Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Dec 2021 19:49:47 Titlul subiectului: |
212026 |
|
Inseamna ca a intrat in serviciul taxi dupa 1992.Vad ca inca folosesc cateva elemente care au fost si pe timpul fostei IJTL
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Dec 2021 21:09:41 Titlul subiectului: |
212029 |
|
Impartirea fostei IJTL in diferite regii/societati/intreprinderi independente una de alta s-a facut in perioada decembrie 1990-ianuarie 1991. Taxicom a preluat atunci activitatea de taximetrie desfasurata in cadrul Autobazei 4 a IJTL si a pastrat insemnele de pe vehicule, adaugand si unele noi. Break-ul din poza a intrat in parcul Taxicom atunci, la inceputul anilor '90 (de unde, cand si cum, nu stiu, insa sigur nu de la IJTL).
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Feb 2022 22:31:50 Titlul subiectului: |
212601 |
|
ITB pe vechea linie din Piata unirii,venind dinspre Dimitrov.Poza din anul 1961.Sursa:Arhiva de Fotografie FB si pagina Iasi(Fotografii Vechi)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.36 kb |
Vizualizat: |
de 4175 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 11 Mar 2022 07:22:40 Titlul subiectului: |
212664 |
|
ITB la rondul Dimitrov,in anii 60.Sursa:grupul de poze Iasi(fotografii vechi):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.85 kb |
Vizualizat: |
de 4006 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 13:57:49 Titlul subiectului: |
212699 |
|
Are cineva idee unde este făcută poza asta?
[img]http://iasi.stfp.net/DataI/A/z/45-11-Dv:1.jpg[/img]
|
|
Sus |
|
|
Justin Diaconu
Data înscrierii: 31/Dec/2021 Ultima vizita: 16/Iul/2023 Mesaje: 63 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 18:08:30 Titlul subiectului: |
212702 |
|
Referitor la poza de mai sus cu Rondul Dimitrov, am incercat sa ma duc pe Google Earth si sa suprapun locatia din poza cu cea din prezent. In fundalul ambelor poze se vede Casa Asigurarii Meseriasilor, deci cred ca am nimerit-o. Inca o chestie: cand am dat street view pe google earth la locatia respectiva, am vazut niste sine de tramvai? Cel mai probabil nu, au trecut 60 de ani de la desfiintarea liniei. Afisez niste poze mai jos cu locatia in prezent:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
765.77 kb |
Vizualizat: |
de 3883 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Justin Diaconu
Data înscrierii: 31/Dec/2021 Ultima vizita: 16/Iul/2023 Mesaje: 63 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 18:09:47 Titlul subiectului: |
212703 |
|
Posibila linie de tramvai:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
427.38 kb |
Vizualizat: |
de 3882 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Justin Diaconu
Data înscrierii: 31/Dec/2021 Ultima vizita: 16/Iul/2023 Mesaje: 63 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 18:13:10 Titlul subiectului: |
212704 |
|
Tot pe google Earth, am incercat sa trasez fosta linie de tramvai din piata unirii/piata Dimitrov. Acest desen l-am facut doar pe baza pozelor vazute, deci cel mai probabil am gresit undeva:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 3881 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Justin Diaconu
Data înscrierii: 31/Dec/2021 Ultima vizita: 16/Iul/2023 Mesaje: 63 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 18:14:39 Titlul subiectului: |
212705 |
|
Ma voi duce la locatia respectiva in persoana sa fac niste poze. Cel mai probabil linia aceea de tramvai este doar o iluzie…
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 19:51:29 Titlul subiectului: |
212707 |
|
Aceea e o dala de beton dintr-o linie.Au fost scoase din cauza modului lor de realizare mizerabil,proiectate in anii 80,si au fost inlocuite cu sine normale pe traverse sau bagate direct.
Nu asa a fost linia de acolo,si nu avea nicio treaba cu vechea linie care trecea prin piata.Acela a fost un rond temporar din ce am inteles si am citit,din cauza mutarii liniei pe la National.
