Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Astra Imperio
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mar 24 Mai 2022 20:20:02    Titlul subiectului: Tramvaiele Astra Imperio 213311

Am creat acest topic de discutie pentru tramvaiele Astra Imperio deoarece primul va parasi fabrica de la Arad pe 30 mai.

Citat:
Primul tramvai Imperio din comanda de 100 de bucăți de la Astra Vagoane Călători va pleca din fabrică spre Capitală în data de 30 mai, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții producătorului.

„Pleacă din fabrică pe 30 mai. Fiind un transport agabaritic, nu știm exact când ajunge, dar îi vom anunța la timp”, au răspuns reprezentanții Astra Vagoane Călători la solicitarea ECONOMICA.NET.

Rămâne de văzut când va sosi în Capitală, dar mai ales când va fi introdus în circulație.

„Cele 100 de tramvaie vor intra în traseu începând cu anul 2022 și vor putea fi folosite de bucureșteni pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55”, a declarat Adrian Criț, director general Societatea de Transport București, cu ocazia semnării contractului pentru mult-așteptata achiziție.


Le urez succes noilor tramvaie, mai ales pe infrastructura precara a STB-ului. Recent a mai deraiat un V3A...



astra.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 6206 ori

astra.png



_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Aug 2022 07:52:58    Titlul subiectului: 214144

Ce distractiv e forumul mu... Intotdeauna zeci de pagini de nimic si ceva informatie in maxim o postare printre ele...

De vreo doua zile se frasuiesc, pornind, desigur, de la fascinanta obsesie a lor cu oglinzile, pe tema comportamentului in curbe a blidarelii bucurestene. De la mine stiati deja asta inca de pe 22 iulie (Facebook) si 27 iulie (acest forum):

Citat:
La Imperio de Bucuresti e fix solutia Combino Supra/Avenio. Pe Facebook explicasem de ce arata diferit articulatia 2 si de unde apare comportamentul diferit acolo fata de articulatiile 1 si 3:
Citat:
Astra Imperio Metropolitan pentru Bucuresti, configuratie de GT4+GB4 in varianta moderna, cu podea coborata si trecere prin interior intre GT si GB. Practic, ca doua tramvaie articulate (a cate doua module fiecare, unite in cate un singur punct de pivotare, ca Autentic/Imperio Civitas) cuplate printr-o bara de cuplare cu puncte de pivotare la ambele capete. Solutie ce reduce stresul asupra carcasei si liniilor, preluata de la Combino Supra.


E atat de simplu... Pe mu s-a ajuns deja la faza "hai sa va desenez" sau chiar si mai si, "hai sa va arat cu macheta"... Smecherie pe vampirie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Sep 2022 09:05:38    Titlul subiectului: 214383

Hai sa o lamurim cu puterea blidarelilor bucurestene, ca sa priceapa inclusiv progresistii de pe forumul MU, care tin musai sa-si cautioneze pana in panzele albe idolii purtatori ai stindardului ideologiei lor (alde NicUSOR & co, cu Blidy mot)...

In caietul de sarcini nu este impusa o valoare minima pentru puterea motoarelor. Puterea motoarelor intra, insa, in algoritmul de calcul al punctajului primit de o oferta, conform metodologiei de calcul din fisierul atasat (v. pct. 2.1).

Asadar, se puncteaza puterea specifica instalata, care inseamna, conform definitiei date, raportul dintre suma puterilor NOMINALE si masa totala.

Prin urmare, produsul livrat pana acum este NECONFORM, caci nu respecta parametrii din oferta. Puterea nominala a motoarelor tramvaielor livrate este de 100 kW, iar oferta Astra presupune echiparea cu motoare cu puterea nominala de 120 kW. Fentele lui Blidy cu plajele (care inseamna fortarea parametrilor de functionare, deci nu o utilizare optima a vehiculului, aspect precizat clar in caietul de sarcini), la pachet cu mixajul ala cu cele doua tipuri de motoare (el face referire, de fapt, la intreaga gama de tramvaie Autentic, rebotezate Imperio Civitas la Arad si Imperio Metropolitan la Bucuresti, pentru care se asigura doua variante de motorizare, nu la doua variante de motorizare pentru Imperio Metropolitan), sunt doar fente, dupa care progresila s-au si dus (unul in special), in loc sa citeasca documentatia licitatiei.

