Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 10 Ian 2006 21:49:48 Titlul subiectului: Tramvai ITB V56 restaurat de CTP |
11738 |
|
Am mai descoperit ceva de care nimeni nu a pomenit încă:
un vagon remorcă ITB V10 și conform informațiilor furnizate de prietenul meu din Dresden (nu Andreas G.) care a fost în depou anul trecut acel vagon are numărul 47. Conform SB Atlas ar trebui să mai existe și un ITB V58 #60. Nu l-am descoperit în depou, însă am văzut 5-6 șasiuri cu roți provenite de la remorci de ITB
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.49 kb |
Vizualizat: |
de 32223 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 20:23:16 Titlul subiectului: Tramvaie din Arad57 |
31831 |
|
Sa explic ceva despre ITB! O remorca V12 modificata prin decuparea/indepartarea botului(fetei) si atasarea unei parti fata de V56/motor, cu tot cu bord si alte elemente de comanda, apoi in locul trenului de rulare tipic remorcii V12 s-a inlocuit cu truc de V56. Asta-i misterul.In acea vedere postata la unul din topicurile Aradului se observa cu usurinta ca acoperisul este 3/4 gri iar partea fata este crem.Deci vagonul este de fapt ITB V12/V56+V10. Nu s-au fabricat niciodata modele de tramvaie la ITB V56 sau V58 cu 4 ferestre mari intre stalpii de rezistenta.Acesta de la Arad este unicat.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 22:01:17 Titlul subiectului: |
31843 |
|
Totusi, ma intriga faptul ca majoritatea "V56"-lor cu 4 ferestre din Arad au o lungime mai mica decat remorca V12. Pare ca de fapt au facut 4 ferestre mai mici, dar si poza poate sa induca in eroare. Am vazut intr'adevar o poza cu un V12 motorizat, in care se observa clar diferenta fata de remorca, aceeasi cu cele din Bucuresti, dar cu rolurile inversate. Si la Iasi s'a facut un vagon cu 6 ferestre in locul celor 3, dar lungimea a ramas aceeasi.
S'ar putea ca la Arad sa se fi facut modificari la aceste vagoane. ITB nu a produs insa vagoane V12 motorizate desi se pare ca a existat un proiect de asa ceva.
Inca o problema: se pare ca V10 nu este "chiar" remorca lui V56, ci o remorca mai veche, modernizata in forma remorcii de V56. V08 si V10 sunt vagoane mai vechi, iar asa cum spuneam, STB/ITB le-a cam uniformizat pe toate.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 22:35:50 Titlul subiectului: |
31851 |
|
Da,...se pare ca forma originala a ITB V56,....ITB V58 practic nu mai exista pierzandu-se in negura timpului,..iar soarele modernizarilor/modificarilor a facut sa se astearna praful pe originea lor.Totusi chiar si trucurile lor difera de la vagon la vagon( ma refer la V5x). Unele au pe partea din lataral vizibile atat suspensiile secundare cu articulatiile aferente,...iar la unele acxeste articulatii si suspensii sunt dispuse anteriorul lonjeronului trucului,...deci ferite vederii!!!Poate ca si asta e un motiv de a se deosebi V56 de V58.Oricum...este un adevarat ,,Monstru din Lok-Ness" aceste tramvaie!
_________________ ,,Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat!" -Petru Rares- |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 15 Sep 2006 16:15:00 Titlul subiectului: |
33400 |
|
Acum m-a anuntat Erwin din Arad ca azi a vazut un T4R care tragea un ITB alb cu rosu nou reconditionat dupa el. Doamne dai sa mearga cu el la muzeul din Ghiroc sa-l putem vedea El este #60 indicat in Strassenbahn Atlas im Rumanien 2003. Pacat ca remorca 47 nu l-au reconditionat. Cel mai probabil inca sta ruginit in curtea de la depoul UTA.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 07 Ian 2007 16:51:19 Titlul subiectului: *Tramvai ITB V56 restaurat de CTP |
42885 |
|
Mi-a scris un domn din Arad ce s-a ocupat de restaurarea unui tramvai tip ITB:
------------------------------------
Cand v-am trimis poza m-am gandit la cei pasionati de tramvaie, sa se
bucure ca a mai fost salvat un tramvai de la disparitie, deci puteti
publica poza. Realizarea este cu atat mai mare cu cat unele elemente cum ar
fi: forma caroseriei si pantograful sunt chiar originale si din cate stiu eu
unice in tara.
Pot sa va mai spun ca la ora actuala se mai lucreaza la restaurarea
unui vagon de transport marfa, care a fost tractat de "Sageata verde" si
care are o vechime de 97 ani. Mai sper, ca pe viitor sa se gaseasca fonduri pt restaurarea si altor tramvaie, ca de restaurat ar fi ce.
Ma bucur ca v-a placut poza si ca vreti sa o puneti pe net. Nu as vrea
sa fiu lipsit de modestie dar sa stiti ca eu sunt artizanul principal al
restaurarii vag. 60 ITB. Binenteles ca nu puteam realiza acesta lucrare daca
nu dispuneam de sprijinul direct al unuia dintre directori si de o echipa de
oameni deosebiti.
Va multumesc si daca mai doriti anumite poze, in situatia in care le am vi
le trimit cu placere, deasemenea va mai stau la dispozitie si cu alte
explicatii in cazul in care le solicitati.
