Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2019 18:44:12    Titlul subiectului: 203557

Asta tine de teatrul absurdului
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2019 08:51:34    Titlul subiectului: 203593

Un articol din www.bursa.ro din luna iulie, in care putem observa scaderea materialului rulant in ultimii 11 ani. Voi cita numai prima parte din articol care se refera la acest aspect. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Lungul drum al CFR Călători spre mare

• 16 ore și 25 de minute - o călătorie cu trenul între Târgu Mureș și Mangalia
• CFR Călători se confruntă cu lipsa materialului rulant necesar desfășurării optime a activității
• Statul cumpără trenuri inclusiv pentru operatorii privați de pe calea ferată

Călătoria spre mare, cu trenul, a devenit un calvar, în ultimii ani, pentru cei care doresc să își petreacă o parte din concediu sau din sezonul estival pe litoral. Chiar dacă turiștii își achiziționează din timp sejurul la unitățile de cazare din stațiunile de la Marea Neagră, există riscul ca ei să ajungă cu întârziere din cauza lipsurilor acute cu care se confruntă companiile feroviare, atât din punct de vedere al infrastructurii, cât și din punct de vedere al insuficienței materialului rulant necesar transportului feroviar de călători.
Necesitatea achiziționării rapide de material rulant pentru compania CFR Călători se impune dacă privim numai graficul scăderii numărului de trenuri zilnice, în ultimii 11 ani. Dacă în anul 2008, CFR Călători avea 1686 de trenuri care circulau zilnic pe căile ferate din țara noastră, la sfârșitul anului 2018, mai avea 1366 de trenuri pe zi, iar în acest sezon estival, conform unui comunicat de presă al companiei, sunt puse zilnic în circulație peste 1050 de trenuri. Scăderea continuă a materialului rulant a fosta cauzată de faptul că o parte dintre garnituri au depșit termenul maxim de utilizare, iar altele s-au defectat și nu au fost încă reparate. De aceea, multe dintre trenurile companiei de stat circulă doar cu două vagoane, în condițiile în care solicitarea este în continuă creștere, mai ales de când forurile de decizie au stabilit că studenții, indiferent de vârstă, beneficiază de gratuitate la orice călătorie efectuată pe calea ferată.
Creșterea numărului de călători pe calea ferată și lipsa acută a materialului rulant au făcut ca oferta CFR Călători să rămână în urmă, iar mulți dintre cetățeni să fie nevoiți să călătorească în picioare până la destinație sau să aleagă un alt mijloc de transport, deși ar fi dorit să parcurgă drumul către mare cu trenul.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Noi 2019 09:44:23    Titlul subiectului: 204063

Directorul CFR Marfa si-a dat demisia. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Directorul CFR Marfă și-a dat demisia

"CFR Marfă anunță că azi, 18 noiembrie 2019, din motive personale, directorul general al societății și-a înaintat demisia din poziția deținută din data de 6 septembrie 2017. În perioada imediat următoare Consiliul de Administrație al CFR Marfă va desemna un nou director interimar al societății, care va prelua atribuțiile funcției de director general", se arată într-un comunicat al companiei.

Activitatea curentă a societății nu va fi afectată de această decizie, dau asigurări reprezentanții CFR Marfă.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, luni, a avut loc o întâlnire a ministrului de resort, Lucian Bode, cu Eduardo Martinez, responsabilul pe dosarul CFR Marfă de la DG Competition din cadrul Comisiei Europene, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, și cu toți factorii implicați în situația CFR Marfă.

În cadrul întâlnirii s-a discutat despre ultimele evoluții înregistrate la nivelul CFR Marfă, precum și soluțiile ce pot fi aplicate în contextul discuțiilor de la nivelul Comisiei Europene.

Comisia Europeană a decis că ajutorul de stat acordat companiei CFR Marfă în 2013 a fost ilegal, iar statul român va trebui să recupereze circa 400 de milioane de euro, a declarat, luni, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, într-o conferință de profil.

"În cazul CFR Marfă, investigația Comisiei Europene este la final. Știm că decizia este scrisă și va fi comunicată până la finele anului. Compania a primit un ajutor în vederea privatizării, în 2013, când s-au șters datoriile. Ea nu și-a revenit nici acum, nici privatizată nu a fost, a continuat să facă pierderi, evident că situația nu este sustenabilă", a spus Chirițoiu.

El a precizat că statul va avea la dispoziție șase luni pentru a-și recupera banii.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 01 Ian 2020 06:28:09    Titlul subiectului: 204817

Mersul trenurilor 2020. Ce îmbunătățiri anunță CFR în noul orar

https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3840922

Citat:
Mersul trenurilor 2020. Ce îmbunătățiri anunță CFR în noul orar

Mersul trenurilor 2020. Noul Mers al trenurilor 2019 - 2020 intră în vigoare începând de duminică, 15 decembrie, și va fi valabil până la data de 12 decembrie 2020, informează CFR Călători.

Mersul trenurilor 2020. Oferta de transport feroviar de pasageri pentru anul viitor este adaptată cererii pieței, atât prin optimizarea orelor de circulație a trenurilor, cât și a capacității de transport, în limita resurselor disponibile, se menționează în comunicatul CFR Călători.

Mersul trenurilor 2020. Conform noului Mers al Trenurilor 2019-2020, va exista un număr mediu de 1.230 de trenuri.

"În traficul feroviar de călători intern, începând cu data de 15 decembrie 2019, pe ruta București Nord - Chitila - Buftea se va introduce serviciul de transport suburban prin care se pun la dispoziție 26 perechi de trenuri InterRegio și Regio pe zi, mai mult cu 6 perechi de trenuri InterRegio în plus față de perioada anterioară. Începând cu data de 15 decembrie 2019, pe ruta Ciurea - Iași se pun la dispoziție 16 perechi de trenuri Regio pe zi, mai mult cu 8 perechi de trenuri Regio față de perioada anterioară. Începând cu data de 15 decembrie 2019, pentru programul de circulație 2019 - 2020 au fost programate trenuri care vor avea opriri în Halta Parc Mogoșoaia pentru a asigura o legătură mai rapidă și sigură între municipiul București și Mogoșoaia. 16 trenuri cu plecări/sosiri din/în stațiile București Nord vor avea opriri în Halta Parc Mogoșoaia. Durata medie a călătoriei este de 20 minute, iar prețul unui bilet la clasa a 2-a la trenurile Regio este de 3,90 lei iar la clasa a 1-a costul biletului este de 5,30 lei. La trenurile Interregio prețul unui bilet la clasa a 2-a este de 8,20 lei, iar la clasa a 1-a de 12,50 lei", precizează CFR Călători.

Potrivit sursei citate, din data de 13 ianuarie 2019, pe ruta București Nord - București Băneasa - Fundulea se va introduce serviciul de transport suburban, care pune la dispoziție 13 perechi de trenuri InterRegio și Regio pe zi, mai mult cu 6 perechi de trenuri InterRegio față de perioada anterioară.

De asemenea, serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit și cușetă va fi disponibil pe relațiile: București Nord - Timișoara, București Nord - Cluj Napoca, București Nord - Oradea, București Nord - Satu Mare, București Nord - Baia Mare, București Nord - Sighetu Marmației, București Nord - Iași, București Nord - Suceava, Timișoara - Iași, București Nord - Botoșani, București Nord - Bistrița și București Nord - Vatra Dornei.

