Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de tramvai aradeana
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2016 00:35:50    Titlul subiectului: 187214

Salut ma puteti ajuta cu niste informatii legate de infrastructura de tramvai Aradeana va rog?
Liniile marcate cu rosu respectiv albastru de la Piata Romana in ce cazuri sunt folosite? (poza1)
Una dintre cele doua linii de dupa Piata Romana spre Capitan Ignat este folosita pentru gararea tramvaielor care au capat de linie statia respectiva?(poza2)
Linia de legatura dintre strada Preparandei si Mucius Scaevola este folosita pentru manevrarea cu spatele a tramvaielor din alineatul de mai sus? (poza3)
Exista/a existat vreo linie de tramvai care , venind dinspre Billa , sa foloseasca macazul spre dreapta(Vama Micalaca , Vladimirescu etc.) de la intersectia strada Renasterii-Calea Radnei , respectiv sa o ia stanga pe Renasterii venind dinspre Vama Micalaca sau acele directii sunt folosite in caz ca sunt reparatii ale infrastructurii sau alte evenimente care nu permit circulatia tramvaielor pe Calea Radnei?(poza4)
Bucla de intoarcere de la Vama Micalaca mai este folosita?
Am ajuns la extinderea retelei de tramvai din Arad intr-un simulator (initial facusem doar linia 11 Fat-Frumos - Ghioroc) si mi-ar fi foarte folositoare informatiile voastre pentru ca vreau ca traseele sa fie cat mai realisitce. Va multumesc!



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.06 kb
 Vizualizat:  de 11595 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.3 kb
 Vizualizat:  de 11595 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.15 kb
 Vizualizat:  de 11595 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.55 kb
 Vizualizat:  de 11595 ori

4.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
paul8299



Data înscrierii: 05/Mai/2010
Ultima vizita: 28/Noi/2016
Mesaje: 34
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2016 15:11:03    Titlul subiectului: 187264

Salut! Te ajut eu in limita cunostintelor.
(1) Linia marcată cu rosu nu este folosită actual de nicio linie, probabil doar in situatii mai delicate dar nu stiu exact.
Cea albastra este folosita de tramvaie in urmatoarea situatie: Intra de exemplu linia 6 in bucla, are plecare din Piața Romană sa zicem, de exemplu, la 16:20, si acesta stationeaza acolo in bucla pana se face ora respectiva. Vine, sa zicem, linia 16 din spate, care are in schimb plecare la 16:16, si atunci tramvaiul care este pe linia 16 se "invarte" o data in bucla pentru a permite plecarea tramvaiului 16 spre Podgoria.
(2)Acea linie este folosita probabil, pentru garare, in situatii speciale insa, nu are niciun tramvai cap de linie acolo.
(3) Linia respectiva era folosita de fosta linie 4b pentru a se intoarce catre Fat Frumos inapoi, prin cartierul Alfa.
(4) Si da, tin minte ca mai demult, cand erau lucrari de reabilitare la pasajul din Micalaca, tramvaiele o luau prin zona 2-3, pe la Billa si isi continuau traseul ori pana la Vama Micalaca, ori mai departe in cazul liniilor 9,10,11,12.

Si bucla de la Vama Micalaca este folosita pentru intoarcerea tramvaielor care ies din depou, in anumite situatii. Nu stiu sa dau exact detalii.

Apreciez initiativa, spor la munca si daca mai ai intrebari, nu ezita sa le adresezi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2016 18:58:19    Titlul subiectului: 187267

Multumesc pentru ajutor Paul!
Urmarind cu functia streetview linia de tramvai care face legatura intre Piata Romana si Capitan Ignat am descoperit in Piata Sarbeasca o linie care face legatura intre strada Preparandei si strada Dornei pentru ca tramvaiele care vin de la Piata Romana sa se poata intoarce inapoi. Din cate imi dau seama linia are luciu deci , cel putin in 2009 era folosita. Ce linii de tramvai se intorceau acolo?
https://goo.gl/M1v1C9
Nu am fost nici o data pana acum prin acea zona a Aradului , nici macar nu am stiu de existenta acelei linii de intoarcere.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 1119
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2016 23:22:28    Titlul subiectului: 187270

