Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de troleibuz din Cluj-Napoca
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2024
Mesaje: 1384
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2021 16:03:05    Titlul subiectului: 212069

Nu stiu sincer unde se confectioneaza aceste elemente de retea dar intr-adevar am vazut ca la macaze electrice si mecanice au ramas oe clasicele cu pod! In schimb la cruci au importat ceva din Cehia cred. Si la trecerile tramvai troleibuz am vazut ca e ceva modern, banuiesc tot din zona Cehia.
Au schimbat insa sistemul de comanda. Daca pana acum 2 ani erau peste tot 2 sanii de comanda, acum au trecut pe o singura sanie cu revenire. Doar la capat de linie Gheorgheni mai sunt 2 patine atat dinspre oras cat si dinspre Mall-macaze de incadrare in depou.

Daca pe Calea Motilor pana in Piata Unirii s-a mers pe elemente clasice perfect simetrice de tip o-O-o-O-o (izolator portelan-o, prindere rotunda O)pe portiunea Bdul 21 Decembrie 1989 pana la biserica Sf Petru s-a optat pentru o prindere asimetrica de tipul ooTooTo (izolator portelan -o, prindere surub in platbanda -T)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2024
Mesaje: 1384
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2022 23:00:59    Titlul subiectului: 212718

https://stirileprotv.ro/divers/haos-pe-un-drum-intens-circulat-din-cluj-napoca-mai-multe-cabluri-care-asigura-electricitatea-troleibuzelor-s-au-rupt.html

Are cineva mai multe detalii? Din imagini reiese mai mult ca un cablu care atrana ghirlanda peste reteaua de troleibuze a facut masa si a dus la un scurt circuit care a produs sectioarea firelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 1052
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 18 Mar 2022 20:50:37    Titlul subiectului: 212724

tcm a scris:
Clujul este orasul IT-istilor , iar CTP/Primaria nu sunt in stare sa gaseasca pe cineva sa le faca un site ca lumea si o pagina de Facebook... Rolling Eyes


Nu vor. Le-am trimis o cerere prin care i-am intrebat de ce lipsesc din Social Media complet. Raspuns: suntem o instutie serioasa ce trebuie sa comunicam intr-un mod mai sobru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 30/Oct/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 19 Mar 2022 02:06:28    Titlul subiectului: 212725

Citat:
suntem o instutie serioasa ce trebuie sa comunicam intr-un mod mai sobru.


Te pomenesti ca CTP o fi institutie mai serioasa decat RATParis ( https://www.facebook.com/RATPofficiel/ ), BKV Budapesta ( https://www.facebook.com/bkvzrt1/ ), Transport for London ( https://www.facebook.com/transportforlondon/ ) si multe altele care au pagini de facebook, instagram si tot felul de alte retele de socializare... si isi pot informa calatorii in timp real in caz ca este nevoie, pentru ca, vorba aia, mai toata lumea e pe facebook...

Nu e vorba ca ar fi o institutie serioasa, ci una ramasa intr-o era in care singurul mod de comunicare cu publicul este prin coli A4 lipite prin tot felul de lucruri si prin postat in sectiunea de noutati a unui site pe care si asa nu il consulta mai nimeni pentru altceva decat orare. Noroc ca mai distribuie cateva site-uri de stiri una-alta, ca in rest, comunicarea e aproape zero.

Informarea calatorilor oricum e unul dintre cele mai slabe puncte ale CTP. Pe langa ca e complet lipsita de pe orice fel de retea de socializare, deci lipsita de contact direct cu cea mai mare parte a publicului calator, nici la celelalte "metode" de comunicare nu exceleaza.

Hartile... pe langa ca sunt doar pe site si in cateva statii, o parte din ele sunt gresite, incomplete sau neactualizate,

Anunturile audio merg, parca, in tot mai putine vehicule (ceea ce e un paradox avand in vedere ca Clujul are tot mai multe vehicule care pot anunta diferite lucruri), iar dincolo de anunturile statiilor, orice anunt (intarzieri, devieri etc) lipseste cu desavarsire. Singura bila alba este pentru anunturile de pe linia 25R, care spun unde se va retrage troleibuzul. Din pacate, nu am auzit astfel de anunt in alte linii precum 9R, care de la gara nu isi mai continua traseul normal...