CFR Călători anunță, totodată, prelungirea traseului trenului IR 1823 București - Craiova - Târgu Jiu până la Petroșani - Subcetate - Călan - Simeria.

În ceea ce privește traficul internațional, în 2020 va fi introdus în circulație un tren nou (143/686 și 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria și OBB Austria, pe ruta Satu Mare - Budapesta - Viena și retur.

În plus, în sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere un vagon direct pe ruta București Nord - Istanbul și retur.

Cât privește ofertele de călătorie pentru 2020, CFR Călători anunță un nou program-pilot pentru deservirea și sporirea atractivității traficului de navetă între zonele suburbane și marile orașe din toată țara: va fi permisă călătoria posesorilor de abonamente valabile la trenuri Regio și cu trenurile Interregio, pentru abonamentele emise pe distanțe de până la 30 de km. Această ofertă este valabilă începând cu data de 15 decembrie 2019 și nu include trenurile în trafic internațional.

Odată cu noul mers al trenurilor va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la prețul de 1 leu, pe rutele: București Obor - Constanța și retur, București Nord/Basarab - Brașov și retur, București Nord - Buzău - Mărășești și retur, București Nord/Basarab - Craiova și retur, respectiv Buzău - Constanța și retur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Ian 2020 23:52:13    Titlul subiectului: 205202

Primul pas spre falimentul CFR Marfa a fost facut Smile
Astept cu interes si intrarea in faliment a CFR calatori Smile

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Concedieri la CFR. 1.100 de angajați ai unei regionale din vestul țării rămân fără locuri de muncă

În martie, 1.100 de angajați din sistemul feroviar din cadrul Regionalei CFR Cluj rămân fără locuri de muncă, scrie Monitorul de Cluj. Oamenii vor fi trimiși acasă cu 12-15 salarii compensatorii, în funcție de vechime.

“Pe raza Regionalei CFR Cluj vor fi concediate 820 de persoane de la CFR Marfă, 280 de la CFR Călători și 60 de la CFR Infrastructură”, a declarat, pentru monitorulcj.ro, Președintele Sindicatului Regional “Libertatea” Mișcare Comercial Cluj, Grigore Mare.

Potrivit acestuia, cea mai afectată este compania CFR Marfă, unde activitatea a scăzut cel mai mult, atât din cauza crizei economice, cât și a unor persoane din managementul companiei care au intrat în domeniul privat cu același obiect de activitate

Angajații de la CFR Marfă vor pleca în șomaj de la 1 martie, iar restul, din 30 martie. Regionala CFR Cluj are ca arie de responsabilitate județele Cluj, Bihor, Sălaj, Satu Mare, Maramureș și Bistrița-Năsăud.

Societățile de stat din sectorul feroviar vor concedia 10.342 de angajați în acest an, începând cu 1 martie. Cei mai mulți indisponibilizați, respectiv 6.380 de persoane, vor fi la CFR Marfă.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Feb 2020 16:37:49    Titlul subiectului: 205824

Sa fie asta sfarsitul CFR Marfa ? Articolul se gaseste aici.

Citat:
Căile Ferate, în aer! Comisia Europeană: Ajutorul de stat pentru CFR Marfă trebuie dat înapoi

Comisia Europeană a constatat că operatorul de transport feroviar de marfă CFR Marfă a primit un ajutor de stat incompatibil în valoare de cel puțin 570 de milioane euro din partea României, prin anularea datoriilor și prin neîncasarea unor datorii de la societate. România trebuie acum să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente. Termenul pentru aplicarea este de 6 luni.

Comisia a concluzionat că sprijinul din bani publici acordat de România a conferit societății CFR Marfă un avantaj economic neloial față de concurenții săi. Prin urmare, aceste măsuri constituie ajutor de stat în sensul normelor UE.

Vicepreședintele CE Margrethe Vestager, spune că unele măsuri luate de statul român au dat CFR Marfă un ajutor economic neloial în raport cu alți operatori.

„Piața transportului feroviar de marfă este o componentă esențială a legăturilor de transport în orice economie. Anumite măsuri de sprijin public în favoarea operatorului istoric CFR Marfă, deținut de stat, i-au conferit acestuia un avantaj economic neloial față de alți operatori. Acestea au constat în anularea datoriilor publice și necolectarea de către creditorii publici a sumelor datorate de operator. Măsurile încalcă normele UE privind ajutoarele de stat. România trebuie acum să recupereze ajutorul incompatibil.”, spune vicepreședintele executiv, Margrethe Vestager, responsabil cu politica în domeniul concurenței, potrivit unui comunicat de presă al forului comunitar.

CFR Marfă este operatorul istoric de pe piața românească de transport feroviar de marfă. De mai mulți ani, societatea, care este deținută integral de stat, se confruntă cu dificultăți economice. Aceasta are un nivel ridicat de îndatorare, în special față de administratorul infrastructurii feroviare din România, CFR Infrastructură, care este, de asemenea, deținut în totalitate de stat, și a avut datorii mari față de agențiile naționale de asigurări sociale și de administrare fiscală timp de mulți ani.

Spre deosebire de transportul feroviar de călători, piața transportului feroviar de marfă din România este extrem de competitivă, întrucât există numeroși operatori privați; unii dintre aceștia au dobândit o cotă de piață considerabilă ca urmare a liberalizării pieței în anul 2007. În martie 2017, Asociația Transportatorilor Feroviari Privați din România a adresat Comisiei o plângere oficială, în care a susținut că CFR Marfă ar fi beneficiat de ajutoare de stat cu încălcarea normelor UE.

La 18 decembrie 2017, Comisia a inițiat o investigație aprofundată pentru a stabili dacă mai multe măsuri luate de România în sprijinul societății CFR Marfă respectau normele UE privind ajutoarele de stat, în special: conversia creanțelor în acțiuni în valoare de aproximativ 363 de milioane euro (1 669 de milioane RON) în 2013 și necolectarea, cel puțin din 2010, a datoriilor la bugetul de asigurări sociale și a taxelor restante datorate de CFR Marfă, precum și a datoriilor societății față de CFR Infrastructură.

Comisia a constatat că acțiunile statului din iunie 2013 vizând executarea silită a datoriilor la bugetul de asigurări sociale și taxele restante ale societății CFR Marfă la bugetul de stat au fost conforme cu piața.

Întrucât CFR Marfă este o societate aflată în dificultate cel puțin din 2009, Comisia a evaluat diferitele măsuri în temeiul orientărilor sale privind salvarea și restructurarea. Normele UE privind ajutoarele de stat îi permit statului să intervină în sprijinul unei societăți aflate în dificultate financiară numai în condiții specifice și impun, în special, ca respectiva societate să facă obiectul unui plan de restructurare solid care să asigure redobândirea viabilității sale pe termen lung, ca aceasta să contribuie la costurile aferente restructurării sale și ca denaturările concurenței să fie limitate. În cazul de față, aceste condiții nu au fost îndeplinite: Comisiei nu i-a fost notificat niciun plan solid de restructurare și nu a existat nicio contribuție la costul unei restructurări din partea societății și nici măsuri compensatorii pentru a se asigura că denaturările concurenței sunt limitate.

Prin urmare, Comisia a concluzionat că finanțarea publică acordată de România societății CFR Marfă, care se ridică în total la cel puțin 570 de milioane EUR plus dobânzi, este incompatibilă cu normele UE privind ajutoarele de stat și, prin urmare, trebuie să fie recuperată de România.