Clarific eu toate întrebările: Smile

Bucla din Piața Romană a fost făcută dintotdeauna cu deschideri spre toate cele trei direcții. Linia cu roșu permite circulația pe direcția Aradul Nou - Cartierul Alfa. Este folosită, de exemplu, când nu se circulă pe centru și linia 3 (doar cu vagoane vechi) circula pe traseul: Făt Frumos - UTA - Cartier Alfa - Piața Romană - Aradul Nou. Se va repeta faza săptămâna viitoare cu ocazia concertelor de ziua națională, urmând ca circulația în centru să fie închisă temporar.
În circulație normală nu există linie care să folosească în mod curent linia de care vorbesc mai sus sau partea din buclă a cărei utilitate a fost explicată și de paul8299.
Linia Scaevola - Preparandiei era folosită de fosta linie 4b. Era acolo și înainte de modernizare, fiind păstrată și după. Recent, când s-au schimbat macazele spre Aradul Nou, a fost înființată din nou linia 4b care a întors acolo fără mai intre în bucla Piața Romană. Linia 4b a fost limitată pe la începutul anilor 2000 pe acea variantă (deși exista de când s-a făcut linia, prin anii 80), până atunci întorcând în Piața Romană. Bucata nu mai e folosită în mod curent de când linia 4b a fost unită cu 18, rezultând 18b.
Ca să rămânem în zonă, și linia de garare a fost acolo înainte de modernizare, fiind păstrată ca linie de rezervă pentru eventuale tramvaie stricate ce își așteaptă acolo remorcarea. Date fiind valorile de trafic ridicate, pe acea linie de lângă balustradă sunt parcate mașini sau autobuze ale CTP care așteaptă să plece spre Fântânele - Zăbrani (liniile 25-26-27) sau Cartierul Bujac (41). Dar cum există și varianta parcării tramvaielor stricate în partea de buclă nefolosită, probabil că linia de care vorbesc e folosită foarte rar.
În Piața Sârbească, linia respectivă a fost construită odată cu modernizarea liniilor pe Dornei și Preparandiei. Istoria e puțin ciudată aici, sper să fac bine conexiunile. Când s-a modernizat strada Kogălniceanu (între Piața Sârbească și cartierul Alfa, până la curba de 90 de grade de la cimitir), s-a suplimentat inițial linia 21 de autobuze (Alfa-Podgoria via Spital Județean), dar și linia 2 de tramvaie introdusă pe traseul: Piața Romană - Podgoria - UTA - Căpitan Ignat. Cu toate acestea, locuitorii din zona Alfa (cartier de blocuri) s-au plâns că au rămas fără legătură directă cu Piața Romană. Așa că a fost introdusă linia 22 de autobuze (iar liniile 21 și 2 au revenit la programul obișnuit-circulau doar la ore de vârf!) care mergea pe ceva stradă de pământ la vremea respectivă, dar îi lăsa pe oameni la Piața Romană. După faza asta a fost construit triunghiul din Piața Sârbească, unde linia 4b întorcea cu spatele după modernizarea străzii Kogălniceanu (exclus tramvaiele tatra care nu pot fi manevrate din spate, măsură luată pentru siguranța traficului, fiind vorba de străzi circulate). O vreme pendulau bogestre (GT6 bidirecționale) între Piața Sârbească și Piața Romană (pe Dornei), dar apoi a rămas doar linia 4b până la Pța Sârbească, deși călătorii aveau ceva de mers până în centru. Triunghiul a rămas acolo, dar nu mai e folosit și practic nu mai are niciun rost.