Afisajele din vehicule, desi se gasesc intr-o stare mult mai buna decat acum 2 ani cand chiar nu aratau nimic util si grafica nici macar nu era programata cum trebuie, tot nu sunt folosite la intregul lor potential. Momentan arata urmatoarele statii pe care ar trebui sa le parcurga vehiculul... si cam atat. Intre timp, pana si la Zalau este afisata pozitia reala a vehiculului, pe o harta geografica pe care e marcata si linia. Nu ar fi rau sa fie afisate si liniile cu care exista corespondenta la fiecare statie, mai ales avand in vedere numarul mare de linii din Cluj...

Aplicatiei ii lipseste una dintre cele mai importante functionalitati - sa poti vedea UNDE se afla vehiculele pe o harta. Degeaba scrie ca troleibuzul vine in 5 minute pentru ca atata estimeaza aplicatia ca i-ar lua sa parcurga cei X metri pe care ii mai are pana la statie, daca el sta blocat in trafic sau intr-un accident. Din aceasta cauza, este utila afisarea vehiculelor pe harta (si posibila! o aplicatie 3rd party oferea exact acest lucru, se numea Bus Cluj-Napoca, insa nu stiu daca in prezent mai functioneaza), iar tot mai multe orase mari din vest ofera astfel de infromatii. Si nu doar din vest, ci si din Romania, cum ar fi Oradea sau Bucuresti

Un mic detaliu e ca pana si denumirile statiilor au fost schimbate, in jurul anului 2014, intr-un stil foarte ciudat si care nu stiu ce sau pe cine ajuta de fapt. Denumirile "noi" sunt adesea confuze si de cele mai multe ori complet nereprezentative, cum ar fi statia Piata Marasti, directia spre centru, care a fost redenumita in Crinului. Dovada faptului ca noile denumiri nu creeaza altceva decat confuzie e insusi faptul ca mai toata lumea inca le foloseste pe cele vechi, incetatenite, si care mai mereu purtau numele unui punct de interes/landmark din zona. Daca intrebi pe cineva azi despre statiile Crinului sau Constanta, se va gandi destul de mult pana sa se prinda ca te referi la Piata Marasti (Nord) sau Regionala CFR (Nord), dincolo de faptul ca acestea nu mai reprezinta insusi punctul pentru care zona respectiva era cunoscuta, chiar daca au trecut aproape 8 ani de cand au fost redenumite. Acum poarta doar numele unor alei mai mult sau mai putin cunoscute, aflate mai mult sau mai putin in vecinatatea statiei... Am observat ca noile denumiri au avut cumva scopul de a diferentia statiile de pe mai multe sensuri, cu aceeasi denumire, dar imi e neclar de ce nu s-a putut adopta acelasi stil care s-a adpotat la statii precum Memorandumului (numele vechi, cunoscut si folosit deja de toata lumea + punct cardinal). Colac peste pupaza, multe vehicule inca anuntau statiile cu vechea denumire. Nu am mai auzit anunturi cu vechea denumire de ceva vreme, insa nu m-ar mira sa mai existe inca...

Nici macar la tarifare nu e foarte clar cum sta treaba. Schema de tarifare e extrem de complexa, exista foarte multe tipuri de bilete care difera atat ca durata, cat si ca mod de utilizare, inclusiv in functie de platforma de pe care au fost cumparate (de ex, 2.5 lei pot sa iti ofere 30 min de calatorie, oricate schimburi si valabilitate pana la capat in ultimul vehicul in care ai urcat, daca ai cumparat cu cardul ConnectCluj, SAU 45 de minute de calatorie, oricate schimburi, dar fara valabilitate pana la capat, daca ai cumparat din aplicatia 24pay... si diferentele pot continua. De ce nu se poate stabili un format comun pentru toate platformele?)

In final, ar fi si acel radio Info Trafic din unele statii. Acela nu stiu cui apartine, dar presupun ca exista un oarecare parteneriat intre CTP/Primarie si acel radio, avand in vedere pozitionarea boxelor exclusiv in statii. Si acela ar putea sa anunte lucruri utile precum intarzieri si devieri, in loc de reclame la diverse shaormerii si alte cele...