Recuperarea ajutorului incompatibil

Normele UE privind ajutoarele de stat impun, ca o chestiune de principiu, recuperarea fără întârziere a ajutoarelor de stat incompatibile, în scopul de a se elimina denaturarea concurenței create de ajutor. Normele UE privind ajutoarele de stat nu prevăd aplicarea de amenzi, iar recuperarea nu are drept scop penalizarea societății în cauză, ci pur și simplu restabilirea egalității de tratament cu alte societăți.

Comisia este pe deplin conștientă de sectorul sensibil în care operează CFR Marfă și, prin urmare, decizia prevede șase luni pentru punerea în aplicare a deciziei de recuperare, în locul perioadei obișnuite de patru luni

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 11:53:49    Titlul subiectului: 207263

Corpul de control al guvernului a fost la CFR. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Corpul de control al prim-ministrului, control C.F.R.! Ce au descoperit inspectorii

Corpul de control al prim-ministrului a finalizat o acțiune de control la Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. (CFR SA) care a vizat perioada 01.01.2017 – 31.07.2019.

Obiectivele acțiunii au constat în verificarea respectării prevederilor legale privind regulile de guvernanță corporativă în ceea ce privește desemnarea și remunerarea forurilor decizionale ale companiei, precum și cu privire la atribuirea, încheierea și derularea contractelor la nivelul companiei. De asemenea, acțiunea de control a avut în vedere verificarea modului de realizare a programelor anuale de investiții, inclusiv în domeniul asigurării securității infrastructurii feroviare, și a constituirii și realizării veniturilor, precum și cu privire la angajarea și constituirea cheltuielilor la nivelul societății.

Nereguli constatate:


Proiectul având ca obiect realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Predeal –Brașov: anunțul de participare nr. CN1006840/28.11.2018 a fost publicat în data de 28.11.2018, cu o întârziere de cca. 10 luni, raportat la termenul asumat în contractul de finanțare din data de 26.10.2017, respectiv data de 01.02.2018; având în vedere faptul că până la data de 01.10.2019 nu a fost încheiat contractul de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate Predeal –Brașov, iar termenul asumat în cadrul contractului de finanțare este de 15.05.2018, se constată faptul că implementarea proiectului înregistrează o întârziere de 16,5 luni, ținând cont că potrivit anunțului de participare durata contractului de realizare a studiului de fezabilitate Predeal –Brașov este de 23 luni, iar data finalizării proiectului conform contractului de finanțare este 30.04.2020, se constată faptul că nu este posibilă implementarea acestui proiect în termenul asumat.

Proiectul având ca obiect realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța: anunțul de participare a fost publicat în data de 23.11.2018, cu o întârziere de cca. 9 luni, raportat la prevederile asumate în contractul de finanțare din 26.10.2017, respectiv data de 08.02.2018; contractul de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța a fost încheiat în data de 17.09.2019, cu întârziere de cca. 15 luni, față de termenul inițial din contractul de finanțare (18.06.2018); având în vedere faptul că, potrivit anunțului de participare nr. CN1006652/23.11.2018, durata contractului de realizare a studiului defezabilitate din data de 17.09.2019 este de 18 luni, iar finalizarea proiectului a fost prevăzută la data de 31.12.2019 conform contractului de finanțare, se constată faptul că nu a fost posibilă implementarea acestui proiect în termenul asumat.

Reabilitarea liniei de cale ferata Brașov –Simeria pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h; Secțiunea: Brașov -Sighișoara. Subsecțiuni: 1. Brașov –Apața și 3. Cața –Sighișoara: CFR SA nu a realizat la timp documentațiile necesare promovării proiectului de hotărâre de Guvern privind aprobarea amplasamentului și a declanșării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată, astfel că Hotărârea Guvernului nr. 518/20196a fost adoptată la data de 24.07.2019, la aproape 3 ani față de termenulsumat în contractul de finanțare din data de 24.11.2015, respectiv data de 01.08.2016; până la data de 01.10.2019 nu a fost emisă decizia de expropriere, fiind depășit termenul asumat în contractul de finanțare (01.09.2016) cu aproximativ 3 ani; deși exproprierile trebuiau finalizate la data de 01.09.2017 potrivit prevederilor din contractul de finanțare, acestea nu se finalizaseră până la data de 01.10.2019, fiind înregistrată o întârziere de cca. 2 ani față de termenul asumat; nu a fost încheiatcontractul de supervizare a lucrărilor până la data de 01.10.2019, termenul asumat în contractul de finanțare (01.05.2015) fiind depășit cu 4ani și 5 luni; anunțul de participare nr. 171875

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 12:46:27    Titlul subiectului: 207274

[quote="guest"]Corpul de control al guvernului a fost la CFR.[/quote]

De ce sa ne miram? In toate institutiile si companii de stat stau persoane "tantari" care in afara sa primeasca un salar mult prea mare pentru o perioada foarte scurta, nu fac nimic. Atitudinea lor este "las' pe urmatorul, oricum sa schimba guvernul in 2 luni". Si uite asa trec anii fara sa se intample ceva.

[quote]termenul asumat în contractul de finanțare (01.05.2015) fiind depășit cu 4ani și 5 luni[/quote]

Nici nu am cuvinte pentru asa ceva, oamenii responsabili de asa ceva trebuie trimisi in judecata pentru subminarea economiei sau pentru ce a fost impuscat Ceausescu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 12:51:52    Titlul subiectului: 207275

Este si vina societatii civile din Romania. Societatea civila ar trebui sa puna mult mai mare presiune pe clasa politica. Eu nu am cunostiinta despre vreo luare de positie a societatii civile asupra bataii de joc din fruntea institutiilor publice. Acelasi lucru este valabil si in cazul sindicatelor din CFR.
Sinngura care semnaleaza aceste aspecte este presa. Ca reporterii nu mai sunt ce erau o data, la fel si jurnalistii, dar chiar si asa presa mai semnaleaza.
Ok, presa semnaleaza, noi, pasionatii semnalam pe forum, dar soietatea civila ce face ?

Este foarte clar ca polticienii actuali, indiferent de partid, vor face la fel, vor pune non-valori in fruntea CFR-ului.

Singura modalitate de a schimba ceva este o presiune mare din partea societatii civile.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2020 13:02:56    Titlul subiectului: 207276

In primul rand trebuie sa avem oameni competenti la conducerea tarii, ca in primul rand sa modifice modul in care sunt selectati persoanele care ajung sa conduca o companie sau o institutie de stat. Cat timp acesti oameni sunt "pusi" pe aceste posturi nu o sa fie rezultate. Trebuie schimbata legea si cumva blocata in asa fel incat nici guvernele viitoare sa nu poate sa modifice (de ex. sa ai nevoie de o majoritate 2/3 ca sa fie schimbata).

Oameni selectate dupa competente, dupa vechime si dupa cunostinte, toate astea sa fie transparente si publice, dat fiind faptul ca vor sa conduca o institutie publica. In acest fel atat societatea civila, cat si presa poate sa traga un semnal de alarma din timp, inainte ca sa fie atribuit postul.

In plus, ceea ce lipseste in aceasta tara, responsabilitate: proiectele sunt in uma cu 2-3 ani, omule cauta-ti alt job. Da, legislatia la noi este catastrofala, dar cand vezi ca nu poti sa faci nimic din cauza legislatiei trage un semnal de alarma si cere modificarea lui (in sensul inca t sa fie mai eficient si mai corect legea respectiva) nu sa stai ca "eu am incercat, dar nu se poate, asta e".