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 19:55:26 Titlul subiectului: |
212708 |
|
tramfan a scris: | Are cineva idee unde este făcută poza asta?
[img]http://iasi.stfp.net/DataI/A/z/45-11-Dv:1.jpg[/img] |
Cotnari.Cladirile din poza au fost ale Tesatura si sunt demolate de prin 2012.De ce erau sinele asfaltate???
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 20:14:05 Titlul subiectului: |
212709 |
|
Și eu m-am gândit că ar putea fi acolo, dar sunt destul de sigur că nu e acolo. Am verificat și eu cu Google Street View și nu pare să fie de acolo. Deși corespunde tot, inclusiv rețeaua de troleu.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 22:06:20 Titlul subiectului: |
212713 |
|
tramfan a scris: | Și eu m-am gândit că ar putea fi acolo, dar sunt destul de sigur că nu e acolo. Am verificat și eu cu Google Street View și nu pare să fie de acolo. Deși corespunde tot, inclusiv rețeaua de troleu. |
Acolo e, in dreptul complexului de la Cotnari. Cladirile care se vad in imagine au fost puse la pamant intre timp...
Car IS a scris: | Cotnari.Cladirile din poza au fost ale Tesatura si sunt demolate de prin 2012.De ce erau sinele asfaltate??? |
Nu erau asfaltate, masina de langa autobuz e peste ele.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 22:16:37 Titlul subiectului: |
212714 |
|
Justin Diaconu a scris: | Tot pe google Earth, am incercat sa trasez fosta linie de tramvai din piata unirii/piata Dimitrov. Acest desen l-am facut doar pe baza pozelor vazute, deci cel mai probabil am gresit undeva: |
Rondul surprins in poza cu Piata Dimitrov servea la intoarcerea tramvaielor dinspre Copou ,nu dinspre Piata Unirii.
Nu a existat niciodata traseul pus de tine ,la data cand a fost facuta acea poza tocmai se construisera blocurile din P. Unirii ,nu a trecut niciodsta linia pe acolo.
Anterior , cand nu erau construite blocurile(esplanada cu scari ), tramvaiul mergea spre Fundatie pe o strada oarecum paralela cu Lapusneanu
La data cand a fost facuta poza ,pur si simplu exista traseu separat dinspre Cuza Voda spre Gara(cam pe unde e si acm) si traseu separat (rond) Dimitrov -Copou.
Abia la sfarsitul anilor '60 s-a realizat legatura de pe actuala strada G. Muzicescu. ,cu macazul de langa Liceul National.
Ani buni legatura P. Unirii - Copou a fost rupta. Tramvaiele din Copou se puteau retrage la Depou doar pe Sarariei. Exista acea legatura dintre B-dul Copou si Sararie pe str. Triumf.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 19 Mar 2022 08:41:41 Titlul subiectului: |
212726 |
|
Justin Diaconu: Adaug la ce ti-a spus EEG faptul ca, de la inceputurile tramvaiului si pana la intreruperea conexiunii din cauza lucrarilor edilitare din zona, din anii '60, dinspre actualul bulevard Independentei (strada Dimitrov cand a fost facuta fotografia in discutie) tramvaiele faceau curba spre Piata Unirii nu pe actuala esplanada, cum ai figurat, ci pe unde acum e accesul in parcarea din spatele blocului Carmen (acel acces e o amintire a fostei strazi Victor Place).
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Dum 20 Mar 2022 17:19:54 Titlul subiectului: |
212731 |
|
Justin Diaconu a scris: | Referitor la poza de mai sus cu Rondul Dimitrov, am incercat sa ma duc pe Google Earth si sa suprapun locatia din poza cu cea din prezent. In fundalul ambelor poze se vede Casa Asigurarii Meseriasilor, deci cred ca am nimerit-o. Inca o chestie: cand am dat street view pe google earth la locatia respectiva, am vazut niste sine de tramvai? Cel mai probabil nu, au trecut 60 de ani de la desfiintarea liniei. Afisez niste poze mai jos cu locatia in prezent: |
Nu e deloc locatia in prezent. In poza veche pe centru e parte din piata Independentei cu statuia (unde intorcea tramvaiul) iar in fundal e acum Policlinica no1.