Ca o concluzie, oricat de "smart" se crede Clujul in momentul de fata, la capitolul transport public este ramas mult in urma.
Dar inainte sa se constate asta, trebuie ca autoritatile (si lumea... in general) sa inteleaga ca transport public de calitate nu inseamna doar vehicule noi si curatenie decenta (lucruri la care, intr-adevar, CTP se descurca bine), ci si o planificare "smart" a traseelor, orarelor, legaturilor, o utilizare cat mai "verde" a infrastructurii (adica, de exemplu, sa nu plimbam autobuze Diesel sau electrice plug-in pe trasee care sunt 80% acoperite de retea de troleibuz) si o informare cat mai buna a calatorilor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 21/Oct/2024
Mesaje: 2048
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 19 Mar 2022 12:17:42    Titlul subiectului: 212727

O institutie serioasa in 2022 are conturi de social-media. Cum a scris Andrei105 , majoritatea companiilor de transport din Europa (chiar si din Romania) au conturi de Facebook , Twitter etc. Pe langa lipsa conturilor de social-media si siteul este un mare minus. Harti facute in paint , imposibilitatea de a urmari vehiculele in timp real , imposibilitatea de a afla orare cu exceptia capetelor de linie etc.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 1052
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 19 Mar 2022 20:59:43    Titlul subiectului: 212728

Managementul CTP este invechit. Aceleasi fosile de 30 de ani cu aceleasi capuse de firme.

CTP sta bine la parc, are in sfarsit o cromatica (mov), multe statii si panouri de informare electronice si posibilitatea de a cumpara un bilet de oriunde. In rest este praf si pulbere cum ati spus si voi, dar nu se vrea. Pana managementul nu va fi schimbat, viziunea va fi aceiasi.

La CTP nu se i-au decizii pe baza de testare/implementare, ci pe placul persoanei aflate in functia de decizie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 20/Mar/2022
Mesaje: 121

MesajTrimis: Dum 20 Mar 2022 14:49:35    Titlul subiectului: 212730

Cea mai mare problema la CTP este ca bani sunt, vehicule moderne si dotate sunt, chiar si soferi sunt, dar nu exista nici-o viziune. Sunt proiecte foarte bune de 10-15 ani, care sunt abandonate, sau nu sunt luate in considerare deloc. Se cumpara autobuze, troliebuze si tramvaie foarte moderne, fara absolut nici-o logica, si fara infrastructura necesara, de exemplu s-au cumparat autobuze electrice, dar statii de incarcare rapide promise nu s-au mai construit, avem mai multe troleibuze moderne cu podea joasa, decat este nevoie, proiectele de extindere la reteaua de troleu sunt abandonate. Au cumparat 20 de tramvaie ultramoderne, desi nu este nevoie de 20 de tramvaie in Cluj, si nu exista nici-un plan de extindere. Si apoi de metrou, care e absolut nejustificat, sa nici nu mai vorbim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 327
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2022 13:28:14    Titlul subiectului: 212783

Bine zice andrei105, componenta smart din vehicule e destul de departe de alte orașe, chiar și din România.

Să te duci doar până în Budapesta (ca să nu zic mai departe) și când pleacă autobuzul din stație te întâmpină un mesaj de genul „Vă urăm bun-venit!”, apoi pe traseu sunt anunțate toate stațiile și conexiuni cu alte rute, iar acolo unde lucrurile ar putea fi de interes pentru turiști mesajele se aud și în limba engleză.

Afișajele arată mai okay acum în Cluj, dar tot nu arată mare lucru. Spre deosebire, prin străinătate vezi conexiuni cu alte rute, dacă a fost apăsat în prealabil un buton de stop, iar în orașe precum Oradea apare și o hartă cu poziția exactă a mijlocului de transport pe traseu.

Hai să zic și de afișajele din stații, care cunosc doar cât să arate estimarea bazată pe localizarea prin GPS a vehiculului (în loc să fie integrate și cu orarele). CTP a montat acele ecrane și la capete de linie (cum ar fi în Grigorescu) și în general nu afișează nimic pentru că niciun vehicul nu apare pe traseu conform GPS-ului Smile

Aplicația Tranzy, deși se tot lucrează la ea, este incapabilă să îți construiască un traseu din punctul A în punctul B, deoarece în procesul de căutare ia în calcul timpul de așteptare al vehiculelor din momentul în care cauți (!), nu din momentul în care tu ai ajunge în oricare punct intermediar. Cu ce mă ajută că vine un 39 în 8 minute, dacă eu ca să ajung la el am nevoie să iau înainte, să zicem, un 21? Ca să nu mai zic că acuratețea datelor preluate de pe GPS (sau afișarea lor) este de foarte multe ori incorectă sau deficitară.