Trecând spre Micălaca, bucla Vamă e folosită într-adevăr de tramvaie care ies sau intră în depou. De obicei acolo intră vagoanele de Micălaca ce fac linia 16 sau câte unul ce mai face Ghioroc-Vladimirescu, deși în general le trimit pe varianta ocolită, pe la Billa. Vagoanele de Micălaca ce intră pe linia 18b merg în bucla Billa iar de acolo intră pe sensul bun. La fel și cele de linia 7 care se retrag în depou. Bucla Vamă a fost punctul terminus al tramvaielor înainte de prelungirea liniei pe Renașterii - Voinicilor. Ulterior acolo întorcea linia doar 8, dar la câțiva ani după Revoluție 8-ul a fost trimis în bucla Voinicilor, iar linia 5 (Voinicilor - Aradul Nou) a pierdut treptat din importanță și curse. După deschiderea liniei pe sub linia CF spre Timișoara, 5-ul a întors în Vamă, dar circula doar un vagon fracționat, câteva curse dimineața și câteva curse la prânz. După modernizările din centru nu a mai circulat deloc. Bucla e folosită ca rezervă pentru zilele cu ploi abundente când subtraversarea căii ferate se inundă, iar 7-le întoarce în Vamă și 18 b în bucla de la Billa.
Liniile Vamă - Renașterii sunt folosite într-adevăr doar în caz de nevoie, când ceva blochează calea pe Radnei. Când se moderniza viaductul Micălaca, după semirăsturnarea remorcii de tatra 177 pe sensul unde nu se lucra, s-a oprit de tot circulația pe pod iar linia 7 circula de la Billa până la Vamă, împreună cu liniile de Vladimirescu - Ghioroc.

E foarte bine că rețeaua are aceste "bretele" care oferă o mare flexibilitate. Ar mai fi și la UTA varianta Gară - Depou ce e folosită doar de vagoanele care se retrag în depou (de când nu mai circulă linia 2). În Făt Frumos există o linie dinspre capăt spre Gai care e folosită de linia 1b (la fel și retur), dar și de vagoane parcate acolo pentru perioadele de pauză sau de vagoanele care mai trebuie să facă o tură pentru a pleca conform graficului (întoarcerea spre Făt Frumos dinspre Gai). În oraș mai este bucla Căpitan Ignat, folosită când sunt probleme prin Alfa/Confecții sau chiar în zona UTA-Fortuna (cu 7 și 18b întorcând acolo). O linie folosită rarisim este și varianta Combinatul Chimic spre Ghioroc, cu linia 14 circulând o dată pe zi, dimineața. În satul Sâmbăteni există acel triunghi folosit pentru întoarcerea tramvaielor când se moderniza viaductul Ghioroc și unde acum e parcată "omida" după orele de program sau în weekend (pentru că vatmanii care o folosesc sunt din zonă și dimineața pleacă în prima cursă spre Arad). E parcată acolo pentru că la Ghioroc nu mai este loc - după ce au modernizat drumul au desființat linia a doua de garare! Să intre în depou probabil e mai complicat din cauza lungimii și a liniilor vechi de acolo.

S-au desființat în ultimii ani (începând de prin 2000 încoace) fostul triunghi de întoarcere de la UTA, de după depou, linia ce intra în fabrica "Arădeanca" și linia ce ieșea din curtea Astra Vagoane Marfă (pe unde au fost scoase tatrele și timișurile modernizate în anii 90).


Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 28 Noi 2016 00:03:51    Titlul subiectului: 187271

Multumesc amandorura pentru ajutor.
@quiksilver: Stiu ca linia aceea de la Fat-Frumos de care vorbesti este folosita pentru intoarcerea tramvaielor. Cand am facut una dintre vizitele in Arad , Imperioul plecase cu femeia care curata vagonul , am crezut ca se retrage la depou , iar vatmanul nu o vazuse , dar defapt a plecat doar ca sa intoarca ca sa lase un alt tramvai de pe 18b daca imi amintesc bine. Una dintre linii era ocupata de un 11 , iar cealata de Imperio asa ca 18b nu avea pe unde sa treaca.
Nu am stiut ca trecerea pe sub calea ferata de la Billa se inunda cand ploaie , voi lua in considerare si voi face rute de rezerva. Smile Oricum inca nu am ajuns acolo , am importate imaginile pentru Piata Uta - Piata Romana si urmeaza sa trag liniile si sa pun statiile , apoi cred ca voi merge spre gara Aradul Nou pentru a avea linia 3 finalizata.
Cand am fost la Ghioroc pentru prima data "Omida" ne-a lasat in Sambateni apoi am luat un Mercedes articulat pentru ca podul de peste CF din Ghioroc nu era finalizat. Am crezut ca 11 ramane in Ghioroc in statie si ca delta din Sambateni nu este folosita in prezent. Linia 14 este ciudata rau , adica are o singura cursa , doar dus spre Ghioroc. Din cate imi dau seama din orarele de pe site-ul CTP , 14 se intoarce inapoi in oras la 8:10 pe linia 11.
Da sunt folositoare bretelele , problema este ca pe unde sunt drumuri , linia se acopera de nisip si de reziduri nefiind folosita , si in caz de probleme se pierde timp cu curatarea sinei pentru a permite trecerea in siguranta a tramvaielor. De exemplu linia Vama Renasterii , cand am fost ultima data pe acolo nu se mai vedea din cauza nisipului ramas de la rotile masinilor.
quiksilver a scris:
S-au desființat în ultimii ani (începând de prin 2000 încoace) fostul triunghi de întoarcere de la UTA, de după depou, linia ce intra în fabrica "Arădeanca" și linia ce ieșea din curtea Astra Vagoane Marfă (pe unde au fost scoase tatrele și timișurile modernizate în anii 90)