Cu fiecare zi pierduta ne distantam din ce in ce mai mult, macar sa tinem pasul cu distanta de 10-15 ani, nu sa-l marim si mai mare. :evil: :evil: :evil: :evil:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2022 11:29:30    Titlul subiectului: 212378

Trenul București – Iași colantat în culorile Tricolorului luni, de Ziua Unirii

https://clubferoviar.ro/trenul-bucuresti-iasi-colantat-in-culorile-tricolorului-luni-de-ziua-unirii/

Citat:
Trenul București – Iași colantat în culorile Tricolorului luni, de Ziua Unirii

Luni, 24 ianuarie 2022, angajații feroviari din toată țara, alături de toți românii, sărbătoresc 163 de ani de la Unirea Principatelor Române sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza, primul pas spre înfăptuirea statului național unitar român. CFR Călători va numi simbolic „Trenul Unirii” – trenurile IR 1661/IR 1662 care duc simbolul național din București către Iași și retur.

„Trenul Unirii” va pleca din București Gara de Nord la ora 06:24 și va fi remorcat de o locomotivă „îmbrăcată” în culorile steagului național. Acesta va putea fi întâmpinat de localnici în stațiile: Ploiești Sud (~07:01), Buzău (~08:06), Focșani (~09:04), Tecuci (~09:44), Bârlad (~10:34), Vaslui (~11:16), Bârnova (~11:56), Iași (~12:19).

Informații actualizate despre circulația trenurilor sunt disponibile la:

0219521 – INFO CFR (trafic intern).
numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceți numărul exact al trenului în căsuța indicată și click pe Informații tren. Obtineți informații în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staționare în următoarea gară și timpul estimat de sosire.
pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web http://cfr.ro/index.php/component/content/article/2-uncategorised/4023-camere-web-2 din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
pe site-ul pe www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
la personalul CFR Călători din stații.

Purtarea măștii de protecție la bordul trenurilor CFR Călatori este obligatorie pe toată durata călătoriei.



163 de ani de la Unirea Principatelor Romane.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.09 kb
 Vizualizat:  de 2917 ori

163 de ani de la Unirea Principatelor Romane.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 22 Noi 2022 11:41:18    Titlul subiectului: 214933

Din 15.11.2022 se pot cumpara bilete CFR direct din tren! Un pas spre modernizarea transportului feroviar din Romania... Practic, gata cu nasul si cu situatii de genul "te dam afara din tren ca nu ai bilet"...

https://stiridinbucovina.ro/calatorii-isi-pot-cumpara-bilete-online-direct-de-la-controlor-la-toate-garniturile-cfr-incepand-de-astazi/

Citat:
Călătorii își pot cumpăra bilete online direct de la controlor, la toate garniturile CFR, începând de astăzi

CFR Călători anunță că, începând de astăzi, vânzarea online în trafic intern a legitimațiilor de călătorie este posibilă la toate trenurile companiei. „În cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare și accesibilitate, începând de astăzi, 15 noiembrie 2022, CFR Călători a implementat sistemul xSell-mobile la nivelul întregului personal de tren. Acest fapt permite emiterea legitimațiilor de călătorie, rezervarea automată a locurilor, scanarea legitimațiilor, validarea biletelor online și a titlurilor metropolitane prin intermediul dispozitivelor mobile”, se arată într-un comunicat al CFR Călători.

Compania precizează că personalul de tren este dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și posibilități de scanare a codurilor de bare și QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor.

Astfel, finalizarea implementării acestei soluții permite vânzarea online în trafic intern a legitimațiilor de călătorie la toate trenurile CFR Călători.

În plus, această soluție asigură o servire mai rapidă și mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit pentru achiziționarea biletelor online până în momentul plecării trenului din stația de îmbarcare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 07 Ian 2023 19:52:57    Titlul subiectului: 215327

Licitatii pentru fier vechi care se desfasoara la Craiova.

https://clubferoviar.ro/cfr-calatori-scapa-de-vechituri-la-inceput-de-an-licitatie-de-fier-vechi/

Citat:
CFR Călători scapă de vechituri la început de an. Licitație de fier vechi

Compania de stat pune în vânzare, zilele acestea, vagoane, șpan feros și chiar un tren etajat, toate vânzările având loc prin Bursa Română de Mărfuri. Ultima licitație de fier vechi a avut loc în noiembrie.

Pentru vânzarea a 37 de vagoane și a unui tren etajat aparținând Regionalei Craiova oferta se va depune până la data de 10 ianuarie la Terminalul Craiova al BRM. Licitația a mai avut loc fără succes și în lunile septembrie, octombrie și noiembrie 2022.

O altă licitație la care oferta se depune tot până pe 10 ianuarie este cea pentru 15 tone șpan feros deținute tot de Regionala Craiova.

Și în fine, 10 ianuarie este și termenul pentru depunerea ofertelor la licitația de vânzare ambalaje metalice contaminate aparținând depoului Pitești. Procedura se desfășoară tot la terminalul BRM din Craiova.

Anterior, CFR Călători a mai vândut vagoane vechi aparținând Regionalelor Galați și București.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Apr 2023 18:22:10    Titlul subiectului: 215913

Coruptia este ca un cancer care a metastazat atat la CFR Marfa cat si la CFR Calatori. Postez un articol in legatura cu un caz de coruptie la CFR Marfa. Raul deja a fost facut. Eu ma astept ca in cel mai scurt timp, activitatea sa nu mai poate fi sustinuta la CFR Marfa si la CFR Calatori. In cel din urma caz, ma astept la foarte multe anulari de trenuri in lunile urmatoare, din cauza imposibilitatii asigurarii cu locomotive, pe toate rutele.

Dar sa revenim la oile noastre feroviare, articolul cu coruptia de la CFR marfa se gaseste aici.

Citat:
35 de persoane trimise în judecată în pentru delapidare și spălare de bani la CFR Marfă

Procurorii susțin că în 2016, la nivelul Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA, s-ar fi constituit "un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC Remat SA Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate".

Iată comunicatul autorităților, integral:

"Biroul de Informare și Relații Publice din cadrul Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism este împuternicit să aducă la cunoștința opiniei publice următoarele:

Prin rechizitoriul din data de 29.03.2023, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara au dispus trimiterea în judecată a 35 de inculpați (cetățeni români și libanezi, parte dintre aceștia având calitățile de director general, director operațiuni dezvoltare, director economic-financiar, director vânzări, șef serviciu, inginer și contabil), pentru săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare în formă continuată cu consecințe deosebit de grave și spălare de bani în formă continuată.

În cauză s-a reținut că, în cursul anului 2014, a fost constituit un grup infracțional organizat în scopul săvârșirii infracțiunilor de delapidare cu consecințe deosebit de grave și spălare de bani, grup format de o parte dintre membrii din conducerea decizională/administrativă/executivă și tehnică centrală a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă.
Grupul, care a implicat factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, a avut drept scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând însușirea de către o societate comercială a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate.

Subevaluarea a fost realizată prin inițierea de către societatea de transport a unei proceduri de licitație pe Bursa de Mărfuri București a 2450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deșeu fier vechi greu” și “deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară (fiind ascunsă adevărata natură a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor).