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 22 Apr 2022 17:17:21 Titlul subiectului: Judetul IASI |
212964 |
|
Imagini color luate între 1958 si 2012 cu autobuze si troleibuze din România(incl. Iasi) cu fundal sonor pe masura
https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0&t=34s
Vizionare placuta!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Noi 2022 23:56:16 Titlul subiectului: |
215004 |
|
Intr-o perioada(anii '70- inceputul anilor '80) Autobuzele veneau de pe Independentei la vale pe Bratianu spre St. Cel Mare. Era o statie pe sensul ala in fata la Mitropolie.
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 13 Dec 2022 21:34:44 Titlul subiectului: Iasiul de altădata |
215193 |
|
Vă invit cu drag să vizionați un colaj cu tramvaie pe ecartament metric din România(imagini din Arad, Galați, Iași și Sibiu luate în perioada 1905 -2021):
https://www.youtube.com/watch?v=QBq2jSSyNeQ
Vizionare plăcută!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2023 22:30:16 Titlul subiectului: |
215467 |
|
DAC 117E in zona Frumoasa,mai exact unde este in prezent restaurantul Cavalerul Medieval.1986
Sursa:Grupul de FB Iasi(fotografii vechi)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.13 kb |
Vizualizat: |
de 1753 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 12 Iul 2023 09:38:23 Titlul subiectului: |
216591 |
|
In contextul aparitiei unei imagini aeriene interesante din 1982 pe grupul Facebook "Iasi (fotografii vechi)", reiau aici cateva dintre ideile pe care le formulasem pe 30 aprilie 2015, la aniversarea a 30 de ani de la debutul circulatiei troleibuzelor la Iasi...
In a doua jumatate a anului 1985 a fost data in exploatare prelungirea liniei de troleibuz inaugurata in acelasi an, pe 1 mai, de la Piata Independentei pana in Tudor Vladimirescu.
Pe sensul spre Tudor Vladimirescu, la iesirea de pe actualul bulevard al Independentei, troleibuzele mergeau pe strada Sararie pana la intersectia cu str. Cuza Voda, apoi pe strada Elena Doamna, catre Bucsinescu (cum merg si in prezent autobuzele).
In sens invers, insa, initial troleibuzele au mers, intre intersectia de la Cinci Drumuri si intrarea pe bulevardul Independentei, pe o straduta care astazi nu mai exista. Astfel, de la intersectia strazii Elena Doamna cu strada Padurii, imediat dupa ce traversau liniile de tramvai spre si dinspre Tatarasi, troleibuzele intrau in fostul rond al tramvaielor din dreptul Sinagogii Merarilor, ieseau din el prin str. Pantelimon, apoi o luau pe strada care pe hartile vremii aparea cu denumirea Maior Popescu, disparuta in 1986, odata cu demolarea imobilelor evreiesti in spatele carora se afla, traversau strada Cucu, intrau pe strada Stihii (transformata in prezent in prelungire a bulevardului Independentei, dar ingusta la acea vreme) si ieseau in intersectia cu strada Sararie, de unde o luau pe bulevard catre Piata Independentei.