------------------------------------
Intr-adevar tramvaiul arata superb, cei de acolo merita toate felicitarile!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
265.43 kb |
Vizualizat: |
de 31790 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 07 Ian 2007 19:59:55 Titlul subiectului: |
42904 |
|
Tramvaiul arata excelent, doar ca sunt de facut cateva observatii, comparativ cu vagonul V56/58 standard:
- Este un tip de vagon produs doar pentru Arad, avand 4 ferestre in loc de 3. Aradul a avut insa si vagoanele standard si mai are inca remorca 47, intr'o stare proasta insa.
- Schema de culoare este cea a vagoanelor V12, nefiind specifica V56. In partea de sus, dunga rosie urca pana aproape de ferestre, in timp ce jos ramane la o distanta fata de decupajul de la truck, distanta care trebuia sa fie si sus. Comparati cu pozele cu 119 si cu cele ale lui Hans Oerlemans.
- Spre lauda lor, cei de la Arad au refacut lampile originale, ca si cei de la Iasi. 119 din Bucuresti nu are acest tip de lampi, desi vagonul utilitar 119 ex 246 inca le mai avea inainte de restaurare.
- Interiorul vagonului din Arad e schimbat complet. Acel tip de bare nu exista la vremea respectiva, iar scaunele nu erau nici in acea forma, nici in acea dispunere. Erau scaune pe ambele parti.
- V5x fara remorca e ca sarpele fara coada
Sa speram ca pana la urma CTP va restaura si remorca 47, aflata intr'o stare dezolanta in depou.
|
|
Sus |
|
|
tyco
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Iul/2022 Mesaje: 40 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 15:10:54 Titlul subiectului: |
75238 |
|
Si iata peste ce am dat eu astazi la Bou Rosu. In fata se afla un cameraman care filma cum se deplasa, deci ne putem astepta la un reportaj la TV! Scuzati calitatea pozelor, nu aveam decat mobilul la mine! Enjoy!
|
|
Sus |
|
|
chirila_alex
Data înscrierii: 21/Mar/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2011 Mesaje: 69 Locație: Constanta
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2008 12:40:14 Titlul subiectului: |
87265 |
|
Iata cum arata remorca ITB acum...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.81 kb |
Vizualizat: |
de 30362 ori |
|
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
arthurarad
Data înscrierii: 27/Oct/2008 Ultima vizita: 21/Aug/2015 Mesaje: 466 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 29 Oct 2008 10:26:46 Titlul subiectului: |
100195 |
|
Stie cineva in care depou este acum remorca refacuta?
|
|
Sus |
|
|
arthurarad
Data înscrierii: 27/Oct/2008 Ultima vizita: 21/Aug/2015 Mesaje: 466 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 11 Mai 2009 19:30:11 Titlul subiectului: |
110739 |
|
In raspund singur la intrebarea pusa in urma cu ceva timp: se afla la depoul Ghioroc. Iata mai jos si 2 imagini surprinse in urma cu cateva zile...
Offtopic: In fundal se vede si Timis-ul conservat!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.96 kb |
Vizualizat: |
de 28678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.84 kb |
Vizualizat: |
de 28678 ori |
|
_________________ Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro |
|
Sus |
|
|
Prognosis
Data înscrierii: 02/Ian/2009 Ultima vizita: 07/Apr/2022 Mesaje: 442 Locație: Slobozia
|
Trimis: Joi 07 Iul 2011 10:13:05 Titlul subiectului: |
145566 |
|
O poza a acoperisului poate cineva sa faca? Astfel incat sa se vada clar casetele de rezistenta, pantograful si dispunerea barelor de curent! Vreau sa incerc sa reproduc si acest model asa cum am facut cu cel de la Iasi!
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=14228&highlight=
Va multumesc anticipat!
_________________ Freedom is not free! |
|
Sus |
|
|
Prognosis
Data înscrierii: 02/Ian/2009 Ultima vizita: 07/Apr/2022 Mesaje: 442 Locație: Slobozia
|
Trimis: Joi 07 Iul 2011 10:24:32 Titlul subiectului: |
145567 |
|
Si apropo de variante modificate, iata o poza veche cu un model avand cate 4 geamuri...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.43 kb |
Vizualizat: |
de 24689 ori |
|
_________________ Freedom is not free! |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Vin 16 Ian 2015 20:57:26 Titlul subiectului: |
176535 |
|
In ce stare se afla remorca V10 prezentata la inceputul topicului?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 16 Ian 2015 21:55:24 Titlul subiectului: |
176537 |
|
Foarte, foarte proasta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 16 Ian 2015 21:58:17 Titlul subiectului: |
176538 |
|
Prognosis a scris: | Si apropo de variante modificate, iata o poza veche cu un model avand cate 4 geamuri... |
Asta e o garnitura standard. Fotografia e din Iasi.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 20:32:48 Titlul subiectului: |
180756 |
|
ITB 60 intr-o stare destul de precara , depoul Ghioroc.Pare a fi in acelasi loc ca si in fotografia de mai sus, postata acum 6 ani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.81 MB |
Vizualizat: |
de 18044 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 13 Dec 2022 21:27:11 Titlul subiectului: Tramvaie Arad |
215190 |
|
Vă invit cu drag să vizionați un colaj cu tramvaie pe ecartament metric din România(imagini din Arad, Galați, Iași și Sibiu luate în perioada 1905 -2021):
https://www.youtube.com/watch?v=QBq2jSSyNeQ
Vizionare plăcută!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
|