Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 04 Oct 2011 20:03:02 Titlul subiectului: |
149231 |
|
La acea data informatiile mi-au fost oferite de unul dintre colegii care lucrau ca vatmani... Impins de curiozitate, am intrebat atunci despre 74 si mi-a spus ca e Timis 2... In fine. Era tramvaiul meu preferat (din gama Timis-urilor) si, ca un mic amanunt, de cate ori am calatorit cu el, nu avea remorca. Poate o fi avut inainte (aici nu-mi mai amintesc).
Avand in vedere postarea de mai sus, Nik, si desigur, apreciind cunostintele cat si vechimea in domeniu, cred c-am lamurit acest aspect... Deci 74 a fost Timis 1 - multumesc pentru lamurire.
Acum, ca tot discutam despre aceste tramvaie... Cate Timis 2 a avut Galati-ul? Intreb fiindca nu doresc sa deschid vreo discutie cu vre-un cunoscator si sa ma fac de bacanie
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 04 Oct 2011 21:06:25 Titlul subiectului: |
149234 |
|
Dupa ce am vazut primul filmulet cu Timis-uri si Tatre pe care domnul Richard Lomas l-a realizat in 1993, am indraznit sa-i scriu un mesaj cu rugamintea de a posta - in cazul in care dumnealui mai detine - si alte fotografii cu mijloacele de transport din Galati. Deja eram foarte fericit (sa zicem chiar fantasmagoric de fericit fiindca aveam, pentru prima oara, cateva secunde din viata DAC-ului meu mult-iubit, 8143)... Iata ca domnul Lomas, pe blogul dumnealui, a mai postat cateva fotografii cu tramvaiele din Galati... Le gasiti la:
http://tramways.blogspot.com/2011/10/galati.html
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.13 kb |
Vizualizat: |
de 27598 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.78 kb |
Vizualizat: |
de 27598 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.44 kb |
Vizualizat: |
de 27598 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.88 kb |
Vizualizat: |
de 27598 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.63 kb |
Vizualizat: |
de 27598 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 07:01:23 Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149247 |
|
Pai sa facem un calcul...de la 1 pana la 50 au fost TATRA 3. Apoi a sosit in 1979 un lot de de zece tramvaie Timis 1, adica primele modele, fara locas de firma deasupra parbrizului.
Dupa aceea am primit un lot de 10 tramvaie de tip Tatra T4R numerotate de la 61 la 70. Apoi in decursul timpului s-au mai adus doar Timis 1 numerotate de la 71 la 129. Ultimile doua, cele mai recente, au fost Timis 2 cu unele inbunatatiri si au fost nr. 130 si 131.
Deci dupa un calcul simplu ar veni 69 de Timis1 plus doua Timis 2, 71 de tramvaie fabricate in Timisoara.
Problema a fost ca la scurt timp dupa livrarea lor foarte multe au fost trase pe dreapta din cauza problemelor tehnice. Prin anii '84 depoul din Bariera Traian care inca nu era finalizat decat in proportie de 70% era plin de astfel de tramvaie descompletate.
In Galati, spre deosebire de Braila, Tatrele au detinut suprematia.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 12:22:39 Titlul subiectului: |
149260 |
|
Nu au existat Timis 1 in Galati. Inteleg la ce te referi cand zici Timis 1, numai ca si alea erau tot Timis 2. Timis 1 e cu totul si cu totul alta poveste si a existat doar la Timisoara.
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 19:17:12 Titlul subiectului: |
149280 |
|
Conform lucrarii Stadtverkehr in Rumänien 1992 de Axel Reuther, in Galati au existat 71 de cupluri Timis 2.
Vagoanele motor aveau numerele de parc 51 - 60 si 71 - 131. Remorcile erau numerotate 301 - 371.
Problema este ca in filmarea din 1993 a lui Richard Lomas apare vagonul remorca 377, si asta nu mai e explicabil, decat daca au avut loc renumerotari folosind o plaja de numere inexistenta pana atunci. Deci pana la urma, cum au stat lucrurile? Au fost livrate mai multe remorci decat vagoane motor, si datele nemtilor sunt incorecte? Sau e vorba de renumerotari?
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 10:34:01 Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149299 |
|
Remarcabila observatie! Mai ales pentru o persoane care nici macar nu e din Galati. Eu personal nu mi-as fi dat seama Sa stiti ca datele furnizate de nemti sunt foarte corecte. Este adevarat ca in Galati tramvaiele au fost renumerotate si chiar de mai multe ori,unele fiind casate nr.lor de inmatriculare fiind preluat de alt tramvai (intodeauna de aceiasi marca).