Având atribuții de administrare și gestiune, în perioada 2014 – 2017, la diferite intervale de timp, în baza aceleiași rezoluții infracționale, prin încheierea și semnarea contractului de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016 și cu prilejul executării acestuia prin 14 facturi de predare a bunurilor casate, membrii din conducerea decizională/administrativă/executivă centrală a societății de transport, cu susținerea structurilor sau departamentelor tehnice din subordine, au însușit, în folosul societății din Călărași, 2450 de vagoane subevaluate ca și deșeu de fier vechi, ascunzând starea reală și elementele din fier greu și oțel, cu consecința producerii unui prejudiciu de 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro).

În cuprinsul actului de sesizare s-a reținut faptul că, reprezentanții din nivelul decizional și administrativ al societății comerciale din Călărași - operator semnificativ, cu o vastă experiență pe piața deșeurilor feroase din Romania - au cunoscut activitatea de fraudare a patrimoniului realizată de angajații structurii de transport feroviar de marfă, aderând la grupul infracțional organizat și au încheiat contractul de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016, dobândind 2450 de vagoane subevaluate ca și deșeu de fier vechi, contribuind în această modalitate la cauzarea unui prejudiciu de 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro).

Ulterior încheierii contractului de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016, în vederea ascunderii adevăratei naturi a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor, în documentele privind operațiunile comerciale au fost atestate fapte și împrejurări nereale, activitate facilitată de reprezentanții din nivelul decizional și administrativ al societății comerciale din Călărași.

În manoperele frauduloase au fost implicați factori de decizie de la nivelul central și teritorial a societății de transport, precum și reprezentanții societății beneficiare, după cum urmează:

1. Primul nivel al grupului infracțional organizat a fost constituit din conducerea executivă centrală a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă, compusă din directorul general, directorul operațiuni dezvoltare, directorul departament vânzări – trafic și directorul economic – financiar, care prin intermediul unor operațiuni bursiere și comerciale, au prejudiciat patrimoniul societății, prin ascunderea adevăratei naturi a materialelor care intrau în compunerea activelor societății, subevaluarea acestora și obținerea unui preț mai mic de vânzare decât valoarea reală.

2. Al doilea palier al grupului infracțional organizat a fost reprezentat de către funcționari din cadrul structurilor sau departamentelor tehnice care funcționau în subordinea directorului vagoane, care, contrar prevederilor legale, procedurilor și regulamentelor interne, au întocmit documentația tehnică de specialitate, atestând fapte și împrejurări nereale privind componența activelor societății care au făcut obiectul operațiunilor bursiere și comerciale. De asemenea, aceștia au supravegheat modul în care structurile teritoriale din subordine au pus în executare dispozițiile privind fraudarea patrimoniului societății.

3. Al treilea palier al grupului infracțional organizat a fost constituit din administratorii structurii de transport feroviar care au pus în executare operațiunile bursiere și comerciale prin procedee tehnice menite să ascundă adevărata natură a materialelor care intrau în compunerea activelor societății.

4. Al patrulea palier al grupului infracțional organizat a fost constituit din reprezentanții societății comerciale din Călărași, beneficiară a contractului încheiat în 2016. Reprezentanții societății comerciale din Călărași au cunoscut activitățile de subevaluare și ascundere a naturii bunurilor operată de reprezentanții unității de transport feroviar de marfă și au facilitat activitatea de delapidare a acestei societăți.

Cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de aproximativ 35.000 tone de oțel și 16.600 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fiind fier vechi.

Prejudiciul cauzat Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A. prin activitatea infracțională se ridică la valoarea de 33.628.496,44 lei echivalent a 7.541.036,11 euro. Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A. s-a constituit parte civilă în dosarul penal.

În cauză au fost instituite măsuri asiguratorii asupra a 76 de imobile din București și județele Călărași, Dâmbovița, Prahova, Constanța, Gorj, Hunedoara, Iași, Ilfov și Galați.

Prin rechizitoriu s-a solicitat menținerea măsurilor asiguratorii și obligarea inculpaților la plata cheltuielile judiciare avansate de stat în cuantum de 136,831.45 lei.

Dosarul a fost înaintat spre competentă soluționare Tribunalului Timiș.
Precizăm că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță, spre judecare, situație care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție."

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Apr 2023 21:59:26    Titlul subiectului: 215977

CFR Infrastructura are nevoie de 3900 de muncitori. De unde ii va angaja, nu stiu ? Ati inchis scolile profesionale si acum vreti personal calificat Laughing

Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR Infrastructură trebuie să angajeze urgent 3.900 de muncitori pentru lucrări de întreținere și reparații

CFR Infrastructură ar trebui să angajeze în regim de urgență cel puțin 3.900 de muncitori pentru lucrări de întreținere și reparații în regie proprie, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții companiei. 61% din rețeaua feroviară națională este scadentă la reparații RK, în vreme ce 53% din poduri și podețe au durata normală de funcționare expirată.

„Rețeaua feroviară națională cuprinde 19.629 km linii de cale ferată (17.451 km linii aparțin infrastructurii feroviare publice și 2.178 km linii aparțin infrastructurii feroviare private), din care 11.982 km sunt scadenți la RK, respectiv un procent de 61,04% din totalul rețelei. Infrastructura feroviară neinteroperabilă însumează 4.766 km (3.791,016 km linii curente și directe și 975.821 km linii din stații)”, au răspuns reprezentanții CFR Infrastructură la solicitarea ECONOMICA.NET.

Potrivit acestora, viteza medie tehnică de circulație pe rețeaua administrată de CFR S.A. este de 70,08 km/oră.

35% din tuneluri necesită reparații

De asemenea, pe rețeaua feroviară publică sunt 17.694 de poduri/podețe, din care un procent de circa 53% au durata normală de funcționare expirată, conform HG 2139/2004, potrivit reprezentanților CFR Infrastructură.

Aceștia au menționat faptul că, în conformitate cu prevederile Instrucțiunilor și Normativelor CFR de specialitate, personalul tehnico-ingineresc efectuează permanent revizia podurilor/podețelor de cale ferată, luând măsuri de remediere în cazul apariției unor deranjamente în exploatare, astfel încât circulația trenurilor să se realizeze în condiții de siguranță.

În ceea ce privește tunelurile, numărul celor existente pe liniile în circulație este de 174, iar 125 dintre acestea sunt situate pe linii CF electrificate. „Din numărul total de tuneluri, aproximativ 35% necesită lucrări de reparație a zidăriei de moloane și a sistemului de drenare”, au precizat reprezentanții CFR Infrastructură.

Ei au mai spus că, pentru execuția în regie proprie a lucrărilor de întreținere și reparații la infrastructura feroviară, minimul necesar de personal care ar trebui angajat, în regim de urgență, este de circa 3.900 de muncitori.

„În ceea ce privește capitolul de reparații/reînnoire cu finanțare din fonduri bugetare, menționăm faptul că, în acest an, de la Bugetul de Stat avem prevăzută suma de 102,547 de milioane de lei, la care se adaugă cele 728 de milioane de euro, fonduri nerambursabile asigurate prin PNRR, pentru lucrări de reparații tip Quick Wins și Reînnoire, care au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h, pe circa 684 km de cale ferată”, au detaliat reprezentanții CFR Infrastructură.

Compania Națională de Căi Ferate „CFR SA” avea un număr mediu de salariați de 22.213, conform datelor pe anul 2021 de la Ministerul Finanțelor Publice (MFP).