Nu stiu nimic despre nici una dintre aceste linii. Confused Imi amintesc ca la Piata UTA , inainte de modernizare era bucla de intoarcere parca.
Ce am facut pana acum in joc in Arad este linia Fat-Frumos - Calea Radnei - (Combinat Chimic) - Ghioroc ; Caius Iacob - CET si Podgoria - Piata Romana , deci as avea functionale complet functionale liniile 1 , 9 , 10 , 11 , 12 , 14 , 15(b) si 16(b). Proiectul este mai mare , avand orasul Oradea facut complect cu linii de tramvaie si autobuze asa cum erau pana in iunie 2016 si linia feroviara 310 intre Oradea si Arad. In Arad nu stiu daca voi face linii de autobuz (cel mai mult m-a interesat linia de tramvai catre Ghioroc pentru Sageata Verde :d ), ma gandesc sa fac magistrala 300 Oradea - Cluj Napoca , iar in Cluj Napoca sa fac liniile de tramvai si troleibuz. Probabil voi posta in zilele urmatoare , in limita timpului disponibil niste poze cu proiectul la Cafeneaua Forumului.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 1119
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2016 16:12:18    Titlul subiectului: 187305

Da, linia 14 circula o data pe zi doar dus. Nu stiu de ce nu au pus un 11 in plus. Oricum Combinatul nu mai exista, pe platforma sunt cateva firme care probabil mai dau cativa calatori, dar de acolo spre Sambateni - Ghioroc poate maxim cate un paznic ce iese din tura de noapte.

La UTA exista un triunghi imediat dupa depou spre strada Cocorilor, ce a fost scos in 2002 dupa modernizarea strazii. Am presupus ca acolo intorceau liniile vechi, inainte de prelungirea traseului (si a cartierului Aurel Vlaicu) spre capatul Fat Frumos.

Acum se circula pana la capat la Ghioroc iar Omida ramane in triunghiul de la Sambateni, banuiesc ca din cauza spatiului insufiecient de la Ghioroc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2016 13:55:35    Titlul subiectului: 187381

Revin cu inca cateva intrebari.
Ce linii deservesc fiecare dintre depouri?
Aveti sa imi dati o lista cu tramvaiele ce apartin de depoul UTA si Micalaca?
Daca mai exista , in care depou sunt tinute urmatoarele tramvaie : 153 , 958 , 1309 , 1313 , "Timisul"01 , plugurile si drezina?
Pe orarele liniilor 11 si 12 am mai observat un lucru : s-ar parea ca sunt doua tramvaie care raman in Ghioroc/Sambateni , unul pentru plecarea de la 5:10 pentru linia 11 si unul pentru plecarea de la 6:25 pentru linia 12. Question

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 1119
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2016 15:21:45    Titlul subiectului: 187384