Printre singurele avantaje pe care Clujul le are ar fi modalitățile variate de plată, dar și asta dă mai degrabă spre componenta de business - adică probabil s-a ajuns aici din nevoia de a scoate cât mai mulți bani (filozofia cu „ce îți cer” nu cu „ce îți ofer”).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2024
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2022 20:59:13    Titlul subiectului: 212803

Din pacate panourile informative functioneaza ciudat. De ex. daca tu astepti autobuzul in prima statie, nu afiseaza nimic, in loc sa ia informatia din orar.
Plus de multe ori am patit, ca a aratat 5 minute, dar autobuzul nici macar nu a pornit inca de la Piata Miha Viteazul..
Macar 24pay functioneaza OK, unde pot sa cumperi si bilete pe 45 de minute, ce mi se pare foarte util, daca tre sa schimbi autobuzul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Hermannstadt63



Data înscrierii: 27/Mar/2021
Ultima vizita: 29/Oct/2024
Mesaje: 91
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 22 Apr 2022 17:09:29    Titlul subiectului: Judetul Cluj 212959

Imagini color luate între 1958 si 2012 cu autobuze si troleibuze din România cu fundal sonor pe masura
https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0&t=34s
Vizionare placuta!

_________________
Cornel Misinger
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2024
Mesaje: 1384
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 29 Oct 2022 21:20:44    Titlul subiectului: 214526

In Piata Mihai Viteazu a fost renovata recent strada Regele Ferdinand si implicit reteaua! Desi pr consola dubla, reteaua spre gara a fost mutata pe traverseu datorita aparitiei unei insule ce separa pista de biciclete de carosabil. Implicit si reteaua a fost mutata, insa firul care vireaza la dreapta spre Piata Mihai Viteazu ramane mult prea indepartata de carosabil! Des am trecut si m am gandit ca ar putea fi mutata mai in exterior pe vechiul traseu ce ducea spre gara


cluj piata mihai viteazu.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  383.06 kb
 Vizualizat:  de 3919 ori

cluj piata mihai viteazu.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2024
Mesaje: 1384
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 29 Oct 2022 21:22:42    Titlul subiectului: 214527

Cred ca mi-au citit oamenii gandurile, caci astazi....


cj1pmv.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  404.39 kb
 Vizualizat:  de 3916 ori

cj1pmv.jpeg



cj2pmv.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  349.98 kb
 Vizualizat:  de 3916 ori

cj2pmv.jpeg



cj3pmv.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  354.92 kb
 Vizualizat:  de 3916 ori

cj3pmv.jpeg



cj4pmv.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  276.91 kb
 Vizualizat:  de 3916 ori

cj4pmv.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2024
Mesaje: 1384
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 29 Oct 2022 21:29:57    Titlul subiectului: 214528

De asemenea pe strada Fabricii am obesrvat ca se largeste carosabilu si se inlocuieste infrastructura...s au mintat stalpi si console pe care va fi mutata reteaua


cj fabricii.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  239.72 kb
 Vizualizat:  de 3913 ori

cj fabricii.jpeg



cj fabricii 1.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  268.59 kb
 Vizualizat:  de 3913 ori

cj fabricii 1.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alin10CFR



Data înscrierii: 07/Aug/2011
Ultima vizita: 28/Oct/2024
Mesaje: 244
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2022 14:17:39    Titlul subiectului: 214633

Până la urmă se va reactiva rețeaua de troleibuz din Piața Mihai Viteazu Sud. Am observat că pe str. Regele Ferdinand s-a montat macaz. Dacă nu mă înșel, actuala linie de autobuz 8 va fi transformată în linie de troleibuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2024
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2022 17:29:48    Titlul subiectului: 214634

Oare va fi linie pana la celalalt sens, sau se va intoarce la Lukoil?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 825
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2022 00:08:50    Titlul subiectului: 214636

De la Aeroport la Electromontaj nu este retea...esti sigur ca 8 va fi transformat in linie de troleibuz?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Danut



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 58
Locație: Toronto (Canada)

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2022 06:07:50    Titlul subiectului: 214637

Uitandu-ma pe google street view, reteau de la aeroport pana la elctromontaj (lukoil) inca este acolo, si street view este cit de curent se poate (imagine luote acuma in Oct 2022)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 825
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2022 13:54:54    Titlul subiectului: 214641