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Iul 2023 07:25:04    Titlul subiectului: 216600

Mi se pare total aiurea ca mecanicii de locomotiva sa fie fortati sa semneze ca sunt de acord cu orele suplimentare. Un mecanic de locomotiva nu ar trebui sa faca ore suplimentare. Un mecanic de locomotiva obosit inseamna un risc mai mare de a gresi, cu posibile consecinte dezastroase. Vorbim totusi de un domeniu de activitate, unde siguranta trebuie sa fie Sfanta ! Articolul din Clubul Feroviar se gaseste aici.

Citat:
Mai puțin de zece mecanici de locomotivă, de acord cu orele suplimentare la Regionala Brașov

Mai puțin de 10 angajați din cadrul Regionalei Brașov au fost de acord cu orele suplimentare, fapt pentru care conducerea regionalei propune modificări ale circulației trenurilor și anularea a 27 de perechi.

Un document semnat de conducerea Regionalei menționează că „marea majoritate a salariaților încadrați în funcția de mecanic locomotivă automotor nu și-au exprimat consimțământul pentru efectuarea de ore suplimentare”. Excepție ar face doi salariați de la Depoul Brașov, șase de la SELC Tg Mureș și unul de la Depoul Sibiu.

Conducerea Regionalei propune anularea a 27 de perechi de trenuri, printre care și unul interregio pe relația Brașov-Simeria.

De ce sunt nemulțumiți ceferiștii care nu sunt de acord cu orele suplimentare

Recent, conducerile companiilor de cale ferată au dat dispoziții departamentelor de resurse umane privind aplicarea prevederilor legii conform statutul personalului feroviar cu începere de la 1 iulie. Aplicarea prevederilor, așa cum a înțeles conducerea companiilor feroviare, a dat însă naștere la nemulțumiri între angajați.

Cei care n-au nimic vor avea ceva mai mult, ajungând să aibă cât cei care au mai mult, în prezent, ceea ce duce la o uniformizare a veniturilor salariale între personalul cu funcții de execuție la companiile de căi ferate.

Astfel au înțeles conducerile companiilor de cale ferată să aplice prevederile Legii privind Statutul Personalului Feroviar la data de 1 iulie.

Aplicarea prevederilor ar fi trebuit însă să ducă la majorarea salariilor brute la cel puțin 4.500 lei, concomitent cu o creștere și pentru cei care până acum câștigau această sumă sau mai mult. Invocând absența bugetelor aprobate, conducerile companiilor de cale ferată au pus în practică doar prima parte, lăsând personalul mai bine plătit la nivelurile salariale din prezent.

Sindicatele CFR Călători cer o nouă mărire a salariilor de la 1 decembrie 2023 astfel încât să se ajungă la valorile prevăzute în Legea Statutului Personalului Feroviar.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2023 16:16:15    Titlul subiectului: 217359

Posibila greva a celor de la CFR Infrastructura. Articolul se gaseste aici

Citat:
Grevă la CFR Infrastructură de luni, 27 noiembrie ca urmare a ,,Legii Austerității”. Vor circula doar o treime din trenuri

Grevă la CFR începând de luni, 27 noimbrie, anunță Federația Feroviară Mișcare Comercial care a organizat și greva de avertisment din 15 septembrie care a dus la oprirea a sute de trenuri. Greva anunțată pentru săptămâna viitoare este cauzată de blocarea semnării Contractului Colectiv de Muncă pentru 2023 și de măsurile de reducere a cheltuielilor din Legea 296/2023- Legea Austerității.

,,Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, afiliată la Blocul Național Sindical, anunță public că începand cu data de 27 noiembrie 2023 declanșeaza greva propriu-zisa la nivelul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, urmare nesolutionarii revendicarilor ce formeaza obiectul conflictului colectiv de munca.

Desi, bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2023 a fost aprobat, negocierile colective in vederea incheierii contractului colectiv de muncă sunt blocate de politicile economice si sociale adoptate de Guvern. Concret, aceste politici nu numai ca impiedică stabilirea in cadrul negocierilor colective a unei salarizari in concordantă cu complexitatea si volumul muncii precum si importanta si competenta in actul decizional, dar incalcă si dispozitiile contractelor colective si individuale de muncă in vigoare incheiate intre parti, o serie de drepturi salariale fiind diminuate sau suprimate la plată. Fată de aceasta situatie de fapt, am avertizat incă din finalul lunii octombrie 2023 asupra amplificarii riscului degradării relatiilor sociale cu influientă directă asupra stabilitătii activitătii companiei si anularea eforturilor din ultimile două luni privind asigurarea unui climat de pace socială. Ca atare, Federația Națională Mișcare Comercial Vagoane va declanșa greva propriu-zisă incepand cu data de 27 noiembrie 2023. Pe perioada grevei va fi asigurată o treime din activitatea normală in conformitate cu prevederile legale, ce va fi stabilită de comun acord cu conducerea companiei.

Intregul ecosistem de transport feroviar are nevoie urgentă de solutii de finantare corectă si reală , nu de experimente esuate ! ” a transmis Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2023 13:00:32    Titlul subiectului: 217365

Cel putin pana miercuri (29 noiembrie) nu va fi greva la CFR Infrastructura. Articolul se gaseste aici

Citat:
Greva de la CFR, suspendată până miercuri, 29 noiembrie / Ministrul Grindeanu promite un nou Memorandum pentru ca angajații CFR Infrastructură și Metrorex să rămână cu sporuri

Greva Sindicatului Mișcare Comercial Vagoane de la CFR Infrastructură programată pentru luni, 27 noiembrie, a fost suspendată până miercuri 29 noiembrie ora 14.00, potrivit unui anunț al Sindicatului. Anterior, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunțase că săptămâna viitoare Guvernul va aproba un nou Memorandum pentru ca angajații de la CFR Infrastructură și Metrorex să rămână cu primele, sporurile din Contractul Colectiv de Muncă (Metrorex), respectiv beneficiile ce vor fi incluse în CCM-ul care va fi semnat la CFR Infrastructură după aprobarea bugetului.

„Referitor la greva propriu-zisa notificata Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA pentru data de 27 noiembrie 2023, Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, afiliată la Blocul Național Sindical, comunica public urmatoarele: Avand in vedere discutiile purtate in zilele de 23 si 24 noiembrie 2023 cu conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, respectiv conducerea Companiei Nationale de Cai Ferate ”CFR” – S.A. referitoare la:
– angajamentele asumate de conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii privind promovarea in sedinta de Guvern din data de 29 noiembrie 2023 a unui Memorandum care sa excepteze Compania Nationala de Cai Ferate ”CFR” – S.A. de la aplicarea prevederilor Legii nr. 296/2023 care limiteaza salarizarea angajatilor companiei;
– prezentarea si asumarea de catre Compania Nationala de Cai Ferate ”CFR” – S.A. pana la data de 28 noiembrie 2023 a unei grile de salarizare care sa reflecte un ecart in concordanta cu complexitatea si volumul muncii, respectiv importanta si competenta in actul decizional;
– prezentarea si asumarea de catre Compania Nationala de Cai Ferate ”CFR” – S.A. pana la data de 29 noiembrie 2023 a Contractului colectiv de munca 2023 – 2024 in vederea semnarii, inregistrarii la institutia abilitata si pe cale de consecinta stingerea conflictului colectiv de munca,
cele doua parti aflate in procedura de negociere a contractului colectiv de munca au convenit suspendarea temporara a grevei propriu-zisa pana la data de 29 noiembrie 2023, ora 14:00, in temeiul art. 162(3) din Legea nr. 367/2022 privind dialogul social”, arată comunicatul Federației Mișcare Comercial Vagoane.