Remorcile ramase astfel fara "stapan"au format acele cupluri de Timis din doua remorci care au inlocuit cuplurile formate din tramvaiele Tatra. Acum ce sa va spun...ca sa micsorat parcul de tramvaie Tims e logic ca s-au casat dar nu-mi explic cum s-au inmultit remorcile ??
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 11:02:41 Titlul subiectului: |
149300 |
|
Singura explicatie plauzibila ar fi aceea potrivit careia, unele dintre Timis-urile motoare sa fi fost transformate in remorci. In asemenea imprejurari, principalul care ar fi devenit remorca nu ar fi putut sa pastreze un numar mic (intre 51 - 60 si 71 - 131) si probabil l-a primit in continuarea celor deja existente.
Ca fapt divers, cel mai mare numar de remorca pe care l-am vazut - conform informatiilor pe care le-am strans in acele perioade - este 380. Deci, cu mult peste 371, ceea ce, daca rationamentul pe care l-am efectuat este corect, ar inseamna ca cel putin noua motoare au fost transformate in remorci.
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 11:14:32 Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149302 |
|
Este posibil ca remorcile care transportau legume si fructe dinspre bazinul Nou (imi scapa acum denumirea fostii societati ) sa fi fost vagoane motoare initial, apoi sa fii primit nr. de remorci??
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 11:21:13 Titlul subiectului: |
149304 |
|
Cred ca mi s-au tocit destele de cate ori am tot zis pe forumurile patriei despre calitatea necorespunzatoare a tramvaielor Timis 2. Eu unul le iubesc, sunt mort dupa ele, dar asta nu inseamna sa fim absurzi si sa nu acceptam ca au fost EXTREM DE PROASTE. Valabil si pentru ahtiatii dupa Tatre (de asemenea, tramvaie care imi plac enorm): frumoase, relativ bune tehnic, DAR NICIDECUM EXCEPTIONALE.
Asadar, ia sa vedem ce zice Galatiul in '81 si '97 despre Timisuri, pentru a intelege de ce retrageri si casari timpurii si de unde surplusul de remorci:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.19 kb |
Vizualizat: |
de 27402 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.54 kb |
Vizualizat: |
de 27402 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.32 kb |
Vizualizat: |
de 27402 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 11:53:47 Titlul subiectului: |
149305 |
|
radub a scris: | Cred ca mi s-au tocit destele de cate ori am tot zis pe forumurile patriei despre calitatea necorespunzatoare a tramvaielor Timis 2. Eu unul le iubesc, sunt mort dupa ele, dar asta nu inseamna sa fim absurzi si sa nu acceptam ca au fost EXTREM DE PROASTE. |
Sunt perfect de acord... Amintirile creeaza nostalgie iar Timis-urile, pentru mine, proaste cum au fost, au o valoare speciala si banuiesc aici ca este cazul multor altor pasionati de mijloace de transport. Cum naiba sa uiti calatoriile pe scara sau balanganeala aceea ametitoare de pe Traian, Cosbuc sau 6 Martie (mai ales portiunea spre Bazin)?
Din cate mi-a spus un prieten de-al bunicului meu care a lucrat la IJTL, s-a dorit ca vagoanele remorca de Timis (in special) sa aiba ultimele doua cifre coordonate cu cele al tramvaiului motor. Ceva de genul 117 - 317. Intrebarea pe care acum... n-am cum sa-i mai gasesc raspuns de la persoana care m-a informat: La Galati, toate Timis-urile au venit cu remorca? Mai exact... cu o singura remorca?
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 12:12:37 Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149306 |
|
Da, la Galati toate tramvaiele Timis au venit cu remorca. Primul fiind 51-301 iar ultimul 131-371.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 14:15:05 Titlul subiectului: |
149313 |
|
Sa inteleg ca numerotarea aceea de care mi s-a spus (1xy - 3xy) a fost abandonata initial desi, s-a mai incercat o oarecare oranduire pe la sfarsitul anilor 80... Ma rog, e ceea ce mi s-a spus, nu ceea ce am observat eu. Banuiesc totodata ca ideea n-ar fi fost nici foarte fezabila intrucat, cand se strica motorul sau remorca, trebuia sa se gaseasca imediat un inlocuitor pentru partea ramasa activa.