Da,ai dreptate.Eu credeam ca reteaua e doar pana la aeroport. Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2024
Mesaje: 1384
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2022 18:55:20    Titlul subiectului: 214642

Cred ca monteaza macaz electric nefunctional pentru a ramane sub tensiune si pentru a putea fi deviat rapid in caz de nevoie! Nu ar avea nici o logica sa mai bage si linia 8, mai ales ca in zona de intoarcere la benzinarie este linie dubla continua! Eventual un 5 barat care sa fie deviat prin piata M Viteazu si eventual 2 curse din 5 sa fie scurtate prin M Viteazu, dar ambele cu intoarcere in Aeroport!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 1052
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2022 21:43:46    Titlul subiectului: 214643

La un moment dat se discuta si de linia 9, dar oricum nu ne mai putem lua dupa ce spune CTP…
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Mai/2024
Mesaje: 1325
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 11 Noi 2022 00:55:27    Titlul subiectului: 214645

Declaratiile par a fi date asa, ca sa ne abureasca. Ni se spune ceea ce vrem sa auzim. La fel ca in cazul muzeului. Ca se va face un muzeu in primavara, dar intre timp continuam sa ducem la fier vechi toate exponatele ramase.
Se vorbeste si de extinderea liniilor de troleibuz, pentru ca da bine sa vorbesti despre extinderea transportului ecologic.
Asta in timp ce cateva zeci de troleibuze stau pe dreapta de cativa ani, si nu stie nimeni ce se va intampla cu ele. Si astea chiar ar fi pacat sa le caseze...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 21/Oct/2024
Mesaje: 2048
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 12 Noi 2022 13:18:35    Titlul subiectului: 214668

Legat de troleibuzele retrase , in primavara se vorbea ca vor fi donate tarii vecine , nu au fost livrate/nu vor mai fi donate? Praga a donat tramvaie , care deja circula in unele orase. Daca nu , avand in vedere ca aeroportul are activitate 24/24 ar fi frumos ca linia 5 sa circule si noaptea si sa fie introduse 2-3 troleibuze Irisbus/Citelis de 12m , ar fi destui calatori.
Monitorul de Cluj: Troleibuzele vechi din Cluj, donate orașelor din Ucraina să înlocuiască „flota“ distrusă de război

În Cluj-Napoca există mai multe troleibuze care nu sunt folosite în prezent. După ce războiul din Ucraina se va încheia, o parte din aceste troleibuze vor putea fi donate orașelor ucrainene distruse în timpul conflictului.
Troleibuzele nefolosite din Cluj-Napoca vor fi donate orașelor din Ucraina grav afectate de război

În ședința Consiliului Local de luni, Alexandra Oană, consilier USR, a propus ca troleibuzele aflate în conservare la Cluj-Napoca să fie donate Ucrainei după conflict.

Oană a evidențiat faptul că războiul dintre Ucraina și Rusia nu a afectat doar „obiective militare strategice”, ci a distrus și orașe ucrainene întregi, inclusiv flote de transport în comun și depourile acestora.

„Vreau să fac o propunere suplimentară despre modul în care putem sprijini Ucraina, pe lângă solidaritatea pe care o manifestăm față de refugiații ce ajung pe teritoriul țării noastre. Așa cum știți, în Ucraina atacurile Rusiei nu s-au limitat la distrugerea unor obiective militare strategice, ci au atins inclusiv ținte civile și dotări urbane civile, printre care și linii de transport, flotele companiilor de transport sau depourile acestora. Aceste distrugeri vor întârzia mult reluarea vieții normale în acele orașe distruse odată ce conflictul va fi încheiat”, a spus Alexandra Oană în timpul ședinței.

Cel puțin 7 orașe din Ucraina cu distrugeri la flote de transport

În Cluj-Napoca există troleibuze care nu sunt folosite în prezent, iar o parte dintre acestea ar putea fi donate orașelor din Ucraina după război, când vor fi reconstruite:

„Cred că am putea contribui la revenirea acestor orașe la o viață normală mai repede. La Cluj-Napoca avem în acest moment mai multe troleibuze în conservare care nu mai sunt folosite pe rutele din oraș, dar care mai au o viață comercială în față și care sunt în stare de funcționare. Dintre aceste troleibuze în conservare, cele mai noi pot fi valorificate în Cluj-Napoca, în eventualitatea unor extinderi de rețea, dar cele mai vechi, încă viabile, fiind produse între 2004 și 2006, ar putea fi, cred eu, donate orașelor ce au suferit cele mai mari distrugeri în urma conflictului din Ucraina”, a adăugat Alexandra Oană.