In concluzie, nu oferta este neconforma, ci fie aceasta a fost falsa, fie s-a livrat un produs diferit fata de specificatiile din oferta. Daca cineva isi va asuma sa faca receptia asa cum se prezinta lucrurile acum, o va face pe barba sa, cu toate consecintele ce pot (si ar trebui sa) decurge din asta. Prin urmare, singura varianta de iesire legala din impas este ca Astra sa remedieze problema, echipand tramvaiele corespunzator ofertei (ceea ce e naspa, dar asta e cand vrei sa furi si esti prins). Si poate invata din experienta asta sa nu se mai joace din pix cu asa ceva, avizi de castig usor, caci, pana la urma, e vorba de vietile oamenilor.



Metodologie de calcul si evaluare pentru acordarea punctajelor fiecarui factor de evaluare.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Metodologie de calcul si evaluare pentru acordarea punctajelor fiecarui factor de evaluare.pdf
 Mărime fișier:  719.9 kb
 Descărcat:  de 61 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Sep 2022 12:01:44    Titlul subiectului: 214384

Sa-i mai aud pe aia cu "da' de ce nu cumparam produse romanesti?"
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 29 Sep 2022 12:33:57    Titlul subiectului: 214385

Intrebati putin mai la vest , la Siemens , care este treaba cu aceste motoare , au fost folosite pe toata gama de tramvaie (in afara de ULF) peste tot pe unde au avut comenzi. Ar fi fost aceeasi situatie si daca se cumparau Avenio direct de la Siemens , nu prin firme terte.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Sep 2022 11:37:09    Titlul subiectului: 214388

https://www.glsa.ro/astra-vagoane-calatori-am-decis-inlocuirea-motorului-ofertat-cu-un-motor-fabricat-de-siemens-germania-care-dezvolta-o-putere-cuprinsa-intre-100-150-kw-superior-celui-initial/

Citat:
Astra Vagoane Călători : ,,Am decis înlocuirea motorului ofertat cu un motor fabricat de Siemens -Germania, care dezvoltă o putere cuprinsă între 100-150 kW, superior celui initial”

În urma afirmațiilor apărute în media, conform cărora tramvaiele livrate la București de către Astra Arad au venit cu motoare mai mici, reprezentanții firmei arădene fac anumite precizări pentru Glasul Aradului în dorința de a lămuri lucrurile.

"Referitor la motoarele care echipează tramvaiele de București, Astra a depus o ofertă cu 5 ani în urmă, în care este specificată puterea de 120 kW/motor. În perioada care s-a scurs de la depunerea ofertei, au apărut motoare mai performante, mai fiabile și mai economice din punct de vedere al consumului de energie, așa că am decis înlocuirea motorului ofertat cu un motor fabricat de Siemens-Germania, care dezvoltă o putere cuprinsă între 100-150 kW, superior celui ofertat inițial, fapt confirmat și de singurul Organism de Omologare și Certificare din România. Menționăm că în documentele de licitație nu a fost cerută o putere a motorului, aceasta fiind de competența fabricantului", declară special pentru Glasul Aradului, Gheorghe Sârbu, director Astra Vagoane Călători.


FANTASTIC! Astia nu o lasa moarta cu aburelile, iar progresila de pe forumul MU plescaie din falcute, multumiti ca au mai primit niste bun-bun de inghitit pe nemestecate...

Pe motoarele traivanurilor aduse deja la Bucuresti scrie "putere nominala: 100 kW", deci la functionare normala, indelungata, dezvolta aceasta putere! Ca motorul poate duce mai mult, e altceva, dar duce mai mult iesind din parametrii nominali. Or, in metodologia de calcul a punctajului primit de oferta la licitatia PMB se are in vedere PUTEREA INSTALATA, pentru al carei calcul se considera valoarea NOMINALA a puterii fiecarui motor. Iar oferta depusa de Astra indica o putere nominala de 120 kW, trecuta, de altfel, si pe pliantul de prezentare publica. Ce e asa de greu de priceput, bre?!