Depoul UTA deservește aproape complet (99%) liniile 3,6 si 15 (si 15b, format cu aceleasi vagoane) Ocazional mai scapă câte un vagon de Micălaca pe linia 3 (ceva cursă pe la ora 13-14, când se face schimbul de ture). Rar am mai văzut vagoane și pe 6, posibil să fie și aici o tură de suplinire. Cu liniile 15-16 e mai mult de povestit: la schimbul 1 pe 15 sunt doua vagoane de UTA si pe 16 doua de Micalaca. Incepand cu ora 10 se mai schimba rolurile din cauza pauzelor, mai intra si un gt8 de Micalaca pentru linia 16b. La schimbul doi sunt de obicei doua vagoane de la UTA si unul de Micalaca, ele circuland alternativ pe 15/16 cu schimbarea numarului la capatul Sere. Astfel se asigura un interval de urmarire de 40 de minute. Din cate am observat, pe 18 b sunt cu unul sau doua vagoane de la UTA mai multe decat cele de Micalaca. Posibil ca in weekend sa fie egalitate, nu am numarat niciodata la fix.
Depoul Micalaca asigura in proportie mare linia 7 (in zilele lucratoare intra si unul-doua vagoane de la UTA), turele de care vorbeam mai sus plus in proportie mai mare liniile de Vladimirescu-Ghioroc. In zilele lucratoare, UTA nu cred ca trimite vagoane la Ghioroc (exceptie omida, dar e caz mai special), doar cateva ture la Vladimirescu. In weekend sunt doua ture de 11 facute cu GT 8 de la UTA, vagoane bune din seria 18xx.

Lista "o am in cap", cred ca am mai scris-o pe undeva pe aici. Dar fiindca imi place sa-mi fortez memoria, reiau poezia:
Micalaca:

GT4: 407-627, 406-584, 608-611, 625-604,697-623 (ultimul cred ca e in reparatii, momentan 697 e solo), 486, 493, 494, 561, 633, 612 (ultimul oprit de ani de zile), 01, 02, 03 (ultimele doua cu defecte destul de mari, au fost mutate pe locul recent casatelor 554 si 555), 08, 09, 011, 012, 014.
M8S: toate, lista e pe forum, 1007 si 1017 stau in continuare pe bara
GT6 ex Innsbruck toate, lista e pe forum, plus GT8 51
OEG 301-311 (in acelasi stadiu de ani de la accident), 303-313, 304-314
1309 si 1313 cred ca sunt la Micalaca. 958 poate la UTA. La Micalaca parca mai este un utilitar vechi/modernizat, nu l-am vazut de mult la strada. Timisul de vara la Ghioroc, la fel si drezina cred. 153 casat de mult

UTA:
Tatra: r -140 si 163 (ultimul nu circula). D: 903-213, 1046-215, 1069-150, 1119-167, 1120-199, 1122-169, 1124-175, 1126-209, 1159-194, 1165-171, 1189-170; 1085, 1087, 1100, 1111, 1115, 1170, 1179, 1174, 1129, 1127, 1180. La rece ar mai exista "pe roti" (nu cred ca mai au motoare sau alte componente): 1077, 1123, 1107, 1185, 1076 si remorcile 173, 174. 173 nu cred ca mai are scapare.
GT8: 1852-1857 (1855 absent de mult), 1859-1865, 1751, 1756, 263, 264. Nu stiu daca mai exista ca si carcasa/depozit 1754.
GT6: 107,108,122, 130, 132, 133, 138, 271, 274, 276, 240, 35, 43, 44. Vagonul lui Mos Craciun 258 (cuplul Gotha e la Ghioroc!)Explicatiile privind tipurile de vagoane se mai gasesc pe aici. 35 e modificat pentru plug si probabil ca va fi folosit in caz de zapezi mai mari.
Cele 6 Imperio.
Cum am mai scris si anii trecuti (ce a trecut timpul! Smile ), inca avem destule vagoane pentru ca foarte putine sa faca doua schimburi intr-o zi, asa cum am vazut in alte orase (Timisoara de exemplu). Printre cele care fac doua schimburi sunt cele Imperio, daca nu cumva vreunul are ceva tura fractionata.

Omida ramane in triunghiul de la Sambateni si cuplul OEG 303-313 ramane intr-adevar la Ghioroc dupa ultima cursa (plecare cca 23.30 din Arad). Cred ca vatmanii sunt din zona, ca la autobuzele ce fac rute spre localitatile din jurul Aradului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2020 23:52:07    Titlul subiectului: 205988

Legatura dintre fabrica Astra si depoul UTA. Cei de la fabrica/CTP/primarie nu se pot ocupa sa curete grafittiurile?


