3. 85 pe strada Ion Luca Caragiale pe 102.
4. 85 in Piata Garii vechi pe 100.
5. 86 in bucla din Bulevardul Muncii asteptand sa plece pe linia 102.
6. 86 pe strada Horea pe 102.
7. 91 pe strada Horea pe 101.
8. 92 pe strada Horea pe 102.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 2378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.01 MB |
Vizualizat: |
de 2378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
995.75 kb |
Vizualizat: |
de 2378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 2378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.05 MB |
Vizualizat: |
de 2378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.42 MB |
Vizualizat: |
de 2378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
467.98 kb |
Vizualizat: |
de 2378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
638.83 kb |
Vizualizat: |
de 2378 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|