Iar daca va indrazni cineva, pana la urma, sa faca receptia tramvaielor deja aduse - deocamdata doar executa dansul vrutului la toaleta, incurcati de problema, iar lumea e deja nedumerita de ce se tot amana receptia si punerea in circulatie - parnaica scrie pe fruntea acelui personaj... Sigur, daca nu se vor pune in miscare "niste rotite" ale statului paralel, care sa ingroape murdaria...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 01 Oct 2022 08:00:00    Titlul subiectului: 214393

Bun, intre timp a aparut de la Astra hartia din atasament, ca raspuns primit de la Siemens.
Probleme:
1. Povestile lui Blidar cu plaja raman simple aberatii, in conditiile in care trebuia sa se refere strict la puterea nominala;
2. Pe motoarele cu pricina - la fel ca si in documentatia tehnica indicata de Economedia in articolul initial, care a declansat discutia - este inscrisa de producator doar valoarea nominala de 100 kW (iar acele marcaje nu sunt puse acolo de frumusete, ci pentru a certifica conditiile de functionare normala, avand valoare legala, in consecinta).
Din surse sigure, pentru ca la functionare cu frecventa de 50 Hz motoarele nu fac fata pentru a deplasa tramvaiul cu o viteza acceptabila, s-a crescut, prin reglaje, frecventa la 60 Hz, obtinandu-se pana la urma o viteza de deplasare maxima ce la alte tramvaie reprezinta limitare electronica, nicidecum maximul de viteza pe care il poate atinge tramvaiul.
Asadar, cele doua valori nominale ale puterii indicate de Siemens sunt posibile prin ventilarea fortata mentionata, dar se obtin in regimuri de alimentare nominale diferite si inclin sa cred ca ele sunt valabile pentru piete diferite (sa zicem, europeana, cu alimentare la 50 Hz, si americana, cu alimentare la 60 Hz). Probabil de aceea pe motor este trecuta valoarea nominala a puterii de 100 kW, caci se adreseaza pietei europene, unde alimentarea se realizeaza la o frecventa nominala de 50 Hz.
Ce este clar e ca se cauta cu orice pret rezolvarea deranjului si punerea batistei pe tambal, prin subterfugii mizerabile, de genul fituicii atasate, "de la Siemens, frate!", care omite chestiuni importante pentru a satisface ochiul si mintea nestiutoare, ce nu fac conexiuni, ce nu-si pun intrebari, ce nu cauta raspunsuri, ce inghit pe nemestecate galusti servite.
Si ce mai este clar e ca la Bucuresti va circula un tramvai handicapat, ce se va transforma intr-un soi de ITB de pe vremuri pe "panti".
Sa va fie de bine celor ce acceptati astfel de magarii care sunt facute pentru a umple buzunarele jnapanilor!



hartie-siemens.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.71 kb
 Vizualizat:  de 5222 ori

hartie-siemens.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 18 Oct 2022 00:17:56    Titlul subiectului: 214444

Punctul de vedere al Astra in scandalul motoarelor: https://www.facebook.com/100086745850346/videos/1866488287038140/ .
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 18 Oct 2022 08:50:00    Titlul subiectului: 214445

Te-ai distrat? Eu da, copios... Pe langa aceeasi batjocura la adresa concurentei (auzi la el, in afara de Siemens si Alstom, restul producatorilor sunt niste terchea-berchea, iar el nu se poate compara cu ei, ca nu-s de nasul lui - adica alde Stadler si Skoda is niste pulifrici la furat), isi da singur suturi in oo, prezentand tramvaiul Avenio pentru Nuremberg, care, ce sa vezi, e tata lui Metropolitanul lui, doar ca are 6 motoare (aceleasi ca si la Metropolitan, cu caracteristici constructive similare, dar prezentate corect in pliantul de prezentare, in standardul european de alimentare, deci cu puterea NOMINALA - deci in functionare CONTINUA - de 100 kW), care e standardul familiei Avenio la tramvaiele cu 4 module. Pe langa povestea cu puterea motoarelor (care sunt aceleasi de la familia Combino incoace, dar fix aceleasi, cu aceleasi caracteristici), de ce la Bucuresti tramvaiul este echipat doar cu 4 motoare?
Am ajuns abia la jumatea vizionarii, dar m-am intrerupt ca sa verific ce e cu tramvaiul ala pentru Nuremberg, desigur, pentru a-mi confirma inca o data ceea ce stiam deja.

Completare. Dl. de la SAERP ne poate explica de ce, daca e o prostie sa ne legam de cifre seci, totusi, in materialele sale, Siemens tine sa le arate asa cum sunt ele, seci?