IMG_20200224_145206.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  895.6 kb
 Vizualizat:  de 6774 ori

IMG_20200224_145206.jpg



IMG_20200224_145209.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  894.21 kb
 Vizualizat:  de 6774 ori

IMG_20200224_145209.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 26 Sep 2020 18:53:31    Titlul subiectului: 208476

Ce tensiune are CTP-ul momentan in firul aerian?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 10 Apr 2021 12:00:24    Titlul subiectului: 210150

Primaria comunei Vladimirescu doreste largirea DN7 prin desfiintarea unui fir al liniei de tramvai.
Aradon:
Vor desființarea unei linii de tramvai și lărgirea DN7

Măsura ar da posibilitatea realizării unor benzi de decelerare pentru intrarea de pe drumul național în zonele locuite și ar rezolva, în viziunea edililor, marile probleme de trafic.

VLADIMIRESCU. Primăria Vladimirescu a lansat o propunere inedită pentru rezolvarea marilor probleme de trafic din localitatea arădeană cu cei mai mulți locuitori după municipiu. Primarul Mihai Mag propune desființarea uneia dintre cele două linii de tramvai care traversează localitatea. Linia este dublată până în zona fostului combinat chimic, însă edilul consideră că traficul de călători poate fi susținut de o singură linie, pe care să se circule în ambele sensuri.

„Am avut discuții cu reprezentanții Companiei de Transport Public Arad legate de desființarea uneia dintre căile de rulare a tramvaielor. Sunt necesare discuții și cu autoritățile județene, care au un proiect de modernizare a liniei dintre municipiul Arad și localitatea Ghioroc. Cu ocazia implementării acestui proiect pe fonduri europene, s-ar putea renunța la una dintre liniile din Vladimirescu. În acest fel, s-ar putea lărgi DN 7 suficient pentru realizarea unor benzi de decelerare care vor permite intrarea în cartiere și pe străzile din satul vechi, ceea ce ar rezolva în mare parte problemele de trafic”, ne-a declarat primarul.

Poziția CTP Arad

Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Arad, Claudiu Godja, spune că este necesară o analiză atentă, pentru că desființarea unei linii poate reduce fluxul de călători și astfel traseul să devină nerentabil.

„Tehnic, este posibil, dar nu poți avea un avantaj într-o parte fără să pierzi în cealaltă parte. Dacă eliminăm o linie, Vladimirescu, care este localitatea cu cei mai mulți locuitori după municipiu, ar putea să nu mai fie rentabil pentru CTP. S-ar reduce numărul de tramvaie pe acest traseu, pentru că se va circula pe o linie în ambele sensuri, iar asta va reduce fluxul de călători. CTP trebuie să asigure un număr suficient de tramvaie la orele de vârf, când se pleacă la școală și la serviciu sau când oamenii se întorc acasă. CTP nu se va opune unui astfel de proiect, dar este nevoie de o analiză atentă înainte ca autoritățile să ia o decizie”, a spus Claudiu Godja.

Proiectul CJ Arad

Reabilitarea căii de rulare dintre municipiu și Ghioroc, pe o distanță de circa 25 de kilometri, este un proiect al Consiliului Județean Arad, pentru care se încearcă obținerea unei finanțări europene. Proiectul este estimat la 48,3 milioane de euro și cuprinde achiziția a șase tramvaie noi care să circule pe acest traseu.

Problemele de trafic din Vladimirescu

Vladimirescu este localitatea din județ care s-a dezvoltat cel mai mult în ultimele două decenii. Populația a crescut constant, prin construirea unor cartiere noi. În momentul de față, există 14.800 de locuitori care au adresa în comună, însă pe lângă aceștia mai există câteva mii care au case în Vladimirescu dar locuiesc oficial, adică în acte, în municipiul Arad sau în alte localități. Se estimează că populația reală depășește 18.000 de locuitori, mai mulți decât au oricare dintre orașele din județ, cu excepția municipiului.

Această dezvoltare a adus și probleme, cea mai mare fiind legată de trafic. La orele de vârf, DN 7 este blocat, iar uneori coloana de mașini ajunge până în cartierul Micălaca. Asta pentru că șoferii care locuiesc în Vladimirescu trebuie să intre pe străzile perpendiculare cu DN 7, iar pentru asta așteaptă prioritate de la șoferii care vin dinspre Deva. În plus, trecerea la nivel cu calea ferată încetinește și mai mult traficul.