Ce a transmis Sorin Grindeanu privind negocierile:

„Miercuri, probabil că miercuri, va fi o ședință de Guvern în care, cum e și normal, vom promova noi, ca minister, un memorandum legat nu doar de CFR, ci și de metrou și nu doar – mai sunt și alte companii, dar despre astea ați întrebat dumneavoastră – care să ajute la semnarea acelui Contract Colectiv de Muncă de care spun sindicatele și care e absolut necesar, că nu e o chestiune care să fie inventată de sindicat. Eu sunt convins că pe parcursul zile de astăzi o să vină și un comunicat din partea sindicatelor, astfel încât, până miercuri, să existe buffer și o anumită zonă de liniște, dacă pot să o numesc așa, urmând ca miercuri Guvernul să decidă dacă aprobă sau nu. În mod sigur va aproba, dacă vom reuși să parcurgem tot circuitul de semnături”, transmite Sorin Grindeanu.

Și Compania TAROM va cere Ministerului Transporturilor un Memorandum pentru exceptarea de la prevederile Legii 296/2023 care îi lasă pe angajații companiilor de stat cu pierderi fără bonuri de masă și alte sporuri, potrivit unui comunicat de presă transmis joi, 23 noiembrie. Până acum, Guvernul a aprobat prin Memorandum exceptarea Companiilor CFR Infrastructură, Călători, Marfă și Metrorex de la tăierea bonurilor de masă.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 09 Dec 2023 19:36:50    Titlul subiectului: 217492

O gluma de stire, asa as considera-o. Nu ca nu am vrea sa avem 160 la ora pe toate magistralele feroviare principale, dar 2030 este un termen SF. Poate 2050......

Articolul se gaseste aici

Citat:
Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030 - Cine face anunțul halucinant

Trenurile din România vor trebui să circule cu 160 km/h până în 2030, aceasta fiind obligație pan-europeană, a declarat vineri comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

„Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de rețeaua transport europeană - TEN-T network. Acest plan conține hărți exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, pentru toate statele membre agreate desigur cu țările respective, cu obligații și oportunități, în sensul în care obligațiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde, inclusiv de inovare, adică introducerea sistemelor inteligente de transport atât pentru calea ferată, cât și pentru rutier, standarde legate de utilizarea acestei rețele. Pentru că este vorba de cale ferată, de exemplu, toată rețeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 de km/oră. Ne uităm la harta de infrastructură a României în această rețea și vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligație pan-europeană. Rețeaua esențială trebuie să fie definitivată până în 2030”, a menționat Adina Vălean, la evenimentul „Innovation in EU Transport Policies”, potrivit Agerpres.

Potrivit acesteia, mai este o rețea esențială secundară sau extinsă care are termen de realizare în 2040 și rețeaua extinsă, care acoperă restul infrastructurii cu termen de realizare în 2050. „Toate acestea au standarde, dar au și oportunități, în sensul în care există finanțare pentru toate aceste oferte. Proiectele au guvernanță comună, în sensul în care vrei să aplici pentru fondurile de coeziune regională ș.a.m.d. cu un anumit grad de cofinanțare, pentru fondurile de mecanism de interconectare european, când vrei să aplici pentru fondurile din PNRR, de asemenea, proiecte clar definite. Deci, practic, știm ce avem de făcut, știm până când, știm la câte standarde - și în cazul României știm că sunt aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanțare pentru diverse proiecte din această infrastructură cu diverse termene de absorbție în acest exercițiu financiar”, a mai spus comisarul european pentru Transporturi.

Imaginati-va ce ar insemna modernizarea magistralei feroviare Bucuresti-Craiova-Timisoara. S-ar finaliza lucrarile in 2030 ? Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 19 Mar 2024 14:49:35    Titlul subiectului: 218810

A început demolarea pasajului feroviar peste DN1 la Câmpina.

https://clubferoviar.ro/video-a-inceput-demolarea-pasajului-feroviar-peste-dn1-la-campina/?fbclid=IwAR2O4m0rxn30bchoymDZxy6DjnuqxK6mW3XROISIFUdqEH-RZcg__pXXU-Y

Citat:
Demolarea pasajului feroviar peste DN1 la Câmpina a început în zorii zilei de marți.

Lucrările de demolare ale pasajului CF peste DN 1, km 93+120 au început marți, 19 martie, la miezul nopții și vor dura până miercuri 20 martie, la ora 24:00, potrivit unui comunicat la companiei.

În zilele de marți și miercuri, traficul va fi redirecționat pe la Bănești, intersecția cu DJ102I, km 0 +000 (Calea Daciei – Bulevardul Bălcescu) – DJ101R (Bulevardul Carol I) – intersecția DJ 101R, km 16+635 cu DN1, km 94+650 Cornu.

Pentru vehiculele cu masă maximă autorizată de peste 3,5 tone, devierea traficului se va face pe la Vălenii de Munte – Cheia – Săcele.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis în octombrie 2023 autorizația de desființare pentru podul CFR pe DN1 în zona Câmpina – Câmpinița. La zece luni după ce a selectat firma Infra System Proiect SRL din București, care are șapte angajați, pentru demolarea podului de peste DN1 de la Câmpina, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de desființare a construcției. Termenul de execuție a lucrărilor este de 5 luni de la data începerii lucrărilor, iar durata autorizației este de 24 de luni de la data emiterii, socotite din 10 octombrie. Valoarea lucrările este de 4,9 milioane lei, fără TVA.



demolare-pod.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.31 kb
 Vizualizat:  de 40 ori

demolare-pod.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 19 Mar 2024 15:01:33    Titlul subiectului: 218812

O clarificare asupra datoriilor la stat acumulate de CFR Marfa.

https://clubferoviar.ro/cfr-marfa-nu-castiga-din-ce-vinde-material-rulant-cat-pierde-din-dobanzi-si-penalitati/

Citat:
CFR Marfă: Nu câștigă din ce vinde material rulant, cât pierde din dobânzi și penalități

Pierde din dobânzi și penalități. Datoriile CFR Marfă către ANAF au crescut anul trecut cu peste 100 milioane lei, în pofida vânzărilor de material rulant, susține publicația Profit.ro, informațiile fiind însă dezmințite de către conducerea companiei, întrebată de Club Feroviar.

ANAF a încasat la bugetul statului, în contul datoriilor CFR Marfă, suma de 141 milioane lei din vânzarea a mii de vagoane și locomotive din patrimoniul companiei, active pe care societatea nu le folosea în activitatea curentă, potrivit datelor analizate de Profit.ro.

În pofida vânzării de active, datoriile companiei către stat au crescut însă anul trecut, de la 2,11 miliarde lei la final de 2022 la 2,28 miliarde lei la final de 2023, arată datele din platforma Termene.ro, scrie Profit.ro. O parte semnificativă a datoriei are ca sursă recuperarea unui ajutor de stat de 1 miliard de lei, la care s-au adăugat dobânzi și penalități timp de mai mulți ani.

Afirmațiile care dealtfel nu fac decât să descrie o situație paradoxală în care datoriile cresc pe fondul vânzărilor de active și a existenței unui profit operațional sunt dezmințite de conducerea CFR Marfă.