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 19:19:45 Titlul subiectului: Re: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149327 |
|
Din scanarile postate de radub nu rezulta "neam" daca vagoane motor au fost transformate in remorci sau nu. Sunt interesante insa din prisma defectiunilor intampinate in exploatare. Calitatea Timisurilor e cunoscuta de toata lumea. Daca erau bune, poate puteam sa exportam si noi cateva, macar la bulgari. nik_galati a scris: | Da, la Galati toate tramvaiele Timis au venit cu remorca. Primul fiind 51-301 iar ultimul 131-371. | De fapt, peste tot in tara unde au fost livrate aceste tramvaie, s-a livrat in trenuri complete (vagon + remorca), asa ca numarul de vagoane motor = numarul de remorci. Singura posibila exceptie este la Sibiu unde se pare ca s-au adus 3 vagoane motor si doar 2 remorci, deci un vagon motor era "desperecheat". Schimband putin subiectul, am o intrebare legata de Tatra: nik_galati a scris: |
La cele cuplate cate trei trageau toate (12 electromotoare), iar la cele cuplate din patru numai trei, ultimui tramvai era pe post de remorca si era alimentat doar cu 12V necesari iluminarii si functionarii usilor. Alimentare cu inalta tensiune se facea cu cablu cu mufa introdus in prizele special concepute de fabricant. Aceste prize sunt situate la tramvaiele Tatra R. in masca fata, spate a tramvaiului. | Deci sa inteleg ca in poza aceea alb-negru din pagina anterioara cu trei vagoane Tatra cuplate, toate erau motor, desi al doilea vagon avea pantograful coborat si al 3'lea nu il avea deloc?
Inseamna ca s-au facut niste modificari la prizele de cuplare, fiindca din constructie tramvaiele Tatra T2, T3 si T4 chiar si la circulatia in comanda multipla, cele 2 sau 3 vagoane ale cuplului sunt toate alimentate direct de la retea (deci toate trebuie sa mearga cu pantografele pe fir), ne-existand varianta alimentarii vagonului 2 (sau 3, dupa caz) de la primul vagon prin cablu.
Cuplele semi-automate cu “priza” de cuplare direct pe cuple si alimentare pentru vagonul "slave" de la "master" au fost introduse de CKD abia incepand cu modelul Tatra T5, care nu a circulat niciodata in Romania.
Doar in fosta URSS s-a procedat la montarea unui cablu separat intre acoperisurile celor 2 vagoane la vagoanele T3SU si T4SU, astfel incat numai primul vagon al cuplului este alimentat direct de la retea, prin pantograf, iar vagonul 2 merge cu pantograful coborat. Sa inteleg ca si la Galati s-a facut asa?
In plus de asta, eu continui sa am dubii ca in poza din pagina anterioara, toate cele 3 vagoane sunt motoare. Si asta pentru ca vagonul 3 al acelui cuplu mi se pare ca e Tatra T4, nu Tatra T3, judecand dupa faptul ca din unghiul in care a fost facuta fotografia ultima usa a vagonului 3 nu pare sa fie "inclinata", adica montata pe unghiul de fuga al vagonului, asa cum sunt la T3. La T3, unghiul e mai accentuat din cauza caroseriei mai late cu 30 cm decat T4. Si asa cum se stie, modelele T3 si T4 nu se pot cupla electric intre ele pentru tractiune multipla din cauza motoarelor incompatibile. Mai degraba cred ca in acea poza primele 2 vagoane T3 sunt motoare, iar al 3’lea vagon (T4) functioneaza ca remorca.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 07 Oct 2011 09:42:50 Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149343 |
|
Nu pot spune cu certitudine daca cel de-al treilea vag din imagine este un T4 cu toate ca si mie mi se pare a fii datorita decupajelor mai mari a sorturilor din dreptul boghiurilor. Insa nu era o problema la cuplarea intre aceste doua tipuri de tramvaie,pentru ca s-au facut modificari constand in Inlocuirea boghiurilor de T4 cu unele de T3.De fapt si vagonul cu nr.11 din filmarea din anul 1996 care era un T4D, a primit inca din primele zile de la sosire un set de boghiuri reconditionate de T3, cele originale fiind foarte uzate. (Cred ca un ochi format isi poate da seama din inregistrarea facuta atuci) Nici pantograful nu era original. Toate vag. T4D. din Galati au venit cu pantografe asimetrice.Dar sa revenim la cuplurile de Tatra. Ele au fost alimentate identic ca in imaginea postata. S-a ales varianta ca toate tramvaiele cuplate cate trei sa fie toate motoare pentru ca in cazul in care unul din ele ar fi cedat cel tragator nu ar mai fi avut puterea necesara sa tracteze doua tramvaie nefunctionale. De pecizat ca la Galati sunt pante destul de dificile.De asemenea sa mai incercat o metoda care nu a functionat. S-au cuplat doua tramvaie Tatra la care functiona primul boghiu de la primul tramvai si ultimul de la cel de al doilea.Metoda nu a dat roade, cuplul astfel rezultat nu avea forta necesara pentru a se deplasa, cel mai dificil se comporta in curbele stranse.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.39 kb |
Vizualizat: |
de 27306 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 07 Oct 2011 11:24:28 Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149351 |
|
O fotografie din Galati care ma baga in ceata. Cel de-al doilea vag. are pantograful la fir. O metoda pe care sefii nostri nu o agreiau din motiv ca daca s-ar fi rupt unul din pantografele de la vagoanele din spate nu am fi simtit si riscam sa provocam daune serioase riscand sa-l pierdem pe drum.