Avand in vedere numarul redus de curse al liniilor 9 , 10 , 11 si 12 , nu cred ca ar trebui redus numarul de tramvaie , evident daca in statii ar fi pastrate ambele linii asa cum sunt statiile din Mandruloc , Cicir si Sambateni. Probabil ar fi nevoie doar de o decalare cu cateva minute a orarelor actuale.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BVB09



Data înscrierii: 07/Iun/2020
Ultima vizita: 12/Sep/2023
Mesaje: 219

MesajTrimis: Sâm 10 Apr 2021 13:31:13    Titlul subiectului: 210152

Sa tai din linia de tramvai pt traficul auto in ideea de "fluidizare" este ideea cretina no1 in Romania si in orice alta tara cu concepții bananiere sau de anii 60.
Nu stiu situatia dar e un mare "faux pas" acest lucru.

Ar trebui analizat cum sa faci linia aia sa fie cat mai eficienta posibil si sa preia parte din fluxul de calatori suplimentar care se regaseste acum in masini. Extinsa daca e nevoie, modernizata, prioritizata etc
Am impresia ca e separata de trafic linia aia.....deci are toate atuurile.

Niste idioti. Nu asa trebuie pusa problema.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 10 Apr 2021 14:14:44    Titlul subiectului: 210153

Linia respectiva se termina in localitatea Ghioroc. Aglomeratia nu vine neaparat de la navetisti , ci de la traficul de tranzit care merge dinspre Deva spre granita sau spre Bihor. Sunt multi care evita autostrada , pe DN7 este mai scurt cu vreo 30 km , iar timpii de deplasare sunt asemanatori. Anul trecut inainte de lockdown , de la Deva pana in Arad am mers aproape tot timpul bara la bara desi nu era ora de varf si nu fusese anuntat nici un accident. Din pacate transportul in Arad a decazut destul de mult in ultimii ani , iar de la inceputul pandemiei au fost zile in care transportul in comun nu a circulat deloc (asa nu se atrag oamenii la tramvai).
Conform orarelor CTP , pe portiunea respectiva sunt 8 curse spre Combinatul Chimic si 9 curse spre Arad pentru linia 9 , 2 curse dus-intors pentru linia 10 , 9 curse spre Ghioroc respectiv 12 curse spre Fat-Frumos pentru linia 11 , si 3 curse spre Ghioroc respectiv una spre Piata Romana pentru linia 12 , deci un total de 23 de curse pe un sens si 24 de curse pe celalat sens. Da linia aceea ar avea nevoie de o modernizare , pe o distanta de 25 km cu tramvaiul se face aproximativ o ora jumatate , iar cu masina 40 de minute. Avand in vedere ca intreg traseul este separat de trafic , cred ca tramvaiul ar putea fi mai rapid decat masina , asta evident daca linia ar fi reparata.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Apr 2021 18:42:57    Titlul subiectului: 210155

O idee ar fi achizitionarea de tramvaie de tip metrou usor pentru linia din Arad-Ghioroc,modernizarea liniei si dublarea ei pe segmentele cu o singura linie.Ar trebui investit in aceasta linie,este cea mai lunga linie de tramvai suburbana din Romania,pe langa asta poate va fi si turistica si va avea flux de calatori si turisti mare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2022 11:12:29    Titlul subiectului: 214090

Primarul spunea acum ceva timp, ca ar dori să scoată linia de tramvai din Gradiste. Se stie ceva despre această intenție?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 1119
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2022 12:50:45    Titlul subiectului: 214091

Am mai auzit, dar nu direct. Sper sa nu fie adevarat pentru ca si pe acea linie s-au facut investitii importante, mai ales la pod. Eu cred ca linia are potential, mai ales cum pare sa se anime zona fostului Praktiker (dacă s-ar găsi o soluție tehnică pentru tramvaie să întoarcă acolo) Din păcate, Grădiște este 80% cartier de case, cu distanțe foarte mari de la strada principală (Petru Rareș) până în capetele stânga-dreapta de cartier. Pe partea stângă este autobuzul 31 cu câteva curse pe zi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Pagina 23 din 23

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community