Sunt multe aiureli in gluma aia de "conferinta de presa" cu niste nevrozati la pupitru si o mana de "jurnalisti" habarnisti... Totusi, n-am inteles de ce era asa de "na-na bataita" Blidar cand zicea de penalizarea aia de 10%, ca mie imi pare ca fix din motivul invocat in decizia de penalizare au pierdut pana la urma turcii, deci primaria lui madam Firea si-a dat singura in oo daca o fi avut vreo manareala cu otomanii... Sau poate imi scapa mie ceva (recunosc, nu sunt in tema si nici nu am acum timp sa caut)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2022 22:18:03    Titlul subiectului: 214556

Tramvaiele Astra Imperio au fost supuse recent la mai multe testari prin oras. Se pare ca le-au trecut cu brio.

https://clubferoviar.ro/teste-cu-tramvaiele-astra-imperio/

Citat:
Noi teste reușite cu tramvaiele Astra Imperio Metropolitan pentru București

Noi teste cu tramvaiele Astra Imperio Metropolitan care au fost livrate municipalității bucureștene au fost făcute în noaptea de marți spre miercuri.
teste cu tramvaiele Astra Imperio


Concret, a fost vorba de teste cu două tramvaie Imperio Metropolitan, dintre care unul cap de serie nr. 001-IBU.

Primul tramvai a fost supus la teste încărcat cu saci cu nisip pe traseul Depoul Alexandria – Calea Rahovei – Șoseaua Progresului – Intersecția Răzoare – Bulevardul Timișoara – Vasile Milea – Orhideelor – Gara Basarab – Dinicu Golescu – Berzei (Sediul central al STB) – Vasile Pîrvan și retur. Au fost teste de urcare/plecare din pantă, remorcare și împingere a unui tip de tramvai identic cu care a fost cuplat, frânare de urgență, frânare de serviciu etc.

Cu un alt tramvai au fost făcute probe de etanșeitate. Acesta a plecat din Depoul Dudești, pe traseul Octavian Goga – Pasaj Mărășești – 11 iunie – Regina Maria – Calea Rahovei – Șoseaua Alexandriei. Tramvaiele au avut o comportare bună din punct de vedere tehnic în timpul acestor teste, însă nu sunt clare încă concluziile membrilor Comisiei de recepție de la Primăria Capitalei prezenți la fața locului.

Noi teste cu tramvaiele Astra Imperio, după cel de săptămâna trecută

Testele cu tramvaiele produse de Astra Vagoane Călători Arad au fost reluate săptămâna trecută, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Atunci, la Pasajul Lujerului a fost făcut un test de plecare din pantă cu un singur boghiu de tracțiune, celălalt fiind izolat. În zona Pasajului Grant-Strada Turda a fost făcut și un test de viteză, de care tramvaiul a trecut cu brio. De asemenea, vehiculul s-a comportat exemplar și în curbele strânse de la capătul de linie de la Piața Presei Libere.



Tramvai-Astra-teste-1-696x1433 - Copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.63 kb
 Vizualizat:  de 4666 ori

Tramvai-Astra-teste-1-696x1433 - Copy.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 05 Noi 2022 13:26:59    Titlul subiectului: 214606

Era logic ca le vor trece. Treaba cu motoarele a fost si este o bomba fumigena pentru a se acoperi faptul ca de 5 ani sau de cand s-a inceput aceasta achizitie , administratiile nu au fost in stare sa pregateasca infrastructura pentru asemena tramvaie. Sunt 100% sigur ca si daca castiga Bozankaya era aceeasi problema , doar nu ar fi tinut tramvaie noi luni de zile fara motiv in depou. Era logic ca un peron care abia acomodeaza un V3A de 27 de metri nu va acomoda un tramvai de 36 de metri. Indiferent de firma producatoare , 36 de metri sunt 36 de metri. Sau , de ceva vreme s-au facut masuratori , se stia ca nu vor trece de anumite pasaje , stalpi etc. , ca depoul unde au fost livrate nu are dotarile necesare pentru ele si alte probleme de genul. Dar de ce sa se inceapa lucrarile necesare inainte de achizitia tramvaielor? Nu , asteptam pana incep livrarile si apoi cautam diferite motive si platim presa sa dea articole soc , denigratoare , chiar daca au fost facute testele respective in timpul omologarilor. Oricum nu vor iesi prea curand , din cate stiu inca nu au fost modificate peroanele nici pe linia 41 , pe unde ar trebui sa circule primele tramvaie. Sunt curios ce motive vor mai gasi acum.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Nasty