Alexandra Oană spune că la cel puțin 7 orașe din Ucraina există avarii la flotele companiilor de transport și depouri, care utilizează troleibuze similare celor din Cluj-Napoca.

„Din informațiile noastre sunt cel puțin 7 orașe, dar probabil că mai multe, cu avarii la flote și depouri ce utilizează troleibuze similare celor din Cluj și propunerea punctuală este să inițiem demersuri pentru a dona troleibuzele pe care nu le mai folosim și nici nu le vom folosi în Cluj-Napoca, și care în momentul de față sunt în staționare, unui oraș ucrainean grav afectat de război în cadrul unui proiect de înfrățire. Identificăm orașul, inițiam parteneriatul și apoi facem o donație. Asta este, foarte pe scurt, propunerea”, a mai spus consilierul.

Emil Boc: „Susțin propunerea!”

Primarul Clujului, Emil Boc, a răspuns pozitiv la propunerea consilierului local privind donarea de troleibuze Ucrainei pentru reconstrucția orașelor.

El a spus că se va verifica numărul autobuzelor care se află în conservare la Cluj-Napoca, după care se va căuta cadrul legal prin care această propunere se va putea implementa:

„Sunt de acord. Două lucruri am să fac: în primul rând am să cer Companiei de Transport Public numărul troleibuzelor de acest fel, pe care le are la dispoziție și la poate disponibiliza, care să se încadreze în categoria respectivă. Sunt și știu și eu că pot fi utilizate în acest fel un anumit număr. În al doilea rând, vom pune la dispoziție fie prin mecanismele instituționale pe care le avem la dispoziție în cadrul sprijinului pentru Ucraina de refacere în sau după situația de război, fie prin relații de înfrățire. Noi nu avem cu Ucraina, după știința mea, niciun oraș înfrățit. Avem însă cu Moldova, unde am acordat sprijin de foarte multe ori. Dacă vom fi solicitați pe această linie fie de orașe, direct, pentru o potențială relație de înfrățire în cadrul în care să fie inclusiv această concurentă o vom face sau o vom face pe alte forme legale pe care legea ni le pune la dispoziție. (….) Se creează cadrul legal pe care Asociația Municipiilor l-a cerut ca noi, autoritățile locale, la cerere să putem acorda sprijin diverselor instituții din Moldova și Ucraina, dincolo de relația de înfrățire. Probabil în acel cadru putem să avem în vedere o asemenea solicitare.

Până acum am primit solicitări privind urgențele medicale, dar e bine să gândim și pe termen mediu și propunerea o susțin. Prima dată vom vedea câte (troleibuze) avem și după aceea voi pregăti cadrul legal - fie înfrățire, fie ordonanța care urmează să se dea și va fi bază pentru alocare de la Consiliul Local de resursă finanaciară, dar și de resursă materială sub formă de donații.”

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 8755
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 12 Noi 2022 13:38:45    Titlul subiectului: 214669

Slava!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 31/Oct/2024
Mesaje: 750
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 12 Noi 2022 20:24:58    Titlul subiectului: 214672

Am văzut că pe Traian Vuia în zona benzinăriei Petrom au apărut 2 secționare (câte unul pe fiecare sens)

lapgellert a scris:
Oare va fi linie pana la celalalt sens, sau se va intoarce la Lukoil?

Dacă vor să o monteze până la sens, vor trebui să monteze niște stâlpi noi.

radu a scris:
mai ales ca in zona de intoarcere la benzinarie este linie dubla continua!

Se poate face linie întreruptă pentru CTP exact ca în Baciu la capătul liniei M31

_________________
Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Mai/2024
Mesaje: 1325
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 12 Noi 2022 21:57:59    Titlul subiectului: 214676

Este o idee buna asta cu donatiile catre Ucraina. Mult mai constructiva decat casarea. Acolo, pana se pun la punct lucrurile, vor mai trece niste ani...

Agorele scurte sunt 27 la numar, ele vor fi primele date.
Sa vedem daca doneaza si din cele 15 articulate.

Ar putea dona si din autobuzele mai vechi, poate si din tramvaiele KT4D-M. Orice e mai bine decat autogenul... Mai ales ca sunt vehicule in stare de functionare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Următoare
Pagina 17 din 20

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community