Foto:
1 - decupaj dintr-o harta de la finele anilor '60 (?), in care se vede strada Maior Popescu (str. Stihii nu apare marcata);
2 - decupaj din imaginea aeriana din 1982 (sursa foto: grupul Facebook "Iasi (fotografii vechi)");
3 - am marcat liniile de tramvai si troleibuz pe imaginea 2; se observa ca linia bd. Independentei a fost putintel corectata in prima jumatate a anilor '80, dupa 1982, cand a fost realizata aceasta fotografie;
4 - vedere din anii '90 catre str. Stihii cand inca era ingusta, netransformata in actuala prelungire a bd. Independentei pana la str. Cucu; pe acea straduta, asa cum o vedeti, mergeau troleibuzele in 1985-1986, dinspre Cinci Drumuri spre bd. Independentei, dupa ce ieseau de pe str. Maior Popescu (aceasta se afla pe acolo unde in poza se vede terenul gol) (sursa foto: grupul Facebook "Iasi (fotografii vechi)");
5 - intersectia str. Sararie-str. Cuza Voda-str. Elena Doamna, se vede ca exista retea de troleibuz doar pe sensul spre Elena Doamna (sursa foto: Ion Mitican, "Evreii din Tirgu Cucului de altadata");
6 - intersectia de la Cinci Drumuri, se observa ca reteaua de troleibuz nu vine paralel cu linia de tramvai, pe str. Elena Doamna, dupa intersectia cu str. Padurii, ci se duce spre rondul de tramvai existent atunci in acel loc (sursa foto: grupul Facebook "Iasi (fotografii vechi)");
7 - rondul tramvaielor din Targu Cucu, aflat inca in acei ani (1985-1986) in intersectia de la Cinci Drumuri; imaginea este una rara (pentru mine este deocamdata singura de acest fel descoperita), intrucat surprinde o mica parte a unui troleibuz iesind din rondul tramvaielor pe str. Maior Popescu, spre str. Stihii si bulevardul Independentei (sursa foto: Ion Mitican, "Evreii din Tirgu Cucului de altadata");
8 - intersectia Cinci Drumuri in ianuarie 1988, se vede ca reteaua de troleibuz a fost deja mutata pe sensul spre bulevardul independentei pe str. Elena Doamna (sursa foto: pagina Facebook "My Fulbright Year in Romania").
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
478.07 kb |
Vizualizat: |
de 730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
750.3 kb |
Vizualizat: |
de 730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
829.63 kb |
Vizualizat: |
de 730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
648.78 kb |
Vizualizat: |
de 730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
308.61 kb |
Vizualizat: |
de 730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
505.41 kb |
Vizualizat: |
de 730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
495.58 kb |
Vizualizat: |
de 730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
439.84 kb |
Vizualizat: |
de 730 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 12 Iul 2023 10:53:00 Titlul subiectului: |
216592 |
|
O, dar ce frumoase amintiri. Câteva întrebări m-au lovit, după ce am văzut postarea de mai sus:
- Când au fost date în exploatare liniile spre Super Copou, C.U.G. I, Bucium și Piața Dacia?
- Care ar fi fost rolul joncțiunii Cotnari - Podu Roș - Pasaj Nicolina?
- Au existat vreodată pe Splai Bahlui stații de troleu?
- In primele luni de la darea în folosință, când exista doar traseul 45 până la Piața Eminescu, cum se retrăgeau troleele?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 12 Iul 2023 11:54:44 Titlul subiectului: |
216593 |
|
tramfan a scris: | Când au fost date în exploatare liniile spre Super Copou, C.U.G. I, Bucium și Piața Dacia? |
In ordinea solicitata: 1995 (prelungit in 1996 pana la Agronomie), 1986, 1986, 1986.
tramfan a scris: | Care ar fi fost rolul joncțiunii Cotnari - Podu Roș - Pasaj Nicolina? |
Conexiuni intre tronsoanele existente, pentru infiintarea de noi trasee (nu cred - sau cel putin nu am avut eu niciodata vreo informatie in sensul asta - ca erau definite traseele efective ce s-ar fi infiintat).
tramfan a scris: | Au existat vreodată pe Splai Bahlui stații de troleu? |
Desigur! Podu de Piatra, Podu de Lemn, Podu Ros, la podul Trancu, in Tudor, la Pod Metalurgie (posibil si in Gradinari si corespunzator pe malul drept, dar nu-mi mai amintesc exact).
tramfan a scris: | In primele luni de la darea în folosință, când exista doar traseul 45 până la Piața Eminescu, cum se retrăgeau troleele? |
Traseul 41 a fost intiial Pacurari (in prima faza capatul a fost la Esplanada Mimoza)-Piata Independentei (45 a fost indicativul traseului Pacurari-Tudor). Nu stiu, pot doar presupune ca stateau la capat, in Pacurari (Mimoza), si erau tractate la/de la garaj la nevoie.
|
|
Sus |
|
|
|