Data înscrierii: 27/Feb/2017
Ultima vizita: 01/Dec/2022
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2022 10:29:14    Titlul subiectului: 215061

Și când vor circula cele din depou Astra Metropolitan?
N-ar fi cazul acum pe 1 decembrie? Sau amână pe24 ianuarie și apoi pe 1 mai?
Nu e păcat că ruginesc stând pe loc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2022 11:40:29    Titlul subiectului: 215062

Dacă la tramvaie treaba e cum mai e, deși personal nici eu nu văd vre-un motiv pentru care se tot amână introducerea în circulație al primelor, la Buzău autobuzele electrice sosite parcă de prin primăvară nu au ieșit la stradă nici acum. Probabil se așteaptă și aici să taie panglica cineva mai mereu de negăsit...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2022 20:49:11    Titlul subiectului: 215064

In ultimele zile s-au facut probe inclusiv ziua. Dar nu cred ca vor iesi cu pasageri pana nu vor fi facute peroanele.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2022 22:53:11    Titlul subiectului: 215067

Cand vei intelege, draga tcm, ca ce e putred nu e de aparat?!...

Problema peroanelor e deja depasita acolo unde ar urma teoretic sa circule. Problema reala e cea stiuta si nu e deloc o fumigena. Legile, standardele, normele sunt facute pentru a fi respectate. Nu toata lumea este dispusa sa-si puna in pericol libertatea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2022 00:10:02    Titlul subiectului: 215071

Nu apar nimic , intreba cineva cand vor circula si asta este adevarul. Astrele au fost omologate si reomolgate , s-a demonstrat ca motoarele Siemens sunt cel putin la fel de performante precum cele propuse initial , s-a testat inclusiv urcarea unei pante cu doua tramvaie cuplate din care doar boghiul unuia tragea si nu au fost probleme. Pe partea tehnica nu mai exista scuze pentru a nu fi receptionate si puse in circulatie. In schimb pe partea de infrastructura Bucurestiul nu este pregatit pentru tramvaie moderne , indiferent de ce producator ar fi vorba. Se vehicula ca vor iesi de azi , 1 Decembrie , dar eu nu mi-as face sperante sa iasa anul acesta.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2022 04:20:29    Titlul subiectului: 215085

Tu intelegi ce inseamna legi/norme/standarde? Respectarea acestora nu e facultativa! Ai citit ce am scris despre motoare mai sus? Tramvaiul trage, dar trage iesind din reglementari prin setarile facute in functionarea invertoarelor. Iar niste oameni nu vor sa-si asume asta, pentru ca le e draga libertatea, deci nu semneaza pentru receptie. Ce e asa de greu de inteles?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2022 13:09:32    Titlul subiectului: 215105

Cei din comisia de receptie isi risca mai tare libertatea refuzand sa faca receptia. Le-a fost demonstrat de cel putin doua ori ca tramvaiul este in parametri , dar nimeni din acea comisie nu s-a obosit sa mearga macar la o proba. Vom vedea ce vor face cand Astra va da STB in judecata si "duamna" va sta intr-un colt si se va rade si nu se va mai baga asa cum face acum. Ce fac cei din comisie se numeste abuz in serviciu , impinsi de la spate de fosta primarita.
Cred ca nu intelegeti principiul de functionare al invertoarelor si al motoarelor cu putere variabila. Motoarele functioneaza in functie de necesitati , in mod normal folosesc 100kw , dar pot folosi si mai mult daca este cazul. In timpul probelor au fost suprasolicitate intentionat si nu au trecut de temperatura normala de operare , nu au dat nici o eroare. Va recomnad sa vizionati aceste clipuri.
https://www.youtube.com/watch?v=iIqhAX0I7lI
https://www.youtube.com/watch?v=yEPe7RDtkgo&t=776s
https://www.siemens.com/global/en/products/drives/topic-areas/variable-frequency-drive.html

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2022 14:20:55    Titlul subiectului: 215107