Teoretic astfel de situații pot fi reale în aceea că nivelul ridicat al dobânzilor și penalităților poate ajunge să fie o piedică serioasă în calea redresării unei companii în dificultate, chiar dacă aceasta înregistrează un profit operațional (strict din activitatea curentă).

Citește Statul, consiliat la înființarea Carpatica Feroviar de către firma ce a girat țepuirea CFR Marfă

Conducerea CFR Marfă neagă
Consultat de Club Feroviar, Daniel Apostolache, director general al companiei, spune că nu au cum să fie adevărate atât timp cât doar anul trecut CFR Marfă s-a achitat de datorii de peste 300 milioane lei la ANAF prin vânzări de active.

Apoi el adaugă că nu știe de unde au rezultat aceste date și că nu a fost întrebat de către publicație dacă cifrele sunt adevărate sau nu.

Potrivit ultimelor rezultate ale ANAF, CFR Marfă înregistra la finele anului trecut datorii către stat de 1,72 miliarde lei la bugetul de stat, 407 milioane lei la bugetul asigurărilor sociale. Potrivit bilanțului depus la Ministerul de Finanțe la 31 decembrie 2022, deci cu un an mai înainte, datoriile totale ale companiei erau de 4,55 miliarde lei, comparabile cu cele de la finele lui 2021, care au fost de 4,46 miliarde lei.

Pierderile au fost însă în scădere, adică 153 milioane lei la finele lui 2022 față de 351 milioane lei la sfârșitul lui 2021.

Nu există date disponibile la Finanțe pentru finele lui 2023 acestea fiind prezentate în luna iunie.

Profit operațional
În ultimele luni CFR Marfă a vândut o bună parte din active care – spunea compania – nu prezintă importanță operațională. CFR Marfă a valorificat bunurile pe care le putea valorifica în concordatul preventiv și inclusiv cele două nave feribot au fost vândute prin licitații publice la Bursa Română de Mărfuri și astăzi nu mai sunt în patrimoniul CFR Marfă, iar banii obținuți prin licitație au fost virați către furnizorul de ajutor de stat CFR SA, pentru o navă în luna decembrie 2023 și cea de a doua navă în luna ianuarie 2024. ANAF este în curs de aplicare a măsurii de recuperare a ajutorului de stat prin executare silită și execută silit parte din patrimoniul excedentar al CFR Marfă care nu face parte din actuala structură de transport și, așa cum am spus, la Carpatica Feroviar nu se vor transfera automat de la CFR Marfă active”, spunea Apostolache, la dezbaterea publică referitoare la proiectul de Hotărâre de Guvern privind înființarea Carpatica Feroviar.

Fiecare feribot s-a vândut cu suma de 13,2 milioane de lei, deci 26,4 milioane de lei obținuți au fost virați către CFR SA, în baza ajutorului de stat.

Hotelul Express din Predeal
Potrivit directorului general, în prezent CFR Marfă folosește un parc activ de 8.500 de vagoane și 270 de locomotive, cu posibilități de creștere a acestuia, pentru că sunt vagoane operaționale până la concurența unui număr de 15.000 de vagoane și 350 de locomotive, care, în funcție de necesități, pot fi alocate într-un timp foarte scurt către transporturi.

În ultimii doi ani, CFR Marfă a înregistrat profit operațional, cheia succesului fiind eficientizarea procesului de transport, începerea digitalizării proceselor de transport și urmărirea ca fiecare leu cheltuit să fie recuperat în costul de transport.

„CFR Marfă a încheiat anul 2023 cu un profit operațional de 114 milioane de lei, anul 2022 cu un profit operațional de 137 de milioane de lei. Activitatea companiei este o activitate cu o cifră de afaceri în creștere de la an la an în ultimii doi ani. Cifra de afaceri pentru 2023 a fost în creștere cu 14% față de 2022, iar în 2022 față de 2021 cu 37%. Suntem cu plata la zi către toți furnizorii de servicii și furnizorii, iar către ajutorul de stat suntem cu tot ce am semnat eșalonări către CFR SA și către ANAF. Toate sumele obținute de ANAF prin executare silită merg în contul ANAF și se sting din datoriile ajutorului de stat. CFR Marfă nu are datorii curente, nu avem alte plăți restante din trecut decât cele date din ajutorul de stat”, a precizat Daniel Apostolache.



Locomotive CFR.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.56 kb
 Vizualizat:  de 37 ori

Locomotive CFR.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 19 Mar 2024 15:07:37    Titlul subiectului: 218814

De multe ori, incercarea de a acoperi datoriile prin vanzarea de vagoane si locomotive poate sa nu fie suficienta pentru acoperirea datoriilor, si nici o solutie buna cand ne gandim la nevoile companiei. Pentru ca au specificat ca au vandut material rulant bun, functional.

Totodata, daca se mai vand vagoanele abandonate, din fier vechi iarasi nu se pot acoperi toate datoriile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 19 Mar 2024 15:08:22    Titlul subiectului: 218815

Si CFR Calatori face imprumuturi.

Ambele companii derivate din marele CFR sunt foarte utile si pot aduce profit tarii daca sunt administrate corect.

https://clubferoviar.ro/cfr-calatori-se-imprumuta-la-banci-oferta/

Citat:
O singură bancă vrea să asiste CFR Călători pentru obținerea unor credite bancare în valoare de 24 de milioane de euro gajate cu vagoane și locomotive.

CFR Călători se împrumută la bănci. Pentru a-i reuși acest demers, operatorul feroviar de stat a postat luna trecută în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație cu titlul ”Servicii financiare de acordare a unor linii de credit bancar pentru o perioadă de 1 an”. Valoarea totală estimată a contractului (contractelor) este de 11.253.743 de lei, echivalentul a 2,25 milioane de euro.

Valoarea totală a creditelor bancare pe care vrea să le contracteze CFR Călători și pentru care pune ipotecă pe vagoane și locomotive este de 119.339.800 de lei, echivalentul a aproximativ 24 de milioane de euro.

Procedura de achiziție este împărțită în nouă loturi, după cum urmează:

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 11.889.800 lei
Valoarea estimată fără TVA: 1.121.208,00 lei

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 14.000.000 lei
Valoarea estimată fără TVA: 1.320.200,00 lei

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 12.500.000 lei
Valoarea estimată fără TVA: 1.178.750,00 lei

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 12.000.000 lei
Valoarea estimată fără TVA: 1.131.600,00 lei

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 10.500.000 lei
Valoarea estimată fără TVA: 990.150,00 lei

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 15.000.000 lei
Valoarea estimată fără TVA: 1.414.500,00 lei

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 12.800.000 lei
Valoarea estimată fără TVA: 1.207.040,00 lei

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 13.200.000 lei
Valoarea estimată fără TVA: 1.244.760,00 lei

Servicii financiare de acordare a unei linii de credit bancar în valoare de 17.450.000 lei
Valoarea estimată fără TVA: 1.645.535,00 lei.

CFR Călători se împrumută la bănci. BCR, singura ofertă
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 18 martie 2024, ora 15:00, pentru toate loturile.

Potrivit anunțului din SEAP, a fost depusă o singură ofertă, din partea Băncii Comerciale Române (BCR), pentru toate cele nouă loturi. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 18 iulie 2024.

În ultima perioadă, în fiecare an CFR Călători face credite bancare pe o perioadă de un an, pe care apoi le refinanțează (în limbaj popular le rostogolește).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community