Primul si al doilea sunt evident cuplate, se vade clar intre vagoane se afla gardul de securitate care impiedica pietonii sa sara printre tramvaie. Asest sistem de protectie il prezinta toate tramvaiele care sunt in tandem. Ar mai fii o explicatie, accea de a fi defecta priza de cuplare, in urma repetatelor cuplari acestea nu prea mai faceau contact perfect.
Aceasta problema sa intamplat si la vagoanele recent aduse adica T4D si KT4D, cand trebuia sa le cuplam de mai multe ori pana reuseam sa facem contactul perfect intre ploturile de pe prize.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
377.51 kb |
Vizualizat: |
de 27295 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 09 Ian 2012 13:25:59 Titlul subiectului: |
151853 |
|
Din incursiunile (reluate) la Biblioteca pentru rasfoirea ziarelor vechi, am avut ocazia sa lecturez un material interesant despre istoria tramvaielor galatene. Am sa-l postez (si) aici.
Sursa: cotidianul "Viata Noua", editia din 9 martie 1986:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.74 kb |
Vizualizat: |
de 26723 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 20 Mai 2020 02:44:19 Titlul subiectului: |
207203 |
|
De ce unele Timișuri (nu toate) aveau stopurile vagonului din spate montate deasupra lunetei?
În filmarea lui Richard Lomas, se vede că unele Timișuri au un decupaj făcut la jumătatea vagonului motor, pe partea opusă ușilor. Erau probleme la compresor?
Un alt aspect. Cum reușeau Timișurile să se deterioreze în zona grătarului care nu permiteau pasagerilor să treacă printre vagoane? Parcă ar fi fost "julite".
Nu în ultimul rând. Ce modificări aveau vagoanele motor al Timișurilor care trăgeau două remorci? Cum de nu luau foc? Motoarele lor erau ultrasolicitate. 3 vagoane cu lumea pe scări. deci...cam 600 pasageri.
Ultima modificare efectuată de către OAB la Mie 20 Mai 2020 02:51:52, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 20 Mai 2020 02:50:27 Titlul subiectului: |
207204 |
|
Din ce am observat, tramvaiul caracterizat ca Timiș 1 este, de fapt, tot un Timiș 2, dar cu o "cucuvea" pentru numărul de traseu, cucuvea situată deasupra parbrizului. La Galați, cucuveaua aia a cam dispărut în 1993, apărând în loc un paralelipiped. Și, un alt aspect. Geamurile care se pot deschide au o parte mobilă mult mai mică decât Timișurile cu "display". Ceea ce apare cu denumirea de Timiș 2 este acel Timiș 2 cu display, adică cu un gemuleț deasupra parbrizului din față.
Timiș 1 este tot un tramvai format din vagon motor + vagon remorcă, dar fiecare vagon seamănă, într-o anumită măsură, cu V12.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 05 Iul 2020 12:46:07 Titlul subiectului: |
207760 |
|
As adresa si eu niste observatii la adresa vagoanelor Timis2 din Galati:
- s-a demontat bara de remorcare, cum se transferau vagoanele defecte cu nevoie de remorcare? Oare din motive de siguranta in caz de accident s-a demontat bara de remorcare? La Oradea a murit un om in urma unui accident produs in 1988 cand autoturismul (un Moscvici cu tabla nu tocmai subtire) a fost lovit in dreptul usii pasagerului si bara de remorcare a patruns in interior si pasagerul a fost perforat. Am fost martor, aveam 10 ani.
- lipsea cosul salvator astfel era o tocatoare pe roti.
- nu inteleg de ce a trebuit decupata in unghi atat de brutal fusta in fata? Se montau iarna pluguri pe anumite vagoane?
- ce ascundea cutia deasupra cabieni vatmanului? Era cumva un automat imbunatatit?
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
|
Sus |
|
|
|