Fie cum zici...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Mircea12



Data înscrierii: 02/Dec/2022
Ultima vizita: 03/Dec/2022
Mesaje: 1

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2022 12:56:24    Titlul subiectului: 215114

Radu, tramvaiele Imperio Metropolitan au fost (re)omologate de AFER si trimis raspunsul oficial solicitarii PMB. Deci tramvaiele sunt conforme si comisia de receptie este obligata sa respecte avizul AFER, nu mai are nicio relevanta daca cei din comisie sau oricine altcineva mai considera ca anumite specificatii tehnice nu sunt perfect conforme cu oferta. Probail cel tarziu in februarie tramvaiele vor fi pe traseu cu calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2022 17:17:04    Titlul subiectului: 215152

Mascarada s-a incheiat , tramvaiele au fost receptionate intr-un final. Acestea ar urma sa inceapa sa circule cu calatori de sambata.
Digi24: Noile tramvaie Astra vor ajunge pe traseele din București „în câteva zile”, anunță Nicușor Dan Noile tramvaie din București sunt fabricate la Astra Arad. Primăria Municipiului București Comisia de recepție a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini, anunță primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. „În câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulație”. "Comisia de Recepție a terminat evaluarea documentelor și a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini. În câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulație", scrie edilul general, pe Facebook. În cadrul unei conferințe de presă susținute marți, Nicușor Dan anunța că luni a avut întâlniri cu reprezentanții Comisiei de recepție și ai Astra Arad. El explica, de asemenea, motivele din cauza cărora au fost amânate de mai multe ori termenele anunțate pentru punerea în circulație a tramvaielor. "Este o chestiune care nu ține de tramvaie, ci de hârtiile care trebuie făcute. A fost o ofertă pe care Astra a făcut-o, când achiziția s-a demarat, în 2018. Un tramvai are cam 20.000 de componente, piața s-a schimbat de atunci și pentru orice modificare pe care dumnealor au adus-o față de oferta pe care au făcut-o trebuie să existe o aprobare și de la Autoritatea feroviară, și de la noi, ca achizitor. Și asta înseamnă un mare circuit de hârtii care în mare-mare măsură s-a realizat până acum", preciza Nicușor Dan, potrivit Agerpres. Edilul general menționa că dacă atribuirea contractului s-ar fi făcut în mod corect în timpul fostei administrații, cele o sută de tramvaie ar fi ajuns deja să circule în Capitală. "Vina pe care o are fostul primar este că achiziția pe care a făcut-o în 2019-2020 nu a făcut-o în mod corect. Trebuia să atribuie direct către Astra, cum a decis Curtea de Apel, în final, și în momentul de față aveam o sută de tramvaie pe șosea. (...) Eu pot să spun că Curtea de Apel a constatat că atribuirea, așa cum s-a făcut, a fost nelegală", preciza edilul general. Potrivit informațiilor transmite de Societatea de Transport București, în luna octombrie, pe pagina de Facebook, tramvaiul Imperio face parte din gama de 36 metri. "Achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje pentru STB S.A., dintre care menționăm: creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant; creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces; reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune; consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra", menționa sursa citată. Conform STB, tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC. Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon. Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului. "Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale. Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care le va oferi informații despre starea de funcționare a sistemelor tramvaiului, operarea ușilor și alte informații necesare în timpul mersului", transmitea Societatea de Transport București.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2022 18:16:37    Titlul subiectului: 215153

Somn usor... Cuminte si conform... Va mai si mirati si nu puteti intelege de ce stapanii pe care ii deserviti asa, cuminte si conform, isi rad de voi dupa ce i-ati slujit pana la voma (v. cel mai recent caz, de azi, cu Europa voastra!)... Daca ati avea coloana vertebrala, nu s-ar intampla toate astea. Draga tcm, coloana vertebrala inseamna, de exemplu, sa te intrebi de ce peste tot in Europa acelasi belit de motor Siemens (ca e acelasi, nu zic de dinaintea erei noastre, desi pot presupune, dar cel putin din vremea prototipului rosu, din 2011, ca la el am vazut cu ochii mei) este dat de 100 kW (cauta si vezi, de nu crezi!), in timp ce aici, in Romania, conu stapanu vostru face misto de voi, credulii (tot din 2011, ca de la inceput l-a dat de 120 kW - si, repet, el este si de 120 NOMINAL, dar in alt sistem de referinta, al alorlalti stapani ai vostri dragi, iancheii!)... Amagiti-va singuri si bucurati-va la lucruri anapoda si la firimituri! Sa traiasca imperialu metropolitan si sa se bucure poporu!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2022 19:24:24    Titlul subiectului: 215154

Nu stiu de ce va legati de mine , eu doar am postat care a fost rezultatul. In cazi ca nu ati urmarit , cand au tot fost date motive pentru intarzaierile livarilor din Oradea si Cluj am contestat ce se spunea din partea Astra tramvaie cu autonomie cerute fix in momentul in care trebuia sa inceapa livrarile , apoi pandemie , cand tramvaiele trebuiau sa fie gata cu mult inainte de a se sti de asa zisa pandemie. Consider ca am destula coloana sa recunosc ceva cand gresec , daca mi se domnstreaza frumos ca am gresit , n udoar cu aruncat de noroi in toate partile. Cat despre motoare , stiu ca tramvaiele Siemens folosesc acelasi motor de cativa ani buni , ba chiar am scris anterior. Dar eu cred ca am inteles si principul de functionare si de ce poate varia puterea. Ca tot va legati de acei 100kW , aratati-mi in caietul de sarcini cu punct si virgula unde este specificata puterea dorita , eu l-am citit de cateva ori si nu am gasit asa ceva , se mentiona doar sa functioneze la 750v. In schimb , am vazut un detaliu cu care sunt sigur ca tramvaiele turcesti ar fi fost mai putin conforme decat cele Astra. Se cerea omologare europeana din cel putin 2013. Ori Durmazlar nu fabrica tramvaie atunci , deci nu aveau cum sa aiba omologare atat de veche. Primul tramvai livrat in Europa a fost in 2020 in Olsztyn , Polonia.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2022 19:50:24    Titlul subiectului: 215155

Nene, ca sa poti compara ceva, trebuie sa ai un acelasi sistem de referinta! In cazul de fata, puterea nominala a motoarelor la frecventa nominala de 50 Hz, caci metodologia de calcul a punctajului prevede, printre altele, compararea PUTERII NOMINALE TOTALE a tramvaielor ofertate, iar normativele impun raportarea la parametrii nominali corespunzatori functionarii motoarelor la frecventa nominala de 50 Hz.
Lasa-ma cu invertoarele tale, caci sunt irelevante in discutia asta! Ce spui tu nu are nici o legatura cu puterea nominala a motoarelor!
Inca o data - a cata oara?! - zic: uita-te la toate produsele din Vest care contin acest motor! Ca nu ma crezi pe mine, durea-m-ar, dar pune-ti singur intrebarea de ce aia dau mereu puterea nominala de 100 kW, corespunzatoare functionarii la 50 Hz... Nicaieri in spatiul european nu vei vedea vreo prezentare a unui tramvai cu acel motor dat la 60 Hz, adica cu puterea sa nominala de 120 kW! Pot sa dea si valorile la 60 Hz, dar trebuie sa le dea, inainte de orice, la 50, iar ei aleg sa le dea doar pe cele la 50, pentru ca altfel se face din toate o mare varza! Asta pentru ca aia respecta normativele, pentru Dumnezeu, si nici nu cauta sa-si fure singuri caciula cu jonglerii!
Intelegi sau ce anume nu e clar?!
A, si lasa-ma si cu turcii, ca macar aia au dat sigur puterea nominala la 50 Hz in oferta facuta si aratata public de Blidar! Habar n-am ce motor era acolo si daca functionarea sa se raporteaza la ambele regimuri nominale, dar tind sa fiu convins ca valoarea mica a puterii nominale mentionate ne duce cu gandul la functionarea la 50 Hz. Strict din perspectiva asta, oferta turcilor era corect formulata. Ca putea fi sau nu castigatoare, tinea de restul aspectelor si e irelevant in discutia asta ce tine strict de formularea ofertelor in privinta unui criteriu esential de comparatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2022 23:25:21    Titlul subiectului: 215164

https://www.g4media.ro/video-prima-defectiune-a-unui-tramvai-imperio-la-cateva-ore-dupa-ce-a-fost-pus-in-circulatie.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 6 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community